تهیهکننده Final Fantasy 16: میتوان ذکر شماره نسخهها را کنار گذاشت
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکنندهی Final Fantasy 16، از پیشنهاد خود به اسکوئر انیکس (Square Enix) برای حذف شماره از نام عناوین این مجموعه سخن گفته است.
بازی Final Fantasy 16 ماه آینده منتشر میشود و هیجان زیادی برایش وجود دارد. نائوکی یوشیدا که عرضهی موفق Final Fantasy 14 در کارنامهاش میدرخشد و خود اکنون تهیهکنندهی نسخهی پیش رو است، نقشی بسزا در علاقهی افراد به Final Fantasy 16 دارد. نظرات متفاوتی دربارهی سه ساعت نخست بازی که به نظر میرسد محتوای دموی ماه بعد آن باشد، ابراز شده است.
یوشیدا البته در مصاحبهی اخیرش با مجلهی GQ، به موضوعی دیگر پرداخته است: حذف شماره از نام نسخههای آیندهی مجموعه.
بازیکنان پرشماری که قرار است مخاطب مجموعه شوند، خود را با چیزی شبیه به کتاب مصوری مواجه میبینند که برای فهم داستان کنونیاش باید از ابتدا خواندنش را آغاز کنند. بازاریابی [در این شرایط] دچار مشکل میشود، زیرا با انتشار هر نسخهی شمارهداری، باید اعلام کنیم که نیازی به تجربهی سایر نسخهها ندارید.
نائوکی یوشیدا
یوشیدا میگوید که این بحث در اسکوئر انیکس صرفاً مطرح شده و هنوز عملی نشده است.
در واقع این موضوع را با سران شرکت در میان گذاشتهام. شاید وقتش رسیده باشد که شماره را از نام بازیها حذف کنیم.
Final Fantasy 14 را نمونه میگیریم. بازیکنی جدید میخواهد مجموعه را تجربه کند. پرسشی که برای او پیش میآید چنین است:«وقتی که Final Fantasy 16 منتشر شده، برای چه باید ۱۴ اش را بازی کنم؟» آیا بهتر نیست که نامش را به Final Fantasy Online تغییر دهیم و از شر شمارهها خلاص شویم تا فهم شرایط برای همه آسان شود؟
نائوکی یوشیدا
عملی شدن این طرح البته بستگی به آن دارد که سازندهی دنبالههای بعدی چه کسی باشد.
اینکه Final Fantasy 17 یا Final Fantasy 18 شماره خواهند داشت یا خیر به سازندهی آن بازیها و مسئول برند مجموعه بستگی دارد، نه ما.
نائوکی یوشیدا
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱ تیر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ منتشر میشود و دست کم تا ۶ ماه در انحصار این کنسول خواهد ماند. یوشیدا پیشتر از علاقهی خود به عرضهی نسخهی رایانههای شخصی نیز سخن گفته بود، اما این نسخه بلافاصله پس از اتمام مدت انحصار آن منتشر نخواهد شد. دموی این عنوان هم حدود دو هفته پیش از عرضهی جهانی بازی در دسترس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
کاملا موافقم.
از اونجایی که هر نسخه هیچ ربطی به قسمت قبلی نداره و داستان و شخصیت های یونیک خودشو داره خیلی ایدهی خوبیه و میتونن از اسمای پسوند کنار اسم اصلی استفاده کنند
بازی یعنی TLOU و اون داستان سرایی افسانه ایش ، بازی یعنی
COD با اون گیمپلی معتاد کننده ش ، بازی یعنی BLOOD BORN با اون خفقان سنگین یارنام ، بازی یعنی فورزا و یه ماشینو یه جاده و موزیک ، من کلا از سری بازی هایی مثل فاینال فانتزی خوشم نیومده و دلیلشم یه رازی بین خدا و پیامبرشِ چون خودمم نمیدونم ، اصلا فاز نمیگیریم با بازی های ژاپنی ماپنی ، سازنده بعد ۲۰ سال تازه فهمیده نباید شماره میزاشته ! خب معلومه داشتن چی میساختن که تازه به شمارش فکر کردن !!!!!
The Last داستان افسانه ای 😂 اینو جای دیگه نگی بهت می خندن
اسکوئر گیم خودش نمیدونه چیکار باید بکنه !
سبک بازی رو هر نسخه تغییر میده
کسی نیست بهش بگه تو اول ببین بازی که درست میکنی سبکش چیه بعد بیا براش اسم انتخاب کن
امیدوارم استاد مهدی گنجه زادگان هم یاد بگیره
من فن کنسول خاصی نیستم ولی پی اس فن ها بنظرتون این بازی یه کپی از چند تا بازی مثل دویل می کرای ۵،دارک سایدرز ۳ و گاداوار ۱ تا ۳ نیس؟
پی اس فن نیستم ، ولی ن نیس
الهامات زیادی گرفته حتی از ویچر ، ولی کپی نیس
دلیل نمیشه ک هرکی دشمن انداخت اسمون و لت و پارش کرد بگیم کپی دیویل یا هرچی باس بزرگ بود بگیم
کپی گاد یک تا سه
درمورد بقیه بازیها نظری ندارم ولی مسئول سیستم مبارزاتی این فاینال فنتزی ۱۶ کسی نیست جز Ryota Suzuki که روی سیستم مبارزاتی دویل می کرای و مانستر هانترهای اخیر کار کرده. برای همین شباهات خیلی زیادی با DMC5 داره
آو پس بخاطر یکی بودن کارگردان انقدر شبیه دویل می کرای این بازی😯
خیر.
اتفاقا نامگذاری با شماره بهتره به نظرم چون طرف مثلا میره بتلفیلد ۱ یا مورتال کمبت ۱ یا یک سری از بازی ها میگیره فکر میکنه با ریمیک نسخه اول طرف در صورتی که داستان یه سری بازی ها فرق داره الان رزیدنت اویل مثلا شماره دو ریمیک دو اوریجینال هست یا چهار ریمیک رزیدنت چهار اوریجینال حالا بیان دوباره از ابتدا شماره گذاری کنم بهم میخوره ترتیب.
حتی اگه با پسوند هم در کنار اسم اصلی عرضه بشن ممکنه خیلی ها فکر کنن با یه عنوان فرعی طرفن مثلا Final fantasy origins
واقعا منطقیه 🤌🤌
اینم مثل Death Stranding که هروز ازش یه خبر میومد، که وای این فلانه این پشم فلانه اخرشم مثل اون شتکس به شکست بزرگی تبدیل میشه
باشه بهتره. نظر شخصی!
اتفاقا همین شماره ها جذابش کرده