۵۰ بازی ویدیویی که قبل از مرگ باید تجربه کنید (قسمت سوم)
کدام آثار درخشان در مدیوم بازی های ویدیویی را باید قبل از مرگ حتما تجربه کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.
صنعت بازیهای ویدیویی، در طول عمر خود شاهد آثار کوچک و بزرگ فراوانی بوده است؛ آثاری که بعضا به فراموشی سپرده شدند و دیگر آثاری که برای همیشه به بخش جداییناپذیر از هویت این مدیوم تبدیل شدهاند. در سلسله مقالات آتی، به معرفی بازیهایی خواهیم پرداخت که در این صنعت جاودان شدهاند و نباید به هیچ وجه تجربه آنها را از دست داد.
نکته: برخی از بهترین آثار تاریخ مدیوم بازیهای ویدیویی در نسل پنجم و ششم عرضه شدهاند، اما به علت گذشت زمان و منسوخ شدن تقریبا صددرصدی گیمپلی و گرافیک، در این لیست به آنها اشاره نمیشود. هدف این لیست، پیشنهاد آثاری است که هنوز قابل تجربه هستند.
- ۵۰ بازی ویدیویی که قبل از مرگ باید تجربه کنید (قسمت اول)
- ۵۰ بازی ویدیویی که قبل از مرگ باید تجربه کنید (قسمت دوم)
The Legend of Zelda: Breath of Wild
(برندهی ۲۶۴ جایزه سال در سال ۲۰۱۷ و یکی از پنج بازی برتر تاریخ از دید کارشناسان و صاحب نظران، امتیاز متاکریتیک: ۹۷)
آن قدر نام زلدا، با DNA و هویت صنعت بازیهای ویدیویی گره خورده که امکان ندارد بتوان این فرنچایز بزرگ را از صنعت بازیهای ویدیویی جدا کرد. از نسخهی Ocarina of Time (دارندهی بالاترین امتیاز تاریخ متاکریتیک با امتیاز ۹۹) گرفته تا آخرین نسخهی عرضهی شده یعنی Tears of Kingdom، با عرضهی هر نسخه، سازندگان زلدا استانداردها و المانهای جدیدی به دنیای بازیهای ویدیویی معرفی میکنند و معمولا به سرعت، بازیهای چند سال بعد از آنها، از این المانها و خلاقیتها، الهام گرفته و آنها را در آثار خود به کار میگیرند.
نسخهی Breath of Wild را بسیاری بهترین بازی تاریخ صنعت ویدیو گیم میدانند، از ممکن بود یا غیرممکن بودن صحبت در مورد بهترین اثر تاریخ که عبور کنیم، شکی وجود ندارد که Breath of Wild حتما یکی از عناوینی است که هر گیمری، باید قبل از مرگ خود تجربه کند. از آزادی عمل خارقالعاده در انجام فعالیتها و گشت و گذار گرفته تا ارزش تکرار بالا و محتوای بینظیر، The Legend of Zelda: Breath of Wild میتواند صدها ساعت در بالاترین سطح کیفی، مخاطبان را سرگرم سازد.
The Witcher 3: The Wild Hunt
(دومین نقشآفرینی پرفروش تاریخ بازیهای ویدیویی و برندهی ۲۸۱ جایزه بازی سال در سال ۲۰۱۵، امتیاز متاکریتیک: ۹۳)
بعید میدانم نیازی باشد در مورد بزرگی محبوبیت و مقبولیت نسخهی سوم سری The Witcher توضیحات مختلفی بدهم. بازی The Witcher 3: Wild Hunt، نه تنها یکی از برترین نقشآفرینیهای تاریخ بازیهای ویدیویی به شمار میآید، بلکه با بیش از ۵۰ میلیون نسخه فروش، در زمرهی پرفروشترین آثار تاریخ این صنعت نیز قرار دارد.
