۱۵ بازی ویدیویی که بهترین استفاده از فناوری ری تریسینگ را دارند
در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۵ بازی ویدیویی که بهترین استفاده ممکن از فناوری ری تریسینگ را در جلوههای بصری خود دارند بپردازیم.
فناوری در صنعت بازیهای ویدیویی با سرعت دیوانهواری به جلو حرکت میکند و هر نسل با خود طیف وسیعی از تکنیکهای جدید رندرینگ را به همراه دارد که منجر به تجربههای خیرهکننده بصری میشوند. Ray Tracing بدون شک یکی از داغترین فناوریهای حال حاضر صنعت گیمینگ است. یک بازی ویدیویی میتواند با استفاده از Ray Tracing سایهها و بازتابهایی را تولید کند که به طرز قابل توجهای با کیفیتتر از تکنیکهای قبلی رندرینگ هستند. استفاده درست از Ray Tracing میتواند تجربه بصری یک بازی را به سطح جدیدی برساند. این شما و این ۱۵ بازی ویدیویی که بهترین استفاده ممکن را از این فناوری دارند:
Ghostwire: Tokyo
Ghostwire: Tokyo شاید بهترین ساخته استودیوی Tango Gameworks تا به امروز نباشد، اما بدون شک به طرز تحسینبرانگیزی، توکیوی مدرن را به تصویر میکشد. همه چیز، از کوچههای تاریک گرفته تا جادههای خلوت و نورهای نئونی فروشگاهها، با توجه زیادی به جزئیات طراحی شده است. این مسئله با استفاده سخاوتمندانه این استودیو از Ray Tracing در زمینه نورپردازی بهتر هم شده. فعال کردن Ray Tracing بلافاصله دقت و کیفیت بازتابها را افزایش میدهد و نورپردازی غیر مستقیم هم به طرز تاثیرگذارتری شبیهسازی شده. نتیجه نهایی توکیویی ترسناک است که خیلی راحت میتوانید در آن غرق شوید.
Gran Turismo 7
Gran Turismo 7 از نظر گرافیکی یک بازی خارقالعاده است و استودیوی Polyphony Digital موفق شده تا بدون استفاده از Ray Tracing در جریان گیمپلی، به این دستاورد بزرگ برسد. Ray Tracing در این بازی تنها در بازپخش مسابقات وجود دارد، اما بدون شک همین بخش از بازی هم به لطف این فناوری به سطح بالاتری از نظر بصری میرسد. به لطف شبیهسازی واقعگرایانه بازتاب نور از سطح خودروها، وسایل نقلیه در Gran Turismo 7 به شدت زیبا هستند. استفاده از Ray Tracing در حالت Scapes هم ایده بسیار خوبی است و به شما اجازه میدهد تا تصاویر خیرهکنندهای را از خودروهای مورد علاقه خود بگیرید.
Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy یکی از بزرگترین بازیهای سال بوده و این موفقیت ابدا بیدلیل نیست. این بازی به نحو احسن حس بودن در جهان جادوگری را به بازیکن انتقال میدهد و خبر خوب این است که با جهان بسیار زیبایی سر و کار داریم. Ray Tracing واضحا این جلوههای بصری را حتی بهتر از قبل هم میکند و دیوارها و سطوح با روشن کردن این گزینه بسیار درخشانتر از قبل میشوند.
Marvel’s Spider-Man PC
Insomniac Games مسئول ساخت یکی از بهترین بازیهای Spider-Man تا به امروز است و تیم سازنده بدون شک در زمینه جلوههای بصری بهترین عملکرد ممکن را داشته است. Marvel’s Spider-Man روی کنسول هم ظاهر فوقالعادهای دارد، اما بدون شک این پلتفرم PC است که به آن اجازه درخشش کامل را میدهد. پشتیبانی از Ray Tracing در نورپردازی و بازتابها به این معنا است که آسمانخراشهای شیشهای نیویورک حتی بهتر از قبل به نظر میرسند. خصوصا وقتی در حال رد شدن با سرعت فوقالعاده زیاد از کنار آنها و تماشای افق بیپایان هستید.
