سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است

سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است

علیرضا محمدی
۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است

مدیر بازاریابی فروزن‌بایت (Frozenbyte)، یعنی کای تووینن (Kai Tuovinen)، معتقد است که سخت‌‌افزار کمتر قدرتمند ایکس باکس سری اس می‌تواند برای «بازی‌های گرافیکی فشرده‌تر» مشکل‌ساز باشد.

اینکه سخت‌‌افزار نسبتاً ضعیف‌تر ایکس باکس سری اس در مقایسه با دیگر کنسول‌های فعلی، با گذشت زمان به مشکلی برای توسعه‌دهندگان تبدیل خواهد شد یا خیر، از همان روزی که مایکروسافت (Microsoft) از آن رونمایی کرد، مورد بحث قرار گرفت و اگرچه نمی‌توان برتری‌های آن را انکار کرد – به خصوص از دیدگاه یک مصرف‌کننده – اما اکنون مشخص شده که سری اس دارای محدودیت‌هایی است که می‌تواند به مشکلات توسعه منجر گردد.

به نظر می‌رسد فروزن‌بایت، توسعه‌دهنده Trine 5: A Clockwork Conspiracy، با این ایده کلی موافق است. کای تووینن، مدیر بازاریابی فروزن‌بایت، در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GamingBolt، در پاسخ به پرسشی درباره ایکس باکس سری اس و اینکه آیا سخت‌افزار این کنسول قادر به همگام شدن با همتایان خود در طول نسل خواهد بود یا خیر، گفت اگرچه این کنسول قطعاً گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال خرید سخت‌افزار ارزان‌تر هستند، اما از منظر توسعه، می‌تواند به یک «تنگنا» تبدیل شود.

سخت‌افزار قوی‌تر همیشه از دیدگاه توسعه‌دهنده بهتر است، من فکر می‌کنم برای بازی‌های سنگین گرافیکی، سری اس می‌تواند به یک تنگنا تبدیل شود چرا که پشتیبانی از آن مورد نیاز است. با این حال از دیدگاه بازیکنان فکر می‌کنم داشتن یک کنسول مقرون به صرفه گزینه خوبی باشد.

البته این موضوع تنها یک فرضیه نیست. استودیوی لاریان (Larian) با مشکلات فنی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل، عرضه بازی Baldur’s Gate 3 روی ایکس باکس سری اس با تاخیر مواجه شده. سال گذشته، تکلند (Techland) همچنین در مورد اینکه چگونه GPU کنسول مانع توسعه می‌شود صحبت کرد.

تووینن به GamingBolt اعلام کرده که Trine 5 با نرخ 4K/60 FPS در PS5 و Xbox Series X و با نرخ 1440p/60 FPS در Xbox Series S اجرا می‌شود. همچنین اتمام این بازی حداقل ۱۲ ساعت به طول خواهد انجامید.

در اوایل سال جاری، فروزن‌بایت درباره گیم پس و اینکه چگونه «به اشباع بیش از حد محتوا کمک می‌کند» علی‌رغم اینکه «برنامه‌ای جالب برای دسترسی به گیمرهای بیشتری است»، صحبت کرد.

Trine 5: A Clockwork Conspiracy قرار است تابستان امسال برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، Nintendo Switch و PC عرضه شود.

منبع: GamingBolt

Albert WeskerPop_StarOMID666UNCLE ARTHURDota2MMDred-eyed Banished KnightDARKSIRENAlan WakemarioLonesome guy the Mad Oneگیمرِ روان شناسخستهmeysambRoyalknightCharlie ChaplinAzirosinFaridOld_axeDoesn't Mattermore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sattarzadeh گفت:

    خودم سری اس دارم. شاید حرفش درست باشه به خصوص با گذشت زمان اما trine انقدر سخت افزار قوی می خواد؟
    جی تی ای ۶ یه محک خیلی خوب واسه سری اس هست.

    امیر حسینAlbert WeskerSonic HeroesپرایسPop_StarUNCLE ARTHURDota2MMDMaster ChiefHaj_Hosseinmore
  • ODE گفت:

    اینو کسی میگه بازیش روی نینتندو پورت شده بازیش هم شت محضه

    امیر حسینAlbert WeskerپرایسUNCLE ARTHURDota2Malenia Blade of MiquellaArmanMaster ChiefGoodbye GamefaCommander jensenmore
  • lost گفت:

    سری اس جلوی پیشرفت گرافیکی نسل نه رو گرفت واقن کاش نمیدادن همون سری ایکس رو ۵۱۲ گیگش رو با قیمت کمتر و بدون درایو میداد

    خواجه زرگرcactusBATMAN WHO LAUGHSAlbert WeskerپرایسPop_StarسیناKHAKIUNCLE ARTHURDota2more
    • دیگه حرف مفت نزن که عزیز، مشکلی هم باشه برای خودشه نع نسل نه، همونطور که دیدی بازی بالدورز گیت سه آسیبی ندید و فقط نسخه اکس باکسش تاخیر خورد، اون کنسولی به کل نسل آسیب میزنه که تکنولوژی های مدرن بازیسازی رو به کل نداشته باشه نع اینکه قدرت خام سخت افزاریش کمتر باشه، اون فقط مشکل خودشه اگر هم مشکلی باشه که بخصوص از نظر استودیوها و ناشرهای بزرگ هیچ مشکلی وجود نداره، صرفا مشکل احتمالی برای استودیوهای کوچکیه که با بودجه های کم بازی هایی که حداقل درظاهر تریپل ای بنظر میرسن رو میسازن و بازیشونم انحصاری نیست که بتونن زمان و انرژی و سرمایه کافی رو متمرکز بکنن رو بهینه سازی نسخه سری اس

      Albert WeskerSonic HeroesپرایسMajimaPop_StarTahaicآقای شکستهlostسیناKHAKImore
    • اینم ایده خوبیه واقعا …
      همون سری‌ایکس رو با فضای ذخیره‌سازی کمتر و بدون درایو دیسک و کاملا دیجیتال عرضه میکرد …
      اینجوری هم کنسول قدرت یکسانی با سری‌ایکس داشت ، هم حجم و قیمت برابر با سری‌اس .

      Albert WeskerSonic HeroesPop_Starlostسینا
      • خوب ماکروسافت فکر فروش میکرد سری اس با سخت افزار پایین تر پیشنهاد داده به گیمرها و بیشتر فروش ماکروسافت رو همین سری اس بوده تا به حال اگر سری ایکس دیجیتال بیرون میداد با این قیمت اس نمیتونست عرضه کنه سخت افزار همون بود فقط دیسک نمیخورد مثل پلی فایو

        Sonic Heroes❤ NieR LoveR
        • به نظرم بازهم قیمت پایین‌ترش باعث میشد گزینه جذابی باشه …
          خریداری‌ هم که مثلا داره ۲۰۰ دلار پول کمتری میده ، قاعدتا باید درک کنه و با دیسک‌خور نبودن و فضای ذخیره‌سازی نصف کمتر کنار بیاد .
          خود شما سری اس رو ترجیح میدی ؟ یا یه سری x که دیسک‌خور نیست و فضای ذخیره‌سازیش نصف کنسول اصلیه ؟
          من شخصا گزینه دوم رو ترجیح میدم …
          ضمن اینکه اوضاع فعلی بازار و اینکه اکثرا دیگه دیسک رو گذاشتن کنار و به صورت دیجیتال بازی رو خرید و دریافت میکنن هم مدنظر بگیرید .
          درضمن شما که نمیتوتی همزمان چندتا بازی رو با هم بازی کنی ؟ پس مثلا میتونی ۳ یا ۴ تا رو نصب کنی ، و وقتی کاملشون کردی و ازشون سیر شدی ، حذفشون کنی و بری سراغ بعدی …
          یا میتونی با پولی که با خرید نسخه کم‌حجم‌تر و دیسک‌نخور سری x ذخیره کردی یه هارد اکسترنال خوب تهیه کنی و مشکل کمبود فضا رو هم به راحتی حل کنی .
          فکر کن ، یه سری ایکس دیجیتال با فضای ذخیره‌سازی نصف میخری مثلا ۱۵ میلیون تومن .
          در کنارش یه هارد مثلا ۱ ترابایت بخری نهایتا ۵ میلیون تومن .
          باز هم ۱۰ میلیون میمونه تو جیبت نسبت به خرید نسخه پایه سری x .
          البته باز این دیدگاه شخصی بنده‌ست که ممکنه صحیح یا اشتباه باشه .
          نظر شما هم محترمه 🌹

          Sonic Heroes
  • Tahaic گفت:

    👏👍 حقیقت تلخه دوستان ! سری اس ضعیفه تمام

    cactusAlbert Weskerپرایسsilent-man(Motor Edition)Pop_StarMMDJim HawkinsسیناKHAKIDota2more
    • AMIN12 گفت:

      خودمون می‌دونیم ضعیف هست ولی نسبت به قیمتی که داره می ارزه خیلی هم می ارزه…

      خواجه زرگرAlbert WeskerSonic HeroesPop_Starآقای شکستهDota2Jim HawkinsCharlie Chaplin
    • ŴILliAm گفت:

      میدونستیم اینو
      می‌خوایم بدونم تو این نسل با این قدرت پشتیبانی میشه یا نه

      Albert WeskerPop_StarJim HawkinsCharlie Chaplin
    • Jim Hawkins گفت:

      ولی این حرف رو یه سازنده ای باید بزنه که بازیش گرافیک نسل نهمی و گیمپلی خیلی پربار و سنگینی داره
      در اینکه سری اس نسبت به اون دو کنسول ضعیف تره که خب مشخصه و همه از اول میدونن و قیمتش هم همینطور کمتره و به صرفه تره . مورد دیگه اینکه بازی مثل a plague tale requiem که گرافیک خیلی بالا و نسل نهمی داره و نیاز به پردازش قوی و سنگین داره به دلیل وجود موش های فراوان و محیط پرجزییات و انیمیشن های باکیفیت تو بازی ولی روی سری اس به بهترین شکل اجرا شده و یادم هست که حتی افت فریم هم نداشت روی سری اس یا مثلا استارفیلد با اون همه جزئیات و گستردگی و هل بلید دو قراره روی این کنسول بیان

      Sonic HeroesTahaic
    • ARTHUR MORGAN گفت:

      من خودم PS5 دارم اما این حرفا باعث ناراحتی و سرخوردگی نوجوون و جوون هایی میشه که به دلایل مالی یا غیر مالی نتونستن سری ایکس یا فایو بگیرین… اصلا فرضا ضعیفه چه ضرورتی داره بگی و بقیه رو ناراحت کنی

      خواجه زرگرBATMAN WHO LAUGHSAlbert WeskerپرایسPop_Starآقای شکستهسیناهادی صفائیTahaicUNCLE ARTHURmore
    • AMIR 007 گفت:

      سری اس نسبت به قیمتی که داره قوی هم هست. اما چه حیف که این سخت افزاری که داره کافی نیست اما شاید بتونه قابل قبول اجرا کنه . اونایی هم که میگن خیلی خفنه و گاده و با پلی ۵ مقایسه می‌کنند سری اس خفن تره ، فن فشاری هستند که دارند هم موقعیت خودشون رو بد میکنند هم برند اکس باکس رو من چهار ماه دارم با سری اس کار میکنم در حد پولی که دادم راضی هستم اما خب یک جا هایی کم میاره .

      Little MohammadAlbert WeskerSonic HeroesTahaic
  • PASARGAD گفت:

    درسته سازنده رو تو سختی قرار میده ولی اینطور هم نیست که غیر ممکن باشه بازی براش پورت کردن

    Albert WeskerPop_StarUNCLE ARTHURDota2Master Chiefگیمرِ روان شناسGoodbye GamefaJavad.StarHaj_HosseinRazielmore
    • قطعا غیرممکن نیست ولی خیلی سخت و زمان‌بر میشه و هزینه ی زیادی رو هم می‌طلبه

      پرایسPop_StarMaster ChiefGoodbye Gamefaammar_iraqiJavad.Starتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Ilyaداداشیه جان مارسونCharlie Chaplin
      • MuhammadAli گفت:

        فکر نکنم برای سازنده ها خیلی هم سخت باشه کف یک مدل خام در زیبراش باید در حد کمی از کارت گرافیک رو درگیر کنه. سازنده ها نمی خواهند کار کنند اگر تعداد LOD ها رو زیاد ، در نتیجه ریگ ها و یا بافت ها رو برای مدل های کم پالیگان کم تر کنند فقط حجم بازی زیاد می شه اون وقت سود زیادی هم می کنند. یعنی سطح مدل ها رو در حد یک بازی نسل هفتم (مثل gta iv آن هم پایین ترین حد ممکن که برای یک pc می شود ۲۰۰mb برای حافظ کارت گرافیک؛ ۲gb رم و ۲ هسته ۳ghz هم برای پردازشگر) و تا سطح که دوست دارند سطح مدل ها رو بالا می بردند تا با یک بازی خوره کارت گرافیک مثل cyberpunk مبارزه کند و حتی بیشتر تا جای که اصلا رایانه خودشون هم منفجر بشه. من که کنسل ندارم ولی کسانی که دستگاه ای رو خریدداری کردن به یک امید خریدن؛ اون سازنده ها باید درست از مشتری خودشون حمایت کنند.

        • Designer گفت:

          سطح LOD هر چه بیشتر باشه بهتر
          مثال اگه هر ابجکتی تو بازی ۴ LOD داشته باشه
          میشه بازی رو در چهار مود گرافیکی مختلف بیرون داد که خب فوق العادس
          فقط حجم بازی زیاد میشه
          اما LOD زیاد یعنی کار خیلی خیلی زیاد برای طراح
          اول باید های پلی رو درست کنه
          و مثلا اگه ۴ LOD داره باید برای هر چهارتاش بهینه سازی انجام بده که LOD چهارمی بشدت سخت تره
          همچنین باید برای هر چهار تا انرپ یو وی داشته باشه و برای هر کدوم شیدر
          خب معلمومه استدودیو های کوچیک این کار رو نمی کنند
          ولی راکستار بلی

          MuhammadAli
      • Javad.Star گفت:

        درود بر شما
        پایدار باشی
        که هزینه این ماجرا به گردن کل فن بیس این صنعت هست اگه اینطور نبود(یا اینطور فکر نمیکردم) در کوشش برای نگهداری این صنعت نمیکردم. حتی اگه در کل کنش به اندازه یک تن(فرد) کارایی داشته باشه.

  • Big Bad Wolf گفت:

    اتفاقا من نظرم اینه که این دستگاه یک ضامن هست که سازندگان حواستشون به کارشون باشه و الکی بازی ها رو بدون بهینه سازی رها نکنن
    نمونش هم تو یک سال اخیر زیاده
    سری اس مثل یک شیر اطمینان عمل میکنه
    بازی همش به نور و ری تریسینگ و نمیدونم تلالو نور و ‌… نیست
    اینا میخوان مدل بریزن تو متور بازی سازی و دکمه ساخت رو بزنن و برو که بریم برا فروش

    Pop_StarUNCLE ARTHURDota2ArmanMaster ChiefTahaicSephiroth (ashes سابق)dioRazielتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )more
  • فرشاد گفت:

    سری اس برای کسایی که به نظرم دنبال بازی های شوتر – فوتبال و همینطور ماجراجویی اکشن مثل فال اوت یا اسکایریم هستن یه کنسول شاهکار ولی هیچ رقمه به درد من آفلاین پلیر که فقط کمپین بازی میکنم نمیخوره دوستانی که میرن بخرن به خاطر قیمت ارزون وسوسه نشن ضمنا بگم بدون DNS ست کردن حتی وارد کنسول هم نمیتونید بشید درجریان باشید تحریم هستیم و عملا گیمپس و بازی کردن باهاش یکم سخته و نت خوب میخواد

    Pop_Starkia (Bye All)UNCLE ARTHURDota2Malenia Blade of MiquellaMaster ChiefTahaicSephiroth (ashes سابق)fbjgRoyalknightmore
    • فرید گفت:

      جارچیان خبر آورده اند
      سری بعدی فیلم های ابر قهرمانی و تاریخی
      the lord of farshad in farshad در راه است.

      Pop_StarUNCLE ARTHURTahaicRezzA,,shBig WalleRCharlie ChaplinfarshadxJohnny joestarUMK3more
    • Master گفت:

      همین که امثال شما تیک آبی گرفتن قشنگ نشون میده سیاست های مستر کریمی جواب نگو نیست

      Mɾ MɱԃJim Hawkinsܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )RoyalknightfarshadxBig WalleRCharlie ChaplinHamedkia (Bye All)more
    • Dastan گفت:

      بعضی از ای اس پی ها مثل شاتل همون DNS نمیخواد, بیشتر این کنسول برای اون های هست سرویس محور بازی میکنن ، و در کنارش بازی های تریپل ای بازی میکنند ، و گرافیک براشون مهم نیست ، فقط یه کنسول باشه بازی اصلی تا آخر نسل بیاره بالا ،

      Pop_StarMalenia Blade of Miquellaگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Big WalleRCharlie ChaplinDeadshot۸۸Redm0ndy.xbox
    • (فرشادِ خودمون)
      .
      اون یکی فرشاد هم ک اونوریه از ما فن‌های پلی‌استیشن نیست :دی

      Pop_StarBig WalleRCharlie ChaplinKENOBIگیمری عادی
    • Lu Bu گفت:

      پسر خوب کی این حرفو به جناب عالی رسونده ؟
      داری میگی بدرد آفلاین خوردن نمیخوره ؟ دلیلش چیه ؟ فریم کمتر و گرافیک کمتر ،دلیلش اینه ؟‌
      پس چجوری با پی اس فور یا ایکس باکس وان کیفیت ده هشتاد سی فریم می‌زدی ؟ یا پایین تر
      الان قیمت سری ایکس ۲۹میلیون هست قیمت سری است ۱۴ میلیون ومیشه نصف قیمت ، پس آدمی ک این کنسولو میخره هیچوقت نباید توقع کیفیت و فریمی نسبت به سری ایکس داشته باشه . طرف با این اوضاع اقتصادی ، نداره ک بیشتر خرج کنه چرا امثال تو ک میشناسمت هم ک دلیل این کارات واسه چیه ، اونارو دلسرد میکنی؟ همین بازی داره ۱۴۴۰پی ۶۰ آف پی اس اجرا میشه کافی نیس ؟
      راجب دی آن ای ست کردن هم جوری میگی ک انگار قراره شاخ غولو بشکنی من دوساله دارم یه DNS وارد کردم حتی یه بار هم تعویضش نکردم ، با و ضعیف ترین اینترنت هم وصل میشه و مثل پی اس فایو موقع دانلود هم ارور نداره ، حتی اینترنت هم قطع بشه در حین دانلود به محض وصل شدن حتی ضعیف ترین سرعت هم شروع و ادامه به دانلود می‌کنه .
      یه کارایی بهتری هم ک داره اینه ک شما برو چهارصد بده دوترا بازی آفلاین واست میریزن ، برو حال کن ، حتی بعد تموم کردنشون هم آنلاین شو ، بازیهات فقط قفل میشن و احتمال یه درصد هم بن کنسول نداره
      واسه کسی ک نمی‌خواد هزینه زیادی کنه بهترین و مقرون بصرفه ترین کنسوله چ واسه آفلاین چ آنلاین

      Pop_StarA6sadChiefGoodbye Gamefadioتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Charlie Chaplinkia (Bye All)TahaicOld fashion GAMERmore
    • PASARGAD گفت:

      شما ایکس‌باکس داری؟؟ که اینقدر مطمئنی از حرفات ؟؟ بعدم دی ان اس فقط چن تا عدده اذیت نداره بعدم فال اوت و اسکایریم خودشون اسم نصف سنگل پلیرا رو به دوش میکشن

      Tahaic
    • amir_22 گفت:

      من معذرت میخوام که شما بدون dns نمیتونی وارد کنسول بشی یه جوری میگه انگار مشکل مایکروسافته😐

      Tahaic
    • Yomamaite گفت:

      در رابطه با اون بخش صبحتتان که فرمودید واسه اینترنت خیلی اذیت می‌کنه من خودم سری اس دارم و یکسال اخیر همیشه باید با دی ان اس مثل شکن میرفتم وگرنه لاگین هم نمیشد به کنسول،
      اما الان حدود دو سه ماهی میشه که بدون دی ان اس کنسول داره لاگین میشه و نیازی به دی ان اس نداره نتم شاتله

  • فرید گفت:

    متاسفانه هنوز بازی ها نتونستن قدرت واقعی xbox serie x و ps5 و نشون بدن
    و هنوز زمان گلایه از سری اس نرسیده
    زمانشم که برسه نظر توسعه دهندگان شرکت هایی مثل rockstar و bethesda بر نظرات افرادی مثل این شخص ارجعیت خواهد داشت

    Pop_StarMaster ChiefUNCLE ARTHURDota2Malenia Blade of MiquellaGoodbye GamefaIlyaMohammad Ali PSIOmid_FshCharlie Chaplinmore
    • به نظرم برعکس، نظر این سازنده‌های با مقیاس کوچک مهم تره تا استودیوهای بزرگ. استودیوهای شناخته شده‌ای مثل راکستار و بتسدا که دیر به دیر بازی میدن و کلی منابع و نیرو و زمان و بودجه دارن برای بهینه‌سازی نسبت به اون استودیوی بخت برگشته مستقل یا کوچک که منابع کافی نداره برای بهینه‌ساز چرا ارجحیت داشته باشه که تازه بعضیاشون زودتر بازی میدن و بخش عمده‌ای از نسل رو به دوش میکشن. اگر سخت افزارها گلوگاه باشن واقعاً، در حقیقت باید نظر این افراد مهم باشه که مستقلن و محدودیت دارن. شرکتی مثل راکستار همیشه با امکاناتی که در اختیار داره میتونه قدرت کم کنسول‌ها رو جبران کنه با بهینه‌سازی بهتر یا پتانسیلش حول این موضوع که بازی رو اصلا برای پی سی برای دو سال پورت نکنه ولی استودیوهای کوچک و متوسط کار سختی دارن و نمیتونن بعضی وقتا دیر پورت کنن بعضی نسخه ها رو بخاطر بازدهی مالی. بیشتر باید نظر این افراد رو جویا شد.

      Pop_StarUNCLE ARTHURDota2Malenia Blade of MiquellaArman𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰❤ NieR LoveRdioAlan WakeREZAGAMERmore
      • والا سازنده های با مقیاس کوچک به دنبالش بازیشونم در حدی سنگین و پیچیده نیست که سری اس بخاد مشکل درست کنه براشون … (بجز چند مورد خاص )

        Pop_StarMaster Chief❤ NieR LoveRتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Omid_FshCharlie ChaplinBig WalleRTahaicnaryhdUMK3more
      • Mãhdīær گفت:

        دقیقا میخواستم همینو بگم اقای کریمی ولی نمیدونستم چجوری بنویسمش.همونطور هم که گفتید راکستار رد دد۲ رو روی Xbox one و ps4 fat تونست با بهترین کوالیتی ران کنه و اگر هم سری اس بخواد مشکلی ایجاد بکنه از صد ها میلیون دلار و وقت نامحدود استفاده میکنه و جبران میکنه طوری که فرقی احساس نشه اما یه سازنده تنبل مثل سازنده گاتهام نایت ، با وجود ضعف کنسول و تنبلی خودش خیلی کار ضعیفی رو ارائه میده
        ضعیفی سری اس با بودجه و زمان و تلاش قابل حله اما از بین این سه فاکتور حتی خیلی از استودیو های بزرگ هم ممکنه به مشکل بر بخورند.

        Pop_StarMaster ChiefCharlie ChaplinTahaicگیمری عادیMaster bladeMahdiRezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Big WalleRmore
      • فرید گفت:

        قانع شدم🌚

        ولی این نکته هم باید گفته بشه که بعضی مواقع همین سازنده های بازی این قضیه رو سپر بلای بهینه سازی بد خودشون میکنن

        Pop_StarMaster ChiefCharlie Chaplin
      • YOURفادر گفت:

        داداش من خودم پی سی بازم ولی ما همون شرکت های بزرگ برامون مهمه استارفیلد جی تی ای . ویچر . فیفا ردد اکتی اساسین… اینا واسه اکثر گیمرا سندگیمه طبق گفته خودتون هم بودجه دارن هم نیرو و سری اس ام ساپورت میکنن په دوستان سری اس دار خیالشون تخت باشه. اصلا میخام استودیو های کوچک بازی ندن بیرون😅

    • فرشاد گفت:

      ضمنا آقا فرید توسعه دهندگان خوب میدونن با کنسولا چیکار کنن مثلا ایکس باکس کنسولش شاید قدرتمند باشه اما در قدیم ندیم ها هم گفتم بازم میگم با خرید اکتیویژن کل صنعت گیم اصن ایکس باکس بهتر از پلی استیشن نمیشه بخوام واضح تر بگم سونی منسجم داره هر نسل میره جلو فرنچایز خلق میکنه آی پی های جدید توسعه میده و بازی هاش متا های خوب میگیرن حالا چرا ایکس باکس تو بحث گیم همیشه کویر اسپنسر دنبال یه سیستم رویایی و آرمانی میگرده به نظرم و اینکه درک درستی از بازی های خطی و داستانی نداره مثلا شوهی یوشیدا خودش گیمر بود بازی ساختن و بازی کردن رو به معنی کلمه درک میکرد چیزی که من اولد گیمر دنبالش بودم به نظرت بازی های الان نسبت به بازی های گذشته چی دارن هیچی یه زمانی بازی ساز ها دنبال خلق ایده های ذهنیشون بودن بازی نمیساختن یه اثر هنری خلق میکردن الان همش شده مولتی و بتل رویال پس داستان پردازی چی میشه گیمپلی چی میشه خلاقیت چی و دقیقا نقطه شکست ایکس باکس همینجاست که اسپنسر داره گروه سنی زیر حالا ۲۰ سال رو بگیم در نظر میگیره کسایی که شاید اولین کنسولشون تو نسل هفتم بوده ولی فارق از اینکه سونی دقیقا دست گذاشت رو اولد گیمر ها کسایی که بازی میخوان نه رقابت بازی های مولتی صرفا برای رقابت به نظرم نه سرگرم شدن نه لذت بردن من خودم دوتا بازی میکنم از تقریبا ۱۲ سال پیش و از اون زمان تقریبا هرچی بازی مولتی بود رو بوسیدم گذاشتم کنار و صرفا با پی سی دوتا بازی میکنم نسل ۵ تا ۷ ناب ترین نسل هایی بودن که بازی های نابی منتشر میشد نه یه مشت بتل رویال اگه روزی ایکس باکس راه سونی رو پیش بگیره قطع به یقین تو گردونه رقابت به راحتی میتونه با سونی و فروشش کل کل کنه

      ChiefCharlie Chaplinkia (Bye All)farshadxFaridمحمدامین حیدریUMK3BrainiacMaster bladeاپوزوسیون گیمفاmore
      • با کلیت صحبت هات موافقم فرشاد جان
        اما متاسفانه اوضاع ی جوری پیش رفت ک سازنده ها و ناشر ها، مخصوصا سونی دارن مجبور میشن ک توجه‌شون رو از بازی‌های سینگل‌پلیر داستانی در بیارن و ی مقداریشو صرف ساخت بازی‌های آنلاین کنن! الان متاسفانه بازی‌های آنلاینی ک پرداخت درون برنامه‌ای دارن، خیلی درآمد زیادی واسه سازنده هاشون دارن
        و همین سونی رو ترغیب کرده ک تو نسل ۹ استارت ساخت بازی‌های تماما آنلاین رو بزنه

        Charlie ChaplinA,,shمحمدامین حیدریگیمری عادیDeadshot۸۸Redm0ndy.xbox3do
        • Hamed گفت:

          هادی صفائی@ هادی جان از شما بعید بود دیگه سونی دقیقا کجا توجهش رو از رو بازی های داستانی برداشته برادر من چرا قصاص قبل از گناه میکنی؟ هنوز اتفاقی نیوفتاده و هنوز بازی داستانی نیومده که بگیم کیفیت بازی هاش اومده پایین این حرف رو باید زمانی بزنی که کیفیت بازی های داستانیش اومده پایین، بارها توضیح دادم بازم میگم سونی لازم داره اینکارو بکنه وقتی خودش داره عملا میگه هزینه ساخت انحصاری های ما عملا از کالاف بوده خودت باشی چیکارمیکنی؟ فکرمیکنی برای چی اینهمه چوب انداخت لای چرخ خرید بخاطر کل اکتیویژن یا بخاطر کالاف دیوتی؟خودت باشی قطعا به فکر جایگزین میوفتی دیگه درسته؟ خیلی خب سونی اگر میخواست کلا رو بیاره به سرویس محور یک سرمایه گذاری عظیم میکرد و نهایت سه تا بازی سرویس محور با کیفیت میساخت نه اینکه برداره ۱۲ بازی سرویس محور هول هولکی درست کنه این یعنی چی این یعنی آقا من هرچه سریعتر به درآمد احتیاج دارم، سونی نمیخواد روشش رو عوض کنه و رو بیاره به بازی های سرویس محور و بازی های داستانیش رو فراموش کنه سونی مجبوره که اینکارو بکنه که اینم برمیگرده به اشتباهی که کرد و خودش رو متکی به کالاف دیوتی کرد در صورتی که باید از اول نسل ۸ یک جایگزین میساخت براش که دقیقه ۹۰ برنداره پشت سر هم بازی سرویس محور معرفی کنه

          هادی صفائی
          • درود حامد جان
            مث اینکه اشتباه متوجه حرفام شدی
            من نگفتم سونی توجه‌ش رو از بازی‌های داستانی برداشته
            گفتم مقداری‌شو !

            TahaicHamed
            • Hamed گفت:

              اونو متوجه شدم هادی جان که گفتی مقدارشو اما لپ کلام من بیشتر سمت این حرفت بود و اون دوستمون که گفت سونی خلافیت رو گذاشته کنار و رو آورده به بازی های آنلاین در واقع به در گفتم دیوار بشنوه
              .
              (((الان متاسفانه بازی‌های آنلاینی ک پرداخت درون برنامه‌ای دارن، خیلی درآمد زیادی واسه سازنده هاشون دارن و همین سونی رو ترغیب کرده ک تو نسل ۹ استارت ساخت بازی‌های تماما آنلاین رو بزنه)))
              .
              حرف من این بود و میخواستم بگم سونی آدمی نیست که پشت پا بزنه به بازی های داستانیش بازی هایی که ۲۳ سال کشوندش بالا میخواستم سونی اگر به قولت مقداری از حواسش رو گذاشته رو بازی های سرویس محور بخاطر طمع نیست بخاطر اینکه مجبوره درآمد کالاف رو جایگزین کنه برای ساخت انحصاریاش دلایلشم گفتم چون خیلیا فکرمیکنن سونی طمع کرده یا از عمد رو آورده به بازی های سرویس محور، به هرحال باید صبرکنیم ببینیم چه اتفاقاتی میوفته الان نمیشه با قطعیت در مورد آینده صحبت کرد

        • فرشاد گفت:

          دقیقا هادی جان حرف من همینه ببین اوضاع چجوری شده که سونی ام به فکر بازی های پرداخت درون برنامه ای افتاده چه بسا که یه روزی بازی های پی تو وین هم بزنه واقعا خیلی اوضاع وحشتناک ایکس باکس و اسپنسر شاید با خنده دارن ملت رو گول میزنن که ما داریم بازی هارو به نفع پلیر های بیشتری تصاحب میکنیم و این حرفا ولی در انتها هیچ هدفی برای توسعه بازی ندارن اونا یه مشت سهام دار رو میبیننن که میگن بیشتر پول در بیارید پس در نتیجه دیگه به محتوای بازی شاید اهمیت ندن و این میشه که شتنایت و امثالش یهو میان و خونه سازی رو با شوتر ترکیب میکنن وسط گیم کنسرت برگزار میکنن اصن معلوم نیست چه خبره از بازی هایی مثل Neverhood که خلاقیت توش موج میزد رسیدیم به اینا باور کن اگه ۲۰ سال بیش این بازی معرفی میشد ۱ نفرم بازیش نمیکرد کسی دووم بازی کرده باشه ولفنشتاین و کال و مدال بازی کرده باشه خودمو میگم هیچ رقمه نمیتونم با این بازی ارتباط بگیرم یا مثلا استاد کن لوین و سری بایوشاک باور کن من هنوز یاد پایان فوق عجیب بایوشاک ایننفینیتی میفتم مخم درد میگیره چه محیط گیرایی چه داستانی چه گیمپلی حالا الان شده همش بازی آنلاین و رقابتی سری کال آف دیوتی از اون بازی های پر ابهت سری مدرن وار قدیمی و بلک اوپس ۱ رسیدن به وارزون خب که چی بشه هی هروز بریم یکی رو بکشیم تو گیم که چی اما شما برو سری دویل می کرای رو بازی کن کیف میکنی شخصیت پردازی دانته لباسش محیط بازی داستان بازی میخکوب میشی یا سری گاد هر نسخه خفن تر حتی خود گیرز های ۱ تا ۳ مخصوصا صحنه مرگ دام با اون موسیقی متن گیرا بخدا الان که دارم مینویسم موی تنم سیخ میشه بازی های ویدیویی آیندشون چی میشه

          Jim HawkinsHannaHCharlie Chaplinkia (Bye All)farshadxهادی صفائیمحمدامین حیدری
          • HannaH گفت:

            نکته ای که باید بهش توجه کنید این هست که گیمرهای رقابتی همیشه بودن، صرفا دیده نمی شدن. در زمان های قدیم تر مبارزه بر سر بالاترین امتیاز توی آرکیدها بود (هنوز هم به نوعی هست) و حالا این رقابت رو در رو شده.
            اینکه خیلی ها داستان رو درک نمی کنن، علاقه ای به پیچیدی روایت ندارن یا اگر فهمیدن چیزی سخت شد علاقه بهش رو از دست می دن، چیز جدید نیست. این همه سریال های عاشقانه ترکی و کلمبیایی و فیلم های بلک باستری که در حد فیلمهای هنری ازشون نقد محتوایی برای این قشر می یاد، نشون می ده این جمعیت چقدر بزرگ هست و صرفا نیاز هست به تصویر بزرگتر نگاه کنید.
            اما شخصا بعید می دونم اتفاقی برای بازی های بزرگ بلاک باستری بیافته و یا درصد مشتری بازار، حتی بعد از ABK تغییر خاصی بکنه. نه مایکروسافت علاقه ای به ساخت بلاک باستر داره نه سونی نقطه قوتش رو کنار می گذاره. برای همین هم فکر می کنم توی چند سال آینده، هدف مایکروسافت نه کنسول، که تبدیل شدنش به بزرگترین ناشر ممکن مولتی پلتفرم هست. مثل کاری که سونی با بانجی کرد.
            در واقع بعید می دونم مایکروسافت روی محبوبیت CoD ریسک کنه با سونی رو تحریک به ساخت رقیب جدی براش.
            به هر شکل به نظر من مگرانی برای دنیای بازی، مثل نگرانی برای سبنما هست. مدتی فیلمهای کمیک استریپی میان (دهه ۷۰)، ۱۰ سال می مونن، می رن و دوباره بر می گردن (سالهای اخیر) و دوباره می رن. اما سینما به قوت خودش باقی هست.

            Mahdi SamCharlie Chaplin
      • Mahdi Sam گفت:

        رفیق در نسلی که گذشت سونی کلا شده بازی‌های اکشن ادونچر اونم از نوع سینمایی، الان گیم‌پلی گوست خلاق بود یا درایور کلاب یا هورایزن؟

        در مبحث دیگه سونی داره منسجم پیش میره؟ جدا؟ همون سونی که هنوز که هنوزه بک‌وارد کامپتیبیلتی نداره و انحصاری های نسل هفتش برای همه از دست رفته‌ است؟ همون سونی که اول میگه ما به بازی های داستانی متعهد هستیم و بعدش داره ۱۲ تا لایو سرویس می‌سازه؟

        قبل اینکه بگی ۱۲تا می‌سازه که یکی دو تاش بگیره شما اطلاع داری که لایوسرویس دست‌کم باید دو سال حمایت بشه تا مشخص بشه که موفق هست یا نه؟ این یعنی تا ۲۰۲۸، دوازده تیم از استدیو‌های سونی مشغول به همون لایوسرویس‌ ها هستن این تا آخر این نسل

        Tomܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓAshen undead the bearerCharlie ChaplinA,,shkia (Bye All)محمدامین حیدریUMK3Mɾ MɱԃBrainiacmore
        • فرشاد گفت:

          شما کل متن کامنت من رو فقط خلاقیت دیدی عرض کردم آی پی جدید فرنچایز جدید سونی نسل هفتم ناتی آنچارتد میساخت آخر نسل همون استدیو لست آف ساخت ساکر پانچ اینفیموس میساخت اومد گوست آف سوشیما ساخت گوریلا که شاهکار بود کارش از کیلزون و بازی شوتر اومد هوریزون ساخت بند استدیو دیزگان ساخت حالا ایکس باکس چی گیرز بعد قسمت ۳ نیازی به ادامه اش نبود یا فورزا فقط گرافیک هر نسخه بالاتر تر آیا اومدن جای ریسینگ سیمولیتور بیان ریسینگ آرکید واقع بین باشیم یه نسل تموم کویر محض بودید هنوزم همینه فقط بازی های یه ناشر که بازی هاش مولتی پلتفرم بود رو کردید انحصاری همین سونی خلق کننده است حتی آی پی نینجا تئوری هل بلید هم به سفارش سونی ساخته شد و چقدر از مایکرو فن ها هیت شد الان قسمت دوم به واسطه خرید نینجا تئوری انحصاری شماست و چقدر پز میدید وقتی میگم منطقی صحبت کنید ایناست حالا شما برو بازی های ۲ ۳ نسل قبل رو بازی کن بگو خلاقیت و پیشرفت یعنی این

          Chiefهادی صفائیRoyalknightCharlie ChaplinA,,shkia (Bye All)farshadxگیمری عادیUMK3Master blademore
          • ی سری از دوستان میگن دم مایکروسافت گرم که با ارائه سری اس هوای ما گیمر ها رو داره
            دیگه فکر نمیکنن تنها هدفش بالا بردن پلیر بیس برا خودش بوده و هست اتفاقا!!! یعنی کاری کنه که تو این نسل با فروش سخت افزار ارزون‌تر بهرحال فن‌ها و گیمرهای زیادی رو به سمت خودش بکشونه
            در اصل ب سمت گیم‌پس!
            گیم‌پس قاعدتا هم خوبه هم بد
            خوبیش اینکه گیمر زیاد هزینه نمیکنه واسه بازی کردن
            ولی بدترین ویژگیش اینه که بنظرم باعث میشه بازی های آنلاینی که دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستن زیاد بشن و همینطور باعث مرگ خلاقیت و بازی های سینگل‌پلیر داستانی میشه
            هیچ شکی تو این قضیه نیست
            حاضرم با همه فن‌های عزیز ایکس‌باکسی هم در این مورد بحث کنم
            ولی حوصله‌شو هم ندارم :دی

            Master ChiefTomAshen Mariachi OneJim HawkinsCharlie Chaplin
            • Dastan گفت:

              این برداشت کاملا اشتباه هست ,
              وقتی تو بازی رایگان داستانی ببینی قشنگ دانلودش میکنی و تجربه کنی حتی اگر متاش ۷۰ باشه و رو به این بازی ها میاری
              ببین گیمپس باعث میشه سلقیه کسانی که مولتی پلیر باز هستند بیشتر به سمت بازی های داستانی بره ,

              Master ChiefTomCharlie ChaplinGoodbye Gamefa
            • Mahdi Sam گفت:

              دوست عزیز شما فکر می‌کنی هدف بقیه شرکتا تو صنعت گیم چیه؟ هدف سونی از ساخت بازی های داستانی درجه یک، اعتلای سطح هنر و فرهنگ بوده؟ گیم‌پس هم یه برنامه فوق العاده است به عنوان یه سرویس در کنار بازی‌های AAA که به بازی‌های ایندی اجازه کسب درآمد در بازاری که گرافیک و تریلر جذاب پرش کرده رو میده، در واقع این جور سرویس‌ها برای بقای بازی‌های ایندی رو کنسول ضروری هست، چون بازی‌های انحصاری و دست‌کم یه ماست پلی در طول سال، دست و بال کنسول گیمرا رو پر می‌کنه، کلا فرهنگ حمایت از ایندی هم در استور‌های ماکروسافت یا سونی وجود نداره،

              بالطبع اگه ماکرو بخواد این سرویس رو با گیمای AAA روز دنیا پر کنه، ممکنه آسیب بزنه به این سرویس ولی دست‌کم تا الان چنین کاری نکرده،

              همین الان و حتی قبل از این هم بازی‌های با پرداخت درون برنامه‌ای کم نبودن و بازی‌های بر مبنای گاچا که اصلا از بیس با این موضوع بنا شدن

              Jim Hawkins
              • بله
                اما اگه لست و آنچارتد و بلادبورن و غیره هنر نیستن، پس چی بشون میگن؟
                من ب شخصه واسه هر استودیو و شرکت بازی‌سازی ک آی‌پی جدید خلق میکنه اونم از نوع داستانی، به‌شدت احترام قائلم

                • Mahdi Sam گفت:

                  لست و آنچارتد علی‌رغم اینکه آثار هنری به سزایی هستن ولی هدف سونی اعتلای هنر نبوده نشانه بارزش هم اینکه خالق همین بلادبورن که ژاپن استدیو باشه رو
                  کرد، اساسا همه شرکتا هدفشون سود و منفعت مالیه، تنها کسی که به هنر اهمیت میده در نهایت ورای خود کارگردان بازی نهایتا مخاطبان هستن

          • Dastan گفت:

            توی تقریبا ۱۰ سال اخیر بیا مقایسه کنیم مایکروسافت بیشتر روی استودیو ها تازه کار سرمایه گزاری کرده و نتیجه خوب گرفته یا سونی ؟
            PlayGround
            343 Industries
            The Coalition
            Moon Studios
            Respawn
            سونی
            اینها بوده
            Kojima Productions
            Housemarque
            Ninja Theory
            بعد جالبه این بازی های که مایکروسافت پول داده خلق بشه همون اول کار متای بالا ۸۵ گرفتن , بعد اینها همین رسپاوون به کل استویو های سونی که بازی خلق کردن ارزش داره ,تایتانفال انحصاری ایکس باکس بود الان شده ایپکس روی پلی استیشن یکی محبوبترین بازی های آنلاینه
            این استودیو های که بالا میگی از ۲۰ سال پیش داشتن بازی میساختن ولی کسی تحویلشون نمیگرفت
            که بعد از ۲۰ سال تونستن یه بازی درست حسابی بسازند که تو چشم بیان
            میخوای مایکروسافت چیکار کنه؟
            استودیو بخره میگید چرا استودیو خریده , در حالتی که سونی اومد بانجی رو خرید که همیشه همکار درجه یک مایکروسافت بده

          • Mahdi Sam گفت:

            اگه از دو سه نسل قبل بخوام نگاه کنم و فقط الان رو در نظر نگیرم، به عنوان یه فن PC باید با سونی دشمنی داشته باشم، اصلا جای بحث نداره، بلایی که سونی نسل شش و هفت سر pc گیمینگ آورد که اگر lord gabe ظهور نمی‌کرد این پلتفرم برای همیشه از دست رفته بود،

            از منظر دیگه هم ماکرو هم تو نسل هفت با شوترهای ناب و بی‌نظیری که ساخت یه ژانر جدید تو گیم باز کرد، در واقع تو نسل هفت سونی همه کاری که کرد، مجبور بود انجام بده که از دور حذف نشه،

            در کل اینکه اگه بخوایم بابت خلاقیت‌های یه شرکت دو سه نسل (۱۴-۲۱ سال) به عقب برگردیم، خودش بزرگترین دلیل مرگ خلاقیت تو اون شرکته

