گزارش: بازی چندنفره The Last of Us پس از ارزیابی شرکت بانجی کاهش مقیاس پیدا کرده است
دقایقی پیش وبسایت بلومبرگ گزارش داد که بازی چندنفرۀ The Last of Us با مشکلاتی مواجه است. جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ، اعلام کرد که این پروژه توسط شرکت بانجی ارزیابی شده و آنها به این نتیجه رسیدهاند که مقیاس بازی باید کاهش پیدا کند.
شرایر متذکر شد که شرکت بانجی (سازندگان Destiny 2) بازی چندنفره و سرویس محور The Last of Us را مورد ارزیابی قرار داده و به این نتیجه رسیدهاند که نمیتواند برای مدت زمان طولانی پلیرها را درگیر خود نگه دارد. این موضوع به تحلیل دوباره پروژه و بررسی کیفیت در کنار عملکرد بلند مدت آن منجر شده است.
ناتی داگ دقایقی پیش در بیانیهای اعلام کرد که به مدت زمان بیشتری برای رونمایی از این پروژه نیاز دارد و در کنار آن یک بازی داستانی را نیز توسعه میدهد.
مدتی پیش سونی اعلام کرده بود که شرکت بانجی با ارزیابیهای به شدت سختگیرانه، روی عناوین سرویس محور پلی استیشن نظارت میکند تا بهترین پروژههای سرویس محور انتخاب شوند و به نظر میرسد این موضوع باعث کاهش مقیاس پروژۀ جدید ناتی داگ نیز شده است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
بانجی داره همه رو شخم میزنه:)
تو خوابش هم نمی دید بتونه از ناتی داگ ایراد بگیره 😅
همین بانجی هیلو ۱ رو یک زمان ساخت که متاش ۹۷ شد
نمره ای که ناتی داگ تو خوابش هم بهش نمیتونه برسه
البته بانجی اون دوران خیلی وقته دیگه مرده
بانجی از وقتی از مایکروسافت جدا شد کارش تموم شد
حداقل داری ترول میکنی مثل هالک باحال ترول کن
فعلا که تو یکی فقط داری فشار میخوری
همین ناتیداگ با انچارتد ۲ با تعداد نقدای خیییلی بیشتر از هیلو ۱ متای ۹۶ رو گرفت
بانجی وقتی از ماکرو جداشد هیلو مرد
آره هیلو مرد فقط در ده پانزده سال گذشته هیلو اینفینیت و دووم ایترنال با اختلاف بالاترین نمرات متا رو در سبک اکشن شوتر ران ان گان داشتن، تازه دووم ریبوت شده، ولی هیلو تنها فرنچایز پیوسته اییه که یکبار هم ریروت نشه، حتی گاد آو وار بعد چند نسخه مجبور به ریبوتش شدن که بتونن نوآوری بدن، هیلو تنها فرنچایزیه که ریبوت نشده. هیچ استودیویی بجز id و ۳۴۳ وجود نداره که این سبک رو زنده نگه داشته باشه، البته شما که فقط با یک سبک اکشن ادونچر سوم شخص خطیه سینمایی آشنا هستید
من نمیدونم متای اونو چجوری دادن و به چی دادن
بازیی که فقط گیم پلی داره
مگه ریبوت نشدن نشونه خوبیه ؟
۳۴۳ نمیتونه ریسک کنه داره همون داستانو به زور میکشونه
الان تعداد پلیر هاشو میبینیم که بخش انلاینش مرده
بخش داستانیش هیچ چیزی جز گیم پلی نداره
حالا حداقل بخش انلاین داره که لست نداره
وضعیت بخش انلاینشو داریم میبینیم دیگه
گیمپلی خالص بده؟ اگه گیمپلی خالص بده چرا بازیای سولز لایک انقدر فروش میرن؟
نه گیم پلی خالص خوبه ولی در کنار این گیم پلی کلی عامل دیگه هم هست که یه بازیو لذت بخش میکنه
که هیلو اینفینیت هیچی جز گیم پلی نداشت
درستش اینه: بانجی وقتی از ماکروسافت جدا شد کار هیلو تموم شد، وگرنه بانجی در حال حاضر یکی از بزرگترین و درامد زا ترین لایو سرویس های صنعت گیمو داره جوری که سونی با ۲۰ سال سابقه و پیشتازی تو صنعت گیم نظارت پروژه هاشو سپرده بهش اخر کلام هم بگم کل ماکروسافت خواب گوتی هم نمیتونه ببینه در مقابل ناتی داگ
بانجی بعد از مایکرو تونست موفقیت های سگانه هیلو و reach رو تکرار بکنه؟؟!!!
البته بانجی ایی که سگانه هیلو رو با مدیریت اونزمان اکس باکس ساخت، با بانجی الان فقط اسم هاشون مثل همه
قطعا زیر دست اکتیویژن توقع نداری که یه بازی خلاقانه درست کنه
اکثر افرادش همونن
اونایی هم که نیستن استودیو های کوچیک تری درست کردن که ps خریدتشون
اونایی هم که تو ۳۴۳ بودن یا اخراج شدن یا استعفاء دادن
چرا نتونه؟ ناتی یکی از خدایان داستانیه ولی بانجی یکی از خدایان شوتر و آنلاین و سرویس محور! فعلا ناتی داره توی مسیری حرکت میکنه که امثال بانجی آسفالتش کردن.
البته تصحیح بکنم کامنتتون رو ، بانجی خدای داستان هم هست !
فعلا که فیتیله داستانو کشیده پایین تا به اینجا (متاسفانه).
من همیشه میگم کسایی که مولتی پلیر خوب میتونن بسازند بازی داستانی خوب هم میتونند بسازند اصلا این اثبات شده هست
ولی استودیوهایی که داستانی خوب میتونن بسازند نمیتونن مولتی پلیر درست حسابی بسازند,
بخاطر همین من هیچ وقت فرم سافر و ناتی داگ جز بهترین استودیو ها نمی بینیم چون کار سختی نکردن
کار سخته رو استودیو های مثل رسپاوون و بانجی و یا اپیک گیم انجام میدن اینها قبلا بهترین بازی داستانی زدن و از این مرحله بازی داستانی گزشتن
اون بانجی ایی که خدای داستان بود با بانجی الان فقط تشابه اسمی دارن
یکی از خدایان شوتر و آنلاین و سرویس محور با متای ۶۶
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_2023-05-27-00-51-11-075_com.android.chrome-edit_8xmz.jpg
😹😹😹
تنها چیزی که در سرویس محور مهم نیس متا و نمره س. و تنها چیزی که مهمه تعداد پلیر های همزمان دست به جیبه!
