اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا

اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند

نوید رزاقی
۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا

اسکوئر انیکس پرسشنامه‌ای را برای بازیکنان ژاپنی Final Fantasy 16 فرستاده و از آن‌ها خواسته تا بازخوردشان را درباره بازی، با توسعه‌دهندگان آن به اشتراک بگذارند.

شانزدهمین نسخه فرنچایز Final Fantasy، نزدیک به یک ماه پیش برای PS5 و توسط اسکوئر انیکس (Square Enix) منتشر شد که در هفته اول عرضه، توانست بیش از سه میلیون نسخه به فروش برساند. فروش اولیه بازی کمتر از Final Fantasy 15 و Final Fantasy 7 Remake بود؛ اما با توجه به عرضه انحصاری برای PS5، اسکوئر انیکس عملکرد آن را «بسیار قوی» ارزیابی کرد.

درحالی که نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی و شرکت اسکوئر انیکس، هر دو در فکر ارائه محتوای جدید برای Final Fantasy 16 هستند، به‌تازگی پرسشنامه‌ای از سوی اسکوئر انیکس در دسترس بازیکنان این بازی در ژاپن قرار گرفته که نتایج بررسی آن، در آینده و در توسعه عناوین بعدی شرکت، مورد توجه توسعه‌دهندگان واقع خواهند شد. این مسئله، لزوما به این معنی نیست که نسخه اصلی جدیدی از فرنچایز فاینال فانتزی در دست ساخت است؛ چرا که ممکن است اسکوئر انیکس، نتیجه این پرسشنامه‌ها را حتی پیش از تصمیم‌گیری در مورد پروژه بعدی خود، مد نظر قرار بدهد.

طرفداران فاینال فانتزی، از حالا در انتظار عرضه Final Fantasy 7 Rebirth در اوایل سال ۲۰۲۴ هستند. همچنین گفته می‌شود که ریمیک دو عنوان Final Fantasy 9 و Final Fantasy 10، در کنار ریمستر Final Fantasy Tactics در دست توسعه قرار دارند. مشخصاً اسکوئر انیکس پتانسیل موفقیت عظیم فرنچایز فاینال فانتزی را مد نظر قرار داده و به همین دلیل، سرمایه‌گذاری خود را روی این سری، قوی‌تر از گذشته دنبال می‌کند.

DARKSIRENRondaArtin_GamearMaster bladeSepehrAQUARIUSNemesismeysambمحمدامین حیدریTahaicتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند ).v-alkalineCharlie Chaplin3doSina7294محمد صالح اسدی🤘Mohsenj74𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Max22more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا
اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kayat گفت:

    کاش این پرسشنامه همگانی و در دسترس تمام نقاط جهان قرار می گرفت‌.

    به عنوان طرفدارن قدیمی و پروپاقرص این بازی از شماره ی ۱۶تا به اینجا (هنوز تموم نکردم) بسیار لذت بدم اما راضی نیستم. این بازی فاینال فانتزی نیست. ما بین GOW و DMC گیر کرده ولی اون فانتزی همیشگی نیست.

    Master blade
  • Grandmaster گفت:

    امیدوارم شایعات حقیقت داشته باشه و نسخه های قدیمی تر رو ریمیک کنن. به شدت تشنه ی شخصیت ها، دنیا ها و داستان های جدید از این سری هستم. من اولین تجربم از فاینال فانتزی شماره ۱۵ بود که همون اوایل بازی دراپش کردم(یه سری چیزاش خیلی رو مخ بود) ولی بعدش نسخه ۷ ریمیک بدجور این سری رو برای من به اوج رسوند. نسخه ۱۵ رو احتمالا بهش فرصت بدم امیدوارم ناامیدم نکنه. نسخه ۱۶ رو هم من هنوز بازی نکردم ولی به نظر فوق العاده میرسه.

    RondaArtin_GamearSepehrمحمدامین حیدریTahaicPop_Starگیمری عادیCharlie ChaplinFaridMahdi Sammore
    • TzzzT23 گفت:

      برخلاف نظر اکثریت من از ff xv هم لذت بردم، داستان آنچنان جذابی نداشت ولی حداقل بازی خسته کننده و تکراری نمیشد. محیط های خیلی جذابی داشت در کنار سیستم مبارزات کاملا unique، سیستم travel و وسیله نقلیه (regalia) عالی ولی با محدودیت زیاد (که البته اگه مأموریت فرعی ها رو هم انجام بدی با regalia خارج از جاده و در هوا هم میشد جا به جا شد).
      اونقدری هم که یه سری بازی ها شخصیت های cringe دارن این بازی برای من بشخصه هیچ شخصیت cringe نداشت بلکه هر کدوم شخصیت خاص مربوط به خودشون رو داشتن که باز یه سری دوست نداشتن .
      بالای ۸۰ ساعت play time دارم و واقعا لذت بردم و وسط دومین playthrough به دلیل نامشخص (نیاز به سنجد) بازی رو ول کردم، این بازی صرفا یه بازی خوب بود, نه عالی و نه افتضاح.

