اطلاعات زیادی از گیمپلی، سیستم پیشروی و قابلیتهای بازی MARATHON منتشر شد
سازکار قوطیهای اکسیژن، سیستم آسیبپذیری و… اطلاعات تازهای هستند که از معجون جدید استودیو بانجی (Bungie) یعنی MARATHON منتشر شدهاند.
چند هفته پیش بود که استودیو بانجی در جریان رویداد PlayStation Showcase با نمایش تریلری از بازی MARATHON رونمایی کرد. پس از انتشار ویدیویی از پشت صحنه این بازی، اخیراً برایان اکبرگ (Brian Ekberg) از استودیو بانجی با وبسایت Insider-Gaming مصاحبه و جزئیات بیشتری از MARATHON را با مخاطبان بالقوه آن، به اشتراک گذاشته است.
اما MARATHON دقیقاً چیست؟ این بازی یک عنوانِ تیراندازی سوم شخص در سبک Extraction است که از ویژگیهایی بهره میبرد که احتمالاً برخی از آنها را در عناوینی مانند Escape From Tarkov مشاهده کردهاید. با این حال اگر چندان علاقهای به کارِ تیمی ندارید، میتوانید به صورت دو نفری یا تکی به یکی از سرورها وارد شوید اما همچنان با تیمهای بزرگتر روبرو خواهید شد. غارت آیتمها بدون همتیمیها نیز یکی دیگر از ویژگیهای این بازی است.
یکی دیگر از بزرگترین و احتمالاً بحثبرانگیزترین ویژگیهای MARATHON، وجود سیستم اکسیژن در آن است. بدین ترتیب که همه بازیکنان، ذخیره اکسیژن محدودی دارند که در زمان مشخصی تمام میشود و وقتی این اتفاق برای شما بیفتد، سلامتیتان رو به کاهش میگذارد. هدف اصلی شما در MARATHON این است که تا قبل از تمام شدن اکسیژن و سلامتی، منابع موجود را غارت کنید. البته بازیکنان میتوانند در زمین مسابقه، قوطیهای O2 پیدا کنند یا حتی قبل از شروع هر نبرد، آنها را با قیمتی بالا از فروشگاه خریداری نمایند.
سیستم اکسیژن همچنین به سیستم آسیبپذیری نیز گره خورده است و آسیب دیدن از نواحی خاصی، میتواند تاثیرات متفاوتی روی بازیکن بگذارد. به عنوان مثال اگر از ناحیه کمر صدمه دریافت کنید، ذخیره اکسیژن شما سریعتر خالی میشود. ضمناً اگر به مغز شما ضربه وارد شود، نمایشگرتان متناوباً تار و بلور خواهد شد.
اگر تصور میکنید سیستم اکسیژن به نوعی دست و بال شما را بسته و موانع زیادی برایتان تراشیده است، نگران نباشید زیرا Perkها همانند خیل زیادی از عناوین تیراندازیِ دیگر، در MARATHON نیز حضور دارند. این بازی شامل Perkهای مختلفی مانند بازگرداندن سریعتر سلامتی، استفاده کمتر از اکسیژن، حرکت سریعتر درون آب و موارد بیشتر دیگری است. Abilityها اما تعینکنندهتر و قدرتمندتر هستند و به عنوان مثال این امکان را به پلیر میدهند که با Night Vision بتوانند خطوط دشمن را شناسایی کنند. هرچقدر که بازیکنان بیشتر در بازی پیشروی کنند، Perkها و Abilityهای بیشتری بهدست خواهند آورد.
منابع مختلف بارها به این موضوع اشاره کردهاند که بانجی قصد دارد MARATHON یک بازی “سرویس محورِ نهایی” باشد. به منظور دستیابی به این هدف، توسعهدهندگان تمام توان خود را به کار گرفتهاند تا میزان زمانهای بارگذاری این بازی به کمترین مقدار خود برسد و حتی یکی از منابع میگوید هدف بانجی رسیدن به زمانهای بارگذاری تکرقمی (کمتر از ۱۰ ثانیه) از شروع صفحه آمادهسازی بازیکنان تا ورود آنها به سرور است.
برای افزایش تکراری پذیری نیز گفته میشود نقشههای MARATHON سرشار از موارد مخفی برای اکتشاف است و با شروع هر فصل، موارد مخفی جدیدی به نقشهها اضافه خواهند شد.