            در مورد موارد غیر خلاقیت هم اشاره کردم که فعلا سونی دوازده تیم رو به لایو سرویس اختصاص داده که تا ۲۰۲۶ منتشر میشن و اگه فاجعه‌بار نباشن باید تا ۲۰۲۸ که آخر این نسل میشه حمایت بشن، ماکرو هم که کل شوکیس امسالش تک‌نفره و داستانی بود، گفتم در موردش چیزی نگم چون نیازی به چیزی گفتن نیست

            kia (Bye All)
      • Lu Bu گفت:

        شما فکرکنم تو غار اصحاب کف خواب بودی و یه چند ماهی عقبی گلم کل شوکیس ایکس باکس بازیهای داستانی بود فازت چیه جناب اولد گیمر 😂
        حتما بتسدا ، ئید ، ماشین گیمز ، تانگو ، ابسدین ، آرکین ، نینجا تئوری ، اینزاگل ، رو خریده ک سرویس محور بسازن واسش
        راجب خلاقیت هم حرف نزن ک شونزده نسخه از هورایزن قراره واست ساخته بشه ، واقعا من نمی‌دونم بر چ منطقی میگی سونی داره خلاقیت به خرج میده مردحسابی از اول نسل تنها بازی ای بگیم روی خلاقیت ساخته شد ریترنال بود هورایزن ، گاد ، اسپایدر ، لست، نسخه جدیدش تو همین یکی دوساله اومده دنباله هم هستن و نسخه بعدیشون هم تایید شده ، چهار استدیو مطرح سونی دارن رو دنباله بازیهاشون کار میکنن تا جایی ک اطلاع داریم ، شاید ناتی داگ روی یه پروژه دیگ هم کار کنه
        خلاقیت رو داره پلی گراند انجام میده با فیبل
        یا اینزاگل یا کلارک رولوشن
        یا ماشین گیمز با ایندیانا جونز
        یا ابسدین با اوارد ، پنتمینت و گراندد
        یا تانگو با های فای و اثر بعدیش jRPG
        یا دابل فاین با بازی بجز سایکوناتس
        یا آرکین ک مطمعنا هرچی بسازه دنباله نخواهد بود
        یا ئید همینطور .
        تنها استودیوهایی ک از ایکس باکس دارن دنباله میسازن ، ، ترن ۱۰ هست ک خرده ای هم بهش نیس تخصصش همونه

        Mahdi SamBrainiacMHNYOURفادرJim Hawkins
      • فرید گفت:

        متاسفانه من زیاد علاقه ندارم به این بحثای بین کنسولی وارد شم
        ولی تقریبا با بخش هایی از صحبتتون موافقم
        مشکل بیشتر از خود گیمر هاست وقتی بازی های آنلاین جوری در آمد زایی میکنن که از کوچیک تا بزرگ پول میریزن پای بازی آنلاین معلومه سازنده ها هم کم کم از ساخت بازی های آفلاین زده میشن
        خیلیا واسه بازی آفلاین تقریبا هیچ هزینه ای نمیکنن تو کشورمون
        این یعنی دست رنج یه سازنده با بودجه چندین میلیون و میلیارد دلاری مفت به دست یه ایرانی میرسه و یک شخص ایرانی هم تا وقتی یه چیزی مفتش هست خودش رو نمیتونه قانع کنه ک چرا باید پول بده
        از اون سمت همین شخص ایرانی در قبال بازی های آنلاین دستش کوتاست و مجبوره واسه به دست آوردن اسکین و آیتم های درون بازی های آنلاین پول خرج کنه
        متاسفانه میشه گفت ریشه این مشکلات در وضع نابسامان اقتصادیه ولی محدود به کشور خودمون نیست
        در کل تو کشورای دیگه هم مردم بیشتر متمایل شدن سمت آثار مزخرف آنلاین و این باعث شده مسیر شرکتا عوض شه
        اما بحثی که هست به نظرم شما نمیتونید مایکروسافت رو متهم کنید به اینکه نمیتونه خلق کنه متضاد جمله تون رو میتونید تو نسل هفتم پیدا کنید.

        هادی صفائیCharlie Chaplin
  • “ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است”
    اگر هدف اول مایکروسافت گیمرا بوده واقعا دمش گرم ولی قسمت توسعه دهندگان دیگه هیچ ربطی به ما نداره و مشکل خود ردموندیاست (حالا یا با هزینه مالی و یا ارسال مهندس به استودیوهایی که این مشکل رو دارن یا هر راه حل پشت پرده‌ای که می خواد باشه ! )
    ” از ماست که بر ماست “

    Goodbye GamefaCharlie Chaplinگیمری عادیMɾ MɱԃBrainiacاپوزوسیون گیمفا?riddler؟Rezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Spider-Manmore
    • یعنی بلایی که سونی سر سازندگان بازی ها با کنسول PS2 و PS3 در آورد، تو این نسل مایکروسافت قراره با کاربرانش بکنه. به ۷ روش سامورایی مجبورشون میکنه هر طور شده بازی بهینه کنن واسه سری اس😂

      مایکروسافت: من نمیدونم باید هر طور شده بهینه کنید، قبر همتونو میکنم اگه Doom بعدی رو کنسول نیاد. استارفیلد رو بهینه کردن شما نکنید؟!! عمو فیل میارم بالا سرتون اگه کار نکردین بزنه تو سرتون.
      فشار زیاد = گیم های بهینه و سبک

      farshadxYOURفادرCharlie ChaplinTahaicBrainiacاپوزوسیون گیمفاRedm0ndy.xboxonlyps5Mahdiarminmore
    • فرید گفت:

      توسعه دهندگان : مارو دور ننداز ما اونقدراهم به درد نخور نیستیم.

      ولی جدای از شوخی معلومه قسمت توسعه دهندگان به شما هیچ ربطی نداره
      چون اگرم ربط داشته باشه کاری از دست من و شما بر نمیاد

      Charlie ChaplinTahaicگیمری عادیBrainiacMahdiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هادی صفائیتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )
  • ببین برادر من هرچقدر میخوای ناله کن ولی همینه که هست یا باید مثل بچه آدم واسه سری اس هم بازی بدی بیرون یا اینکه کلا قید ایکس باکس رو بزنی چون مایکرو سافت میگه یا باید بازیات مثل هم واسه دوتا کنسول سری ایکس و اس بدی بیرون یا کلا نمیزارم رو ایکس باکس چیزی بدی بیرون حالا خود دانی

    YOURفادرCharlie Chaplinمجید(فرزندی در برلین)TahaicnaryhdJim Hawkinsonlyps5سبحان کورلئونهRezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
سازنده Trine 5: ایکس باکس سری اس یک انتخاب خوب برای مشتریان و گلوگاهی برای توسعه‌دهندگان است