Cyberpunk 2077
Night City یکی از بهترین شهرهای علمی-تخیلی به تصویر کشیده شده در چند سال اخیر است و نورپردازی خوب اهمیت بسیار بالایی در ارائه تصویری جذاب در ژانر سایبرپانک دارد. استفاده از Ray Tracing شاید از نظر سختافزاری سنگین باشد، اما نتیجه نهایی بدون شک ارزشش را دارد. آنهایی که یک PC قدرتمند دارند، میتوانند حالت Overdrive RT بازی را هم بررسی کنند که Ray Tracing را حتی بهتر از قبل به نمایش میگذارد و با روشن کردن آن اثری را داریم که در حال حاضر بیبدیل است. البته طبعا انتظار پایین آمدن قابل توجه نرخ فریم با انتخاب این حالت را هم باید داشته باشید.
Atomic Heart
استودیوی Mundfish توانسته با بازی Atomic Heart شروع بسیار قدرتمندی را در جهان بازیهای ویدیویی داشته باشد. این بازی برای به تصویر کشیدن نسخه آلترناتیو اتحاد جماهیر شوروی استفاده بسیار خوبی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 میکند. Ray Tracing هم به صورت کامل در این بازی حضور دارد و روشن کردن آن برای تجربه بصری بهتر قطعا توصیه میشود. نکته تحسین برانگیز در مورد Ray Tracing در Atomic Heart، میزان استفاده و اندازه آن است. محیطهای عظیم بازی شامل سطوح بازتابدهنده زیادی میشوند که قطعا برای Ray Tracing ایدهآل است.
Hitman 3
Hitman 3 به آسانی یکی از زیباترین عناوینی است که طی چند سال اخیر منتشر شده. بخش عمدهای از این مهم به خاطر استفاده بسیار هوشمندانه بازی از بازتابها است. هر مرحله پر از سطوح درخشان و آینهها بوده و Ray Tracing برای چنین محیطهایی عالی عمل میکند. نکته جالب در مورد بازتابها در Hitman 3 این است که نه تنها آنها ظاهر فوقالعادهای دارند، بلکه به بسیار واقعگرایانه عمل میکنند. برای مثال، دشمنان میتوانند در آینهها شما را در حال انجام کارهای مشکوک ببینند.
Dead Space Remake
Dead Space Remake در مدرنیزه کردن یکی از کلاسیکهای ژانر وحشت بقا کار فوقالعادهای انجام داده است. با توجه به اینکه برخلاف سایر بازیهای این فهرست راهروهای USG Ishimura پر از سطوح زبر هستند، Ray tracing در Dead Space Remake تاثیر بسیار نامحسوستری دارد. به جای بازتابها، بیشتر تمرکز روی سایههای واقعگرایانه گذاشته شده و استفاده از Ray Tracing برای این سایهها باعث میشود تا با اتمسفر بسیار غلیظ و درگیرکنندهای طرف باشیم که بدون شک برای یک بازی ترسناک ایدهآل است.
Fortnite
Fortnite به آسانی یکی از تاثیرگذارترین بازیها است و چند وقتی میشود که توانسته خود را به بخش مهمی از فرهنگ عامه تبدیل کند. Epic Games در آپدیت کردن بازی هم از نظر محتوا و هم از نظر فناوری عالی عمل کرده است. Fortnite در حال حاضر به صورت کامل از Ray Tracing پشتیبانی میکند و روشن کردن Ray Tracing فورا تاثیر قابل توجهای روی جلوههای بصری بازی دارد. این بازی استفاده فوقالعادهای از سیستم نورپردازی Lumen موتور Unreal Engine 5 میکند؛ امری که با توجه به توسعه این موتور گرافیکی توسط خود Epic Games، تعجبی ندارد.
