خالق Fable امید زیادی به ساخته جدید پلیگراند گیمز دارد
همه چیز عالی بهنظر میرسد؛ هواداران و حتی خالق اصلی مجموعه، پس از تماشای اولین تریلر گسترده از Fable، امید بالایی به آن دارند.
یکی از بزرگترین نمایشهای سال ۲۰۲۳، انتشار تریلر بازی جدید استودیو پلیگراند گیمز (Playground Games) یعنی Fable بود که در جریان رویداد Xbox Games Showcase اتفاق افتاد. اگرچه این تریلر اکثراً بر صحنههای CGI تمرکز داشت اما تماشای ریچارد آیوادی (Richard Ayoade)، کمدین و فیلمساز بریتانیایی، خیلی از هواداران را سر حال آورد.
پس از اتفاق افتادن این رونمایی، وبسایت GAMERREACTOR سراغ پیتر مولینوکس (Peter Molyneux)، خالق سری Fable رفت تا نظر او را درباره بازی جدید، جویا شود. مولینوکس در ابتدا به حضور آیوادی اشاره کرد و گفت:
من به هنرپیشگی ریچارد [آیوادی] فکر کردم و به نظر من، بازیگریِ او و نمایش وسواسش به سبزیجات، فوقالعاده بود.
او ادامه داد:
میدانید، چیزی که درباره Fable وجود دارد این است که مجبورید تا به خاطر بیاورید. میتوانم بهخاطر بیاورم زمانی را که نشسته بودم و داشتم Fable اصلی را طراحی میکردم و فکر میکنم در آن زمان، همه موافق بودیم که این بازی باید بامزه باشد چراکه بازیبازان نیز همین را میخواهند. بامزه بودنِ آن، به این خاطر نیست که لطیفههای زیادی در بازی وجود دارد؛ درواقع اصلاً هیچ لطیفه و جوکی در آن نیست اما بازی واقعاً بامزه است چراکه ما به بازیکنان اجازه دادیم تا از راههای مضحکی تعامل داشته باشند و به نظر میرسد که این مضحک بودن، همچنان در تریلر وجود دارد.
و در نهایت نیز مولینوکس گفت که اگرچه دوست داشت گیمپلی بیشتری ببیند اما تریلرِ بازی را بهشدت دوست داشته است و فکر میکند چیز واقعاً خوبی در پیش است. میزان امید مولینوکس به Fable جدید، «بالا است».
Fable که هنوز تاریخ انتشاری ندارد، بهصورت انحصاری برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. ضمناً این بازی در روز اول عرضه، روی سرویس Game Pass نیز در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
شاهکار گرافیکی و فراشاهکاری از پلی گراند و حسرت بزرگی برای سونی فنا بخصوص اون red fail که همواره در حال فشار خوردن 😂
Cg شاهکار گرافیکیه؟
شما فعلا تصور کن که CG بوده
اوک
همچن اول تریلر مینویسه ingame شاید رو پی سی این باشه ولی cg بودنش که جوکه
داداش in engin یعنی cg دیگه
با یه موتور اومدن یه انیمیشن درست کردن
دیگه وقتی تاحالا یه سرچ ساده نکرده بخونه cg و ingame footage و cinematic و دیگر اصطلاحات یعنی چی این مشکلاتم پیش میاد دیگه
وقتی منبع سواد گیمینگت گیم شوئه، خواستی بگو چهارتا مقاله برات بفرستم یاد بگیری cg یعنی چی اصلا، ingame footage و دیگر اصطلاحات رو هم یاد بگیری، البته سر تریلر اولی هلبلید که گفته بودن صحنه های سینماتیک داره گنده هاتون سینماتیک رو به cg ترجمه کردن، دیگه وقتی اونایی که ازش یاد میگیری این اصطلاحات رو ندونن یعنی چی از شما هم توقعی نمیره
من چجوری جواب کسی که نمیدونه cg و in engin یکیه رو بدم؟
ایده ای ندارم
وای خدا من الان باید بشینم اینجا واسه شما تفاوت های cgi و vfx و sfx و ingame footage و inengine footage رو بدم؟ خو یه سرچ بزن دیگه برادر چرا انقدر مقاومت میکنی؟ اگر انگلیسیت خوبه اینو بخونی باید متوجه بشی تفاوت ingame با inengine رو، اگر بازم متوجه نشدید دیگه کاری از دستم برنمیاد.