ویچر سه یک جادوی خاص و عجیب دارد. حتی اگر یک بار هم آن را به اتمام رسانده باشید، دوباره دلتان برای ماجراجوییهای گرالت دوست داشتنی تنگ میشود. از داستان جذاب، پر تعلیق و حماسی بازی گرفته تا شخصیتهای دوست داشتنی و صد البته مراحل فرعی فوقالعاده، دهها دلیل برای تجربهی یکی از به یادماندنیترین نقشآفرینیهای تاریخ بازیهای ویدیویی وجود دارد.
The Last of Us Part One
(برندهی ۲۵۷ جایزه بازی سال در سال ۲۰۱۳ و یکی از تحسینشدهترین داستانهای تاریخ بازیهای ویدیویی، امتیاز متاکریتیک: ۹۵)
از زمان عرضه تا به امروز، بسیاری از منتقدان، مخاطبان و کارشناسان صنعت بازیهای ویدیویی، از The Last of Us به عنوان یکی از برجستهترین آثار تاریخ ویدیو گیم یاد میکنند و در اکثر لیستهای مربوط به برترین آثار قرن یا تاریخ، نام بازی The Last of Us Part One به چشم میخورد. نیل دراکمن، بروس استراولی و ناتی داگ با خلق آخرین ما، تجربهای کمنظیر در دنیایی پساآخرالزمانی را به تصویر کشیدند. از روایت جذاب و پرداخت شخصیت فوقالعاده گرفته تا مبارزات دلچسب و جلوههای گرافیکی چشم نواز، The Last of Us Part One به عنوان یکی از برترین بازیهای نسل هفتم و قرن بیست و یکم، قطعا در لیست ما قرار میگیرد.
Super Mario Odyssey
(بالاترین امتیاز تاریخ اپنکریتیک با امتیاز ۹۷ و یکی از برترین بازیهای قرن بیست و یکم، امتیاز متاکریتیک: ۹۷)
بسیاری از منتقدان و کارشناسان صاحب نظر، Super Mario Odyssey را یکی از خلاقانهترین آثار تاریخ بازیهای ویدیویی مینامند. در گوشه گوشه دنیا و مراحل Super Mario Odyssey، راز و رمزهای مختلف برای کشف کردن وجود دارد و در طراحی مراحل و المانهای بازی، خلاقیت حرف اول را میزند و به سازندگان دیگر یاد میدهد که چگونه حتی یک کلاه ساده، میتواند ابزاری بینظیر برای خلق مراحل و چالشهای مختلف باشد. همچنین بازی از لحاظ بصری فوقالعاده چشمنواز است و مخاطبان از ثانیه ثانیه تجربهی بازی در دنیاهای مختلف آن لذت میبرند.
Dragon Age Inquisition
(برندهی ۱۳۸ جایزه بازی سال در سال ۲۰۱۴ و یکی از برجستهترین آثار نقشآفرینی تاریخ بازیهای ویدیویی، امتیاز متاکریتیک: ۸۹)
سری Dragon Age، بر خلاف دیگر نقشآفرینیهای محبوب، لزوما عامه پسند نیست و تاکید بر روی مبارزات تاکتیکی و داستان پردازی عمیق و چند لایه، باعث میشود برخی مخاطبان نتوانتد با آن ارتباط برقرار کنند. اما اگر بتوانید با ساختار بازی آشنایی پیدا کنید و به آن فرصت دهید، عاشق دنیا سازی، شخصیتها، مبارزات و ماجراجوییهای دنیای Dragon Age خواهید شد. نسخهی اول سری یعنی Origins تجربهای بینظیر ارائه میداد و در ادامه، این فرنچایز با فراز و نشیبهای مختلف رو به رو شد.
اما نهایتا در نسل هشتم، عنوان Inquisition توانست روزهای طلایی Origins را تکرار کند و نه تنها به پرفروشترین بازی Bioware تبدیل شد، بلکه بیشترین جایزه بازی سال را نیز دریافت کرد. بازی Dragon Age Inquisition، معجون و ترکیبی دلچسب از مواردی هستند که طرفداران نقشآفرینیهای کلاسیک، عاشق آن هستند. از داستان پردازی و روایت چند شاخه و عمیق گرفته، تا رشد و تغییر ملموس و جذاب کارکترهای بازی و مبارزات جذاب با گستردگی و پیچیدگی قابل توجه. همان طور که گفتم، ممکن است در ابتدا با نحوهی مبارزات و ساختار Dragon Age Inquisition احساس غریبی کنید، اما اگر کمی در دنیای بازی غرق شوید، احتمالا عاشق آن خواهید شد!
Portal 2
(یکی از برترین و تحسینشدهترین آثار معمایی تاریخ بازیهای ویدیویی، امتیاز متاکریتیک: ۹۷)
شرکت Valve، به ندرت خود توسعه عنوانی را بر عهده میگیرد، اما اگر دست به توسعه و ساخت اثری بزند، میتوانیم مطمئن باشیم که با اثری خاص و متفاوت طرف هستیم. بازی Portal 2، اثری در سبک پازل و معما است که با مکانیزمهای خاص خود خصوصا Portal Gun، معماها، چالشها و اتفاقات بینظیری را برای مخاطبان فراهم میسازد. میتوان به راحتی طراحی مراحل و ساختار بازی Portal 2 را، در زمرهی برترین Level Designهای تاریخ بازیهای ویدیویی قرار داد. طبیعتا باید از معما، خلاقیت، چالشهای ذهنی و پیچیدگیهای ساختاری خوشتان بیاید تا بتوانید نهایت لذت را از Portal 2 ببرید، اما در هر صورت نام Portal 2، همواره به عنوان یکی از تحسینشدهترین بازیهای تاریخ صنعت گیم، میدرخشد.
Bioshock
(بازی سال ۲۰۰۷ در مراسم VGA و یکی از برترین آثار قرن بیست و یکم، امتیاز متاکریتیک: ۹۶)
برخی آثار در مدیوم بازیهای ویدیویی، آن چنان به مقبولیت عظیمی دست پیدا میکنند که به عنوان یکی از نمادهای هنری این صنعت شناخته میشوند. سری Bioshock، از همان نسخهی اول، تبدیل به یکی از برجستهترین آثار قرن بیست و یک و تاریخ بازیهای ویدیویی شد. در نگاخ اول، مخاطب شایذ با نگاه به بایوشاک، اثری شوتر با المانهای جادویی را ببیند که اتمسفری خاص و متفاوت دارد، اما پس از تجربهی بازی، در مییابید که Bioshock، به مراتب عمیقتر از یک اثر صرفا سرگرمکننده است. موفقیت و مقبولیت این بازی به نسخههای بع ی سری نیز منتقل شد و از این سری، همواره به عنوان یکی از عمیقترین و فلسفیترین آثار مدیوم بازیهای ویدیویی به شمار میآید.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- سیستم مورد نیاز بازی DOOM: The Dark Ages مشخص شد؛ عرضه با DRM دنوو
- دستیار کارگردان Assassin’s Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع میکند
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
قبل مرگ فقط باید یک بازی رو تجربه کرد
فقط شاهکار Red Dead redemption 2 و بس.
البته در کنارش ویچر ۳ و سایبر پانک و اساسین والهالا هم فوق العاده بودن اما رد دد تو یک لول دیگس….
بازم به سلیقه افراد مختلف بستگی داره
فقط سری سولز با اون فضای بی رحمش
موقع مرگ هم ازرائیل به سبک سری سولز میاد بالا سرت با داس بزرگش.
همه چی داشت خوب پیش میرفت تا اینکه والهالا رو دیدم
والهالا هم خوبه خدایی مخصوصا با dlc هاش
سخت نگیر
درسته سلیقه نقش مهمی داره اما واقعا ولهلا بازیه خیلی خوبی نبود
والاهالا هرچی گند بود سویشما زدم شست و برد و رفت.
اویل۳ افتضاح به تمام معنا بود اصلا ترسی نداشتم ولی اویل۲ می زنم تو روز هم منبع آب لیموم پر میشه.
آبلیمو…
صحیح
آب لیمو زرده اون هم زرده دیگه.
خب دیگه فهمیدم
کلا اویل ۳ اکشن بود تنها ترسناکش هم اون نمسیس بود که زیاد ترستاک نشون ندادن
نسخه اورجینال یه چی دیگه بود
کلا تو ریمیک بیشتر مرحله ها رو عوض کردن
کجا عوض کردند.😐
این بیشتر درونش حذف شده بود تا عوض شه.
اگر عوض میشد باید مثل آدم میشد نه مثل آش کشک بادمجون.
منظورم همون بود
اویل ۳ برای من بازی خوبی بود بنظرم نمسیس حذف میکردن و یه باس فایت دیگه میزاشتن جاش بازی بهتر میشد.
آیا نسخه اورجینال رو بازی کردی؟
نسخه اصلی بنا بر همین نمیسس درست شده بود.
مشکل ناهماهنگ بودن بازی بودش مثلا خیلی مپ رو کوچیک درست کرده بودند و عملا هیچ معمایی درون نبود می تونستن مثلا یک یوزر پسورد برای دربی یا مثلا یک معمای شطرنج مثل اویل۲ ولی جوری که مهره هایی رو که پیدا کردی جوری بچینی که کیش و مات بشه مثلا مهره حریف مثل اویل۰ ولی در ابعاد کوچیک و دستی که مثلا یک دربی یا یک کلیدی بهت بده تا دربی رو باز بکنی و خیلی ساده شده بود روند بازی به طوری بود که عملا داشت یک خط صاف رو طی می کرد.
یا مثلا می تونستن بجای اون جوجه های فاضلابی(اسمی که خودم روش گذاشتم)همون عنکبوت های نسخه قبلی رو ولی ایندفعه با رنگ مشکی و چشم های قرمز که روی سقف آویزون شدند رو می تونستیم ببینیم که خیلی باحال تر از این جوجه فاضلابی های حوصله سر بر بودند.
یا مثلا چرا نمیسس بجای مشعل مینی گان دستش نمی بود؟
اینطوری هیجان بازی بیشتر می بود.
صورتش هم اگر مثلا وقتی اون محافظ سرش جدا شده بود همون نسخه اصلی ولی پارگی هایی روی صورتش می داشت که سیاه بودند و به دهنش راه داشتند یا کلش رو از همون پوستر اصلی گیم کپی می کردند و عوضش نمی کردند شاید چیز جالبی در می اومد.
به هر حال اون حس و حال ماز مانند رو نداشت و فقط یک مرحلش اونطوری بود اون هم باید یک چند تا سوئیچ برق رو می دادی بالا تا برق مترو وصل بشه.
منظورم نسخه ریمک بازی هستش
خوب منم همینو گفتم.
