بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ - تکفارس 
بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ - تکفارس 
بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ - تکفارس 

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 17:20
بررسی گلکسی واچ ۶

سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک ساعت هوشمندی است که خیلی‌ها منتظر آن بودند، چراکه این ساعت حاشیه چرخان را بار دیگر به ساعت‌های سامسونگ باز گردانده است.

ما هنگام استفاده از بزرگ‌ترین نسخه آن (۴۷ میلی‌متری) اصلا احساس ناراحتی نکردیم و وزن آن ۸۵ گرم بود که ۲۰ گرم سنگین‌تر از ساعت پیکسل گوگل است. شما همچنین هیچ مشکلی هنگام پوشیدن این ساعت در طول شب برای پایش خواب خود نخواهید داشت. این موضوع بسیار مهم است، چراکه پایش خواب یکی از مهمترین ارتقاهایی است که سامسونگ در گوشی جدید خود ارائه کرده است.

یکی از قابلیت خوب گلکسی واچ ۶ کلاسیک بندهای عالی آن است که از جنس پلاستیک هستند و روی آن با چرم پوشیده شده است، این بندها در برابر عرق بسیار مقاوم هستند و دوام بسیار بالایی دارند. ادغام این بندها در گیره‌ها، به انسجام کلی ساعت کمک کرده است و سوراخ‌های زیادی نیز برای تنظیم آن‌ها وجود دارد.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک ظاهر بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این ساعت مجهز به بدنه فولادی ضدزنگ و شیشه کریستال یاقوت کبود است، بندهای آن بسیار راحت هستند و می‌توان ۲۴ شبانه‌روز بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد. شما امکان انتخاب بین سایزهای مختلف را خواهید داشت. همچنین دو واچ فیس جدید Perpetual و Stretched Time وجود دارند که بسیار کاربردی هستند. گلکسی واچ ۶ کلاسیک را شاید بتوان بهترین ساعت سامسونگ دانست و از نظر طراحی و راحتی بی‌نظیر است.

طراحی ۶ کلاسیک به‌خاطر بازگشت حاشیه چرخان بسیار دلپذیر است. سامسونگ حاشیه چرخان را در سری گلکسی واچ ۵ کنار گذاشت اما حالا دیدن این قابلیت در واچ ۶ کلاسیک بسیار خوشحال‌کننده است. این قابلیت، استفاده از ساعت هوشمند را بسیار راحت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

شما با چرخاندن آن می‌توانید به راحتی در نرم‌افزارها ناوبری کنید و دیگر لازم نیست درگیر استفاده از تاج چرخان شوید. این یک مزیت ارگونومیک است و علاوه بر آن یک جفت دکمه روی بدنه ساعت، یک دکمه هوم در بالا و یک دکمه بازگشت به عقب در قسمت پایین ساعت وجود دارند.

در بخش نرم‌افزار شاهد اجرای Wear OS 4.0 گوگل روی گلکسی واچ ۶ کلاسیک هستیم که در کنار رابط کاربری One UI Watch 5.0 سامسونگ اجرا می‌شود. فقط چند تغییر جزئی بین Wear OS 3.5 و Wear OS 4 وجود دارد و تغییر یزرگی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. شما این نرم‌افزار را روی یک نمایشگر ۱.۵ اینچی Super AMOLED با وضوح ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل اجرا خواهید کرد که همیشه به اندازه کافی روشن خواهد بود.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

سامسونگ ساعت جدید خود را مجهز به پردازنده اگزینوس W930 کرده است که علیرغم افزایش رم آن به ۲ گیگابایت، عملکرد پردازنده زیاد سریع نیست. عملکرد ضعیف این تراشه را بیشتر در زمان‌هایی که گلکسی واچ ۶ کلاسیک شروع به کار می‌کند یا در مواقعی که اپلیکیشن‌ها اجرا می‌شوند یا هنگام سوایپ‌ها می‌توان مشاهده کرد.