In-engine” is pre-rendered footage. In short – “in-game” refers to “realtime” and “in-engine” means pre-rendered. The core difference is that it was rendered using the game engine with actual game assets. There are many reasons to go this route and it’s telling that “in-engine” trailers are almost exclusively reserved for new/unreleased titles. This is probably because it doesn’t make sense to pour too many resources into optimizing a game trailer to run “realtime” at a steady frame rate on actual hardware. So rather than wasting valuable dev time, the next best option is to allow the trailer to be created and pre-rendered using the game engine and assets. The pre-rendered trailer will closely represent the final game without having wasted developers time optimizing the trailer to run smoothly in realtime. An in-engine video lets you create a good representation of your game that is pre-rendered at whatever target fps you’re aiming for without any need of optimization – so you get the footage out there while the developers are free to focus on the actual game.
به به میبینم تام بلاخره بعد از این همه ترول کردن تیک آبی گرفت 😂
پس چی 😌
من الان از کاربرای خفن گیمفام🤣
ولی این که با موتور بازی سازیشون cg درست کردن ترول نیست
عزیزم cg نبود
هر چی شما بگی 😂👌
بعد یه یوتیوبری اسمشو نبر(((: میگفت عکسا پشت سر من فیبله من از زمان این آقا پلی میدادم و بازی قطعا خراب میکنه جالب بود دلیل آقا گیم شو این بود که شبیه نسخه های قبل نیست (((((((:
چرا دنبالش میکنید؟
من ی ویدئو ام ازش ندیدم
فقط تو کامنتا اسمشو شنیدم
واقعا برام سواله چرا دنبالش میکنید
چرا فکر میکنی دنبالش میکنم؟ تو یه گپ یه تیکه ویدیو شو فرستادن
خب شما ب اون کسی ک فرستاده ، حرف منو انتقال بده😂❤️
من دنبال نمیکنم
ولی تو یوتیوب شانسی واکترو رزیدنت اویل ۷ رو ازش دیدم جالب بود
هرچند عین نوب ها بازی میکرد.
من فیبل قدیمی هارو بازی نکردم فقط فیبل ۳ رو کمی رفتم چند سال پیش ولی زیاد دوسش نداشتم. اون نقش افرینی غربی استاندارد نبود برام. الانم با پیشرفت هرروزه نقش افرینی و استاندارایی مثل ویچر و اسکایریم و استارفیلد در اینده و استودیوهای نقش افرینی ساز دیگه ی مایکرو امیدوارم بازی درخوری باشه، اونم با توجه به این که اولین بازی نقش افرینی استودیو هست.