منبع اب لیمو اخه😂😂😂😂😂
آره واقعا سلیقه ای هست و تا وقتی آدم یه بازی رو تجربه نکنه هرکس هم که تعریف کنه از بازی فایده نداره
قبل مرگ فقط GTA6🤤🤤(البته اگه تا ۲۰۲۳ زنده بمونی😬)
تو هر بازی باهاش حال کنی میتونه تو این لیست باشه
سلایق رنگارنگ هستن
بچه بودیم بازی میکردیم ولی انقدر باهاش حال میکردیم
الان که بزرگ شدیم میایم تو متاتریک نمره بازی رو میبینم زده کمه
ولی چون باهاش حال کردیم یکی از بهترین بازی های عمرمون میشه و همیشه هم حس خوبی بهمون میده
مثل بازی pure
آقا هادی صفایی در جریان هستن😅
دقیقا؛ چند وقت پیش رفتم همینجوری نمره total overdose رو ببینم، از متاکریتیک ناامید شدم😑
تازه فهمیدم چقدر نقد و نمره بازی تأثیر گذاشته رو انتخابامون
والهالا💀
از ردد۲ که بهتر وجود ندارد
البته ویچر هم سطح ردد ۲ هست
ولی والهالا رو من سه سال هست ریختم گوشه کنسول افتاده و هنوز تموم نشده:))
هر چند ماه یه بار میرم توش هر مرحله که تموم میشه میگم دیگه تموم شد
ولی نمیشه :/
البته از اساسین اوریجین به بعد اساسینا (به نظر من) مسخره شده
البته سلیقه حرف اول رو میزنه
من پورتال بخاطر لول دیزاین بهترین این لیست می دونم. البته که بقیه هم شاهکارن.
اصلا کسی که پورتال تا حالا بازی نکرده باشه نصف عمرش رفته. اینقدر این بازی شاهکاره که حد نداره
مخصوصا co op
بعضی بازیا هست به دلایل مختلف دیر میری سراغشون
برای من بایوشاک این طوری بود که این اواخر رفتم
بعد تموم کردن نسخه اول و دومش تنها یه چیز به ذهنم می رسید اونم این بود که چرا زودتر نرفته بودم سراغش
برای the Witcher 3 هم همین طور بود
واقعا این عناوینی که معرفی می کنید تک به تکشون لایق بودن تو این لیست رو دارن
من بایوشاک اینجور نبودم سر half life اینحور بودم ، یادمه دو سه سال پیش دم عید رایگان شد گفتم توفیق اجباری بزار بازی کنیم ببینیم چیه ، هیچی دیگه هر مرحله میرفتم جلو یکی میزدم تو سرم که چرا انقدر دیر رفتم سراغش
خسته نباشی آقای زاهدی. این قسمت بازی هایش آنقدر خوبن که یه گیمر میتونه بعنوان افتخاراتش اونو قاب کنه بزنه به دیواره اتاق خوابش…
از قضا همین دیشب دوباره هوای Portal 2 رو کردم و با این که میخوام سایبرپانک رو به لول بالا تر ببرم(سیوم رو پاک کرده بودم😐) تا برای فانتوم لیبرتی آماده باشم اما نشد که هوای پورتال رو از سرم در بیارم و دوباره شروع کردمش!. از اون شاهکار ها که تکرار نمیشه و ولو هم اینو خوب میدونه و نسخه سوم نمیده 😑
از کل این قسمت ها (۱و۲و۳ ) تنها گیمی که پلی ندادم و بهترین گیم تاریخ از نظرم ( بلادبورن ) رو من هنوز بازی نکردم لعنت به این زندگی باید … توش بدرد نمیخوره
بلاد بورن بهترین بازی فارم سافتور هست. و یکمی از بهترین بازی های تاریخ. اگه جایی که هستی گیم نت هست حتما برو بازی کن.
