به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

امیرحسین نصرتی
۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

سران مایکروسافت و ایکس باکس عقیده دارند که اگرچه می‌توانند بازی‌های موفقی برای VR و AR تولید کنند اما ظرفیت بازار هنوز به حد مطلوب آن‌ها نرسیده است.

به تازگی مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، در مصاحبه‌ای با The Hollywood Reporter شرکت کرده و در آن راجع به چشم‌انداز مایکروسافت برای حضور در فضای واقعیت مجازی، صحبت‌هایی به میان آورده است. هنگامی که از او پرسیده شد که نظرش درباره VR و AR چیست؟ اینطور پاسخ داد که:

فکر می‌کنم ما باید تا زمانی که مخاطبین [این پلتفرم] بیشتر شوند، کمی صبر کنیم. ما بابت اینکه آی‌پی‌های بزرگی داریم که هرکدام تبدیل به فرنچایزهایی با جامعه عظیم بازیکنان خود شده‌اند، بسیار خوش‌شانس هستیم.

مت بوتی

او ادامه داد:

در حال حاضر ۱۰ بازی داریم که هرکدام در طول حیات خود تعداد ۱۰ میلیون پلیر جذب کرده‌اند و این اتفاق، دستاورد بسیار بزرگی است اما این اعداد و ارقام، چیزی هستند که برای دیدن موفقیت یک بازی به آن نیاز داریم که خب، درباره AR و VR نمی‌توانیم چنین چیزی را ببینیم.

مت بوتی

بوتی درحالی این صحبت‌ها را به زبان می‌آورد که سونی اعلام کرده است PSVR 2 فروشی موفقیت‌آمیز داشته و توانسته است بیشتر از PSVR قبلی، بفروشد. البته آمارها اعلام می‌کنند که این هدست واقعیت مجازی، در شش هفته نخست عرضه فقط ۲۷۰،۰۰۰ واحد فروخته است که این رقم با ۶۰۰،۰۰۰ واحدی که خودِ سونی اعلام می‌کند، چند صد هزار عدد اختلاف دارد.

تحلیلگران با درنظر گرفتن نتایج تحقیقات سازمان جهانی داده‌ (IDC)، تخمین زده‌اند که فروش کمِ PSVR 2 ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی، بالا رفتن نرخ بهره و نیز بیشتر شدن اخراج کارکنان بوده است. فراموش نکنید در این بازارِ نه چندان پررونق، مدتی پیش شرکت اپل از هدست Apple Vision Pro رونمایی کرد که قیمتی چند برابر سایر رقبا دارد. بنابراین شاید مایکروسافت درباره ورود به این حوزه، کمی محتاط عمل می‌کند.

اما نظر شما چیست؟ با گیمفا درمیان بگذارید.

منبع: Insider-Gaming

ᚱ.ᚻPotg🐘💰Haj_Hosseinدکتره گیمفاAmirhossein152DARKSIREN.milad saMaster bladeEllie WilliamsJavad.Starlul-bookامیر حسینمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)RedDevilsHunterbutcher of blavikenfarshadxAlbert Weskermore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Love Game گفت:

    درست هم میگن
    VR ایده درست در زمان اشتباهه

    QUIGGZYObi wanدکتره گیمفالئوناردو داوینچیErmiya MK(از گور برگشته)Al "Sonny" PacinoDoskiMaster bladeBrainiac
  • Dark Night گفت:

    VR پروژه شکست خورده ای هست و کمتر گیمری ازش استقبال میکنه.

    SMITRHaj_Hosseinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)دکتره گیمفالئوناردو داوینچیAmirhossein152Al "Sonny" PacinoDoski.Master blademore
  • مترسک گفت:

    بهترین کار همینه فعلا برای ورود به vr خیلی زوده البته که مایکروسافت راه زود هنگام دیگه ای رو پیش گرفته و اون کلوده ولی خب با قدرت داره ادامه میده و هزینه میکنه برااش و قطعا هم موفق خواهد بود

    Brainiacمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)دکتره گیمفالئوناردو داوینچیAl "Sonny" PacinoDoski.Master bladeLove Game
  • یک استودیو متاورسی آینده بین و قدرتمند نیازی به فروش نوی سوپر مارکت نداره 😁😁😁
    ما داریم توی قرن ۲۱ زیست میکنیم
    ۵۰ سال دیگه میفهمید گیم پس عجب معجزه ایی بود

    Amirhossein152.
  • سونی با زودتر وارد شدن به بازار واقعیت مجازی تجربه بیشتری کسب کرده و میتونه از این تجربیات در بهبود نسلهای بعدی هدستش استفاده کنه در مورد مایکروسافت هم احتمال داره که یه بخشی رو به تحقیق و توسعه واقعیت مجازی اختصاص داده باشه

    🐘💰BrainiacHaj_Hosseinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MMDAl "Sonny" Pacino.Love GameTom
  • امیدوارم ده سال دیگه که VR مین استریم‌تر شد، ورود به این شاخه برای مایکروسافت چالش‌برانگیز نباشه زمانی که متا و سونی و اپل روابط مستحکمی با استودیوها و سازندگان آثار VR دست و پا کردن. طوری نباشه که تازه به فکر خرید استودیو و برقراری ارتباط بیوفتن، روندی که دیر به فکرش افتادن. تامین منابع برای تولید بهترین دستگاه واقعیت مجازی بماند. در هر صورت، شرکت‌های دیگه هم احمق نیستند که دستگاه واقعیت مجازی تولید میکنن با وجود بازار محدود، اهدافی دارن برای بلند مدت.