فیبل ۳ بازی خوبی بود ولی خلاقیت بیش از حد توش مشکل به وجود اورد و از هسته اصلی دورترش کرد
مثال ویچر واسه پیشرفت نقش آفرینی به شدت اشتباهه ویچر ۳ کلا پیشرفتی نداشت جز برداشتن لودینگ اسکرین ها ! اینو کسی میفهمه که ویچر ۲ رو صد در صد کرده حتی اکشن ویچر ۳ خیلی ضعیف تر از ویچر ۲ بود واسه من
خود فیبل در اصل بیشتر از ویچر تاثیر گذاشت رویه نقش آفرینی ها مخصوصا رویه بخش تصمیم گیری و انتخاب ها و پیش آمد ها
فیبل جدید اگر بخواد همون فرمول فیبل های قبلی رو پیش بره شکست مخوره و اگر بخواد فرمول آر پی جی های مثله اسکایریم رو پیش بره بازم شکست میخوره
فیبل نیاز به بازنگری وسیعی داره و تیم خلاقی میخواد بنظرم پلی گراند تنها تیمی بود که میتونست کار رو درست در بیاره چون خوب بلدن بخش هایی رو که به لوپ اصلی گیمپلی صدمه میزنه یا به قولن گیم بریکر هستن رو کات بزنن
چرا فورزا رو میشه ۱۰ ساعت بدون بلند شدن پلی داد ؟ واسه این که لوپ خوبی داره هیچی نیست که بزنه تو حالت
والا من ویچر ۱ و ۲ و۳ رو رو جارو کردم و دوسشون داشتم. ویچر ۳ هم از بعضی لحاظ عقب گرد داشت نسبت به ۲ مثل داستان گویی و انتخابای با تاثیر زیاد که نصف خط داستانی رو عوض کنه. ولی بازم سیستم جهان باز بازی انقد پیشرفت بزرگی بود که قابل تحسین باشه. خیلیا البته ویچر رو نقش افرینی کاملی نمیدونن که حق میدم بهشون نسبت به مثلا اسکایریم یا نیووگاس اون ازادی رو نداره شخصیت ثابت داره ولی برای اولین بار یه جهان باز+ گرافیک به شدت خوب+ داستان گویی و شخصیت پردازی جذاب +المان های نقش افرینی گرچه با دوز گمتر از بزرگای سبک ارائه داد. الانم هر بازی میاد کوئستای فرعیش با ویچر ۳ مقایسه میشه. خیلی بازی اومده که میگن ترکیب ویچر و فلان بازیه ولی من اون سال ها یادم نمیاد بازی بیاد بگن از فیبل الهام گرفته.
بین خیلی خوب، شاهکار و بد، تو سراغ بده رفتی
فیبل انیورساری که ریمستر نسخه اوله، بازی خیلی خوبیه یخورده گیمپلی منسوخی داره و پورتش برا پیسی ایراد داره ولی بازم تجربه خوبیه، فیبل ۲ در یک کلمه نابه ولی بخاطر مدیریت بد سلطان دان متریک فیبل ۳ تو کمتر از دوسال ساخته شد و اصلا استودیو فرصت نداشت درست رو بازی کار کنه.
این که خالق یه بازی که الآن دیگه جز سازند۶ اون بازی نیست ، درباره ساخت نسخه جدید یا ریمیکی از اون بازی نظر مثبت بده ، خیلی حرکت خوبیه و قطعا باعث روحیه سازندگان جدید هست از جمله تحسین شینجی میکامی برای ریمیک رزیدنت ۴ ، برعکسش هم هست ، مثلا جایی که کوجیما صراحتا از دست داشتن در ساخت متال گیر سروایو اعلام برائت کرد !
حرفات درست تا زمانی که رسیدی به کوجیما همه طرفدارا کوجیما و غیر طرفداران کوجیما و هیتر ها کوجیما همه موافقا که متال گیر سروایل بدترین بازی لایوسرویس و بدترین بازی متال گیر (اگه گالوم و دنباله های متال گیر کلاسیک فاکترو بگیریم)
(اگه گالوم و دنباله های متال گیر کلاسیک فاکترو بگیریم)🤦♂️
اون ادیت یادم رفت( به تو ربطی نداره
👌🤣🤦♂️
برای نفس کشیدن تو اون بازی باید پول بدی
از پلیگراند چیز بدی ب یاد ندارم ، تو ژانر اصلیشون ک مرزای ژانرشونو جابجا کردن با هربازی
استودیو دومشونم بنظرم میتونه همینکارو کنه
مسلما ارپیجی بازا باید منتظر فیبل باشن
این همون بازیه نیست که کامل CG بود بعد فنا فکر میکردن خود گیم پلی هست و با series S رندر شده
اونم با ۴ ترافلاپس و رم ۸ معجزه رندرینگ کل تاریخ صنعت گیم هست که
فشار بخور
https://www.gamesradar.com/fable-4-lead-amused-that-people-cant-believe-the-new-trailer-is-real-gameplay/
حتی یک ثانیه از گیم پلیو نشون ندادن
اومدن با موتور بازی یه cg درست کردن تحویل دادن
بازی با کلمات
با موتور سی جی ساختن؟؟ حرف های بیسوادانه گیم شو؟؟ تروخدا بجای نشستن پای حرفهای بی ارزش چهارتا مقاله بخونید سواد گیمینگتون بالا بره. از همین مقاله گیمزرادار شروع کن، خواستی بگو شونصدتا دیگه برات بفرستم، دیگه هم حایی نگو با موتور cg ساختن بهت میخندن
عمو جون میدونستی cg های فیلم ماتریکس رو با موتور انریل انجین ساختن؟
پس حتما جایی بحثش شد بگو هیچ کس بهت نمیخنده
اونور جوابت رو دادم تفاوت چیزهایی که تودت باید سرچ میکردی رو توضیح دادم،
بازی ک ساخته پلی گرانده رو خواهشا سرش فن بوی بازی در نیارید فیبل نسل ۷ هم شاهکاری بود برا خودش الان هم میتونه باشه.