سید مبالغه نکن دیگه. من بازی نکردم راستش ولی مطمئنم اینطور نیست. این جامعه ی سونی فنه که باعث شد این بازی اینجوری شده. من خودم دارک سولز پلیرم با فرام سافتور مشکلی ندارم ولی واقعا بلادبورن اورریتده خالصه
بهترین نیست اما اول الدن دوم بلاد حرفی هم توش نیست اصلا اون سرعتی بودن بلادبورن یچیز نابی بود
هلف لایف مگه بد بود؟ دوتا مگه بده؟ تیم فورترس مگه بد بود؟ اصلا من تو ذهنم بازی بدی یا متوسط از ولو سراغ ندارم. اما هیچوقت نسخهی سوم نمیسازه. عمو گیبن کلا با نسخه سوم مخالفه (هلف لایف، تیم فورترس، دوتا، پورتال، لفت فور دد)…
دوتا جمع پلیر آنلاین این ماهش ۷۰۰ هزار بود ، لیگ اف لجند ۱۲۵ میلیون XD
نمیخوام بگم ولو گیماش بده ولی قبول داری گیمای ولو داره کم پلیر میشه جدیدا ؟ قبلا تین فورتس که میزدیم سرورا شلوغ تر بود یا همین کانتر الان بازیش خیلی کم صدا شدن البته غیر از سی اس ۲
راستش تفاوت تعداد پلیرا برمیگرده به ذات این دو بازی. لول واقعا کژوالپسنده و اصلا هم سطح دشواریاش به اندازهی دوتا نیست. من یه مدت خیلی کوتاه رفتم سراغش اما اصلا فضا اون فضای دوتا نبود. تایید این حرف هم میتونه مقایسهی TI دوتا با World Championship لول باشه. بالاترین prize pool دوتا نزدیک به چهل میلیون بوده و از سال ۲۰۱۴ هیچوقت زیر ده میلیون دلار نیومده. در حالیکه لول بالاترین پرایز پولش ۶ میلیون بوده. کامیونیتی دوتا خیلی بازی رو جدیتر میگیرن و تقریبا بازی به یه بخش غیرقابل حذف و جدی زندگیشون تبدیل میشه در حالیکه بازیکنای لول بیشترشون کژوال گیمرن. این نشون نمیده که هیچکدوم از این بازیا از اون یکی بهترن ولی خب طبیعتا مثلا نمیتونی انتظار داشته باشی دارک سولز تعداد پلیراش با یه بازی تقریبا مشابه اما با سطح سختی خیلی کمتر یکسان باشه.
ولی با این حرفت که کمپلیرتر شدن موافقم. دلیلش در خصوص دوتا حداقل اینه که بازی برا یه مدت زیادی رو پا بوده و از اونجایی هم که فشار روانی بازی خیلی زیاده ملت کم کم دارن بازی رو ول میکنن. خیلی از استریمرا دیگه استریم نمیکنن بقیهاشونم که استریم میکنن یه سره دارن غر میزنن. غراشونم ایراد گرفتن از بازی نیست صرفا انگار دیگه همه از اون همه استرس و از سمت دیگه درگیری و اخلالی که دوتا توی زندگیاشون ایجاد کرده خسته شدن…
اره سید حرفات درسته من خودم دوتا فقط وقتی فرندام جمع باشن میرم بزنم کله امسال فقط ۲۰۰ ساعت تایم داخل بازیم شده ، یه نکته ریز بگم من حیفه به نظرم نگم بهتر باشه بدونی لیگ ۴ تا سرور اصلی و در کل ۱۲ تا سرور داره ، برای هر سرور یه مسابقه مخصوص رو داره میزاره و پرایز پول اون از ۷۰۰ هزار دلار شروع میشه تا مسابقات lck که سه میلیون سر جمع دارن جایزه میدن و هر سال ۲ سری مسابقس هستش و همینطور باز یه مسابقه بزرگ دیگه غیر از چمپیون شیپ لیگ هست که اسمش msi هست و همونم جایزه تپل با بلیط مستقیم شرکت در چمپیون شیپ رو داره خلاصه مطلب سر جمع پول های هر دو شرکت خیلی زیاده و همه این درآمد ها از میزان خرید پلیر ها قرار داد ها و… هستش که من واقعیتش تو این مورد رایوت گیمز خیلی کار میکنه از ساختن موسیقی برای هر سال بگیر تا تریلر مخصوص هر سال و…
Valve خداوند لول دیزاین
حاجی لعنتی ویچر رو بازی نکنین وگرنه معتاد میشین ، من برای بار چهارم میخوام برم ( بهترین بازی عمرم هست و خواهد بود مگه ویچر ۴ تغییرش بده )
شمار دفعاتی که من بازی رو رفتم از دستم در رفته
مخصوصا با زیرنویس
انگلیسیش باستانی و سخته ممکنه خیلی جاهارو متوجه نشین ولی با زیرنویس پلیش بدین شک نکنین بهترین گیم عمرتون میشه
دراگون ایج رو بازی نکردم.
دراگون ایج رو زندگی کردم.
و چ زندگی شیرینی…
از بازی های نینتندو کلا محرومم و فعلا به این زودی هم نمیتونم تجربه کنم با این که سبک بازی های نینتندو رو میپسندم. ماریو ادیسی بدجوری چشمم رو گرفته، نمیدونم یه حسی بهم میگه واقعا حیفه اگه نتونم این بازی رو تجربه کنم حتی از زلدا هم برام جالب تره.
ماریو ادیسی رو فک کنم سال پیش تموم کردم یادم نیست دقیقا ! یکی ازون ابرشاهکار های نینتندو البته اگر طرفدار گیم پلی با ته خلاقیت هستید … تا کات سین و اینا
گیم های نینتندو همشون از نظر گیم پلی جزو برترین ها هستند البته اونایی که میشناسیم رو عرض میکنم
شاید باورت نشه ولی همین الان زلدا اخری رو دارم رو سیستمم عالی بدون مشکلم اجرا میشه با شبیه ساز ولی حسش نیست و داشتم کمپین ماین کرفت لجندز رو میرفتم نمیدونم بعضی وقتا حس هر گیمی نیست هرچقدرم عالی باشن
همین که اسمشو اوردن خوبه
چون نویسنده های گیمفا خیلی با سری لست مشکل دارن 😂
خب وقتی میگن لیاقتش کمتر از اینه یعنی باهاش مشکل دارن دیگه 😅
دیدیم اقای غزالی چه با حرص میگفت نیل دراکمن بده 🤣
بازی به چیزی که لایقش بود رسید
متاسفانه نویسنده های گیمفا راجع به gta v نظری ندارن
ولی به لست که میرسیم یه بار ازش انتقاد میکنن که قبول میکنیم
یه بارم جهت مرور بروز رسانی میشه
هفته دیگه هم ازش امتحان میگیرن که قشنگ جا بیفته 🤣
جی تی ای وی مقوله ای کاملا جدا از لست هستش
کسی جی تی ای وی رو یک تافته جدا بافته از صنعت گیم نمیدونه
یک اثر هنری شاهکار که فرازمینی بزرگ درکمن ساخته
بعدشم لست رو میشه از جنبه های مختلف بررسی کرد (هنر و فرهنگی و …) اما جی تی ای وی خیر
سلام و درود
چشم. من یه مقاله در مدح و ستایش لست به خاطر روی گل شما مینویسم. قبوله رفیق؟ ولی یه مدت دیگه.
البته من ستایش لست یک رو قبلا نوشتم. نمیدونم مقاله دزدی یا مرگ مادر خوندید یا نه. اونجا بر اساس نظریه کلبرگ، پایان لست رو شرح دادم که چقدر پیچیده بوده این پایان.
راستی شما که اینقدر طرفدارش هستید، چرا مثل Ellie توی پایان لست ۲ بخشش ندارید؟ حتما باید یکی مثل Abby خدای ناکرده با چوب گلف بیاد بالای سرتون؟ 😂 (البته دور از جون🌹)
ولی به اندازه کافی دیگه از دردها و باس فایت نهایی بازی گذشت. حالا پایان لست ۲ رسیده و موقع بخشش شما! پس هم جوئل رو ببخشید، هم ما رو! بازی، بازی نبوده. جایی برای یادگیری بود که اگه حتی کسی صدتا ظلم کرد و پدر رو هم کشت، ببخش اونو. حال انتقاد از لست که درحد کشتن جوئل یا پدر نیست. پس وقتش رسیده بخشش رو نشون ما بدید تا بفهمیم شما قدر بازی رو به عنوان بازی نگرفتید، بلکه به عنوان درس زندگی گرفتید.
