تاد هاوارد: id Software در مبارزات به ما کمکی نکرده است
تاد هاوارد از بتسدا میگوید: «ما طراحی سیستم مبارزات را خودمان انجام دادهایم، و این احساس فوقالعادهای دارد. id ولی در بخش گرافیکی واقعاً به ما کمک کرده است».
با بزرگتر شدن بازیها، استودیوهای توسعهدهنده طبیعتاً با هم متحد میشوند. ما این مسئله را در بازی Final Fantasy 16 دیدهایم که تیم سازنده Kingdom Hearts و استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) در ساخت بازی کمک میکنند. بتسدا (Bethesda) نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ساخت جدیدترین آیپی خود یعنی استارفیلد از استودیوی سازنده سری بازیهای DOOM، یعنی اید سافتور، کمک گرفته است.
با این حال، کمک مورد نظر در حوزهای که شما فکر میکنید نیست؛ تاد هاوارد در صحبت با IGN میگوید:
اید سافتور در مبارزات به ما کمکی نکرد. خب، اول از همه، میتوانم بگویم که مدتها در این شرکت بودهام و افراد حاضر در اید سافتور را میشناسم. من طرفدار بزرگ Doom هستم. آنها بهترین مطلق هستند و DOOM Eternal یکی از بازیهای مورد علاقه من است.
در ساخت و توسعه Fallout 4، آنها به ما چند نکته در مورد نحوه مبارزه ارائه کردند. ولی این بار در استارفیلد، ما خودمان نبردها را ساختهایم و این احساس، عالی است. id ولی در بخش گرافیکی واقعاً به ما کمک کرده است.
بتسدا مشتاق بود که جنبههایی از id Tech Engine را در نظر بگیرد و آنها را به Creation Engine اضافه کند. یکی از این موارد، فناوری motion blur است که هاوارد اینگونه درباره آن توضیح میدهد:
motion blur دقیقاً یعنی اینکه بازی چگونه به نظر میرسد، و از مواردی بود که آنها در id Tech انجام میدهند و ما میخواستیم آن را به Creation Engine 2 بیاوریم، تیم اید به ما کمک کردند تا انجامش دهیم، و این عالی است.
جالب اینجاست که او حتی تایید کرد که اید سافتور در حال کار روی یک پروژه جدید است، اما جزئیات بیشتری را ارائه نداد:
من شدیداً طرفدار کاری هستم که آنها در حال انجامش هستند؛ میتوانیم نگاهی اولیه به کاری که آنها در آینده انجام میدهند داشته باشیم، اینجا برای صحبت کردن در این مورد نیست، اما فقط…
استارفیلد در تاریخ ۶ سپتامبر برای Xbox Series X/S و PC عرضه میشود و دارندگان نسخه پریمیوم حتی زودتر، یعنی از اول سپتامبر، به آن دسترسی خواهند داشت. این بازی به ۱۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی در رایانههای شخصی نیاز دارد و SSD برای آن اجباری است. بازی در ایکس باکس سری ایکس با کیفیت 4K و در سری اس با کیفیت 1440p اجرا خواهد شد، ولی در هر دو کنسول بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده است.
برای دریافت جزئیات بیشتر در آینده، با ما همراه باشید.
منبع: Gaming Bolt
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
استارفیلد برای ایکس باکس تو سال ۲۰۲۳ حکم ۱۰ تا بازی رو داره …
چرا؟ حکم ده تا بازی ؟ این چرت و پرتا چیه؟ بهانه فنبوی های ایکس باکس این شده؟ باید هر شرکت ۲ تا۳ بازی حداقل هر سال داشته باشه
ایشلا مایکرو موفق بشه و به این مرحله برسه ولی ااینکه همچین چیزی بگی درست نیست تو اگه فن هستی باید اعتراض کنی تا بهتر هم بشه نه اینکه ماله بکشی
هر سبکی از بازی زحمت خودش رو داره حالا چون استارفیلد وسعتش زیاده به معنی این نیست بازی هایی مثل گاد اف وار دو روزه ساخته میشن
هر کدوم چند سال زمان میبرن
های فای راش پلانت لانا ردفال موتور اسپرت و استارفیلد ردفال رو فاکتور میگیریم هم میشه ۳ تا
جناب حداقل بازی AAA هست نکه کالا یارو ۳ تا بازی بده اونجوری که خیلی کمه
واسه همین چنتا چنتا بازی هاست که یهو کریتوس رو هوا معلق میشه ،سایبرپانک کرش میخوره ،اسپایدرمن فریز میشه و بعد سونی برای این که بخواد سود بیشتر ببره میاد انحصاریاشو پورت میکنه تو pc و همه این باگ ها تو pc هم هستن🙄.
پس نتیجه میگیریم کیفیت>کمیت.
حالت خوبه ؟ والا من نه دیدم اسپایدرمن فریز بشه و نه کریتوس معلق بشه
گاد اف وار ۱ و رگناروک رو هردو رو پلات کردم پ اسپایدرمن رو هم ۲.۵ بار تموم کردم
کیفیت رو همه با بازی های پلی استیشن و راک استار میشناسن وقتی مایکرو بازی درست و درمون تریپل نمیده از کجا بفهمیم کیفیتش کجاست
منظورت ریدفال بود برای سود بیشتر؟ که مایکرو منتشر کرد؟ به جان تک تک اعضای خانوادم قسم یه باگ من تو گاد اف وار ندیدم چرا دروغ میگین؟
یکی نیس بگه ناموسا بلد نیستید بدید یه شرکت حرفه ای پورت کنه
گاد آف وار بهترین بازیکن عمرمه ولی اگه عاقلانه فکر کنیم گاد رو تو یک هفته میشه تموم کرد ولی استارفیلد تا سال ها سرگرمت میکنه ..
من نمیدونم چرا یک گیم خطی رو با یک بازی مقایسه میکنی که وسعتش ۱۰۰۰ برابر بازی های خطیه …
حتی رد دد۲ با اون همه عظمتش نباید بااین مقایسه کنی ( راکستار دور و بر ۳۰۰۰ کارمند ثابت داره با تایم بسیار زیاد …)
فقط کافیه یکم دیدت رو منطقی تر کنی …
جناب سال ها رو از کجات درمیاری؟ بزا بازی بیاد بعد حالا معلوم نمیشه
no mans sky میتونه ادم رو خیلی سرگرم کنه بله ولی نه همینطوری چندین dlc تا حالا دادن براش اونم رایگان و گرنه هیچ بازی بدون کمک ادامه پیدا نخواهد کرد
جناب چرا بهانه میارین؟دیگه بحث تعداد کارمند میکشین وسط؟ خب منم بحث پول مایکرو رو میکشم وسط که ۱۰۰۰ برابر راکاستار پول داره میتونه کارمند بگیره
متاسفانه امثال شما اصلا منطقی نیستین مقل مذهبی ها که فکر میکنن از همه منطقی ترن و با دلایل علمی و منطقی میجنگن
وسعتش ۱۰۰۰ برابره بازی خطیه؟ بگو ببینم از چه نظر وسعتش ۱۰۰۰ برابره؟الان یعنی من بگم هورایزن فوربیدن وست وسعتش خیلی بیشتر از نسخه اول هست باید گرافیکش بیاد پایین؟یا فریم ریت کم بشه؟ اون وسعتی که شما میگی همه با هم رندر نمیشه
در ضمن no mans sky رو برو ببین خیلی شبیه استارفیلده. استارفیلد یکی از مشکلاتی که داره اینه تو نمیتونی خودت با سفینت از سیاره ها بلند شی و وارد جو بشی بلکه میره تو کات سین و لود میکنه که کاملا حس بازی نابود میشه و وقتی رفتی فضا نمیتونی خودت فرود بیای بلکه سیاره انتخاب میکنی خودش میره تو به این میگن وسعت؟اون موقع وسعت no mans sky بیشتره که
اخه کی با گاد مقایسه کرد؟؟ چرا سونی فنا اینجورین؟؟ وقتی کسی از ایکس باکس تعریف میکنه احساس میکنن بهشون توهین شده
نمیشه فن چیزی جز پی اس بود بدون اینکه به یه عده بر بخوره
حرف شما توهینه به گیمره منم فن ایکس باکسم میخوام پیشرفت کنه میخوام در سال تعداد زیادی بازی بده
ولی امثال ایشون میگن نه همین خوبه چون برابر با ده تا گیمه و الکی انقدر تعریف میکنن که شرکت ها بازی بیشتر عرضه نکنن چون شرکت هم به درخواست مشتری توجه داره
میفهمی چی میگم یانه؟
اینو میفهمم که فن نمایی
طرف از بازی خوشش اومده دوست داره تعریف کنه دوست اغراق کنه
شما اینو میفهمی یا نه؟
ایشون دوست داره تعرف کنه منم دوست دارم اعتراض کنم
میبینی چاله میدونی و بی منطث حرف زدن خیلی راحته
من میگم به عنوان گیمر باید بجای ماله کشی اعتراض کرد به مشکلات شرکت حالا سونی باشه یا میکروسافت
من گیمرم و گیم برام مهمه همین نه فن نما هستم و نه مثل شما فنبوی
فهمیدی؟ اها گفتی نمیفهمی. اوکیه
😂😂😂😂😂😂
همینکه میگی نومنز اسکای و استارفیلد شبیهن خودش کلی در مورد شخصیتت اطلاعات میده
نه اصلا شبیه نیستن
فقط میتونی یه فنبوی فشاری باشی که بگی شبیه نیستن خیلی شبیه هستن و این به معنای بد بودن بازی نیستی
برو یه سرچ بزن مقایسه ها رو ببین اگه گیمر باشی میفهمی چقدر شبیه ان
البته گفتی فهمت خرابه
چرا راجب تی شرت فیل اسپنسر خبر نمیزارید که اشاره به بازی Hexen: Beyond Heretic میکنه بازیی که ناشرش id Software بوده که الان مایکروسافت صاحب امتیازش هست
به احتمال ۱۰۰ درست دارن ریبوت ازش میسازند
البته بازی مثل همون Doom هستش
کار درست هم همینه. شوتر کجا آر پی جی کجا
ولی تو جنبه های گرافیکی ای کاش بیشتر از انجین اید بهره میبردن
تاد هاوارد کلا خیلی دوست داشتنیه
حقیقتش اول که مبارزات بازی رو دیدم فکر کردم کاره آیدی سافت هست. آفرین به بتسدا که تونسته با این همه پیچیدگی های استارفیلد بخش مبارزاتش رو هم به طرز عالی طراحی کنه..
سورنا عزیز تبریک شوکیس طوفان کرد همینطور که انتظار داشتیم ترکوند و انحصاری ها عالیییی برامون نشون داد..داش عزیز ی یپام خصوصی بده کارت دارم…
بازم تبریک به همه ایکس باکس های عزیز
سلام. اره انصافا شو کیس خوبی بود. من از اول تا آخرش دوست داشتم روند و چینش بازی ها خیلی خوب بود..
باشه میفرستم.
درسته که نام این استودیو از دو حرف i و d تشکیل شده اما تلفظ نام این استودیو بر خلاف تصور آی دی سافتور نیست و اون رو بصورت ئید سافتور تلفظ میکنند.
ممنون . ولی من تو فارسی نویسی خیلی سخت نمیگیرم ، حتی کرکتر رو کاراکتر مینویسم : )) یا خیلی چیزای دیگه رو .
بخش مبارزاتش فوقالعادهست انگار نه انگار یه بازیِ Rpg هستش استارفیلد !
دقیقا. انگار یه بازی شوتر خطی هست😍
یه جا هست lead artist بازی میگه توی خلق دنیا و محیط ها balance بین فان بودن و واقع گرایانه بودن رو به وجود آوردیم
بعد lead producer میاد میگه توی بخش گیمپلی فان بودن برای پلیر اولیت بوده 🙂 کاملا هم مشخصه. انیمیشن های حرکت کردن توی اول شخص و سوم شخص خیلی روون تر شدن و clunky بودن فالوت ۴ رو ندارن
دیزاین گان ها و انیمیشن هاشون هم به شدت جذابه. اون reload transition که نشون میدن خیلی خفنه. انگار گرفتن گان دیزاینر های F4 رو اخراج کردن :))
جالبه برام که دوتا ایراد اصلی که به Fallout 4 وارد بود رو کاملا حذف کردن. ۱-سیستم دیالوگ ۲- دیزاین و انیمشن های گان ها
دقیقا زد به خال خدایی طراحی سلاح های فال اوت خیلی رو مخ بود. سیستم دیالوگ هم که واقعا نمیدونم چرا چنین تصمیمی براش گرفتن پلی به احتمال خیلی زیاد فشار ناشر بوده تا از این طریق پلیر بیشتری جذب کنند…
میدونی طراحی های استارفیلد خیلی خاصه لامذهب اصلا روان آدمو بهم میریزه. لباس ها ، سلاح ها ، شهر ها، فضا پیماها همه شون در عین سورئال بودن کاملا رئال به نظر میان و اصلا هیچ چیز کلیشه ای درشون نیست . واقعا من خیلی دقت کردم ببینم از کلیشه های مرسوم درش هست یا نه ولی ندیدم.
شدیدا بهت سریال The Expanse رو پیشنهاد میکنم. دقیقا مثل استارفیلد Grounded Sci Fi هستش و همه چیز توضیح داره. عملا وقتی استارفیلد معرفی شد من همه ش دوست داشتم شبیه اون باشه. بنظرم بهترین سریال علمی تخیلی دهه ست.
حتما میبینمش . زیاد اهل سریال نیستم از این جهت اصلا نمیدونستم چنین سریالی وجود داره. ممنون که اطلاع دادی.
استدیوهایی مثل id و کوالیشن واقعا جواهرن.
فکر کنم گفته بودن روی گان پلی هم کمک کردن؟
شایعه اش بود ولی تاد گفت که تو این زمینه اونا کمکی نکردن.
حجم استارفیلد روی کنسول ها هم همون ۱۲۵ GB هست ؟؟؟
بله . توی استور مایکروسافت بری همون ۱۲۵ گیگ رو واسه اکس باکس سری اس و اکس نوشته
فوقوالعادست
تاد هاوارد عشقه منی بمولا ترکوندی با استارفیلد غوغا کردی اصن با اقتدار اولین بازی نسل ۹ رو ساختی چه جزییاتی خداشاعده کف کردم از اون شب خواب نرفتم از شوکیس چه انحصاری های داره میاد فقط پلی بدم کیف کنم..
استارفیلد که رقابت خیلی شدیدی سر گوتی داره با زلدا
فیبل وای کیف کردم دوستان گیم پلی دیدن خدایی تکه های نشون دادن تا ببنیم اصن محشر بود به قرآن
اووود که نگم اصن ترکیب جادو عاش عاشقش شدم با سلاح سرد شمشیر
هل بیلد ۲ که تضمین شدس همه اینو میدونن مطعننم به قدری موفق میشه که سه گانه میسازن ازش
و دوتا انحصاری جدید که اوووج مراسم بودددد
کلاک رولوشن غوغا کرررررررد اصن استودیو اینزاگل ترکوند گیمپلی هم نشون دادن خیلی معرکه بود
و سوویت آف میدنایت که بدجوری عاشقش شدم بخدا یعنی توی هر سالی بیاد اول اینو پلی میدم اصن کات سین بازی ارتش فضاش عشق کردم
فورزا موتور اسپرت هم که صدرصد صدرصد تضمین شده میترکونه توی همه چی فروش متا گرافیک اصن توی سبک خودش آقایی میکنه
ببنید چقدر انحصاری داستانی معرفی کرد ایکس باکس فقط همش داستانی یعنی چقدر عشق کنیم با اینا…به جرعت میگم هیچکس نبود که دیشب از شوکیس ذوق نکرده باشه همه عشق کردن مرسی اسپنسر عاشقتم
دیگه کم کم بعد انتشار باید سخت بچسبین به سلطان سبکrpg
elder scroll💕🎈
این بازی هم بدون شک موفق میشه(starfield)
خیلی بده که تاد هاوارد عزیز دوتا بازی دیگه کارگردانی کنه و خدافظی کنه شایدم نظرش برگشت…ولی تا اون موقع صدرصد دوتا انحصاری شاهکار مثل استارفیلد عرضه میکنه اگرم بخواد خدافظی کنه..
اولیش که بعد از استارفیلد
ایندنیا جونز که خودش کارگردانی میکنه اعلام کرد که خدا میدونه بیشتر منتظر اینم تا الدر ۶
و بعدی هم آلدر ۶ شاهکار تموم نشدی تاد هاوارد و بتزدا
سه تا شاهکار
استارفیلد
ایندنیا جونز
الدر ۶
مرسی که هستی تاد هاوارد
تا ابد با ایکس باکس 💚
به جای ایندیانا جونز، فالوت ۵ رو کارگردانی کنه💚
با استعدادی که بتسدا داره و پولی که مایکروسافت داره میتونن از توش یه راکستار در بیارن
و اینکه انشالله سونی هم به خودش میاد و ۲۰۲۴ انحصاری کمپین دار عالی معرفی میکنه و رقابت شدید از از قبل میشه مطمعنم…این فقط به نفع ما طرفدار هاس
طوری گفت انگار دعواشونه یا اینکه رقابت داخلی دارن !
رقابت داخلی که همیشه جزئی از استدیوهای بتسدا بوده بی شک . اما خب بنظرم هاوارد خیلی خوشحاله که تونسته چنین سیستم مبارزه ای قدرتمندی رو بدون کمک این تیم افسانه ای بسازه . یک مدل فخر فروشی بوده براش 😁😁🔥
تاد هاوارد مرد خفنیه ولی خب اینجور چیز ها رو قطعا تیم های زیادی پشتشونه بهتره بگیم بتسدا تا شخصی رو مورد خطاب قرار بدیم
به بعضی از صحنه ها دقت کنی وقتی پرش میکنه شخصیت موقع فرود نوک تفنگ پاینه ولی مستقیم به دشمن شلیک میکنه، واقعا اینطوریه یا من دارم اشتباه میبینم
نه درست میبینی شاید تیرها هدایت شونده هستن
احتمال زیاد هدایت شونده اند طبیعی هم هست قطعا تا هفتاد هشتاد سال دیگه اسلحه های تهاجمی چه بسا بعضاً خفن تر از بازی ها و فیلم های علمی تخیلی راجع به آینده بشن
خیلی گانپلی خوب به جرئت میتونم بگم یکی از بهترین گانپلی ها بین rpg ها بود
بتسدا داره برمیگرده به اوج اوج😍
نقطه ضعف بتسدا تبدیل شده به نقطه قوتش
هایپم به شدت داره میره بالا 🔥
ولی خب دوتا بدی داره:
۱. بازی موقع عرضه روی کنسول ایکس باکس ۳۰ fps اجرا میشه
۲. بازی ۱۵ شهریور عرضه میشه. یعنی نمیشه توی تعطیلات تابستون خیلی ازش لذت برد🥲🗿
یادش بخیر یه دورانی زبونم مو دراورد اینقدر گفتم id Software هیچ نقشی قرار نیست در توسعه استارفیلد ایفا کنه ولی یک عده ای اصرار داشتن که شایعات پنچ تا حساب کاربری در ردیت واقعیت داره
«ما طراحی سیستم مبارزات را خودمان انجام دادهایم، و این احساس فوقالعادهای دارد. id ولی در بخش گرافیکی واقعاً به ما کمک کرده است».
زبونت مو در آورده اما بقیه جا ها نه چون همونطور که میبینی نقش داشته .تیتر خوانی کار بدیه
گفتن توی مبارزه نقش نداشته نه که اصلا نقش نداشته . تاد هاوارد توی مصاحبه با IGN که مربوط به همین خبره گفته :
من نمیدونستم که تیم همسایه ما ( id software) از خود ما هم بهتر میتونه با ابزار های فنی creation engine کار کنن ، در حالی که اولین بار بود که با این موتور کار میکردن !!! اولین چیزی که اونا به ما گفتن این بود « هیچ کس شوتینگ بدون موشن بلار نمیخواد » و ادامه ماجرا که توی این پست توضیح داده شده . اما فقط درباره موشن بلار نیست ، نورپردازی بازی زمین تا آسمون فرق داره با اون گیم پلی سال پیش و اینا همش کارای id software عه. تاد هاوارد در ادامه همین مصاحبه میگه :
« بدون همکاری آنها ، رسیدن به این سطح گرافیکی برای ما ممکن نبود . تغییراتی که آنها در بازی ایجاد کردند سبب شد تا کیفیت بصری بازی بالاتر از حد تصورمان ارتقا یابد »
من مصاحبه رو توی یوتیوب دیدم و اینا رو ترجمه کردم . خلاصه نقش داشته اونم زیاد
چون متن رو نخوندی و گفتن برای گرافیک از اید سافتور کمک گرفتن
یه فکت جالب بهتون بگم : میدونستید که سیستم گیم پلی و مبارزات بازی فالوت ۴ رو آی دی سافتور طراحی کرده وگرنه استارفیلد هم همچین گیم پلی خاصی رو دارا نبود.
در واقع توی استارفیلد گیم پلی فالوت چهار رو خیلی خیلی ارتقا داده و شده یه همچین شاه کار فان و سرگرم کننده ای.