فیل اسپنسر همچنان بر سودآور بودن Game Pass و Xbox تاکید میکند
فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، مجدداً تأکید کرده است که خدمات سرویس گیم پس و پلتفرم ایکس باکس در مجموع سودآور هستند.
مدتی میشود که از سودآور بودن سرویس اشتراکی گیم پس خبر داریم. فیل اسپنسر در طول مصاحبهای زنده با وال استریت ژورنال در سال ۲۰۲۲ این موضوع را بیان کرد. در حالی که ما از ارقام دقیق یا روشهای حسابداری استفاده شده برای گیم پس اطلاعی نداریم، اسپنسر اخیراً دو بار به سودآوری این سرویس اشاره کرده است. این موضوع با توجه به قیمت پیشنهادی و فوقالعادهای که گیم پس با بیش از ۴۰۰ بازی در خود ارائه میدهد، برای برخی تعجبآور است.
درآمد این شرکت در رابطه با پلتفرم ایکس باکس و کسب و کار آن نیز با سودآوری همراه بوده و زیاندهیای در کار نیست. سوابق نشان میدهد بخش بازی مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ به درآمد ۱۵.۵۶ میلیارد دلاری دست یافته که عمدتاً ناشی از ارائه محتوا و خدمات است، این محتوا و خدمات شامل فروش کامل بازی و اشتراکهایی مانند گیم پس میشود. بر اساس درصدهای ارائه شده توسط اسپنسر در سال ۲۰۲۲، سرویس مذکور میتوانست ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد دیجیتال ایکسباکس را به خود اختصاص دهد که نشاندهنده بازه ۱.۱۹۷ تا ۱.۷۹۶ میلیارد دلار برای سال مالی ۲۰۲۲ خواهد بود.
اخیراً در پادکست جدید Giant Bomb، اسپنسر بیشتر در مورد مدل گیم پس و رویکرد کلی مایکروسافت در قبال این سرویس صحبت کرده است:
گیم پس و ایکس باکس سودآور هستند و من بارها گفتهام که این شرایط پایدار است، با این وجود مردم میخواهند بدانند که منظور من دقیقاً چیست.
من به کمی قبلتر برمیگردم، به زمانی که ما بازیها را فقط روی کنسول منتشر میکردیم. هنگام عرضه کنسول جدید، گمان ما این بود که سونی و نینتندو وجود ندارند. بنابراین هر زمان که شما یک بازی را میدیدید، میگفتید: «هی، شما این بازی را بر روی تمام پلتفرمها منتشر نمیکنید، شما انحصارگرا هستید و…»
بیایید بگوییم میخواهیم Halo 2 را عرضه کنیم ولی آن را برای نینتندو و سونی منتشر نخواهیم کرد. هیچ کس از من نمیپرسید که «سود و زیان این بازی چگونه خواهد بود وقتی آن را در پلتفرمهایی که میتوانید بفروشید، نمیفروشید؟»
اما اکنون با وجود گیم پس مردم سوال دیگری را مطرح میکنند. آنها میگویند «خب یک دقیقه صبر کنید، شما آن تعداد نسخهای را که میتوانید بفروشید، نمیفروشید، پس چگونه از پس هزینههای تولید این بازی بر میآیید؟»
ریاضی در این قسمت برای ما بسیار شبیه به موضوع قبلی است. سوالی که شما از کنسولهای قدیمی میپرسیدید این بود که: «خوب، چون Halo 2 عرضه میشود چند کنسول میخواهید بفروشید؟ این بازیکنان به چه تعداد و برای چه زمانی روی پلتفرم شما میمانند؟ آیا آنها اصلاً بازی را میخرند؟ این کار مقرون به صرفه است که بازی را منحصر به پلتفرم خود نگه دارید؟
بگذارید واضح بگویم، ما میتوانستیم Halo 2 را روی پلیاستیشن عرضه کنیم و احتمالاً نسخههای بیشتری از آن را نیز میفروختیم. احتمالاً میتوانستیم همین کار را روی پلتفرم نینتندو نیز انجام دهیم.
وقتی به گیم پس نگاه میکنم، میدانم که ما قطعاً از Starfield درآمد کسب خواهیم کرد، ما رشد میکنیم و در نهایت گیم پس و ایکس باکس پلتفرم بهتری هم در رایانههای شخصی و هم در میان کنسولها خواهند بود.
این برای ما به معنای گسترش دسترسی افراد به پلتفرمهایمان است، و فکر میکنیم بازیهای مهمی مانند Starfield کاتالیزور رشد گیم پس در بسیاری از پلتفرمها خواهند بود.
هر زمان که پلتفرمی را توسعه میدهید، معادلاتی نیز در رابطه با بازیها و چگونگی عرضه آنها وجود دارد. ما یک ناشر عناوین ترد پارتی نیستیم، شاید در رابطه با محتوای خود مانند Starfield، تصمیماتی را اتخاذ کنیم، اما تعمیم آن به تمام محتواها نادرست است؛ بدیهی است که Minecraft در زمان عرضه بر روی پلتفرمهای دیگر نیز منتشر میشود.
منبع: Tweak Town
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
بازم دعوا تو کامنتا شروع میشه:)
عالی🍿
این ۲ هفته خیلی بیش از حد دعوا داشتیم
موفقیت گیمپس و ایکس باکس هر روز داره بیشتر و بیشتر میشه و این به نفع جامعه گیمیری خواهد بود .
شوکیس برا ۹۰ درصد فن ایکس باکس عالی بود و همین کافیه مابغی نظرات حاشیست
مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚
بزارید استارفیلد و موتور اسپرت بیان اون موقع پیشرفت چندبرابری گیم پس و فوت شدن سرویس پلاسیده که بازی های پلاسیده نسل قبل رو میزاره شاهد خواهیم بود
خب باشه حالا داداش،سرویسی که دوسش داری داره میتازونه فعلا،حالا چرا انقدر میزنی اون یکیو😑
یعنی بازیای بتسدا هم پلاسیده اند؟
خودزنی کردی برادر
🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝
اره جون خودت حدقل سونی انقد طمع کار نیس واسه اسنشیال این ماه بازی های خیلی باحالی داد مثل ایکس باکس نیس اصن گیم هایی رایگان میکنه که اصن انگار وجود نداشتن
مهران مدیری یه حرف جالبی زد ، میگفت : هرچه یک آدم یا سازمان یا شرکت نیاز داشته باشه که یک مسئله یا موضوع رو مکررا و بیشتر توضیح بده ، نشان از ضعف اون نفر (یا سازمان یا کمپانی) داره !
نشان از ضعف نیست بلکه میخواد با تکرار به یه سری افراد نفهم که فکر میکننن مهندس و بیزینس منن حالی کنه
خب پس کل فلاسفه،جامعه شناس ها و هرکسی که داره درباره یچیزی توضیح میده تا افرادی که تحت تاثیر جو غلط هستن یا آگاه نیستن و آگاه بکنه یعنی ضعف داره؟!
