علت فروش کم بازیهای Pikmin از زبان خالق فرنچایز
بهتازگی و در پی عرضه Pikmin 4 برای نینتندو سوییچ، خالق فرنچایز، شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، به توجیه فروش نه چندان چشمگیر عناوین سری Pikmin پرداخته است.
میاموتو، خالق برخی از تحسینشدهترین فرنچایزهای تاریخ صنعت گیم، از جمله Mario و The Legend of Zelda، علت اصلی فروش ضعیف بازیهای فرنچایز Pikmin را «سختی بیش از حد این بازیها برای مخاطبان نینتندو» میداند. در مقایسه با فرنچایزهای محبوب دیگر نینتندو از قبیل ماریو، Pikmin هرگز نتوانسته به فروشی که از آن انتظار میرفت، دست پیدا کند.
میاموتو معتقد است که دلیل اصلی این سطح از دشواری، ناشی از این بوده که کارکتر پیکمین، به راحتی میمیرد؛ هرچند او از تصمیم تیم سازنده برای گنجاندن این مکانیک در بازیهای Pikmin دفاع میکند و اعتقاد دارد «ارتباط با فناپذیری، کلید اصلی پیام Pikmin است». او همچنین اضافه میکند که کنترلها در بازیهای قبلی، بیش از حد پیچیده بودند؛ چیزی که او امیدوار بود در دنباله مورد انتظار این فرنچایز، به درستی در بازی اعمال شود.
میاموتو طی مصاحبهای با رسانه VGC و پیش از عرضه Pikmin 4، در رابطه با فروش عناوین فرنچایز Pikmin بیان داشت:
تا به امروز، سه بازی از این سری منتشر شده، از Pikmin تا Pikmin 3. شخصاً همیشه از خودم میپرسیدم که چرا با وجود اینکه این بازیها بسیار سرگرم کنندهاند، فروش بیشتری نداشتند؟ چرا مردم فکر می کنند بازیهای این فرنچایز اینقدر سخت هستند؟ متوجهم که وقتی مرگ یکی از فاکتورها باشد، بازی برای مردم سختتر جلوه میکند. اما من فکر میکنم قدرت این فرنچایز، در ارتباط آن با فناپذیری است. اگر چیزی برگشتناپذیر باشد، باید راهی برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته پیدا کنید.
در ارتباط با جذب مخاطبان جدید برای Pikmin 4، میاموتو اصرار داشته که نسخه جدید فرنچایز، باید همچنان برای مخاطبان قدیمی آشنا باشد تا هیچگونه احساس بیگانگی با آن نداشته باشند. وی هدف توسعهدهندگان در ساخت Pikmin 4 را بدین شکل توصیف کرد:
بازی اول چالش عمیقتری داشت، در حالی که بازی دوم از نظر محتوا گستردهتر بود و ما با Pikmin 3، به چیزی نزدیکتر به بازی اول بازگشتیم. اما بعد از فکر کردن به آن، متوجه شدم که میتوانیم هر دو کار را انجام دهیم.
یوجی کاندو، کارگردان Pikmin 4، با گفته های میاموتو موافق است و اظهار دارد که تیم توسعه، اولویت های خود را بر کنترل بهتر دوربین، هوش مصنوعی و سایر کنترلها برای پلیرهای جدید قرار داده است. در باقی موضوعات، او میگوید که توسعهدهندگان میخواستند همه چیز را مطابق با روح بازیهای قبلی حفظ کنند و از بهترین عناصر سه عنوان پیشین فرنچایز، برای توسعه Pikmin 4 بهره بگیرند.
نسخه جدید فرنچایز Pikmin، هم اکنون برای کاربران نینتندو سوییچ در دسترس بوده و با کسب نمره ۸۸ متاکریتیک، یکی از بهترین عناوین انحصاری نینتندو سوییچ در سال جاری لقب گرفته است.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
به رچت اند کلنک نمیرسه
اصلا این دوتا چه ربطی بهم دارن؟ 😂
واقعا ۹۹ یا بلکه ۱۰۰ درصد حرف های این آدم رو باید با طلا نوشت چون اولا آدم محترمیه ثانیا تا حالا نشون داده که دروغ گو نیست . منفی یا مثبت شدن بازیاشو حالا یا از نظر مالی و یا فنی و … میاد با دلیل و برهان صادقانه بیان می کنه ، ثالثا پیش بینی هاش هم معمولا درست از آب در میاد
دلیل که زیاد داره هر چند خوبه نینتندو متوقف نمیکنه ساخت این نوع بازی ها رو ، دوستانی که خلاقیت اهمیت میدین ، حمایت کنید :^)
لازم نیست همه آیپی های نینتندو هم پرفروش باشن. بنظرم عجیبه چطور starfox یا F-ZERO و یا golden sun تو فروش موفق نیستن؟ بدتر از نفروختن اینه که نینتندو هم فراموششون کرده.
امیدوارم قسمت ۴ این سری به فروش مورد نظر برسه و طرفدار های این سری ۱۰ سال برای هر نسخه صبر ندن (-:
❤️
کی ۳ تا قبلیش اومد که اینم چهارش باشه
اولین نسخه این مجموعه ۲۰ سال پیش منتشر شد (-:
بازی جالبی به نظر میاد
کدوم نسخه به نظرتون واسه شروع خوبه
پیکمن یه بازی خاصه و هر کسی نمی تونه باهاش ارتباط بگیره
بازی خیلی حوصله می خواد و برای اینکه از بازی لذت ببری باید صبر بدی
همه نسخه ها تا حدودی مستقل از هم دیگن و فرقی نداره از کدوم نسخه شروع کنید
من خودم تجربه این بازی رو ندارم اما از نظر منتقد ها نسخه ۴ این مجموعه ترکیبی از بهترین ویژگی های نسخه های قبلی و ارتقای چشمگیر مکانیزم اوناست و جدا از اون خلاقیت ها و سوپرایز های زیادی تو بازی وجود داره و نسخه ۴ بهترین نسخه از این بازیه
🙏🏻🙏🏻
بازیش زیادی فکریه