بازی Avowed در ابتدا قرار بود یک بازی با محوریت Co-Op باشد
اطلاعات جدید به دست آمده نشان میدهد که سازندگان عنوان اکشن نقشآفرینی تک نفره Avowed در ابتدا قصد داشتند این بازی را به عنوان یک اثر Co-Op محور توسعه دهند.
بازی Avowed، ساختهی استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment)، یکی از عناوین انحصاری مهم و مورد انتظار ایکس باکس به شمار میرود. این اثر که داستان آن در دنیای سری Pillars of Eternity و به طور خاص در سرزمینهای زنده جریان دارد، بازیکنان در نقش فرستادهی امپراتوری Aedyr قرار میگیرند که در خصوص یک طاعون مرموز تحقیق و بررسی میکنند.
در حالی که تمرکز بازی Avowed روی همراهان و عناصر سیستمی بدون محدودیت طبقاتی قرار دارد، تغییرات متعددی در طول روند توسعهی آن رخ داده است. طبق اعلام توسعهدهندگان، این بازی در ابتدا قرار بود Skyrim آنها باشد، اما سازندگان در نهایت تصمیم گرفتند مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و بر روی بر داستانهای محدودتر تمرکز کنند. بخش پایانی مستند بیستمین سالگرد تاسیس آبسیدین نیز نشان داد که این پروژه در اوایل کار بر روی حالت Co-Op متمرکز بود.
فیرگاس ارکوهارت (Feargus Urquhart)، مدیر عامل آبسیدین اینترتینمنت، در اظهارات جدید خود میگوید که در ابتدا قصد داشت بازی Avowed به سمت یک اثر چندنفره سوق دهد و حتی برای مدت طولانی روی آن تلاش کرده است. به گفتهی وی، این تصمیم مربوط به زمانی بود که آبسیدین یک استودیوی مستقل محسوب میشد و احساس میکرد که این بازی برای ناشران جالبتر و جذابتر خواهد بود. با این حال، به دلیل تمرکز بیش از حد بر روی حالت Co-Op، تیم توسعهدهنده تصمیم گرفت تغییراتی را در بازی اعمال کند که از جمله آنها میتوان به نحوه نوشتن مکالمات و برخی موارد دیگر اشاره کرد. سرانجام ارکوهارت متوجه شد که این یک تصمیم اشتباه است و بازی مذکور از یک عنوان Co-Op محور به یک اثر اکشن نقشآفرینی تک نفره تبدیل شد.
بازی Avowed در سال ۲۰۲۴ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه در دسترس دارندگان سرویس Xbox Game Pass قرار خواهد گرفت.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
«سرانجام ارکوهارت متوجه شد که این یک تصمیم اشتباه است و بازی مذکور از یک عنوان Co-Op محور به یک اثر اکشن نقشآفرینی تک نفره تبدیل شد»
میخواستن مثل آرکین یک ردفال دیگه بدن بیرون پشیمون شدن هرچند از ظاهر بازی مشخصه در نهایت چی میشه
به چه جراتی اومدی توهین کردی به ردفال ؟ چرا زحمات شبانه روزی سازندگان ردفال رو با توهین کردن بهشون میبری زیر سوال؟ این همه زحمت کشیدن که تو بیای مسخرشون کنی؟
خیلی ها با کمبت و پالت رنگش تو تریلر مشکل داشتن.
ولی من که فقط مشکلم کامبت بود و همین پالت رنگی هم باشه دوست دارم.
بازی هم بنظرم خوب شد تبدیل به یه اسکایریم کلون نشد چون حالا که بتسدا کال مایکروسافت شده وجود دو تا آی پی شبیه هم منطقی نیست
مشکل با رنگ بندی بخاطر تغییراتش نسبت به تریلر اول وجود داشت اما کامبت بازی دست کم در کامیونیتی های بزرگ کسی رو ندیدم بهش ایراد وارد کنه اتفاقا کامبت بازی بخاطر تنوعی که داشت خیلی مورد توجه قرار گرفت. از جادو تا سلاح های سرد و گرم. راجع به رنگ بندی هم توضیح دادن که نسخه ی نهایی بازی نیست و بخاطر سازندگان تریلر بوده.
