بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا

بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟

محمد حسین کریمی
۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا

در جریان دادگاه مایکروسافت و FTC، اطلاعاتی پیرامون بودجه و مدت زمان ساخت دو بازی The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West فاش شد که جالب توجه است.

بر اساس پرونده‌هایی که اطلاعات محرمانه را به درستی حذف نکرده بودند، ساخت بازی Horizon Forbidden West از سال ۲۰۱۷ آغاز شده، ۳۰۰ کارمند تمام وقت روی آن کار کرده‌‎اند و در نهایت ۲۱۲ میلیون دلار هزینه برداشته است. از سوی دیگر، توسعۀ The Last of Us Part 2 از ۲۰۱۴ آغاز شده، ۲۰۰ کارمند تمام وقت روی آن کار کرده‌اند و بازی به طور کلی بودجه‌ای ۲۲۰ میلیون دلاری داشته است.

به غیر از هزینۀ ساخت، سونی در پروندۀ مذکور به تبلیغات گسترده و هزینۀ بسیار بالای آن نیز اشاره کرده است، اما آمار و ارقامی حول این موضوع ارائه نشد.

人Acker益man人Mincraftتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )A SlashSpider-Man✎﹏ȏṃıԀSackboyRoyalknightهادی صفائیOld_axeیوهانOld GamerعقابLoNeWolfdarck Wolffܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓققنوس آسمانSepehrمحمدامین حیدری🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا
بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dokhtar_Gamer گفت:

    فکر کن ۲۲۰ میلیون دلار هزینه کنی، اخرش یه بازی مثل لست ۲ بدی بیرون که همه ازش متنفر باشن ( بیشتر داستانش )
    اگه اولین تریلر گیم پلی بازی رو یادتون باشه متوجه منظورم میشید

    Mincraftamirthfulbutcher of blavikenGigachad756PhantomErmiya MK(از گور برگشته)Royalknightهادی صفائیKAGANTzzzT23more
  • Lone Wolf گفت:

    در لینک زیر اشاره شد
    https://gamefa.com/936723/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-horizon-forbidden-west-%d8%a8%d9%87-8-4-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7/
    شرکت سونی و استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) سرانجام در بیستمین سالگرد تاسیس استودیوی گوریلا، آماری از فروش بازی Horizon Forbidden West به اشتراک گذاشتند. طبق اعلام رسمی، این عنوان تا به امروز ۸.۴ میلیون نسخه فروش داشته است

    با فرض فروش ۷۰ دلاری(بهترین حالت ممکن) برای هر نسخه … [Revenue] این IP به [۵۸۸ میلیون دلار] می رسد. در دادگاه فقط هزینه توسعه دهنده اشاره شده که [۲۱۲ میلیون دلار] بوده و هزینه مارکتینگ (تبلیغات و بازاریابی{هزینه تولید نسخه فیزیکی}) سونی از سایر ناشر ها کمتر هست اما کمتر از [۴۰۰ میلیون دلار] نیست

    MincraftSpider-ManRoyalknightSolid snake foreverAlbert WeskerLove GameMahdi Sampacman remasteredMoReKaPerfectmore
  • دم سونی گرم که اینقدر برای مخاطبش ارزش قائله و هزینه میکنه. مقایسه بشه با مایکروسافت که ۱۰ میلیون برای بازی هزینه میکنه و ۹۰ میلیون بین رسانه‌ها و اینسفلوئر‌ها و یوتیوبرها پخش میکنه تا بگن بازی شاهکاره

    𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁SackboyErmiya MK(از گور برگشته)RoyalknightSolid snake foreverHamedsilent-man(Metro edition)aliMahdi Samhalkermore
    • Tom گفت:

      نه بابا
      بدبخت بیشترم خرج میکنه
      ولی نتیجش میشه هیلو اینفینیت 😂
      من نمیدونم او ۵۰۰ میلیون سر چی خرج شده

      RoyalknightTzzzT23Solid snake foreverعقابHamed𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanMahdi SamhalkerMahdimore
      • بیشترش سر موتور بازی سازیش بود که بعد از مدتی رفتن رو آنریل انجین

        𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Love GameMahdiTomPop_Star
      • Mahdi Sam گفت:

        هیلو اینفینیتی که شما مسخره می‌کنی کمابیش در حد و اندازه‌های گاد رگناروک هست، شما (که از قضا تجربه‌اش هم نکردی) انقدر این موضوع رو تکرار کردین که باورتون شده هیلو اینفنیت بازی ضعیفیه

        𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Ermiya MK(از گور برگشته)Royalknightدشمن سیب زمینیTzzzT23Tom
        • Tom گفت:

          از چه نظر در حد رگناروکه؟
          اصلا من اومدم اینجا برای همه خالی ببندم که بازیش کردم
          از نظر گرافیک در حد رگناروکه؟
          از نظر داستان در حد رگناروکه؟
          از چه نظر در حد اونه؟

          𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁RoyalknightHamed
          • Mahdi Sam گفت:

            از نظر داستان کمابیش تو همون سطحه، گیم‌پلیش بهتره، گرافیکش ضعیف‌تره و در حاشیه بهترین شوتر اول شخص نسل نهم تا اینجاست ولی رگناروک نمی‌تونه چنین ادعایی رو بکنه

            • Tom گفت:

              گیم پلی شوتر اول شخص از گیم پلی هک اند اسلش اکشن ادونچر گاد بهتره🤦
              حالا این که چجوری مقایسه کردی رو خدا هم نمیدونه
              چون تو یه سبک بازی کمه پس اون یدونه بهترینه 🤣
              هیچ کس به هیلو نفتی بهترین نمیگه
              ماموریت جانبی نابود
              گرافیک نابود
              داستان ضعیف
              تنها بخش خوبش گیمپلیه

              • Mahdi Sam گفت:

                بازی کردی داری مقایسه می‌کنی؟
                در مورد گاد رگناروک هم نمیشه اسمش رو هک اند اسلش گذاشت، اکشن ادونچره، مشکل اینه که نمی‌تونه به اوج سری خودش حتی نزدیک بشه، داستان و روایتش که اگه راستش رو بخوای رگناروک به عنوان یه نقطه اوج ضعیف بود ولی داستان هیلو اینفینیت شروع یه ریبوته و خیلی از مشکلاتش قابل اغماضه همونطور که در مورد ۲۰۱۸ هم همین برخورد رو داشتیم

                Tom
                • Tom گفت:

                  من هیلو رو بازی کردم
                  گاد اف وارا اکشن ادونچر و هک اند اسلشن
                  خیلی راحت میشه اسمشو هک اند اسلش گذاشت
                  اوج خودش؟ بازی یه دور کامل ریبوت شد
                  اوجش الانه که فروش و محبوبیتش فضایی رفته بالا
                  رگناروک فقط مشکل روایت داشت
                  اون طرف هیلو هیچ بخش خوبی بجز گیم پلی نداره
                  شروع ریبوت؟ اصلا ریبوت نشده
                  گیم پلی عوض شده ؟
                  داستان دوباره شروع شده ؟
                  چه نشانه ای داره که فهمیدی ریبوته؟🤣

        • Abolfazl گفت:

          دلیلی هم داری که اثبات کنه هیلو اینفینیت در حد گاد رگناروک هست ؟
          متا ، جوایز ، افتخارات ، فروش و درآمد زایی ، عملکرد فنی و ….
          تو کدوم یکی از این موارد در حد و اندازه گاد هست ؟

          reymondHamedTom
        • Hamed گفت:

          Mahdi Sam@ باز تلاوت کردی؟ کسی نگفت هیلو اینفینیت بازیه ضعیفیه به خودیه خوب یک بازی در حد خوبه ولی در مقایسه با هیلوهایی که بانجی میساخت هیچی نیست، بعدم با اینکه متا برام مهم نیست ولی تو چجوری اینفینیت رو در حد رگناروک حسابش کردی که حتی از نظر متا هم زیرشه حتی کمابیشی هم که گفتی غلطه هیلو اینفینیت در حد رچت هم نیست چه برسه به رگناروک

          Tom𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
          • Mahdi Sam گفت:

            دقیقا بحث همینه که گاد رگناروک هم در برابر سه‌گانه اصلی هیچی نیست، شما هم به این دلیل اینفینیت رو در حد رچت هم نمی‌دونی مثل اینه که من بگم اسپایدرمن و هورایزن در حد فورزا هورایزن نیستن که هیچ حتی در حد های‌فای راش هم نیستن

        • براد اسموک براد اسموک های زیاد اخر زمان شده

    • آها . منظورت از مایکروسافت ، سونی بود دیگه ؟ چون الان بچه یه ساله هم داستان حذف نقد های منفی و اون تماس معروف سونی به منتقدی که به لست نمره پایین داده بود رو می‌دونه
      .

      Nimasilent-man(Metro edition)𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁مترسک ( pc gamer ) 💚aliMahdi SamMamadi72603doBrainiac( خداحافظ )A,,shmore
      • Pop_Star گفت:

        البته وقتی که یه بازی از سونی بازی سال میشه،تعداد جوایزش حتی از سال بعدش هم بیشتره که کمی مشکوکه😉

        𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mahdi Sam
        • Tom گفت:

          ربطی نداره
          الان تعداد جوایز ۲۰۱۷ از ۲۰۲۱ بیشتر
          ۲۰۱۵ هم‌ همینطور
          تعداد جوایز ۲۰۱۳ با ۲۰۲۲ تقریبا برابره
          ۲۰۲۰ کلا تعداد جوایز زیاد بوده

          Hamed𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
        • ABDVD گفت:

          مرد حسابی دیگه نزن تو جاده خاکی
          هر سال سایتای جدید اضافه میشن

          TomHamed
          • Mahdi Sam گفت:

            الان این گفت بعضی سالا کم میشن جای اینکه اضافه بشن

            Pop_Star
          • Pop_Star گفت:

            ببین برادر من طرفدار یا سهامدار هیچ کدوم از طرف ها نیستم و فقط دارم بر اساس امار و ارقامی که خود همین سایت گذاشته بود تحلیل میکنم:
            2013 The last of us با ۵۳۰ رای
            2016 uncharted 4 a thief’s end با ۴۸۰ رای
            2018 God of war با ۵۱۸ رای
            2020 The last of us part 2 با ۶۴۰ رای
            همه این بازی ها با آرای بالاتر از بقیه بازی های سال به استثناء elden ring انتخاب شدن که خوب کمی مشکوکه،سال ۲۰۲۰ با ۶۴۰ رای ولی سال ۲۰۲۲ با ۵۹۰ رای!!!یعنی ۵۰ تا سایت دیگه کجا رفتن؟رفتن به کارای بدشون فکر کنن🤣🤣

            • ABDVD گفت:

              عزیز من کاری به این دعواهای بی سرو ته فن بویاشون ندارم حرفم من چیز دیگس
              وقتی لاین آپ یک سال تموم بشه قرار نیس که درجا قید جایزه و و امتیاز دادنو بزنن تا یک سال دیگه بازم سایتای زیادی هستن که بیان بازیو نقد کنن
              TLOU PART 2 اوایل که درحال دریافت جوایزش بود فقط سه تا جایزه بیشتر از The witcher 3 دریافت کرده بود الانو نزن به همون اوایل سال ، حالا شما صبرکن ببین واسه elden ring چجوری سرو دست میشکونن شما میگین بازیای سونی تو سال خودشون بیشتر از باقی عناوین اون سال جایزه گرفتن؟ ۲۰۲۲ هم الدن رینگ با اختلاف زیاد جوایز سه رقمی دریافت کرد درحالی که باقی عناوین هنو بین زیر ۱۰۰ جایزه بودن حتی گاد آف وار رگناروکم با اون همه گمانه زنی ای که پشتش بود بازم زیر ۱۰۰ تا مونده بود
              ی بازی وقتی عالی عمل کنه و به چش منتقدو سایتا نشست کنه این داستانا رو هم با خودش همراه داره

              Pop_Star
      • Tom گفت:

        منبع این تماس معروف رو برام بفرس
        حذف نقد منفی؟ کدوم بازی نقدای منفیش حذف شده اینم برام منبعشو بفرس
        دقیقا ماکروسافتو گفته
        سر ردفال یادمون نرفته ign چه به به چه چهی میکرد
        یا کسایی که قبل عرضه بازیو بازی کرده بودن
        بعد که بازی اومد خود ign هم داشت میکوبیدش 🤣

        TzzzT23طلبه گیمر 🎮 [در شوک عظمت اسلام]Hamed
        • Hamed گفت:

          Tom@ داداش میبینی تورخدا یک چرت و پرتایی بلغور میکنن که منطق دنیا میره سوال یعنی اگر سونی هم کاری نکرده باشه این فن بوی های تاکسیک ایکس جعبه میان خودشون یک چیزی درست میکنن که بچسبونن به سونیه بدبخت، احتمالا منبع تماسش رلش بوده میخواسته باهاش شوخی کنه

          Tom
  • خب حالا تاثیر این تو رای دادگاه چیه ؟!

    RondaBrainiac( خداحافظ )Mahdi∞Pop_Starبهزاد سالمیnooriAll gamers are goodسبحان کورلئونهمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
    • H1Z1 گفت:

      هیچی، فقط واسه اینکه فن بویا اینجا بیوفتن به جون هم و آمار سایت بالا بره.

      SackboyLove GameBrainiac( خداحافظ )MahdiPop_Star
    • Reza PM گفت:

      یعنی اندازه ی سایبرپانک هزینه کرده واسه لست؟

      𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Brainiac( خداحافظ )MahdiPop_Star
    • Lone Wolf گفت:

      [FTC] در دادگاه نتوانسته تعریف دقیقی از بازار گیم بیان کند از طرفی نینتندو رو بخاطر سخت افزار با سایر کنسول در یک رده قرار نمی ده و همینطور پلتفرم های موبایل … PC {دستگاه ۱۵۰۰ دلاری تا ۳۵۰۰ دلاری رو در یک رده قرار داده} … مدل های اشتراکی و ابری را جداگانه فرض کرده اما دو کنسول رو {PSو XBOX} یک رده در نظر گرفته اکثر شهادت دهنده ها گفتند که بازار گیم شناور(پیوسته) هست و نمی شود پلتفرم ها و مدل ها را جداگانه در نظر گرفت
      از طرفی [FTC] از [CoD] بت ساخته و گفته هیچ بازی ای توانائی رقابت با ان را ندارد برای همین مایکروسافت از دادگاه خواست تا هزینه انحصاری چند بازی AAA طرفین برای مشخص شدن الگو تجاری نحوه کسب درامد توسط سه کارشناس اقتصادی که در روز هایه گذشته دادگاه برای آنالیزهایه شان شهادت دادند … منتشر شود

      Mahdi SamBrainiac( خداحافظ )Mahdipacman remasteredThunderDoomPop_Starkiller of trollsچپ دست
  • lie?no گفت:

    رفقا کسی می‌تونه بگه تاثیر گفتن بودجه این دو بازی برای سونی چیه؟

    Love GameBrainiac( خداحافظ )Pop_Starگیمری عادیبهزاد سالمیلئوناردو داوینچیسبحان کورلئونهA.Off
    • ALIREZA0111 گفت:

      اینکه بازی های بزرگ نیاز به بودجه عظیم دارن و عرضه روی پلاس و گیم پس نمیتونه این هزینه رو جبران کنه مخصوصا حرف مایکروسافت که چندین بار گفتن قصد دارن هر ۳ ماه یه انحصاری بدن (سالی ۴ تا)
      جز اینکه کیفیت و هزینه بازی ها بیاد پایین تا عرضه رو سرویس رو توجیه کنه
      مثلا ساخت پروژه های فرعی و کوچیک مثل پنتیمنت و های فای راش
      مسلما اگه بیاد سالی ۴ تا بازی در حد بودجه بازی های سونی بده دریافت سود سخت میشه و مجبور به کاهش کیفیت بازی ها در دراز مدت میشن
      حالا مایکروسافت میتونه این ضرر رو تحمل کنه و بودجه ساخت بازی رو کم نکنه
      ولی اگه سونی بخواد روز عرضه رو پلاس بزاره دیگه شاهد لست و گاد نخواهیم بود
      دیگه به استودیو هایی مثل ساکرپانچ (استودیو درجه ۲ نسبت به ناتی داگ و سانتا) اجازه نمیده ۷ سال ساخت یه بازی مثل گوست صرف کنن