Bright Memory: Infinite
Bright Memory: Infinite از نظر بصری، یکی از تحسین برانگیزترین بازیهای مستقل است. بار دیگر در این بازی شاهد استفاده از سیستم نورپردازی Lumen هستیم که عملکرد فوقالعادهای در ارائه بازتابهای Ray Tracing دارد. این مهم باعث شده تا محیطهای بازی بعضا به زبان ساده خیرهکننده باشند. قطعا توجه به جزئیات با عنایت به گیمپلی سریع بازی کار دشواری است، اما اگر هر از چند گاهی نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه زیبایی حاضر میشوید.
Battlefield 2042
Battlfield 2042 شاید عنوانی نباشد که EA به دنبالش بود، اما این بازی حداقل فرنچایز Battlefield را از نظر فنی جلو میبرد. نسخه پنجم از سری Battlefield یکی از اولین بازیهایی بود که از Ray Tracing استفاده میکرد و Battlefield 2042 هم استفاده از این فناوری را بهتر کرده است. Battlefield 2042 بدون شک بازی زیبایی است، اما کاش توسعهدهندگان تمرکز بیشتری روی کیفیت گیمپلی بازی داشتند.
Observer: System Redux
همانند Cyberpunk 2077، بازی Observer: System Redux هم پر از محیطهای غرق در نور در برخی از مراحل خود است. به همین سبب، سیستم نورپردازی این بازی نقش مهمی در جلوههای بصری آن دارد. Observer: System Redux اثری است که در آن برای پیشروی باید توجه زیادی به محیط داشته باشید؛ به دنبال این موضوع، جلوههای بصری غنی تاثیر زیادی روی تجربه کلی خواهند داشت. خوشبختانه Observer: System Redux از این نظر کم و کاستی ندارد و بازتابها و سایههای بازی هم به لطف Ray Tracing کیفیت بسیار بالایی دارند.
Dying Light 2: Stay Human
Dying Light 2: Stay Human یک بازی گسترده در ژانر بقا است که به شما اجازه انجام کارهای زیادی را میدهد. شهر پسا-آخرالزمانی Villedor هم به لطف استفاده زیاد از رنگهایی مثل سبز و آبی میتواند در برخی مواقع به شدت زیبا به نظر برسد. Ray Tracing هم مثل همیشه کیفیت هر صحنه را بهبود میبخشد. این یکی از معدود بازیهایی این فهرست است که میتوانید Ray Tracing با کیفیت را روی کنسولها هم تجربه کنید، البته به شرط اینکه حاضر به قربانی کردن نرخ فریم باشید.
Deliver Us Mars
جدیدترین بازی استودیوی KeokeN، یعنی Deliver Us Mars، یک ماجراجویی درگیرکننده و اتمسفریک است که در به تصویر کشیدن سیارهای بیگانه به طرزی باورنکردنی خوب عمل میکند. نورپردازی در این بازی معرکه است و به لطف Ray Tracing، همه چیز از محیطهای بیرونی گرفته تا راهروهای کمنور عالی به نظر میرسند. بازی برای ارائه تمهایش روی جلوههای بصری خود حساب ویژهای باز کرده است و Ray Tracing واقعا به بازی در رسیدن به این هدف کمک میکند.
Deathloop
شاید Deathloop از نظر کیفیت خالص گرافیک و شمار پولیگانها در حد و اندازه سایر بازیهای این فهرست نباشد، اما سبک هنری بازی به خوبی این کاستی را جبران میکند. آخرین بازی خوب استودیوی Arkane شامل رنگهای چشمنواز و محیطهای جذاب زیادی میشود و Ray Tracing در پر کردن این نواحی با بازتابهایی که به هنگام شب خارقالعاده به نظر میرسند نقش داشته است. بدون شک فعال کردن Ray Tracing به نرخ فریم آسیب قابل توجهای وارد میکند، اما نتیجه نهایی ارزشش را دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مقاله ای زیبایی بود
باریکلا
“”نسخه پنجم از سری Battlefield یکی از اولین بازیهایی بود که از Ray Tracing استفاده میکرد””
اینو نمیدونستم واقعا جالب بود
به نظرم ری تریسینگ خیلی چیزی جالبیه فکنم دیروز داشتم عملکرد فنی ویچر ۳ رو رویه سه کنسول xbox one . Xss. . Xsx رومیدیدم که از نظر گرافیکی بین xss و Xsx خیلی تفاوت عجیب غریبی نمیدیدم که یهو ری ترسینگ رو Xsx فعال شد و کاملا گرافیک متحول شد .