هسته اصلی چرخه گیمپلی MARATHON بدین ترتیب خواهد بود:
- انتخاب ماموریت (برای تکمیل کردن در بازی)
- خرید یا انتخاب Loadout, Perk, Ability و ابزارها
- ورود به سرور
- غارت کردن/ تکمیل ماموریتها/ اکتشاف و پیدا کردن موارد مخفی
- استخراج منابع
- خرج XP برای ارتقاء
- تکرار کردن
بازی شامل سه نوع آیتم مختلف در دستهبندیهای Loot, Implant و Perk خواهد بود. Permadeath یکی دیگر از ویژگیهای MARATHON است اما اینطور که بهنظر میرسد با مرگ بازیکن، فقط لوتهای او (مانند اسلحه، پول و…) از دست میرود و این درحالی است که Implantها گاهی اوقات از دست میروند و Perkها هم هیچگاه این اتفاق برایشان نخواهد افتاد.
همینطور گفته میشود که بانجی هماکنون در حال ساخت سه نقشه متفاوت برای این بازی است اما اینکه آیا در زمان انتشار هم این سه نقشه حضور داشته باشند یا نه، هنوز مشخص نیست.
MARATHON که تاریخ مشخصی برای عرضه دریافت نکرده است، برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Insider-Gaming
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
خب لا این اطلاعات دیگه معلوم شد تو سبک همون اسکیپ فرام تارکووعه،حتی در اون حد میخواد واقعه گرایانه باشه.
من که طرفدار اینجور سبک نیستم ولی میتونه جالب باشه.
عجیبه من یادم نمیاد هیچ کپسول O2 برای بانجی فرستاده باشم، O2 در انحصار خودمه فقط…🤧🤧🤧
اکسیژن کیبودی تو؟
خدایی بهترین تریلر نمایش سونی
CG همین بازی بود
هم موسیقیش خوب بود
هم ویژوالی باحال بود
امیدوارم بترکونن
البته CG نبود بیشتر یه چیزی تو مایه های in engine بود
یه سی جی بود که توش هیچی معلوم نبود … بعد میگی خوب بود ؟
خب اگه اینجوریه بنظر باحال میاد
من به شخصه کلا بازی های آنلاین و سرویس محور پلی نمی دم البته یک استثنا وجود داره اونم پروژه چندنفره دلست هستش که وقتی بیاد حتما تجربش میکنم
.
اما در مورد MARATHON این ایده سیستم اکسیژنش جذابه باعث چالشی شدن گیم پلی بازی میشه، تو بازی های سرویس محوری که سونی تو مراسمش معرفی کرد از این بیشتر لذت بردم با اینکه سی جی ای بود، از طرفی سازندش هم که بانجیه برای همین نسبت به سرویس های دیگه سونی بیشتر میشه به موفقیتش امیدوار بود اگر بگیم بقیه سرویس محوراش احتمال موفقیتشون چهل پنجاه درصده اینو باید بگیم هشتاد نود درصده
از معدود بازی های مولتی پلیری که احتمال موفقیتش بالاست
جزء نمایش خوبای شوکیس سونی همین Marathon بود
خیلی هایپم براش ببینم Bungie چیکار میکنه
امیدوارم حالا که دارن بازی قدیمی هاشون رو احیا میکنن یه نگاهی هم به سری Myth بندازن
حق مالکیت myth دست تیک تو هستش
آره الان رفتم دیدم ظاهرا دست Take-Two Interactiveعه
بنظر جالب میاد
امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد تا با دوستان دور هم بازی کنیم.
کوئست ها هم از قبل بازی باید انتخاب کرد یه جورایی مثل Dota 2
سونی اسکناس چاپ میکنه با بانجی 🙂
کاش این وسط یه شوتر داستانی اول شخص مثل هیلو هم بسازن
پالپاتین کل جدای هارو نابود نکرد که آخرش اینطوری شه
من از وقتی نمایش رو دیدن. ، رو یارو کراش زدم ، متاسفانه شدیدا شرقی پسندم🥲
م*
پروفایلت (پیام هات) رو چک کن🤪
این امیر قرار بود به تو یه چیزی بگه…😐😐😐
کلا خواب بودم امروز ، شب کارم ، خودت زحمتش رو بکش ،بگو امیر میخواد 🤣
❤️
وات د…..
پست اشتباه نیومدی داداش؟
عکس پست رو نگاه کن
شت شبیه کره ای هاست
میدونی اون حالت دماغ و نگاه پوکر ،چشم بادومی ، صورت ریز ، قد کوتاه ، ناخون بلند ، موی سیاه ، صورت سفید ،واه واه واه
🤔 رفتم تو داستان حسنی نگو بلا بگو ،تنبل تنبلا بگو ،
بله اسمت هم که امیره و هیچی دیگه…(صرفا جهت شوخی ناراحت نشو)
در مورد خودم ،هرچیزی به فکرت میرسه بگو ،ناراحت نمیشم ، اما در مورد اطرافیانم هرچیزی بگی شاید ناراحت بشم ،اما چون نمیتونم کاری بکنم ،هیچی نمیگم !
