مجموعه Call of Duty بیش از ۲۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است
در ادامهی انتشار اسناد و اطلاعات مختلف به دنبال کشاکش اخیر مایکروسافت و نهادهای نظارتی، مشخص شد که سری Call of Duty بیش از ۲۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است.
Call of Duty مجموعهای ماندگار است و انتشار هر خبری دربارهی آن برای میلیونها بازیباز اهمیت دارد. عمر آن به بیش از دو دهه میرسد و همواره محبوبیتش حفظ شده است. همچنین، بر کسی پوشیده نبود که Call of Duty مجموعهای پولساز است، اما اکنون میزان درآمدزایی آن مشخص شده است. این اطلاعات یکی از چندین خبری است که میان دعوای حقوقی مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از اسناد استفادهشده در این پرونده انتشار یافته است. روز گذشته نیز برخی جزئیات که این دو شرکت عظیم شاید ترجیح میدادند به اطلاع عموم نرسد، منتشر شد.
به هر صورت، اکنون فردی در Resetera مشخص کرده که مجموعهی Call of Duty مبلغی بیش از ۲۷ میلیارد دلار را طی بیشتر از ۲۰ سال برای سازندگان به ارمغان آورده است. گفتنی است که این رقم به سال ۲۰۲۰ مربوط میشود و در حال حاضر باید آن را حدود ۳۰ میلیارد تخمین بزنیم. موفقیت نسخههای Modern Warfare II با فروش ۱ میلیارد دلاری تنها در ۱۰ روز و البته Warzone طی چند سال گذشته تأثیرگذار بودهاند.
بنا بر برخی منابع، این رقم مجموعهی یادشده را به دومین مجموعهی پرفروش تاریخ بازیها تبدیل میکند. جایگاه نخست از این حیث در اختیار Pokémon است. همچنین، گفتنی است که بخشی بسیار کوچک از سند مربوطه منتشر شده و همانطور که در ادامه مشاهده میکنید، ویرایش صورتگرفته روی تصویر توسط این کمیسیون در پوشاندن مبلغ موفق نبوده است. کاربری دیگر نیز ادعا میکند که بنا بر این سند، Call of Duty روزانه ۷ تا ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد که قابل توجه بسیار است.
پر بحثترینها
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- مدیر سابق پلیاستیشن رویکرد چند پلتفرمی Xbox را تحسین میکند
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- شایعه: Halo: Infinite به پلی استیشن خواهد آمد
- سیستم مورد نیاز Marvel’s Spider-Man 2 مشخص شد + تریلر نسخه PC
- منبع داخلی: Halo: The Master Chief Collection به PS5 میآید
نظرات
call of duty 2 یادش بخیر چقدر عالی بود. نمیدونم چرا دیگه بعد از اون هیچ call of duty واقعا معنی کلمه ای که داره را نداشت. بهتر بود اسمشو تغییر میدادن به همون battlefield بعد از cod 2
بعد اون سه گانه mw معنی بهتری بهش بخشید
یادمه یه مدت تو ایران از هرجایی اینقد معروف بود تازه اسم های خاصی هم میگفتن بهش یکی کالاف تی تی 🗿😂
اوایل بهترین فرانچایز عمرم بود ولی کم کم خودشو گم کرد…
حدود ۳۰ میلیارد دلار
اصن فکر کردن به این مبلغ مغزمو منفجر میکنه
همون ۳ میلیارد دلاری که رند کردی باهاش میشه یک منطقه از تهران رو بصورت کامل خرید🗿
یعنی هرنسخش بالای یک میلیارد دلار درآمد زایی ، خیلیه خدایش
تازه کالاف موبایل حساب نکردن اونم به احتمال زیاد درآمدش خیلی زیاده چون بهترین شوتر موبایله از نظر خیلی ها (از نظر من پابجی بهتره)
بلیزارد هم حساب کنیم فکرکنم سالی دو سه میلیاردی درآمد دارن 😂
انگاری هم نظریم 🙂
این که همون نسخه قبلیو هر سال میده بیرون فقط محیط هاش عوض میشن ، گرافیکش تقریبا تو سه نسخه اخرش یکیه ، بدتر از همه خیلی بازیاش کوتاهه و بدترین این که حجم فضایی میخواد
تقریبا همینطوریه ولی cod مثل یک بازی fifa میمونه که هرسال منتشر میشه و مردم هم دوست دارن هرسال اونو بگیرن حتی با کمترین حد نوآوری. cod یک بازیی هستش که همه افراد رو با سنین و سلیقه های مختلف جذب میکنه برا همین اینهمه فروش کرده و هرسال هم منتشر میشه و عملا این بازی یک استاندارد تو ژانر fps بحساب میاد