      SackboyTzzzT23HamedABDVDܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMsadeq361Black SwordsmanLove Gameمحمدامین حیدریAlirezamore
      • sauron گفت:

        البته که سونی نمیخواد بازیهاشو روز عرضه روی پلاس بذاره و بنابراین مشکلی برای بازی هایی که مثال زدین پیش نمیاد. اما دوستمون پرسید چه ربطی به دادگاه داره و چه تاثیری روی رای دادگاه میذاره؟

        Tom𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
        • ALIREZA0111 گفت:

          توضیح دادم
          بازی هایی مثل گاد و لست بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری دارن و نمیشه روز عرضه رو پلاس گذاشت
          منظور یه تیکه به کال اف دیوتی بوده
          یعنی مایکروسافت هم به صورت عقلانی نمیتونه رو گیم پس بزاره جز اینکه کیفیت و هزینه بازی رو بیاره پایین
          چند وقت پیش هم گزارشاتی منتشر شد که بودجه کال اف دیوتی میتونه تا ۱ میلیارد دلار بره.. خب چجوری قراره چنین بازی عظیمی بیاد رو گیم پس؟ کاهش هزینه و بودجه بازی؟ کاهش کیفیت بازی ؟
          یعنی خرید اکتیویژن به سود این صنعت نیست و باعث کاهش کیفیت بازی ها میشه 🙂
          البته بالاتر گفتم مایکروسافت میتونه تحمل کنه ولی تا کی؟
          سهام دارا پول میخوان .. اگه سود اوری نداشته باشه بالاخره از یه جا میزنه بیرون
          مایکروسافت هرچقدر هم بزرگ باشه بالاخره یه شرکت سرمایه داریه و اگه بخشی سوداوری نداشته باشه راحت بیخیالش میشن و در طول تاریخ هم مایکروسافت بارها بخش های مختلف رو تعطیل کرده
          مثل ویندوز فون نوکیا میکسر (همون پلتفرم استریم که قرار بود رقیب توییچ باشه .. اگه اشتباه نکنم اسمش میکسر بود)

          SackboyTzzzT23HamedBlack SwordsmanLove Gameمحمدامین حیدریAlirezaBrainiac( خداحافظ )Tom𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁more
          • میتونم بدونم الان کدوم بازی فرست پارتی که روی گیمپس اومده کیفیتش پایین اومده؟

            • ALIREZA0111 گفت:

              گفتم که در طول زمان کیفیت میاد پایین.. مثل سینما.. موسیقی.. همه دچار بحران سرویس شدن (نتفلیکس.. اسپاتیفای.. دیزنی)
              مایکروسافت و سونی عاشق چال و ابروی ما نیستن
              وقتی دخل و خرج نخونه یا باید گرون کنه یا باید از هزینه های اضافی و کیفیت بازی ها بزنه
              نکنه انتظار داری تو دوره جمع اوری مخاطب بزنه همه چی رو خراب کنه؟
              این سرویس ها ازمایش لازم رو قبلا پس دادن که به طور خاصی فاجعه بودن و به گند کشیدن صنعت سینما و موسیقی منجر شد
              حالا صنعت گیم خیلی عظیم تر و گسترده تره
              یه ادم عادی سالی چند موسیقی رو اسپاتیفای منتشر میکنه و با این حال به چه وضعی دچار شده و کسی دیگه رو موسیقی هاش مثل قبل کار نمیکنه
              صنعت سینما هم به همین بلا دچار شد و کیفیت فیلما وحشتناک افت کرد ولی اخیرا فیلما دوباره رو اوردن به سینما
              در مورد ادامه جواب سوال شما هم میشه بازی های مختلف اشاره کرد (انگار نه انگار ردفال همین تازگی منتشر شد و فرست پارتی بود)
              ردفال… کرک داون.. سی اف سیوز.. استیت اف دیکی… بلیدینگ ادج..انقدر بازی متا زرد هست که تو ذهن ادم نمیمونه
              در ضمن موضوع فقط فرست پارتی ها هم نیست و رو بازی های ثرد پارتی هم تاثیر منفی میزاره و در طول زمان خودشو نشون میده

              𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁SackboyTzzzT23Hamed
              • در طی زمان کیفیت میاد پایین
                ولی نه در صورتی که این هزینه ها جواب بده و تعداد مشترکین به یه تعداد خیلی بالایی برسه
                در ضمن من فکر میکنم بجای اینکه کیفیتو بیارن پایین که احمقانست همچین فکری(در این صورت کی دیگه مشتری این سرویسه)دی وان نمیارن که منطقی تره

                𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
          • مگه قراره سونی اکتیویژن رو بخره که نتونه بودجه بده و کیفیت بازی تا بیاد پایین

            ناسلامتی داریم راجب شرکتی صحبت میکنیم که درآمدش از بخش کلاد به تنهایی از کل سونی بیشتره و سالی بالای چند صد میلیارد درآمد داره

            𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
          • Mahdi Sam گفت:

            بستگی داره به نوع بازی، اگه بازی مولتی پلیر یا نقش آفرینی باشه یا یه بازی با ارزش تکرار بالا جوری که پلیر رو دست‌کم سه،چهار ماه مشغول کنه، ارزشش رو داره که البته هیچ‌کدوم از بازی‌های سونی تا الان این ویژگی رو ندارن و به طبع روز عرضه نباید رو پلاس برن