    ᚱ.ᚻ🐘💰Haj_HosseinNimaلئوناردو داوینچیAmirhossein152MMDامیرحسین نصرتیDARKSIRENAl "Sonny" Pacinomore
    • Lu Bu گفت:

      بنظرم vr هیچوقت تو جامعه گیمینگ جا نمیفته
      کلود احتمالش خیلی بیشتره جا بیفته چون حداقل گیمرها راحت تر میتونن به بازی ها دسترسی پیدا کنن
      و همچنین با هزینه کمتر
      من ک خدایش اگ vr رو مفت بهم بدن خیلی ک بتونم باهاش راه بیام و ازش لذت ببرم یه هفته الی یه ماهه
      خلاص ، کلا بدم میاد روی چشم ها قرار میگیره ، حتی میگن طولانی مدت هم گردن درد میگیری 😂
      تازه اپل هم اون دستگاه vr رو فقط واسه گیم و کاربران عادی نساخته

      Haj_HosseinNimaamirthfulAmirhossein152Al "Sonny" Pacino.RondaRezaLove Gameشبح گیمفا 👣more
      • هیچکس از آینده خبر نداره، نمیتونیم چیزی رو به صورت فکت بگیم اما چند تا موضوع رو مطرح می‌کنم:
        1- کلاود و VR دو مسئله متضاد نیستن که در این مبحث بخوایم بگیم کلاود که باشه دیگه vr نیست. اتفاقا، مکمل هم هستند و یکدیگر رو تقویت میکنن، پیشرفت و جا افتادن کلاود به معنای سقوط vr نیست، بلکه حتی میتونه تقویت‌کنندۀ واقعیت مجازی باشه. حالا این که سرعت پیشرفت در کدام یک بیشتر خواهد بود مسئلۀ کاملاً متفاوتیه.
        2- شرکت‌های سونی و مایکروسافت و متا و اپل و … با این سابقۀ درخشان و پیشگام بودن در تکنولوژی قطعاً چیزی در این مبحث دیدن که بلا استثنی ورود کردن به مبحث VR. (متا حتی ضررهای بی حد و اندازه ای بخاطر این قضیه دید اما دست از وی آر نکشیده) درسته هیچ فکتی وجود نداره، نوابغ هم میتونن اشتباه کنن، اما نزدیک‌ترین پیش‌بینی از آن پیشگامان تکنولوژی هست که تقریباً همگی دستی در این قضیه دارن حتی ولو. و با وجود بازار محدود و چالش‌های بیشمار، این شرکت‌‎ها بازار واقعیت مجازی و افزوده رو رها نکردن و سعی میکنن که مدام پیشرفت کنن، مثل روز روشنه که واقعیت مجازی و افزوده پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود و پیشرفت داره، چه از نظر کیفیت، چه کاربرد چه راحتی استفاده.
        3- حتی شرکت مایکروسافت هم پتانسیل در بازار vr رو به وضوح میبینه، وگرنه بوتی نمیگفت «فعلا» ورود نمیکنیم، و میگفت پتانسیلی در این بازار نمیبینیم. مشخصه که پتانسیل وجود داره، فقط استراتژی این شرکت برای ورود متفاوته، شاید استراتژی خوبی باشه شاید نه، این موضوع رو یه متخصص باید نظر بده.
        4- قرار نیست vr همین شکلی که هست باقی بمونه از اولین دستگاه vr که چند دهه قبل تولید شد تا به امروز آنقدر تکنولوژی این سخت‌افزار پیشرفت کرده که در حال حاضر سطح راحتی استفاده و خروجی بصری کاملاً فرق داره با حتی نسل قبل. بنابراین این که در حال حاضر شما گردن درد میگیری یا استفاده ازش برات چالش برانگیزه، قرار نیست مسئلۀ بیست سال آینده باشه وقتی چشم‌انداز فکری اینه که یه روز قالب سخت‎‌‌‌افزاری قراره به «لنز» تبدیل بشه!

