استودیو Blank توسط کارگردان Cyberpunk 2077 و کارمندان سابق CD Projekt Red تاسیس شد
کهنهکارهای سابق CD Projekt Red با تجارب بهدست آمده از Cyberpunk 2077 و سری The Witcher، گرد هم آمدند و استودیو بلنک (Blank) را تاسیس کردند.
ظهور و موفقیت CD Projekt Red، همواره مثالی الهامبخش و نمونهای تاثیرگذار در دنیای بازیهای ویدیویی بوده است. جدا از موفقیتهای تجاری و هنری این استودیو، افرادی که از آن جدا شدند نیز خود موفق به تاسیس استودیوهای جدیدی شدند؛ به عنوان مثال، حدود دو سال پیش Rebel Wolves در کشور لهستان تشکیل شد و اخیراً نیز Blank، متولد شده است.
طبق اعلام رسمی، ماتئوش کانیک (Mateusz Kanik)، کارگردان Cyberpunk 2077 و یکی از کارگردانان The Witcher 3: Wild Hunt، به همراه جمعی از تهیهکنندگان فرنچایزهای Cyberpunk و The Witcher یعنی ژدری مروز (Jędrzej Mróz) و مارسین جفیمو (Marcin Jefimow)، استودیو Blank را در شهر ورشو واقع در کشور لهستان، تاسیس کردهاند.
کانیک که از ۲۰۰۶ به CD Prejkt Red پیوست و بعد از ۱۵ سال آن را ترک کرد، به عنوان طراح بازی روی نسخههای اول و دوم سری The Witcher مشغول به کار بود. وی درباره تاسیس استودیوی جدید خود میگوید:
ما برای معرفی استودیو بلنک، هیجانزدهایم و در حال گسترش تیم شگفتانگیزمان هستیم. پس از سالها کار کردن در صنعتی که روز به روز محافظهکارتر میشود، ما آمادهایم تا پروژههای برجسته و تاثیرگذاری که نمایانگر خلاقیت منحصرفرد و ارزشهایمان هستند را خلق کنیم.
در حالی که این صنعت، از دیکتاتوریِ افراد مشخص و خاص حمایت کرده و آنها را به عنوان قهرمان معرفی میکند، ما میخواهیم مالکیت و اختیار را به اعضای تیم بدهیم. در حالی که صنعت، به فرهنگ کرانچ تمایل پیدا میکند، ما ترجیح میدهیم بین زندگیِ کاری و شخصی، تعادل برقرار کنیم. در حالی که صنعت میگوید «بزرگتر یعنی بهتر»، هدف ما ساخت بازیهای پولیششده با تمرکز روی احساسات، داستان و ارزشهای هنری است.
ماتئوش کانیک
موسسین استودیو بلنک، کارمندان با تجربه دیگری نیز به تیم دعوت کردهاند که هر کدام، سابقه کار در استودیوهای مختلفی را در کارنامه دارند؛ افرادی چون میشل دوبروسکی (Michal Dobrowolski) به عنوان کارگردان طراحی از CD Projekt Red، آرتور گانزینیک (Artur Ganszyniec) به عنوان کارگردان داستانسرایی از CD Projekt Red و ۱۱ Bit Studios و در نهایت ژگوش پریزیبیس (Grzegorz Przybyś) به عنوان کارگردان هنری از Artificer و Division 48 Studio.
مارسین جفیمو، همبنیانگذار استودیو بلنک میگوید:
فلسفه بازیسازیِ ما از تجارب و داستانهای زندگی خودمان نشات گرفته است. میخواهیم در بلنک، فضایی خلق کنیم که در آن بتوانیم به تاریخچهای که میسازیم افتخار کنیم. ساختههایمان قابلبازی باشند و با همدیگر، همکاری خلاقانهای داشته باشیم و به همین سبب، درها را به روی الهامپذیریهای جدید، باز نگهداریم. در همین اولِ راه، پروژه جدیدی را آغاز کردهایم که نمیتوانیم برای به اشتراک گذاشتن آن با بازیبازان و همکاران جدیدمان، صبر کنیم.
مارسین جفیمو
استودیو بلنک در حال حاضر تنها ۱۰ عضو دارد اما بنیانگذاران قصد دارند تعداد کارمندان را تا ۶۰ نفر افزایش دهند و بتوانند با قدرت کافی، عنوان هنوز معرفی نشده خود را پشتیبانی کنند و آن را توسعه دهند.
منبع: Video Games Chronicle
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عکس پست یه جوری اول فکر کردم گروه موسیقین
آره مخصوصا گروه موسیقی های وسترن که گروهین حالاباید بینیم این چه نوع استودیویی میشه راکستار جدید یا یوبیسافت جدید باید علل حساب به این خانواده ده نفری فرصت بدیم
ماکان بند هستن 😂😂
کارگردان ویچر۳ با تعدادی از افراد با سابقه یه استودیو تشکیل دادن و الان کارگردان سایبرپاک بازم با افراد باسابقه یه استودیو تشکیل دادن.سوال اینجاست پس چه افرادی دارن ویچر۴ رو میسازن.خدا بخیر کنه سایبرپاک بعدی نشه….
افرادی مثل Philip Weber, pawel sasko, miles tost و … که یا از ویچر ۳ و یا از ویچر ۲ و حتی ۱ هنوز توی استودیو موندن. رفتن اعضا از استودیو های مختلف چیز عجیبی نیست و خیلی اتفاق میوفته. همین الان lead quest designer ویچر جدید فیلیپ وبر هستش که یکی از بهترین quest line های اکسپنشن بلاد اند واین رو نوشت که پر از جزییات هست (کوئست Vivienne رو عرض میکنم که آخرین detail از اون کوئست هفت سال بعد از عرضه بازی توسط xLetalis پیدا شد)
عکس پست خیلی سنگینه
کم کم ، بازی ها و استودیوهای AAA دارن تجزیه میشن به A و A و A
خب CDPR شاید نه…ولی احتمال سرمایه گذاری روی اینجور استودیو ها برای سونی محتملتره…
یکی این یکی استودیو تازه تاسیس کیسی هادسون خالق Mass Effect و Larian Studios سازنده Baldur’s Gate III اینا رو بخره برد کرده به نظرم
طبق چیزی که گفتن اینا اومدن بیرون که زور بالاسرشون نباشه
فک نکنم بخوان خودشونو بفروشن
مگر اینکه قیمت خیلی خوبی باشه
آره
منظورم لزوماً همین استودیو نبود البته…
ولی سونی طبق سابقهی این یکی دوسال دنبال استودیوهای تازه تاسیس که از افراد با سابقه کار روی بازی های AAA تشکیل شدن میره.
وقتشه بعضیا بیان به بهانه همکاری با استودیوی نوپا گیم انحصار زمانی ببندن باهاشون بعد بخرنش چون سیدی پراجکت نفروخت😁 این خط این نشون
عنوان گمراه کنندس. کانیک کارگردان یکی از دپارتمان های ساخت سایبرپانک بود.
کارگردان های سایبر در واقع:
Adam badowski
Konrad tomaszkiewicz
و Gabriel amatangelo بودند (گابریل کارگردان اصلی phantom liberty هم هست)
“ساختههایمان قابلبازی باشند” من منظور گرفتم یا جدی تیکه بود؟ 🙂
درهرصورت امیدوارم موفق باشن. دنیای گیمینگ خلاقیت ش رو به تیم های کوچک که زیر اجبارهای پابلیشر نمیرن مدیونه
تجربه ثابت کرده این کله گندهها که از استودیوهای معروف جدا میشن و برای خودشون استودیو تاسیس میکنن هیچی نمیشن.
تانگو سلام میکنه
تانگو چه افتخاری تا حالا کسب کرده؟ یک استودیو کاملا متوسطه.
اخرین بازیشون که یه بازی عالی بود
یکی از بهترین بازیا تو ژانر سروایول هارور هم خلق کردن
تانگو یه استدیو خوب و با استعداده
سلام میراث عزیز
این شخص فن بوی جدید سایت هست
وقتتو با بحث کردن با اینجور افراد تلف نکن
حالا کاری با کامنت اون ندارم ولی دقیقا تانگو چه چیزی به جز اویل ویتین ساخته که تازه همونم متوسط بوده گوست وایر که بد بود های فای راش هم یه پروژه کوچیک بود
کوجیما پروداکشنز هم سلام میرسونه…
کوجیما پروداکشنز همیشه وجود داشته، فقط ناشرش از کونامی تغییر کرده شده سونی
داش خودرنی نکن همین حالا سونی استودید تازه تاسیس زیاد داره
ببینیم چیکار میکنین
بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ اول که تجربه کردم پر از باگ و افت فریم عملکرد ضعیف هوش مصنوعی بود و از اون موقع بازی نکردم حالا کسایی که تجربه کردن میتونن بگن که این مشکلات سایبرپانک حل شده یا نه چون واقعا دوست دارم این بازی رو تجربه کنم ولی از یه طرف هم نمیخوام تو ذوقم بخوره بازی
سلام
آره باگ هاش تقریبا کامل بر طرف شده و با خیال راحت میتونی بری و بازی رو تجربه کنی
ممنون
ممنون این تابستون حتما امتحانش میکنم
به هر روی امیدوارم موفق باشن
«در حالی که این صنعت، از دیکتاتوریِ افراد مشخص و خاص حمایت کرده و آنها را به عنوان قهرمان معرفی میکند، ما میخواهیم مالکیت و اختیار را به اعضای تیم بدهیم.»
حرفش حق هست گرچه شاید خودش برای دریافت سرمایه مجبور بشه از دیکتاتور قهرمان بسازه ولی حقانیت صحبت اون از بین نمی ره . دیکتاتوری های مرگباری در صنعت گیم در حال وقوع هست که در واقع پس لرزه های ناشی از وقوع اونها در سینما هستن .
تو ویدو گیم اون هایی که مو ندارن کچل شدن بدونید خبره این کارن 😂😂
“پس از سالها کار کردن در صنعتی که روز به روز محافظهکارتر میشود، ما آمادهایم تا پروژههای برجسته و تاثیرگذاری که نمایانگر خلاقیت منحصرفرد و ارزشهایمان هستند را خلق کنیم.
در حالی که این صنعت، از دیکتاتوریِ افراد مشخص و خاص حمایت کرده و آنها را به عنوان قهرمان معرفی میکند، ما میخواهیم مالکیت و اختیار را به اعضای تیم بدهیم. در حالی که صنعت، به فرهنگ کرانچ تمایل پیدا میکند، ما ترجیح میدهیم بین زندگیِ کاری و شخصی، تعادل برقرار کنیم. در حالی که صنعت میگوید «بزرگتر یعنی بهتر»، هدف ما ساخت بازیهای پولیششده با تمرکز روی احساسات، داستان و ارزشهای هنری است.”
چقدر این جملات ماتئوش کانیک حرف های درست و حقی، گیمینگ شده صنعت گیم و استودیو ها به اولین چیزی که نگاه میکنن اول پول و حتی حاضر نیستن بازی ناقص خودشون که ده ها مشکل فنی داره رو درست عرضه کنن، زمانی اگر بانجی یا همین سانتا مونیکا میومد بازی میساخت اولین چیزی که روش تمرکز داشت ارزش هنری، داستان و … بود.
امیدوارم که واقعا این حرفهاشون فقط حرف نباشه و واقعا به چیزی که میگن پایبند باشن و بازی های معرکه ای درست کنن، خصوصا تو این دوره زمونه ای که اکثر استودیو های بزرگ و نامی فقط یه مشت بازی متوسط درست میکنن که حتی ارزش یه بار تکرار هم نداره، من چشم و امیدم به اینجور استودیو هاست چون واسه اینکه خودشون رو نشون بدن مجبور به خلاقیت و تولید اثر خلاقانه هستند تا موفق باشند و بتونن خودشون رو نشون بدن.
متنشون فوق العاده بود …
دم گیمفایی ها گرم بهترین ترجمه رو دارن سایتهای دیگه یا بدتر کانال ها تلگرامی جوری ترجمه میکنن خود ترجمه نیاز به ترجمه داره …
اینا چرا از هم پاشیدن
سی دی بیشتر از بازی داره کارمندای با تجربه و بازیساز تولید میکنه برای استودیو های دیگه
واقعیتش اکثرا تو هر زمینه ای وقتی اخراجی های یک گروه دور هم جمع میشن نتیجه متاسفانه راضی کننده نمیشه،دلیلشم بیشترش بخاطر اینه که جمع شدنشون بیشتر احساسی بوده تا منطقی
من فاز سی دی پراجکتو نفهمیدم😐یجا کارمنداشو اخراج میکنه یجا کارگردان بازی تقریباااااا خوبشون یه گروه زده یجای دیگه گفتن میخوایم مستقل بمونیم و خربده شدن ما توسط سونی یه دورغ محضه. یجا دیگه…😐
کانیک کارگردان سایبر نبوده…. خدایا به من صبر بده.