گیماینفورمر فضای دفتر From Software را حوصلهسربر توصیف میکند
مدتی پیش، اعضای مجلۀ گیماینفورمر به استودیوی فرام سافتور (From Software) دعوت شدند تا دموی عنوان Armored Core 6: Fires of Rubicon را برای کاور شمارۀ جدید مجله تجربه کنند.
نکتۀ جالب و عجیب آن است که بخش اختصاصی Armored Core در شمارۀ جدید مجلۀ گیماینفورمر، با توصیف دفتر فرام سافتور آغاز میشود. در ادامه نقل قولی که به توصیف استودیوی فرام سافتور میپردازد را مطالعه میکنید:
پایینتر از انتظار. این شیوهای است که میتوان دفتر فرام سافتور را توصیف کرد. در توکیو شیبویا، فرام سافتور یک ساختمان حداقل ۹ طبقه است که هر کدام ۱۳ اتاق دارند. آنها به ما اجازه دادند که تنها به یک لابی کوچک و دو اتاق کنفرانس وارد شویم، یکی برای مصاحبه با سازندگان و دیگری برای تجربۀ دمو. اتاقها به شدت ساده و سفید مطلق بودند به همراه چند تصویر از الدن رینگ روی دیوارها که بخش نتیجهگیری نقد و بررسی چند وبسایت روی آن نقل قول شده بود.
البته، باید بگوییم که اکثر استودیوهای ژاپنی درست در تضاد با استودیوهای غربی، طراحی مشابه و به شدت سادهای دارند. در حالی که استودیوهای غربی بسیار سرزنده و شاداب هستند با رنگهای متنوع و پوسترهای بزرگ، استودیوهای ژاپنی بسیار ساده، خالی مطلق و بیروح هستند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
احتمالا انتظار داشته یک باس وسط دفتر باشه :d
یحتمل خود میازاکیه :دی
😂😂😂
خندوندی ما رو دمت گرم
دیگه وقتی کسی به جایی به عنوان مهمان دعوت میشه ، نمیاد که علنی بگه حوصله سربر بود !
دندان های اسب پیشکشی را نمیشمارند؟😐
خدا میدونه توی اون دفتر چی بر سره این گیمانفورمی ها گزشت . ژاپنی ها با کسی شوخی ندارن .
درستشم همینه سادگی زیبایی و کیفیت سه اصل جدا نشدنی از یه اثر فوق العاده هستند شاید به این امر توجه نکرده باشید
ولی اکثر کسانی که نابغه تلقی میشند همچین لایف استایلی دارند ساده ولی مفید !
ذهن این فراد ( ژاپنی ها . المانی ها و … *) اینطوری برنامه ریزی شده که هر چیز اضافه که تمرکز و کانسنتریشن رو بهم بزنه باید از محیط به دور باشه یک محیط neat با حداکثر سادگی
من خودم رو در حد و حدود اینا نمیدونم ولی این سادگی اتاق من که هیچ زر و برقی توش نیست به تمرکز کردنم به شدت کمک میکنه یه جورایی میشه گفت انسان عاری از هرگونه تملقات میشه
درسته که آلمانی ها سادگی را در طراحی دفاترشون لحاظ کرده اند ولی در مقایسه با کوشایی آسیایی ها مثل الاغ در برابر فراری هستند. آلمانی به هیچ وجه کرانچ نمی کنه، یک ثانیه از تفریح و وقت فراغتش برای کار صرف نمی کنه. و دلیل اینکه اروپا اینقدر در خمود و رکود هست هم همینه
ژاپنیها هم فرهنگ غلط زیاد دارن (مثلاً اگر کسی پروژه خودش رو تکمیل کرده باشه در یک کار تیمی، تا زمانی که همه افراد کارشون تموم نشده نباید از شرکت خارج بشه البته امروزه کمرنگ تر شده خوشبختانه این فرهنگ به خصوص)، تلاش بیش از حد درست نیست، برای همینه که آمار خودکشی و افسردگی بالایی در کشور ژاپن وجود داره. برای بازدهی بالا و آسیب ندیدن نیروهای کار، انسان نیاز به استراحت و تفریح هم داره. بعد متوجه نمیشم چرا کرانچ پدیدۀ مفیدی توصیف میشه، کرانچ کردن یه اجباره و همیشه به نتیجه خوب منتهی نمیشه. اعضای سی دی پراجکت کرانچ کردن ولی خروجی پولیش نشده بود همچنان. در این مورد، نسبت دادنها دیگه امروزه اشتباهه، استودیوهایی در اروپا وجود دارن که کرانچ شدید انجام میدن، استودیوهایی هم در ژاپن هستند که اصلا کرانچ زیادی ندارن. همه نوع رویکردی وجود داره.
