خالق سری Final Fantasy نظر خود را در مورد نسخه ۱۶ این مجموعه به اشتراک گذاشت
هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi)، خالق مجموعهی Final Fantasy، اخیراً نظر خود را در مورد Final Fantasy 16 به اشتراک گذاشته و به شدت تحت تاثیر این بازی قرار گرفته است.
آقای ساکاگوچی از زمان کارگردانی نسخهی اول Final Fantasy در سال ۱۹۸۹، تا سال ۲۰۰۳ و با انتشار بازیFinal Fantasy X-2 به عنوان یک مدیر خلاق کلیدی در هر نسخهی اصلی این مجموعه نقش ایفا کرد. پس از آن، این توسعهدهنده به تأسیس استودیوی خود پرداخت و از ساخت نسخههای بعدی این مجموعه کنار کشید.
این توسعهدهنده اخیراً تصویری از Final Fantasy 16 را در توییتر خود به اشتراک گذاشته است و به این بازی لقب «نهایت فانتزی Final Fantasy» را داد. برخی از طرفداران جملهی ساکاگوچی را به این معنا برداشت کردند که این سازنده اعتقاد دارد بازی مذکور بهترین نسخه در تاریخ این فرنچایز محسوب میشود. صرف نظر از اینکه او Final Fantasy 16 را در محدوده سری بزرگتر در کدام بخش قرار میدهد، به نظر میرسد که وی به آخرین ساخته اسکوئر انیکس (Square Enix) بسیار علاقهمند است.
هیرونوبو ساکاگوچی در پیامی دیگر نظرات خود را در مورد سری Final Fantasy و چگونگی رشد آن در طول چند دهه به اشتراک گذاشت. وی در شبکههای اجتماعی در کنار تصویر دیگری از نسخهی ۱۶ این مجموعه اظهار داشت:
به نظرم Final Fantasy مجموعهای است که به تکامل خود ادامه میدهد، اما هرگز کامل نمیشود. ماجراجویی، شجاعت و اراده کلید واژههای این فرنچایز هستند.
به طور کلی، طرفداران و منتقدان به طور یکسان با نظر ساکاگوچی موافق هستند زیرا Final Fantasy 16 از زمان عرضه در ماه ژوئن مورد تحسینهای بیشماری قرار گرفته است. در حال حاضر این اثر اکشن نقشآفرینی میانگین امتیازات ۸۷ را در متاکریتیک دریافت نموده که آن را به بالاترین امتیاز یک بازی از این سری در ۱۵ سال اخیر تبدیل کرده است. همچنین با توجه به اینکه اسکوئر انیکس نیز با Final Fantasy 7 Remake مورد تحسین قرار گرفته و دنبالهی آن نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شود، این موضوع نشان میدهد که فرنچایز Final Fantasy در بهترین موقعیت خود در طی دهههای اخیر قرار دارد.
بازی Final Fantasy 16 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵ در دسترس است. این بازی برای پلتفرم PC نیز در دست توسعه قرار دارد و در تاریخی نامعلوم منتشر خواهد شد.
منبع: Comicbook.com
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
هرکی باید براساس سلیقش نظر بده ن براساس جو دور اون بازی یا نمره منتقد و یوزر کاربران
واسه من یکی فاینال فانتزی ۱۶ بهترین فاینال بوده و واقعا ازش لذت بردم
فاینال ۱۶ یکی از ۳ بازی برتر عمرمه. واقعا ازش نمیشه لذت نبرد
سخته بگم برای من بهترین نسخه سری هست ولی قطعا در کنار بهترین های سری برام قرار میگیره و نکات مثبت فاینال فانتازی ۱۶ چه در سری فاینال فانتزی چه در خود ویدیو گیم به شدت فوق العاده و به یاد ماندنی کار شده ، شما موزیک ها و باس فایت ها و کات سین ها و کرکتر ها و داستان و مبارزات اکشن بازی رو که تجربه کنید بسیار تحت تاثیر قرار میگیرید. اگر مقداری بازی کامل تر ساخته میشد مثل عناصر نقش آفرینی تاثیر گذار تر یا همراهی یار ها تاثیر گذارتر قطعا این بازی یک جایگاه ویژه تری پیدا میکرد هر چند این مسئله قابل بحثه و حتما پروسه ساخت بازی طولانی تر میشد اما به هر حال خوشحالم خالق این فرنچایز هم از تجربه بازی خشنود هست.