واقعا خیلی جالب بود 🤮
توهم خیلی جالبی 😈😈😈😈😈😈😈😈🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤢🤢🤢🤢
خسته نشی این همه استیکر
فک نکنم کمپانی تریلیون دلاری مایکروسافت بلد نباشه حساب کتاب کنه و ضرر براش مهم نباشه. شاید در چند سال اول اینکار توی ضرر خالص بودن ولی انقد به خودشون اعتماد دارن که قراره بعداً چندبرابرش رو برگردونن. مطمئن باش کمپانی تریلیون دلاری مایکروسافت حسابدارها و حسابرس های خفنی داره که بتونم جوری تنظیم کنن که شرکت ضرر نده که هیچ به سود هم برسه. نکته ظریف کار مایکروسافت در صبر عجیبش هست! به کم قانع نیست. حاضره سالیان دراز صبر کنه ولی سود فوق کلان بدست بیاره. شاید سبک گیمینگش رو شخص من پسندم نباشه ولی مطمئن هستم مایکرو جایی نمیخوابه که آب از زیرش بره. مایکرو به فکر مونوپولی کامل صنعت گیم از طریق ساخت قدرتمندترین سرویس گیمینگه! جوری که هیچ شرکتی دیگه جرات نکنه واردش بشه. مثل همون کاری که توی سیستم عامل کرد
شما وقتی ازت یه سوال مرسیده بشه میگی جواب نمیدم نشانه ضعفه؟ حالت خوبه؟ طرفی که داره مصاحبه میکنه این سوال رو پرسیده و وقتی زیاد این سوال پرسیده میشه یعنی نیاز به روشن گری داره، بازم پرسیده بشه بازم باید ج بده
دقیقا مثل شماها که تیک آبی دارید و زیاد روتون تاکید کردن…
تصور کنید، شخصی به چای پرداخت کاملِ ۷۰$ برای خریدِ استارفیلد، تصمیم میگیره تا ۱۰۰$ هزینه کنه و اشتراک دوازده ماهه گیمپس رو خریداری کنه چون فکر میکنه اینطور بصرفه تره و میتونه در کنارش بازی های دیگر هم انجام بده.
بعد از گذشت یک سال، اشتراک به پایان میرسه و دوباره اون گیمر هوس میکنه تا استارفیلد بازی کنه، تا اون زمان استارفیلد قیمتش کاهش پیدا کرده و به ۵۰$ رسیده اما گیمر ما باز احساس میکنه که بصرفه نیست و دوباره اشتراک دوازده ماهه گیم پس رو با ۱۰۰$ خریداری میکنه و بدین ترتیب تا اینجای کار مایکروسافت ۲۰۰$ سود میکنه به جای ۷۰$.
مایکروسافت با یک ترفند روانشناسی، گیمر رو مجاب میکنه تا به جای صاحب شدن، اون بازی رو اشتراکی کرایه کنه و بدین ترتیب چندین برابر حالت عادی پول وارد صندوق اکس باکس میشه.
منطقت کامل بی اساس چون مایک مایکروسافت مجبورت نمیکنه که گیم پس به ی بابت استارفیلد با هر بازی دیگه ای همین الان میتونی از استور ایکس باکس ، استیم و استور ویندوز بازی رو بخری و اجباری در کار نیست پی دو گزینه داری یا بازی رو بخر یا گیم پس
شما برای انلاین بازی کردن روی کنسول ها نیاز به گلد و پلاس داری که گیم پس و پلاس اینا رو دارن . خوب یک سری امکانات میده ولی در عوض تورو تشنه نگه میداره . اگه سرویس سود نداشت نتفلیکس نمیومد اون همه فیلم های پر زرق و برق خودشو بزاره
داداش صنعت فیلم خیلی فرق داره با صنعت بازی
اصا صنعت گیم صنعت گرون تریه نسبت به صنعت سینما…
اینا اصا قابل مقایسه نیستن
تجربه ثابت کرده بین ۱۵ تا ۲۵ درصد درآمد میشه سودخالص
الان خبر میگه که مایکرو از گیم پس تقریبا ۲ میلیارد سالی درآمد داشته
ینی ۵۰۰ ملیون خالص که واقعا کمه…
مثلا بازی فورتنایت سالی ۱ میلیارد تقریبا سود خالص داره واسه اپیک گیمز
بعد اونوقت سرویس گیم پس که کلا برنامه مایکرو روی اون میچرخه ۵۰۰ ملیون دلار…
البته که این رقم بیشتر میشه ولی بازم تا موقعی که به اون رقمی که یوشیدا گفت نرسه اون سود آوری کافی رو نداره
من فکر میکنم راز موفقیت گیم پس توی گوشی موبایله…
ینی مایکرو باید بازی های گوشی موبایل رو هم به گیم پس اضافه کنه و بیشتر کاربر موبایل اضافه کنه تا بتونه به اون رقم برسه
واسه همینه ک میخواد اکتیویژن رو صاحب بشه
انحصاری شدن کالاف دیوتی موبایل روی برنامه اختصاصی مایکروسافت میتونه درآمد زایی بالایی داشته باشه براش
از اونور میتونه بازی رو از گوگلپلی برداره و گیمرهارو مجبور کنه از استور خودش استفاده کنن واسه دانلود بازی Cod mobile
فقط دنیل کریگ توی glass onion صد میلیون دلار قیمتش بوده ! و فیلم روز انتشار رو سرویس بود و ایرانیا هم ک مفت از نت دانلود کردن .
از نظر درامد و تعداد فروش کنسول مایکرو هیچ وقت چیزی اراعه نداده و فقط یک سری درصد گفته که هیچ معلوم نیست چقدر میشه چون درامدی ازش نمیدونیم ما و همش شایعس
عزیزجان شما در اینجا فقط سود خوده گیم پس رو دیدی، کاربرهایی که بخاطر گیم پس وارد اکوسیستم مایکروسافت شدن و تمام خریدهاشونم از استور مایکرو میزنه هم حساب کردی؟؟ فقط نباید سود خودش رو حساب کنی که، گیم پس کلی کاربر به اکوسیستم مایکرو اضافه کرده و میکنه، این سوای سود سالانه خودشه که سال به سال هم بیشتر میشه
اتفاقا به نظرم منطق تو بی اساس بود
اگه یک ماهه یا ۳ ماهه بگیره چقدر سود میکنه؟
ببین ، این چیزی که گفتی دقیقا خود دیالوگ امیر گیم شوعه ، و بزار روشنت کنم ، تویی که ایکس باکس نداری مسلما نمیدونی ، اما همین ۱۰۰ دلاری که میگی ما میدیم سالانه ، برای خودمون ۲۰ دلار هم در نمیاد ، پس لازم نیست تو بازی کردن ما دخالت کنی ، خودمون میدونیم با چی طرفیم ، تمام بازی های شوکیس دی وان بودن مرد حسابی ، همین اشتراک گیم پس کمک میکنه که وقتی یه بازی ( مثلا فارکرای۵ ) رو خریدی ، بازی کردی ، و تموم شد ، اون ۶۰ دلارت نسوخته باشه و بعد از اون بازی بی مصرف بشه ، با گیم پس به صورت دوره ای بازی هارو انجام میدی ، کیفتو میکنی ، تمومش میکنی ، اندازه ۶۰ تا بازی دیگه هم طی این مدت انجام میدی ، پس معامله سه سر داره ، یه سرش واسه مایکرو برده ، دو سرش هم مال ما!
حرف شما موقعی درسته که ماروی گیم پس فقط یک بازی داشته باشیم…
نه اینکه اونقدر تعداد بازی ها بالا باشه و همه بازی ها بیاد روی سرویس
فکر میکنم چند سال پیش بود که شوهی یوشیدا مصاحبه کرد و گفت برای به سود رسیدن گیم پس باید ماهی ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشه…
حالا عدد دقیقشو یادم نیست
ولی خیلی بالا بود…
اتفاقاً تعداد بالای بازی ها موجب میشه تا گیمر نتونه همه رو در زمان مشخص شده به پایان برسونه.
مایکروسافت درحال سرمایه گذاری روی بازی های ٱپن ورلد با محتویات فراوان مثل، استارفیلد، Avowed و فیبل هست چون میدونه گیمر نمیتونه هر روزِ ۳۶۵ روز رو بازی کنه: درس، کار، زندگی و… همه اینها گیمر رو سلب میکنه تا هر روز ۱۰ ساعت گیم بزنه، پس در نتیجه در بهترین حالت ۱۸۰ روز رو میتونه گیم بازی کنه و ۱۸۰ روز هم برای تجربهی کامل این عنوان زمان کافی نیست و در ادامه هم کلی بازی به گیم پس اضافه میشن و عملاً گیمر نمیدونه چی بازی کنه و چی نکنه که یکهو اشتراک به پایان میرسه و گیمر مجدداً باید گیم پس رو تمدید کنه چون بصرفه نمیبینه هزینهی کامل بکنه و بازی هارو خریداری کنه.
خب عزیز دل مگه فقط بازیای انحصاری ایکس باکس رو گیم پسن ؟ حرف شما درست ایکس باکس سرمایه گذاریش رو rpg هست و گیمر وقت نمیکنه همرو تموم کنه ، ولی این همه بازیای شرکتای دیگه هم روشه از جمله EA مثل فیفا که هرسال نسخه جدیدش میاد و نسخه قبلی میسوزه و با این حال هرسال جدیدترین نسخش دستمون میرسه چه دیر یا چه زود بدون اینکه پولمون بسوزه بعد تموم شدن سال . و حالا کلی بازیای شرکتای دیگه
من خودم یک ساله خرید سرجمع انگار کلا سه ماه بازی کردم
🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝
مگه فقط استارفیلد روی گیم پس هست ؟
داداش کجای کاری مایکرو کم مونده مولتیارو هم روز عرضه بیاره تو سرویس
ببین حرفت درسته ها ، ولی تو فقط صرفا داری درمورد بازیایی حرف میزنی که چیزای بیشتری برای ارائه بجز خط داستانی دارن . بر فرض بازی مثل دووم اترنال یا اویل ویتین رو در نظر میگیریم . شخصی یکسال گیم پس گرفت ، داره استارفیلد بازی میکنه این هیچ ، کنار این میاد چهارتا بازی داستانی خطی رو هم که AAA هستن و فقط یبار بازی کنی سیر میشی رو هم بازی میکنه تموم میکنه لذتشم میبره . تا تهش میره تجربش میکنه و مطمئنن وقتی داستانشو فهمید دیگه سراغش نمیره . مثالش خود من سر اویل ویتین و های فای راش ، بازیایی نبودن پول بدم سرشون چرا ؟ چون میدونستم یه داستان خطی دارن و تموم میشه دیگه نمیرم سراغشون و گیمپس بهترین راه برای تجربه اینا در کنار بازیای خوبی مثل استارفیلد عه . حالا کسی که فن استارفیلد هست روز اول سال اول اصلا ، میاد وقتی گیم گرونه با گیمپس بازی میکنه (درکنار باقی بازیا مثل هلبلید که اصلا اونم یه گیم داستانی خطیه و تموم میشه دیگه لذت نداره بازی کردن دوبارش) بعد ، سال بعد که قیمت گیم اومد پایین اگه هنوز مثل قبل علاقه مند بود بازی کردن رو تو دنیاش ادامه بده بازی رو میخره
قطعا همینطوره
به شخصه بازی هایی که این چند سالی رو گیم پس دانلود کردم رو جمع کنم خیلی کمتر از پولی که این چند سال صرف گیم پس شده
60 دلار هیلو..۶۰ دلار گیرز ۵ ۶۰ دلار..اتومیک هارتس ۶۰دلار..–های فای..۳۰ دلار ..فورتزا ۴ و ۵ ۱۲۰ دلار -دث دور ۲۰ دلار –پلیگ تیل ۶۰ دلار (فکر کنم ۷۰ دلار بود یادم نیست )
جمع کنیم میشه ۴۸۰ ۴۷۰ دلار
در حالی که این ۵ سال باید ۹۰۰ دلار پرداخت میکردم !!!!
در حالیکه ارزش بازی هایی که دانلود کردم نصف این قیمته
البته میتونه برای هر شخصی متفاوت باشه و تعداد بازی هایی که دانلود میکنه کم و زیاد میشه و ارزش پولی که صرف کرده هم متفاوت خواهد بود
بازی هایی مثل سی اف سیوز و کوانتوم بریک و اوری ۱ ۲ رو تو استیم دارم و از تو گیم پس دانلود نکردم
و سایر بازی ها هم یه خوشم نیومده یا قبلا بازیشون کردم مثل بازی های بتسدا که قبل اومدن رو گیم پس بازیشون کرده بودم
اگه من یه شخصی بودم که ۱۸۰ دلار واقعی که با دلار ۵۰ تومن میشه سالی ۹ میلیون تومن..واقعا ارزش شو نداشت ..ترجیح میدادم جدا جدا بازی بخرم مثل کاری که رو ps5 انجام میدم
ولی برای منی که سالانه ۸۰۰ ۷۰۰ تومن پول گیم پس میدم به صرفس نه بیشتر
تمدید گیم پس هم نزدیکه ..قیمتش رو تو سایت یک خورده ای زده
درا خر یه نکته ای اضافه کنم برای شخصی که هیچ بازی نمیخره و تمام بازی هایی که انجام میده از طریق گیم پس تامین میشه خیلی به صرفس ..ولی برای شخصی که صرفا بازی های روز عرضه رو پلی میده به صرفه نیست و خرید جدا ارزون تر در میاد در دراز مدت
حالا از اون سمت خرید بازی ارزون تر در میاد بکنار بازی هم مال خودته نیازی نیست همیشه انلاین باشی یا گلد داشته باشی و ویژگی های دیگه
بازم تاکید میکنم میتونه برای هر شخصی این اعداد بالا پایین شه..بدون شک برای شخصی که هیچ بازی نمیخره و صرفا از گیم پس استفاده میکنه خیلی به صرفس
برای ایرانی هایی که بازی خریدن براشون چالش ایجاد میکنه قطعا گیم پس گزینه خیلی بهترینه مخصوصا وقتی فروشنده های ایرانی میتونم بگم یک دهم قیمت گیم پس میفروشن و خیلی خیلی مناسبه
مرد حسابی هر سال بیش از صد بازی میاد گیم پس پس اگه فرضا تو تنها فقط یک بازی رو بازی کنی اما مایکرو به بیش از صد تا بازی ساز پول داده در طول اون یکسال
بعدشم تو فقط ۲ درصد گیمرها رو میگی که فقط برای یک بازی گیم پس می خرن ولی ۹۸ درصد گیمرها هر مدل بازی رو بازی می کنن که برای هر کدام جداگانه باید پول پرداخت می کردن اما الان با یک اشتراک به اون بازی ها رسیده
نکته دیگه ایی که باید توجه کرد اینه که وقتی شما مثلا یه بازی مثل استارفیلد رو میخری بعد از اینکه بازیش کردی میدی به دوستات هم بازیش کنن، وقتی کل تیمتون بازی رو کرد تازه میزاریش برای فروش، یکی دیگه ازت میخرتش و دوباره روز از نو، یعنی مایکروسافت یدونه بازی فروخته ولی همون یه بازی رو صد نفر ازش استفاده میکنن، ولی گیم پس اینجوری نیست، هرکس باید خودش سرویس رو بخره اگر میخواد بازی کنه و اشتراکشم که تموم بشه بازی ایی برای خودش نیست که بخواد بفروشتش، گیم پس رو از هر طرف بهش نگاه کنی سودآوره، بقول بلید وقتی میخواین ببینید که یک تجارت سود آوره یا نع اول ببینید که آیا خودش تونسته سه سال دوام بیاره؟ وقتی یک تجارت سه سال دوام بیاره یعنی سودآور و اصولیه، حالا نشانه بعدی اینه که اون مدل تجاری به دیگر رقبا هم سرایت بکنه، خب الان هر ناشری که کاتالوگش به اندازه کافی بزرگ هست یه سرویس اشتراکی زده، حتی امثال یوبیسافت از گیم پس هم پا رو فراتر گزاشتن و dlc ها هم روز عرضه میدن روو سرویس، نشانه دوم یک مدل تجاری موفق همینه که مثل قارچ در تمام دنیای اون تجارت رشد بکنه
بهترین و بزرگترین سرویس جهان که شدیداً به سرعت در حال همه گیر شدن و رشد هست
یک ۱۰ سال دیگه هر گیمی روی هر پلتفرمی از پیسی تا موبایل گرفته که بخواهید تجربه کنید باید براش گیمپس بخرید مثل خارج که هر سریالی الان بخوای نگاه کنی باید براش اشتراک نتفلیکس بخری
اها
تصورت از خارج و نتفلیکس رو دوس داشتم
اگر میگه سودآوره خب لابد سودآوره دیگه چون اگر نباشه خودشون ورشکست میشن
قطعا کاری نمی کنند که خودشون ضرر کن ودر کل گیم پس معامله دوسر برده
کسی مگه شک داشت راجب سودآور بودن این بخش؟ کی واسه بخشی که سود آور نیست ۷۰ میلیارد دلار خرج می کنه
But anytime you’re growing a platform, there’s always this trade off with games. We’re not a third-party publisher, right, we do something different with our content like Starfield, but not all the content. Obviously Minecraft ships on other platforms.”
گیمفای عزیز ، خیلی ممنون از پوشش ولی نمیدونم چجوری ترجمه خط آخر شده « تصمیماتی اتخاذ کنیم ». منظور اسپنسر این بوده که رویکردشون در قبال محتوایی مثل استارفیلد که کامل انحصاریه ، با رویکردشون در قبال یه بازی فراگیر مثل ماینکرافت تفاوت داره . اون ترجمه توی متن ممکنه کژتابی ایجاد کنه
اگه دچار تغییرات بزرگ نشه یه پروژه شکست خورده ست حدس کن اینه در آینده میکرو ترزنکشنا و محتویات جدا و پولی وارد گیم پس بشن به همراه افت محسوس کیفیت بازی ها همراه بشن استارفیلد اگه موفق هم بشه فقط یه تله س واسه کشوندن مخاطبای گیم که مجبور بشن مثل بازیای ea پول بدن واسه ایتما و محتواهای بازی ها
تمام فلاسفه و تحلیل گرها و منتقدین اوردوز کردن با این تحلیلت 🤣
گیم پس شاید اوایل سود زیادی نداشته باشه ولی همین مایکرو بتونه یه مدیریت عالی واسه استدیوهاش برقرار کنه و بازیهاشونو روانه گیم پس کنه اون موقع هست ک کاربرها افزایش پیدا میکنه و یه سود بسیار کلان اونم هرماهه بدست میارن
خوبی دیگ گیم پس اینه ک بازی های فرست پارتیش از قدیم و اونایی ک تا اخر نسل میان و نسل و بعدی و بعدی تا همیشه روی گیم پس هستن و این سرویس با این روش هرروز باارزش تر میشه چون تعداد بازیهای موندگار و با کیفیت سرویس زیاد میشه شما فکرکن از اول نسل ۹ تا آخرش تموم بازیهای فرست پارتیش میان روی سرویس و میمونن و وقتی نسل ۱۰ شروع بشه طرف میتونه با خرید یه گیم پس تمومشونو تجربه کنه
عجب فکر اقتصادی عجیبی و مرموزانه ای دارند😜دقت کردید بازی هایی که معرفی کرد همه سه نوع باندل داشتن با یه قابلیت ارتقاع.کاملا حرکتی روانشناسانه زد رو کاربراش،میری گیم پس میگیری با خوشحالی و با خودت میگی بردو زدم که یهو چشمت به گزینه ارتقاع میفته و وقتی دو دو تا چهارتا میکنی میبینی تقریبا نصف قیمت یه بازی در میاد و امکانات خوبی هم داره پس زارتی ارتقاع میدی به پرمیوم،این وسط نه تنها اکس باکس یه اشتراک فروخته بلکه یه جورایی یه بازی هم بهت فروخته چون همون طور که میدونید بازیا همیشه با قیمت روز انتشار فروخته نمیشن🤣🤣🤣
این نظر صرفا جهت ایجاد شادی در کاربران اهل دل است🤣البته شایدم برای شما مثل من خنده دار نباشه🤔ولی از وقتی کلیپ صحبت فیل اسپنسر با گیمرای ای.ران.ی اکس باکسو دیدم که ابراز همدردی میکرد برای سختی های بازی در اینجا،دیدگاهم دچار تغییراتی شگرفی گشته که شاید این یارو واقعا اونقدرا هم مدیر بد و پول پرستی نباشه و به فکر گیمرای پلتفرمشم هست🙂
پس این UI جدید xbox چی شد ؟ کی برای همه عرضه میشه پس؟
احتمال زیاد در تابستان.
خدایی گیم پس یه چیز فوقالعادست
پشمام ریخته از بازی هایی که توشه و داره میاد
بازی های روز عرضه ❤
بر منکرش لعنت اینو دیگه همه میدونن گیمپس توی همه چی تکه با اقتدار توی سودآوری هم دیگه ببین چه سودی داره برای ایکسباکس خدایی هر موقع اعلام میکنن خبر از سود بالای گیمپس بوده واقعا اینو مدیون اسپنسریم عشقی بمولا…با گیمپس عشق میکنیم خدایی…
تازه این هنوز اولشه این سودآوری..بذارید انصحاری های معرکه و شاهکار مثل استارفیلد و فورزا موتور اسپرت بیان امسال در کنار بازی های مولتی پلتفرم که روز عرضه میان گیم پس مثل پی دی ۳ و خیلی های که یادم نیست خیلی زیاده..سال بعدم که نگم چه انصحاری های میاد..اون موقع دیگه سود و فروش گیمپس وحشتناک میره بالا و پلیر عاش خوشگل به ۴۵ ملیون میرسه..و اوجش میشه زمانی بازی های اکتیویژن هم بیاد گیمپس تصورش نمیشه کرد چی میشه جوری سود میده که فکرشم نمیکنن و پلیر ها راحت میرسه تا ۶۰ ملیون پلیر حتی بیشتر..
تا ابد با ایکس باکس و ماکروسافت 💚
حالت منطقیش اینکه گیم های ایندی و AA روی گیم پس روز عرضه بیان خیلی هم خوبه هم برای سازنده چون گیمرای زیادی بازی میکنن هم اینده نگران بودجه و ورشکست شدن نیست ولی برای گیم های بزرگ خوب نیست به نظرم ولی باز چون ایکس باکس پیشتیبانش مایکروسافت کمک خوبی برای رشد این سرویس در شروع کارش کرده ولی خودم به نظرم بهتره گیم های AAA یه ماه فروش عادی داشته باشن بعد بیان رو گیم پس اینطوری بهتره
خطاب به اون کسایی که میگن سرویس پلاسیده سونی به هیچ دردی نمیخوره باید خدمتشون عرض کنم که تو همین سرویس به قول شما پلاسیده دست کم ۲۰ بازی انحصاری هست که شماها تو خوابتون میتونید ببینید در ضمن این ماه هم که NBA2K اومد دیگه سونی بیچاره باید چیکار کنه تا شما جعبه فنا اینقدر مسخرش نکنید؟؟
بنظرم نام پروفایلتو عوض کن بزن سونی فن عالم
بجای اینکه بیایی تیکه بندازی ، جواب سوال منو بده جعبه فن
جوابش یک کلامه
تمام انحصاری های ایکس باکس روز عرضه میان روی گیم پس و تا ابد میمونن
بازم بهت میگم اسم خودتو بذاری ایستگاه فن برات بهتره 😁
،😂😂😂 بیا پایین عزیزم ، ایکس باکس مگه انحصاری داره که روزه عرضه بیاد گیمپس؟؟🤣 دوتا فورزا و هیلو اومده رو سرویس دلتون خوشه🤣🤣💔