بازی Elden Ring الهام بخش The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نبوده است
هیچ راهی وجود ندارد که The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom از Elden Ring الهام گرفته باشد، زیرا هر کسی که آن را میساخته، بیش از حد مشغول انجام این کار بوده است.
بر کسی پوشیده نیست که هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان Elden Ring، در طول این سالها، الهامات زیادی از سری Zelda گرفته. اما نمیتوان در مورد عکس این موضوع صحبت کرد.
در مصاحبهای جدید از RTL Nieuws، هیدمارو فوجیبایاشی (Hidemaro Fujibayashi)، کارگردان Tears of the Kingdom، و ایجی آئونوما (Eiji Aonuma)، تهیه کننده بازی، در مورد اینکه از کجا ایده میگیرند، صحبت کردهاند. همانطور که مشخص است، Elden Ring جزء منابع الهامات آنها نیست، زیرا که حتی فرصت بازی کردن آن را هم نداشتهاند.
فوجیبایاشی میگوید:
متاسفم، اما واقعاً فرصت بازی را نداشتیم. ما بیش از حد درگیر توسعه Tears of the Kingdom بودیم، که باعث شد نتوانیم بازیهای دیگر را تجربه کنیم. با این حال، در مورد آن شنیدیم.
Tears of the Kingdom بازی بسیار عظیمی است، پس جای تعجب ندارد که بیشتر وقت توسعهدهنده را گرفته باشد. به علاوه، ساخت Tears of the Kingdom در سال گذشته انجام شده بود و بقیه زمان به پولیش دادن بازی اختصاص یافت، بنابراین زمانی برای الهام گرفتن وجود نداشته است.
با این حال، جالبتر اینکه توضیح آئونوما برای الهام نگرفتن از بازیهای دیگر به دلیل متفاوتی است، او «بیش از حد مغرور» است. تهیه کننده قدیمی سری Zelda میگوید:
البته، موقعیتهایی وجود دارد که شما چیزی شبیه به یک بازی موجود میسازید. اما من هرگز سعی نمیکنم ایدههای دیگران را در بازی خود قرار دهم. من به این موضوع بسیار افتخار میکنم و همیشه به دنبال ایدههای تازه هستم.
نینتندو (Nintendo) به دلیل منحصر به فرد بودنش در صنعت بازیهای ویدیویی شناخته میشود، بنابراین شنیدن این موضوع که ذهنیت آئونوما در مورد توسعه بازیها چگونه است، واقعاً جای تعجب ندارد.
Elden Ring و Tears of the Kingdom تا حدودی قابل مقایسه هستند، اما لااقل در یک مورد اینگونه نبوده و آن فروش است. Tears of the Kingdom موفق شد در سه روز اول، ۱۰ میلیون نسخه بفروشد که شاهکاری بسیار سریعتر از فروش ۱۳.۴ میلیونی Elden Ring در ماه اول به شمار میرود.
منبع: VG247
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
مگه کسی همچین چیزی گفت :D
خب معلومه که از الدن رینگ الهام نگرفتن، خود فرام سافتور واسه توسعه الدن رینگ از BOTW الهام گرفته
خوب کاری کردی👍🏻آخه بازی که حتی انیمیشن شنا کردن هم نداره و بری تو آب فوری میمیری و اینکه نمیشه از جایی بالا رفت از چیش میخواستی الهام بگیری🤣شما به ساخت شاهکارهای خودت ادامه بده خیالت راحت elden cringe هیچی واسه الهام گرفتن نداره
همین الدن کرینج پر افتخار ترین بازیه فعلا
حالا چون نوبی نتونستی بازی کنی لازم نیست فشار بخوری عزیز
طرز فکر یک بچه سال
این دیگه چه ایرادای چرتی بود😅
جی تی ای وایس سیتی هم امکان شنا نداشت / 🙂
.
درایور ۱ امکان پیدا شدن از ماشین نداشت/
پدر پدر میازاکی تو گور لرزید😂این ایراد بود ؟🗿
چه ربطی داره زلدا از نسخه های اول کاراکترش نمیتونسته شنا کنه و نمیتونن تو نسخه جدید به زور بهش شنا یاد بدن
تا حالا عنوان
«بهترین بازی سال»
به گوشت خورده دوست عزیز؟
راس میگی بازی که نشه توش شنا کنی اصلا بازی نیست بازی مهترین چیزش شناس و همینطور بالا رفتن از چیزی
چقدر حق میگی تو 👍
خود Elden Ring یکی از منبع الهام هاش The Legend of Zelda بوده بعد The Legend of Zelda بیاد از Elden Ring الهام بگیره البته که جفتشون شاهکارن
اتزیو جان عصرونه رو چی میخوری؟
چه کامنت پُر مغزی نوشتی اتزیو جان خودمون نمیدونستیم😔
ولی جفتشون از بازی های فومیتو اوئدا الهام میگیرن 😩
میازاکی یه شغل با درآمد خوب تو شعبه ی ژاپنی Oracle داشته تا اینکه یه روز تو خونه ی دوستش ICO رو بازی میکنه و به قدری تحت تاثیر قرار میگیره که تغییر حرفه میده و بازیساز میشه. به قول یکی صنعت گیمینگ به دو بخش تقسیم میشه، قبل و بعد از اون صحنه ی پل تو ICO.
زندگی من هم به قبل و بعد از آشنایی با نیئر اتوماتا تقسیم میشه …
دیدگاهها ، اهدافم ، مسیر زندگیم و حتی اخلاقم رو عوض کرد .
همه چیز رو برا من دگرگون کرد ، جدی میگم .
از بس که شاهکاره این اثر … 👍
جالبه چون Yoko Taro (کارگردان نیئر) فن فومیتو اوئدا هست و المان های Ico و SotC تو بازی هاش یافت میشه.
تو جشن بیست سالگی ICO گفت: “عصبانی بودم از اینکه چرا ICO نمرات بالایی نمیگرفت چون به نظرم عنوانی عالی و بینقص بود.” در وصف SotC هم گفته که “غیر ممکنه! عمرا بتونم یه بازی مثل این بسازم”.
میازاکی هم با تارو یوکو سر اینکه کدومشون بزرگترین فن اوئدا هستن رقابت دارن. این جمله رو چندوقت پیش خوندم که واقعا حقه: “بازی سازِ موردعلاقهیِ بازیساز مورد علاقه ت، فومیتو اوئداست.”
🌹❤️
قبلا هم گفتم هیچ کدوم از دو اثر لازم و ملزوم همدیگه نیستن، در این مورد کاملا مشخص بود که سازندگان tears of the kingdom تفکرات مستقل خودشون دارن از طرف دیگه مطمئنم حتی اگه breath of the wild هم وجود نداشت باز هم ما شاهدی اثری به اسم الدن رینگ با ساختار فعلیش بودیم
خیلی از اوقات طرفدارها به خاطر علاقه های که دارن بحث الهام گرفتن را خیلی وسیع تفسیر می کنن تا نقشی هم برای بازیساز های مورد علاقه شون قائل بشن
نع اگر بریث آو د وایلد نبود الدن رینگ قطعا ساختار فعلیش رو نداشت، الگو گرفتنش بی واسطه و کاملا مشخصه، تقریبا تمامی سایت های معتبر راجع به این الهام گیری مقاله ها کار کردن
بنظرم اگه زلدا نبود خیلی از مکانیک های فعلی الدن رینگ به شکل الانش وجود نداشت
آره شاید بازم فرام سافتور یه بازی اپن وورلد ( اپن فیلد ، هر خری ) میساخت ولی عمرا شبیه اینی که الان هست نمیشد
همونطوری که اون زلدا بدون اسکایریم ساخته نمیشد
اما خب فاصله ی عرضه ی الدن با عرضه ی totk خیلی کمه و احتمال اینکه چیزی رو با توجه به اون ساخته باشن خیلی کمه ، الدن ۲۰۲۲ عرضه شد این ۲۰۲۳ ، واقعا تو یه سال کاری نمیشه کرد ، احتمال بالا اون سال رو برای پولیش بازی صرف کردن نه ساخت چیزی
میازاکی بارها قبل از عرضه الدن رینگ به این موضوع اشاره کرده بود که دوست داره جهان بازیش مبتنی بر آزادی عمل و اکتشاف خود خواسته گیمر باشه این مطلب نمی شه محدود به برداشت شون از زلدا دونست ، حتی تصاویری از بیلد اولیه بازی که متعلق به سال ۲۰۱۷ و قبل از عرضه breath of the wild فاش شده بود در بردارنده کلیاتی از خروجی بود که سال ۲۰۲۲ نسییب مون شد،البته صدرصد زلدا تسهیل کننده دیدگاه تیم توسعه فرام سافتور در خصوص الدن رینگ بوده،منکرش نیستم .در مورد اسکایریم هم با این برداشت صفر و صدی اصلا موافق نیستم الهام گرفتن تیم توسعه زلدا از اسکایریم و بعدش RDR2 به معنایی نقشه راه گرفتن نیست
رددد دو رو من چیزی راجبش نشنیدم نمیدونم ، تصور اینکه بخوان از کانسپت هاش استفاده کرده باشن برام سخته
.
منظور من همینه که الدن بدون زلدا اون الدنی که الان هست نمیبود و یه چیز متفاوتی میبود ، شاید حتی بهتر ولی این نمیشد
.
