۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید

آرش بوالحسنی
۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

طراحی پایانی مناسب برای بازی‌های ویدیویی کار دشواری است. شما علاوه بر به اتمام رساندن داستان بازی باید نشان دهید که وقتی که بازیکن صرف تجربه بازی شما کرده هدر نرفته است. در حالی که بازی‌های ویدیویی زیادی در انجام این کار موفق می‌شوند، عناوینی هم هستند که پایان مخفی آن‌ها در دسترس همه بازیکنان نیست (حداقل اگر راه رسیدن به آن را بلد نباشید). در هر صورت چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این پایان‌های مخفی وجود دارند. از تایم‌لاین‌های جانبی گرفته تا اشاره به ساخت یک دنباله احتمالی.

در ادامه قصد داریم تا نگاهی به ۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که حتما باید تجربه کنید بیندازیم. این بازی‌ها به نسبت جدید هستند و باید گفت که داستان آن‌ها در طول این مطلب فاش می‌شود. پس در صورت تجربه نکردن آن‌ها بهتر است که از مطالعه بخش مربوط پرهیز کنید.

Cyberpunk 2077

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

پر بیراه نیست اگر بگوییم که V به سرنوشت بسیار خوبی در Cyberpunk 2077 دچار نمی‌شود. پس از اینکه ماموریت او برای دزدیدن یک Relic از Arasaka طبق برنامه پیش نمی‌رود، V در حالی از مرگ بر می‌خیزد که دوستش Jackie مرده و Johny Silverhand در مغز او زندگی می‌کند. پس از یاد گرفتن در مورد Soulkiller و زمان کمی که برای زندگی دارد، V تصمیم می‌گیرد تا به Arasaka حمله کند و یا Silverhand را از مغز خود بیرون کند و یا کنترل را کاملا به او بسپارد. V هم‌چنین می‌تواند با کمک Arasaka ضمیر خودآگاهی خود را به Mikoshi آپلود کند.

V این انتخاب را دارد که به تنهایی به Arasaka حمله کند، از در ورودی وارد شود و هر کس که بر سر راه او قرار می‌گیرد (از جمله Adam Smasher) را قلع و قمع کند. با این وجود یک انتخاب و پایان افسرده‌کننده‌تر هم وجود دارد که در آن V تصمیم می‌گیرد تا به زندگی خود پایان دهد تا مطمئن شود که جان هیچ فرد دیگری به خاطر او به خطر نمی‌افتد.

Dead Space Remake

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

در Dead Space اصلی شاهد تلاش‌های Isaac Clarke برای بازگشت به Marker to Aegis VII هستیم. پس از شکست دادن Hive Mind، او از سیاره در حال تخریب فرار می‌کند. البته با توجه به توهمات مربوط به Nicole می‌توان تشخیص داد که ذهن او هم‌چنان تحت تاثیر Marker قرار دارد. همین پایان در ریمیک سال ۲۰۲۳ بازی هم وجود دارد، به علاوه یک سری تغییرات کوچک در نبرد پایانی.

اما این تمام ماجرا نیست و در New Game Plus بازی جدید شاهد یک پایان مخفی هستیم. اگر تمام Marker Fragmentها را در طول بازی خود جمع‌آوری کنید، آن‌ها را در HQ کاپیتان قرار دهید و سپس بازی را به پایان برسانید، Isaac کاملا در سکانس پایانی به Marker می‌پیوندد. در این پایان می‌بینیم که سفینه Isaac پر از نشانه‌های Marker هستند و او با Nicole در مورد ساختن “چیزی” صحبت می‌کند. آیا این اشاره‌ای به Dead Space 2 Remake است یا صرفا پایانی مخفی برای سرگرمی هواداران سرسخت؟ در آینده به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

The Stanley Parable: Ultra Deluxe

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

The Stanley Parable: Ultra Deluxe محتوای جدید زیادی را به بازی اصلی اضافه می‌کند و روایت متای بازی تا حدی پیشرفته شده که بعضا می‌تواند حس بدی به بازیکن القا شود. با تکمیل کردن چندین پایان مختلف و هم‌چنین بر اساس اینکه آیا بازی اصلی را به پایان رسانده‌اید یا نه، پایانی جدید به نام New Content Ending برای شما باز خواهد شد. این پایان Stanley را به Memory Zone، خانه‌ای پر از نقدها، جوایز و اشارات به بازی اصلی، می‌برد. پس از آن هم Stanley خود را در یک زمین لم یزرع پیدا می‌کند و بازی به پایان می‌رسد.

