صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت

صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت

امیرحسین نصرتی
۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
metal gear solid delta snake eater

به نظر می‌رسد که کونامی (Konami) حسابی حواس خود را جمع کرده است تا درباره Metal Gear Solid Delta: Snake Eater مرتکب خطایی نشود.

رویداد PlayStation Showcase اگرچه پاسخگوی هیجان و انتظار بازی‌بازان نبود اما فرسنگ‌ها با یک رویداد افتضاح فاصله داشت و یکی از دلایل آن نیز رونمایی از Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بود. با وجود اینکه بازسازی و رنگ و لعاب بخشیدن به یک بازی قدیمی و دوباره زنده کردن یاد و خاطره آن، همواره برای هواداران قدیمی هیجان‌انگیز بوده است اما گاهی اوقات بازسازی‌ها تبدیل به خراب‌سازی می‌شوند و از آن‌جایی که کونامی (Konami) از زمان Metal Gear Survive سابقه راضی کننده‌ای از خود ارائه نداده است، بسیاری از هواداران نگران هستند که مبادا خاطراتشان با باس و بیگ باس در اتحاد جماهیر شوروی، درست مانند سرنوشت جنگ‌افزار Metal Gear Shagohad دچار انهدام و نابودی شوند.

اما به نظر می‌رسد که کونامی حسابی حواس خودش را جمع کرده تا این‌بار مرتکب خطا نشود و اشتباهی، گلوله را به جای هدف، در احساسات هواداران خالی نکند. در حالی که چندی پیش اعلام شد Metal Gear Solid Delta: Snake Eater یک بازسازی وفادارانه به بازی اصلی خواهد بود، اکنون با سر زدن به وب‌سایت رسمی شرکت کونامی می‌توانید در بخش توضیحات بخوانید که این وفاداری شامل تیم صداپیشگی نیز می‌شود و اینطور که به‌نظر می‌رسد از دیوید هایتر (David Hayter)، صداپیشه اسنیک گرفته تا لوری آلان (Lori Alan)، صداگذار شخصیت باس، همه هنرپیشه‌گان نسخه سال ۲۰۰۴ در این بازی نیز حضور دارند.

با توجه به این خبر، حال می‌توان با آرامش خاطر بیشتری منتظر Snake Eater ماند اما سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق سری و کارگردان بازی اصلی، همچنان در کونامی حضور داشت نیز از صداپیشه‌گان قدیمی استفاده می‌کرد؟ این پرسش از آن‌جایی جالب به‌نظر می‌آید که می‌دانیم کوجیما در سال ۲۰۱۴، کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland) را برای صداپیشگی بیگ باس، جایگزین دیوید هایتر کرد و به‌دنبال این اتفاق هایتر نیز رسماً اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای برای کار با کوجیما ندارد.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

vahid gamerRich ManAMIR WAZOWSKIkanameXerexplayAzirosinDARKSIRENققنوس آسمانHamedبهزاد سالمیshMahyarMsmمحمدامین حیدریMincraftCellآقا رضا؟Amir :))Wotanشیر فرهادmeysambmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت
صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظر می‌رسه از اینکه بازی قراره دقیقا شبیه نسخه اصلی باشه (با اصلاح یه سری کنترل‌ها)، نظر جامعه گیمینگ مثبته
    اما وقتی Resident Evil 4 Remake منتشر شد، خیلی ‌ها میگفتن اگر بازی دقیقا مثل نسخه ۲۰۰۵ (با اصلاح کنترل البته) ریمیک می‌شد، شکست می‌خورد.
    فکر می‌کنم نکته مهمی توی این موضوع وجود دارد…

    vahid gamerAMIR WAZOWSKIBrainiacHaj_HosseinRubyققنوس آسمانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)sorenaMincraftCellmore
    • RE4 رو بخش اعظمی از گیمر ها بارها و بارها تجربه کرده بودند و اگر بازی مثل نسخه OG می‌بود، دیگه چیز جدیدی برای ارائه کردن نداشت و قطعا هم شکست می‌خورد ولی این در موردِ Snake Eater صدق نمیکنه؛ اکثریت MGS3 رو تجربه نکردن و با داستانش آشنایی کامل ندارند و همین باعث میشه تا بازی جدید جلوه کنه. خلاصه لزومی نمیبینم تغییری در Core داستان و مراحل اتفاق بیفته.

      Rich ManAMIR WAZOWSKIAmir(PC & PS4)BrainiacHaj_HosseinMahdi SamRubyMincraftبیگ اسموککوروشmore
      • مطمئن نیستم استاد. درواقع شاید MGS 3 بیشتر نیاز داشته باشه یکم مراحلش، فقط “یکم” دچار تغییر بشه و محیط‌های جنگلش بازتر بشن. من تصور می‌کنم کپکام روش هایپ کردن مخاطب و منتقد رو یاد گرفته؛ از نوستالوژی به نفع خودش استفاده می‌کنه و از اون طرف هم تغییراتی میده که بازی دقیقا شبیه بازی اصلی نباشه تا دیگران احساس خستگی کنن. اسمشم می‌ذاره “بازسازی”

        Rich MankanameBrainiacHaj_Hosseinهمسایه ( فن بوی = پنچری )بهزاد سالمیsorenaBlack Swordsmanمحمدامین حیدریMincraftmore
      • Roadie گفت:

        نه تنها هسته داستان، بلکه هیچ جاش نیست که با تغییر بهتر بشه این لعنتی!

        اینم بگم MGS3 Snake Eater روی ‌PS2 فروش ۴ میلیون نسخه ای داشت. فروش RE4 روی PS2 حدود دو میلیون بود و روی گیم کیوب ۱.۶ میلیون نسخه. هر دو بازی تا جایی که یادمه بی نهایت پر طرفدار بودن و هستن.