در مورد زلدا چیزی که هست اینه که نینتندو ان سال زلدای خطی و نیمه خطی ساخته و هیچوقت دست به ساخت یه بازی این مدلی انقدر اپن وورلد نزده ( همین قضیه درباره ی ماریو اودیسه صدق میکنه ) و این نیاز به یه جرقه داره
بنظر من حداقل از حرف خودشون استفاده نکنیم اون جرقه رو اسکایریم زده ، خود اسکایریم خیلی ناقص عمل کرده ولی گفته که آقا این مدلی هم میشه اینم یه فرموله
اون بنده خدا هم که اسمش یادم رفت از کانسپتی که اون داشته استفاده کرده
یا مثلاً چمیدونم مس افکت دو:) رو دیده گفته عه چه باحال این بازی کلا یه ماموریت اصلی داره بیایید ما هم میتونیم همچین حرکتی بزنیم
در کل حرفم اینه که لزوما الهام گرفتن نشون دهنده ی هیچ چیزی نیست
بحث اصلا خود بازی اسکایریم نبود، بحث موفقیت بزرگش در شکست دادن رقبای قدری بود که هر کدوم یه غول بی شاخ و دم بودن، باعث شد دیدگاه اکثر استدیوها نسبت به بازیهای جهان باز تغییر کنه
الدن رینگ اونقدرا هم که ازش تعریف شد بازی خوبی نیست به نظر من. سری دارک سولز بهتر بود به نظرم.الدن رینگ بیش از حد مپش بزرگه و خسته کنندس. بعدم اون تاریکی دارک سولز را نداره .کلا فان تره.
زلدا هم که کلا دیگه شورشا در آوردن با این امتیاز دهیشون. والا بازی های بهتری هست تو این سبک. باور کنید کل امتیازاتی که بازی های نینتندو میگیرن سیاسیه. آخ خودتون عقلتونا قاضی کنید الان رد دد بهتره یا زلدا از نظر همه نظر؟! یا ویچر بهتره یا زلدا؟بعد زلدا امتیازش بیشتره پس من رییی……م تو این امتیاز دهیشون.
خود زلدا هم از اسکایریم و اجداد مطهرش الهام گرفت، همینطور از رد دد ردمپشن ۱
سری سولز با الهام گیری سنگین از زلدا ساخته شده
شما همین الان برو دیمن سولز یا دارک سولز رو با twilight princess مقایسه کن میفهمی
در واقع بدون زلدا سولزی هم نبود
براساس حرف های خودشون موقع ساخت botw داشتن اسکایریم پلی می دادن و از اون الهام گرفتن و موقع ساخت totk اگه اشتباه نکنم داشتن RDR2 پلی می دادن
درهرصورت انقدر عنوان های کامل و خاصی خلق کردن که خودشون منبع الهام ن
جدا برام سوال چرا طرفدارهای بتسدا اینقدر دوست دارن همیشه برای آثار موفق ردپایی برای اسکایریم قائل بشن؟این طرز تفکر تا مدت ها فقط به بازی های نقش آفرینی محدود بود اما با اوج گرفتن بازی های جهان آزاد موضوع به این مقوله هم کشونده شد حتی اگه اون بازی Open world ماهیتا اکشن ماجراجویی باشه
این سوال از این جهت می پرسم که حداقل به تعداد انگشت های دوتا دست آثاری در این حوزه وجود دارن که اگر موفق تر و بهتر از اسکایریم نباشن ضعیف تر نیستن از طرفی هم اون ساختار بتسدایی بعد از عرضه اسکایریم واقعا توسط شرکت های ثالث به کار گرفته نشد
یه ساختاری بیست سال پیش وارد بازار اپن وورلد شد ( جدا از اون حالت اولیه ) که وارد کنندش راکستار و یوبیسافت بودن
این ساختار میگه که شما تو جهان بازی برای اکسپلور یه سری کالکتیبل دارید فقط ، بقیه ی چیزا همه ماموریت و مارک شدن ( یوبیسافت کالکتیبل هارو هم مارک کرد راکستار نکرد)
اسکایریم اومد ساختار دانجن طور رو وارد بازی های جهان باز کرد ( حداقل من قبل اسکایریم بازی شاخصی یادم نمیاد ) ، اینطوری که آقا تو جهان بازی میای دانجن رو پیدا میکنی و با گشتن داخل اون دانجن ، یه روارد جذاب میگیری
چیزی هم رو نقشه برات مارک نمیشه باید مثل سگ بگردی خودت سوراخ سمبه هارو پیدا کنی
این سیستم دانجن و روارد تا حد زیادی تو زلدا استفاده شده + آزادی عملی که تو مواجهه با دانجن ها داری + ساختار کلی مپ و پستی بلندی هاش
حسادت. مردم بعد از اسکایریم رفتن رد دد و ویچر و زلدا و … ساختن، بتزدا رفت فالوت ۴ ساخت. چشم ندارن ببینن مردم بهترن.