البته این پایان کامل بازی نیست و گزینه‌ای به نام Epilogue در منوی اصلی بازی ظاهر شده است. این گزینه بار دیگر شما را به همان بیابان برهوت می‌برد و خانه Memory Zone حالا کاملا تخریب شده است. هم‌چنین یک یادداشت از توسعه‌دهنده بازی در آنجا قرار داده شده است. در این یادداشت این توسعه‌دهنده گفته که نمی‌خواهد هیچ بازی دیگری را بسازد. با این حال Stanley می‌تواند با یافتن یک میز و کامپیوتر آشنا به پیشنهاد دادن نام‌هایی برای بازی سوم بپردازد.

Signalis

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

بازی Signalis یکی از دست کم گرفته شده‌ترین آثار وحشت بقای چند سال اخیر است. داستان این بازی روایت‌گر یک Replika به نام Elster و تلاش‌های او برای یافتن Ariane پس از سقوط روی سیاره‌ای ناشناخته است. معنای کلی این داستان به برداشت شخصی بازیکن بستگی دارد و به همین سبب پایان مخفی “Artifaclt” این بازی کمی گیج‌کننده است.

با یافتن سه کلید و باز کردن دری که در اتاق Ariane قرار دارد، Elster یک سری گل سفید رنگ را پیدا می‌کند و پس از آن هم می‌میرد. یا حداقل این طور به نظر می‌رسد. پس از آن شاهد فلش‌بکی هستیم که در آن Elster و Ariane در خرابه‌های سفینه خود در حال رقصیدن هستند. این فلش‌بک به ما نشان می‌دهد که Replikaها برای کار کردن نیاز به گوش دادن به موسیقی و فعالیت‌های مشابه دارند. شاید این پایان اشاره‌ای به ارزشمند بودن انسانیت یک فرد دارد. شاید هم کل داستان در برزخ جریان دارد. در هر صورت این به برداشت شخصی شما بستگی دارد.

Atomic Heart

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

ساخته استودیوی Mundfish یعنی Atomic Heart چندین کار از جمله جلوه‌های بصری و سیستم مبارزات را درست انجام داد. متاسفانه دیالوگ و داستان بازی جزو نقاط قوت آن نیستند و تقریبا همه در یک ساعت اول می‌توانند بفهمند که Dr Dmitry Sechenov یک شخصیت شرور است. در پایان بازی شما باید تصمیم بگیرید: یا به دنبال Dr Dmitry Sechenov بروید و او را برای تمام کارهایی که کرده مجازات کنید یا… همه چیز را ترک کنید؟

شما می‌توانید Facility 3826 را ترک کنید و دیگر یک عروسک خیمه شب بازی نباشید. این تصمیم منجر به زمین انداختن همراه هوش مصنوعی شما یعنی CHAR-les هم می‌شود. چیزی که خنده‌دارتر است این است که این پایان خوب بازی به حساب می‌آید. پایان بد بازی شامل رفتن به Sechenov، مبارزه با دو قلوها و فهمیدن اینکه CHAR-les آنتاگونیست اصلی است می‌شود. این پایان آن چنان در صنعت بازی‌های ویدیویی نامرسوم است که باید Atomic Heart را به خاطر آن تحسین کرد.

Sifu

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

رسیدن به درجه استادی در حمله و دفاع در Sifu می‌تواند کار دشوار و زمان‌بری باشد. انجام این کار در حالی که در هر مرحله پیش‌روی می‌کنید و سعی می‌کنید بدون پیر شدن باس‌های بازی را شکست دهید هم چالش خاص خودش است. با این وجود علی رغم تمرکز روایت اصلی بازی روی انتقام، Sifu به بازیکن یاد می‌دهد که بصیرت حقیقی در هنرهای رزمی در اخلاق‌مداری است.