        البته به نظرم حرف اون کامنت اول درست نیست، گیم پلی و تعاملات رزیدنت اویل بعد دو دهه دچار تحول نشده و ریمیک تا حدود زیادی همون حالت داراست با چند تغییر که برا خودشون کم نیستن حالا، در حالی که ‌Snake Eater بعیده با دوربین از بالا به پایین و تیراندازی اول شخص ریمیک شه، و به احتمال زیاد تو این جور زمینه هاست که تغییرات اساسی خواهد کرد. داستان بازی و کارکترا که خریته تغییری کنن، بهترینن بی شوخی! تعریف کماله این بازی تو این ابعاد.

        بهزاد سالمیMincraftبیگ اسموک
        • Perfect گفت:

          هیچ جاش نیست با تعغیر بهتر بشه 😂 گیم پلی اینقد داغونه کلا باید عوض بشه همینطور دوربینش باید حالت سوم شخص روی شانه بشه و همینطور هوش مصنوعی حتی برای اون زمانم خیلی داغون بود

          Big BossRubyBrith lordRoadie
          • Roadie گفت:

            بله اتفاقا اون کامنت شمارو در این باره دیدم و مشخصه همه با نظرتون موافق هم هستن. نظر دیگه هم داشتید بگید سر و پا گوشیم. فقط متاسفانه کوجیما گیمفا نیست فیض ببره از این نقدا.

            https://gamefa.com/941511/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%db%8c%d9%85%db%8c%da%a9-metal-gear-solid-3-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%84/#comment-2248071

            • Perfect گفت:

              کسی که بازی کرده خبر داره بازی چجوریه و چه مشکلاتی داره، گیم پلی کاملا منسوخ شده جوری که ما جلوی انمی ها کلاغ پر می ریم انگار نه انگار که کسی اینجاست شوتینگ وحشتناک داغون دروبین بسیار بد و غیره همون نسل ششم بازیای مثل Splinter Cell یا Hitman داشتیم که هنوزم قابل بازین. راجب دیسا خب مشخصه برای چی دیس دادن 😉

              Roadie
    • سلام امیرحسین. حالا که تو هم هستی، اجازه بده ببینیم این نکته مهم چیه.
      فقط اینکه من فکر نمیکنم ریمیک رزیدنت ۴ اصولاً تغییر ساختاری داشته باشه. ریمیک ۴ زیرساخت‌هاش عین همون نسخه ۲۰۰۵ بودند. اینکه قابلیت دفع تبر با چاقو و مخفی‌کاری اومدن یا هدف‌گیری با آر۲ بود، این‌ها تصمیمات دیزاینی نبودند می‌دونی؟ این‌ها بیش‌تر از اینکه تصمیمات طراحی و فنی باشن، تصمیمات جبری بودند برای مدرن‌سازی بازی. وقتی دقت میکنی میبینی که چه‌طوری این تصمیمات جبری مثل زنجیر یک‌سری علت‌ها دارن و فلان مکانیک باعث شده مجبور بشیم فلان مکانیک رو اضافه کنیم. بنابراین مشخصه که چه‌طور ریمیک ۴ عوض نشده، بلکه مدرن شده.
      درباره این ریمیک میشه اینطور شروع کرد:
      .

      «METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER یک بازسازی وفادار به عنوان Metal Gear Solid 3: Snake Eater است»
      اتفاقاً ما بازسازی وفادارانه نخواستیم. ما یک بازی خواستیم که به‌جای زیرپای بازی اصلی بودن، خودش باشه. تقلید و تکرار نباشه. یک اصالت و اسم و مسمایی هم برای خودش داشته باشه. این‌طوریه که یک چیزی درست میشه لایق توجه. الان دقیقاً معلوم نیست که چرا باید این بازی رو خریداری کرد. بازی ویدیویی غذا نیست که با گذر زمان فاسد بشه. انتشار دوباره ریمسترهای یک و دو و سه برای بار سوم از طرف همین کونامی خودش گویای مسئله هست.
      بله «ممکنه خراب کنیم!» ممکنه مثل کپکام یک داستانی ارائه بدیم خفیف‌تر و بدتر از داستان اصلی؛ شخصیت‌هایی ارائه بدیم بدتر. ممکنه دیالوگ‌های مسخره بنویسیم. ممکنه به طرفدارای قدیمی بربخوره. اما این «ممکنه»‌ها ناشی از عدم اعتماد به‌نفس هستند و ناشی از اینکه شجاعت و شهامتش وجود نداشته. چون امن‌ترین راه برای بازگشت سریع سرمایه کونامی اینه که با دم شیر بازی نکنه و همون بازی بیست سال پیش رو دوباره با اسم جدید بفروشه تا همه خوشحال بشن و متاکریتیک هم ۱۰ بده. اما این اتفاق نمیفته. لااقل یک چیزی که می‌شد از تریلر هم انتظارش رو داشت، این بود که یک سری عناصر مثل بقامحوری و مدیریت منابع تبدیل به اجزای کلیدی گیم‌پلی بشن و در اصل مطلب قرار بگیرن. این‌طوری کلاً می‌تونستیم تا حد زیادی شاهد یک بازی جدید باشیم با مکانیک‌های جدید و درگیر کننده‌ خودش. یعنی اصولاً ژانر بازی تغییر کنه که قدم خیلی بزرگیه درواقع و واقعاً این‌طوریه که یک «بازسازی» میتونه برای خودش توجیه قدرتمندی داشته باشه، میتونه اصالت تولید خودش رو داشته باشه و شناسنامه خودش رو داشته باشه. هرچند هنوز برای اینکه این اتفاق بیفته امید هست ولی این اتفاق نمیفته احتمالاً. بعدشم اون Delta دیگه چی میگه وسط اون‌همه اسم معلوم نیست. البته باز خوبه که کونامی تکلیفش با خودش مشخصه و میدونه که داره یک چیزی درست میکنه که اصولاً قرار نیست خودش رو به عنوان چیزی که نیست (نسخه اورجینال) جابزنه.
      بعضی از دوستان علی‌رغم اینکه مدام از تاثیر بازی‌ها بر خودشون میگن، مثل اینکه از تاثیر بازی‌ها بر بازی‌های دیگه غافل هستند. بازی‌های ویدیویی از دنیای واقعی جدا نیستند. بنابراین اگر یک نفر یک کاری انجام بده، بقیه تشویقش کنن، احتمالاً نفر بعدیش هم بگه حالا که این یارو رو تشویق کردن، چرا من همین پشتک وارون‌ها رو نزنم؟ مثل ماجرای الانی که بازی‌سازها فکر میکنند اگر شبیه به شخص یا استودیوی خاصی بازی بسازن کار خوبی انجام دادن. ماجرای ریمیک و بازسازی هم همینه. وقتی متاکریتیک دست کپکام رو میبوسه بابت ریمیک ۴ درحالی که هیچ اتفاق جدیدی برای بازی‌های ویدیویی رقم نزد، کونامی هم میگه چرا من نه؟ و به این شکل بازسازی کم کم تبدیل میشه به یک الزام جدید. منطق بازسازی مشخصه. احتمالاً ده سال دیگه هم که سخت افزار جدید بیاد و این گرافیک منسوخ و عقب افتاده و غیرقابل بازی بشه، باید این ریمیک رو هم ریمیک کرد. البته بستگی داره چقدر تا اونموقع دیگه برای احدی هم مهم باشه که چی منتشر میشه.
      بازی خوبی میشه چون همون بازی خوبیه که سال‌ها پیش منتشر شده. بنابراین جای صحبتی اینجا نیست. اما ریمیک‌ها بی‌روحند چون خودشون نیستند. یه سایه هستند از اون چیزی که زمانی بودند. مشکل هم همینجاست. چون خود ریمیک به‌هیچ‌وجه نمیخواد چیزی بیش‌تر از اون سایه باشه. یک یادآوری صرف.

