قضیه ریبوت کامل GTA 6 و شایعههای پیرامون آن
در اوایل سال ۲۰۲۰، کاربری به نام “Gonnaenodaethat” در GTAForums به بازی GTA 6 اشاره و کلیپهای مرتبط با بازۀ ۱۹۶۰ تا اواخر دهۀ ۱۹۹۰ را به اشتراک گذاشت که اکثراً موزیک ویدیوها یا بخشهای از فیلمهای کلاسیک مرتبط با گروههای کارتل و Narcos بودند. پس از مدتی کوتاه، وی اعلام کرد که در ماه مارس ۲۰۲۰ از بازی GTA 6 رونمایی خواهد شد.
این کاربر اما، یک منبع داخلی عادی نبود، بلکه پیش از آن محتویات پس از عرضۀ GTA 5 و حتی ۱ ماه زودتر، تاریخ انتشار تریلر Red Dead Redemption 2 را فاش کرده بود. مدتی بعد، پستهای بیشتری در شبکههای اجتماعی منتشر شد مبنی بر آن که GTA 6 در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۰ معرفی میشود. حتی مدتی بعد نیز او به فاش کردن محتویات GTA Online ادامه داد و میتوان گفت که این کاربر چیزهایی از راکستار و برنامههایش میداند که برخی منابع داخلی دیگر از آنها خبر ندارند.
بنابراین، اگر لیکهای اولیه را در کنار یکدیگر قرار دهیم، به این نتیجه میرسیم که احتمالاً GTA 6 یک بازی با محوریت Narcos و قاچاق مواد در وایسسیتی و کملبیا بود که در دهههای ۷۰، ۸۰ و ۹۰ روایت میشود. تاریخ رونمایی از بازی نیز برای ۲۵ مارس ۲۰۲۰ برنامهریزی شده بود. این قضیه اعتبار بیشتری دریافت کرد، چرا که بعدها دیتاماینرها در فایلهای Red Dead Redemption 2 سلاحهایی مرتبط با بازۀ زمانی ذکر شده پیدا کردند.
منابع بر این باور بودند که GTA 6 با اسم رمز “Project Americas” مراحل توسعه را طی میکند و در وایسسیتی و کلمبیا روایت میشود.
مدتی بعد اما، یکی از معتبرترین منابع داخلی صنعت گیم، یعنی جیسون شرایر (Jason Schreier)، مقالهای منتشر کرد که اطلاعات آن در تضاد با جزئیات فاش شده از سوی منابع داخل دیگر مثل Tez2 قرار میگرفت. شرایر در مقالۀ خود که آوریل سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار گرفت، مدعی شد که مستقیماً با افرادی در راکستار مصاحبه کرده و بنابر اطلاعاتی که به دست آورده است، GTA 6 در مراحل اولیۀ ساخت قرار دارد! این در تضاد با صحبتهای Tez2 قرار میگرفت که به تکمیل ۷۰ درصد پروژۀ GTA 6 اشاره کرده بود.
یک منبع معتبر دیگر به نام کریس کلیپل (Chris Klippel)، که در مجلۀ راکستار کار میکرد، مدتی بعد اعلام کرد که پس از خروج دن هاوسر (Dan Houser)، یکی از دو موسس راکستار، پروژۀ GTA 6 ریبوت شده و تاریخ رونمایی از بازی در ابتدا بهار ۲۰۲۰ بوده است.
پس از این، جیسون شرایر در یک سمت و چندین منبع داخلی راکستار در سمت دیگر قرار گرفتند. شرایر اصرار داشت که بازی در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد، اما منابعی مانند Tez2 و Yan2295 اصرار داشتند که بیشتر پروژه تکمیل شده است. اما در نهایت مشخص شد که شرایر حقیقت را میگوید. منابع دیگر راکستار نمیدانستند که پروژۀ GTA 6 ممکن است ریبوت شده باشد و حالا شاید دوباره از پایه ساخته مراحل ساخت را طی میکند. باور بر آن بود که پروژۀ قبلی بیش از ۷۰ درصد از مراحل توسعه خود را طی کرده بود، اما حالا دیگر خبری از آن پروژه نبود. بعدها منابع دیگر مانند Tez2 نیز به این نتیجه رسیدند که پروژه ریبوت شده است.