من نمیدونم چرا بعضی از طرفداران سونی انقدر زود گارد میگیرن و خودشون رو میبازن هنوز هیچی مشخص نیست قصاص قبل از گناه کردن هیترا هم که منتظرن یک خبر بدی از طرف سونی و ناتی داگ بیاد از آب گل آلود ماهی بگیرن، دوستان عزیز این خبر رو باید به فال نیک بگیرین که بانجی داره تخصص و تجربش رو در اختیار ناتی داگ میزاره درسته ناتی داگ یکی از بهترین استودیوهای جهانه اما بالاخره همین استودیوهای بزرگ تو یک چیزایی تجربه و تخصصشون کافی نیست ناتی داگ تجربه ساخت بازی آنلاین و چندنفره رو داره اما سرویس محور قضیش متفاوته بزارین یک مثال بزنم تا بهتر متوجه بشید:
به عنوان مثال شما رشته کامپیوتر رو در نظر بگیرید که چقدر شاخه داره نرم افزار داره سخت افزار داره که تو هرکدومش میتونید تخصص پیدا کنید طراحی هست برنامه نویسی هست تایپ کردن هست تعمیرات هست و… مثلا الان خود من گرافیستم طراحی انجام میدم طراحی هم که فقط مختص لوگو، کارت ویزیت، بنر نیست طراحی سایت هم هست حالا من میتونم تو طراحی سایت تخصص پیدا کنم یا تو طراحی لوگو، ببینید بازیسازی هم فقط ساخت بازی های داستانی نیست چندتا شاخه داره بازی های بتل رویال هستن، سرویس محور هستن، کواپ هستن، داستانی هستن و… استودیوهای سازنده هم هرکدوم تخصصای خودشون رو دارن مثلا ناتی داگ اومده تو بازی های داستانی متمرکز شده الان تخصصش رو داره و کامل با زیر و بمش آشناس درسته که بخش چند نفره دلست و آنچارتد رو درست کرده و عالی عمل کرده اما قضیه سرویس محور فرق میکنه تخصص و تجربه کافی نداره احتیاج داره به اینکه وقت بزاره روش و یا کمک بگیره تا بتونه اصولش رو یاد بگیره.
.
از طرفی پروژه های جاه طلبانه همینن اگر چالشی تو ساختشون پیش نیاد اون موقع باید تعجب کنید، در ضمن با دوتا خبرو دوتا گزارش که معلوم نیست چقدرشون درست هستن خودتونو نبازین و صبر داشته باشین ناتی داگ هیچوقت بازی بد به طرفداراش نمیده یعنی حاضره بازی رو لغو کنه اما بی کیفیت عرضه نکنه، الان باز خیلیا میگن پس چطور پورت دلست ضعیف بود یکبار برای همیشه این قضیه رو روشن میکنم هرچند میدونم فایده نداره چون این هیترا متاسفانه از داشتن مغز عاجزن ببینید برای بار هزارم ریمیک دلست فقط پورتش ضعیف بوده منتقدا هم واسه همین از خجالتش در اومدن زمانی حرف شما درسته که بگیم کیفیت بازی دلست بد بوده مثلا گیم پلی ایراد داشته یا داستانش مشکل داشته، فقط پورتش بد بوده که اونم معلوم نیست دلیلش چی بوده کم تجربگی ناتی داگ، گند زدن آیرون گلگسی یا هم اشتباه سونی بابت زود عرضه کردن بازی.
.
یک نفر هم اینجا یکی چیزی گفت که میخوام توجیحش کنم (((مقصر سونی احمقه که ناتی داگی که تخصص ش بازی داستان محور ه رو وادار به ساخت بازی سرویس محور میکنه))) خطاب به اون دوست عزیزمون ببین عزیز اولا که مشخص نیست سونی استودیوهاش رو وادار کرده باشه که بازی های سرویس محور بسازن پس نمیشه قضاوت کنیم بعدم باید خوشحال باشی چرا که استودیوها اگر خودشون رو به چالش نکشن هیچ پیشرفتی اتفاق نمیوفته و به تکرار میوفتن بازیاشون شما چقدر دیگه میخوای گاد او وار بازی کنی چقدر دیگه میخوای آنچارتد بازی کنی چقدر دیگه میخوای گرن توریسمو بازی کنی، به اعتقاد من یک استودیو حرفه ای باید تو هر سبکی بتونه بازی بسازه چون خیلیا از استودیوها هستن از ترس شکست ریسک نمیکنن و همون رویه رو تکرار میکنن اسم نمیبرم خیلیا میدونن منظورم کدوماس، در کل ناتی داگ بازی تو سبک پلتفرمر ساخته مثل کراش و جک و دکستر، اکشن ادونچر ساخته مثل آنچارتد، ادونچر وحشت بقا ساخته مثل دلست، الانم که میخواد خودش رو به چالش بکشه به سرویس محور هم ورود کنه که به نظر من هیچ اشکالی نداره.
.
یک چیزی هم بگم چند وقت پیش یک سری کامنت دیدم از بعضیا که میگفتن دلست او آس وحشت بقا نیست اکشن ادونچره! خب پس با این حساب اسم دلست رو از روش برداریم بزاریم آنچارتد دیگه، یا رزیدنت اویل رو هم اکشن ادونچر خطالب کنیم، عزیزانی که همچین کامنتایی گذاشتین وحشت بقا یعنی جنگیدن واسه زنده موندن وحشت هم که مشخصه این وحشت ممکنه حمله یک سری هیولا باشه، زامبی باشه، ارواح باشه و… یعنی جوئل و الی واسه بقا میجنگیدن واسه زنده موندن، یعنی شماها وقتی با مبتلایان، کلیکرا، بلوترها، رتک کینگ مواجه میشیدین به جای ترسیدن میخندیدین؟ اگر اسم این وحشت بقا نیست پس چیه؟ هر بازیی ترکیبی از چندتا سبک مختلفه اکشن، ادونچر، وحشت بقا مثل دلست اکشن، ماجراجویی، هک اند اسلش مثل گاد، اکشن، ماجراجویی، نقش آفرینی مثل هورایزن، همه جا وقتی اسم دلست رو سرچ میکنین تو ژانر بازی مینویسه وحشت بقا (Survival Horror) بعد یه سریا نمیدونم چی زدن که میگن این بازی وحشت بقا نیست
سونی ۱۱ تا پروژه مالتی پلیر معرفی کردند توی کل دنیا اندازه انگشت های یک دست بازی موفق چند نفره نداریم چند وقت دیگه کریتوس رو میندازن وسط یک مولتی پلیر هم از گاد اف وار درمیارن معتاد شدن به خرید درون برنامه ای خیال کردن هرچی انلاین بسازن بگن پول بده توش اسلجه بخر مردم هم پولشونو از سر راه اوردن میان میدن به اشغال های انلاین…اونجرز الان کجاست؟ بازی با اون ای پی هیولای مارول نتونست مخاطب نگه داره بازی مولتی ورس وارنر کجاست؟ همه میخوان وارزون و جی تی ای انلاین بعدی بششن و پول چاپ کنند …نمیشه اقاجان مثلا توی لست اف اس انلاین بری چیکار کنی؟ جی تی ای ماشین و اسلحه داری داستان های دی ال سی داری یک پشتوانه ۱۶۰ میلون نفر کاربری که بازی رو خریدن داری
من این رو گفتم همه دیسلاک دادن و مسخره کردن !!!
گفتم the last of us چون سوم شخص هست زیاد نمیتونه پلیر نگه داره ,
منم گفتم چنتا بازیا مولتی پلیر سوم شخص برات بگم که موفق بودن ؟ حتی خود کالاف هم داره به سمت سوم شخص میره
لایک دادم بهت ولی بانجی شخم نمیزنه، فقط داره مثل یه پدر دلسوز عمل میکنه
واسه همین کنترل دقیق و بالا بردن کیفیت اومده واسه سونی کار کنه
ناتی داگ برای ۲ پروژه بزرگ گذشتشونم مشکلاتی تو روند توسعه داشتن یکیش انچارتد ۴ بود که کسایی که یکم اخبار گیمو از قدیم تر دنبال میکردن احتمالا میدونن که گزارشاتی بود که بخاطر اینکه خالق انچارتد بعد از عرضه لست ۱ استودیو رو ترک کرد باعث شد پروژه ساخت انچارتد چهار دوباره از سر گرفته بشه توسط استرلی و دراکمن که در نهایت یه شاهکار و پایان عالی برای فرنچایز تحویل دادن لست دو هم مشکلات کرونا و کرانچ کاری رو داشت و ۳ بار تاخیر خورد اما در نهایت به پولیش شده ترین شکل ممکن یکی از پر جزئیات ترین و بهترین بازیای صنعت گیم رو تحویل دادن مطمئنم اگه توسعه مولتی پلیرم با مشکلات مواجه باشه با مدیریت درست خروجی مطلوب و خوبی دریافت میکنیم مگه اینکه شرایط خیلی بد باشه که در اون صورت تا الان کنسلش کرده بودن که اینطور نبوده
دیشب بعد شوکیس کلی سونی رو فحش دادم که چرا مولتی پلیر لستو نشون نداد تا اینکه این اخبار اومد😅 قطعا بهتره که بیشتر رو مولتی پلیر کار کنن و یه تریلر ابکی ندن امیدوارم سخت گیری های بانجی هم بی مورد نبوده باشه
فک کنم باید این خبر رو به فال نیک بگیریم به هر حال اکثر استودیوهای سونی تجربه ای رو بخش آنلاین ندارن و این نظارت بانجی و سختگیریش میتونه در اینده نتایج خوبی داشته باشه ، فقط بانجی جان آروم سختگیری کن دعوا نشه 🤣
دقیقا،منم اینو بیشتر یه خبر مثبت تلقی میکنم چون ممکن بود یه ابرو ریزی رخ بده
بانجی سختگیر بود که متای دی ال سی آخرش ۶۶ نمیشد
اینکه گیم آفلاین رو با گیم سرویس محور مقایسه میکنی خودش خنده دار ترین نکته هست
بعض جنابعالی که فروش عناوین مولتی پلتفرمو با انحصاری یکی میکنی
نباید یکی حسابشون کرد، عناوین انحصاری بسیار شانس بالاتری دارن برای دیده شدن و فروش بیشتر
خب پس چرا مایکروسافت انحصاریاشو برای pc هم عرضه میکنه ؟؟ حتی بعضیاش مثل ماینکرفت رو برای ps هم داده
چرا بازیاشو فقط روی کنسول خودش عرضه نمی کنه تا طبق صحبتت شانس فروش شون بره بالا ؟؟
ببینم تو چرا همیشه سرو کلت با سونی و اخبار سونیه
چه نفعی از این کارت می بری؟
این بانجی هم پررو شده ها!
بازی سرویس محور الکی نیست که اگه بعد یه مدت کسل کننده بشه میشه ضرر خالص کلی گیم سرویس محور داریم که کنسل میشن سریع اخیرا هم تعدادشون خیلی زیاد شده
اون حرفم شوخی بود
میدونم شوخی بود
بریم بزنیمش
زنگ بزن بچه ها بیان
سوار وانت بشیم بریم سراغش
نه پررو نشده تعریف گیم آنلاین تو ذهن ناتی داگ و بانجی زمین تا آسمونه بانجی تجربیات بیشتری داره و شاید اون مقیاس واقعاً امکان پذیر نبوده.
بخدا این بانجی نفوذیه
گیماش هم که برا ایکس باکس عرضه میشه😂😂😂😂
امده که گیمای سونی لغو کنه
مولتی لست ۱ که بالای ۱۰ ساله اومده هنوز سروراش شلوغه و پر از بازیکن با مکانیسم و مپ های تکراری. بعد یه همچین شاهکاری که می خواد بیاد چطور نمیتواند برای مدت زمان طولانی پلیرها را درگیر خود نگه دارد؟ ما که صبر می کنیم چون نهایت قراره شاهکار تحویل بده ولی خب صبر کردن براش خیلی سخت شده.
اولاً فکر میکنم بانجی با چند دهه تجربه ارزیابی کرده پروژه رو نه مائده مونلایت.
دوماً این بازی سرویس محوره و هدف و ساختار متفاوتی داره تا بازی صرفاً مولتی پلیر که با هدف پشتیبانی بلند مدت محتویات برنامهریزی نشده بود.
سوماً «تعداد پلیر» هدف یک بازی سرویس محور و بودجهای که بهش اختصاص داده شده با «تعداد پلیر» هدف یک بازی چندنفره متفاوته. اگر ۱۰ هزار نفر برای بازی چندنفره موفقیت تلقی بشه، برای بازی سرویس محور شاید ۱۰۰ هزار نفر هم موفقیت نباشه و شکست تلقی بشه.
اول اینکه این بازی داستان خودش رو داره و نه من نه شما نمی تونید بگید حجم و هدف هاش چه حد هست و این بررسی ها منجربه چه نتیجه ای شده. دوم اینکه کیفیت بازی های ناتی داگ تضمین شدست و مخاطبای خودشو داره و تعداد بالایی پلیر جذب خودش می کنه مخصوصا همچین پروژه بلندپروازانه ای. سوم هم اینکه طبق شایعه ها بازی یه بازی مستقله و بله به صورت کلی متفاوته با مولتی لست ۱ و طبق شایعه های گذشته می خواستن پشتیبانی با محتوا های اضافی با آپدیت براش برنامه ریزی کنن بر اساس همین شایعه ها کار بانجی کاملا بی منطق بوده مگر اینکه ایراد ساختاری مطرح باشه.
اول دوم و سومت هیچ معنای خاصی نداشت فقط گفتی ناتی داگ خوبه. ناتی داگ خوبه ولی در زمینۀ ساخت بازی تک نفره و تا حالا سرویس محور نساخته. حدس بزن کی بازی سرویس محور موفق ساخته؟ درسته، بانجی. سوال دوم، بازی داستان خودش رو داره و به غیر از ناتی داگ تنها سازمانی که از این موضوع آگاهی داره چه سازمانی هست؟ بله درست حدس زدی بانجی. سومین سوال، بانجی چه تصمیمی گرفته بعد از بررسی؟ درسته، تصمیم بر کاهش مقیاس بوده. کسی از ماهیت پروژه صحبت نکرد، من دو چیز رو ذکر کردم ۱- تجربۀ بانجی در خلق بازی سرویس محور و موفقیتش، ۲- تفاوت بازی سرویس محور با بازی ای که فقط مولتی پلیر بوده. هر دو مورد کاملاً صحیح هست و ماهیت این پروژه سرویس محور بوده و این موضوع تایید شده. حدس بزن کی در حقیقت از چیزی که خبر نداره صحبت کرده بر خلاف ادعا؟ درسته، کاربری به نام مائده مونلایت. چرا؟ چون انتهای کامنت خودش نوشته کار بانجی غیرمنطقی بوده در صورتی که از قضیه هیچ آگاهی نداره. خسته نباشی.
دیگه به اون بخش که موفقیت «اولین بازی سرویس محور» تضمین شده و ناتی داگ جیسس کرایست هست و هر شب به کودکان بی بضاعت کالیفرنیا رسیدگی میکنه رو کار ندارم.
دلایل شما هم هیچ معنای خاصی نداشت چون فک کنم نه عضوی از تیم ناتی داگ باشید و نه بانجی. اول قرار بود پروژه شون بتل رویال باشه بعد تبدیل شد به مولتی و بعد از زمانی گفتن که علاوه بر تجربه آنلاین داستانی هم جریان داره پس قطعا شما خبرهاشو به دقت دنبال نکردی. پروژه چنبار تغییر ماهیت داده. همه ی این اخباری که اعلام شده در حد شایعه بوده و به طور رسمی از ناتی یا بانجی چیزی گفته نشده. علاوه بر این ناتی فقط گفته روند توسعه ادامه داره و هنوز آماده معرفی نیست از کل این موضوع رسیدین به قطعیت مشکل دار بودن پروژه و کاهش مقیاس! خسته نباشید.
پس شایعه هایی که به نفع ناتی داگ هست که از منابع دسته پنجم نقل شده معتبره و پروژه تغییر فرم های جذابی داده، ولی معتبرترین منبع صنعت گیم یعنی جیسون شرایر چون شایعۀ منفی ای به اشتراک گذاشته کاملاً غلط هست و ما نباید در موردش صحبت کنیم.
تا الان داشتیم چیکار میکردیم، بر اساس شایعهها حرف میزدیم، اگر قرار بود بر اساس اطلاعات تایید شده رسمی صحبت کنیم کسی اینجا نظر نمیذاشت چون اطلاعاتی موجود نیست.
این سطح از تناقض جدیه، اول از ابهامات این اخبار صحبت میکنید، بعد با گفتن این که بانجی کار بی منطقی انجام داده این خبر رو صحیح فرض میگیرد بعد کامنت بعدی مینویسید از کجا معلوم صحیح باشه. اگر چیزی مشخص نیست و همه چیز در هالۀ ابهامه متوجه نمیشم کار بانجی کجا بی منطق بوده، چون بر اساس این ادعا چنین بازرسی ای اصلا صورت نگرفته.
یه صحبت دوستانه: چرا خودت رو گول میزنی دوست عزیز؟ هم من میدونم هم شما هم مابقی کاربرها، این گزارش صحت داره و جیسون شرایر تقریباً اشتباهی نداشته در طول فعالیتش. این که بانجی بازی رو ارزیابی کرده باشه به نفع پروژه و کارنامۀ استودیو هست. این سطح از تعصب به نفع استودیوی مورد علاقۀ شما نیست که هر چی ساخت هورا بکشید. سونی بانجی رو خرید تا دقیقاً همین کار رو انجام بده چون هیچ تجربهای در آثار سرویس محور نداشت. حالا این ناراحتی و عصبانیت شما از این که بانجی داره کاری که بهش واگذار شده رو تخصصی و درست انجام میده قابل درک نیست.
خیر شما با قطعیت در خصوص اینکه دست پر قدرت بانجی اومده و ناتی داگ رو از جهنم توسعه رها کرده صحبت کردید. من مشکلی با بانجی ندارم اتفاقا اگه این خبر تایید بشه خوشحالم می شم چون بین استدیو های سونی نزدیکی زیادی هست و همیشه بهم کمک می کنن و به همدیگه credit می دن و نهایتش باعث پیشرفت و بهتر شدن گیم مورد علاقه من میشه. فقط دلیل واکنش شما به نظر معمولی من و دشمنی با ناتی داگ متوجه نشدم. با امید موفقیت برای شما، بانجی و ناتی 🙂
جدی اقای کریمی واقعا وقتتون رو توی بحث کردن راجب این موضوعات پوچ و دید های تعصبی حروم میکنید؟
شما توضیحتون رو دادید دیگه وقتی بعد سه تا کامنت قبول نمیکنه مطمئنا با ۶۰ تا هم قبول نمیکنه و ادامه نه به نفع اونه و نه به شما چون اون قرار نیست قبول کنه .
بیخیالش
وقتی خودشون راضی هستن که پاسخ بدن و در کامنت ها حضور فعال داشته باشن شما چرا ناراضی هستید ؟؟
دوست دارید مثل نویسندگان زومجی «حداقل تا جایی که من دیدم» حضور خاصی تو کامنت نداشته باشند ؟
درضمن وقتی ایشون بتونن یه نفر رو قانع کنن حتما معالمه بردبرد تموم می شه، از طرفی جناب کریمی به هدفش رسیده و از طرف دیگه طرف مقابل چیزی یاد گرفته
یا اینکه در نهایت خودشون قانع شن «البته من این خصوصیت رو زیاد ندیدم، یا کاربری قانعشون نمی کنه یا کلا قانع بشو نیستن😅»
در نهایت یک از دو طرف یه چیزی یاد می گیره
من خودم خیلی این چند وقت به خوندن کامنت هاشون علاقه نشون می دم و دوست دارم نظرشون رو راجع به اخبار مختلف بدونم
بخصوص از زمان ردفال
الان دلیل نارضایتی شما رو متوجه نمی شم
فقط که مساله بحث با ایشون نیست، کسان دیگه ایی هم دارن این بحث رو میخونن و شاید اندازه شما اطلالات نداشته باشن و بابت همچین کامنت هایی گمراه بشن، اتفاقا جای تقدیر داره این
او همین صحبتها اطلاعات مهمی دریافت میشه بحث با مائده فقط چاشنی بود
ناتی داگ جیسس کرایست هست و هر شب به کودکان بی بضاعت کالیفرنیا رسیدگی میکنه رو کار ندارم
خیلی خوبی کریمی😂😂😂😂😂
«اساس همین شایعه ها کار بانجی کاملا بی منطق بود» آره سونی با اون همه مدیر و خدم و حشم گاو بودن نفهمیدن ولی شما فهمیدید که بانجی یکی از پیشگامترین استودیو های تاریخ چیزی بارش نبوده
خیلی ممنون
بانجی وقتی پاش رسید به دفتر ناتی داگ:
https://streamable.com/noqjj7
مردم از خنده
🤣
عالی بود D:
پیشنهاد میکنم تو زمینه بازی های انلاین به بانجی اعتماد کنید کارش درسته
ناتی داگ استودیویی هست که غیر از مولتی آنچارتد و لست ۱ تقریبا هیچ تجربه ای تو زمینه آنلاین نداره تازه همون ها هم بازی ها آنلاین عجیب غریبی نبودن، طبیعی هست که کمی تو ساخت یه بازی آنلاین جاه طلبانه بزرگ به مشکل بخوره
خوبه باز بانجی هست که راهنمایی شون بکنه
پس با این حساب نمایش بازی تو سامر گیم فست هم کنسله
صرفا یه بیانیه دادن گفتن فعلا به همین راضی باشید تا بعدا ببینیم چی میشه😅
مقصر سونی احمقه که ناتی داگی که تخصص ش بازی داستان محور ه رو وادار به ساخت بازی سرویس محور میکنه
با اون تعریفایی که نیل دراکمن میکرد و لحنی که داشت بعید میدونم سونی کاملا مجبورشون کرده باشه مولتی پلیر بسازن هر چی هست فعلا فقط باید امیدوار باشیم بانجی به موقع رسیده باشه
کارگردان دیزگان هم زیاد از بازیش تعریف میکرد
خب بازی خوبی تحویل داد
سازنده راید تو هل و بیگ ریگز و اونجرز هم قبل عرضه از بازیهاشون احتمالا تعریف کردن
ماسبند که نمیاد بگه ماستم ترشه
این ماست بند ماست ترش به کسی تحویل نداده
👍
تو خودت رو عصبی نکن کلارا، سونی کلا آش دهن سوز نمیشه، تمومی این مراحل برای افزایش کیفیت نهایی بازی هست و این به نفع ماست، حتی اگه سونی ناتی داگ رو مجبور کرده آنلاین محور بسازه هزینه میکنه و به تیم های دیگه در استودیو های دیگه نظارت کیفی گیم رو می سپاره به دست افراد کار کشته.
برای خلق فرصت جدید برای استودیو ها باید استودیو دست به ریسک بزنه و از چهارچوب اصلیش خارج بشه تا حدی، تا بتونه موفق تر از قبل ظاهر بشه.
مگه قبلنم بازی چند نفرع نساخته؟
به نظرم هرچی کوچکتر بشه بهتره، چون به طبع نیروهای کمتری درگیر ساختش میشن، و سوئیچ میکنن روی کاری که تخصص دارن توش بازی تک نفره شاهکار
مولتی کار ناتی نیست ، بگیرین ازش ،بذارین بره سر پروژهای دیگه
لست ۲ کی منتشر شد ،۲۰۲۰ 🤔
نمیدونم
با این فرض ۳ سال از آخرین بازی استودیو میگذره ، یک ریمستر دوباره داده بیرون که حقیقتا استودیوی دیگه هم میتونست از پسش بر بیاد ، یک پورت بسیار بد برای pc و درگیر یک مولتی که اگر این گزارش درست از کار دربیاد ،میره تا ۲۰۲۴ !
خب تو این ۳ سال ، استودیویی که گوتی گرفته اگر به بطالت نگذشته شما بگین چیکار کرده ،؟؟؟!!!
در مورد ریمستر لست وقتتون رو تلف نکنین برای توجیح ، استودیویی که به اون زیبایی تونست بازی سخت دیمون سولز رو ریمستر کنه ،از پس اینم برمیومد ، ….
۳ سال بیهوده ،بدون هیچ پیشبرد هدفی ،در صورتی که این گزارش صحیح باشه ، حتی بازی بعدی هم در دست توسعه ندارن انگار 😒
همین چند دقیقه پیش ناتی داگ تایید کرد که پروژه ها در دست تولید داره و یکیشون هم کاملا تکنفرست!!!
حتی گزارش بلومبرگ هم گفته پروژه لست آنلاین به خاطر این به تاخیر خورده که افراد به پروژه های دیگه منتقل شدن!!!
اونوقت شما داری ترول میندازی که ناتی داگ چی کار میکرده تو این ۳ سال؟!
باشه منتظر باش تا بازیشون بیاد !
اگر این موضوع صحت داشته باشه ، بازی بعدی سینگلشون کمتر از ۲۰۲۶ عرضه نمیشه
چرا بازی یه تیم دیگشون باید روی بازی تیم دراکمن تاثیر بذاره؟
دراکمن خودش با تیمش تو این مدت داشتن رو یه بازی سینگل پلیر کار میکردن خوبه همین ۱ ساعت قبل رسمی خودشون گفتنا!!دراکمن رو مولتی پلیر نقش زیادی نداره فکر کنم فقط ناظر باشه چون یکی از ۲ رئیس های ناتی داگه در کنار ایوان ولز
منم باشم بعد از نشت این موضوع یه امیدواری میدم ته دل هوادارا آشوب نشه !
شما جدی نگیر این حرفاشون رو
امیر جان خیلی معذرت میخوام یعنی منظورت اینه دوستمون بیانیه ناتی داگ رو جدی نگیره و کامنت شما رو جدی بگیره ؟
اینم میتونه منطقی باشه 🤔 الان که بهش فکر میکنم ، کامنت من منطقی تره 🤣🤣🤣👍👍👍👍👍👍
پس اوکیه 😁
قبل از این بیانیه هم تو این چند سال چه تو گزارش ها چه تو مصاحبه ها بطور مستقیم و غیر مستقیم بالای ۱۰ بار اشاره شده که ناتی داگ یا داره لست ۳ میسازه یا ایپی جدید بار اول نیست ناتی داگ نزدیک ۹۰۰ تا کارمند داره ها الکی که نیست
خدا کنه حرف شما درست باشه و حرف من اشتباه ، یعنی درست از آب دربیاد و بازی تحویل جامعه گیمر بدن !
در مورد مولتی هم خیلی چیزا میگفتن ، خودشونم اومدن تو سامرگیم فست پارسال حضوری با مخاطبها صحبت کردن ، اما حالا بعد از یکسال وضعیت رو ببین …
من رو چیزی که ببینم بیشتر دوست دارم تکیه کنم ،تا چیزی که میگن ،یا گفتن ،یا خواهند گفت ! ….
خبر ساخت بازی جدید داستانی ناتی داگ چیزی نیست که امروز و دیروز اومده باشه
همون سال ۲۰۲۰ بعد از عرضه لست آف آس ۲ دراکمن چند بار گفت که استودیو از سه بخش تشکیل شده
تیم اصلی دراکمن روی بازی جدید داستانی کار میکنن
یه تیم روی مولتی لست
و یه تیم روی ریمیک لست۱
نکته ی دیگه که باید بدونی اینه که همون موقع گفتن که بازی جدید داستانیشون فاز ایده پردازیش خیلی طول کشیده چون قراره یه تغییر حسابی به فرمول بازیای قبلی بده ، مدت زمان پیش تولید طولانی تر از آثار قبلی داره
همین باعث شده بود بخشی از اعضای استودیو بیکار باشن که اونا رو یه تیم کردن و روی ریمیک لست کار کردن
بازی بعدی داستانی ناتی همونطور که شما گفتی احتمالا ۲۰۲۶ بیاد ولی نه به اون دلیل که شما گفتی
به دلیل جدید بودن سبکش و ایجاد تغییرات اساسی
A,,sh@ دراکمن در پروژه چند نفره دلست علاوه بر نظارت تهیه کنندگی این پروژه رو برعهده داره و سه تا کارگردان هم رو این پروژه کار میکنند
داداش ناتیداگ یه تیم نیست که
یه تیم دراکمن که روی ip جدید کار میکنن
یه تیم کوچیک تر که با ویژوال ارت روی ریمیک لست کار کردن
یه تیم دیگه هم روی مولتی لست کار میکنه
اون استودیویی که خیلی قشنگ دیمن سولزو ریمیک کرد هم خیلی کوچیک تره هم داره روی ip خودش کار میکنه
لست ریمیک رو یا بند استودیو باید میداد یا خود ناتیداگ
اول دست بند بوده که دیدن خوب در نیومده
بعد دادن به خود ناتیداگ که ریمیک خوبی هم تحویل داد
عزیز ، فدات ، یکم دقت کن ناتی چرا چند تیکه بشه وقتی برای لست دو خودش از چند استودیو دیگه کمکی گرفته و نیرو هم استخدام کرده ،
اما حالا تقسیم شده که رو پروژه های زیاد کار کنه ؟! منطقیه 🤔
نه
سیاست اشتباه سونی و سپردن پروژه هدف به دست استودیوی اشتباه ،دامن ناتی داگ رو گرفته …
تعداد نفرات استودیو بعد لست ۲ چند برابر شده
لست ۲ یه بازی خییلی بزرگ بود
قرار نیست همه ناتیداگ بره سر لست ریمیک
دقیقا مثل زمان ساخت لست ۲
که یه تیم انچارتد میساخت
که وقتی تموم شد کل ناتیداگ رفتن سر بازی بزرگشون یعنی لست ۲
یا زمان لست ۱ که یه تیم انچارتد ۳ رو میساخت یه تیم لست ۱
پایین تر همین کامنت رو گذاشتم .متأسفانه چیزی که نباید رخ میداد داره رخ میده .
میخواستم کامنت بزارم که خبر خوشایندی نیست و بیانیه رسمی ناتی داگ دیگه بدترش کرد .
ولی باورم نمیشه دارن تو این اخبار بد کامنت امیدواری و ذوق و شوق میزارن . رفتم یوتیوب زمین و زمان ریخته سر سونی بعد شوکیس ضعیف و الان این خبر نامید کننده .
سونی معروفه به انحصاری های تک نفره و داستانی و دلیل موفقیتش همینه .
درسته که به بازیهای لایو سرویس هم نیازمنده ولی اخه ناتی داگ رو درگیر این کارا میکنن !!!
هرچقدر این بازی تأخیر بخوره بازیهای بعدی ناتی داگ هم تأخیر میخورن و اگه این بازی موفق عمل کنه و برن تو فاز پشتیبانی ازش دور بازیهای جدید رو خط میزنن و میچسبن به این بازی .
چندتا استودیو برا بازیهای لایو سرویس خرید ولی انگار کفاف نمیده باید ناتی داگ رو انلاین ساز کنه .
هر ناشری تو بازیهای انلاین و سرویس محور موفق شد کمکم از بازیهای سینگل پلیر فاصله گرفت و دیر به دیر بازی خوب میزنه چون درگیر پشتیبانی از بازی انلاین و پول سازشه !
بهتره ناتی داگ کاری که بلده رو انجام بده بقیش رو بسپره بانجی 🙂
عاقبت اینکه استودیویی که تخصصش فقط گیم داستانی ساختن هست رو مجبور میکنی بازی سرویس محور بسازه همین هست
بانجی رفته دیده چیزی که ساختن بدرد نخوره گفته افراد کمی روش بزارین ارزش نداره
ایکاش از همون اول که بانجی رو سونی خرید به ناتی داگ کمک میکرد با هم پروژه رو جلو میبردن، یه تیم کوچیک هم می فرستاد خوب میشد
بانجی یکی از بهترین خریدای سونی بوده
روی تمام استودیو های ps که مولتی میسازن نظارت داره
کاش تو سامر گیم فست از لست یه چیزی نشون بدن
بانجی میخواد ناتی داگ یک بازی مثله خودش درست بکنه تا سال ها ملت بدوشونه!
بیشتر داستان محور سازهایی که کوآپ ساختن خراب کردن
بتسدا که فالوت ۷۶ رو ساخت
هاوس مارک
نینجا تئوری
کریستال داینامیکس
راکستار تو کوآپ رد دد دو
آرکین که از پری رفت ردفال
و حالا هم ناتی داگ
انگار داستان محور ساز ها فقط همون داستان محور ساز بمونن بهتره
یا هم مثل ابسیدین اول از بازی های کوآپ ایندی مثل گروندد شروع کنن
تا کم کم کار دستشون بیاد
پس ب همین خاطر سونی هیچ تریلری از مولتی لست نشون نداد تو شوکیس!
قانع کننده بود
این بانجی خیلی ارزشمنده
خیلی بیشتر از مبلغی ک سونی پول بالاش داده
هم قانع کنندس و هم ناراحت کننده !
بازی رفت برای ۲۰۲۴ اگر موضوع صحت داشته باشه و بازی بعدیشونم رفت سال ۲۰۲۶ …
نه فکر نکنم امیر جان
فعلا چیزی مشخص نیس
شاید بتونن با پشتیبانی گرفتن از بقیه استودیو ها، زودی تکمیلش کنن
امیدوارم ،حرف شما درست از آب دربیاد …
میدونی چیزی که دارم میبینم اینه ، معرفیه دو مورد سرویس محور فرست پارتی به صورت cgi داخل شوکیس (برای مایکروسافت هم قفله این حرکت)
سپردن پروژه تکراری به استودیو ، سپردن پروژه مولتی به استودیوی سینگل ساز ، تولید اَبر ابزار بی مصرف( اسکرین متصل به دسته )دو سال بدون شوکیس بودن و بعد شوکیس کم محتوا برای پلتفرم خودت ، اینا راههاییه که سونی داره میره و من نگرانم نسبت به این نحوه هدف گذاریش !
ایکس باکس که مدیریت آنچنانی نداره ، استودیوهای خوبی تو دست و بالش هستن ها ، ولی میگه هرچی ساختین ما حمایت میکنیم ، تنها امیدم این بود حداقل سونی یه راهنما و یه نقشه ایی باشه که مثلا ایکس باکس استودیوهاش رو مجاب کنه که از نحوه مدیریت سونی استفاده کنن ،که اینم اینطور شد !
من تو این پست زیاد کامنت گذاشتم ، اگر ریپلای زدی جای دیگه جوابت رو میدم جیگر ، وگرنه بیشتر کامنت بذارم متهم میشم به مواردی که حوصله جواب دادنشون رو ندارم ! فقط یکم فکر کن به این موضوع …
بحث گستردس ، میترسم سونی نقشه راه غلطی رو پیش گرفته باشه و ایکس باکسم که هرچی بسازن اعم از شاهکار و غیر شاهکار براش فرقی نداره (کنسل نکردن رد فال برام ثابتش کرد) بعد چجور میشه ، نسل ۹ که هیچ ، ۱۰ هم از بین میره 🤣
داداش بیاینه رو کامل بخون البته اینجا ننوشته! تو خود پیج ناتی کامل هس ،گفتن به زودی اطلاعات جدیدی از بازی تک نفره جدیدشون میدن!
یعنی چی؟ یعنی فاصله زیادی به عرضه این بازی جدیدشون نیس ، و به نظرم نهایتا تا ۲۰۲۵ عرضه میکنن احتمالا
آخه به تو چه خرابش نکنننن
یکی از با تجربه ترین استودیو های مولتی پلیر ساز داره اشکالات بازی ناتیداگو میگیره بده ؟
ببخشید که به شما و ۲۸ تحلیل گر و فیلسوف و روشنفکر برخورده
خیلی ببخشید کامنتم کاری کرد با واقعیت روبه رو شی
واقعیتی جلوم نمیبینم که باهاش رو به رو بشم
چون چشماتو بستی
تام سخنگو من از شما عذرخواهی میکنم و دیگه چشمام رو روی واقعیت هایی که میگید نمیبندم الآنم میرم به کار هایی که کردم فکر میکنم
افرین 😂
اسپم مهم: طاهراً Phantom Blade 0 هم انحصاری نیست و برای تمام پلتفرمهای اصلی عرضه میشه.
دم بانجی گرم.
فکر کنم بعد چند سال وارد اکانتم شدم . لطفا اجازه بدید یک چیزی بگم : دللللللللمممممممم خنک شد.
یعنی چی واقعا. استدیویی که حرفه اش و مهارتش ساختن شاهکارهای سینگل پلیره باید بشینه مولتی پلیر بسازه.
بیاین بگیم تیم سازنده دوست داشته وقتش رو پای یک بازی مولتی بزاره. میگیم اوکی دمش گرم میخاد بلند پروازی بکنه .
چطور میشه تیمی که هر ۳ یا ۴ سال یک بازی سینگل میده بیرون و همه جایزه ها رو درو میکنه ، وقتش رو اونم نه یک سال ، بلکه سه سال بزاره رو یک بازی مولتی پلتفرم که اونم بعد از انتشارش تازه شروع کنه به پشتیبانی از بازی. حالا شما بیا بگو این رو یه تیم متفاوته میسازه و ……….. نخیر، تمام وقت ناتی الان گیر این بازیه. عزیز دلم ، اقای ناتی، شما که بایوور و انتم رو فراموش نکردی . هر کسی رو بهر کاری ساختن .(بایوور هم شاهکار ساز بود)
اقای سونی دلت gass خواست درک میکنیم برادر. پول خوبی توشه. اما لطفا همون بانجی و فایرورک و هیون و تیمایی که حرفشون همینه رو درگیر کن. اگر هم درگیر میکنی ازشون نخواه شاخ غول بشکنن . یه بازی جدا و مولتی پلیر بزرگ حتی اگر زمان لانچ موفق بشه به یک پشتیبانی خوب نیاز دارن که ناتی داگ و گوریلا توش سررشته ندارن
داداش چرا همه ناتیداگ باید وقتش سر این باشه؟
مگه انچارتد ۳ روی لست ۱ تاثیر گذاشت؟
مگه انچارتد ۴ روی لست ۲ تاثیر گذاشت؟
اینا چنتا تیمن
میخواستم کامنت بزارم که خبر خوشایندی نیست و بیانیه رسمی ناتی داگ دیگه بدترش کرد .
ولی باورم نمیشه دارن تو این اخبار بد کامنت امیدواری و ذوق و شوق میزارن . رفتم یوتیوب زمین و زمان ریخته سر سونی بعد شوکیس ضعیف و الان این خبر نامید کننده .
سونی معروفه به انحصاری های تک نفره و داستانی و دلیل موفقیتش همینه .
درسته که به بازیهای لایو سرویس هم نیازمنده ولی اخه ناتی داگ رو درگیر این کارا میکنن !!!
هرچقدر این بازی تأخیر بخوره بازیهای بعدی ناتی داگ هم تأخیر میخورن و اگه این بازی موفق عمل کنه و برن تو فاز پشتیبانی ازش دور بازیهای جدید رو خط میزنن و میچسبن به این بازی .
چندتا استودیو برا بازیهای لایو سرویس خرید ولی انگار کفاف نمیده باید ناتی داگ رو انلاین ساز کنه .
هر ناشری تو بازیهای انلاین و سرویس محور موفق شد کمکم از بازیهای سینگل پلیر فاصله گرفت و دیر به دیر بازی خوب میزنه چون درگیر پشتیبانی از بازی انلاین و پول سازشه !
خدا کنه این حرکتش باعث پیشترفتش بشه
دلم به حال هاتی داگ میسوزه
کاش مایکروسافت می خریدشو بهش کمک می کرد 😭
هههههههههههه چه قدر پس بازی بدی بود شیبه ساز زامبی کشی دختر عصبانی و مرد ریشو ۱و۲ اینقدر این دو تا بازی بد بدون که یکی از استدیو ها مایکروسافت ازش ایراد گرف
هههههه دارم فشار میخورم و خصوصیات ظاهری کاراکترارو مذارم رو اسم بازی
هههههه دستم به بازی نمیرسه از شدت فشار نمیدونم چی بگم میگم یکی از استودیو های ماکرو ازش ایراد گرفته
هههه در حالی که میدونم xbox هنوز یه بازی نداده که نصف لست افتخار جمع کنه
هههههههههههه
حالا برم شبیه ساز موتور سوار نفتی بازی کنم
هههههه
استودیوهایی پلی استیشن آقابالاسر پیدا کردن
خالق هیلو ارباب استدیوهای سونی شده و داره بهشون درس گیم سازی میده.
سونی بانجی رو خریده یا بانجی سونی ؟؟!
سونی بانجی رو خریده که هم براش مولتی پلیر بسازه هم رو مولتی پلیر های استودیو های سونی نظارت داشته باشه
یعنی تنها باری که از ناتی داگ ایراد شنیدم از طرف بانجی بوده 😂
تعجب آور هم نیست چون تجربه ای تو ساخت گیم سرویس محور نداره
از اونجا که بانجی رو توسعش نظارت میکنه باید یه کار ناب دربیاد ، چون بانجی یکی از استادای سرویس محور ساختنه ، آیپی destiny هم ثابت میکنه این موضوع رو
مهم اینه که روز عرضه رو PC میاد یا نه که ۱۰۰ درصد اونم میاد چون سود بیشترش واسه پورت پی سیه تا کنسول
تیکه تیکه کنید و در طول شش سال بدید به خورد پلیر ها ، هر سال هم پول دی ال سی بگیرید هر دفعه هم قیمتشو ببرید بالا، حالا اون وسط هم ۴ تا فصل پولی بدید ، و قسمتی از مناطق و سلاح هارو هم پولی کنید.
آشنا نیس اینا؟ 😅
این جوری میشه از انتشار فاجعه هایی مثل رد فال جلو گیری کرد
سونی بتازون که خوب میتازونی
استودیو قدیم مایکرو داره یاد میده بازی سازی رو به این بنجل سازان (شوخی)
اتفاقا راهنمایی امثال بانجی فوق العاده نیازه،مگه ناتی داگ انلاین سازه که ما بگیم بانجی کی باشه که از ناتی داگ ایراد بگیره؟
اتفاقا بانجی این تجربه رو داره و گیم های موفقی هم در این باره منتشر کرده و صددرصد میتونه ارزش تکرار انلاین لست رو بعد از این همه مدت بالا ببره.
الان اگر راکستار یک ریسینگ بسازه صددرصد پلی گراند میتونه به بازیش ایراد بگیره چون تخصص راکستار ریسینگ نیست همونطور که تخصص ناتی داگ نیست پس امیدوارم این ایراد باعث بشه یه مولتی خوب در بیاد از بازی اللخصوص بعد این همه صبری که کردیم
این میشه خرید موفق …
نون به نرخ روز خور یعنی شرکت بانجی،تک تک آن دلار هایی که از مایکروسافت و فروش بازی هایش به جیب زدی حرامت باشد ای خائن!!!!
دشمنان همیشه در کمینند
داوود داوود عو اس عا
امیدوارم حداقل تو بخش آنلاین پرچم رنگی بازی در نیار
میدونید دیگه چیمیگم:))