مدیر عامل سونی: علی رغم پتانسیل بازیهای ابری هنوز مشکلات فنی زیادی وجود دارند
کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر عامل سونی، گفته که این شرکت آماده است تا با چالشهای مربوط به بازیهای ابری رو به رو شود.
در سالهای اخیر شاهد حرکت چندین شرکت بزرگ به سمت بازیهای ابری و گسترش حضور خود در این فضا بودهاند. البته در حال حاضر بازیهای ابری محدودیتهای زیادی دارند و هنوز به مرسومترین شکل بازی تبدیل نشدهاند، اما پتانسیل آنها به وضوح قابل مشاهده است. این شرکتها هم واضحا این پتانسیل را دیدهاند.
سونی جزو این چندین شرکت بوده که وارد فضای بازیهای ابری شده است. البته میتوان گفت که تلاشهای این شرکت ژاپنی در حد و اندازه شرکتی مثل مایکروسافت نبوده است. با وجود اینکه سونی آماده است تا قدمهای بیشتری را در این فضا بردارد، اما آنها همچنین از چالشهای آن آگاه هستند.
مدیر عامل سونی یعنی آقای کنیچیرو یوشیدا در مصاحبهای جدید با Financial Times در مورد بازیهای ابری صحبت کرده است. او گفته که این زمینه همچنان مشکلات فنی زیادی دارد و تاخیر و لگ بزرگترین آنها است. با این حال این زمینه همچنان یک “مدل تجاری شگفتانگیز” است که سونی قصد سرمایهگذاری بیشتر در آن را دارد. کنیچیرو گفت:
به نظرم فضای ابری به تنهایی یک مدل تجاری شگفتانگیز است، اما وقتی صحبت از بازی میشود، با مشکلات فنی زیادی مواجه میشویم. پس در بازیهای ابری چالشهای زیادی وجود دارند، اما ما میخواهیم با این چالشها رو به رو شویم.
یوشیدا همچنین گفت که سونی میتواند از فناوری هوش مصنوعی GT Sophy که در Gran Turismo 7 شاهد رونمایی آن بودیم استفاده کند تا بخش بازیهای ابری خود را بهبود ببخشد.
صحبتهای یوشیدا در زمان جالبی منتشر شدهاند. اخیرا شاهد بلوکه شدن معامله مایکروسافت با Activision Blizzard توسط CMA در بریتانیا بودیم. CMA دلیل خود را آسیب دیدن احتمالی رقابت و نوآوری در زمینه بازیهای ابری اعلام کرد. مایکروسافت قصد دارد تا در درخواست فرجامخواهی خود مدعی شود که بازیهای ابری تاثیر و محبوبیت مورد نظر CMA را ندارند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
من چند سال پیش، (قبل اینکه PS5 عرضه بشه) روی PS4 با سرویس PSNOW که حالا با پلاس ادغام شده، نشستم GodofWar: Ascension رو بازی کردم.
با کیفیت 720p استریم میشد و تا حدی هم Input Lag داشتم ولی خیلی بهم چسبید و حال کردم.
روی درجه سختی Hard گذاشته بودم و تصور کنید با اون Input Lag چه جهنمی شده بود!!! اواخر بازی که روی یک پلتفرمی بودم و زرت و زرت انمی از در و دیوار میومد، به غلط کردن افتاده بودم ولی خب خوشبختانه پس از ده ها بار شکست ردش کردم.
مشکل Input Lag هم از خود سرور ها بود (تو اینترنت جستجو کردم ببینم بقیه هم مشکل من رو دارند که دیدم بعضی دوستان با نت های بسیار پر سرعت همچنان تاخیر دارند.)
ولی باید بپذیریم که آینده گیمینگ در استریمینگ خوابیده؛ سونی، مایکروسافت و نینتندو باید رو فضای ابری سرمایه گذاری کنند.