در جولای سال ۲۰۲۲، جیسون شرایر مقالهای دیگر را منتشر کرد و متذکر شد که مقیاس GTA 6 یا همان “Project Amercas”نسبت به ایدههای اولیه کاهش یافته است. وی متذکر شد که پس از عرضۀ Red Dead Redemption 2، برخی مناطق از بازی کنار گذاشته شدهاند و راکستار قصد دارد برای سرعت بخشیدن به انتشار بازی، بسیاری از محتویات را پس از عرضه در دسترس قرار دهد.
همچنین، راکستار سابقۀ درخشانی در جایگزینی محتویات جدید با محتویات قدیمی دارد. این شرکت خیلی اوقات محتویات خلق شدۀ خود را با هدف جدید طراحی و عرضه میکند. مدتی پیش، راکستار بستۀالحاقی Cayo Perico را برای GTA Online عرضه کرد که دقیقاً تم Narcos و قاچاق مواد مخدر دارد و حتی اتومبیلهایی با تم دهۀ ۸۰ و ۹۰ را در خود جای داده است. این احتمال کاملاً وجود دارد که آنها هدفی جدید به assetهای خلق شده پیش از ریبوت پروژۀ GTA 6 داده و حالا در قالب یک DLC، از آنها استفاده کرده باشند.
از متن بالا میتوان به چند نتیجۀ کلیدی پیرامون پروسۀ ساخت GTA 6 رسید:
- GTA 6 با اسم رمز Project Americas توسعه مییابد
- بازی در سال ۲۰۱۹، تازه وارد مراحل ابتدایی ساخت شده و توسعۀ «کامل» از ۲۰۱۴ حقیقت ندارد. حتی اگر در این بازه پروژهای در دست توسعه بوده باشد، در سال ۲۰۱۹ کاملاً ریبوت شده و از مواد اولیۀ آن برای Cayo Perico استفاده شده است و احتمالاً از این مواد اولیه برای GTA 6 نیز استفاده شود. اما در هر صورت، حالا با بازی متفاوتی طرف هستیم. جدا از تمامی جزئیات پیرامون GTA 6، در آن بازۀ زمانی، پروژۀ Red Dead Redemption 2 در اوج مراحل ساخت قرار داشت و تک تک اعضای استودیوهای راکستار مشغول توسعه و یا پولیش آن بودند و حتی با این وجود، کرانچی گسترده در راکستار رخ داد.
- احتمالاً برای مدتی طولانی، GTA 6 یک پروژۀ متفاوت با روایت در دهۀ ۷۰، ۸۰ و ۹۰ بوده و به دنبال خروج دن هاوسر از راکستار، ریبوت شده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
انکاش راکستار بعدها بیاد از چگونگی روند ساخت پروژه(مثل اینکه چه موانعی پیش روشون بود و چه تغییراتی دادن یا کلا اینجور چیزا دیگه) یه چیزی حالت مستند بده بیرون شاید که جالب باشه!
راکستار هیچ وقت نمیاد پتانسیلش رو تو جایی استفاده کنه که ممکنه شاید جالب باشه
باید حتما جالب باشه تا شاهدش باشیم
به طور کلی، هم قضیه ریبوت پروژه و هم توسعۀ بازی GTA 6 از سال ۲۰۱۴ کاملاً برام خارج از وادی منطقه و قابل پذیرش نیست. به نظرم نه تنها دو موضوعِ “ریبوت شدن پروژه” و “شروع مراحل ساخت gta 6 از سال ۲۰۱۴” اصلا منطقی به نظر نمیرسن، بلکه چند موضوع کلیدی وجود داره که منابع مختلف بهش دقت نکردن یا کاملاً فراموش کردن. یکی این که به شدت محتمله از ابتدا تم دهه ۷۰ ۸۰ ۹۰ برای DLC برنامهریزی شده باشه و منابع داخلی مختلف چون اطلاعات دقیق و کامل نداشتن و فقط چیزهایی شنیدن، اشتباهی فکر کرده باشن مرتبط با GTA 6 بوده. این احتمال کاملاً وجود داره که محتویات و ASSETهای مربوط به دهه های ۷۰ ۸۰ ۹۰ از همان ابتدا به عنوان DLC برای V طرح شده باشن و در نهایت هم دقیقا طبق برنامه به عنوان دی ال سی عرضه شدن. بماند که مقیاس gta 6 بعید میدونم با gta 5 هماهنگی داشته باشه که توان استفاده از محتویات gta 6 برای gta 5 وجود داشته باشه.
دلیل مهمتر من حول این که پروژه ریبوت نشده و از سال ۲۰۱۴ هم در دست ساخت نبوده، اینه که RDR 2 یک پروسه سخت، چالش برانگیز، پر از کرانچ و طولانی توسعه رو تجربه کرده و به همین خاطر راکستار از تک تک نیروهای خودش استفاده کرده، امکان نداره در بازۀ اوج توسعۀ RDR 2، یعنی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، بازی GTA 6 وارد FULL PRODUCTION و ساخت کامل شده باشه. اصلا با عقل جور در نمیاد که این بازی از ۲۰۱۴ در دست ساخت باشه، چه برسه به این که ۷۰ درصد پروژه کامل شده باشه تا ۲۰۱۹ و بعد ریبوت بشه. چجوری در کنار RDR 2 تونستن یه پروژۀ GTA رو ۷۰ درصد!!! کامل کنن. این با عقل جور در نمیاد.
به نظر من، با توجه به اطلاعات و پروسۀ ساخت بازیها و منطق بازیسازی، سناریوی توسعه به این شکل بوده:
«از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در قالب یک پروسۀ بسیار آرام با چند عضو محدود راکستار پروسۀ پری پروداکشن GTA 6 رو طی کرده و برای مدت طولانی شاید حتی پیشرفتی نداشته و راکد بوده یا در این بازۀ تغییراتی در ایدهپردازیها رخ داده، چون یکایک اعضای راکستار درگیر RDR 2 بودن. بعد از پایان RDR 2، به تدریج تمام اعضا روی GTA 6 متمرکز شدن، اما همچنان پشتیبانی از GTA Online و rd online ادامه داشته، بنابراین تمرکز کامل روی gta 6 نبوده تا مدتی پیش که راکستار رسماً عدم پشتیبانی از rd online و کاهش پشتیبانی از gta online رو اعلام کرد. همچنین، assetهای مرتبط با دهه ۷۰ ۸۰ ۹۰ کاملاً مرتبط با dlc بزرگ gta v بودن نه gta 6. به نظرم این پروژه ریبوت نشده، بلکه پری پروداکشن بسیار طولانیای داشته به خاطر موجودیت rdr 2 و در چند سال اخیر تازه مراحل توسعه آغاز شده.» احتمالا در حال حاضر gta 6 بدون احتساب پری پروداکشن و پیش تولید (که اصولاً برای بازی بزرگی مثل GTA یک پروسه ۱.۵ سال تا ۲ هست)، GTA 6 چهارمین سال توسعه خودش رو طی میکنه. با این وجود، اینطور نیست که تمام بازۀ چهار سال کل نیروهای راکستار روی بازی کار کرده باشن بلکه اوایل نیروهای کمتری متمرکز بودن روی پروژه. دو سال اخیر احتمالا تمرکز کامل GTA 6 بوده.
همچنین، ریبوت پروژه ها مقیاس ها و شدت متفاوتی داره، بازی rdr 2 هم یک بار ریبوت شده ولی داستان تغییری نکرده به عنوان مثال.
موقعی که راکستار gta جدید یا همون vi رو تایید کرد ، فکر کنم اونجا بود که تمام تمرکزشون روی جی تی ای شده …
شایدم یکم قبل ترش …
به نظر من هم تم های دهه هفتاد و هشتاد برای gta vi توسعه داده نشدن
میشه این قضیه رو از تاریخچه بازی های قبلی راکستار به خوبی فهمید
داستان نسل سوم gta هر کدوم تو سه شهر los santos و liberty city و vice city روایت میشن و با هم مرتبطن
راکستار با عرضه gta iv تصمیم گرفت تقریبا به طور کامل دنیای نسل hd ( به قول خودشون ) رو از دنیای نسل سوم جدا کنه
ولی همچنان شاهد ارتباط نسخه های جدید با نسخه های قدیمی هستیم
هر دو نسخه جدید از یکی از سه شهر تو نسخه های قدیمی استفاده کرده
gta iv لیبرتی سیتی نسخه سوم رو مورد استفاده قرار داده و اون تم قدیمی رو بروز کرده
gta v لوس سانتوس نسخه سن آندرس رو مورد استفاده قرار داده و اون تم قدیمی رو بروز کرده
بنابراین شاید بشه از تاریخچشون این نتیجه رو گرفت که
gta vi قراره از شهری که تا به حال استفاده نشده استفاده کنه
و وایس سیتی نسخه چهارم رو مورد استفاده قرار بده و بروز کنه
به همین دلیل به نظرم راکستار نمیاد دوباره از تم تکراری دهه هفتاد و هشتاد و نود که تو نسخه وایس سیتی شاهدش بودیم استفاده کنه
اونا قطعا تمایل دارن تم قدیمی استفاده شده تو نسخه وایس سیتی رو مطابق سبک و سیاق الان تغییر بدن و یه تجربه متفاوت تری به ارمغان بیارن