پ.ن: اصلا این که میگم متحول شد براش کمه اگه کامنتم زود تائید شه اسکرین شاتشو زیرش ریپلای میکنم
قشنگترین rt برای بازی control
GTA V تو نسل ۹ ری تریسینگ داره 🗿
حیف که RDR 2 یه ارتقا نسل بعدی نمیدن
Ray Tracing (تکنولوژی اضافی)
تو به احتمال زیاد AMD فنی
یجوری میگی انگار بزور چپوندن تو بازی ها. اونی که نمیخواد میره آف میکنه و فریم بیشتری میگیره هرچی تکنولوژی انتخابی بیشتر باشه, بهتر
Ratchet and Clank rift apart?
هیتمن ۳ محشره 👌
سایپر و گرن هم خوبن
اون مرحله از هیتمن ۳ که توی ژاپن جریان داشت واقعا دیدنی بود (عکس بالا)
Cod black ops cold war هم فوقالعاده ست ریتریسینگش
همون اول بازی خودشو نشون میده
بی شک گل سر سبد من اسپایدر من هستش
دد سپیس هم واقعا محشره
اره
نمیشه انکار کرد که ریتریسینگش فوقالعاده بود
ولی نیازی به ماله کشی یه فن بوی نیست
مطلب با یک انحصاری زمانی شروع و با یک انحصاری زمانی هم تموم شد 😂😂
خود این مطلب سفر قهرمان بود
و همچنان هیچ یک از بازی های مایکروسافت هیچ نقشی در این لیست ایفا نکردند
کلا جعبه مگه اصلا بازی داره همش شبیه سازه
یکی از بهترین ریتریسینگ هایی که دیدم بازی control بود
مترو اکسدس هم عالیه نمیدونم چرا تو لیست نیست
واقعا فکر نمیکردم فورتنایت تو این لیست باشه 😐👍
این هم اشاره کنید که گزینه بسیار سنگینی هست،مانند nvidiahairworks نسل قبل،که الان به سنگینی اون موقع نیست با توجه به سخت افزار و معماری بروز
هر موقع RT رو فعال میکنم fps30 تا ۴۵ میگیرم،وقتی خاموش میکنم fps 60 به بالا،واین رو ترجیح میدم
یادش بخیر بعضی خونه ها تو سن اندریس کفشون اینطوری بود( البته اون این نبودا تو اون یه محیط قرینه کپی محیط خونه زیر کف خونه قرار داشت و همین باعث میشد فکر کنی که کفش داره بقیه جاهارو بازتاب میکنه)👽🔥
فورتنایت ری تریسینگش چطوره
یعنی به تیتر مقاله میخوره ک نوشته بهترین؟
کنترل هم میتونست باشه ری تریسینگ سایبرپانگ هم زیبا بود مخصوصا بارون باریدنی نه تنها چاله اب درست میشد که تو اکثر گیما دیدیم ماشین و ساختمونا خیس میشدن و میتونستی قطره اب و انعکاسشونو ببینی
کاش تو قسمت باگ هم اینهمه کار میکرد روشون و حذف میکرد
توی هر لیستی شاهکار های سونی پایه ثابتن
چه عکس های باکیفیتی برای بازی ها قرار دادید . انگار عکس کیفیت رو توضیح میده . خیلی عالی👌👌👌
بنظرم خفن ترینشون سایبرپانک هستش، حالا ری تریسینگ خاصی نداشت، با این آپدیت جدیده ری تریسینگش قراره ۴۰۹۰ بسوزونه😂. اسپایدرمن من هم خوب بود.
فک کنم جایه بازی control خالی بود🤔
همین الانشم به قدری سنگینه میتونه از ۴۰۹۰ ۱۵ فریم بگیره
واویلا اگر دی ال سی سنگین ترش کنه
اره ری تریسینگش فوق العادست میشه ازش به عنوان پر گرافیکی ترین بازی نسل ۹ یاد کرد حالا که بیشتر باگاشم برطرف شده دیگه چه بهتر☺
منی که انتظار R & C rift a part داشتم بعد اسپایدرمن تو لیسته😐
به مراتب گرافیکش تو بازیای اینسامینیاک نظیر نداره و بهترینشونه
اسپایدرمن ها انصافا روی ps5 هم ریتریسینگ فوق العاده ای داشتن.
و اما سایبرپانک. اصلا میخوای معنی واقعی ریتریسینگ رو بفهمی باید سایبرپانک بازی کنی
بشخصه فریم ۶۰ رو به ری تریسینگ با فریم ۳۰ ترجیح میدم.
متاسفانه کنسول های نسل حاضر توان ریتریسینگ با فریم بالا رو ندارن.
یکی از دلایلی که به نظرم باید ps5 pro رو نسخه میان نسلی سری ایکس رو بدن اینه که بازی ها رو ۴ کی ۶۰ فریم با ریتریسینگ بشه اجرا کرد.
Atomic Heart آخر کرک نشد
Cyberpunk 2077 واقعن نمیدونم چرا اینطوری کرد در حالی که میتونست بهترین بازی تاریخ بشه
رزیدنت اویل های ۲ ،۳و۷ هم از ری تریسینگ خوب استفاده کرده بودن
بزرگان ray tracing
Doom eternal وmetro exedus هستند که تو مقاله نیستند؟!
سایبر پانک بهترین این لیست بود
هاگوارتز لگسی واقعا گرافیک و طراحی هنری و جهان بازی فوقالعاده ای داره و به خوبی تونستن هاگوارتز و جزئیات مکان ها و دنیای هری پاتر رو نمایش بدن و همچنین ری تریسینگ عالی هم داره . امیدوارم قسمت دومش رو هم بسازن
دقیقا
Observer: System Redux اصلا و ابدا گرافیک خوب و مدرنی نداره
فقط سایبرپانک🫶
در تمامی موارد به جز اسپایدر من موافقم چون وقتی ری تریسینگ روش آن میشه واقا چیز خیلی خاص یا تفاوتی حس نمیشه (پلی دادم که میگم)
چرا یه عکس بهتر از فورتنایت نزاشتین . عکسهایی که من با وان میگرفتم تو سایت میزاشتم بهتر از اینن . اخه این چه عکسیه .
اقا متنو ریپلای بزنین داداشم سوسمار ناراضی نشه الان خودش یکی از لوردای سایته خدارو خوش نمیاد یه لورد عصبانی بشه😕
اعصاب نمیزارن واسه آدم
درود گرامی
پاینده باشید
به نظر باعث روح بخشیدن به صنعت گیم هست
شما مایلز مورالز بازی کنی وقتی تار میزنی از کنار ساختمان ها انعکاس میبنی فوق العاده بی نظیر هست وقتی رو حالت پرفورمنس با رهگیری میذاری خیلی زیباس
از این زاویه نگاه کنی به نظر من اولین بازی در این لیست مایلز مورالز
از این بازی نباید فراموش شود Ghostrunner کلا محیط سایبرپانک بدون رهگیری پرتو معنا نداره.
در اسپایدر من ی فکت دارم من تا حالا از Fast Travel استفاده نکردم چون تار زدن لذت بخش هست اینو من تو هیچ بازی ندیدم
دست خوش.
هاگوارتز لگسی که باRTXخیلی زیبا ترم میشه چون بازی گرافیک فوق العاده ای داره سایبرپانکم جدا از باگاش که الان رفع شده اگه ری تریسینگ فعال باشه گرافیکش فوق العاده قشنگ میشه و نور پردازی بازی به سطح خیلی بالایی دست پیدا میکنه.دد اسپیس ریمیکم خیلی قشنگ بود نمره ای که بهش داده شد واقعا حقش بود بازی رو بدون هیچ باگی میتونستی تجربه کنی حداقل گرافیکش از زباله ای مث کلیستو بهتر بود که پایانش خیلی چرت بود.