بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا

بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند

محمد حسین کریمی
۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا

طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی وبسایت بلومبرگ، بازی Redfall پروسۀ ساخت پر فراز و نشیبی را طی کرده و بسیاری از اعضای تیم آرکین، علاقه‌ای به ساخت آن نداشتند.

جیسون شرایر (Jason Schreier)، ژورنالیست مشهور وبسایت بلومبرگ، در گزارش جدید خود، با افراد آگاه بر وضعیت استودیوی آرکین آستین (Arkane Austin) مصاحبه کرده و جزئیات بیشتری از پروسۀ ساخت ناامیدکنندۀ آن به اشتراک گذاشته است:

ساخت بازی Redfall از ۲۰۱۸ آغاز شد. عنوان Prey از استودیوی آرکین یک شکست بود، شرکت مادر، یعنی زنیمکس، انتظار اضافه شدن «پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای» را به بازی‌ها داشت و تیم مدیریت می‌خواست اثری تولید کند که جمعیت بیشتری از گیمرها به آن جذب شوند. در ابتدا پروژه با ایدۀ «بازی چندنفرۀ آرکین» مطرح شد، اما هیچکس نمی‌دانست این به چه معنا است یا چگونه کار خواهد کرد.

آرکین همیشه و برای تمامی پروژه‌های خود کمتر از مقدار لازم نیرو داشته است، اما در مورد Redfall، اقدامات فرسایشی نیز یک مشکل جدی بودند. با توجه به افراد آگاه از وضعیت، تا انتهای پروسۀ ساخت Redfall، حدود ۷۰ درصد از اعضای تیم آرکین آستین که روی Prey کار کرده بودند، این استودیو را ترک کردند.

تا سال ۲۰۲۳، «پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای» کنار گذاشته شدند، اما مشکلات دیگر باقی ماندند. تیم رهبری استودیوی آرکین قول داد که Redfall «جادوی همیشگی آرکین» را در خود حفظ کند، اما هیچوقت این اتفاق رخ نداد.

برای روشن‌سازی هر چه بیشتر، باید بگویم منظور از این که «بسیاری از سازندگان» نمی‌خواستند Redfall را توسعه دهند، منظورم افراد دخیل در پروسۀ ساخت است؛ تیم رهبری آرکین یک موضوع دیگر به حساب می‌آید.

در ادامه، شرایر به تعیین حقوق بسیار پایین از سمت زنیمکس اشاره می‌کند که پایین‌تر از میانگین درآمد معمول در صنعت گیم است. از سوی دیگر، کارگردان و رهبران استودیوی نمی‌‌توانستند ایده‌های خود را به اعضای استودیو ارائه دهند و مدام بین ایده‌هایی شبیه به Borderlands و Far Cry سرگردان بودند. در نهایت، عدم علاقۀ اعضای استودیو به ساخت یک بازی چندنفره، باعث شد تا بسیاری از آن‌ها آرکین را ترک کنند.

بازی Redfall مدتی پیش عرضه شد، عملکرد بسیار ضعیفی را از خود بر جای گذاشت و نتوانست نظر منتقدین یا گیمرها را به خود جلب کند.

人Acker益man人Skyrim : The Elder Scrolls Vبهزاد سالمی77Reza.HDARKSIRENGidoraܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓOmid_FshSepehrمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerامیر حسین˝Kianموز سخنگوPro gamerNimaهادی صفائیMeme.shezKratosmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چرا همچین بازی هایی رو با وجود این همه اختلاف لغو نمیشن

    Skyrim : The Elder Scrolls V77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴KratosAlucardbaSepehrمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerگیمری عادیHitasepmore
  • خو وقتی نمیخواستی بسازی پس واسه چی ادامش دادی😂اگه همین بتسدا دست مایکروسافت نبود شاید این بازی متای بالاتری میگرفت اما چون دست یه شرکتی مثل این افتاده که نتونست بهتر بشه.

    Skyrim : The Elder Scrolls VReza.HAlucardbaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert WeskerانسانhalkerHitasepموز سخنگوChiefmore
    • چون توسعه دهنده کارمند و حقوق بگیره و تعیین و تکلیف نمیکنه چی ساخته بشه چی ساخته نشه، تیم مدیریت و کارگردانان چراغ سبز میدن به پروژه ها. سازندگان ردفال همه علاقه مند به توسعه بازی های تک نفره بودن که ناگهان تیم مدیریتی المان های کوآپ و چندنفره اضافه میکنه.
      همین حقوق بگیرها هم خیلیاشون تحمل نکردن و ۷۰ درصد تیم سازنده ترک کردن استودیو رو.

      Skyrim : The Elder Scrolls VDarth nihilusهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)بهزاد سالمی77Reza.HWotanDARKSIRENAlucardbaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓmore
      • recidivist گفت:

        من ولی وااااقعا متوجه نمیشم…چجوری Management و مارکتینگ بعد از این همه تجربه‌ی شکست خورده از سراسر دنیا توسط شرکت‌های مختلف و بعضا معروف درس نمیگیرن که ساختن بازی مولتی یا سرویس محور کار هر کسی نیست و شانس اینکه سوار قطار ترند بشی اونم وقتی چند ساله به حرکت در اومده، احتمال اینکه بتونی با بازی‌هایی که ترند رو راه انداختن رقابت کنی(و حتی ببری) خیلی خیلیی پایینه.
        الان بتل رویال به عنوان سبک چقدر زیاد شد توی یه مدتی ولی آخرش چندتا بازیی که بالا اومدن همون ها تا الان مخاطبشون رو حفظ کردن. یکی از این شرکتهایی که میشه مثالش رو زد یوبی سافت هست که ۳-۴ تا پروژه مولتی با هم استارت میزنه و ۳تاش کنسل میشن اون آخری استقبال نمیشه ازش و دوباره همین کارو تکرار میکنه!🤦🏻‍♂️

        بهزاد سالمیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerگیمری عادیBrainiacsorena
      • اقای کریمی چند وگیری تیک ابی ودی ؟.🤣🤣شوخی

        Albert Weskerگیمری عادیامیر حسین
    • میگه که تیم توسعه و ساخت بازی نمیخواستن بسازنش که خب دست خودشون نیست مجبورن بسازن

    • کلاغ گفت:

      حالت خوبه ؟
      حداقل درست ترول کن

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert WeskerانسانBrainiac
      • بله من در بهترین وضعیت خود قرار دارم😐ترول هم نبود ما یه اسمی گذاشتیم هر چیزی هم میگیم ترول😂یکم به راه راست هدایت شو چون جعبه فنا هر جمله ای که میبینن فک میکنن تروله😅

        • کلاغ گفت:

          ببین به کجا رسیدم یه ترول ننگ فن بوی بودن بهم میزنه 😔
          یکم بزرگ شو
          الان چه دلیلی داره عکس سری اس رو گذاشتی؟
          خوب دوتا حالت داره
          یا ترولی یا حالت خرابه
          از این بگذریم
          یعنی چی اگه دست ماکروسافت نبود متا بهتری می‌گرفت ؟
          بازی قبل خرید تو دست ساخت بوده و از ریشه مشکل داشته
          اگه قبل ساخت بازی ماکروسافت
          بتسدا رو میخرید به احتمال زیلد بخاطر سیاست ماکروسافت مجبور نمیشدن همچین بازیی بسازن

  • هر کاری رو که نمی خوای انجام بدی و مجبورت کنن انجامش بدی درست انجامش نمیدی 😁

    77Sepehrمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerسبحان کورلئونهPro gamerSami 227KratosConfuciusThunderDoommore
  • بازی نوعی هنره
    وهنر هم باید با عشق ساخته بشه
    وقتی که با عشق ساخته نشه نتیجش میشه ریدفال

    بهزاد سالمی77DARKSIRENSepehrمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerگیمری عادیانسانسبحان کورلئونهProfessor genkimore
    • Sir You گفت:

      اقای غزالی توی انالیز RE4 حرف قشنگی زد… « « «بازی‌های ویدیویی هنر هستند.» این جمله بی‌معنی‌ترین ترکیب کلمات مطلق است که هجو و سخره‌گری از آن می‌بارد»» بازی های الان اصلا هنر نیستند! فقط یک فرمول موفقین که زرق و برقش میدن بعد میان یه اسم خوشگل هم میدن سرش و لایو سرویسم میکننش و پول پارو میکنن فقط… استودیویی که بیاد نمیدونم از اولین بازیش بگیره تا تهش ریمیک کنه بعد متا ها سر به فلک بکشن و مزه پول تو دماغش رفته باشه! دست به خلاقیت و هنر به خرج دادن نمیکنه! بازی های الان هم همینن! تک و توک میبینی نه! بعد این همه سال هنوز هم چیز جدیدی بلدن! ولی نه! خیلیاشون خلاقیتشون ته کشیده و فقط میخوان جیبشون خالی نشه! مثال از کجا شروع کنم؟! یوبی؟! اکتیویژن؟! بلیزارد؟! کپکام؟! (که با استریت فایترش امیدوار شدم سر درایوینگ سیستم) اسکوئر؟! بازی ویدیویی هنره!،!!! چه جوکی!!!

      Darth nihilusSir YouVaasامیر حسینانسانAlirezaRoyalknightMeafana
      • شما چندتا بازی بد دیدی داری به کل صنعت ربطش میدی!
        چرا cdpr یا راکستار یا ناتی داگ یا کرایتک یا فرامسافتور رو نام نمیبری؟؟
        مثل این میمونه که شما چندتا نقاشی بد ببینی بعد بگی چون اینا بدن پس نقاشی هنر نیست!

        Darth nihilusبهزاد سالمی77اوردک تک تک ورژن حقیقی
        • Sir You گفت:

          من خودم عزیزم فن پروپاقرص میازاکی ام! بعدشم من نمیگم بازی های اینا بده! میگم تکراریه و خلاقیت توشون به خرج نمیدن! و اینکه جز ایندی سازا و تعداد انگشت شمار استودیو که معمولا دیر به دیر بازی میدن و بیشتر کار میکنن روی ایده هاشون و بازی خوب میدن! بقیه همه افتادن توی چرخه تکرار… مخصوصا توی این دهه که بازی های لایو سرویس سودشون سر به فلک کشیدن و سازنده ببینه اقا اینجوری بیشتر پول در میاره دست به خلاقیت نمیزنه دورت بگردم!

          Vaas
    • A person گفت:

      هنر ؟
      این کلمه سخره هنر و تقدیس صنعت هست .

      Darth nihilusSir YouVaas
  • انشالله اکتیویژن رو هم ماکروسافت خریدش تاییده میشه وضعیت وارزون بهبود میده که واقعا در این کار یه نابغه هستن نابغه نه نابغه

    بهزاد سالمیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert WeskerHitasepLove GameBrainiacRoyalknightParsaRHPop_StarKurosmore
  • مترسک گفت:

    کار درست رو مایکروسافت کرد که عرضه کرد و تموم کرد این داستان رو وگرنه اگه لغو میکرد کلی ادم حرف در میاوردن که اره ردفال شاهکار بود مایکروسافت اومد و لغو کرد دشمن صنعت گیمه و این حرفا ولی الان که حقیقت معلوم شد فقط سکوت اختیار کنید هیتر های فن بوی

    halkerHajEsiVaasمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert WeskerLove GameArmanآقای شکستهRedm0ndy.xboxPotgmore
    • در هر شرایطی اماده ماله کشی هستی

      HajEsiVaasܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓAlbert WeskerMaster bladeNimaآقای شکستهPotgRoyalknight
    • ABDVD گفت:

      اولا خود فیل اسپنسر اومد گفت که هیچ نظارتی بر زنیمکس نداشته واسه توسعه آرکین پس الکی شکستشو برچسب نکن به افتخارات ماکروسافت تو متن همین خبر هم گفته شده مدیران زنیمکس درمورد بازی تصمیم گرفتن و پای ماکروسافت این وسط فقط برای منتشر نشدن بازی رو پلتفرم رقیب وسط بوده نه چیز دیگه
      دوما غیر از اون افرادی که داری مثال میزنی الان نمونه بدتر اون حرفارو پخش میکنن کافیه ی سر بری توئیتر و ردیت هشتک ردفالو سرچ کنی
      و ی سوال ، کدوم انگ سنگین تریه؟
      اینکه کلی وعده وحید بدنو حتی یک دهم اون حرفاییم که زدن عمل نکنن و در آخرم کل سابقه درخشان خودشون رو ختشه دار کنن
      یا اینکه از اولشم اون وعده های بیخودو نمیدادن و ی عنوان به مزاج پلیرا میساختن و فقط ی عده بیکار بیان تو شبکه های مجازی ضجه بزنن