حیف که دلار گرون شد وگرنه من خودم هر سال کالاف رو میخریدم واقعا لذت بخش هس این بازی هر چه قدر دربیاره حقشه
پس خریدش افعی رو اژدها میکنه وای به حال ماکرو که خودش اژدها هست صنعت گیم توسط تجار دراکولا فقط تبدیل به بازی های انلاین لایو سرویس میشه هدف اینه چتپ پول بازی داستانی میخان از بین ببرن یعنی ما بخاییم هم نمیتونیم بخاطر نت ایران ولی برای دنیا هم همچین خوب نیست داستان مثل اکسیژن واسه صنعت گیم لازمه واقعا نشه اون روزی که حسرت بازی های داستانی کلیشه ای رو بخوریم که تو نقدها میگیم داستان کلیشه ای تنها نقد این بازی ها انلاین میشه کیفبت سرور چون همه یه فرمول ساخت دارن و یک هدف تمام وادار کردن به خریدهای ظالمانه درون برنامه ای فقط ذوق دیدن معرفی سیزن ها رو داشته باشیم که بخش داستان شخصیت توضیح بده امیدوارم اجازه ندن ناشرها ما نیاز داریم همه گیمرها به بازی داستانی
اونموقعی که گیم های داستانی رو کرکی و هکی بازی میکردیم و احساس زرنگی بهمون دست میداد باید فکر اینجاشم نیبودیم که وقتی پولسازیشون از بازی های آنلاین کمتر بشن ناشرها ترغیب میشن بسمت لایوسرویس، نمونه ش سونی که با انتشار ۱۲ لایوسرویس اونم تا دوسال آینده قراره رکورد بزنه
به نظرم اینو باید از ذهنمون بیرون کنیم که بازیای داستانی قراره حذف بشن
هرچقدرم بگذره بازی های سینگل پلیر یک نیاز اساسی واسه صنعت گیمه و هیچوقت هم قرار نیست حذف بشه
شاید تغییرات اساسی در نحوه بازی کردن ما به وجود بیاد ولی فکر نکنم به طور کامل حذفش کنن
این ترس برمیگرده به همون ترس همیشگی انسان ها از مواجه شدن با پیشرفت های غیرقابل توقف
قدیمی ها هم از نوآوری و پیشرفت می ترسیدن و مدام با خرافات این چیزا رو توجیه میکردن
به نظرم ما باید عبرت بگیریم و این ترسو کنار بزاریم و با تکنولوژی همراه بشیم
این حجم از درآمد و سود آوری هر کسی رو ترغیب میکنه.ماکرو هم به خاطر همین رفته سراغشون
یا خدا
اینکه سونی نمیخواد اکتیویژن بره اونور همش سر پوله چون هر کی اینو بگیره و محتوای انحصاری داشته باشه ازش قشنگ پول سودشو میتونه تو بخشای دیگه استدیو هاش هزینه کنه و سونی مث مایکرو پشتش به بخش دیگش گرم نیست که براش خرج کنه و این بره برای اونا خیلی درامد کم میشه علیرغم فروش بالای انحصاریاش
نوش جونش
درامد بازیو با تریلی نمیشه بکشی
اونوقت میگن میخاد اینو انحصاری کنه!
یعنی فرانچایز جی تی ای چه قدر از این پایین تره ؟ و سوال اصلی اینه که آیا GTA VI میتونه این فاصله رو به صفر برسونه و حتی ازش بگذره ؟
چجوری شد که فکر کردی جی تی ای کمتره ؟
اصن متن رو خوندی ؟! یه کم متن رو بخون 😂
داره میگه دومین سری پرفروش که اولیش هم پوکمونه !
نسخه ۵ این سری به راحتی کل فروش کالاف توی جیبش میکنه
بعدشم چه ربطی داشت؟؟
اطلاعات صفر! مغز پوک! 😂
فرنچایز gta هر ۱۰ سال یبار یه نسخه ازش میاد بیرون کلاف هر ساله بایدم فروش فرنچایزش بیشتر باشه ! Gta اگه مثل کلاف هر ساله بیاد دیوتی حرفی برا گفتن نداره 😂 gta6 بیاد همه رکوردای فروش تو تاریخ صنعت گیم عوض میکنه و فرنچایز کلاف جا میزاره همش ۵۰ میلیون اختلافه
اره این ۱۰۰ ساله ! خب که چی ؟ 😂🤣 خیلی به مغزت فشار اوردی 🤣
سری کالاف دیوتی کلا یه چیزی هستن که یبار تمومش کنی تا چند سال همچیش یادت میمونه
کاراکتراش
از بس که جذابه
مثلا اون مرحله تستی کالاف ۴ هنوز یادمه
گفته بودن درآمد از خرید های درون برنامه ای کالاف موبایل براشون خیلی زیاد بوده…
بیخود نیست که بهش میگن ماشین چاپ پول مایکروسافت
رسما هر نسخه ازش پول خرید یک ناشر جدید رو برای مایکروسافت جور میکنه