      vahid gamerAMIR WAZOWSKIkanameFelipeOmidsoltani7بهزاد سالمیامیرحسین نصرتیمحمدامین حیدریMincraftBig Bossmore
      • Roadie گفت:

        من در این باره تو پست ریمیک چهارت صحبت کردم، که این بازی ها صرفا یک روتوشن در بهترین حالت و غیر ممکنه بتونن انقلاب نسخه اصلی تکرار کنن. خود بازی هم اینو می دونه. و همونطور که اینجام تو ریپلای بالاییت میبینی مخاطب جدید که بازی ای مثل RE4 یا Snake Eater براشون خسته کنندست انتظار این تغییرات داره. در حالی که لول دیزاین این دو هنوزم از غالب بازی ها بدجور سرتره، بدجور.

        در مورد دلتا هم، به نظرم با شکل مثلث به عدد ۳ و ۰ اشاره داره سازنده. یک لوس بازی و عمیق سازی شبه کوجیمایی. مثلث و سه گانگی در کنار صفر بودن ظاهری محیط بسته ی مثلث. غیر شماره سه بودن مارخور، اگه اثر موفق عمل کنن با توجه به زمان داستان ممکنه برن سراغ بازسازی ۱ و ۲، که منطقیه از نظر تبلیغاتی این عنوان شماره ۰ محسوب شه. البته برداشت خودمه این فقط.

        kanameFelipeحسین غزالیBlack SwordsmanMincraftWotan
        • سلام Roadieجان. مشکل هم همینه. اینکه غیرممکنه بتونن مثل نسخه اورجینال عمل کنند. چرا؟ چون خود سازنده با همچین ذهنیتی اومده سراغ پروژه. چون کلاً مفهوم و منطق ریمیک مشکل داره و منطق خراب و ناقصیه. شما میری مثلاً مصاحبه کارگردان ریمیک رزیدنت ۴ رو میبینی. میگه «خب بله ما میدونستیم که نمیتونم به حد دستاوردهای نسخه اورجینال برسیم و نسخه اورجینال شاهکاره بنابراین…» دقیقاً همینجا باید قضیه رو خاتمه دونست. اینکه «خب ما میدونیم بازی مثل اورجینال نمیشه اما به هر حال باید یه چیزی بسازیم» این یعنی واقعاً پسرفت نسبت به گذشته. بالاخره شما داری بازی میسازی یا نه؟ اگر داری بازی میسازی پس ما منتظریم ببینیم این بازی شما چه حرفی برای گفتن داره. اگر غیر از اینه خب بیا بدون روتوش و تعارف یک شماره حسابی چیزی بده بگو گیمرها برات پول بریزن دیگه.

          vahid gamerAMIR WAZOWSKIkanameFelipeبهزاد سالمیRoadieمحمدامین حیدریامیرحسین نصرتی
          • Roadie گفت:

            همینه دیگه! دقیقاً می فهمم حرفتو مرد. وقتی وفادارانه، با احترام و محتاطانه جذاب ترین تعاریف یک اثر باشه تهش انتظار چی می شه داشت؟ بازسازی گاس فن سانت از سایکو هیچکاک ببین، چهارتا بازیگر گنده جمع کردن و با بهترین هاسلبلاد و رد روز فیلم گرفتن و اومدن همونو ساختن. نتیجش شده اون بازسازی شدیداً وفادارانه که برعکس بدجور شکست خورد! خب خوشبختانه اون وقت انتظارات و ادراک مخاطب انگار بالا تر بود و اصلا بر نمی تابید این شوخی هارو. یه زمانی سرگرمی و هنر در هم تنیده تر بود و ارزش خاصی درش وجود داشت برای مخاطب. همون زمان که پول دست اساتید هنر بود تا فقط دنیا خلق کنن و این بود استاندارد.

            اما حالا اقتصاد مالک این آی پی ها می دونه واسه خریدار انتخاب یک آی پی (یا حتی یک نسخه) ثابت و شناخته شده بسیار راحت تره تا ناب ترین اثر های جدید. اعتمادی هم به نوآوری زیردستانش نداره وقتی ملاک اون فرد خلاق فقط پول نیست. برید هر چی اسمش گندستُ از انبار درآرید و از روش کپی کنید! عملا کپی کنین!

            حتی پیکاسو هم وقتی گفت «هنرمند خوب کپی می کنه، هنرمند عالی می دزده!» منظورش این نوع کپی واقعی نبود! اونجا بحث ساختن اثر درباره ی منبع الهام در تقابل با ساختن اثر با درس گرفتن از منبع الهام و فراتر رفتن ازشه… اما این جریان اگه می دید پیکاسو جای جمله کتاب می نوشت، شایدم یه سیگار روشن می کرد… زیر سایه اثری برده وار و با ترس از بزرگیش کپی کردن دنیایی دیگست. بازم به نظرم کلاغ توی نقاشی از همه حرفام رسا تر گفت:

            When the world rots, we set it afire.
            For the sake of the next world.
            It’s the one thing we do right, unlike those fools on the outside.

            می دونم خیلیا چشم انتظار این ریمیک هان اما باورم اینه اگه سرمایه و هنری هست چرا تو آثاری جدید بکار گرفته نشه؟ چرا از دست آورد های گذشته جهانی نو ساخته نشه و آزادانه پیش تر نره؟ و اینکه ای کاش همه جای این نسل هم صرف ساختن آینده می شد.

            Big Bossحسین غزالی
            • متاسفانه واقعیت داره؛ ولی درباره اینکه قدیم اصل بر تقدم هنر بر تجارت بود هم البته Roadieجان جای سوال داره هنوز. درسته؛ تولید انبوه فرهنگیه که امروز از همیشه گسترده‌تر شده و تا پول به‌عنوان اصل و اساس میچرخه بزرگ‌تر هم میشه ولی با این‌وجود فکر نمی‌کنم که لزوماً در قدیم هم صفحه سفید و کارنامه پاکی باشه که توش استاندارد در دست طراح خلاق بوده باشه فقط. برای بازی‌های ویدیویی یک سری مسائل زودتر اتفاق افتادن. کار به دلیلش نداریم. مسئله اینه که بالاخره اتفاق افتادن. یعنی زمان آزمایش و آزمون و خطاهای فنی و طراحی‌گری و تالیفی که یک زمانی آدمایی مثل کوجیما و میکامی انجام میدادن با سرعت زیادی تموم شد. به‌خاطر همینه که اون دوران از پلی استیشن ۲ و حتی پلی استیشن ۳، برای گیمرهایی که حقیقتاً اون دوران رو درک کردن مثل خواب و رویا میمونه.
              حالا ما موندیم و مشتی بازی بلاک‌باستری و تبلیغاتی و آدم روان‌پریشی مثل دراکمن و امثالش که حقیقتش من یکی نمی‌تونم تحملشون کنم. این نسل و اندکی از نسل قبل رو ما هرچی دیدیم بازی تبلیغاتی بود. هرچی دیدیم تکنیک روانی بود برای جذب سرمایه و بالا بردن روند فروش. هرچی دیدم ادابازی و تظاهر بود. تکرار بود و تلقین بود. الانم که دور تکرار دوباره تکرار میشه هرروز. البته من واقعاً نمیتونم به کونامی زیاد سخت بگیرم. به‌نظر میاد که کونامی نیاز به سرمایه داره واقعاً. درسته که تقصیر خودش بوده از همون ابتدا ولی خب نیاز داشته تا زیاد ریسک نکنه این‌بار. مشکل هم فقط کونامی نیست. این بنده خدا خودش دنباله‌روی بقیه است.

              Big BossRoadie
          • Mahdi Sam گفت:

            مشکل اینجاست که خود کوجیما هم نتونست از نسخه ۳ بهتر بشه، ۳ هم نقطه شروعه هم نقطه اوج

      • Big Boss گفت:

        توضیح جامع و جذابی بود آقای غزالی ، ولی در یه سری موارد مخالفم.
        اول اینکه گفتید ما یه بازی وفادارانه نمیخوایم و این بازسازی باید هویت خودش رو داشته باشه ، همچنین اضافه کردید “تا حد زیادی شاهد یک بازی جدید باشیم. یعنی اصولاً ژانر بازی تغییر کنه که قدم خیلی بزرگیه درواقع و واقعاً این‌طوریه که یک «بازسازی» میتونه برای خودش توجیه قدرتمندی داشته باشه”

        به نکته جالبی اشاره کردید ؛ فقط در این صورته که این بازی میتونه خودش رو “توجیه” کنه.
        فقط در این صورته که کونامی میتونه ریمیک یکی از بهترین بازی های نسل ششم رو توجیه کنه.
        اما آیا واقعا نیازی به این بازسازی هست؟
        از نظر من بازی ای به بازسازی نیاز داره که به دلایل مختلف به پتانسیلی که داشته نرسیده باشه و جا برای پیشرفت (و نه مدرن سازی) داشته باشه.
        خوشبختانه عنوان MGS3 به طور کامل به پتانسیلی که داشت رسید ؛ داستان اورجین شخصیت BIG BOSS رو به بهترین شکل ارائه داد ، مخفی کاری و مبارزات تن به تن رو با مکانیک های جدید Camouflage و CQC ارتقا داد و از المان های سندباکس و تعامل با محیط و شخصیت ها به خوبی استفاده کرد.
        پس حالا که این عنوان به هدف سازنده اش رسیده و طرفدار ها و منتقد ها هم ازش راضی هستن واقعا نیازی به تغییر سبک و ژانر و بازسازی داره؟؟

        بعضی ریمیک ها بی روحند چون بازسازی بازی هایی هستند که هنوز کار میکنن!

