استودیوی سازنده Lord of the Rings: Gollum، توسعهدهندگی را برای همیشه رها میکند
پس از عرضه فاجعه بار Lord of the Rings: Gollum، استودیوی سازنده یعنی Daedalic Entertainment، مجبور به عذرخواهی عمومی شد؛ با این حال، تایید کرد که هنوز در حال برنامهریزی برای توسعه عناوین ارباب حلقههای بیشتری است و حتی برای این کار از وزارت اقتصاد آلمان بودجه دریافت کرده است. با اطمینان میتوان گفت که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد.
این خبر ناراحت کنندهای برای Daedalic Entertainmen است، زیرا نشریه آلمانی “Games Wirtschaft” فاش کرده که بیست و پنج کارمند از استودیوی مذکور اخراج خواهند شد، زیرا شرکت آماده میشود تا بخشهای توسعه خود را ریشه کن کند.
به جای ساخت بازی، Daedalic Entertainmen حالا روی نشر، صدور مجوز، بازاریابی و فروش تمرکز خواهد کرد و دیگر بازیای را به صورت داخلی نخواهد ساخت؛ این یعنی پروژههای دیگر از فرانچایز ارباب حلقهها که در حال توسعه بودند، حالا به شکل موثری کنسل میشوند.
این خبر جای تعجب ندارد. Lord of the Rings: Gollum اساساً بدترین بازی منتشر شده در دهه اخیر است، مملو از اشکالات و باگهای مختلف بوده و تقریباً در هر جنبهای که برایتان قابل تصور است، مشکل دارد. این بازی اولین عنوان ساخته شده توسط Daedalic Entertainmen نیست – که از سال ۲۰۰۷ بازی میسازد – اما بدون شک بدترین آنها است.
این کار مستلزم عذرخواهی عمومی از سوی استودیوی سازنده بود، چرا که صادقانه بگوییم، هیچ ویژگی قابل جبرانی در مورد این بازی وجود ندارد.
منبع: Insider Gaming
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عجب خبر بدی. درسته که بازی گالوم یه شکست تمام عیار بود اما هرکسی مستحق یه فرصت دوباره هست.
بازی های قبلی این استدیو رو به شدت به همتون پیشنهاد میکنم نگاه به این نکنین
pacman remastered@ این استودیو که زیر مجموعه ناشر بزرگی نبود براش تصمیم بگیرن استودیو مستقل بود هرکاری بکنه پای خودشه حالا هم تصمیم گرفتن که کلا توسعه بازی رو کنار بزارن که یک چیز طبیعی هم هست، چون الان دیگه بازی سازی مثل قبل راحت نیست کلی هزینه های ساخت رفته بالا کافیه شکست بخوری کلی ضرر میکنی مخصوصا اینکه استودیو مستقل باشی برو خداروشکر کن عزیز که اعلام ورشکستگی نکرد خیلی از استودیوهای مستقل هستن که بعد از شکست بازیشون انقدر ضرر میکنن که مجبور میشن همه رو اخراج کنن استودیوشون هم منحل کنن
.
ولی استودیوهایی که زیر مجموعه ناشرهای بزرگ هستن اکثرا بهشون فرصت دوباره داده میشه چون از لحاظ بودجه مشکلی ندارن مثل استودیو آرکین یعنی اگر این استودیو مستقل بود با اون بازی فاجعه آمیز ردفال ورشکست میشد اما چون شلنگ بودجشون وصله به بتسدا و مایکروسافت میتونن بازم بازی بسازن ولی خب یک ناشرایی هستن که تصمیم های متفاوت میگیرن مثل اسکوئر انیکس که استودیو سازنده فوراسپوکن یعنی استودیو لومینوس رو منحل کرد و نیروهاشو با استودیو اصلی خودش ادغام کرد
.
در هرحال نیروهایی که این استودیو اخراج کرده اگر با استعداد باشن شرکتهای دیگه استخدامشون میکنن نگران نباش
اینطور که من دیدم شرکت مادرش شرکتیه تحت عنوان Nacon.