پس فرقی نداره که چی بگی ، کلا ناراحت نمیشم 🤣🤣
البته ناگفته نمایند کوئست ها در DOTA 2 خیلی خیلی ابتدایی هستند و فقط برای اینکه زمان Draft انتخاب میشن مثال زدم وگرنه مثل اینکه زمین تا آسمون باهم فرق دارن..
بدترین کابوس برای بازیکنان یه بازی آنلاین P2W هستش که امیدوارم اینطور نباشه.
چون یه اشاره ای به بازی Escape from Tarkov شده یه خورده قضیه ترسناک شد چون بازیکنان این بازی به شدت از این قضیه P2W شاکی هستند
طبق اطلاعات حس میکنم سبک روگ لایک رو با بتل رویال قاطی کردن
کلا Extraction Shooter ها همینن به سختیشون معروفن
(میدونم ربطی به این پست نداره)کی نمرات فاینال فانتزی میاد فقط دو روز مونده به انتشارش پس چرا نمیاد
کل جذابیت بازی های آنلاین واسه من بخش pvp هست اگر این بازی شامل این بخش نباشه خیلی ناامید کننده است حداقل واسه من.
یه بازی بی ارزش که از الان شکستش مشخصه
با اکانت دیگه ات بعد چند وقت دوباره پیدات شد ترسو؟؟
«زمین مسابقه، قوطیهای O2 پیدا کنند یا حتی قبل از شروع هر نبرد، آنها را با قیمتی بالا از فروشگاه خریداری نمایند»
دقیق نفهمیدم منظورشون چیه
ولی بازم خرید قوطی قبل شروع نبرد یکم بی انصافی نیست؟
استودیو و بازیای سرویس محور سونی خودشون هم بکشند نمیتونند یک سرویس محور غنی مثل گیما بانجی ارایه بدن تا پشتیبانب فوق العاده از گیماش بماند
استودیو و بازیای ایکس باکس هم خودشونو بکشن نمیتونن یه بازی غنی مثل گیما بتسدا ارایه بدن 🗿
آیا پس از این ، دستینی ۳ای هم وجود خواهد داشت یا این که پروندهش بسته میشه ؟
دستنی ۳ ساخته میشه منتها حماسه روشنایی و تاریکی تموم میشه و یک حماسه و داستان کاملا جدید میسازن
خوشم اومد چقدر عمیق…
ولی امیدوارم عامه پسند باشه
یه سوال مگه بازی ارجینال اول شخص نبود این چرا سوم شخصه؟
همینو تو کال اف و بتل پیاده نکرده بودن تو بتل و کال اف هم همینجوری بود وارد مپ میشدی باید یک سری دیتا/پول برمیداشتی سریع صبر میکردی هلی کوپتر بیاد فرار کنین , چیز جدیدی من نمیبینم تو این بازی تنها چیزی که جدیده بنظرم فقط دنیاشه وگرنه ایده اش تو یک عالمه بازی دیگه دیدیم.
اسکیپ فرام تارکوو کاری کرد که اکتیو و بانجی ازش اسکی برن😂😂😂
اون اکتی با دی ام زی اسکی ناموفقی داشت😂
ببینیم این بانجی دستینی ساز میتونه اسکی موفقیت آمیزی از یه استدیو ایندی روسی داشته باشه یا نه😂😂😂
چقدم با اعتماد بنفس میگن “بازی سرویس محور نهایی” و”ایده جدید و اوریجینال” 😂😂
الان چند ساله اسکیپ فرام تارکوو ازون سر دنیا توییچ و استیم کامل گرفته دستش اینا بعد چند سال اومدن همون بازی شخصیتارو آهنی کردن میگن بازی سرویس محور نهایی و جدید😂😂😂😂
ماشین چاپ پول جدید سونی به دنیای آنلاین،
خوب و برنامه ریزی شده با هایپ بالا برای یه عنوان جدید از طرف بانجی با ایده عای جدید شون. زیباست.🌌
احتمالش خیلی خیلی کمه ولی اگه این گیم بانجی شکست بخوره سونی عملا بدبخت میشه ، همه ی ۱۲-۱۳ تا بازی لایو سرویسی که داره میسازه رو همین بانجی داره مدیریت و نظارت میکنه بهشون حالا اگه بازی خود بانجی شکست بخوره عملا کار اون ۱۲-۱۳ تا بازی هم تمومه با اینکه احتمال شکست خوردنش واقعا پایینه و احتمالا اگه ببینن احتمال شکست خوردن پروژه وجود داره کلا بزنن کنسل کنن گیمو. با این حال ایده ی خیلی جالبی داره این گیم و خیلی جذابه ایدش بین این همه گیم آنلاین آبکی چرت و پرت بالاخره یه گیم انلاین متفاوت داره میاد.