پلی استیشن در حال ساخت مستندی از هیدئو کوجیما است
پلیاستیشن استودیوز مستندی درباره هیدئو کوجیما را با همکاری کوجیما پروداکشنز در دست ساخت دارد.
این کمپانیها این خبر را با انتشار تریلر ۲ دقیقهای در یوتیوب اطلاع رسانی کردند. این فیلم مستند قرار است مخاطبین را راهی سفر زندگی و ذهن خلاق و منحصر به فرد خالق برجسته بازیهای ویدیویی جهان کند.
شما عزیزان میتوانید این تریلر را از قسمت زیر مشاهده کنید:
پلی استیشن قولِ فیلم جذابی را داده که نگاه نادری بر چگونگی تاسیس استودیو توسط کوجیما و پروژههای متعدد و خلاقانه وی داشته باشد.
این مستند صحنههایی از زمان ساخت Death Stranding را نیز در بر خواهد داشت. اما همه چیز به اینجا ختم نمیشود. مستند Hida Kojima: Connecting Worlds همکاری مشترک هنرمندان مشهوری همچون گییرمو دل تورو، نیکلاس ویندینگ رفن، گریمز، جرج میلر، نورمن ریدس، وودکید و گروه موسیقی چرچز را به تصویر میکشد.
تاریخ پخش این مستند هنوز اعلام نشده اما طبق چیزی که در تریلر آمده به زودی منتشر میشود.
پیوستن کوجیما از کونامی به کوجیما پروداکشنز پر از فراز و نشیب بوده است. این جدایی را میتوان به طلاق تشبیه کرد چون کمپانی کونامی تا جایی پیش رفت که کوجیما را بطور قانونی از شرکت در جوایز گیم سال ۲۰۱۵ محروم ساخت.
منبع: پلی استیشن لایف استایل
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به به خیلی هم عالی
ایولا👌👌👌👌👌👌
ما دث ۲ میخواهیم سونی و کوجیما
واقعا پیاده روی خیلی برا سلامتی مفیده 😂
باور کن همه چیز به پیاده روی نیست:))
چند ساعت از صد ساعتش پیاده رویه ؟
استارفیلد از ۱۰۰۰تا سیارش چندتاش شبیه ساز استخراج نفت و گازه؟ 😂 سایبرپانک چند درصدش شبیه ساز باگه؟ اینم به همون اندازس
پس اوضاعش واقعا خرابه
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 چقدر با نمکی تو
مسخره ام کردی یا واقعنی ؟
عقل داشته باشی میدونی مسخرت کرده
ترول هم میکنید یکم خلاقیت داشته باشید انصافا
معلومه یه بارم بازیش نکردی که داری هذیون میگی اشکال نداره میدونم رو متایی
خوبه. معمولا از کارگردانهای بزرگ سینما مستند میسازن
اسم مستند=
دوره گردی که همه را تیغ زد
اصلا شما بگو DS فاجعه بشری بود ، بخاطر یه بازی بیست سال کریر یه نفر رو نادیده میگیرید؟ ایول واقعا
حاجی تو یه بار از اول برو مدرسه، دوباره زبان فارسی یاد بگیر
کریر ایشون را میشه لطف کنید لیست کنید؟ بغییر از فرنچایز خوب متال گیر چه کرده؟؟ واقعا این مردک Overrated هستش. متال گیرش توپ، عالی، خفن، سایلنت هلش خوب. اما کسی لایق این صحبتها و عناوین هستش که دستکم ۶ ۷ عنوان انقلابی باشه. این آقای قدر حتی دوتا کلمه انگلیسی نمیتونه انگلیسی حرف بزنه…آقای نابغه…پووففف
شما یه نفر رو نام ببر که ۶ تا عنوان انقلابی ساخته باشه
چه ربطی داره؟
خوشم میاد خودت جواب خودتو میدی؟ 😂 خب سوال خودتو مطرح کرد؟ ینفر اسم ببر ۶ تا عنوان انقلابی ساخته باشه؟ همون متال گیر تمام نسخه های اصلیش متای بالای ۹۰ دارن دث استرندینگم ک گوتی شد البته اگه فرق گوتی و گیم اواردز رو متوجه بشی
همون شینجی میکامی بعد از اویل ۴ هرچی ساخته تپه های…. جا نزاشته حداقل کوجیما با انتخاب نامتعارف ترین سبک ممکن گوتی رو برنده شد شینجی میکامی که تگ سبک تخصیصی خودشم موز نبرده
کونیما فک کنم اینقدر برای پروزه ها سینمایی وقت میزاره چطوری ۲ تا بازی همزمان دار میسازه؟
کونیما: ترکیب کونامی و کوجیما😂اشتباه تایپی بود ولی چه چیزی شد😂
کو چیچی؟؟😳
منظورت کوجیما هست دیگه؟؟؟
فکر کنم داداشمون در جست وجوی نیما هستش
این مثبت ترین تفسیره
کونیما = کو نیما؟ 🤔
نمیدونم رفته خونشون 😂
هه هه، نمکدون 😒
بیشتر مثل اینکه فلفل دون بودم تا نمک دون، چون بدجوری باعث سوزشت شدم 😉😂
فک کنم منظورش هست
کجاست نیما
والا نمیدونم آخرین بار گفتن از ویجیاتو رفته
خییلیم عالی🔥
حق با امپرس بود در این زمینه
چی گفته بود؟
بعد هر کرکی که میکنع یع متن هم میده خبری که ، یبار گفته بود پسرا دارن به بیراهه میرن ( س طوسی طور)
ها چه وگفته
باش حال نمیکنم
اگه قرار باشه از بازی سازای ژاپنی مستندی ساخته بشه دوس دارم از استاد هیرونوبو ساکاگوچی کبیر ساخته باشه
تحسین بر شما
کاری ندارم که این آدم جدای از فضای رسانه ای و موج community چقدر از حیث فلسفه گیم به صنعت گیم خدمت کرده یا نکرده . قصدم داوری ارزشی این آدم نیست ، ولی اینکه یه نفر رو تا این حد بزرگش کنن مسخرست . چه گیپ نیوئل باشه که توی غرب ملت صف میبندن باهاش سلفی بگیرن چه هیدئو کوجیما که با یه لباس که اسم خودشو روش نوشته میاد واسه مایکرو و سونی و اپل همزمان جلوی دوربین انگار حرف این آدم تضمین پرواز کردن اون پلتفرمه. الان چند نفر از آدمای این سایت که هیچی , کل دنبال کننده های این صنعت، اسم کارگردان زلدا یا تهیه کننده این سری رو میشناسن ؟ شیگرو میاماتو تاثیر بزرگتری داشته از این آدم روی صنعت ولی هیچکس نه ازش میخواد بیاد جلوی دوربین نه ازش مستند میسازن . همه چی شده هایپ و بچه بازی
چه عالی 👍
کاری به مستند ندارم ولی کاش کوجیما در پروسه ی ریمیک متال گیر سولید نقش داشت :(
این موجود شگرف که با یک جفت عینک در استودیو های هیدئو کوجیما کار میکند دارای هوش بسیاری برای به تله انداختن طمعه های خود است.از جمله شکارهایش میتوان به سونی،ماکروسافت و اپل اشاره کرد🗿(با لحن اون مرده تو مستندای حیات وحش بخونید.)
بعضی وقت ها گل هم میکشه متسفانه، میاد میگه میخوام بعد از مرگم تبدیل به هوش مصنوعی بشم و باز بازی بسازم و زندگی بکنم براح
کوجیما جون دلها
گیم دث ااسترندیگ ۲ بساز کوجیما جان ولی فقط فقط یه خورده گیم اکشن تر کن جان هر کی دوست داری نسخه ۱ بعد چن ساعت پلی دادن خیلی خسته شده بودم
استاد 👏👏👏👏
ساین شدم که بگم
هر چه از استاد رسد نیکوست ❤️
به کیف و کفشم
یه سریا مغزشون رو بعد مرگ باید گذاشت تو موزه در بحث هنر سینما در کنار افراد خلاق ایده پرداز مثل هیچکاک هنر پیشه های افسانه ای مثل مارلون براندو نوازنده های موسیقی مثل کلایدرمن و گیتاریست پاگادولسیا افسانه ای که باعث علاقه من به یادگیری گیتار شد تک نواز افسانه ای کوجیما رو هم باید به عنوان خالق سینما گیمینگ مغزشو تو موزه گذاشت ما یه کوجیما میگیم فکر میکنیم نهایت یه کارگردان تاپ ولی اگر بدونیم این بشر چه مغز پر از ایده ای داره تمام فیلمساز ها رده بالا نویسنده های هالیوود دوست کوجیما هستن و بازی سازی شو استاندارد صنعت گیم میدونن سالها پیش پلی استیشن دقیقا دو سال قبل از عرضه پلی استیشن دو سخت افزار کنسول داد به کوجیما که بع عنوان یه راز باید اطلاعات سخت افزار تا روز معرفی سکرت بمونه اما میگن پلی استیشن آنقدر اعتماد ایمان داشت بع کوجیما سخت افزار پلی استیشن دو داد به کوجیما گفت براش شروع کن بازی بساز مارک سرنی معمار پلی استیشن فور و فایو میگفت سر پروژه دث استرندبنگ چند تا کشور مختلف رفته بودن استودیو های بازی سازی که سخت افزار مورد نیاز ساخت دث استرندبنگ پیدا کنن سال ۲۰۱۵و انجین استودیو گوریلا گیمز هم تو فلش ریختن دادن به کوجیما که شیفته این انجین شد و اسم دسیما رو کوجیما رو این انجین گذاشت چون گوریلا گیمز هلندی هست و بواسطه ارتباط هلند و ژاپن و بندری بع نام دسیما که اولین بار هلندی ها واسه ژاپنی ها ساختن بعد از خروج از دوران انزوا ژاپن و ورود به راه کشتیرانی جهانی اسم این بندر رو گذاشت روی این انجین زندگی نامه کوجیما تمام اینارو نوشته بود خوندم کونامی که بعد سی سال کوجیما رو اخراج کرد متال گیر سالید فانتوم وقتی کوجیما رو اصلا نشناسی فقط همون ده دقیقه اول بازی رو شروعشو ببینی ایمان میاری به کار این بشر خدا چه استعدادی به یع سری ها میده تعریف میکرد رشته دانشگاهی اقتصاد خونده بود وقتی استخدام کونامی شد اصلا کامپیوتر بلد نبود مسخرش میکردن همه اما علاقه اولش فیلمسازی بود و وقتی اولین بار بازی سوپر ماریو رو دید شیفته گیم شد خودش گفته بود تو اون بازی داستان رو در ویدیو گیم انتها و پیشرفتشو دیدم
عرض ادب و احترام خدمت سرکار خانم فرجی.
در شرق (ژاپن) نیز همچون غرب (ایالات متحده) به قدر کافی اسامی نامآشنایی هست که تعدد ایشان از انگشتان دست نیز تجاوز میکند با این حال Kojima شخصی است که همچون برخی حد وسطی در بین مخاطبین خود ندارد یا حدأقل خیلی کمتر از سایرین دارد. یا برخی او را ستایش میکنند نه بابت ساخت آثاری خاص بلکه از بابت نگاهی که از طریق این آثار به مخاطبین خود منتقل کرده و برخی نیز علاقهای به او و ساختههای او ندارند.
من (ابوالفضل چمنی) به شخصه به ایشان و به نگاهی که در بازیها جاری و ساری ساخته شدیداً و عمیقاً علاقمندم و این راز موفقیت را تا حدودی نیز مرهون Shinkawa میدانم. از گفتگوهای منحصر به فرد در سری MGS گرفته تا خلق جهانی Unique (خاص و منحصر به فرد) در اثری همچون DS. از خلق شخصیتهایی که نظیر آن را به سختی میتوان در این مدیوم یافت تا خلق قهرمانانی که هیچ شباهتی به قهرمان ندارند و تمایلی نیز به قهرمان بودن ندارند.
Kojima هر که هست، معتقدم خالقی است که برای خود و ذهن تشنه خود به دنبال راه فراری میگردد. حال این راه فرار را از طریق Snake جستجو کند یا Sam Bridge یا یک اثر سینمایی Feature. برای او و طرز نگاه او ارزش بالایی قائل هستم و او را تنها خالق و نویسنده مولف این صنعت میدانم.
برای آن دسته از عزیزانی که سن و سالی از ایشان همچون من گذشته، رجوعی دوباره به اولین نسخهها از سری MGS و توجه به ارجاعات اثر، بسیار دلنشین و عمیق است. یک بار دیگر امتحان کنید.
مثل همیشه نظری خواندنی و ارزشمند گذاشتین آقای چمنی عزیز.
اینجور کاربران گرانقدر سایت باید مورد تحسین و ستایش قرار بگیرن تا انگیزه بیشتری داشته باشن برای فعالیت.
حقیقتا کسی که فکر می کنه کال آف دیوتی تکتیکاله کلا نظرش حساب نیست
مگه تکتیکال نیست؟
نه آر پی جیه سایبرو می زنه
بسیار عالی
پلی استیشن مثل فرشته 👼🏻 است
خیلیم عالی
چقدر این بشر نگاه های زننده ای داره مخصوصا وقتی پوزخند میزنه با این حال پروردگار فانوس راهش باشه
قسمت یک: سادیسم چیست و کاربرد آن در تدوین تیزر و تریلر
قسمت آخر: a hideo Kojima documentary
یه مستند هم در مورد خودتون بسازید بد نیستا.
من پادکست اش رو هم گوش می دادم و این مستند رو هم میبینم. این بشر فوق العاده است. ساخت Death Stranding کار هرکسی نبود. شاید بشه بهش ایراد گرفت که توی نسخه Director’s Cut تسلیم شد و با اضافه کردن اکشن، روح بازی رو از بین برد، اما جامعه گیمرهای درگیر این بازی، لذت بخش ترین جامعه آنلاین تا به امروز بود. من تک تک ماموریت ها رو پنج ستاره انجام دادم (به جز پیتزا 😓) و یک لحظه هم خسته نشدم.
شجاعت کوجیما در ساخت این بازی، مثل شجاعت تارکوفسکی بود. همه بازی/فیلم ها برای همه مخاطبین/مخاطب عام نیست. مفهومی که این بازی به طور کال نشانش داد و شجاعت سونی که شماره دوم رو هم تولید کرد.
شخصا تصور نمی کردم بعد از Fallout 4 توی هیچ نقشه ای بیش از صد ساعت غرق بشم تا کوجیما خلافش رو ثابت کرد. به شدت منتظر DS2 هستم.
به نکته دقیقی اشاره شد.
کوجیما بعد از جدایی از کونامی و تاسیس استودیوی شخصی خودش میتونست حداقل برای اولین پروژه هدف سهل تر و عامه پسند تری انتخاب کنه ولی خب از همون ابتدای فعالیت به سراغ یک پروژه خطیر و ریسک پذیر رفت.
دث استرندینگ دو حالت ایجاد میکرد: یا عده ای عاشقش میشدن یا عده ای متنفر.
کسی که هدف بازی رو درک میکرد و باهاش ارتباط میگرفت به شدت ازش لذت میبرد. این هدف القا و ارائه یک وایب منحصر به فرد بود. سفری که دائما بازی کننده رو در وایب خودش غرق کنه. و میطلبید که بازی کننده با ذهنیتی باز و نگاهی نو به سراغ این بازی بره.
اون حس شیرین رسیدن به مقصد قابل توصیف نیست.
به شخصه از کسانی بودم که واقعا از این اثر لذت بردم و یکی از خاص ترین تجربه هام در گیم ها بود.
هنوز با شفافیت یادمه که چطور نزدیک کپیتال نات سیتی زیر بارون گیری که ساخته بودم و ازش موسیقی پخش میشد ایستاده بودم و مناظر سبز اطراف رو نگاه میکردم.
یا اون حس تنهایی و پر مشقت قدم زدن در ارتفاعات برفی و کوهستانی برای رسیدن به دشت پهناوری که محل یکی دیگه از شهر ها بود.
و یا تماشای اینکه نفرات زیادی از پل ها، نردبان ها و طناب هایی که ساخته بودم استفاده کرده بودن و اینها کمک هایی بودن تا سفرشون مقداری براشون آسون تر بشه.
تو خوب بودن هیدئو که شکی نیست ولی دیگه خیلی خود شاخ پنداری میکنه
منم همینو میگم
بهترین بازیشون همین شبیه ساز پیاده روی و کوه نوردیه 🤣🤣
ببین چقدر حقیره اومده مستند میسازه درباره کسی که گند زد به بازی ای که شدیدا همه منتظرش بودن
بهترین بازی ایشون دث هست؟ خوب دست خودت نیست چون چیزی از متال گیرهای قدیمیش نمیدونی، احتمالا تازه از شیر گرفتن تو رو، اون دث هم بازیش جوری ساخته شده که باید انلاین بازیش کرد مسیرهای پیاده روی که برای تو ۱ ساعت طول میشه و به کمک پلیرهای دیگه کمتر از ۱۵ میشه اینم دلیل بر اینکه تو و دلقک های هیتری مانند تو گیمر نیستن فقط ادعا و بس
متال گیر سالید ۴ و ۵ و گراند زیرو و…؟
ظاهرا سونی تیز کرده واسه خرید کوجیما پروداکشنز با اینکارا قصد دلبری از کوجیما رو داره، کوجیما هم خود شیفته و عشق دوربین :دی
این مرد دوست داشتنی
تو این دوران که همه بازی های ویدئویی دارن یک فرمول تکراری رو دنبال میکنن ایشون فقط تو این سال ها دنبال خلاقیت بودن و همواره بازی های انقلابی ساختن ولی حیف که بعضی گیمرا رسالت ایشون رو درک نمیکنن و به خلاقانه ترین بازی یک دهه اخیر شبیه ساز پیاده روی میگن
بی خودی از کسی بت نسازید، هیچ کسی تو قرن حاضر لیاقت اینو نداره قدیس شمرده بده
!!0verrated
🤡🤡🤡
The legend
خیلی براش احترام قائلم واقعا ذهن پویایی داره دوست دارم از نزدیک ببینمش
بعد از Rising Kratos این دومین مستندی هست ک خواهم دید 🌛👍🏻