به هر صورت این اتفاق تلخیه که یه سری آدم اینطور از رویاهای خودشون دست بکشن. همین الان هم کسایی که این بازی رو ساختن یه لکهی بزرگ تو رزومهی خودشون دارند پس خیلی هم نباید مطمئن باشیم که به زودی جذب شرکتهای دیگه میشن حداقل شاید اگر همین استودیو یه بازی دیگه میساخت امکان اینکه قدری اون لکه رو کمرنگ کنن وجود داشت.
به هر حال امیدوارم استودیوهای کوچیک توی شرایط دیوانهوار این صنعت بتونن خودشون رو حفظ کنند. به قول شما امروز هر شکست برا یه استودیوی کوچیک میتونه در حد نابودی براش هزینهبر باشه
pacman remastered@ درست میگی دوست من متوجه Nacon نشدم عذر میخوام مرسی که متوجه ام کردی، ولی خب همین Nacon بیچاره استودیوهای زیر مجموعش آنچنان بازی های شاخی براش نمیسازن من بخوام برات بنویسم طول میکشه شما یک سرچ بکنی متوجه میشی بازیاش از درجه متوسط یا خوب بالاتر نمیان
.
متاسفانه اینم هست این مهر اخراج خورده به پیشونیشون چون کارشون رو بلد نبودن هرجا هم که برن واسه استخدام اول رزومه طرف رو میبینن کافیه اسم بازی گالوم رو ببینن تو رزومش دیگه فاتحه، منم امیدوارم استودیوهای کوچیک بتونن خودشون رو حفظ کنن البته اگر با برنامه برن جلو یعنی چی یعنی من اگر جای اینا بودم این بازی رو دو بعدی میکردم مثل لیمبو، اینساید، لیتل نایتمرز چون گالوم پتانسیل یک بازی بزرگ ۲۰ ساعته رو نداشت اگر همون رو دو بعدی میکردن چهارتا معما و چالش بهش اضافه میکردن شک ندارم موفق میشد اگرم موفق نمیشد حداقل به این افتضاحی نمیشد اشتباه سازنده هاش این بود که ایدشون رو درست پیاده نکردن گالوم درسته شخصیت خفنیه ولی نه انقدر که بشه یک بازی بزرگ ازش ساخت به هرحال کاریه که شده امیدوارم استودیو های دیگه الگو بگیرن که یه وقت همچین اشتباهاتی نکنن
تلاشت تحسین برانگیز بود داداش..
ولی وقتی استعداد چیزیو تو خودت نداری باید رهاش کنی
قضیه سر استعداد نیست وقتی هیچ علاقه ایی به کاری که میخوایی انجام بدی نداشته باشه اگر باهوش ترین آدم دنیا هم باشی نمیتونی موفق بشی
از امروز به عنوان روز پایان خلاقیت و کیفیت در صنعت گیم یاد میشه
😢
جوون
😄
انقدر بی رحم نباشیم ، واقعا این حرف های شما ناراحت کنندست ، یه شرکتی که قبل این بازی های خاطره انگیز و هنری میساخته انان داره از بین میره از وقتی که این شرکت خریداری شد خراب شد کارشون ، شما برو بازی های زیبای قبلیشون ببین ، حالا بعدش یه بازی بد داده اقا شما بازی نکن هرکی یجا اشتباه میکنه 🙏🏻
چند سال دیگه ، گیمفا یه مقاله میره با این تیتر :
روزی که دنیای بازیهای ویدیوی مرد …
واقا این استودیو بازی های با کیفیت کم نداره چون یه بار نتونسته دلیل نمیشه که. حتی خیلی از بزرگان صنعت مثل کالاف. فیفا .پی اس و… هم بازی های بد داشتن
مزن بر سر ناتوان دست زور
که روزی ب پایش در افتی چو مور
ریش سفید مگه فارسی بلد بود ؟
عووو کاپی نینجا هاتاکه کاکاشی؟
ممکنه کمی منو ب چالش بکشی 😏
ی دفعه توسعه دادی بسه
خبر ناراحت کننده ای بود.با اینکه این بازی خیلی خیلی خراب کرد ولی کلا استودیو دیدالیک بازی های نسبتا زیادی ساخته که اتفاقا متا و میانگین امتیازات خیلی خوب هم در بینشون به دست اورده با بعضی از عناوینش.برای نمونه بازیهای blackguard 2 و یا a new begining
مگه بازی ها قبل از انتشار، تست کیفیت رو نمیگذرونند که چنین فاجعه هایی منتشر میشن ؟
🖤 ، تا تجربه بشه برای بقیه که دیگه اینجوری (فاجعه بار) بازیشون رو عرضه نکنن.