        محمدامین حیدریحسین غزالی
      • سلام حسین:)
        خب… دیدگاهی که داری، برای درست متوجه شدن کمی پیچیده‌س…
        فکر می‌کنم اعتقاد، باور و منظور تو اینه که وجود بازسازی‌ها ضروری نیستن و اگرم قرار باشه یه بازی برچسب ریمیک روش بخوره، لااقل خودش باشه… اینطور که نگاه کنیم، ریمیک به شدت وفادارانه درواقع صرفاً تازه سازی ویژواله و ریمیکی هم که اصالت بازی اصلی رو زیر سوال می‌بره و خودش هم حرفی برای گفتن نداره، درواقع به اثر اصلی خیانت می‌کنه و بازم لایق احترام نیست…
        اما حسین، دنیای امروز به بازی سال ۲۰۰۴، حتی به نسخه ۲۰۰۵ و دوربین جدیدش می‌گه “فاسد”. خیلی‌ها نمی‌تونن صورت سبز و زرد بیگ باس رو تحمل کنن و به همین خاطر از چیزهای خیلی خیلی بزرگ‌تری که انگشت شمار توی دنیای گیم پیدا می‌شن، بی‌نصیب می‌مونن

        اینجا به نظرت ریمیک‌های کم ریسک مثل mgs 3 و shadow of the colossus از ریمیک‌هایی که کپی‌کارانه بازی اصلی رو اصطلاحاً “مدرن سازی” می‌کنن، بهتر نیستن؟ من فکر می‌کنم اینجا لاقل یه عده می‌تونن طعم بازی قدیمی رو، هرچند شاید کمی بی‌مزه‌تر بچشن؛ ولی توی حالت دوم کلا انگار یه بازی دیگه تجربه کردن…
        دوست دارم نظرتو در این مورد بدونم حسین

        و اما درسته؛ ما شاید تاثیر بازی‌ها روی بازی‌ها رو دست کم می‌گیریم. نمی‌دونم شاید یادمون رفته یه چیزهایی مثل اوپن ورلد شدن، سینمایی شدن یا آنلاین شدن چجوری موج‌هایی با خودشون آوردن که تهش صدای خیلی‌ها رو در آورد. سر همینه که باید هر شخص حداقل اصالت نظر خودشو حفظ کنه؛ تا موج‌های به این بزرگی شکل نگیرن و دنیای بازی‌ها رو آب نبره…

        vahid gamerAMIREبهزاد سالمیمحمدامین حیدریzilaromحسین غزالی
        • خیلی حرف درستی میگی امیرحسین. این نوع نگاهت به ریمیک خیلی هم قابل دفاعه اما من نمی‌تونم به نسخه درستش نگاه نکنم و به‌خاطر همون خیلی‌ها، که نمیتونن صورت زرد و سبز اسنیک رو تحمل کنند، بیخیال این بشم که درستش چیز دیگه‌ایه. درستش اینه که نباید این‌طوری باشه. درستش اینه که بازیکن، نگاهش به بازی ویدیویی نگاهی باشه که هر بازی ویدیویی رو به‌عنوان اثر مستقلی ببینه که در جهانی که پردازش میکنه، قوانین خودش رو داره. مثلاً اگر اسنیک در متال گیر با مربع هدف‌گیری میکنه، خب این در قوانین متال گیر هستش، در دنیای متال گیر هستش. حالا لیان اس کندی در دنیای خودش با آنالوگ آر هدف‌گیری میکنه. اگر لیان اس کندی نمیتونه موقع راه رفتن هدف‌گیری کنه، خب اشکالی نداره چون این قانون رزیدنت ایول ۴ هستش. قانون متال گیر ۳ این بود که اتفاقاً اسنیک میتونه موقع راه رفتن هم شلیک کنه، هم نارنجکی چیزی بندازه هم منابعش رو مدیریت کنه.
          درستش اینه امیرحسین. اینکه بازی‌های ویدیویی رو به این شکل دید. اینکه اگر قیافه اسنیک اینجا سبز و زرده، اصلاً باید فرض کنیم که در دنیای متال گیر، قیافه‌ها همه سبز و زردن. اگر در رزیدنت ایول ۴ اشلی حرف نمیزنه یا گانادوها شبیه به آدم‌های واقعی هستند، این قانون رزیدنت ایول ۴ هستش. و حتماً حتماً هم برای این قانون دلیلی وجود داشته.

          vahid gamerRoadieامیرحسین نصرتیBig BossOmidsoltani7بهزاد سالمیمحمدامین حیدری
          • عجب حرف خوبی زدین آقای غزالی دقیقاً، هر بازی باید هویت خودش رو داشته باشه.الان به خیلی از بازی ها نگاه میکنیم بیش از حد شبیه هم هستن و انگار که هیچ تفاوتی توش نمی‌بینی.
            احساس میکنم این که خلاقیت و اون هویت مستقل رو در بسیاری از بازی ها نمی‌بینیم بخاطر اینه که سازنده ها بجای این که دنبال خلق چیزی باشند پیش از اون فقط دنبال استفاده از یه فرمول موفق مثل اپن ورد کردن بازی با ساختاری یوبیسافتی یا تقلید از ریمیک های موفق کپکام حداقل از نظر مالی هستن که فقط بتونه به سود آوری برسن یعنی تمام هم و غم استودیو پول نه ساخت یه بازی یعنی به بازی به چشم یه بیزینس نگاه میکنن.(حداقل مسائل مالی فکر میکنم بخش بزرگی از این گونه انگیزه برای بازیسازی رو شکل میده چرا که در صورت شکست جبرانش به سادگی نخواهد بود).
            فکر میکنم بازیسازی تو این دوره زمونه هم خیلی سخت شده باور کنید اگر روزگاری کوجیما متال گیر ۳ رو اکنون و تو این زمان هم می‌ساخت شاید چنان مورد مذمت قرار می‌گرفت که سمت بازیسازی نمی‌رفت دیگه.