با چه اینترنتی پلی دادی؟
دقیقا زد تو سیبل
خدایا ببین به خاطر جلوگیری از خرید خودشونو چقدر به آب و اتیش میزنن
حالا فکر کن خود همینا دارن از آژور مایکروسافت استفاده میکنن
ممنونم که باعث شدی بعد از ظهرم رو با چرت ترین جمله ممکن به پایان برسونم
مگه boz میتونه بخونه ؟🗿
جواب بنده گویای همچی است
واقعیت اینه که هنوز هم بسیاری از گیمر ها بازی رو به صورت فیزیکی یا دانلود شده ترجیح میدن
سونی :🏳
cma : 😐
سرویس بازی ابری میره برای نسل بعد نسل ۱۰
از یه طرف برای ما ایرانیا چیز خوبیه از یه طرف بی فایدست
چرا؟
خیلیا توان خرید کنسول های گیمینگ یاپی سی رو ندارن پش میتونن با استفاده از شیستم ابری بازیرو اجرا کنن
اما مشکل اصلی اینه که ما اینترنت قدرتمندی نداریم که بتونه خوب اجرا کنه و متاسفانه کل سیستم رو اینترنت قدرتمند میچرخه
برای اینکه به وسعت این دنیا پی ببریم کافیه به فیلم ready player one رجوع کنیم . جایی که کامپیوتر نداشتن یه هدست میزاشتن و میرفتن توی بازی ای با اون عظمت که مشخصه داشته به صورت ابری اجرا میشده و روی هدست ها استریم میشده و سیستم مجزایی برای اجرای بازی درکار نبوده . اگه فکر میکنین تخیلی حرف میزنم کافیه دقت کنین که چقد از چیزایی که الان داریم مثل ساعت هوشمند یا دنبالشونیم از فیلما نشات گرفتن 👌 درواقع بازیای آینده واقعا هم بازیای ابرین و اگه حالا شرکتی مثل سونی که توی زمینه VR هم فعالیت داره ، بیشتر هزینه کنه روی بخش ابری خودش شاید جایی برسیم که بتونیم اینجوری بازیارو انجام بدیم در آینده درست مثل اون فیلم و یا برعکس اگه ماکروسافت رو بخش VR سرمایه گذاری کنه با اون همه بازیای RPG که داره راحت میتونه اون دنیای گیم رو به واقعیت تبدیل کنه . من گیمر پلتفرم ایکس باکسم ولی واقعا از پیشرفتای سونی هم خوشحال میشم و دیدگاهم اینه هردو شرکت باید با هم در جهتی پیش برن که دنیای گیم پیشرفت کنه چون اینجوریه که به سود ماست
بیخیال ready player one?
یخورده زیادی رویایی عه
نمیگم نمیشه
ولی خیلی طول میکشه تا به این حد برسه
یعنی اونهمه که تو اون دنیای بازی تو فیلم که عملا خودش یک سیاره محتوا هست به این زودیا فک نکنم بشه برسیم
واس اینکار سرور و کامپیوتر فوق قدرتمندی لازمه
دقیقا زیادی رویاییه ولی دور از انتظار نیست
مثلا رفته بودم نمایشگاه گیم دانشجوها ، پلتفرم زیر پارو برای حرکت توی گیم به صورت اولیه اونجا چندتا دانشجو طراحی کرده بودن اتفاقا تستش هم میزاشتن بکنی خیلی خوب بود . حالا نه به پیشرفتگی تردمیلی که توی ردی پلیر وان بود ولی مطمئنن تو خارج اونشم میتونن بسازن . و صد در صد سیستم قوی ای از سمت اون شرکت لازمه ولی به این فکر کن حداقل طبق ادعای بتسدا جهان استارفیلد انقد گستردست (کلی گیم دیگه هم میتونن این جایگاه باشن حالا این مثاله) و ماکروسافت اگه اینو هم کلاود بیاره پس یعنی اون قسمت اصلی که ساخت یه گیم سنگین و بزرگ و قرار دادنش در دسترس هرکسی که اینترنت داره ، انجام میشه
و خب شاید حالا چه ماکروسافت چه سونی بالاخره فکر قدم برداشتن برای اون دنیای گیم رو شروع کنن . نمیگم امروز فردا یک سال دیگه ده سال دیگه . ولی عملا بستر اصلی برای اونا داره فراهم میشه حالا نصفش (VR) دست سونیه و نصف دیگش (کلاود) دست ماکروسافت عه
آینده گیمینگ هم کلاد هست
سونی هم در آخر با جدی نگرفتنش به سرنوشت سگا دچار میشه
نگران نباش!
عمر شرکت شیطانی ات فقط تا اواخر این نسل است!