نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا

در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد پخش انیمه‌های تلویزیونی و سینمایی بسیاری بوده‌ایم که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هر ساله شاهد پخش انواع و اقسام انیمه‌های تلویزیونی و سینمایی در ژانرهای مختلف هستیم که این رویه در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز همچنان با قدرت ادامه داشته است. سالی که نه تنها میزبان پخش آثاری کاملاً جدید در این مدیوم بوده، بلکه فصل جدید عناوین بسیار مشهوری نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته که با واکنش عموماً مثبت بینندگان مواجه بوده است.

در حالی که سال ۲۰۲۳ میلادی میزبان پخش ده‌ها اثر تلویزیونی و سینمایی گوناگون بوده اما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به معرفی ۱۰ انیمه جذاب و هیجان‌انگیزی بپردازیم که می‌تواند فصل تابستان شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. توجه داشته باشید که ۱۰ عنوانی که در ادامه معرفی خواهند شد تنها گزیده‌ای از ده‌ها انیمه جذابی هستند که امسال برای مخاطبین در دسترس قرار گرفته‌اند و هیچکدام برتری و ارجعیت نسبت به دیگری نخواهند داشت.

پس در ادامه این مقاله جذب با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ تا به الان بپردازیم.

فصل سوم انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba (اهریمن کش: کیمتسو نو یائیبا)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

با قاطعیت می‌توان گفت که سریال Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba یکی از محبوب‌ترین آثار ژانر شونن محسوب می‌شود که انتظارات از فصل سوم آن به شدت افزایش یافته بود.

فصل سوم این انیمه که از آرک داستانی Swordsmith Village الهام گرفته است، به طرز عجیبی در تحقق انتظارات مخاطبینش ناامید کننده ظاهر شد و با انتقادات بسیاری تاکنون مواجه گشته است که خوشبختانه جلوه‌های بصری دیوانه‌وار به تصویر کشیده در همین فصل می‌توان ناکامی روایت داستان و شخصیت‌پردازی را تا حدودی جبران نماید. با وجود آن که فصل سوم Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba در رقابت با استانداردهای فصل‌های اول و دوم ناامید کننده ظاهر می‌شود اما همچنان می‌تواند مخاطبینش را به وجد آورده و مبارزاتی بسیار خونین و حماسی را به تصویر بکشد که ارزش تماشای آن را دو چندان کرده است.

فصل دوم انیمه Horimiya: The Missing Pieces (هوریمیا: تکه‌های گمشده)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: در حال پخش

انیمه کمدی و عاشقانه Horimiya: The Missing Pieces که از شخصیت‌های بسیار جذاب و تاثیرگذاری بهره برده، در همین آغاز کار بسیار قدرتمند ظاهر شده است.

فصل نخست این مجموعه در سال ۲۰۲۱ یک شگفتی را در ژانر خود به ارمغان آورد و حسابی توجهات را به خود معطوف نمود. حال با گذشت ۲ سال شاهد ادامه ماجراجویی عاشقانه‌ای هستیم که حول محور ۲ دانش‌آموز جریان دارد که با وجود تمامی قضاوت‌ها و بدبینی‌ها اما همچنان حامی یکدیگر بوده و برای بودن در کنار هم با تمامی مشقت‌ها و سختی‌ها مواجه خواهند شد. Horimiya: The Missing Pieces به زیبایی هر چه تمام به موضوعاتی همچون انسانیت، دوستی، عشق و ارزش زندگی پرداخته و قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

انیمه Heavenly Delusion (توهم بهشتی)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

امسال شاهد پخش آثار مختلفی در حوزه آخرالزمانی بوده‌ایم که یکی از آن‌ها Heavenly Delusion نام دارد که حسابی در ماه‌های اخیر سر و صدا به راه انداخته است.

این انیمه حول محور ۲ نوجوان ماجراجو به نام‌های مارو کیریکو جریان دارد که در تلاش هستند تا به مکانی رویایی و عاری از هر گونه خطر قدم بگذارند. هدفی که آن‌ها باید در دنیایی آخرالزمانی و در میان موجوداتی بسیار هولناک و خطرناک به آن دست پیدا نمایند. به لطف انیمه Heavenly Delusion که از جلوه‌های بصری چشم‌نوازی بهره برده است، روی دیگر ارزش زندگی را شاهد هستیم که انسان‌ها در شرایطی طاقت‌فرسا چگونه برای داشتن آرامش دست به انجام هر کاری خواهند زد.