البته این مشکلات منحصرا مربوط به ساعت هوشمند سامسونگ نمی‌شوند بلکه بیشتر به خود سیستم عامل Wear OS مربوط می‌شود، بنابراین حتی اگر شما ساعت هوشمند اندرویدی دیگری را انتخاب کنید، با چنین مشکلاتی روبرو خواهید شد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که گلکسی واچ ۶ کلاسیک فقط با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند و به آیفون وصل نمی‌شوند. بنابراین اگر شما یک گوشی آیفون دارید و می خواهید در کنار آن یک ساعت هوشمند داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما اپل واچ سری ۸ یا اپل واچ اولترا است.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک بیش از ۹۰ حالت پایش ردیابی تمرین دارد و حتی گزینه‌ای برای ایجاد برنامه تمرینی سفارشی ارائه کرده است. این ساعت در طول یک فعالیت ورزشی، اطلاعاتی مثل مدت‌زمان تمرین، ضربان قلب و کالری مصرفی را نشان خواهد داد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک همچنین در طول روز، چندین یادآوری تمرینی به شما نشان خواهد داد که برای رسیدن به اهدافتان بسیار مفید خواهند بود. البته اگر شما می‌خواهید یک ساعت هوشمند انگیزشی‌تر داشته باشید می‌تواند یکی از ساعت‌های Garmin Epix (نسل ۲) یا Forerunner 265 را بخرید.

قابلیت‌های پایش سلامت و تناسب اندام گلکسی واچ ۶ کلاسیک برای افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند فوق‌العاده هستند. مهمترین به‌روزرسانی ارائه شده در این بخش، ردیابی خواب است که اطلاعات مفیدی درباره زمان خواب شما، مراحل مختلف آن، سطح اکسیژن خون، دمای پوست و خروپف‌های شما ارائه خواهد کرد.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

همه داده‌های خواب شما در اپلیکیشن Samsung Health نمایش داده خواهند شد. سامسونگ همچنین یک واچ فیس ویژه برای خواب اضافه کرده است که به شما کمک خواهد کرد تا خواب خود را بهبود ببخشید.

در پنل پشتی این ساعت از همان سخت‌افزار BioActive موجود در گلکسی واچ ۶ استفاده شده است که شامل یک سنسور ضربان قلب اپتیکی، یک سنسور سیگنال الکتریکی قلب و یک سنسور دمای مادون قرمز می‌شود. این ساعت در عرض ۳۰ ثانیه نوار قلب (ECG) شما را تهیه خواهد کرد و اگر علایم فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد به شما اطلاع خواهد داد. همچنین استفاده از قابلیت Body Composition داده‌های مربوط به ماهیچه‌های اسکلتی، چربی بدن و آب بدن شما را نشان خواهد داد. این قابلیت حتی شاخص توده بدن (BMI) و مقدار متابولیسم بازل (BMR) شما را نیز محاسبه خواهد کرد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک همچنین قادر است فشار خون شما را اندازه‌گیری کند. البته شما نباید از این داده‌ها برای مصرف یا تغییر دارو بدون مشورت پزشک استفاده کنید. این قابلیت همچنین نیاز به کالیبراسیون دارد و شما می‌توانید با استفاده از Withings BP Connect این کار را انجام دهید.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

شما تقریبا با یکبار شارژ گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌توانید یک و نیم روز از آن استفاده کنید که شامل پایش خواب و یک تمرین ۳۰ دقیقه‌ای بدون استفاده از GPS می‌شود. پایش خواب حدود ۱۰ درصد از عمر باتری را به خود اختصاص می‌دهد و اگر تمرینات طولانی‌تری با GPS ردیابی کنید، عمر باتری احتمالا به یک روز کاهش می‌یابد.