ژاپنی ها آره و دقیقا
ولی میشه بگی دقیقا چه ربطی به آلمانی ها داشت؟
چون شما آلمان رو دوست داری باید بیدلیل جمع ببندی؟
از المانی ها دقیق تر و منظم تر نیست به دوست داشتن چه ربطی داشت ؟ هیچی راجبشون نمیدونی داش چرا نظر میدی اخه مجبوری ؟
یادمه ما هم به مدیر و معاون میگفتیم مدارس غربی کلاس های کم جمعیت،نیمکت های تک نفره،کاغذ دیواری،حیاطی بزرگ با کلی درخت و چمن،پنجره های بزرگ و سالن ورزشی دارن ولی اونا میگفتن اینا فقط باعث حواس پرتی میشه😀شرقی ها همینن سید.
و مدیر هم شلنگ دستش رو با ما شنا مبکرد😁
نمیشه صد درصد ایراد گرفت
من خودم خیلی کم پیش میاد سراغ بازی های ژاپنی برم و اکثرشون برام جذاب نیستن با اینکه قبول دارم خدای خلاقیت هستن
شاید عجیب باشه که بگم من یک بار هم الدن رینگ بازی نکردم اصلا با بازی های فرام سافتور و جهانشون نمیتونم ارتباط بگیرم.
ولی فرهنگ ژاپن چه چیزیش شبیه فرهنگ غرب هست که این یکی باشه….
کلا در یک دنیای دیگه ای زندگی میکنن و مدل کاری اونها به این شکل هست نمیشه گفت که بد و غلط هست
فرام سافتور هیچ کدوم از بازی هاش (به استثنای سکیرو اونم از لحاظ فضای بازی، داستان و شخصیت ها) هیچ شباهتی به بازی های ژاپنی و تم شرقی ندارن…
از اون حرفا بودا….🤨
منظورم سازندگان ژاپنی هستن.
میدونم، خواستم بگم شما بازی های فرام سافتور رو با سایر آثار ژاپنی و شرقی طور مقایسه نکنید…
صحیح
اصلا سولز لایک واسه خودش یه سبک جدا هستش که صاحب نامش فرام سافته
از محیط کارشون الهام میگرنی که بازیاشون اینقدر افسرده کننده هست
آدم تو دارک سولز گریش میگیره دلش میگیره
به عنوان یه سولز لایک پلیر قبول دارم ولی این گریه بخاطر داستان نیست حد اقل برای من بخاطر سختیه البته اولاش یکم سخته بعد اسون میشه
ولی ناموسا کشتن باس های سری سولز خیلی حال میده
زیاد با سکیرو حال نکردم چون فقط باید دیفلکت کنی
بلاد بورن که خیلی خوبه
الدن رینگ هم گادلی عه
نه ببین بازی اتمسفرش غم ناک و تا امید کنندس
وگرنه ویلا بازی سختی مثل کاپهد آدم رو به گریه نمینداخت
نه به کوجیما و اون طراحی خفن استودیوش نه به فرام سافتور و این وضعیت نه چندان جالبش.
البته نمیشه اینجا فرام سافتور تقصیرکار اصلی دونست،در ژاپن به علت جمعیت زیاد و مساحت کم وجود ساختمان های چه مسکونی چه تجاری با مساحت محدود قابل درک؛ همین عامل باعث میشه که بیشتر کارآمدی مدنظر باشه تا فضاسازی مناسب
البته برای استودیویی که شاید بشه ادعا کرد موفق ترین بازیساز ۱۴ سال اخیر بوده و اسم و رسمی برای خودش به پا کرده بالاخره باید موضوعات رفاهی برای کارمندهاش مدنظر قرار بگیره چه از لحاظ حداقل درآمد چه از لحاظ فضایی محیط کار؛ مطمئنا فضایی محیط کاری خیلی بر روی سلامت روانی افراد تاثیرگذار؛ فرام سافتور هم در این موضوعات همچنان اندر خم یک کوچس
خب فرام سافتور استودیو کوچیکی (از لحاظ مادی نه معنوی) بود و امروز رو نبینید که به اوج رسیده…
این مشکلاتش تا حدودی طبیعیه…
در کل، توصیفاتی که کردن از اتاق کنفرانسهاست (که بارها دیدیم میازاکی و رئیس بخش مارکتینگ استودیو داخل این اتاق ها مصاحبه کردن در طول این سالها) که مخصوص مهمان، مصاحبه یا ایدهپردازیه کارگردانان پروژهاس. خود استودیو و محل کار کارمندان، کاملاً شبیهه استودیوهای دیگهاس، استودیوهای غربی هم تقریباً شبیه همینن، فقط پسزمینۀ سفید در شرق بیشتر موج میزنه اما غربیها بینظمترن با رنگهای گرمتر.
تصویر زیر محل کار چند تا استودیو رو مقایسه میکنه:
https://s8.uupload.ir/files/untitled_nic0.jpg
محل کار بین تمام استودیوها تقریباً مشابهه، فقط بخش بازدید مخاطب یا اتاقهای کنفرانس (محلی که مثلا به امثال گیماینفورمر اجازه میدن مستقر بشن) فرق داره. غربیها زیاد اهمیت میدن به این موضوع که ظاهر گرم به نمایش بذارن، شرقی ها بیشتر سادگی رو ترجیح میدن.
این موضوع ارتباط مستقیم با شهر و محل و معماری غالب داره. همین کپکام دقیقاً ظاهری مشابه فرام سافتور و بقیه استودیوهای ژاپنی داره در ژاپن. اما شعبه ونکوور دقیقاً همونطور که انتظار میره غربی طراحی شده اگرچه تمش سفیده همچنان.
ژاپنی ها معمولا استودیو های بشدت حوصله سربر میسازن ولی فاجعه ترینشون tango gamework هست انگار سیاه چاله.
زیباترین استودیو گیم سازی guerilla games هست.
خودتون یه سرچی بکنید
اصلا شبیه سیاهچاله نیست تانگو:
https://youtu.be/4-Et8r1413Y
داخل این دایرکت بخشهایی از استودیو رو به نمایش میذاره که شبیه «محل کار» استودیوهای دیگهاس، شاید حتی زیباتر از استودیوهای ژاپنی دیگه. فقط نسبت به بقیه کوچکتره، چون ۶۰ ۷۰ تا کارمند بیشتر نداره.
EA DICE از گوریلاگیمز هم قشنگ تره.
اینا از اونان که شام دعوتشون کنید میان حسابی تا اون ته ظرف رو آسفالت میکنن و به به چه چه میکنن بعد میرون بیرون میگن غذاشون چرت بود :))))
مثالت خدا بود
بعدشم میگن زیر میز ؛ ۲۰ سانتیمتر از چپ به راست یخورده خاک داشت.خونشون خیلی کثیف بود😂
یه سر به دفاتر دولتی و خدماتی ایران بزنی حرفتو پی میگیری
پس
داداش حق با تو ولی ابرو بدبختو بردی حالا دوساعت داری یه مصاحبه میکنی تحمل کن
اینو باید کارمند های شرکت بگن نه تو چون اون بدبخت ها دارن بیشار روزشون رو اونجا سر میکنن
آره ژاپنی ها مثل شما اسکل ها دنبال شو آف و مسخره بازی نیستن
حالا یه کاری نکنید دیگه دعوتتون نکنن بهتون کد بازی هم ندن 😂
مشکل چیست؟
یک فضایِ مینیمالیست با غالب رنگ سفید، بسیار جذاب و هوشمندانه است. به اضافه، فضای خالی همراه با سکوت، مکانی ایدهآل برای شکوفایی ایده ها در ذهن است.
مشخصاً، اعضای گیم اینفورمر از چیدمان و دکوراسیون اطلاعاتی ندارند و صرفاً، نظر شخصی شان را به اشتراک گذاشتند.
با این حال، شروع یک مقاله با انتقاد بی مورد از استودیو، توهین آمیز است و فرامسافتور میبایست گیماینفورمر را از پوشش بازی بعدی خودش منع کند.
جملهی آخرت منو یاد فیلمای ژاپنی انداخت.
«ای گستاخ! چطور جرأت میکنی با اربابت اینجوری صحبت کنی؟! سزای این عملت رو خواهی دید. شیییییننننگگگگ…»
همین ک بری داخل دفتر، اون مجسمه بزرگ و قشنگ رو ببینی باید ذوق کنی خوشحال بشی
استدیوهای غربی معماری بچه گانه و هیرو محوری دارند که سلیقه ی من نیست. و نتیجه کار فرام سافتور در این سالها نشان داده که اونها از دفاتر حوصله سربرشون بازیهایی بیرون میارن که استدیوهای غربی در خواب شون هم نمیبینند. پس لطفا با عقل و دید کوتاه غربیتون آسیایی ها را قضاوت نکنید!
واقعا گیم اینفورمر چه بچه سوسول های بودن تو همین مکان بهترین بازی ها صنعت گیم ساخته شده
اخلاق ژاپنی ها کلا توی یه دنیای دیگه س! خیلی عجیبن ولی باحالن و جذاب. همیشه دوست داشتم یه مدت ژاپن زندگی کنم ببینم چجورین
من هم خیلی دوست دارم برم ژاپن
به نظرم میاد آدمای سخت کوش و منظبتی باشن
گیم اینفورمر اگه عقل و فهمش میرسید میفهمید که این جزئی از فرهنگ و رسوم ژاپنیه، حتی منازلشون هم همینطوره، بدون تجملات و بسیار ساده
به نظرم ژاپنی ها هم دیگه خیلی دارن سخت میگیرن یکم تزئین کردن و
فضای کار رو شاداب کردن که چیز بدی نیست
حقیقت در سادگیست..
ولکن نمیدانند..
خدابیامرز پدربزرگ من مکانیک ماشین های امریکایی بود انقدر کیفیت کمک فنر داشت میگفت کمک فنر تعمیر میکردیم نه تعویض به شاگردمون میگفتیم پسر برو فلان قطعه ماشین بگیر فقط اصل باشه امریکایی انگلیسی باشه یا المانی حواست باشه متفرقه نگیری کره ای ژاپنی یعنی کره ژاپن متفرقه بود جنسش پنجاه شصت سال قبل حتی تو ایران
این مسائل و کرانچ های بیخود، در کمپانی های ژاپنی زیاد دیده میشه. خودم حالا در حال لمسش هستم
هنر میخواد توی استودیو خواب اور بازی ای بسازی که خواب رو از سرت بپرونه