سازنده اونقدر بی فکر و کم فهم بوده که حالیش نشده خیلی ها عدد ۱۶ روجلو اسم بازی ببینن وحشت ورش میداره !
.
.
.
دست خودم نیست یا این بازی هایی که ریشه چینی ژاپنی کره ای دارن اصلا حال نمیکنم
سری DMC کلا ۶ تا نسخه داره دیگه روش نمیشه نسخه جدید بده
و احتمالا زیاد ریمیکی ریمستری چیزی بدن بجای نسخه جدید !
اونوقت این جلوش نوشته نسخه ۱۶ !!!!!! خااااک
وقتی از چیزی خبر نداری چرا حرف میزنی؟! اولا هیچ کدوم از نسخه های فاینال بهم ربطی ندارن و هر کدوم دنیا و داستان خودشون رو دارن، دو سری فاینال جزء اون سری بازی هاییه کمیابه که نسخه های خیلی زیادی داشته ولی اصلا از کیفیت این سری کم نشده، دفعه بعد که میخوای یه بازی رو بکوبی اول یکم تحقیق کن تا ضایع نشی!
تازه ده پونزده تا نخسه فرعی هم داره 🤣
فاینال ۷ ریمیک بهتره بدون شک
من چند ساعتی بازی کردم چندتا باس هم زدم در حد تعریف ها نیست تعداد کاتسین ها به شکل افراطی زیاده هر چند دقیقه مبارزه یه کاتسین پخش میشه در صورتی که خیلی از این ها اصلا در حدی نیست که بخواد کاتسین باشه و نیاز باشه کنترل شخصیت از پلیر بگیری میشه در طول راه رفتن کارکترها صحبت کنن
گیم پلی هم دو درجه سختی داره حالت story که ساده هستش و حالت action که طبق توضیحاتش باید سخت تر باشه و چالشی ولی به شدت آسونه یعنی خیلی از وقتا دشمن های معمولی فقط نگاهت میکنن تا بزنیشون اصلا هیچ واکنشی ندارن هوش مصنوعی شون در حد جلبکه تازه با وجود این همه سادگی و عدم وجود ذره ای چالش یک سری ring هم داخل بازی گذاشتن که با استفاده از اون ها اصلا لازم نیست بازی کنی تمام ضربات به طور خودکار جاخالی میده و نیاز نیست به همراه ها هم دستور بدی و حتی با زدن یه دکمه خود بازی برات کمبو میزنه و حرکات ترکیب میکنه یعنی قشنگ بازی casual پسند تر از این من ندیدم تازه این بازی اکشنه و بعضیا با dmc مقایسش میکنن یعنی آدم خندش میگیره تازه بازی پر از دکمه زنی یا همون qte های پوچه که انقد زمان واکنش بالایی داره که امکان اشتباه زدن دکمه عملا صفره و فرقی با کاتسین نداره و یک دفعه وسط مبارزه با باس پخش میشه بعد این چندین و چند ساعت بازی حتی یک بار هم به مردن نزدیک نشدم چه برسه که داخل بازی بمیرم
امیدوارم ساخت همچین محصولاتی ادامه پیدا نکنه که گیمر کم هوش فرض میکنن و عملا سازنده همه چیز خودش به دست میگیره و از دادن کنترل به گیمر میترسه تا مبدا یه وقت از بازی زده بشن نمیدونم چجوری از این بازی بعضیا لذت میبرن به شدت حوصله سربر هست بعیده ادامه بدم و تمومش کنم و سیستم level up هم که خودکار بعد هر باس همه چیزت خود بازی level up میکنه انتخابی نداری
تازه باس فایت اودین رو رد کردم و تمامی آیکان هارو گرفتم
طبق تجربم میگم واقعا جزو بازی هایی هست که بهترین باس فایت های تاریخ رو دارن
با باس هایی مثل تایتان و باهامات خیلی حال کردم مخصوصا تایتان
با هر کدوم شون حدود ۳۰ ۴۰ دقیقه مبارزه میکنیم