اگر با هر باس مبارزه کنید و تصمیم بگیرید که پس از شکستن Structure آن‌ها از جان آن‌ها بگذرید، این باس به مبارزه ادامه می‌دهد. انجام این کار و شکست دادن دوباره آن‌ها باعث می‌شود تا گزینه Spare برای شما باز شود. اگر در مسیر خود برای رسیدن به Yang هر باس را Spare کنید و سپس همین کار را با Yang هم انجام دهید، پروتاگونیست بازی Yang را می‌بخشد اما هم‌زمان هم می‌میرد. پس از آن یک کات‌سین از پروتاگونیست پخش می‌شود که بر فراز قله‌ای ایستاده و ظاهرا بالاخره به آرامش رسیده است. در سکانس پس از تیتراژ بازی هم پروتاگونیست را می‌بینیم که ظاهرا هم‌چنان زنده است و به دانش‌آموزان خود هنرهای رزمی را درس می‌دهد.

Returnal

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

داستان Returnal در ابتدا می‌تواند بسیار ساده به نظر برسد، اما در طول روایت بازی شاهد اشاراتی به این احتمال هستیم که کل ماجرا در سر Selene رخ می‌دهد. خانه او در لحظات تصادفی ناگهان ظاهر می‌شود و فلش‌بک‌هایی در بازی وجود دارند که به سانحه‌ای اشاره می‌کنند که در آن مادر Selene ویلچر-نشین شد. همه چیز در این بازی مرموز است و حتی پس از شکست دادن باس نهایی هم ممکن است به پاسخ تمام پرسش‌های خود نرسید.

با جمع‌آوری شش Sunface Fragment در بازی و هم‌چنین به دست آوردن تمام Car Keyها، شما می‌توانید ماشین تخریب شده را در منطقه پایانی باز کنید. پس از آن چیزی که به نظر می‌رسد مادر Selene باشید به شما حمله می‌کند و پس از شکست دادن او Selene به پلی که در خاطراتش وجود داشت باز می‌گردد. این بار او فضانورد است و این سانحه را از زاویه دید تازه‌ای می‌بیند. پس از آن Selene از زیر آب به سطح آن می‌آید و نام Helios را فریاد می‌زند.

تئوری‌های زیادی در مورد این پایان وجود دارند. از جمله حس گناهی که Selene به خاطر این حادثه احساس می‌کند تا اینکه Helios پسر Selene است که توسط او مورد توجه قرار نگرفته و Selene حالا در حال تلاش برای بازگشت به او است.

Hitman World of Assassination

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

علی رغم ذات سندباکس گیم‌پلی Hitman World of Assassination، یک داستان کلی در بازی وجود دارد. آنتاگونیست اصلی این سری Arthur Edwards است که کنترل شرکت رقیب یعنی Providence را به عهده دارد و در طول سه‌گانه مامور ۴۷ در مقابل او و Diana Burnwood قرار می‌گیرد.

در پایان مامور ۴۷ می‌تواند یکبار برای همیشه از شر Edwards خلاص بشود. او می‌تواند یا Edwards را بکشد یا حافظه او را با یک تزریق پاک کند. با این حال اگر سرم را یک دقیقه در دست خود نگه دارید می‌توانید آن را به مامور ۴۷ تزریق کنید. این تصمیم منجر می‌شود تا مامور ۴۷ در اتاقی بیدار شود که اساس ادای احترامی به آغاز Hitman: Codename 47، اولین بازی کل سری، است.

Elden Ring

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

Elden Ring چندین پایان متفاوت دارد، از تبدیل شدن به یک Elden Lord گرفته تا تکمیل کردن خواسته Ranni و آغاز عصر ستارگان. رسیدن به اکثر این پایان‌ها آسان نیست، اما یکی از مرموزترین آن‌ها Frenized Flame است که منجر به بدترین پایان ممکن می‌شود. شما برای رسیدن به این پایان باید به Leyndell بروید، Mohg را شکست دهید، به یک در مخفی دسترسی پیدا کنید و Frenzied Flame Proscription را باز کنید. پس از آن باید Elden Beast را در پایان بازی شکست دهید.

پاداش شما؟ به آتش کشیده شدن کل جهان. Erdtree نابود می‌شود و شما با یک شعله به جای سرتان راه می‌روید. تمام این‌ها تقصیر شما است و Melina قسم می‌خورد تا شما را بکشد.