یک کیس شارژ اختصاصی با درگاه USB Type-C نیز در جعبه این ساعت ارائه شده است و شارژ کامل آن حدود ۸۰ دقیقه طول خواهد کشید. با این حال، شما با شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای می‌توانید به حدود ۲۵ درصد عمر باتری دسترسی داشته باشید.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند و همچنین ملزومات استانداردهای ۵ATM و MIL-STD-810H را برآورده می‌کند. بنابراین شما نباید هیچ نگرانی از بابت آسیب وارد شدن به این ساعت داشته باشید. البته بندهای آن شاید به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند. همچنین در بخش نرم‌افزار، سامسونگ گفته است که چهار سال آپدیت‌های منظم را برای آن ارائه خواهد کرد.

 گلکسی واچ 6 کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک یک نسخه ۴۳ میلی‌متری نیز دارد که تفاوت‌هایی با نسخه بزرگتر دارد. هرچند قطر آن کوچکتر است، اما ضخامت آن ۱۰.۹ میلی‌متر بوده و وزن کیس آن هفت گرم کاهش یافته است.

اندازه کوچکتر کیس این نسخه به معنای نمایشگر کوچکتر ۱.۳ اینچی Super AMOLED با وضوح ۴۳۲ در ۴۳۲ پیکسل است. البته تراکم پیکسلی آن تغییری نکرده و هیچ تغییری در شفافیت نمایشگر ایجاد نشده است. ظرفیت باتری این نسخه نیز به ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت کاهش یافته است، اما سامسونگ گفته که دوام باتری ایت نسخه به خاطر نمایشگر کوچکتر تفاوتی نخواهد کرد.

سامسونگ در کنار گلکسی واچ ۶ کلاسیک، مدل گلکسی واچ ۶ را نیز معرفی کرده است که از نظر طراحی بسیار شبیه به گلکسی واچ ۵ است. این مدل دارای بدنه آلومینیومی، شیشه کریستال یاقوت کبود و بندهای اسپرت پلاستیکی است. دو کیس ۴۴ و ۴۰ میلی‌متری نیز برای آن وجود دارد، اما سایر مشخصات آن مثل پردازنده، نرم‌افزار، حسگرها و اتصالات درست مانند مدل کلاسیک است.

جمع‌بندی

انتخاب بین مدل کلاسیک و استاندارد گلکسی واچ ۶ احتمالا به بودجه شما بستگی خواهد داشت و اینکه آیا اسپرت بودن گلکسی واچ ۶ را ترجیح می‌دهید یا طراحی حاشیه چرخان گلکسی واچ ۶ کلاسیک را. به غیر از این موارد، هر دوی آن‌ها از نظر عملکرد یکسان هستند.

قیمت گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۴۰۰ دلار برای نسخه ۴۳ میلی متری و ۴۳۰ دلار برای نسخه ۴۷ میلی متری است (۴۵۰ دلار برای مدل ۴۳ میلی متری LTE و ۴۸۰ دلار برای مدل ۴۷ میلی متری LTE). این ساعت در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه شده است. اگر خواهیم مقایسه کنیم، قیمت ساعت پیکسل گوگل ۳۴۹ دلار (۳۹۹ دلار با قابلیت LTE) و قیمت ساعت Mobvoi TicWatch Pro 5 برابر با ۳۵۰ دلار است (گزینه LTE ندارد). هرچند در بازار ساعت‌های هوشمند دیگری نیز قابل دسترس هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها از آخرین نسخه Wear OS استفاده می‌کنند و یک پردازنده جدید در داخل خود دارند.

در مجموع، اگر شما یک گوشی آیفون دارید و نمی‌دانید چه ساعت هوشمندی بخرید توصیه ما اپل واچ است، اما اگر یک گوشی اندرویدی دارید توصیه ما گلکسی واچ ۶ کلاسیک است.


نکات مثبت:

  • حاشیه چرخان
  • جنس بدنه مناسب
  • ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام متعدد
  • راحتی و سهولت استفاده

نکات منفی:

  • اعلان‌ها ثبات خوبی ندارند
  • عملکرد ساعت گاهی اوقات طبق انتظار نیست

۸.۵/۱۰

منبع: Digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید