گزارش: بازی چندنفره The Last of Us احتمالا با مشکلاتی مواجه است
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار وبسایت بلومبرگ، بازی چندنفرۀ ناتی داگ از دنیای The Last of Us با مشکلاتی دسته و پنجه نرم میکند و شدیداً با کاهش مقیاس و جاهطلبی مواجه شده است.
وبسایت بلومبرگ اخیراً با ۴ فرد آشنا به پروژه مصاحبه کرده و اطلاعات جالبی به دست آورده است. به نظر میرسد که پس از ارزیابیهای اخیر، پروژۀ چندنفرۀ ناتی داگ با کاهش مقیاس و جاهطلبی روبهرو شده است. گزارشها به این موضوع اشاره دارند که پروژۀ مذکور لغو نشده، اما بسیاری از توسعهدهندگان آن به پروژههای دیگر منتقل شدهاند. شرایر متذکر شد که بیانیۀ اخیر ناتی داگ حول تاخیر داخلی بازی نیز در پاسخ به درخواست بلومبرگ به شفافسازی رخ داده است.
ناتی داگ دقایقی پیش، بیانیۀ زیر را حول این موضوع منتشر کرد:
ما میدانیم که بسیاری از شما مشتاقانه منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از بازی چندنفرۀ The Last of Us هستید. ما به عملکرد استودیو و کاری که انجام دادهایم افتخار میکنیم، اما در حالی که توسعه ادامه مییابد، متوجه شدیم که به زمان بیشتری نیاز داریم.
تیم ما کار روی این پروژه و پروژههای دیگر را ادامه خواهد داد که شامل یک بازی تکنفره نیز میشود.
از حمایتهای جامعۀ مخاطبین خود بسیار ممنونیم و از شوق و علاقۀ شما نسبت به بازیهایمان متشکریم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این موضوع رو که سونی اون همه بازی اون پشت داشت
اکثرشونم اماده هیچ کدومو نشون نداد
و گیم پلی اسپایدرمن میتونست از یه مرحله جذاب تر باشه
ولی نشون نداد
هیچ چیزی ، نمیتونه بشوره ببره
همین بازی ۳ سال تو توسعه بود
حالا با کاهش مقیاس روبرو شد ?
اون پشت چه خبر چه سیاستیه
حتا از کنسول هایه جدیدشم رونمایی نکرد
خیلی عجیبه همه چی
جالب اینه که این موضوع رو هم هیترا هم خود XBOX میدونه
که بهش تیکه میندازه ، واقعاً کار فولیه
مثل یه سری شرکتا نیست که گیم رو داغون عرضه کنه
پس اونی که پورت پیسی لست رو عرضه کرده کی بود که متاش قرمز هم شد؟
این شرکتی که اسم بردی سونی جونت وابسته بهش هست و این شرکت دومین شرکت بزرگ جهان و با انگشت کوچیکش میتونه سونی رو با جاش یکجا بخره
پورت پیسی مگه چیزیه که بخوای حسابش کنی اصن اصل بازی رو کنسوله چرت و پرت نگو جان عزیزت
تو به خاطر اندازه شرکت کنسول نخریدی
لست رو کنسول متاش چند شد ؟
ردفال متاش چند شد؟
رو خود xbox متاش از لست که پورتش افتضاح بوده کمتر شده
پورت پیسی دست سونی نبود که داده بودن دست یه شرکت خطری😂خوشم میاد خوبم خیال پردازی میکنید😂😂چه دلیلی داره بزرگترین و اولین شرکت صنعت گیم خودشو بفروشه؟هرچند با این رویه ای که مایکرو جونت پیش گرفته خودش زودتر خریده میشه😂😂😂
شاید همین موضوع دلیلی بر عدم نمایش بازی داخل شوکیس باشه
هر چه که هست امیدوارم در آخر کار یه بازی درست حسابی تحویل بده ناتی داگ.
میگن انگار بانجی رفته استودیو و پروژه شون رو بررسی کرده برای همین فعلا تو شوکیس سونی چیزی ازش نشون ندادن اگه واقعا اینطوری باشه بهتره بیشتر کار کنن در عوض خروجی بهتری ببینیم، با این اوصاف احتمالا تو سامر گیم فستم چیزی ازش نمی بینیم
فکر کن بانجی رفته اونجا
بانجی: این چیه ساختید ؟! شت خالصه!
ناتی داگ: منم به سونی احمق گفتم ما داستانی سازیم اونم خفن. آنلاین تو کار ما نیس. ولی اون جیمبوی ملعون ول کن نیس میخاد شیر دوشی کنه
فکر نکنم اینطور باشه
دراکمن توی مصاحبه خودش گفته بود که سونی ما رو مجبور به ساخت چیزی نمیکنه
این پروژه اول قرار بود به عنوان بخش آنلاین لست ۲ عرضه بشه ولی به دلیل جاه طلبی سازنده تصمیم گرفتن به عنوان یه گیم استند الون عرضه بشه
اگر اینطور باشه بانجی قشنگ نقش کلانترو بازی میکنه ، امیدوارم این حد از قدرت باعث اختلاف بین استودیو ها نشه از نگاهی دیگر خوب هم هست که رو پروژه هاشون حساس هستن ، خلاصه که گیمرا در نهایت به نتیجه اهمیت میدن
بانجی گفته چیزی که ناتی داگ ساخته زباله هست افراد کمی روش بزارین ارزش نداره
و بار دیگه حرف های من تایید شد
دقیقا گفته بودم مولتی پلیر مثل لست با وجود این همه گیم مولتی پلیر موفق تو بازار هیچ جذابیتی برای گیمر نداره و بعد چند هفته دد میشه
سه سال فناش رو سر کار گذاشت آخرش هم هیچی
سخنگوی ویژه بانجی:
لازمه بگم که ردفال هم چند سال فناش رو سرکار گذاشت و الان برای بدترین بازی سال شدن داره رقابت میکنه ؟ کی هم اینو میگه کسی که هنوز دو هفته از انتشار ردفال نگذشته داره ناتی داگ رو مسخره میکنه که چرا تاخیر میزنه آقا تا ۲ سال دیگه هم تاخیر بزنه من مشکلی ندارم چون نمیخوام یک فاجعه بشری ماننده ردفال باشه
بانجی باید بیاد از ناتی داگ بازی ساختن یاد بگیره 🥸(شوخی)
اما خب بانجی تجربه بیشتری تو بازی های کو آپ داره.
من نمیفهمم این گزارش ها چرا وقتی میاد بیرون وقتی خود استودیو میگه بازی هنوز اماده نیست , تا ۴ ساعت پیش هیچکس گزارشی بیرون نداده تا ناتی داگ گفت بازیمون اماده نیست اینا یادشون افتاد عه ما اشنا داریم ناتی داگ بزار ازشون بپرسیم ببینیم وضع بازی چطوره! اینم بگم نمیگم همه گزارش ها غلطه همین جیسن شرایر بود گفت ریمیک لست اف اس داره میاد که اومد ولی هیچی نمیگن تا خوده استودیو یک چی میگه اینا تازه یادشون میوفته ما هم یک سری خبر داریم
همینجوری خبر بد داره از سمت سونی میاد🤣🤣🤣
آخ آخرش بعد این همه سال سر کار گذاشتن فناش کنسل بشه چقدر بخندم🤣🤣🤣
میخواستی رقیب و جایگزین کالاف و اورواچ باشی؟
موفق باشی🙌🤣
وقتی یک فرد سطح اسم بازی های سطح تر رو میاره 🥸
(با کالاف حال نمی کنم)
اگه اینو خبر بد حساب میکنی پس باید بگم از لست اف اس ۱ به بعد همه ی گیم های ناتی داگ مشکلات شدید داشتن و اخبار بد حول شون وجود داشته و تحت شرایط سخت ساخته شدن
ولی به کوری چشم حسودان همگی با موفقیت عرضه شدن و ترکوندن
کنار اومدن با اینجور مشکلات ساده حین ساخت برای ناتی داگ مثل دست گرمی میمونه
اون که تروله هیچی، ولی بایور هم ۲۰ سال داشت با همین شرایط ناتی داگ شاهکار می ساخت الان وضعیتش چطوریه؟ اینکه یه استودیو سر هر پروژه مشکلات داخلی داشته باشه چیزی خوبی نیست و یه جا بالاخره گندش در میاد
خب البته قطعا همه قبول دارن که مشکلات سر پروژه ها میتونه استودیو رو نابود کنه
من از وجود مشکلات خوشحال نیستم بلکه از مسئولیت پذیری و قدرت ناتی داگ در مواجهه با این مشکلات خوشحالم
در ضمن دردسر های ساخت بازی های ناتی داگ دلیلش مدیریت و مشکلات داخلی نیست
مهم ترینش به حجم عظیم پروژه ها و همزمانی اون ها بر میگرده
مثلا این استودیو از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بطور تقریبا همزمان مشغول توسعه بازی های آنچارتد ۴ ، لست ۲ ، لست لگاسی ، لست آنلاین و احتمالا تعدادی پورت و ریمستر بوده ؛ خب هر استودیوی دیگه ای هم جای ناتی داگ بود به مشکل میخورد
تا باشه «خبر» بد.بازی بد نیاد خوبه (ردفال)
تا باشه خبر بد، یعنی عالی اید، یروز اعلام بشه سونی ورشکست شده هم باز میای دفاع میکنی از ورشکست شدنش و تا باشه از این ورشکست شدن ها 😀😆
نه عزیزم من نه سهام دارم نه شر و ور میبافم ور شکست هم شد خداحافظ میریم سمت یه چیز دیگه شما هم کم بباف عزیزم
اینو نگاه
شما سیب زمینی فما دو دهست دارید شکست می خورید حالا فرض کنیم امسال سال شماها باشه
مگه این چیزی از ابهت سونی کم میکنه؟
یعنی نباید حداقل شماهم یه سال دلتون خوش باشه؟
فعلا که بشین گریه کن از موفقیت سونی بعد که حالا سونی یک اشتباهی کرد وسط گریه آیی که میکنی یک خنده ریزی برو و به گریه هات ادامه بده
پس شاید تاخیر خورده و تو شوکیس نشون ندادن.
البته از این همه قدرت بانجی که بهش داده شده میترسم🥶
اگه قراره یه بازی بزرگ و جاه طلبانه نباشه همون بهتر که ساخته نشه
از ناتی داگ انتظار نمیره مقیاس و به طبع کیفیت بازیاشو بیاره پایین
بعلاوه مشکل در ساخت موضوع جدیدی واسه ناتی داگ نیست
تقریبا در طول سه نسل گذشته این استودیو واسه ساخت بازیاش با مشکلات گوناگون مواجه بوده که از پس همه اش براومده
حتی اگه منظورش لست ۳ هم باشه از بازی تک نفره فکر نمی کنم دیگه نسل نهی بشه و همون میره برای نسل ۱۰
.
در کل نمیشه گفت مشکل بزرگ فقط نیاز به زمان بیشتری دارن که طبیعیه
به نظرم لست پتانسیل یه بازی سرویس محور رو نداره
بهتر بود روی نسخه بعدی کار میکردن این مدت
اما مطمئنا ناتی داگ بازی بد نمیده تنها چیز قطعی همینه 😁
اتفاقا یه بازی سرویس محور خفن میتونن ازش در بیارن که داستان خودشو داشته باشه
لست ۳ کار خییلی سخت تریه
چون یه داستان میخواد که نیل دراکمن یه داستان هورایزنی برای بازیش نمیذاره
گیم پلی میخواد که من هرچی فکر میکنم نمیشه به لست ۲ یه چیزی اضافه کرد که به واقعیت هم نزدیک باشه
ولی کاش تا اخر نسل ساخته بشه
این بازیی هم که میگه همون ip جدیدشونه که قراره جهان فانتزی داشته باشه
ساخت بخش چند نفره برای گیمی مثل TLOU واقعا کار سختیه
مشخصه دیگه….
وقتی یه بازی انقد طول میکشه یعنی به مشکل خورده
این پروژه از اولش هم شکست خورده بود، طرف (نیل دراکمن) می گفت می خوایم تو بازی آنلاین داستان تأثیر گذار روایت کنیم، انکار کسی تا حالا به عقلش نرسیده این کارو بکنه، حتما نمی شه دیگه، بانجی با اون عظمتش و استادیش تو گیم از سرویس ساختن، داستان دستنی رو توی ۱۰ تا اکسپنشن پک تونسته جمع کنه، اونم نه بی نقص، تو متن اصلی خبر اومده که خیلی از دولوپرا رو بردن روی پروژه جدید و سونی داره ریویژن می کنه پروژه رو (بازبینی مجدد) با این خبرا یا رفت برای چند سال دیگه یا کلا کنسل شده
باید مثل لست ۱ برای دو هم یه مولتی پلیر تو همون اندازه می دادن و با مارکتینگ پلیر حذب می کردن کسایی که لست ۱ رو تجربه کردن مولتی پلیرش رو می دونن که چقدر خوب بود و پتانسیل داشت، نیاز نبود یه پروژه کامل مثل این عرضه کنن، حداقل اونطوری دوباره تست می کردن حالت آنلاین رو اگه مخاطب داشت به عنوان بازی جدا روش سرمایه گذاری می کردن
حرفت کاملا منطقی در اینکه ناتی داگ یک استودیو با استعداد و بی همتا در بازی های داستانی هست شکی نیست من و شما هم قطعا لست و انچارتد رو از پلی دادنشون لذت بردیم غرق داستان جزییات شدیم اما اما اینکه به قول شما کسی عقلش نمیرسید اینکارو کنه حتی منم بارها به این موضوع فکر میکردم که چرا انجام نمیشه همچین چیزی در هر صورت هر کسی در کاری استعداد داره حتی راک استار با اون عظمت که در ساختن جزییات داستان رقیب نداره بهش بگو بازی سبک سولز بساز یا هک اند اسلش یا ار پی جی خوب گند میزنه میره اما جسارتا من از این بابت خوشحالم امیدوارم البته سونی قبل از اینکه بازی بیرون بده ابرو ریزی بشه خودش جمع کنه پروژه رو خوب ناظر کیفی هم وظیفش اینه حقوق میگیره با تخصصش از محصول بی کیفیت جلوگیری کنه اگر خیلی پروژه ها در صنعت گیم اینجوری لغو میشد بخدا خیلی خیلی بهتر بود چون نه خانی اومده نه رفته تا افتضاحی مثل این بازی از دنیا ارباب حلقه ها یا پورت افتضاح لست رو پی سی رد فال
منم فکر می کردم که کوآپ لست دو به همون دلیلی که کوآپ رد دد شکست خورد شکست می خوره
چون کوآپ رد دد فقط تمرکز روی واقع گرایانه کردن گذاشته بودن و همین دلیل شکستشون بود
حالا احتمالا ناتی داگ هم همین کارو کرده و فقط تمرکز رو روی واقع گرایانه تر کردن گذاشته و از اعتیادش غافل شده
همه بازی های کوآپ از جمله فرتنایت سی اف دیوز دستینی دو بهترین گرافیک رو ندارند
اهداف ساخت بازی کوآپ با اکشن ادونچر فرق می کنه
می ترسیدم ناتی داگ بازی کوآپ رو با هدف بازی اکشن ادونچر بسازه
“با کاهش مقیاس و جاهطلبی روبهرو شده است”
گفته بودن جاه طلبانه ترین بازی ناتیداگه
ولی انگار زیادی جاه طلبیده 😂
شاید بخاطر همین بازیو تو شوکیس نزاشتن
دوستان من یه سوالی داشتم حاضرین بازی تأخیر بخوره یا کنسل بشه یا اینکه بجاش یه فاجعه مثل پورت لست پی سی ردفال یا بدتر این بازی جدید از ارباب حلقه ها چون فنش نیستم اسمشو حفظ نیستم متا ۳۶اخه من ساختم مگه فرق من و شما با بازی ساز چی هست یه نگاه کرده بازی رو اصلا در هر صورت اگر یوبی سافت یه کنترل کیفی سخت داشت خیلی پروژه ها کنسل میشد بهتر بود تا پولت بره باگ بازی کنی دو تا پروژه بساز نیروها تمرکز کنن رو اون دوتا اما با کیفیت اونقدر باشه سرگرم کننده خفن که سالها از کنارش چند برابر دربیاری مابینش هم دی ال سی بزن تنگش اپدیت جدید حالت های جدید محتوا با کیفیت اگر اینطور بشه صنعت گیم هم به نفعش هست امروز چرا صنعت گیم شده صنعت جدی گرفته میشه فکر نمیکنید بخاطر اثاری مثل بایوشاک ردددرمپشن ها اویل ها کال آف دیوتی ها که سینمایی هستن داستان های سیاسی واقعی روایت میکنن یا گاد آف وار انچارتد لست آف اس جی تی ای و امروز الدن رینگ هنر ویدیو گیم داستان نویسی رو به بهترین شکل نشون میده زحمت کشیده شده واسه این صنعت که امرور هنر پیشه ها هالبوود نوبسنده ها بازیگرها سرشناس در فیلمبرداری یا صدا پیشگی این اثار ویدیو گیم هنرنمایی میکنن
اصلا کی به بازی شما توجه میکنه با وجود این همه بازی مولتی عالی که مولتی آبکی شما اهمیت داشته باشه
آقا قراره بتل رویالش کنن
یا یه داستان بزارن که چند نفری بریم ؟