        ᚱ.ᚻHaj_HosseinNimaلئوناردو داوینچیAmirhossein152MMDDARKSIRENDoskiBAXY bachs.more
      • Joel Miller گفت:

        Lu Bu@ ببین دوست من مشکل اینجاس که شما به VR به چشم یک پلتفرم اصلی نگا میکنی در صورتی که اینطوری نیست VR یا کلا هدست های واقعیت مجازی یک پلتفرم جانبی به حساب میان اینطوری نیستش که مثل کنسول مثل PC بشینی هروز وقتت رو بزاری براش VR مثل یک دورهمی میمونه اینکه بشینی مثلا هفته ای دو سه ساعت تجربش کنی همین من تجربش رو دارم که میگم ببین اینطوری بهت بگم VR بدرد بازی های داستانی نمیخوره بحث گردن دردو بحث سرگیجه و چشم دردو اینا نیست بحث اینه که کلا به طور طبیعی خسته میشی هر بازی داستانی که باهاش بکنی فقط همون چند دقیقه اوله که برات جذابه بعد برات تکراری میشه VR فقط بدرد بازی های کژوال میخوره اونم در صورتی که انقدر بازی داشته باشی که هی بتونی تغییرش بدی و از تکرارش جلوگیری کنی، در کل لذتی که تو واقعیت هست تو مجازی نیست مجازی یک لذت زود گذره هیجانش فقط همون چند دقیقه اولشه بعد واست تکراری میشه

        RezaBrainiacلئوناردو داوینچیAmirhossein152Lu Bu
      • amirthful گفت:

        نظر شخصیته و قابل احترام اما… وی آر یک دستگاهه و کلاود گیمینگی که شما می گید حجم، شکل و فرمی نداره. بسته به حجم اینترنت و سرعتی که دارید می تونید بازی هارو تجربه کنید. درواقع تجربه ی همه از وی آر می تونه ثابت باشه. اما کلاود خیر. مثال سادش اینه که کلاود قراره برای شخصی باشه که کنسول نداره. خب در ایران اونی که کنسول نداره که نت خوبی هم نداره. نت خوبم اگه داشته باشه با وجود فی.لتر با سختی دوچندان باید به تجربه بازی در فضای ابری بپردازه(ایران نه، هرجایی، سخته) اما اگه سرعت اینترنت به بالاترین حد خودش برسه و مشکل حجم هم وجود نداشته باشه و هزینه های اینترنت هم کاهش پیدا کنه. واقعا کلاود (از نظر من) چیز جذابی نیست. می تونه خدمات خوبی به حساب بیاد که کاربر هایی که دوست دارند ازش استفاده کنن اما من اصلا دوست ندارم سیاست ایکس باکس بر مبنای کلاود جلو بره. پلی استیشن هم کلاود داره و این امکان رو به کاربر هاش می ده که بازی های نسل های عقب تر رو با کلاود تجربه کنن(و این ضعف که انتخاب دیگه ای هم ندارن). اما ایکس باکس به طرز عجیبی بر روی کلاود مانور میده و غیر قابل کتمان که دوست داره آینده ی این صنعت بر روی فضای ابری باشه تا هزینه اولیه ی ساخت کنسول ،سودده نبودنش و مشکلات عرضه و تقاضا رو نداشته باشه. بهش فکر کن. فقط به یه تلوزیون، موبایل، لپتاپ یا هر چیزی که به اینترنت وصل بشه و گیم پس رو بالا بیاره نیاز داری تا بازی هارو تجربه کنی. کنسول می خوای چیکار. جناب کریمی خوب گفتن. اگه وی آر رو با کلاود گیمینگ مچ کنند. دیگه هم مشکلات آویزون بودن سیم هم سنگینی که تو متا کوئست وجود داره حل میشه. کلاود می تونه مکمل وی آر باشه اما هیچ وقت نباید جایگزین کنسول ها بشه. ما ایکس باکس رو دوست داریم چون ایکس باکسه و کلاود و هر سیاست دیگه چون بخشی از ایکس باکسن نباید دوستشون داشته باشیم. باید بتونن کاربردی باشن.

        Reza
    • اگه دان متریک مونده بود فکر کنم الآن داشتن وی آر ۳شون رو میساختن با توجه به این که ایکس باکس وان رو یک پلتفرم شلم شوربا یعنی همه نوع مدیا رو در خودش داره ، معرفی کرد (تازه اوایل نسل قبل یه ارتباطی هم بین ایکس باکس و هولولنز یادمه برقرار کرده بودن همونموقع)

      Al "Sonny" PacinoBrainiacتریس مری گلدReza
    • TemporaryUser گفت:

      من فکر میکنم با توجه به شرایط الانشون تصمیمش منطقیه. الان فارق از دلیلش، تیم ایکس باکس تو تولید محتوای منظم و با کیفیت برای کنسولشون موندن. منطقیه الان کل منابعشون رو روی همون بازیای کلاسیک بذارن تا به یه ثباتی برسه تا اینکه توجه شون رو تقسیم کنن.

  • mohammad گفت:

    همون سیب زمینی سوخته کاری نکنه بهتره

    🐘💰BrainiacQUFAmirhossein152Al "Sonny" Pacino
  • Nemesis گفت:

    بهترین کارو میکنه چون هنوز جا نیافتاده

    Al "Sonny" Pacino
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند