بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا

بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود

علیرضا محمدی
۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا

فرام سافتور (FromSoftware)، تقریباً به بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon به شکل یک اثر جهان باز کامل پرداخته بود، اما در نهایت متوجه شد که این ویژگی از نظر جنبه‌های خاص و کلیدی، برای بازیکن بسیار محدود کننده خواهد بود.

طی محاصبه‌ای با کارگردان بازی، ماسارو یامورا (Masaru Yamamura) و تهیه کننده‌ی آن، یاسونوری اوگورا (Yasunori Ogura)، پرسیده شد که آیا فرام سافتور سبک خطی‌تری مانند Sekiro را در مقایسه با دنیای غول‌آسای Elden Ring ترجیح می‌دهد یا خیر؟ یامورا گفت:

در واقع، ما در مراحل اولیه توسعه، بازی را به شکل جهان بازتری در نظر گرفتیم. آن را صرفاً به این دلیل انتخاب کردیم که می‌خواستیم بر سطح آزادی که به ارمغان می‌آورد تمرکز کنیم.

اگر در حال ساخت بازی‌ای مثل Elden Ring هستید، باید روی جنبه اکتشاف و گشت‌وگذار در دنیا تمرکز کنید. در حالی که در Armored Core می‌خواستیم این تمرکز، بیشتر بر روی آزادی در مونتاژ باشد.

این بدان معناست که نمی‌خواهیم محدودیت زیادی روی نحوه حرکت بازیکن یا نحوه شخصی‌سازی سطح حرکت او بگذاریم.

اگر یک نقشه جهان باز بزرگ داشته باشید، باید محدودیت‌هایی را بر جایی که بازیکن می‌رود، نحوه حرکت آن در آن نقشه، سرعت حرکت و چیزهایی از این دست اعمال کنید. این موارد باعث استرسی می‌شوند که ما نمی‌خواهیم در بازی وجود داشته باشد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم بازی را کاملاً جهان باز نسازیم. با این نقشه‌های محدودتر و مدیریت‌شده‌تر، می‌توانیم جهان بازی را کمی بیشتر کنترل کرده و اجازه دهیم که آزادی بیشتری در مسیر ماشین‌ها وجود داشته باشد.

این یک تصمیم جسورانه است. در حال حاضر، بسیاری از توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند هر بخش از بازی آن‌ها به اندازه همتایان خود عمیق است، در حالی که فرام سافتور در تمرکز واقعی Armored Core VI صادقانه عمل کرده.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Gamereactor UK

milad saDARKSIRENمنتظر بازی hollow knight:silk songmeysambv-alkalineCharlie ChaplinSpider-Manred-eyed Banished Knight𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥marioSekiro🤘Mohsenj74Farid

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا
بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sekiro گفت:

    کار درستی کردن وقتی بازی رو جهان باز کردی باید محدودیت توش بزاری و قطعا رفتن به اون مکان که به شدت سخت هم هست باید پاداشی در خور داشته باشه یا نتیجه خاصی بده .
    بسیارند از جهان های بازی که بدون محدودیت و رایگان بهت ایتم میدن و یا هر منفعت دیگه ای .
    فقط بحث این نیست به محض اینکه یه بازی جهان باز شد هزاران چیز رو باید توش در نظر بگیری که هم زمان بره به شدت و هم اینکه استرس زاست براشون چون هر لحظه باید بترسن که ایا این قسمت واقعا درست پیاده شده یا خیر . یه جورایی کانتنت خیلی زیاد میشه .
    ولی بازم اگر جهانش باز میشد به نظرم جذابیتش دو چندان میشد .
    یه نگاهی بکنیم به الدن رینگ که چقدر حس گشتن و ادونچر به جذابیت بازی می افزود ! قطعا میتونست اونطوری باشه حداقل برای یه اوپن ورد ار پی جی لاور

    منتظر بازی hollow knight:silk songPop_StarCharlie Chaplin
  • بهترین تصمیم
    جهانباز رو کم مونده بکنن تو حلقمون همه و همه مخصوصا یوبیسافت !

    منتظر بازی hollow knight:silk songPop_StarCharlie Chaplin
    • Zabi گفت:

      جهانبازم جهانبازم، جهانبازی صبورم
      جهانبازم جهانبازم، سرشار از غرورم…

      نفرمایید جناب نیک حالت! جهان باز بودن الدن رینگ بود که لذت اکسپلور و کشف بازی را چند برابر می کرد و بهمون آزادی میداد که از برای کسب امتیاز بیشتر و ارتقا یک سری روشهای من در آوردی رو بکار بگیریم. یوبی سافت هم اگر کمی به عقب برگردیم، انصافا بازیهای جهان باز قدیمی تر اش مثل فارکرای ۳ کولاک بودن.

بازی Armored Core VI در ابتدا اثری جهان باز بود - گیمفا