      • Mahdi Sam گفت:

        البته به نظر من ساخت پروژه های کوچیکی مثل پتیتمنت و های‌فای راش برای صنعت گیم پرفایده‌تر از امثال گوست یا هورایزن می‌تونه باشه

        Tom
        • ALIREZA0111 گفت:

          اینکه چجوری پنتیمنت و های فای رو به گوست و هورایزن ربط دادی کار ندارم چون هردو هردو تو یه خط موازی حرکت میکنن
          نظر شما قابل احترامه ولی مخاطبین نظر دیگه ای دارن
          بازی کوچیک و عالی تو ذهن ها ماندگار میشه مثل سلست و هیدیس نه اینکه نیومده غیب شه
          اگه شما بخوای سالی ۱۸۰ دلار بدی پنتیمنت و های فای راش بازی کنی بهتون احترام میزارم (البته منظور یه شخصیه که ۱۸۰ دلار واقعی میده نه منو و شما)
          صنعت گیم رو هم بازی هایی مثل گوست تکون میدن نه پنتیمنت و های فای راش
          بازی های کوچیک وقتی مفید هستن که یه سازنده کارش ساخت چنین بازی هایی باشه.. مثل سوپرجاینت گیم که از اول تو ساخت چنین بازی هایی تبحر داشته و با هیدیس به اوج رسیده
          نه اینکه بودجه یه استودیو رو کم کنی مجبور به ساخت بازی های کوچیک بشه این یعنی پسرفت
          (دقت کن منظورم این نیست پنتیمنت بخاطر کمبود بودجه ساخته شد.. منظور اینه اگه در اینده دخل و خرج مایکروسافت نخونه از این دست بازی ها زیاد میبینیم سازنده مجبور میشه هزینه بازی رو بیاره پایین..حالا تو بهینه سازی گندش در میاد یا یه جا دیگه کم کاری میکنن.. تازه اونم مشخص نیست بازی با کیفیتی باشن یا نه)

          𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁TzzzT23TomHamed
          • Mahdi Sam گفت:

            ببخشید گوست آف سوشیما چه نکته جدیدی رو وارد دنیای گیم کرد که تو اساسینزکرید ندیده بودی تا الان؟ ماکرو هم تمام ارزش گیم‌پس رو از چنین بازی‌هایی فراهم نمی‌کنه ولی به همون نسبت با چنین بازی‌هایی سودآوری می‌کنه

  • Abolfazl گفت:

    واقعا سونی حق داره که بخواد بره سراغ بازیای سرویس محور
    فک کن ۲۰۰ میلیون دلار واسه ساخت یه بازی و حداقل همونقدر واسه تبلیغاتش بدی اونوقت ۱۰ میلیون نسخه هم فروش نکنه و تازه بعضیا هم شاکی باشن که چرا ۷۰ دلار بابتش پول میگیری
    و قطعا همه بازیای بزرگ سونی در این نسل همین هزینه رو خواهند داشت

    ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanLove GameBrainiac( خداحافظ )Mahdiگیمری عادیMMDtwo facearminmore
    • Tom گفت:

      لست که خوب فروخت
      یه بازی مثل رزیدنت اویل ۲ که مولتی پلتفرم بوده و یه سال زود تر عرضه شده یک سال بعد اعلام امار فروش لست ۲ رسید به ۱۱ میلیون

      Hamed𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanarminAlirezaBrainiac( خداحافظ )MahdiA,,shPop_Starگیمری عادی
    • two face گفت:

      “فک کن ۲۰۰ میلیون دلار واسه ساخت یه بازی و حداقل همونقدر واسه تبلیغاتش بدی اونوقت ۱۰ میلیون نسخه هم فروش نکنه و تازه بعضیا هم شاکی باشن که چرا ۷۰ دلار بابتش پول میگیری”
      حق با توئه کاکو. بیا این کارتو 💳 بگیرهرچقدر دلار یا یورو میخوای بکش.صد؟دویست؟سیصد؟
      بکش خیالت تخت!

      Mahdi SamarminابومسلمTomPerfect
    • Mahdi Sam گفت:

      البته می‌تونه خلاقیت هم به خرج بده و بازی ارزون و کم‌خرج هم هراز گاهی بسازه، لا به لای بازی‌های بزرگ و سنگین

      • Abolfazl گفت:

        وضعیتش تو انحصاری های کوچیک و مستقل هم اونقدر اسفناک نیست ( حداقل از ایکس باکس بهتره )
        سک بوی
        ریترنال
        سیفو
        استروز پلی روم
        کینا
        استری
        دریمز
        بازی های بدی نبودن
        اما وقتی ساخت شون صرفه ای نداره از سونی چه انتظاری داری ؟
        بازی های ارزون و خلاقانه بیشتر در حالتی جواب میدن که روی یه سرویس مثل گیم پس قرار داده بشن و این کار زیاد با سیاست سونی جور نیست

        Sackboy
        • Mahdi Sam گفت:

          سونی هم سرویس داره قیمتش هم فرق آنچنانی با گیم‌پس نداره، این که علاقه‌ای به ارزشمند کردنش برای مشتری نداره و بازی براش صرفه نداره تقصیر کسی غیر از خودش نیست، ماینکرافت الان اکسپنشن‌ها و دی‌ال‌سی‌هاش چقدر برای ماکرو خرج داره به نظرت؟ یکی از دلایلی که با وجود گیم‌پس، اکس باکس سودده هست وجود این‌جور بازیاست، برعکس سونی به شدت به ترد پارتی وابسته شده