و اون تم قدیمی که الان طراحی شده صرفا به عنوان یه مقدمه برای راکستار و gta vi عمل کرده
جدای از این، همه میدونیم که بعد از سودآوری هنگفت GTA Online امکان نداره با در ذهن نداشتن این بخش راکستار برای بازی ششم برنامهریزی کنه. دوره ۷۰ تا ۹۰ پتانسیل گسترش محتویات آنلاین در حد دوره مدرن رو نداره و گسترش بخش انلاین یک بازی در دهه ۶۰ تا ۹۰ خیلی چالش برانگیزتره تا مدرن. با ماشین های پرنده و سلاح های متفاوت مدرن و ماشین های جذاب و … در حقیقت پتانسیل آنلاین شکل میگیره در حالی که یه بازی قدیمی محدودیت تعداد سلاح و اتومبیل و … داره. اگر به دوره های گذشته برگردیم پتانسیل آنلاین gta تحت تاثیر قرار میگیره مثل rd online که نتونست مطرح بشه بخاطر محدودیت ها و البته واقع گرایی مکانیکی. یه دلیل دیگه که امکان نداره راکستار برای دوره های ۷۰ ۸۰ ۹۰ بازی gta بسازه موفقیت gta online هست. دنیای مدرن پتانسیل گسترش gta online 2 رو فراهم میکنه. فقط در یک صورت میتونن از دوره ۷۰ ۸۰ ۹۰ استفاده کنن که فلش بک باشه برای بخش کمپین فقط. اون هم مثل جزیرۀ rdr 2 باید خطی باشه، نمیشه کل جهان بازی رو یه بار مدرن طراحی کرد یه بار با شکل و شمال دهه ۸۰ عملا ساخت دو دنیا محسوب میشه که در عرض ۴ ۵ سال غیرممکنه با جزئیاتی که راکستار خلق میکنه.
علاوه بر هدر رفتن پتانسیل های بخش آنلاین طبق صحبت های شما
مورد بعدی که میشه ازش به عنوان اثبات این ادعا استفاده کرد
ویدیو های لیک شده است که جریان داشتن بازی با تم و حس و حال قدیمی رو تا حدودی رد میکنه
و میشه گفت دیگه موردی برای بحث کردن باقی نمیمونه
این که در دنیای مدرن روایت میشه که الان همه میدونیم، موضوع اینه قبلاً چیکار میکردن کلاً صحبت در مورد بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ هست که برخی عقیده دارن در اون بازه یه بازی متفاوت در دست ساخت بوده بر پایه دهه ۷۰ ۸۰ ۹۰ که بحث اینه به دلایلی که توضیح دادم امکان نداره چنین پروژه ای ساخته شده باشه و بعد ریبوت بشه.
حالا باید متنو رو قبول داشته باشیم که لیکر ها میگفتن ریبوت شده، یا این کامنت؟ =_= ولی بنظرم این کامنت منطقی تره، چون بقول شما امکان نداره وقتی درحال ساخت رددد ۲ بوده باشن، روی جی تی ای ۶ هم کار کرده باشن (در هر صورت چه ریبوت شده باشه چه نشده باشه مهم نیست، چون هردو نشون میدن که از ۲۰۱۹ تازه وارد مراحل اولیه ساخت شده) و یک سوال، اگه میگن ۲۰۱۹ تازه وارد ساخت شده یعنی تا الان فقط ۴ سال در دست ساخت بوده؟ رددد ۲ هشت سال طول کشیده ساختش، بعد لیکر ها میگن این ۲۰۲۵ میاد، میشه شش سال، این باعث نمیشه، کیفیت افت کنه؟ یا این بخاطر نیروی کار زیاد تر و هزینه ساخت بیشتر، زودتر ساخته میشه؟؟ (ولی از راک استار بعیده بخاطر زود تر اومدن کیفیتش رو خراب کنه، بخاطر همین، دومی درست تر بنظر میاد)
RDR 2 اگر هشت سال در دست ساخت بوده باشه، میشه از ۲۰۱۰، یعنی از زمان عرضه بازی اول. بنابراین شامل پری پروداکشن میشه. اگر پری پروداکشن رو به مدت زمان ساخت GTA 6 اضافه کنیم که معمولا برای این پروژه ها دو سال باید باشه (یا حتی بیشتر)، به علاوۀ ۴ سال پروسه ساخت، میشه ۶ سال توسعه. اگر یک یا دو سال دیگه بازی عرضه بشه به مدت زمان توسعۀ RDR 2 میرسه. همچنین، راکستار کل ۸ سال متمرکز روی RDR 2 نبوده، احتمالا سه سال اول فقط پری پروداکشن رو طی میکرده یا راکد بوده، چون در آن بازه gta v اوج توسعه رو طی میکرد (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳) و حتی بعد از اون بازه ، تا انتشار rdr 2، اوج پشتیبانی از gta v رقم خورد.