خود کرده را تدبیر نیست
خواهشا این لطفو در حق ما نکن ، شرمنده می شیم 🤣🤣
با این کارش صنعت گیم یتیم شد …
خودشون هم میدونن که امتیاز متایی که گرفتن تازه با ارفاغ بوده و یه جورایی منتقدین نخواستن آبروشون بیشتر از این بره و گرنه امتیاز متای این بازی ۳۰ یا کمتر هست و خودشون فهمیدن این کاره نیستن و در عوض برای بیزینس در گیم فعالیت خواهند کرد،نه ساخت و توسعه بازی😏😏
امیدوارم مایکروسافت کمکش کنه
وقتی فکر میکنی ماکرو و فیل فرشته ان
چه حیف
تو بری کی برامون متا قرمز بسازه؟
خدا بیامرز تو اوج خدافظی کرد
مایکروسافت و سونی باید دست از توسعه دهنگی بردارن
شما استودیو خلاقی بودین
Goty سال برای شما بود
اینطور نگو مایکرو و سونی هم شاهکار هایه خودشونو داشتن فوراسپوکن و ردفال یکی از بهترین هایه صنعت گیمن یکیش که بازی هایه سولز باید از طراحی چهرش الهام بگیره یکی دیگشم به عنوان بهترین گیم آرکین یاد میشه ولی خب به گولم نمیرسنD:
Alireza@ از تو انتظار نداشتم علی تو دیگه چرا از کی تا حالا فوراسپوکن رو سونی ساخته؟ یا از کی تا حالا یک فرست پارتی رو با یک تردپارتی مقایسه میکنن ؟ همین چیزا رو میگین که این فنای ایکس باکس از آب گل آلود ماهی میگیرن
خب راست میگی مقایسش کار اشتباهی بود تو جو رسانه ها بودم دقت نکردم فن بوی های جعبه هم تو بهونه گرفتن استادن لازم نیست سوتی بدی حتی
حداقل اونا یه ذره قابل تحمل بودن اینا دیگه ادم سر سیستم نمی تونست بشینه
ولی از حق نگذریم سوژه خوبی برای خنده بود اولین باری که قیافه اسمیگل رو دیدم نتونستم جلو خندمو بگیرم
مارو از نعمت خودت محروم نکن
کاری با ساخت افتضاح گالم ندارم ولی حقشون بسته شدن بخش توسعه بازی شرکت نبود
خبر ناراحت کننده ای بود🗿
چرا حتی وقتی ی استدیو بدترین بازی چند سال اخیرو میسازه و خبر تعطیل شدنشو میشنوم ناراحت میشم!
همیشه احساس میکنم شاید شاید توو همین تیم چند تا آینده دار وجود داشتن که بخاطر کمکاری بقیه کارشون دیده نشده
اینجاست که تر و خشک باهم میسوزن
دیگه اعضا اعدام نمیشن که
فوقش میرن یه شرکت دیگه جذبشون کنه
گیم ساختن به کارمند خیلی زیادی نیاز داره احتمالا یه جایی بالاخره استخدام میشن
این پروژه هم از ریشه مشکل داشت همش تقصیر کارمنداش نبود که
شاید اونام دیدن آبی از این پروژه گرم نمیشه زیاد وقت نزاشتن رو قسمتای مختلف
اوه چه قیافه ی انرژی منفی ای .این بازی مثل کرکترش نفرین شدست .
