خالق God of War: گرافیک بصری Tears of the Kingdom بهطور شلختهای زشت است
دیوید جفی (David Jaffe)، خالق God of War که هیچگاه باکی از ایجاد بحثهای جنجالبرانگیز ندارد، اینبار نارنجک خود را در زمین Tears of the Kingdom انداخته است!
دیوید جفی از همان ابتدای ورود به صنعت بازیهای ویدیویی و خلق سری Twisted Metal، تفاوت و تمایز خود را با سایر توسعهدهندگان نشان داد و پس از خروج از عرصه بازیسازی نیز بهقدری بحثها و جنجالهای گوناگون بهپا کرد که شاید نامش بیش از سالهای قبل بهگوش رسید. وی اولین کسی بود که God of War Ragnarok را بسته الحاقی بازی سال ۲۰۱۸ نامید و چند وقت پیش نیز توسعهدهندگانی که سالها با خوشحالی مشغول فعالیت در حرفه بازیسازی هستند را دارای ژن خاص خطاب کرد.
جفی اما در تازهترین جنجالآفرینیهایش، بهترین بازی ۲۰۲۳ تا این لحظه را مورد هدف خود قرار داده است. وی که چند روز اخیر مشغول تجربه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بوده است، با انتشار توییتی گرافیک بصری بازی را مورد انتقاد قرار داد و نوشت:
من به بحث زیبایی ظاهری و ارزش یک محصول، کوچکترین اهمیتی نمیدهم. یک بازی بزرگ، همواره بازی بزرگی است و از ابتدا تاکنون نیز همینطور بوده است.
اما باتوجه به اینکه همه از زیبایی بصری بازی هیجانزده هستند، این بسیار عجیب و گیجکننده است که چطور یک بازی میتواند اینطور بهنظر برسد و حتی سر سوزنی هم در نقدها مورد نکوهش قرار نگیرد.
از ۲۰ سال پیش که فعالیت حرفهای خودم را آغاز کردم، همواره و در همه جا فریاد زدهام که گیمپلی باید به گرافیک اولویت داشته باشد و بازیهای ویدیویی بهعنوان شکی از هنر شناخته شوند. واقعیت این است که بخشهایی از این بازی بهطور شلختهای زشت هستند. چه با این موضوع کنار بیایید یا نه، حقیقت همین است.
دیوید جفی
البته کار جفی با Tears of the Kingdom در این نقطه تمام نشد و وی مدتی بعد با انتشار تصویری از لینک (Link)، شخصیت اصلی بازی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، مجدداً به نینتندو طعنه زد و اظهار داشت که بهتر است کسی تصویر خلق شده توسط هوش مصنوعی را به نینتندو برساند و به کارمندانش نشان دهد که برای بازی بعدی، چگونه طراحی ظاهری انجام دهند.
بهدنبال اظهارات دیوید جفی، یکی از کاربران به این نکته اشاره کرد که بهنظر میرسد وی از سر به سر گذاشتن هواداران نینتندو لذت میبرد. خالق God of War هم در پاسخ، چیزی را انکار نکرد و گفت:
این بخش افتضاح من است اما در عین حال، اینکه میبینم [هواداران نینتندو] چگونه به این سادگی طعمه من میشوند، برایم بسیار جذاب است.
دیوید جفی
اما نظر شما درباره اظهارات جفی چیست؟ آیا The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در ارائه بصری دنیای خود، همواره بینقص و چشمنواز عمل میکند؟ با گیمفا در میان بگذارید.
منبع: ComicBook
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
بیا پایین بابا. یه باس درس کردی یا هشتا رنگ به عنوان هشتا باس فایت تحویل پلیر دادی خوشحالی رگ پشت گردن کریتوش معلومه
والا اگه این عکس واقعا از بازی باشه گرافیک آبش افتضاحه. در حد بازی سلطان جاده های قدیمه موج ها کلا کپی پیست یک دیگه ان عین موزاییک
گیم یه پکیج کامله باید کلشو با هم نگاه کرد
اینطوری نیست که منتقد بیاد ببینه ا این بازی گرافیکش خوب نیست دو نمره ازش کم کنه ، میاد کل بازی رو در نظر میگیره
پوینتم اینه که آقا اینطوری نیست که مثلا گرافیک تو نقد دو نمره سهمیه داشته باشه یا مثلا موسیقی دو نفره سهمیه داشته باشه اگه دیدن خوب نیست از سهمیش کم کنن
به بازی نمره میدن ، اگه در کل بازی خوب باشه خب معلومه از یه سری از مشکلاتش میگذرن ، به درک که بازی تکسچراش تو یه سری از مناطق مشکل داره وقتی اینهمه نوآوری در و گیم پلیش خوبه
نظرت راجب پکیج بن شدن اکانت قابلیت که سه سال عمر و تیک آبی داشت توسط نقشه من چیه؟😹😹😹
راحت شدم
فشار تیک ابی زیاد بود تحملشو نداشتم
سلام
قبل از هر چیزی من خودم شخصا عاشق سری god of war ام و نسخه ای که به من حسابی چسبید نسخه سوم از سه گانه بودش
ولی کسایی که اینقدر اعتیاد به گرافیک دارند قبلش باید این نکته رو درک کرده باشن که دنیایی که توش زندگی می کنند بالاترین گرافیک رو داره و بهتره اصلا سراغ بازی نرن!