  • Nanni گفت:

    سونی انحصاری داره
    ماکرو هم تولید میکنه ردفال ،بعدشم میگه ما تو کنسول شکست خوردیم ،معلومه نتیجه همین میشه
    خیلی فرق دارن با هم

    TzzzT23Hamed𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanLove GameAlirezaطلبه گیمر 🎮 [در شوک عظمت اسلام]A,,shگیمری عادیkiller of trollsmore
  • Grandmaster گفت:

    از این خبر نتیجه ای که میشه گرفت اینه که بازی های تریپل a با توجه به هزینه سنگین تبلیغات کم کم باید حداقل ۱۰ میلیون نسخه فول پرایس خریداری بشن. برای همین هم هست وقتی بازی مورد علاقه مخاطب فروش خوبی میکنه باعث خوشحالی هوادار میشه چون میدونه سودآوری محصول مساوی است با ساخت نسخه های بعدی. حالا فکر کنید چه بازی های خوبی وجود دارند که فوق العاده باکیفیت هستند اما فروش خوبی ندارن. برای من شخصا خیلی دردناکه که ببینم بازی ای که خیلی دوست دارم ازش استقبال نمیشه. ریترنال و دیمن سوالز نمونه هایی از این دسته از بازی ها هستند.

    TzzzT23𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanSepehrLove Game🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Brainiac( خداحافظ )A,,shگیمری عادیPop_Starmore
    • darkwarrior گفت:

      دیمن سولز اینقدری فروش کرده ک هزینه ساخت و سود آوریش تضمین بشه
      ریمیک نسل نهمیش میشه گفت بیشترین سود رو داشته چون بیس بازی رو داشتن فقط جدیدش کردن خصوصا توی گرافیک
      منتها ممکنه بگی چرا پس ادامه دار نشدن واس اینم جواب دارم
      دلیلش اینه ک بعضی بازیا یونیکن و همون نسخه تموم بشه کفایت میکنه و ادامه دادنش خیلی سخته و ممکنه لطمه بزنه به فرنچایز مثل بلادبورن اینقدری خاص و عالی بود ک ادامه دادنش معنایی نداشت ولی مثلا دارک سولز واقعا فرنچایزش داستان جریان بازی داشت ک تا۳نسخه ازش ساخته شد

      𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanLove Game𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸MahdiA,,shگیمری عادیPop_StarTomFirelink
      • Grandmaster گفت:

        حرفتو قبول دارم قطعا دیمن سولز مثل یه بازی جدید هزینه و زمان صرفش نشده ولی از اونجایی که خیلی این بازی رو دوست داشتم انتظار فروش بیشتری داشتم. اون لحظه ای که متوجه شدم الدن رینگ تو هفته های اول از نظر فروش کولاک کرده بود خیلی حس فوق العاده ای داشتم چون میدونستم این یعنی در آینده قراره باز هم بازی های درجه یک از این استودیو ببینیم. به نظرم یه کاری که یه گیمر میتونه انجام بده معرفی بازی های خوب مظلوم کم فروش به دوستانی هستش که شناختی از بازی ندارن این حداقل کاریه که یه هوادار برای گیم مورد علاقش باید انجام بده.

        𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Abolfazlگیمری عادیPop_Star
    • نکته ای که بهش اشاره کردی بسیار بسیار درسته و بشدت حرفتو قبول دارم ، اصلا وقتی به این نکته فکر میکنیم که یه عده رو یه بازی کار کردن ، وقتشون رو گذاشتن ، و این شغل و حرفه شون بوده ، اما بازی درست از آب در نیاد و یا فروش نکنه ، مطمعنا خیلی حس بدی دارن و این جمله که «تمام زحماتت حروم شد» مدام تو ذهنشون پخش میشه ، من قبول دارم که ردفال یه فاجعه اس و خودم هم رغبتی برای بازی کردنش ندارم ، اما گاهی اوقات که به این فکر میکنم که کسایی که بازی رو ساختن چقدر امید داشتن و چقدر وقت گذاشته بودن رو پروژه( البته اگه درست وقت میذاشتن که انقدر گند نمیشد بازی) ولی همینقدشم که میدونی چشم انتظار موفقیت بازیشون بودن و با سر رفتن تو سیمان مسلما برای هر کسی که بتونه شرایط رو درک کنه دردناکع ، البته یه عده آدم هستن که درک ندارن ( بروداسموک و red fail)

      Ashen undead the bearerLove Game𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸گیمری عادیPop_Starkiller of trolls
    • amiralinr گفت:

      مثلا دیزگان بازی خیلی خفنیه ولی حیف که ازش استقبال نشد

      • Tom گفت:

        دوتا بازی هست که من قسمت دوشونو میخوام
        اوردر ۱۸۸۶
        دیزگان

        HamedPop_Star
        • Hamed گفت:

          Tom@ واقعا رفیق دیزگان که بارها گفتم دلم میخواد نسخه دومش ساخته بشه کمتر از دلست دوسش ندارم، در مورد د اوردر ۱۸۸۶ هم واقعا حق گفتی این بازی پتانسیل اینو داره که تبدیل به یک فرانچایز بشه یعنی اگر نسخه دومش ساخته میشد مطمئنا خیلی بهتر از نسخه اول میشد مشکل بازی د اوردر فقط کوتاهیه بازی و کاتسینای زیادش بودن تازه همون کاتسینای زیاد بازی بخاطر کوتاهیه بازی بود وگرنه اگر بازی طولانی بود ما هیچوقت نمیگفتیم کات سیناش طولانی هستن در مورد اسلحه هاش هم بگم فوق العاده بودن یک اسلحه داشت که پودر میریخت بیرون بعد آتیش میگرفت اینو خیلی دوست داشتم گرافیک بازی هم که فوق العاده بود یعنی حتی از بازی های نسل نهمیه الان گرافیکش بالاتره
          .
          شخصیت گالاهاد هم خیلی خفن بود قشنگ میتونه در کنار جوئل و کریتوس شخصیت محبوبی بشه فقط نمیدونم این آیپی متعلق به سونیه یا همون استودیو سازندش یعنی Ready at Dawn بود که آمازون خریدش، تعجبم از سونی اینه که چرا این استودیو رو نخرید اونم استودیویی که تو کارنامش نسخه های فرعی گاد بود God of War: Chains of Olympus و God of War: Ghost of Sparta

          Tom
          • Tom گفت:

            اوردر باید یکم گیم پلی بهش اضافه بشه و کاتسیناش کم بشه
            حتی مبارزات نزدیکشم با کاتسین نشون میداد
            صدای اسلحه هاش عاااالی بود
            Ip مال سونیه ولی لستودیو ردی ات داون رو فیسبوک خرید فکر کنم🤔
            انگار برای سونی خیلی خرج داشته که مجبور بوده ۶۰ دلار قیمت بذاره
            از اون طرف فروشش به خاطر قیمت کم شده
            برای همین سونی نخریدش
            معمولا سونی استودیو هایی رو میخره که با هزینه کم باکیفیت ترین رو تحویل بدن

            Hamed
      • Hamed گفت:

        amiralinr@ دوست عزیز اتفاقا استقبال شد بیشتر از ۱۰ میلیون هم فروش کرد انقدر که طرفدارانش خواهان نسخه دوم بودن مخصوصا خود من اما متاسفانه چون سونی براش متا مهمه چراغ سبز نداد تازه اونم متایی که فقط بخاطر مشکلات فنی اومد پایین

    • و در کنارش بازی های ضعیف و تکراری و گرافیک بالا انقد فروش میکنن که ادم با خودش میگه پس این همه روشن فکر که از خلاقیت حرف میزنن کجان؟

      Ashen undead the bearer
    • A,,sh گفت:

      ۱۰ میلیون نسخه فول پرایس دیگه زیاده،تبلیغات خیلی هزینه ای بر نمی داره بجز چند تا بازی خاص، ۵ میلیون نسخه فول پرایس کفافه

      Alireza
  • یا خدا ۲۲۰ میلیون فقط هزیزنه دولوپ بوده؟؟؟؟ میگفتن صد میلیون بوده که 😳😳 حدود دوبرابره هزینه ساخت بازی هایی چون سایبرپانک و رد دد دو

    𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Pop_Starkiller of trollsلئوناردو داوینچیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
    • sauron گفت:

      هزینه ساخت رد دد ۲ به طور رسمی فاش نشده ولی یه تخمین ۵۴۰ میلیون دلاره که اونو به یکی از گران ترین بازی های تاریخ تبدیل می کنه. برآورد دیگه ۱۷۰ میلیون دلار بر اساس تعداد کارمندان و حقوقشون هست که هزینه های دیگه مانند بازاریابی و فناوری را شامل نمیشه. در مورد سایبرپانک هم به همین صورت هست و رسما اعلام نشده اما دو تا تخمین وجود داره یا ۳۱۶ میلیون دلار یا ۱۷۴ میلیون دلار.

      Tom
    • Tom گفت:

      داداش رددد ۲ تا ۶۰۰ میلیون خرج داشته
      ۳۰۰۰ تا کارمند روش کار کردن ( ویکی پدیا زده ۱۶۰۰ )
      برای همین بهش میگن پر خرج ترین بازی ویدئویی
      سایبر پانکم ۱۷۰ میلیون یه جا خونده بودم خرجش شده
      که احتمالا نصفش فقط به خاطر کیانو ریوز خرج شده 😂
      بقیشم باگ بود

      بهزاد سالمی𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Black SwordsmanHello baby🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉ابومسلمA,,sh
  • Reza گفت:

    تو اینترنت که نوشته حدود ۲۰۰۰ نفر در ساخت لست ۲ مشارکت داشتن

    گیمری عادیsnowgirl
  • siavash گفت:

    شاهکار ساختن هزینه میخواد فقط فکر کنید ناتی داگ با ۲۰۰ نفر لست ۲ رو داد بیرون الان نزدیک ۹۰۰ تا کارمند داره ببینید چه بازیای شاخی میتونی بده بیرون تصورشم هایپ کنندس

    بهزاد سالمی𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁A,,shگیمری عادیPop_StarTom
  • Mr Hill93 گفت:

    خب اینا چ ربطی ب مایکروسافت و دادگاهش داره ؟ 😐😐

    Pop_Star
  • یعنی سر جمع ۴۳۲ میلیون دلار پول بی زبون خرج ساخت دو عدد زباله شده
    یکیشون یک گیم خطی داستانی با داستان و اندینگ داغون و زباله
    اون یکی هم یک اپن ورلد یوبیسافتی با گیمپلی خشک و تکراری و داستان زباله و پروتوگونیست داغون