خوب شد. اینم یه ایده برای نوشتن. بسطش میدم بعدا. 😁 مرسی رفیق.
چی بهتر از این که مقاله بهترین بازی که تا الان انجام دادمو بهترین نویسنده گیمفا بنویسه 😄
ولی اقا بحث من این نیست
میگم چرا انقدر نقد منفی از از یه بازی کار میکنید؟
اقا من جولم همرو میکشم 😂
عجب لیست خفنی. من به جرات میگم ویچر ۳ بهترین بازی که تو عمرم بازی کردم و به همه توصیه میکنم یه بار بازی را با زیرنویس فارسی بازی کنن خیلی خیلی لذت بخش تر میشه.
Fable anniversarry
Withcer 3
Mafia 1
این سه تا بازی بهترین بازی هایی هستن که ازنظر داستان وگیم پلی من بازی کردم و لذت بردم واقعا. به همه پیشنهاد میکنم این سه بازی را
هر کسی به نظری داره ولی فروش و محبوبیت این بازی ثابت شدست دلیل نمیشه چون یه سایت بگه اخ بده همه همین نظرو داشته باشن.این بازی ثابت شدست
کلی گفتم
وقتی یه گیم داستانی رو بعد پایانش دوباره شروع میکنی به تموم کردن یعنی چی !
13 سال بازی کردم این گیم (لست *) اولین گیمی بود که به محض اتمام ادامش دادم بخاطر اتمسفرش .. یه جوری بود نمیشد نرفت داخل دنیای بازی
یه منتقد مثل یک گیمر کژوال و ساده نیست
باید همه چیز رو در بازی مورد بررسی قرار بده
شما سعی کن که همه چیز یک بازی که از نظرت شاهکاره رو سعی کن نقاط مثبت و منفی اش رو برای خودت بگی
می فهمی چه مشکلاتی داشته که اون ها رو نمی دیدی ( یا نمی خواستی ببینی )
قضیه لست هم همینه عزیز
من اصلا با نقد منفی مشکل ندارم
خودم یه بخشایی از اون مقالرو قبول دارم
ولی این که ۲ بار یه نقدو کار کنی یعنی یه هدفی داری
چون چند وقت داشتم میدیدم که دارن از لست انتقاد میکنن گفتم
یعنی اصلا بازی نکته مثبت نداره؟
صد درصد بازی نکات مثبت داره
ولی اینکه بیان انتقاد کنن از یک سری بخش های بازی و بگی چرا انتقاد میکنی این بازی همه چیز تمامه که نمیشه
اصلا کار منتقد همینه عزیز
بیاد نکات منفی بازی رو بگه تا در بازی بعدی دیگه نکته منفی نباشه و پیشرفت کنه
اگه قرار بود انتقاد نکنن از نکات منفی بازی که نمیشد اگه به حرف شما باشه
پس اصلا برای چی باید چیزی به اسم منتقد وجود داشته باشه ؟
منم نگفتم انتقاد نکنه
اگه به مقاله قبل دقت کرده باشی اپ دیت یه مقاله ایه که قبلا یه بار منتشر شده و الان برای مرور گذاشتنش 😂😂
خب چرا انقدر نقد منفی از بازیای دیگه تو گیمفا نمیبینیم؟
نه اینطوریام نیست تنها گیمی که من با نمره دهیش مخالف بودم گاد اف وار رگناروک بود …
ولی خب قطعا لایق ۸ هم نیست .
اثرات هنری
نمیدونم از کدوم تعریف تمجید کنم . ک در حق مابقی کم لطفی نشه
آیا اثری در لیست هست ک بتونه مابقی اثاررو کنار بزنه ؟ خیر
پس سکوت رو ترجیح میدم 😅