ثبت اختراع جدید اسکوئر انیکس قابلیت آموزش به NPCها و هوشمندتر شدنشان را مطرح میکند
تنها چند هفته پس از انتشار Final Fantasy 16، اسکوئر انیکس (Square Enix) پتنتی ثبت کرده است که به وسیله آن، بازیبازان NPCها را آموزش خواهند داد.
به گزارش Exputer، رسانهای که این موضوع را کشف نموده، شرکت اسکوئر انیکس اخیراً پتنتی تحت عنوان Video Game Coaching Session (جلسه مربیگری بازیهای ویدیویی) منتشر کرده است که هدفش «آموزش دادن شخصیتهای مجازی بهگونهای است که بتوانند بدون اینکه مستقیماً کنترل شوند، از پس موانع بربیایند». به عبارتی دیگر، این پتنت در نظر دارد تا بتوانیم شخصیتهای غیرقابل بازی را طوری تربیت کنیم که تحت هر شرایطی، آنطور که ما میخواهیم عمل کنند.
طبق توضیحات اسکوئر انیکس، این سیستم به پلیر این امکان را میدهد که با صدور دستورالعملها روی گیمپلی و با ارائه «بازخورد مفهومی» روی رفتار شخصیتهای مجازی تاثیر بگذارد. هر چقدر که NPC بیشتر تمرین ببیند، رفتارش پایدارتر خواهد بود و اینطور که در توضیحات پتنت آمده است، این رویه در نهایت «میتواند منجر به افزایش رضایتمندی بازیکن شود».
اگر به خاطر داشته باشید، کپکام نیز سیستمی مشابه این پتنت را در Dragon’s Dogma و تحت عنوان Inclinations پیادهسازی کرده بود که به بازیکنان اجازه میداد تا کنترل رفتار مهرههای اصلی خود اعم از چگونگی عمل در نبردها، انجام حرکات مختلف و استفاده از آیتمها را در دست بگیرند. با در دست ساخت بودن نسخه دوم این بازی و پتنت جدیدی که اسکوئر انیکس در پی توسعه آن است، میتوانیم امیدوار باشیم که در آینده لذت بیشتری از همراهان غیرقابل بازیمان خواهیم برد.
لازم به ذکر است که ثبت پتنت یاد شده، لزوماً به معنی استفاده مستقیم از آن به عنوان یک قابلیت در فرنچایزی مثل Final Fantasy یا هر بازی دیگر نیست؛ بنابراین پیشنهاد میشود به محتویات و جزئیاتِ آن به دیده تردید نگاه کنید.
منبع: Gamesradar
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
جالبه
تو این سالها هیچی نبودم ولی الان همه چی هستم (یه بیت از آهنگ بهرام)
بازی های ویدیویی هر روز دارن ترسناک تر و عجیب تر و صد البته جذاب تر میشن
تصورشم خیلی رویاییه که افراد همراه بتونن از رفتار شخصیت اصلی داده دریافت کنن
این گزینه میتونه باعث تغییر سبک بازی npc هم بشه برای مثال
تو یه بازی مثل the last of us شخصیت همراه بسته به رفتار گیمر واکنش نشون بده مثلا اگر گیمر بیشتر از مخفی کاری استفاده میکنه شخصیت همراه آپشن های مرتبطی که به مخفی کاری کمک کنن در اختیارمون بزاره و اگر گیمر از مخفی کاری استفاده نمیکنه و بیشتر از حمله استفاده میکنه طی مرور زمان شاهد راش دادن های پیاپی npc همراه باشیم و این خودش میتونه باعث جذاب تر شدن بازی بشه و صحنه های باحالی رو به وجود بیاره
ای کاش میشد بهشون فوش فارسی یاد بدیم
بازی های ویدیویی هر روز دارن ترسناک تر و عجیب تر و صد البته جذاب تر میشن تصورشم خیلی رویاییه که افراد همراه بتونن از رفتار شخصیت اصلی داده دریافت کنن این گزینه میتونه باعث تغییر سبک بازی npc هم بشه برای مثال تو یه بازی مثل the last of us شخصیت همراه بسته به رفتار گیمر واکنش نشون بده مثلا اگر گیمر بیشتر از مخفی کاری استفاده میکنه شخصیت همراه آپشن های مرتبطی که به مخفی کاری کمک کنن در اختیارمون بزاره و اگر گیمر از مخفی کاری استفاده نمیکنه و بیشتر از حمله استفاده میکنه طی مرور زمان شاهد راش دادن های پیاپی npc همراه باشیم و این خودش میتونه باعث جذاب تر شدن بازی بشه و صحنه های باحالی رو به وجود بیاره
در کل آره با هوش مصنوعی همه چیز ممکنه مخوصا فکر کن که بشه با ان پی سی ها همه جور صحبتی کرد و عملا واسه خودشون ذهن داشته باشن و همه کار انحام بدن نه فقط چندین کار از پیش برنامه نویسی شده
یکسال و نیم پیش با یکی بحثم شد، به شوخی گفتم آخر روزی میاد که کاراکترای تو بازی به ما واکنش نشون بدن
.
مثلا اگه بسوزیم فحشمون بدن :))) یا اگه حرکت خفن بزنیم بگن دمت گرم :))
چیز جالبی بنظر میاد
دیگه وقتشه که واقعا روی هوش مصنوعی و پیشرفته شدنشون توی بازی ها کار کنن هنوز که هنوزه اکثر بازی ها ai ضعیفی دارن
بدتر از همشون که اخیرا تجربه کردم Deathloop بود که واقعا هوش مصنوعی دشمنا احمق و ضعیفه
چقد باحال و جالب
همین حالا هم هوش مصنوعی همراه ها توی فاینال فنتزی ۱۶ فوق العاده است. گاهی جیل به کارآمدی خود قهرمان داستان هست و زمانی که درگو رو روی سیستم تصمیم گیری AI با حلقه مخصوصش می گذارید فوق العاده عمل می کنه.
خوبه
(با لحن اون میمه بخونید)
یاد اسکای ریم افتادم همراه جلو در وا میستاد هر کاری میکردی نمیرفت بعد میگفت do you need something 😂😂😂
فکرشو بکن که اون زمان هم این سیستمه بوده و همراهت داشته از رفتارهای تو تقلید میکرده. دارک شد
اگه از این حرکتای قشنگ بلدی چرا تو بازی ها پیادش نمیکنی؟
دنیای ویدئو گیم تو ۱۰ ساله آینده فوق العاده جذاب تر از الان خواهد شد
به نظرم دیگه باید ChatGPT رو هوش مصنوعی NPC ها کنند 🙂
فک کن به بازی هایی مثل فالوت و اسکایریم و استارفیلد اضافه بشه. فوقالعاده میشه اصن