خب این که اینسایدرها و منابع مختلف صحبت از شروع پروسه ساخت از ۲۰۱۴ داشتن و با توجه به این کامنت شما، برداشت نهایی و درست اینه که از سال ۲۰۱۴ تو مرحله ایده پردازی یا همون پیش تولید بوده و برداشت اینسایدرها به غلط این بوده که از سال ۲۰۱۴ بازی داشته ساخته می شده و این به کنار…
و یا ریبوت شدن هم میتونه ریبوت یا باز راه اندازی پروسه ساخت نباشه و منظور از ریبوت، ایده پردازی مجدد و تغییر داستان و شخصیت ها و اهداف اجرایی بوده باشه…
مثلا اول قصد داشتن بازی خیلی بزرگ باشه و شامل چند شهر باشه و داستان خارج از آمریکا هم روایت بشه (طبق چیزهایی که این چندساله خبراش اومده)، اما قبل از اینکه به مراحل توسعه برسه، این ایده به کلی منتفی شده و ایده پردازی دوباره کردن و شده اون چیزی که توی ویدیوهای افشا شده دیدیم…
و خب این ایده پردازی مجدد، تاخیرهایی که بوجود اومده رو توجیه می کنه…
و حتی ممکنه اون احتمالاتی که برای سال انتشار بازی هم دادن حتی با تاخیر مواجه بشه…
با توجه به اینکه پارسال اعلام شد که دارن رو GTA بعدی کار میکنن و اگه تازه از اون موقع کامل متمرکز شده باشن، بازی تا دو سال آینده منتشر نمیشه…
خیلی دوست داشتم داستان مربوط به کارتل و اینا باشه وجاهایی مثل مکزیک و کلمبیا جریان داشته باشه
داستان سری gta از ابتدا با کارتل و مواد مخدر و این چیزا ارتباط داشته
ولی انتظار شما رو از در جریان بودن بازی در جاهایی مثل مکزیک و کلمبیا درک نمیکنم
ساخت یه دنیای جدید و بهره برداری از تم شهر هایی که تا به حال استفاده نشدن هم زمان زیادی از راکستار میگیره و هم هزینه زیادی واسشون داره
همچنین فکر نمیکنم بر خلاف شما حس و حال مکان هایی مثل کلمبیا و مکزیک برای اکثریت جذابیتی داشته باشه
به نظرم اونا این وسواس و کمال گرایی که دارن و تو حیطه ای که توانایی و تخصصشو دارن استفاده میکنن مثل فرهنگ و رفتار امریکایی ها
و این قضیه مثل یه هویت برای راکستار شده
کاملا باهاتون موافقم، نسخه امریکایی کارتل و این مسایلو مخصوصا تو جیتی ساناندریس دیدیم خیلی خوب شد ولی انصافا چسپیدن فقط به ۳ شهر زیاد جالب نیست، می تونست داستان گسترده تری داشته باشه مثل قا..چاق بین الملل، مثلا یه کاراکتر تو امریکا باشه یکی تو مکزیک و دیگری یجا دیگه و داستان جوری باشه که اینا طی زمان و اتفاقاتی به هم برسن خلاصه که جذاب می شد
حتی شایعه هایی هم بود در مورد ریودوژانیروی برزیل و براش تریلر فن مید هم ساختن خیلی جذاب بود
اسن لامسب تا ایستا باز میکنی پیجای ۳۰ تا ۶۰ میلیونی دارن تبلیغ رایگان gta6 میکنن ابهت ببین فقط !!!!🔥🔥💀
اونا این تبلیغ و بیشتر واسه دیده شدن خودشون میکنن نه به خاطر ابهت راکستار
دی+:
اسن لامسب
واقعا خسته نباشی راکستار 😑بعده ۱۰ ۱۲ سال تازه میخواد برایه سرعت بخشیدن به انتشار بازی بعضی محتویاتو بعد از بازی عرضه کنه په این همه مدت خدایییی چیکار میکردی بعده gta v ام که یه رد دد منتشر کردی خدایی این همه زمانو چیکار میکنی لامصب
این همه مدت چیکار میکرده؟ ۱- بازی سنگین و بزرگ و پرجزئیاتی مثل rdr 2 رو ساخته، بخش آنلاین gta v رو با محتویات بزرگ و دائم بهروز کرده و یه مدت قابل توجه از RD Online پشتیبانی کرد. همچنین، آپگرید برای دو نسل gta v رو ساخت. اشتراک gta+ طراحی و عرضه شد و bully 2 هم برای مدتی در دست ساخت بود.