مهم ترین بخشش همین اسکایریم کلون نبودنش هست.
____
سازندگان تاکید دارن که روی نقش آفرینی گیمر تمرکز زیادی داشتن و این خیلی خبر خوبی هست ، امیدوارم دوباره شاهد چیزی مثل فال اوت نیو وگاس باشیم.
راستش تنها جایی که من باهاش در ارتباطم با طرفدارا دنیا گیم غیر از سایت های ایرانی توییتر هست و اونجا خیلی ها دیدم ناراضی بودن. تو همین سایتها ایرانی هم بچه هایی بودن میگفتن. خلاصه اینکه اعتراض اینقدر بود که یا نه بعدش یکی از توسعه دهنده ها استودیو اومد گفت این رنگبندی خود بازی نیست و فیلتر های ویدیو هست که برا ساخت تریلر روش اعمال کردم و خودگیمفا هم خبرش پوشش داد. خلاصه اینکه من یکی که مشکل ندارم. تریلر اول هم معلومه سی جی بود کسی نمیتونه از رو سی جی به گرافیک و گیم پلی بازی نهایی استناد کنه
توییتر که خیلی سمه. وبسایت های ایرانی هم بعد شو کیس ایکسباکس یه سری کلا دنبال ایراد بودن از هل بلید۲ تا همین… اما راجع به اوود ، مشکلی در گیم پلیش نیست اتفاقا بخش خوب بازی میشه بخصوص در تنوع چون بازی درجهان POE جریان داره و خیلی دستشون برای گسترش این بخش باز هست. اما برای رنگ بندی چون تو تریلر اول فضای دارک و جدی تری رو به نمایش گذاشتن ، این باعث شد یه سری به اون ذهنیت این تریلر رو ببینن و تغییرات رنگ باعث شد واکنش منفی نشون بدن. البته فضای Poe هم خیلی دارک نیست اما شاد هم نیست. اگه بتونن نقش آفرینی در سطح فال اوت رو هم به این مکانیزم ها اضافه کنن واقعا بازی فوقالعاده ای میشه.
الان مشکل شما با کامبت بازی چیه؟ از دید من فوق العاده بود چیزایی ک نشون دادن
بقیه حرفاتو موافقم
این نسل خوشبختانه همه تک نفره شدن به غیر از متاسفانه یکی از ستونای تکنفرهساز !
ای بابا قرار بود مایکرو استودیوها و بازی هاشو نابود کنه چی شد پس :))
این تصمیم داخلی استودیو بوده، یعنی اگه همچنان بازی CO-OP بود باز هم XBOX دخالتی نمیکرد.
بنظرم باید برای این بازی هم مثل استارفیلد یه دایرکتی بدن قشنگ از همه لحاظ بگن ما با چه بازیی طرف هستیم
ابسدین کارش درسته
قراره که همه بازی های سونی بکنه تو جیب 😎😎😎😎😂
آبسیدین کار درسته ولی من شخصا با کاراش زیاد خو نگرفتم من دوس دارمتو بازی کاملا آزاد باشم از مسیریکه مشخصه بدممیاد دوس دارمبه هرطرفی عشقمکشید برم مثله اسکایریم دوینیتی و … اگراینبازی مثله ساخته قبلیشون تو یه محیطکوچیک باشه و آزادی عملخاصی توش نباشه منخریدارش نیستم
من خیلی به این بازی امید دارم فقط نباید اون فضای بیش از حد رنگی تریلر دوم رو در بازی نهایی ببینیم که خیلی ضدحاله و یکی از مهم ترین قسمت این گیم هم سوم شخص بودنشه امیدوارم فقط به صورت اول شخص بازیو منتشر نکنند