Oddworld: Soulstorm

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

همانند نسخه قبلی این سری در Oddworld: Soulstorm هم باید Mudokonها را نجات دهید. با توجه به تعدادی که نجات می‌دهید شما یک نمره Quarma دریافت خواهید کرد. نجات دادن ۸۰ درصد Mudokonها در ۱۲ مرحله یا بیشتر به معنای رسیدن به یک پایان خوب و باز کردن دو مرحله پایانی است. این مراحل را به پایان برسانید و Mudokonها در ماموریت خود موفق می‌شوند. Molluck موفق به کشتن Brewmaster و Aslik و سپس فرار کردن می‌شود.

با این وجود در صورت نجات دادن ۸۰ درصد Mudokonها در تمام مرحله‌ها علاوه بر دو مرحله پایان به معنای باز شدن یک سینماتیک جدید است که در آن آثار انقلاب Mudokonها به نمایش در می‌آید و Mudokonهای باقی مانده می‌توانند بالاخره پست خود را ترک کنند و طعم آزادی را بچشند.

Love GameMincraftChaosThe great.77هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد کبیر گوتی 2023)nobodyriversideEAGAMERS Ghost of SpartaVisible 6-tigh manA SlashDARKSIRENv-alkalineتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Dark.Elden-LordFernandoBaBa Wossمنتظر بازی hollow knight:silk songmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا
۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • agha mahan گفت:

    شاید اسپم *
    همین یه دیقه پیش داشتم میگفتم
    چرا نقد و بررسی‌ فاینال ۱۶ انجام نمیشه؟

    𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞Mincraftnobody🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )shh
  • saeedrahimi گفت:

    خسته نباشید دارک سولز۳ هم قطعا میتونست تو لیست باشه

    AVGMincraft𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻77هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد کبیر گوتی 2023)EAGAMER🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴shhDKzero
  • مجتبی گفت:

    Returnal فوق العاده بودددد

    شوتینگ سریع و با کیفیت ، تنوع عالی دشمنان ، محیط های جذاب با گرافیک بالا ، تنوع اسلحه ها ، موسیقی عالی و….

    نمیدونم چرا اونقدر مورد توجه قرار نگرفت از هر نظر عالی بود استانداردهای جدیدی در سبک خودش ایجاد کرد
    در یک کلام فوق العاده بود

    MincraftS Ghost of Spartaگمنامshhvenom snake1374Roadie
    • Roadie گفت:

      بهترین انحصاری این نسل سونیه به نظرم. فوق‌العادست این بازی و علت عدم محبوبیتش بیش از اینکه سبکش باشه، شاید آسون نبودن بازی و عمیق بودن داستان و دنیاست، اینکه هیچ براش مهم نیست که همه مخاطب ها نتونن به این زیبایی ها برسن (شاید چون اصلا مدفون بودن حقیقت های دور از چشم این دنیاست که ماهیت جذاب این بازیه). اونقدر نابه این بازی که عجیب دشواره بخوای زیبایی هاش با کلام به کسی منتقل کنی. همین پایان اصلی بازی مثلا، فقط یک لحظه نهایی نیست، شما بعد به اتمام رسوندن ظاهری بازی، یک دنیای جدید پیش رو می بینین که بار ها و بار ها شما شگفت زده می کنه، انگار اون مسیر ابتدایی فقط ساخته شده بود تا اینبار با در هم شکستن های پیاپیش فکر بازیباز شوکه کنه و اون حس بکر ترس واقعی آثار لاوکرفت برای اولین بار تو مدیمی خارج از کتاب در این حد به ما القا کنه. شاید مورد توجه همه واقع نشد ولی جاش تو دل ما بدجور ثابته!

      MincraftEAGAMERARIA11Hades
    • Anakin گفت:

      چون سونی فن جماعت دنبال فیلم‌ سینماییه. دنبال به گیم پلی خوب با ارزش تکرار بالا نیس.
      عشق اینه که رگ پس کله کریتوسو روزی سه ساعت نگاه کنه یه دکمه رو فشار بده کارکتر اتوماتیک همرو بزنه

      arminMincraftLorD TaroT
  • Grandmaster گفت:

    از بین این بازی ها فقط پایان مخفی‌ سیفو رو رفتم. سیفو به من بار دیگه ثابت کرد یه بازی درجه یک حتما لازم نیست داستان فوق العاده یا گرافیک واقع گرایانه داشته باشه یه گیم پلی درجه یک هم کفایت میکنه. چقدر این بازی رو دوست داشتم بی صبرانه منتظر بازی بعدی سازنده این استودیو هستم.