    • MEDIUM گفت:

      “نسخه ۱۵ رو احتمالا بهش فرصت بدم امیدوارم ناامیدم نکنه”
      توصیه میکنم بهش فرصت ندی…چون نا امیدت میکنه …
      سیستم مبارزات بازی که به معنای واقعی فاجعست … بازی رو میتونید فقط با پرتاب کردن شمشیر تموم کنین….
      داستان بازی رو هم انقدر افتضاح تموم کردن که بعدش خواستن توی دی ال سی ها داستان رو بکوبن کلا از نو بسازن … که ساخت یک یا دو قسمت از اون دی ال سی ها کنسل شد و داستان رو تو کتابی چیزی تمومش کردن که اگه بخوام خلاصه بگم همه اونایی که تو داستان اصلی کشته بودن رو زنده کردن تا ته داستان رو یه جور دیگه جمش کنن…
      ماموریت های فرعی و حتی اصلی هم انقدر حوصله سر بر بودن که نمیدونم چطور باید توضیحشون بدم…
      متاسفانه خیلی به این بازی امید داشتم که تهش اینجوری شد… ولی فاینال ۷ ریمیک دوباره به این سری امیدوارم کرده…

      TzzzT23Kayat
  • بنده کلا با فلسفه اینکه یه استدیو مختص یه بازی باشه مخالفم.
    هرچقدرم اون عنوان موفق باشه بنظر من بعد ۲ نسخه پشت سرهم ته تهش ۳ نسخه دیگه باید یه آیپی جدید بده که استدیو قدرتشو توی سایر المان ها و سبکها و مکانیکا افزایش بده.
    مثال استدیو فرام سافتور که دوتا آیپی جدید پشت هم داره با اینکه با آرمورد کور حال نمیکنم بازم خیلی عالیه که همش دارک سولز و سولزلایک نمیسازن.
    مثال بعدی هم اسکوعر که فقط فاینال میسازه،فاینال بازی خوبیه از نظر خیلیا ولی خیلی نسخه دارن ازش میسازن هی ریمیک فاینال خود فاینال.
    امیدوارم بعد این فاینال ها یه آیپی جدید بسازن

    .HannaHODEMEDIUM
    • Arman honor گفت:

      هر فاینال گیم پلی داستان و شخصیت ها همه فرق می‌کنه و وقتی میبینه یک فرنچایزی رو در اختیار داره که بازیاش فروش خوبی رو میکنن طرفدارش همه راضین چرا باید بره سراغ یک آی پی که ممکنه ریسک باشه مثلا همین فورسپوکن با کله خورد تو زمین

      فرام سافتوری هم که شما داری میگی همش داره سولز میسازه ارمورد کور جدید هم مثل سولز ها میمونه و اون داستانش که تریلر داستانی دادن گیم پلی ها میتونیم بگیم تقریبا ی اثر سولز لایک میمونه اگه میخوای مثالی بزن از استدیو اینسامنیاک بزن که شاهکاری به نام رچت رو داد و الانم داره رو اسپایدر ۲ کار می‌کنه و ولورین

      منظور من نیست که نری سراغ آی پی جدید منظور اینه که اسکوئر یک تیم بزرگش بزاره برای فاینال از اون ور هم بقیه آی پی های جدید بسازن
      و آی پی های که براش بودجه زیاد میخواد رو تیم اسکوئر بسازه

      گیمری عادیHannaH
  • Life گفت:

    ای کاش اسکوئر انیکس این وسط یه نگاه به فرانچایز nier بندازه🥲🥲🥲

    گیمری عادی
  • من دیشب بازی رو تموم کردم و اگه بخوام راجب به تمام چیزای خوب و بدی که این عنوان داشت حرف بزنم باید تا فردا این کامنت رو بنویسم، ولی فعلا تنها چیزی که میخوام بگم اینه که سایدکوئست‌های اجباری بیش از هری چیزی گند زدن به داستان این بازی! بنا به یه دلیلی سازنده‌ها تصمیم گرفتن بعد از رسیدن به هر کدوم از بخش‌های مهم داستان باید یه سری ساید کوئست اجباری رو انجام بدید، موقع رفتن این ساید کوئست‌ها خط داستانی اصلی کاملا متوقف میشه، جوری که واقعا از جَو داستان بیرون کشیده میشید و هر مقدمه‌چینی که قبل‌تر برای ادامه خط داستانی اصلی انجام شده و حتی بعضی از اتفاقاتی که تا اون موقع افتاده از یادتون میره؛ داستان بازی استحکام و یکپارچگی لازم رو نداره، بعضی وقت‌ها به اتفاقاتی که تو بازی افتاده فکر میکنید و احساس میکنید این اتفاقات هر کدومشون از داخل یه بازی رندوم بودن، و اصلی‌ترین دلیلش همین فاصله زیاد و توقف کاملی هست که سایدکوئست‌های اجباری بین هرکدوم از بخش‌های اصلی داستان میندازن و باعث میشن حس کنید بخش‌های مختلف داستان هیچگونه ربطی به هم ندارن. اگه این ساید‌کوئست‌هارو کامل از بازی حذف کنید روایت خیلی خیلی بهتر و یکپارچه‌تر میشه! داستان بازی مشکلات دیگه هم داره، ولی هیچ‌کدومشون به اندازه سایدکوئست‌های اجباری به روایت آسیب نمیزنن. به‌نظرم در مجموع داستان بازی صرفا خوبه، ولی اگه این مشکل نبود داستان میتونست عالی باشه و من میتونستم بگم این بازی فقط بخاطر روایتش ارزش رفتن داره‌. نویسندگی، صداپیشگی، کاتسین‌ها و… در طول بازی جدا عالی هستن (بخصوص در سه-چهار ساعت اول بازی که واقعا محشر هستن!)، اصلا معلوم نیست سازنده‌ها با خودشون چه فکری میکردن که این سایدکوئست‌هارو اجباری کردن و واقعا اعصاب خرد کنه که چطوری یه مشکل به این احمقانه‌گی میتونه به کل بازی آسیب بزنه.

    Big BossDream in Red (Playstation T)گیمری عادیKayat
  • بعد از مدت ها بازی‌ای تونست من رو برای یه مدت طولانی پای خودش نگه‌داره. اولین بازی‌ای که تونست اشک من رو دربیاره. کالاف مدرن وارفر۲ و رد دد ۱ و ۲ و دلست ها هم نتونستن اشک من رو در بیارن ولی این بازی اینکار رو انجام داد. خیلی سعی کردم گریه نکنم ولی آخر بازی کاری کرد که دیگه نتونم خودم رو نگهدارم. فاینال فانتزی ۱۶ یکی از ۳ بازی برتر عمرم شد و خیلی خوشحالم که تجربش کردم. اگه تجربش نکردین به خودتون ظلم کردین. حتما تجربش کنین که ارزشش رو داره.

    احمدرضاYoung boy
    • Tom گفت:

      داداش کی وقت کردی اشکت در بیاد 😂
      من صحنه به صحنه فکم میفتاد دوباره جا میرفت
      مخصوصا وقتی فهمیدی معنی اون باس فایت اول بازی چی بوده

      گیمری عادی
      • اسپویل برای اونایی که بازی نکردن
        صحنه ی آخر بازی که جاشوا تمام قدرت فینیکس رو به کلایو میده و بعدش جایی که فلش‌بک میخوره و جاشوا کلایو رو به عنوان شیلد خودش انتخاب میکنه و بعدش هم کلایو کنار ساحل به خاطر اینکه زیادی از قدرتش استفاده کرده مثل برده ها بدنش شروع به خاکستر شدن میکنه و جیل میفهمه که اتفاقی برای کلایو افتاده چون ستاره‌ای که ازش خواسته بود کلایو رو سالم نگه‌داره خاموش میشه. از لحظه ای که نشون میده جاشوا تازه به دنیا اومده دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و زدم زیر گریه😅
        سر مرگ سید هم به زور جلوی خودم رو گرفتم ولی دیگه آخرش زورم نرسید😅

        Tom
  • blackcity گفت:

    من شخصا سبک جدیدش رو دوست داشتم
    نمیگم همه نسخه هاشون باید همینطوری باشه ولی هر چند وقت یه بار اینطوری عرضه کنند عالی میشه

اسکوئر انیکس در رابطه با Final Fantasy 16 از طرفداران نظرسنجی می‌کند - گیمفا