            Roadieحسین غزالیامیرحسین نصرتی
            • ممنونتم محمدامین‌جان. اشکالی نداره اگر به بازی‌های ویدیویی به‌چشم تجارت هم نگاه بشه. به‌هرحال بازاری داره برای خودش. اشکالش زمانی پیش میاد که صنعت بازی‌ها خودش به چیزی که یک زمانی اون رو تبدیل به صنعت کرد (هنرمندی بازی‌سازان قدیمی) پشت کنه و تبدیل بشه به این کارخونه‌هایی که امروز میبینیم. اگر بازی‌ها دارن شبیه به هم میشن یعنی اتفاق خوبی نیفتاده. یعنی بازی‌ها دارن تبدیل به یک محصول مصرفی مثل پیتزا میشن. همه پیتزاهای دنیا شبیه هم هستند. فقط ممکنه رنگ و مخلفاتی که روی پیتزا رو گرفتن عوض بشه. ولی پیتزا هنوزم همونه.

              Big Bossمحمدامین حیدری
          • متوجهت هستم حسین…
            ممنونم که سوالمو جواب دادی:)
            آره خب؛ درستش می‌تونه این باشه که بازی همونه که هست. اصلا برای همین هم سال‌ها این بازی‌ها روی نسل‌های بعدی پورت شدن. ولی این “درست” رو همه قبول ندارن و “نمی‌تونن” باهاش کنار بیان و ما هم‌ شاید نمی‌تونیم کاری کنیم که باهاش کنار بیان. واسه همین حداقل برای انتقال پیام بازی به گیمرهای جدید هم که شده، ناچار هستیم ریمیک کنیم؛ منظورم اینه که ارزشش رو داره…
            می‌دونی؛ من فکر می‌کنم شاید بهتر باشه هم ریمیک وجود داشته باشه هم پورت نسخه اصلی؛ ریمیک‌ برای افرادی که عادت به رنگ‌های زرد و سبز ندارن و پورت اصلی برای اونی که می‌خواد خود کامل و دقیق اون بازی قدیمی رو تجربه کنه…

            Big Bossحسین غزالیمحمدامین حیدری
            • می‌دونم چی میگی امیرحسین. کاملاً هم حرفت درسته. کم و بیش ارزشش رو داره. مثلاً درباره اون نوعی که وفاداره به نسخه اصلی، اون بی‌ارزش نیست. ولی ای کاش طور دیگه‌ای بود همین. با این وجود، خواسته اینه که درست مثل دنیای واقعی، هم «درست» یک چیزی وجود داشته باشه و هم اشتباهش. مثل همین موردی که گفتی. اینکه پورت ریمستر باشه، ریمیک هم باشه. حالا به تلاقی این مسئله، این امکان هم وجود داشته باشه که اگر یک نفر از ریمیک تعریف میکنه، یک نفر هم از درستش تعریف کنه. آدمای خوش‌قلب‌تر همیشه درستش رو پیدا میکنن.
              خواهش میکنم رفیق.

              kanameمحمدامین حیدریامیرحسین نصرتی
  • Broadsmoke گفت:

    تریلر معرفیش بیشتر شبیه مستند حیات وحش بود

    vahid gamerRest_In_PeaceMincraft
  • Sepehr گفت:

    چه خوب ای کاش کاپکام هم این کار رو برای ریمیک ۴ انجام میداد. البته خیلی هم مهم نیست!

    Rich ManMincraftبیگ اسموک
  • Cell گفت:

    اگه ریمیک بشه بدون تغییر مثل dead space و last part1 یه عده میگن فرقی نکرده با گذشته
    همونه که
    اگه ریمیک بشه مثل resident evil 4 یکسری میگن خراب کردن که
    الان کونامی راه capcom رو پیش گرفته راهی روی لبه تیغ
    .
    زمان نسل ۶ قرار بر این بود کوجیما آخرین mgs رو کارگردانی کنه و سنگ تمام گذاشت روی PS2 با اون سخت افزار که گرافیک ضعیفی داشت جوری بازی اجرا میشد که صدای فن کنسول PS2 fat بلند میشد
    اون زمان چه گرافیک محشری حجت رو تمام کرد کوجیما
    اون سکانسی که با the boss درگیر میشه اون فشار سنگینی که روی Snake بود اونجایی که از پل پرتش کرد پایین
    توی چشمان من فقط اشک بود
    .

    AMIR WAZOWSKIMahdi SamRubyAMIREبهزاد سالمیامیرحسین نصرتیBlack Swordsmanهمسایه ( فن بوی = پنچری )محمدامین حیدریMincraftmore
    • سلام Cell جان عزیز! چقدر خوش اومدی رفیق!
      خیلی خوبه که شما هم توی این جمع دوستانه ما هستی. مثل اینکه بازسازی ۳ باعث شد رفقای خوبی دور هم جمع بشن :)) ممنونم که باز اومدی خونه خودت. پلی استیشن ۲ دوران اوج بازی‌سازی ژاپنی بود حقیقتش. به‌طرز عجیبی مولف‌های ژاپنی در اون زمان داشتند متدهای مختلفی رو برای سنجیدن اینکه یک بازی ویدیویی تا کجا مرز و قابلیت داره امتحان میکردن. نتایجش هم برای همیشه در تاریخ ثابت شدند.

      بهزاد سالمیهمسایه ( فن بوی = پنچری )محمدامین حیدریFinal seyedCell
      • درباره اون کامنتی که پایین‌تر هم گذاشتی من کوچیک شما هستم. این رو قبلاً گفتم اما واقعیتش هرکاری که بچه‌های بامرام و باصفای گیمفا مثل همین امیرحسین خودمون و آقای کریمی و بچه‌های خوبی که قبل‌تر داشتیم انجام می‌دن و می‌دادن به‌خاطر روی گل عزیزانی مثل شماست. ممنونتم.

