بازی Final Fantasy 16 تا ۱۸ ماه پس از عرضه پشتیبانی میشود
شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) اعلام کرد یک برنامه ۱۸ ماهه دارد تا فروش بازی Final Fantasy 16 را پس از انتشار افزایش دهد.
اخیرا نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده بازی Final Fantasy 16، در جدیدترین قسمت برنامه گفتگوی Weekly Ochia شرکت کرد و اعلام نمود که اسکوئر انیکس یک برنامه ۱۸ ماهه پس از عرضه دارد تا از طریق اجرای آن به افزایش فروش بازی کمک کند.
یوشیدا در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد اسکوئر انیکس نسبت به فروش Final Fantasy 16 بهویژه از نظر کسب سود توضیح داد که با عرضه محصول نهایی، مستندات مختلفی از نظر کل هزینههای تولید، تبلیغات و بازاریابی جمعآوری میشود. این مستندات شامل جزئیات مهمی هستند که برای برنامهریزیهای پس از فروش استفاده خواهند شد. یوشیدا در ادامه تایید کرد که تمرکز زیادی روی فروش هفته اول Final Fantasy 16 نخواهد داشت و به آن نگاهی بلندمدت دارد.
تهیهکننده بازی در ادامه توضیح داد که استراتژی اسکوئر انیکس برای تداوم فروش Final Fantasy 16 پس از عرضه و سازگاری با تفاوت سلیقه مصرفکنندگان، در هر بازار متفاوت خواهد بود. یوشیدا برای این مورد به فیلم Slam Dunk اشاره کرد که در مرحله تولید و تبلیغ تردیدهایی برای موفقیت آن وجود داشت. با این حال بینندگان پس از دیدن این فیلم و لذت بردن از آن، تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و این گسترش محبوبیت دهان به دهان به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی و روابط عمومی باعث موفقیت بیشتر محصول شد.
علاوه بر این یوشیدا خاطرنشان کرد که او روی برقراری ارتباط با بازیکنان از طریق اصول اولیه توسعه و عرضه بازی تمرکز دارد. به عقیده این تهیهکننده، اگر بازی Final Fantasy 16 بتواند بازیکنان را به خود جذب کند و توسط تولیدکنندگان محتوا به نمایش آن پرداخته شود، از این طریق تبلیغات مثبتی صورت میگیرد که سایر بازیکنان به خرید این عنوان روی پلی استیشن ۵ تشویق میشوند.
یوشیدا در ادامه افزود که بر اساس تجربه او، نسل جوان کمتر نگران تاریخهای انتشار هستند و بیشتر توسط آنچه در جوامع آنها محبوب میشود و دیگران آن را تجربه میکنند، تحت تاثیر قرار میگیرند. این روند در بازیهایی مانند Apex Legends و Fortnite مشخص است و یوشیدا روی این رویکرد در موفقیت Final Fantasy 16 تمرکز دارد. این بازی قرار است در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) روی کنسول پلی استیشن ۵ عرضه شود.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
خیلی منتظر نمراتشم به نظرم راحت بالای ۹۲ میشه
تهش ۸۵
باشه
واقعا یوشیداها خیلی ها به صنعت گیم (حالا یا کم یا زیاد) خدمت کردن : این از این ، یکی هم کنیچیرو که مدیر عامل یا CEO وقت خود سونی هست و آخری هم جناب شوهی که معرف حضور همه هست
گفتی کنیچیرو، من یاد گِنیچیرو تو سکیرو افتادم اونم میخواست آشینا رو سر پا نگه داره🗿😂
بیشتر گند زد توش تا سرپا کردن
سیو سونیه توتوکیه
نه یوشیدا
کافیه عبارت Sony CEO رو بزنی تو گوگل !
توتوکی رئیس بخش مالیه
از اونجایی که یکی از کاربر های گیمفا که جهان حول محور نظراتش میگرده و فن هر بازی ای شد شکست خورد و به فنا رفت الان منتظر این بازی هست و عکس پروفایلش گذاشته این بازی هم قطعا شکست میخوره و به فنا میره اون از نمایش ها و گرافیک غیر نسل نهمیش و اون از آمار پیش فروش ضعیفش
متاش دور و بر ۸۰ میشه احتمالا
گرافیکش از کل بازیای xbox نسل نهی تره 😂
مگه امار اومد از پیش فروشش؟ اها اون شایعه رو میگی؟
کمتر از ۸۰
منظورت محسن؟؟؟اگه منظورت محسنه که ….
مطمئن باش از رید فال بهتر میشه
قطع به یقین ترول xboxهستی
بخاطر خط اخرت حول هوش۸۰ میگی شکست:)
که برای اسپنسر شده کابوس
من فقط به اونایی میخندم که میگن سونی فنه میخواد ایکس باکس فن ها رو خراب کنه نمونش امیر حسن پور 🤣
متای ۹۰ به بالا
این فاقد اهمیت و ارزشه .از تریلراشم خوشم نیومد فقط منتظر final fantasy 7 remake part 2
اگه از روز اول مولتی پلتفرم میدادی فروش بازی عالی میشد
ولی سونی بیچاره کرد با انحصار زمانی
بنظرم متاش ۸۸ حالا یکم بالاتر یا پایین تر میشه
حیف که انحصاریه
تو نسل هشت فکر کنم اگه فایتینگا رو در نظر نگیرم بیشترین زمان رو صرف فاینال فانتزی ۱۵ کردم.و واقعا خوشم اومد ازش از گیمپلی، گرافیک ، محیط چشم نواز و …فاینال فانتزی ۷ ریمیک هم خیلی دوس داشتم بگیرم که پولم نرسید.
ولی این نسخه جدید انگار جذابیت انچنانی نداره برام. گرافیک بازی به نظرم جالب نیس و مشخصه طبق چیزی که خودشون گفتن قرار بود برا نسل قبلی ساخته بشه.گیمپلی بازی و تغییر زاویه دوربین هم یه عقبگرد بوده انگار. امیدوارم با انتشار بازی و ویدئوهای بیشتر بتونه جذبم کنه.