اول اینکه این حرف از من نیست. از خود دولاپر هاست. دوم اینکه جز بازی های خود بتسدا، اسکایریم اولین گیم open world یی با اون عمق بود که به محبوبیت main stream رسید.
میازاکی هم بارها oblivion و اسکایریم رو جزو بازی های مورد علاقه ش قرار داده و حتی مکانیک compass توی الدن رینگ اولین بار توی اسکایریم استفاده شد که بعدها گیم های دیگه هم استفاده کردن
حتی CDPR هم توی ساخت ویچر و حتی سایبرپانک از الدر اسکرولز و اسکایریم نام بردن.
نمیدونم چی ش عجیبه براتون. اصلا کاری با خوب یا بد بودن گیم ندارم. چه بخواین چه نخواین به شدت تاثیرگذار بوده و خیلیا ازش الهام گرفتن
بازی های جهان آزادی هم بودن که به فراخور زمان عرضه شون به موفقیت کلان رسیدن از جمله gta3 و در بحث نقش آفرینی هم نسخه دوم تاثیر فراگیر
اشتباه برداشت نکن منظورم این نیست که تاثیر گذار نبوده، روی صحبت در مورد بزرگ نمایی این مطلب، فن بیس بتسدا مفهوم الهام گرفتم =کپی کردن و تاثیر تام از اسکایریم قلمداد می کنن در حالی که خود اسکایریم چه از لحاظ گیم پلی (شامل اسکیل ها و ساخت و ساز و..) چه در بحث نقش آفرینی قدم رو به جلویی نداشت ،چیزی که اسکایریم خاص می کرد محتوایی عظیم بازیه همیشه می گم اسکایریم درحد یک دریاس که عمقش در حد یک حوض.
خیلی از اوقات وقتی بازیساز ها حرف از الهام گرفتن از اسکایریم می زنن منظور شون تاثیر پذیری از رویکرد محتوایی بازی هست مثل مواردی که صبحت از تاثیر پذیری از ویچر ۳ میشه منظور اهمیت دادن به کوئست های فرعی نه صرفا پیاده سازی اون ساختار
اما فن بیس بتسدا دوست دارن تعمیم بدن به داستان گویی و گیم پلی و واقع گرایی جهان بازی(حالا از این بگذریم که در بخش واقع گرایی و روایت علت و معلومی دنیایی بازی،اسکایریم جزء ضعیف ترین آثار ساخته شده در بازی های ویدئویی است)
در مورد میازاکی هم منظورش همین الهام گیری از رویکرد محتوایی اسکایریم بود،محال کسی الدن رینگ بازی کنه و براش اسکایریم تداعی نشه درحالی که این دو اثر نه در دیزاین نه در شیوه روایت داستان نه در گیم پلی نه در کوئست ها رویه مشابهی ندارن
میشه دستکم به تعداد یه دست عناوین جهان بازی که به موفقیت در حد آسکاریس و بیشتر از اون رسیدن قبل آسکاریس رو نام ببرین؟ جدی کنجکاو شدم در موردش
فکر نکمTotk اصلا ربطی به الدن رینگ داشته باشه میگفتن باس های زلدا از الدن الهام گرفته اما باز هم ربطی نداره و زلدا باس های خودش رو داره
واقعایتش زلدا totk حتا خیلی متفاوت تر از botw هست
چه مهم!!
اگر هم تاثیری گرفته باشن عمرا اگه بگن.بابا نترس جفتتون ژاپنی هستید😂😂🤣
دو عدد بازی چرت ژاپنی. واقعا هم فاقد ارزش گیم پلی بود همون خودتون خوب میدونید بازیاتون چه شکلین
عقل ستاره سنگی فن :
الدن خودش از رو botw اسکی رفته. از اسکی که اسکی نمیرن!
اسکی با الهام فرق میکنه
اسکی خب نمیشه گغت ازش الهام گرفته
زلدا یکی از بزرگترین و بهترین و حتی میشه گفت الهام بخش ترین بازی می تونه باشه برای شروع یک بازی ساز تازه کار
البته یه حرف دیگه
الدن رینگ ۲۰۲۲ اومد و بر اساس گفته سازنده ها زلدا totk سال ۲۰۲۲ بطور کامل قابل بازی بوده و سازنده ها یک سال زمان می خواستن تا فیزیک بازی رو بهتر کنن و پولیشش بدن پس نمی تونستن از الدن رینگ الهام بگیرن چون سال انتشار الدن، ساخت بازی totk تموم شده بود (-:
👍
کی گفت اصلا الهام بخش بوده ؟😐😕
خب؟ اصن این دو تا چه ربطی به هم دارن؟ تنها نقطه ی مشترکشون اپن ورد بودنشونه.