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert Weskerگیمری عادیUMK3BrainiacNimaRoyalknightrgj1221ParsaRHMincraftmore
    • General گفت:

      دقیقا هنوز یه سریا بیخیال اون scalebound دوزای نشدن🤣
      Haters gonna hate🤷🏻‍♂️

      halkerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Albert WeskerBrainiacRoyalknightMincraftarminPop_StarTahaicMaster blademore
    • Dastan گفت:

      ردفال مو همون تریلرش دیدم میفهمیدم بازی خوبی در نمیاد
      ولی scalebound تریلرش می بینید یه چیز متفاوت توی صنعت گیم هست مثلا چهار نفره با موجود غول پیکر مبارزه کنی و سوار بر اژدها بشی خیلی حرف برای گفتن داره
      حیف شد این بازی لغو شد

      HajEsiآقای شکستهRoyalknight
  • خدا پدر فیل اسپنسر رو بیامرزه که این بازی رو انحصاری کرد و نذاشت یک دلار از جیب ps فن‌ها صرف این زباله بشه. خیلی از گیمرها اصلا اخبار گیم و متا و این چیزا رو دنبال نمیکنن و هر بازی جدیدی از ناشرهای سرشناس میاد میخرن.

    بهزاد سالمیایمانHajEsiانسانᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟآقای شکستهRedm0ndy.xboxRoyalknightrgj1221ParsaRHmore
  • sorena گفت:

    از همون ابتدا مشخص بود آرکین تحت فشار بازی رو ساخته. چون اصلا سبک و سیاق شون به این چیزا نیم خوره. از prey سوییچ کنی رو redfall باید دیوانه باشی. متأسفانه prey بشدت نادیده گرفته شد! یکی از بهترین تجربه های نسل هشت من بود…
    ____
    فکر میکنم فقط منو playstation T بودیم که تو سایت به این فشار از طرف زنیمکس به سازنده ها حرف زدیم. دقیقا زمانی که همه میگفتن ماکروسافت!. نمی‌دونم زنیمکس چه کرمی داره برای این بازی آنلاین داشتن!. خوب شد ماکروسافت بتسدا رو خرید حتی اگه دخالتی در خیلی چیزا نکنه حداقل منابع لازم رو به سازندگان میده و فشار نمیاره که چی بسازید چی نسازید. وقتی تیم دوست نداره آنلاین بسازه چرا باید فشار بیاری.

    Vaasمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)امیر حسینBrainiacآقای شکستهRedm0ndy.xboxPotgfarshadxRoyalknightThunderDoommore
    • Red fail گفت:

      وقتی یه ماله کشی و داری زور میزنی که این فاجعه به مایکروسافت ربطی نداره :

      Vaasامیر حسینانسانMaster bladeBrainiacآقای شکستهRedm0ndy.xboxfarshadxRoyalknightتریس مری گلد
    • یک کلمه بگو از اینکه مایکروسافت بتسدا رو خرید و تمام بازیاش رو با یک دلار رو گیمپس دی وان میزنم خوشحالم. دیگه این مزخرفات چیه که خوب شد بتسدا رو خرید و نجاتش داد و ناجی صنعت گیم شد و فلان و بیسار؟!
      همین بتسدا دثلوپ و گست وایر توکیو و های فای راش و استارفیلد رو قبل از خریداری شدن استارت زده بود حالا چون یه بازیش گند زد خوب شد مایکروسافت خریدش؟
      یک تار موی ترول‌هایی مثل هالک ایرانی میارزه به کل شما فشاری مخفی‌های ظاهرا منطقی.

      halkerبهزاد سالمیانسانMaster bladeLu BuUNCLE ARTHURBrainiacآقای شکستهRedm0ndy.xboxPotgmore
    • چپ دست گفت:

      حالا اینو ک الان سایت گذاشته نمیدونم کامله یا ن
      ولی من ی پست امروز صبح دیدم ک انگار علاقه ای ب انتشار این بازی خود ارکین نداشته و امید داشته ک خود مایکرو بازیو لغو کنه (و انگار خود مایکرو هم از این ک این بازی ناقص مشملات داره اگاه بوده)

      حالا چرا با این ک خود مایکرو هم میدونسته و بازم بازیو منتشر کرده عجیبه

      • sorena گفت:

        چپ دست
        قبلا هم گفتم ماکروسافت فقط میتونست کنسل کنه حالا چرا نکرده این انتقاد وارد هست و بهتره ماکروسافت جواب بده. اما این که استارت این بازی رو ماکروسافت زده اساسأ غلط و بر گرفته از نادانی یه عده فن هستش.

        انسانچپ دستRedm0ndy.xbox
    • Reza گفت:

      وقتی بازیسازی انلاین ترند شده ، همه سعیشونو میکنن بسازن دیگ
      ایرادی ام متوجه زنیمکس یا سونی نیست ک میخوان پول پارو کنن ، کی نمیخواد
      یوبیسافت باشی ، ea باشی ، سونی باشی ، بالاخره پول میخوای
      مایکروسافتم پول میخواد ، با این تفاوت ک پول خیلی خیلی زیاد میخواد بخاطر سایز شرکتش ک خب پولی ک ea درمیاره و موفقه برای مایکروسافت شوخیه اون مسیرو نمیرن ک بنظر طماع نمیان (ولی هستن)
      ناشری ب یاد ندارم ک دنبال ترندا نره. مثلا cdpr ک انلاین نداره هم هدفش بخش انلاین سایبر بود ک چون بازی اصلی خراب کرد ولش کرد…
      نمیشه یسریارو بد دونست ، فشارم همه ناشرا میارن ینی ی درصدم احتمال نمیدم دوازده تا تیم تو سونی یهو بگن اه اه بازی سینگل چ بده بیاید انلاین بسازیم ،کمتر ناشری پیدا میشه ک ازاد بذاره ، نیازی ب پیشگویی نیست

      • sorena گفت:

        زنیمکس مقصر هست چون از استودیویی این بازی رو خواسته که هیچ وقت تجربه ی درش نداشته، کمک هم نداشته و آرکین آستین همیشه کم تر از بقیه بودجه هم گرفته. جدای از این زنی مکس طمع داره به بازی آنلاین نه علاقه . این دو متفاوت هستن.

        انسانBrainiac
        • Reza گفت:

          من نمیگم اشتباه میگی ک ، میدونم طمع کردن و تیمشون تجربه انلاین نداشته
          سونی ام از ناتی داگ فکشن خواسته
          قدیمم مایکروسافت از ریر ، سی اف دیوز خواسته
          هیچکدومم قبلش همچین تجربه ای نداشتن
          میگم همه همینن
          طمع پول دارن دیگه
          حالا تو میگی مقصرن ، من میگم طبیعت ناشراس ک طمعکار باشن ، چون تیم مدیریتی باید پاسخگو باشه دربرابر سهامدارا ، مایکروسافت کمتر نشون میده این داستانو ، چون مهم نیست همچین رقمایی برای سهامدارای مایکروسافت
          فک کنم ایکس باکس کلا پنج درصد از درامد مایکروسافته

          sorena
    • Tahaic گفت:

      آرکین از قبل مایکرو تحت فشاره استاده کاش حداقل میخوندی متن رو

      Brainiac
      • sorena گفت:

        الان چیزی جز این تو کامنت من هست که خودم نمی تونم ببینمش؟. اتفاقا که تو اوج هیجان فن های سونی بعد تر زدن ردفال تنها کسی بودم که گفتم این بازی فقط کنسل کردنش به ماکروسافت مربوط میشد نه ساخته شدنش و اساتید برجسته و همه چیزدان هم طبق معمول با دیس های فراوان حمایت خودشون رو نشون دادن!. بعد هم گفتم این بازی با تأخیر درست نمیشد که حتی فیل هم همینو تأیید کرد. الآنم میگم این بازی با دو سال تأخیر هم نهایتاً باگ و این چیزاش درست میشد وگرنه از اساسی باید از نو ساخته میشد.

        BrainiacTahaic
بلومبرگ: توسعه‌‎دهندگان Redfall نمی‌خواستند این بازی را بسازند - گیمفا