    همین پول رو میداد چهار تا بازی درست حسابی روز عرضه روی پلاس می آورد از الان موفق تر بود سر همین چیزهاست که سونی هیچوقت به جایی نمیرسه

    Mahdi Samܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Love GamearminابومسلمtintinMr Hill93A,,shگیمری عادیmore
  • tintin گفت:

    Part 2 دویست و بیست میلیون…….😐
    خب معلومه سرویس اشتراکی به سبک گیم پس برای سونی سود نخواهد داشت
    اون وقت چه جوری اسپنسر میگه گیم پس برای مایکرو سود داره نمیدونم…
    یا حقیقتو نمیگه یا اینکه بودجه های ساخت بازی مایکرو خیلی خیلی کمتره
    من خودم میگم که حقیقتو نمیگه

    Sackboy𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁گیمری عادیTom
    • Tom گفت:

      منم هنوز نمیدونم چجوری میاد میگه گیم پس سود اور بوده
      کلا طبق امار خودشون ۲۵ میلیون کاربر داره کمتر از پلاس
      کلی خرج میکنن که بازی بسازن
      کلی خرج میکنن که مولتی پلتفرمارو بیارن رو گیم پس
      یعنی تو از ۳۰ میلیون کاربر بیشتر از هزینه این دوتا رو هم در میاری؟

      𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁SackboyHamedtintin
      • Pop_Star گفت:

        گیمپس ماهی ده دلاره،تقریبا ۳۰ میلیون هم مشترک داره پس در نتیجه سالی ۳ میلیاردو شش صد میلیون در آمد داره.حالا میگیم بعضیا تو تخفیف میخرن یا اشتراک بلند مدت یا ویژه میخرن پس ۴۰۰ میلیون اینجا کم میکنیم.حالا اگر ۲ میلیاردو دویست میلیونم خرج آوردن بازی برای سرویس بکنن بازم یک میلیارد برای خودشون تو سال میمونه که یه بخشیش صرف زیر ساختای گیمپس میشه ولی بقیه همش سود خالصه

        Mahdi Sam
        • Tom گفت:

          داداش مولتی پلتفرم روز عرضه خیلی هزینش بیشتر از بازیای قدیمیه
          الان با همین حساب کتاب ۱ میلیارد موند که خودت میگی از این ۱ میلیار هزینه زیر ساخت گیم پس
          ۵۰۰ میلیونش میره برای حقوق کار کنا
          دیگه چی میمونه؟😂
          حالا خرجای دیگه مثل خریدن موتور بازیسازی ایناش کنار

          𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁tintinHamed
        • tintin گفت:

          اینجا نوشته شده که پارت ۲ ۲۲۰ میلیون
          بازی های دیگه شاید انقدر خرجشون نشده باشه ولی به هر حال کلی پول خرجشون شده بازی هم که میاد رو گیم پس مایکرو باید دست به جیب بشه دیگه؟؟؟
          دیوانه نیستن که بازیو با ضرر بدن به مایکرو که بیاره رو گیم پس
          سالی چنتا بازی مولتی رو گیم پس میاد؟؟؟
          خیلی زیاد!!!
          مطمئن باش مایکرو سالی چند میلیارد دلار خرج گیم پس میکنه

  • یعنی چهل میلیون دلار از shadow of the tomb raider بیشتر . از هورایزن خوشم نمیاد ولی لست ۲ خوب بود .

    گیمری عادی
  • Pop_Star گفت:

    به نظرم این حجم از هزینه کرد اصلا منطقی نیست.میتونن مثل نینتندو بازی با گرافیک هنری یا حتی بازی دو بعدی بسازن و بینشون هم چند تا بازی مثل لست بدن،در اینصورت فروش بازیای کم خرج تر هزینه بازی های بزرگ تر رو جبران میکنه و همیشه هم لاین آپ بازی ها پره که در اینصورت شکایتی از طرف بازیکن ها(مثل امسال که فقط اسپایدرمنو دارن و صدای همه در اومده)نخواهد بود

    𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Sackboy.HamedarminابومسلمTom
  • Designer گفت:

    gta vi رقمش میلیارد بود یا میلیون؟ من یادم نیست

  • یعنی بازی ای مثل هورایزن با لست تقریبا یه اندازه هزینه داشتن -_- !
    حیف

  • pc.love گفت:

    من یکی از رویاهام اینه که ناتی داگ یه بازی openworld مثل gta با گرافیک لست ۲ بده

  • Old Gamer گفت:

    یه جا خونده بودم تلو ۲ ۱۲۰ میلیون بودجه داره ولی اینجا مشخص شد ۱۰۰ میلیون بیشتره خدایی همون موقع هم با عقل جور در نمیومد ۱۲۰ میلیون

  • Dubarareh گفت:

    حیف ۲۲۰ میلیون دلاری که خرج لست ۲ کردن اخرش این در اومد لست یک بخاطر گیمپلی یا گرافیک نبود که بازی عالی بود بخاطر داستان و روایتش بود رو اونو ازش بگیری میشه یا بازی معمولی لست ۲ از این لحاظ یه اف..تض…اح کامله بخاطر اینکه دراکمن هر چی بله قربان گو بود نگه داشت بقیه رو فراری داد حتی توی انچارتد ۴ هم میشه اثراتش رو دید ناتی داگ متاسفانه دیگه بازی مثل سه گانه انچارتد یا لست ۱ نمیده یه چیزی تو مایه های پیکسار از چن سال پیش تا الان سقوطش رو میبینم

بودجه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West چقدر بوده است؟ - گیمفا