(لطفا هنگام خوندن این کامنت ، به عکس پروفایل من نگاه نکنید . سوء تفاهم پیش میاد)
سوسمار جان ناراحتمون نکن دیگه
گوش کن . منم مثل تو ام . خربزه ای که خوردیم باید پای لرزش هم بشینیم . اون حلقه ی لعنتی پدره ما رو در آوورد .
باز تو خوش شانس تر بودی . هنوز فیزیکه یک انسان رو داری تقریبا . من که اصلا یه چیزه ناجوری شدم .
همون بهتر که پول مفت یه جای بهتر صرف بشه تا ساخت همچین بازیایی
بهتر شرشون از سر دنیای گیم کنده شد! تا باشه برای مخاطب ارزش قائل باشن
از غلاممحبوب بازم بسازید عه🔫🗿
عشقی❤️
غلام یادت در قلبما میماند🔫🐈⬛
اقای نوروزی … بنده ی خدا 🤣
منو باش امید داشتم این استودیو ماجراهای تام بامبادیل رو بسازه 😔
غمت رو نبینم
(پروفایل من رو چک کن و …)
نه . گیمفا . منظورش فرشته هایی که سمت راست و چپ روی شونه هایش نشسته اند هست .
whats the matter with you shams ?!!!
بله
وقتی قبلا سر یه سری مسائل تنبیه شدی نمیخوای دیگران بشن 😂
به جز این گیمفا به چه بازی ۱ داده کسی خبر داره
من دقیقا اون مدلی که میگی برداشت نکنین اونطوری برداشت کردم 😅😂
باز دمشون گرم، فرض کنید ایران بود و این استدیو دولتی و متعلق به سازمان فلان و بهمان. نه تنها عذرخواهی نمیکرد بلکه بودجه سنگین تری میگرفت و سالی سه تا بازی بدتر از گالوم بیرون میداد
از همون روز اول انتخاب ساخت بازی از گولم اشتباه محض بود
ما رو دور ننداز
به به
کاش کلا از صنعت گیم بیاین برون برین تو یه کار دیگه از این بدتر نمیشد ابهت دنیای تالکین و گالوم رو خراب کرد هر چی خاطره از ۳ گانه ارباب حلقه ها داشتیم خراب کرد 😐
چرا نمیتونن از این دنیای غنی یه بازی شاهکار در بیارن واقعا؟
البت اگر بازی های میدل ارث رو فاکتور گرفت که اونام شاهکار نبودن و صرفا خوب بودن
Lord of the rings: conquest
بهترین بازی ای بوده که از این فرانچایز ساخته شده تا به امروز .
پانوشت : خوشم میاد کلا نسل هفت بازی بد نساختن
برو که برنگردی
درود برشرفش
خیلی بی رحمی D;
خیلی مزخرف بود
😭😭😭😭
حالا نا امید شدن هم چیز بدیه اگه کمی خلاق بودن از این گالوم هم میتونستن چیزی در بیارن حالا این نشد میتونه یه بازی دیگه با این عنوان و داستان طراحی کنه که خیلی دیده بشه ولی خوب از یه طرف هم شاید دیگه پتانسیلی نداشتن که قطعا با بازی شاهکار گالوم پتانسیلی بالایی میتونست داشته باشن😂😂😂
اینا واقعا چی فکر کردن در مورد جامعه گیمرا که اینو دادن حالا همشون جمع شدن گفتن بچه ها هرچی بسازیم بدیم می خرن بازی می کنن با پولش حال می کنم خدا رو شکر که رفت امیدوارم از این به بعد هر بازی که از دنیای ارباب حلقه ها ساخته شد در خور اسمش و بزرگیش باشه
با اینکه بازیش بدترین بازی سال بود ولی ناراحت شدم🗿😔
خدانگهدار افسانه تکرارنشدنی 🗿🗿😂
.
منظور فقط با بازیه نه استودیو به هر حال صرفا جهت شوخی
.
https://uupload.ir/view/goodnight_legend_🗿_m1lf.mp4/
کار خوبی میکنه
شب بخیر گالم 🗿😑
شوخوش
واقعا خبر ناراحت کننده ای اصلا دوست ندارم استودیو تعطیل بشه..با اینکه بازیشون اصلا خوب نبود ولی بازم این خبرا رو دوست ندارم..و در آینده به عنوان ناشر خیلی بازی های دیگه براشون آرزوی موفقیت میکنم
بزودی مایکروسافت و اکس باکس استدیوز هم بهش میپیوندن
نمیدونم چرا ولی خیلی ناراحت شدم
حالا اعتماد بنفستو از دست نده انشاءالله گیم بعدی که بدی بیرون شاهکار ازاب درمیاد
چشمای گالمو فقط😂هر وقت میبینمشون حس میکنم گالم زیاد گوشی نگاه کرده اما پول عینکو نداشته مجبور بوده با همین چشما مدارا کنه😂
این ۲۵ نفر باید خیلی خوشحال باشند که فقط اخراج میشند با این شاهکاری که کردند ، اگه کره شمالی بودند حتما اعدام میشدند خونواده هاشونم تا ۷ نسل بعد باید میرفتن اردوی کار اجباری 🤢🤢🤢
تو چی خوردی دوست دارند اشغال بدند تو بازی نکن گرفتی ؟
خبری نیست که خوشحالم کنه
با همین خبر
۱.کلی آدم بیکار میشن
۲. کارمند های خوب و بد با هم میرن بیرون
به خاطر یک بازی بد کل استودیو رو بستن خیلی کار اشتباهیه
وقتی اسم گیم از ارباب حلقه ها اومد یاد shadow of war و استدیو مونولیث افتادم امید داشتم این گیم بتونه نزدیک این شاهکار بشه اما واقا منو ناامید کرد
سایت این شتکسو نقد کرده بعد Metroid Prime Remastered با متای ۹۴ نقد نکرده. 😐
اخه استودیویی که میگید انقدر بازی های با کیفیت ساخت تو کارنامش نزدیک بیست سال تو این صنعت هست و قاعدتا قبل از ساخت همچین بازی باید تسلط کامل به دنیای ارباب حلقه ها و شخصیت هاش داشته باشه خوب این استودیو باید همون اول متوجه میشد از این کاراکتر نمیشه به عنوان شخصیت اصلی داستان استفاده کرد انتخاب اشتباه بود واقعا همش میگم چرا چرا این کم کاراکتر مگه داره این فرانچایز شادو اف موردو رو ادم کیف میکنه پلی میده گرچه اونجور که باید شاید به حقش نرسید ولی بازی با کیفیتی از هر نظر بود داستان گیم پلی که دیگه بی نظیر بود اما این اقتباس نمیدونم چی فکر کردن پیش خودشون از هیچ لحاظ این کاراکتر اصلی نمیتونه باشه یه بچه هفت ساله هم که گیم میزنه میدونه اینو ولی حالا تعطیل شدنش هم دیگه واقعا نیازی به این تصمیم نبود رسانه ها و گیمرها هم بد میکوبن مثلا این بازی و ردفال درسته فاجعه بود اما واقعا نباید دیوار یکدفعه سر طرف خراب کرد واقعا با استخدام نفرات جدید خلاق جایگزین تیم قبلی کافی بود اخه میگن از سال ۲۰۱۹ معرفی شده بازی حتما دو سه سال قبل هم مراحل تهیه و تحقیق و شروع توسعه رو داشته نمیدونیم چکار میکردن اینهمه سال اما بازم حیف شد اصلا دوست ندارم هیچ استودیویی کلا تعطیل شه مثل استودیو سازنده درایو کلاب و بازی اوردر۱۸۸۶ که سونی تعطیل کرد احمق
همین بهتر زودتر جمع کنین برین آفرین بر شما.
من که واقهاناراحت شدم حداقل یه فرصتی میدادن بازیکن هم بایددرک کنه فورا انتقادنکنه که که یه عده ازنون خوردن نیافتن هرچی باشه کرک بازی کردن مفته
یاد شکست بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning افتادم
تنها راه نجات صنعت گیم اینه برن زیر نظر سونی تا بهترین تجربه ممکن در گیم شاهد باشن سونی یعنی مسؤولیت سونی یعنی آینده تمام کمال صنعت گیم