    VaasMincraft𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻77EAGAMERsaeed rahimi
  • ریترنال عجب بازی بود لعنتی
    از کلمه مرموز در وصف این بازی استفاده کردید و به نظرم بهترین کلمه در مورد بازی همینه
    ی مورد باحال که شاید خیلیا ندونن
    اینه که ریترنال اولین تریپل ای ژانر روگ‌لایک هستش و چقدر همین موضوع بهت حس تازگی میده
    وقتی که تونستم باس آخر بازیو بزنم و‌ اندینگ بازیو دیدم دو تا حس داشتم
    اول اینکه نتیجه میگیریم پس کل داستان توو مغز سلنا بوده یا اصل داستان مادر بوده و این حس گناه از سمت سلنا اشتباه بوده
    دومم اینکه گفتم پسر تموم شد ، زدمش لعنتیو

    VaasMincraft77Indiana jones(50%)گمنامOda nobunaga حامی نظر اخرHadesshhVAHID.BSpider-Manmore
    • حرف های آقای اسدی کاملا هم درست نبود کاملا هم اشتباه نبود

      🖤james McCaffreyLove Gameمحمد صالح اسدی
    • سلام و عرض ادب
      بالاخره قبول دارم که شاید یه جاهایی اشتباه بکنم، چون عالم بالغیب و جادوگر نیستم. یک انسان عادی هستم مثل خود شما که برخی اوقات بدون تردید اشتباهاتی می‌کنید. هرکسی نظری داره و نظر شما هم برای من محترمه و شما رو مورد شماتت قرار نمیدم.

      ولی باز هم به نظر من، اکثر بازی‌های سونی AAA حالت سینماتیک با گرافیک خیره کننده دارن و کم و بیش از یک فرمول سونی استفاده می‌کنند. گفتم کم و بیش. بله. پرسونا ۵ هم داشته یه زمانی که اصلا با فرمول معمول سونی جور نیست.

      چیزی که الان شرکتش البته رفته زیر ایکس باکس!
      اما نینتندو فرمول‌های وسیع‌تری داره، اگه خلاقیت نداره. از Animal Crossing گرفته تا Mario و Fire Emblem Three Houses. این طورم نیست که بخواد همش به گرافیک بچسبه.

      ضمن اینکه لیستی تهیه شده بود به نام ۱۰۰ بازی ویدیویی برتر تاریخ از نظر افراد حرفه‌ای و متخصصان صنعت گیم؛ اونجا زلدا رتبه یک رو داشت و از لست ۱ جلو زده بود.
      https://gamefa.com/948940/100-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88/

      افزون بر اینها، خب اولین بازی rougelike باشه در عرصه بازی‌های AAA این خلاقیته؟؟؟ این تازه نشون میده از یکی دیگه یاد گرفته!!! اولین بار فقط آورده توی AAA. مثل هیدتاکا میازاکی نبوده که بخواد سولزلایک رو خلق کنه.

      لااقل اونو مثال می‌زدید بیشتر قبول می‌کردم که آره، سال‌ها قبل در ۲۰۰۹ یعنی اون موقع قدیم که بازی‌ها بیشتر خلاقیت داشت، خلاقیت داشتیم

      خلاقیت در بازی‌های جدید از یه سالی به بعد دیگه به اون معنا نیست. نوآوری نداریم. به قول یکی از دوستانم می‌گفتن سازنده‌ها یه Safe Zone برا خودشون درنظر گرفتن، ازش بیرون نمیان

      اما با این حال و با این همه، اگر به نظر شما و به زعم طرفدارای سونی اشتباه می‌کنم، یا اشتباه کردم، بالاخره شما به بزرگی خودتون ببخشید که به سونی و جیم رایان (که درود خدا بر او و کنسول‌دارانش باد) جسارت کردم. از خداوند منان هم طلب عفو می‌کنم. 😁 دفعه بعدی هم فیل اسپنسر رو نشونه می‌گیرم تا یک یک برابر بشه. خوبه اینجوری، نه؟… 😅 (شوخی)

      Grim Reaper☭ (JOSEPH~STALIN) ☭𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻77Indiana jones(50%)منتظر بازی hollow knight:silk songsaeed rahimiHadesܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓLove Gamemore
      • Mahdi Sam گفت:

        کی گفته AAA هست؟ بازی کمتر از یه میلیون نسخه فروخته، هر بازی AAA هم دستکم پنجاه تا هفتاد میلیون دلار هزینه ساخت فقط داره جدا از تبلیغ و … اگه AAA باشه خیلی تو ضرره و سونی هم به این راحتی از استدیویی که تو ضرر باشه نمی‌گذره

        گمناممحمد صالح اسدی
      • Mahdi Sam گفت:

        این تا حدی تقصیر خود سازنده پلتفرم و صاحب استور هست که ذائقه‌ها رو به این سمت سوق داده، حتی تو ایکس باکس هم (که تا حد زیادی با سونی اشتراک داره) مخاطب انقدر از گیم‌پلی دور نشده و هم‌چنان گیم‌پلی تفاوت بزرگی تو جلب مخاطب ایجاد می‌کنه، ولی خب منبع بزرگ بازی های گیم‌پلی محور، ایندی‌ها هستن که اکثرا جایی غیر از تخفیفات استیم یا گیم‌پس دیده نمیشن، امیدوارم که سونی تو سرویس پلاس بیشتر ایندی های گیم‌پلی محور رو جدی بگیره که یه کمی این اشکال ذائقه رو اصلاح کنه

        محمد صالح اسدیܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ
    • Dokhtar_Gamer گفت:

      هیچ نیم ساعت نتونستم بازیش کنم از بس حوصله سر بر و خسته کننده بود… واقعا روی دث استرندینگ رو سفید کردن با این بازیشون

      VaasAVGarminnobodyگمنامPerfectRoadieVergilܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓLove Gamemore
    • Mahdi Sam گفت:

      ترد پارتی هم قبوله؟ مگه رو کار سازنده‌ها نظارت و دخالت مستقیم دارن؟

    • Anakin گفت:

      تنها گیم انحصاری خوبی که داره اینه و بلاد بورن اینام از دستشون در رفته وگرنه هنوزم تو کار فیلم سینمایه سونی. شما جوش نزن

      AVGarmin
  • آغاز عصر ستارگان و ازدواج با رانی بنظرم بهترین پایان الدن رینگ بود

    ☭ (JOSEPH~STALIN) ☭saeed rahimi
  • Vergil گفت:

    اندینگ lord of frenzied flame فوق العاده بود.
    اتمسفری که برای Shunning Grounds ساختن بینظیره اونم زیر leyandell که طراحی هنریش درجه یک بود
    واقعا نابغس میازاکی👌

    Mahdi Sam
  • ALIREZA0111 گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون از نویسنده عزیز
    چند تا نکته
    به نظرم سکیرو هم باید میذاشتید چون یه مپ کاملا جدید به بازی اضافه میکنه و انمی های کاملا جدید
    در مورد این مقاله من سعی کردم تو سایبرپانک تصمیمات مثبت بگیرم (کمک به دیگران و حل کردن مشکلات شون ) ولی بازم اخرش به پایان منفی رسیدم
    دقیقا همین اتفاق برای ویچر ۳ هم افتاد
    بخاطر ویچر ۳ واقعا افسرده شده بودم و ۲ بار دیگه تمومش کردم که هر بار پایان خوب شو رفتم
    همذات پنداری کرده بودم با شخصیت های ویچر ولی سایبرپانک اونقدرا هم برام اهمیت نداشت شاید بخاطر شخصیت v بود که مثل گرالت تاثیرگذار نبود
    بازی های میازاکی مثل الدن رینگ که تو مقاله گفته شده به نظرم بهترین پایان هایم خفی رو دارن
    نه از نظر داستانی ..به نظرم بخاطر گیم پلی و اکتشافات جدید
    هر نسخه از بازی های این استودیو یه منطقه جدید بخاطر پایان مخفی باز میکنه

    AVG77مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A0seyed0A
  • تمام فارکرای ها هم هستن البته ( لااقل ۴ به بعد رو خودم تجربه کردم ) ی اشاره باید بهشون میشد حداقل

۱۰ پایان مخفی در بازی‌های ویدیویی که باید تجربه کنید - گیمفا