“یک منبع معتبر دیگر به نام کریس کلیپل (Chris Klippel)، که در مجلۀ راکستار کار میکرد، مدتی بعد اعلام کرد که پس از خروج دن هاوسر (Dan Houser)، یکی از دو بنیانگزار راکستار، پروژۀ GTA 6 ریبوت شده و تاریخ رونمایی از بازی در ابتدا بهار ۲۰۲۰ بوده است. ”
*بنیانگذار
.
با توجه به تاریخ روایت بازی (در صورت درست بود شایعه)، DLC های بازی چقدر میتونه گسترده باشه؟
چون یکی از مهمترین دلایل اختلاف درآمدزایی راکستار از RDR2 با GTA 5، محتوای مدرن و فضای آنلاینی که در جهان ۵ GTA جریان داره. دلیل ماندگاری GTA 5 هم مولفههایی همچون اینترنت، موبایل، ماهواره، ماشینها، هوابرد، و آسمانخراشها و سلاحها و گجتهای مدرنه که دست سازندهها (چه استودیو و چه مادسازها) را برای خلق محتوای تازه باز گذاشته.
امیدوارم دیگه خیلی دیر بازی منتشر نشه. زودتر بیاد.
امیدوارم حقیقت نداشته باشه و پروسه ساخت gta6 از همون اول یکپارچه و برنامه ریزی شده باشه. چون ریبوت کردن و تغییر برنامه ریزی یه پروژه که تا ۷۰ درصد مرحله تولید رو پیش رفته، خودش یه هزینه هنگفتی رو روی دست راکستار میزاره به علاوه اون بی نظمی و شتاب زدگی برای ساخت gta6 رو بوجود میاره. البته یکم بعیده با وجود rdr2 gta6 تا سال ۲۰۲۰ ۷۰ درصد پیشروی داشته و بعدش ریبوتش کرده باشن.
یه ریبوت تمیز باشه خوبه
چرا راکستار مث یوبی سافت نمیاد ده تا استدیو و تعداد نیروی بالا رو همزمان رو یه بازی بزاره هر کدوم یه قسمتی رو توسعه بدن دوساله جمعش کنه ؟ 🤔
چند نفر رو بازی کار میکنن؟
چون این تفاوت راکستار با یوبی سافته! یکی GTA & RDR2 میسازه اون یکی هم سالی دو تا اساسینز
یوبیسافت کارمندای کمتر رو رو عناوین تکراری با پیشرفت چند درصدی متمرکز میکنه ولی راکستار برای جیتی ای ۶ حدودا ۳۰۰۰ کارمند متمرکز با پروسه ساخت پیرفته و بودجه بالا داره که تبدیلش میکنه به غول گیمینگ.
شک نکنید ساخت جی تی ای ۶ از ۲۰۱۴ شروع شده ولی خب با وقت و نیرو کمتر و تمرکز اصلی ردد بوده از ۲۰۱۹ هم تمرکز اصلی شده جی تی ای تا ۲۰۲۵ تقریبا ۱۱سال میشه چ فشرده و غیر فشرده زمان زیادیه و اگه بازی یکم از اون انتظار رویایی ک ازش میره پایین تر باشه راک استار بدجور ضرر میکنه بنظرم خودشون ی تیکه از بازی رو لو دادن ک بگن آقا ب جون خودم و خودت این فقط ی بازی فیلم نیس ک
ولی قطعا میترکونه
اینطور که بوش میاد باید تا ۲۰۲۶ صبر کنیم
اقای کریمی نظر شما در مورد تاریخ انتشار کی هست؟
بعید میدونم ریبوت شده باشه