باس فایت اودین هم خیلی خوب بود تنها بدیش کوتاه بودن زمان باس فایت نسبت به سایر آیکان ها هستش
از مبارزات بازی نگم که عالیه، عالی
هم زمان میتونید از ۳ آیکان استفاده کنید و در کمال تعجب ندیدم کسی اشاره کنه تا جایی بگن میتونید همه رو ترکیب کنید
یعنی مثلا قدرت های شیوا و تایتان رو ترکیب کنید و از هرکدوم یه ویژگی بردارید، هم زمان هم بتونید از قدرت سنگ تایتان استفاده کنید و دمیج سنگین بزنید هم بتونید از ضربات سریع شیوا استفاده کنید تا دشمن رو سریع تر استگر کنید
مبارزات و باس فایت های بازی فوق العاده هستن
نکته جالب دیگه اینکه هر آیکان ۴ ۵ تا قدرت داره که میتونید هر کدوم رو که دوس دارید اپ گرید کنید و استفاده کنید
مبارزات بازی خیلی گستردس اصلا خسته نمیشید
مشکلاتی که با بازی داشتم ماموریت های فرعی بازی اصلا جالب نیستن و پاداش خوبی هم نمیدن.. برید یا نرید تاثیری تو بازی نداره و چیزی هم از دست نمیدید
ویژوال بازی مشکل داره بعضی جاها تار میشه …
ماموریت فرعی هاش به اخرای بازی میرسیم بهتر میشن و بعضیاش لور داستانی جالب و مهمی دارن اون ماموریت های شکار هم متریال های مهمی میدن برای آپگرید شمشیر رگناروک که قویترین شمشیر بازیه و تو ماموریت فرعی ها گیرش میاری و یکسری از چیزای دیگه ….
شمشیر رگناروک بعد از باس اودین هست یا قبلش ؟
من تازه اودین رو زدم و به سمت کریستال اصلی رفتم فکر نکنم اجازه بده برگردم به مقر اصلی
فک کنم بعد از باس اودین باشه باید بری پیش آهنگر تو hideaway اونجا ماموریتش فعال میشه و داستان باحالی هم داره البته نمیدونم باید همه ماموریت فرعی های قبلی اون هم بری تا فعال بشه یا نه چون قبل از اون هم آهنگر ماموریت زیاد داره من تمام ماموریت فرعی ها رو کامل رفتم و کلا شخم زدم بازی رو مجموعا شد ۶۵ ساعت
خالق سری از تغییرات بازی راضیه بعد یه سری روشنفکر میگن بازی بد شده چون تغییر کرده و نوبتی نیست
من خودم سال ها با این سری هستم و به نظرم دیگه مبارزات نوبتی داشت کشش خودش رو از دست میداد(ff 13) و از تغییرات راضیم، ولی خوش حالم که توی نسخه های بعدی این مجموعه مبارزات نوبتی هم حضور دارن و بازیکن میتونه بین مبارزات نوبتی و اکشن یکی رو انتخاب کنه این جوری هم طرفدار های قدیمی لذت میبرن هم جدیدی ها!
ساکاگوچی سر V گفت این بهترین نسخه است ، سر VI گفت این بهترین نسخه است و سر VII هم باز همینو گفت.
عادیه ؛ احتمالا XVII هم بیاد میگه اون بهترینه.
نکته جالب ماجرا اینجاست که همکار قدیمی ایشون ، آقای کویچی ایشی حین ساخت FF IV به ساکاگوچی گفت که بازی رو ببریم سمت اکشن شدن و دیگه از مبارزات نوبتی استفاده نکنیم ولی ساکاگوچی قبول نمیکنه.
و الان FF مورد علاقه ساکاگوچی دقیقا از ایده ایشی استفاده میکنه (یک FF اکشن با مبارزات Real Time) !
ساکاگوچی با این حرفش حمایت معنوی کرده و در مورد تمام نسخه های بعد از خودش این کار رو انجام داده که نشون میده چه قدر حرفه ای هست.