ساقی هستم نمونه کارم ^^
باشه بابا ، اصن اون تریلر واسه انیمیشن فیبل بود ، بازیای شما هم که همه اش گیمپلی تو اصن بگو یه ثانیه سینماتیک
الان منطقتون اینه چون cg پخش شد پس بازی بدی میشه خخ؟
پس ولورینم چون cg بود افتضاحی بیش نخواهد بود.
دوستان کی موافقه این دوستمون آقای کال دیگه باید از گیمفا خداحافظی کنه
این آقا کلا تروله
فقط بلده چرت و پرت بگه چون فشار خورده . هم از ایکس باکس بطور کل ، و هم از سری اس بطور جزعی تر . منم اگه فقط یه موبایل دستم بود فشار میخوردم
باز خوبه مثل سونی نیومدن ۲ سال قبل انتشار یه تریلر دروغین از اسپایدرمن ۲ با گرافیک نسل ۱۰ بدن و بعد ۴ ماه قبل عرضه اش گیمپلی با گرافیک نسل ۷ نشون بدن 😆
فکر کن استارفیلد که اینهمه مسخره اش میکردید گرافیکش ازش بیشتر بود
به این میگن کارما 😂
با این همه ترول کردنت در تعجبم که چجوری تیک آبی داری
آره داداش این همون که ۵ ۶ تا از کات هاش گیمپلی بود و سازنده تو تویتر داشت قههقه میزد که ملت نتونستن فرق گیم پلی و cg رو متوجه شن در این حد عالی کار شده :))
حالا شما فشارتو بخور
تا بحال یک سونی فن به این وضعیت ندیده بودممممم
راجب فوتزا هورایزنم همینارو میگفتن و میخندیدن
بوقتش خنده هاشون یخ زد
واقعا هنر میخواد بعد از یک دهه سطحت تو یه حدی بمونه و با گذر ایام و سن رشد نکنی و تو به این افتخار نائل شدی
عزیزم اگه توجه میکردی به تریلر میدی اون زیر نوشته in game footage
تو همونی هستی که هر بار از سری اس فشار میخوره چون ارزوش کنسول داشتنه ؟ آره . خیلی بده آدم حسرت بخوره
آقای کریمی اگر تونستید یه پست درمورد بازی ایرانی Revenge هم بذارید
رو این خبر و این بازی کار نکنن همه سنگین تریم
آخه چرا همچین اشتباه عجیبی باید توو متن باشه؟؟ یعنی سهوا بوده واقعا؟؟؟!!!! تریلر fable هیچ قسمتش سی جی نبود، اینم منبع
https://www.gamesradar.com/fable-4-lead-amused-that-people-cant-believe-the-new-trailer-is-real-gameplay/
سخت نگیر
بذار هرچی میخوان بگن
شاید ی تعدادی کف و سوت بزنن ، ولی تو اصل ماجرا ک تاثیری نخواهد داشت
خب این انجین ساختن یعنی سی جی درست گرافیک ویدئو که با انجین ساختن بالاست ولی آیا همین قدر می تونه بالا و کامل باشه؟
🤣🤣🤣🤣 امید🤣🤣🤣
بنویسی « باز نشسته از قدرت تفکر » بهتر بهت میاد
داش فرق شوخی با حرف جدی رو واقعا نفهمیدی😂😂؟
کل حرفم تابلو بود
یکی از بهترین انحصاری های نسل نهم ایکس باکس میشه شکی درش نیست
شاهکار بعدی مایکروسافت بعد از استارفیلد
وقتی که بازی نمایش داده شد مطمئن تر شدم
.
از تاریخ انتشار فیبل زیاد فاصله داریم و اگر قرار بود گیم پلی بدن که چیزی برای بعد نمیموند. اینکه هیترا فقط از عدم نمایش گیم پلی میگن و غوغا میکنن، اصلا خبری ندارن که یک سال یا ۶ ماه مونده به انتشار گیم پلی های زیاد منتشر میشه.
فیبل مونده برای ۲۰۲۵ و کاملا منطقیه
هنوز درک نکردم چرا باید بازی RPG را با انجین ریسینگ ساخت. امیدوارم محدودیت برای سازنده نداشته باشد.
اما با وجود این، قابلیتها و امکاناتی که انجین ریسینگ در اختیار قرار میدهد همچنان به یک بازی RPG ارزش میدهند. به عنوان مثال، قدرت بالای رندرینگ و تجربهی بصری فوقالعادهای که ارائه میدهد، قادر است دنیای بازی را به شکلی واقعگرایانه و جذاب به تصویر بکشد. همچنین، انجین ریسینگ به خوبی قابلیتهای فیزیکی و شبکهبازی را نیز پشتیبانی میکند، که این امر میتواند به تجربهی چالشبرانگیز و هیجانانگیز ترکیببازیکنان کمک کند. به همین دلیل، استفاده از انجین ریسینگ در ساخت بازی RPG همچنان میتواند بازده و نتایج قابل قبولی را برای توسعهدهندهها به ارمغان بیاورد.
کی گفته با انیجین ریسینگ ساختن؟ این جک هارو از کجاتون در میارید
انجینش شخصی سازه شده بازیش هم مث اینکه دیک کامل rpg نی مث بازی های بتسدا و شبیه ویچر شده از این نظر
در مورد انجین هم کپکام با Re engine هم رزیدنت ساخته هم دویل می کرای هم استریت فایتر و دراگون دوگما و پرگماتا رو هم داره با همین میسازه که سبک هاشون با هم متفاوته ولی نتیجه خوب بوده ( دارگون و پرگماتا البته نیومده ولی بعید میدونم چیز بدی در بیاد ) در هر صورت بستگی به سازنده داره اگه درست استفاده کنن از انجین هر کاری میتونن انجام بدن
دلایل:
1: تیم که بازی رو میسازه با این انجین راحت کار میکنه و تجربه کاری با اینتر فیس ش رو داره به عنوان مثال من کارم موشن گرافیکه پروژه ای میخوره که ما میتونیم با هودینی راحت تر بسازیم ولی باز با cinema4d کار میکنیم یا با ادوب انیمیتور راحت تر میشه ساخت ولی باز ما با افتر افکت کار میکنیم چون تیم بهتر با ui آشناس و باگ ها و قلق ها رو مطلعه اگر بخوایم نرم افزار رو عوض کنیم سردرگم میشیم
2: معمولا انجین های داخلی راحت تر کاستومایز میشن و آدم این کار دردسترس هست چرا باید انجین تغییر کنه؟ وقتی آدمی داری که میتونه انجین خودت رو واست تغییر بده؟
3: پلتفرم مقصد (وقتی انجین خروجی هاش رو پلتفرم های مقصدت امتحان خودشون رو پس دادن واسه چی باید با انجیننی کار کنی که خروجیش رو پلتفرمت ناپایدار تر هست؟ )
و …..
مطمعنا دلایل خود استدیو محکم تر و حتی دقیقتر از دلایلی هست که من اوردم من فقط تجربه شخصی که داشتم و مثال هایی که عرف هست و ممکنه این ها هم باهاش به مشکل بخورن رو میگم وگرنه قبل استارت پروژه دایرکتور های هر بخش جلسه میزارن و ابزار مشخص میکنن اصولا تو استدیو ها اینشکلی پیش میره
همه انجینا یجور نیستن و اطلاع خاصی از کاربردای دیگه انجینشون نداریم
حتما پتانسیلشو دیدن ک باهاش ساختن
دستشون تو انتخاب انجین بسته نیست ب هیچ وجه (با انجینایی ک مایکروسافت داره و پولشون ک میتونن از انجین هر شرکتی استفاده کنن باهاش)
احتمالی ک من میدم میخوان انجینشونو بزرگتر کنن و انجین اصلی استودیوهای ایکس باکس بشه(فقط ایکس باکس ن بتسدا و…)
و این اولین قدمه براش
سلام و عرض ادب
دوستان من چندوقتی هست بین سری ایکس و ps5 گیر کردم که کدومو بگیرم میخواستم ببینم دوستانی که تجربه هر دو رو داشتن کدوم رو ترجیح میدن و اگر امکانش هست منو راهنمایی کنن
و سوال دیگه اینکه دوست من سری ایکس داره برای وارزون ۲ ایا قابلیت کراس پلی بین ps5 و سری ایکس وجود داره یا خیر؟
درود بر شما
این به خودت بستگی داره
من خودم فن سونی هستم
یعنی اگه داستان محور دوست داری میتونی پلی استیشن انتخاب کنی
اگه سرویس محور دوست داری ایکس باکس
اگه اخلاق برات مهم نباشه که هم پلاس ظرفیتی هست و هم بازی ولی وقتی از ظرفیتی ۲ و ۳ استفاده کنی که بخوای انلاین بزنی وگرنه ظرفیت یک(کپی، هکی) که ارزون ترین روش ولی فرقی با دزدی نداره
یک گیم پس هست که دی وان داره(برترین سرویس اشتراکی گیم)
پلاس بازی های غنی (پلاس در تلاش برای رسیدن به گیم پس)
اگه داستان محور دوست داری یک پشتیبان داری که برای اینکه اون مخاطب هاشو اوکی کنه دوال سنس میسازه یا در vr سرمایه گذاری میکنه این یعنی احترام
یا حتی نقطه ضعف(سرویس محور) سعی در ترمیم اینم نکته فوق العاده سبزی هست
اگه پازل هارو کنار هم بذاری و به خرید بانجی فکر کنی میبنی عجب پشتیبانی داری
این برای گیمر فوق العاده که پشتیبان داشته باشه
البته اقای فیل اسپنسر ادعای پشتیبانی از گیمر ها با گیم ارزون حالا به چه نیتی ویا اینکه مزایا و معایب اون چیه
اینو دیگه همه فهمیدن سرویس محور ماشین پول سازی
در کل نظر ایکس باکس فن بپرس بعد خودت انتخاب کن.
ایشالله مثل نسخه دوم یه شاهکار به تمام عیار میشه 😍
خیلی معرکه بود تریلر گیم پلی هم دیگه معرکه و همه راضی بودن از نمایش فیبل همه جا من خوندم همه راضی بودن..و هرکی میگه گیم پلی نبود یه فن بوی میشه چون تیکه های گیم پلی داخل تریلر بود دقیقا مثل آلن ویک ۲ هم دیگه..مطعنم شک ندارم صدرصد بهترین انحصاری ایکس باکس میشه..مرسی پلی گرند گیمز
فقط قیافه کاراکترشو درست کنن خیلی زشته
نمیدونم اینم قضیهش فمنیستیه انگار
من با زن بودن پروتاگونیست مشکلی ندارم ولی زشت بودنش رو مخه
دلیل زشت بودنش بریتانیایی بودنشه به دندون هاش نگاه کن مثلا
من خوشم اومد از حالت قیافه اش
بریتانیایی ها زشتن ؟!!
الان که گفتی استفاده از کلمه زشت اشتباه بوده باید طور دیگه میگفتم
عادین، سوپر مدل نیستن همشون
بجز دندون هاشون که داغونن
ولی چقدر این راویش شبیه خسرو شکیباییه😂