انیمه JoJo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean (ماجراجویی عجیب جوجو: اقیانوس سنگ)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایای یافته

مجموعه JoJo’s Bizarre Adventure یکی از شناخته شده‌ترین آثار صنعت انیمه به شمار می‌رود که به تازگی با JoJo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean باری دیگر در مرکز توجهات قرار گرفته است.

در دوره و زمانه‌ای که هالیوود به اجبار سعی دارد تا قهرمانانی پوچ و کلیشه‌ای را به مخاطب غالب کند، JoJo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean وارد شده تا نخستین قهرمان زن این فرنچایز را به تصویر بکشد. قهرمانی که نه از روی جنجالی‌های امروزی، بلکه به سبب روایت داستانی ارزشمند وارد میدان شده و وقایعی جذاب و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند که باری دیگر برتری کیفیت دنیای انیمه را به فیلم و سریال‌های امروزی ثابت می‌نماید. اگر که از قهرمانان زن کلیشه‌ای فیلم و سریال‌های غربی به سطوح آمده‌اید، برای وقت و زمان خود ارزش قائل شده و به تماشای JoJo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean نشسته تا با روایتی سراسر هیجان و جذابیت روبرو شوید.

فصل دوم انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury (موبایل سوت گاندام: جادوگری از عطارد)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

مجموعه Mobile Suit Gundam به حدی عظیم و شناخته شده است که عملاً نیازی به معرفی ندارد. با این حال در چنین فرنچایز بزرگ و پیچیده‌ای می‌توان به اثری مستقل تحت عنوان The Witch from Mercury اشاره کرد که در طی ۲ سال گذشته بسیار ارزشمند جلوه کرده است.

در میان جنگ‌های حماسی و پر زد و خورد دنیای Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury شاهد دختری بسیار معصوم و دوست‌داشتنی به نام سولتا مرکوری هستیم که همیشه از اجتماع فراری بوده و حال به سبب شرایط پیش آمده، خود را در میان درگیری‌های سیاسی گسترده‌ای می‌بیند که زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون خواهد کرد. فصل دوم انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury بالاخره امسال در دسترس قرار گرفت و سفر پر فراز و نشیب سولتا و میورین را به حساس‌ترین نقطه ممکن رساند که هر مخاطبی را شوکه خواهد کرد.

انیمه Undead Girl Murder Farce (نمایش قتل دختر مرده)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: در حال پخش

یکی از آثار جنجالی امسال که روایتی پر هرج و مرج و دیوانه‌وار از چندین و چند ژانر را تدارک دیده، Undead Girl Murder Farce نام دارد.

این انیمه که از المان‌های وحشت و گوتیک بهره برده است، حول محور پرونده قتل دختری خون‌آشام جریان دارد که پای کاراگاهی بسیار معروف و عجیب را به داستان باز می‌کند. کاراگاهی که برای حل این پرونده مجبور می‌شود تا با هیولاهای بسیار زیادی سر و کله زده و به مکان‌های وحشتناکی قدم بگذارد. Undead Girl Murder Farce از ژانر جنایی و پلیسی بهره گرفته تا دنیای کابوس‌وارانه خود را به معرض نمایش بگذارد که نتیجه، خلق اثری تماشایی و بسیار متفاوت در سال ۲۰۲۳ شده که شروع قدرتمندی را تاکنون تجربه کرده است.

انیمه Trigun Stampede (تریگان استمپید)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

انیمه Trigun یکی از آثار نمادین ژانر اکشن در دهه ۱۹۹۰ میلادی به شمار می‌رود که به مرور به فراموشی سپرده شد و این مسئله زمینه‌ساز بازگشت قدرتمندانه این فرنچایز با عنوان Trigun Stampede شده است.

این انیمه که از جلوه‌های بصری کاملاً نوین و چشم‌نوازی بهره برده است، نه تنها طرفداران قدیمی این فرنچایز را شگفت‌زده کرده بلکه مخاطبین جدیدی را نیز به سبب سکانس‌های اکشن و شخصیت‌های دوشت‌داشتنی جذب نموده که به اثری کاملاً موفق و تماشایی در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل گشته است. اگر که به دنبال انیمه‌ای سراسر اکشن و زد و خورد با شخصیتی همه فن حریف و جذاب هستید، تماشای Trigun Stampede می‌تواند در فصل تابستان شما را به وجد بیاورد.

انیمه Hell’s Paradise (بهشت جهنم)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

اسودیو ماپا که طی سال‌های اخیر حسابی پرمشغله ظاهر شده، در یکی از اقتباس‌های پر سر و صدای خود به سراغ مانگا Hell’s Paradise رفته تا اثری در حد و اندازه Jujutsu Kaisen (جوجوتسو کایسن) و Chainsaw Man (چینسا من) را خلق نماید.

این انیمه حول محور جنگجویی بسیار قدرتمند به نام گابیمارو جریان دارد که در غم از دست دادن همسرش دیگر تمایلی به زندگی ندارد. با این حال به طرز عجیبی هیچ چیزی قدرت کشتن وی را نداشته و همین مسئله او را با ماجراجویی جدید و حماسی روبرو می‌کند که شاید بتواند مرگ را برایش به همراه داشته باشد. اگر که از طرفداران استودیو ماپا باشید قطعا می‌دانید که Hell’s Paradise مجموعه‌ای از هیولاهای عجیب و غریب، سکانس‌های مبارزاتی چشمگیر و شخصیت‌های جذابی است که در مرکز آن‌ها گابیمارو جریان دارد؛ مبارزی که احتمالاً در سال‌های آینده حسابی سر و صدا کرده و در کنار بزرگان ژانر اکشن قرار خواهد گرفت.

انیمه Oshi No Ko (اوشی نو کو)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: پایان یافته

آثار بسیاری در دنیای انیمه حول محور ایده موسیقی شکل گرفته‌اند. با این حال هیچ‌کدام از آن‌ها به مانند Oshi No Ko با ایده تناسخ ترکیب نشده است که اثری بسیار عجیب و دیوانه‌وار را به ارمغان بیاورد.

این انیمه مجموعه‌ای از ژانرهای موسیقی، درام، ماورایی و تناسخ بوده و به طرز عجیبی روایت داستانی‌اش تمامی موارد ذکر شده را به نحو احسنت با یکدیگر ترکیب کرده و دنیایی سنین و بالغانه را به معرض نمایش گذاشته است. اگر که خواهان تماشای اثری کاملاً متفاوت و غیرقابل پیس‌بینی هستید که دنیای منحصر به فردی را در مقابل دیدگانتان به تصویر بکشد، فصل نخست Oshi No Ko بهترین گزینه ممکن خواهد بود که خوشبختانه فصل دوم آن نیز تایید شده و می‌توانیم همچنان از داستان جادویی آن در سال ۲۰۲۴ بهره‌مند شویم.

انیمه Zom 100: Bucket List of the Dead (زام ۱۰۰ – کارهایی که قبل از زامبی شدن باید انجام دهم)

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • وضعیت: در حال پخش

گل سرسبد مدیوم انیمه در سال ۲۰۲۳ میلادی را می‌توان به اثری نسبت داد که نه تنها ژانر بقا و زامبی را باری دیگر احیا کرده، بلکه این بار دنیای آخرالزمانی کاملاً متفاوتی را نیز به تصویر کشیده است.

این انیمه حول محور پسری افسرده و تنها به نام آکیرا جریان دارد که روزهای خود را در ناامیدی کامل سپری کرده و عملاً امیدی به روزهای خوش و خوشبختی ندارد. با این حال به شکلی کاملاً ناگهانی سر و کله زامبی‌ها پیدا شده و دنیا را تا مرز نابودی پیش می‌برند؛ جایی که انسان‌ها برای بقا باید با مرگ دست و پنجه نرم کنند. در بین بازی مرگ و زندگی اما آکیرا از چنین شرایطی کاملاً رضایت داشته و به حدی خوشحال و سرشار از امید به خیابان‌های مملو از زامبی قدم می‌گذازد که گویی عقل خود را از دست داده است. دنیای دیوانه‌وار و عجیب و غریب Zom 100: Bucket List of the Dead نشان می‌دهد که هرج و مرج همیشه به نابودی و مرگ منجر نخواهد شد و گاهی در این میان می‌توان انسانی درهم شکسته و خسته را پیدا کرد که آخرالزمان به معنی بهشتی وعده داده شده برایشان معنی پیدا کرده و می‌توانند آرامشی که همیشه به دنبالش بوده را پیدا نمایند.


آیا انیمه دیگری را سراغ دارید که در سال ۲۰۲۳ تماشایی و منحصر به فرد جلوه کرده باشد؟ در حال حاضر مشغول تماشای چه اثری در این مدیوم هستید که می‌تواند باقی کاربران گیمفا را سرگرم نماید؟ برای تماشای کدام انیمه در سال ۲۰۲۴ میلادی انتظار می‌کشید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Big Bosskaname人Acker益man人Dota2kj344ErisriversideMr_bennyMehdi10FOmid_FshYohanasnowgirlCopy Ninjaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)RedDevilsHunterشادمن 3AliCharlie ChaplinLove Gameسبحان کورلئونهmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا
نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی بر ۱۰ انیمه جذاب سال ۲۰۲۳ - گیمفا