        AMIR WAZOWSKIهمسایه ( فن بوی = پنچری )بهزاد سالمیBlack Swordsmanمحمدامین حیدریMincraftFinal seyedCell
      • Cell گفت:

        سلام آقا حسین 🖖🌹
        ارادت دارم خدمت شما
        خوشحال شدم منو یادتون هست 😭😁🥲
        .
        من به خاطر مقاله شما برگشتم
        قدیمیا میگن دل به دل راه داره
        .
        من نبودم ولی تمام مقاله های سایت رو دنبال میکردم و نظرات دوستان
        به خودم گفتم چرا نیام میان این دوستان چرا واقعا ۲ یا ۳ سال شد
        .
        آقا حسین در مورد نسخه سوم metal gear solid 3 که واقعا کلمه شاهکار نمیگنجه در واقع کلمه ای ندارم برای توصیف این شاهکار
        از کارگردانی شاهکار کوجیما بگیرین و اون سکانس های نفس گیر و غمگین و اکشن و فان کوجیما چه دیالوگ و سکانس و قدرت تیم بازیسازی در خلق این اثر همه همه دست به دست هم دادن که خاطره‌ای رقم بخوره در ذهن و قلب ما مخصوصا سخت افزار ضعیف PS2 در گرافیک
        .
        کوجیما حجت رو تمام کرد با نسخه
        metal gear solid 3 substance
        .
        در مورد این بازی میتونم ساعت ها صحبت کنم اگه حافظه یاری کنه آقا حسین 😁🫠

        AMIR WAZOWSKIبهزاد سالمیBlack Swordsmanمحمدامین حیدریMincraftFinal seyedحسین غزالی
        • عزیز مایی. مگه میشه Cell بزرگ رو بیخیال شد؟ این کاربر بزرگ. این افسانه گیمفا :)) دل هم که به دل راه داره و جای شما محفوظه.
          .
          درباره متال گیر ۳، یه چیزی همیشه در کوجیما مشخصه. اونم اینه که کوجیما عاشق مخاطبشه. کوجیما مخاطبش رو، کسی که کارش رو میخونه، کارش رو میبینه، کارش رو میشنوه رو خیلی دوست داره. این‌طوریه که هرچی در توان داشته باشه رو به مخاطبش تقدیم میکنه. دلیل اینکه بازی‌هاش اینطوری شدن هم همینه. اینکه کوجیما خودش رو میندازه وسط بازی‌هاش هم دقیقاً اینطوری اتفاق میفته. متال گیر ۳ هم هیچ چیز از منظر محبت به ارائه و تقدیم کم‌نداره. ولی حیفه اگر به سخت افزار فوق‌العاده پلی استیشن ۲ بگیم ضعیف. آره برای امروز در مقایسه میتونه اینطور باشه اما واقعاً بعضی از جلوه‌ها و کارهای گرافیکی پلی استیشن ۲ حتی برای امروز هم بی‌نظیر هستند. سخت‌افزارش در دورانی که عرضه شد از بقیه دوستاش خیلی جلوتر بود. واقعاً جلوتر بود. و خب همین هم باعث شد تبدیل بشه به پلی استیشن ۲ که اسمیه که به‌تنهایی اعتبار و تاریخ خودش رو داره.

          بهزاد سالمیامیرحسین نصرتیCellمحمدامین حیدری
          • Cell گفت:

            عزیزی آقا حسین ❤️
            .
            در مورد PS2 اگر توی مقایسه بازیها برید مثلاً resident evil 4
            کیفیت تصویر PS2 از نسخه GameCube پایین تر بود حالا من میگم به خاطر گرافیک بوده
            یا عناوین دیگه مثل silent hill 2 نسخه Xbox بهتر بود
            من همیشه سخت افزار کنسول رو به pc ترجیع میدم چون میدونم سازنده ها پلتفرم اصلیشون کنسول هست و تمام سعی خودشون رو میکنن که خفن اجرا بشه
            PS2 بنظر من پردازنده خفنی داشت
            Emotion engine اگه اشتباه نکنم ۱۲۸ bit بود
            اون دوره این پردازنده واقعا هنوزم شاهکاره
            PS2 توی قلب منه اون زمان سلطان صنعت گیم بود و کلی خاطره برای من رقم زد و زندگی کردیم
            ببخشید یخورده تند رفتم برای PS2 😅
            .
            با صحبت های در مورد کوجیما موافق هستم جز حق چیزی نیست
            کوجیما عمرش رو گذاشته بود وسط با جون و دل

            بهزاد سالمیمحمدامین حیدریحسین غزالی
        • Perfect گفت:

          نظراتتو می خوندم اونزمان چقد خودتو برای پردازنه Cell می کشتی 😂

          Cell
    • از وقتی که یادم میاد کوجیما می‌گفت ابن آخرین متال گیره! سر ۴ هم گفت سر ۵ هم گفت. البته نسخه پنجم واقعا آخریش شد اونم نه بخاطر قول کوجیما بخاطر اینکه دیگه نمیسازتش. وگرنه تا نسخه ۱۰ می‌ساخت و بازم می‌گفت نه دیگه ب جون عمه م این اخریشه. البته ما که از خدامون بود هیچ وقت آخریش نرسه ولی امان از روزگار….

      بهزاد سالمیBig Bossبیگ اسموک
    • navid313714 گفت:

      سلام داداشم هنوز هستی✋🥺
      یاد اون روزها بخیر…

  • Cell گفت:

    سلام به دوستان گیمفا 🖖🌹 شبتون خوش
    .
    تو این دو سال یا بیشتر که گیمفا وارد نشدم همیشه هر روز هر ساعت سایت رو چک میکردم و اخبار بازی و نظرات دوستان رو چک میکردم تغییرات دیدم بگذریم .
    .
    مقاله زیبای آقای حسین غزالی بود که باعث شد دوباره به سایت برگردم Resident Evil 4 Remake: غرق شده در معضلی به‌نام «فرهنگ بازسازی» یه بار اونو خواندم ولی احساس میکنم یه دور دیگه لازم داره با دقت ممنون از آقای حسین غزالی و تمام نویسنده‌های سایت احساس میکنم این مقاله یه چیز معنوی و حرف دلی غمگین پشتش هست
    .
    بریم سر وقت remake پشت ریمیک
    نسل ۵ دوره شکوفایی بود و استارت خوردن سازنده هایی که کار بلد بودن
    نسل ۶ دوره محتوا بود و ارزش برای مصرف کننده
    نسل ۷ دوره رسیدن به کمال بود یا نرسیدن و پایان سازنده های کاربلد بود
    نسل ۸ دوره ریمستر نسل ۸ دوره ریمیک
    .
    تیزر یا تریلر mgs3 رو دیدم
    واقعا چه فکری کردن همچین چیزی بیرون دادن بازی آماده نیست نیاز نیست از کبرا تمساح و طوطی ملنگویی که گوشخوار شده سکانس پخش کنی طوطی ملنگو گوشت خوار توهینی به شعور من منی که ps رو به خاطر mgs واقعی گرایانه خرید میزدم
    .
    اون گرافیک نسل ۸ پس کجاست گرافیک نسل ۹ نصف نسل ۹ تموم شد
    .
    شما دموی که کونامی برای دستگاه های قمار ۷ با ۸ پیش درست کرده ببینید اون گرافیک اون زمان این گرافیک زمان نسل ۹ mgs3 pachinko machine
    شاید اشتباه میکنم شاید فکرم اشتباه هست امیدوارم همینطور باشه اصلا بدون کوجیما قابل درک نیست
    امیدوارم تجدید خاطره‌ای در خور این سری باشه و ریمیک خشک و خالی نباشه و تغییرات اساسی بدن هم داستان و هم گیم پلی که خراب نشه
    .
    نسخه ۳dvd ژاپنی و ۲dvd Metal gear solid 3 snake eater با درست کردن دوربین به اول شخص و سوم شخص میشه گفت تمام ایرادات نسخه اصلی رو بر طرف کرد اون زمان آیا واقعا ریمیک لازم بود

    AMIR WAZOWSKIبهزاد سالمیامیرحسین نصرتیBlack SwordsmanRoyalknightBig Bossمحمدامین حیدریحسین غزالی
  • Cell گفت:

    یکی از دیالوگ های mgs3
    وقتی Eva و snake توی کلبه هستن و…..🫣
    Eva لباس عوض می‌کنه و میگه snake چه احساسی به boss داری
    Snake میگه نیمی از من متعلق به boss هست 🤌
    اصلا پشم ریزون بود

    AMIR WAZOWSKIبهزاد سالمیBig Bossمحمدامین حیدری
    • kaname گفت:

      اقا تعریف هات از متال گیر منو یادو خاطراتم با بهترین بازی زندگیم انداخت ..همین متال گیر ۳ تبلیغاتش موقعه امدن چقدر هایپ بودم واسه تجربش داره میشه بیست سال و الان برای ریمیک هیجان زده اییم..خوب توقعات خیلی زیاده منکه دوست دارم یه چیزی فراتر از ریمیک اویل ۴ بشه مثلا حداقل گیم پلی در حد نسخه ۵ و یه سیستم بقا هم بهش اضافه بشه میدونی چرا دوشت دارم تغییراتی داشته باشه چون دیگه امیدی به متال گیر جدید نداریم حداقل با مکانیزمهای خوبی و حفظ اکشن مخفی کاری سری لذت ببریم اینکه ریمیک مثل ریمستر فقط گرافیک تغییر کنه برای منی که بالای بیست بار شماره اصلی و ریمستر رفتم باعث ناامیدیه

      Cell
  • Cell گفت:

    الان بازی کوجیما از نظر گرافیک چیزی کم نداشت
    کارگردانی ، موزیک ، دیالوگ ها ، صدای گویندگان ، عمق شخصیت ها ، طراحی ، گیم پلی ، هدف گیری ، دوربین که نسخه substance حل شد ، تغییر لباسم عالی بود ، قدرت بدنی ، آسیب دیدن و باند ، ، ، پانسمان ، چوب ، شکستگی استخوان ، غذا خوردن،
    مجله ….playb اگه اشتباه نکنم ، مخفی کاری و خیلی چیزای دیگه همه چیز در سطح ماورایی
    .
    فکر کنم این نسخه تخریب فضا داریم ، مثل جنگل و ساختمان
    اسنیک لباس عوض می‌کنه کامل نشون بده حتی لباس زیر
    مثل رد دد ۲ آتیش درست کنیم غذا درست کنیم مثل تخم مرغ آبپز یا روغنی و غیر…
    پایان بندی چنتا شایدم باز
    از دماغ اسنیک و دهن خون بیاد
    سیستم هضم غذا و دفع دستشویی کردن
    و غیره… مهم‌ترینش گند زدن به داستان و طوطی گوشتخوار
    .

    بهزاد سالمیامیرحسین نصرتیمحمدامین حیدری
  • Ludens Fan گفت:

    چطور ممکنه متال گیر باز باشیم اما حتی بعد از اومدن متال گیر ۵ تو سال ۲۰۱۴ نفهمیم که چرا صدا پیشه عوض شد؟ دیوید هایتر هم قیافه گرفتنش برا قبل از انتشار بازی بوده چون وقتی بازی اومد و همه فهمیدیم که اون بیگ باس واقعی نیست که کنترلشو تو بازی داریم بلکه ونوم اسنیکه و یه کپی تقلبی از بیگ باسه . پس دلیلی نداشته دیوید هایتر صدا پیشش باشه
    استاد کوجیما مگه بی دلیل به ریشه هایی که خودش براشون زحمت کشیده پشت میکنه؟ التماس یه کم تفکر

  • Brith lord گفت:

    بازگشت شاهکار سبک مخفی کاری و یکی از بهترین شخصیت های تاریخ ویدیو گیم

  • Brith lord گفت:

    تنها نگرانی اینکه کوجیما روی پروژه کار نمیکنه امیدوارم گند نزنن

  • kaname گفت:

    اسنیک با صدای دیوید هیتر شناختم و جز اون کسی به دلم نمیشینه اون صدای گرفته جذاب

  • Rich Man گفت:

    در انتخاب صدا پیشه ی آخر که هیچ شکایتی نیست . لایکم داشت عجیب ❤👍
    اما بازگشت دیوید هایتر هم خبر فوق العاده خوبیه .

صداپیشگان نسخه اصلی به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بازخواهند گشت