این اصلا دلیل نمیشه که بازی رو توی گرافیک خلاصه کنیم وقتی معیار های خیلی مهمتری هست که لذت گیمر مستقیما به اون مربوط میشه.
چقد گاد آف وار فن !
گرافیک به نظر من کم اهمیت ترین جزو گیمه ، نمونه همین undertale ،گرافیکش پیکسلیه اما اینهمه طرفدار داره.
عزیزان بیاید عصبی نشیم که این آقا چرا و پرت گفته
بیایید یه کاری کنیم از نظر منتقدان پیش بریم
بیشترین نمره ی گاد آف وار تا به امروز ۹۴ حالا با ارفاق ۹۶ و کمترینش ۸۰ حالا با ارفاق ۸۲ بوده
(زلدا اولا جهانش ۱۰ برابر گاد آف وار توش خلاقیت موج میزند تپ کجای گاد آف وار میتونید با وسایل بازی ماشین بسازید خب این به بحث من ربطی نداشت )
کمترین نمره ی زلدا ۹۶ هست 😂 و بیشترین نمره ی زلدا ۹۹ واقعا اصلا تفاوت را میبینید ما بگیم کاد آف وار حقش ۹۵ نیست ۹۶ هست حالا که ۲ تا نمره گزاشتیم روش تازه شده در حد بد ترین بازی های زلدا 😂
خیلی اینایی که از این دارن طرف داری میکنن خوبن
شاهکار های یک دهه ی اخیر را دارن با گاد آف وار مقایسه میکنن اصلا میفهمید چی میگید میزان کار هایی که تو این میکنید تو گاد آف وار فقط جنگش را دارید گیم پلی و داستانش که دیگه هیچی داستان عالی گیم پلی معرکه مقایسه با گاد آف واری جدیدی داستانش مشکل داره هستش
خیلی باعث خنده هستید
حتما میخوایید بگید الدن رینگ هم بد تر از گاد آف وار هست چون فقط مال سونی نیست همینا میخوایید بگید دیگه وقتی مشکلی داخل یه چیز پیدا نمیکنید میخوایید مشکل دارش کنید
(سونی فن ها :فشار چیه دارم میرقصم که بازیش آنقدر بهتر از گاد آف وار هستش )
من فن نینتندو نیستم ولی فشار میخوام که میخوایید یه بازی شاهکار را خراب کنید و آنقدر بد و بیدلیل طرف داری میکنید و میگید بهترین بازی ها مال سونی هست شل کنید یکم بازی های دیگه زا انجام بدید چیل کنید آنقدر طرف داری بی جا و بی دلیل هم نکنید و نخوابید بازی های شاهکار را بکشید پایین
( در آخر اگه این بازی جدید ایکس باکس بیاد و شاهکار باشه که نیست شما با این رفتار نابود میشید دوباره میگیم چیل کنید یهو سکته میکنیدا 😂)
برای اطلاع بگم کمترین نسخه زلدا ریمستر اسکای سورد بود که ۸۱ شده بود،درضمن سری hyrul warriors که تو همون جهان زلدا جریان داره اصلا متاش جالب نیست،هرچند در کل زلدا از گاد آف وار بهتره(دو دقیقه بعد فن بویا میریزن سرم)
من هم بعد از ۳۰۰ ساعت گیم پلی معتقدم گیم آنقدر خوب نیست
وقتی یه گیم شما رو ۳۰۰ ساعت مشغول کرده یعنی گیم تونسته ماهیت خودش رو که سرگرم کننده بودنه رو حفظ کنه و شما رو ۳۰۰ ساعت! سرگرم کنه 😐 چی دقیقا یه بازی رو خوب میکنه؟ والا من که اینقدر سر botw هیجان زده بودم تو ۲ ماه نیم ۲۵۰ ساعت بازیش کردم 😐 هنوز ۳ هفته نشده شما ۳۰۰ گیم پلی دارید؟
به نظرم همه ی دیدگاه باید روی این باشه که بازی ها با همدیگه مقایسه نشه، آخه زلدا چه ربطی به سری گاد اف وار داره، یه سری داستان ها و گیم پلی های کلیشه ای، گرافیک خاص خودشون دارن، که هرچی هم تکرار کنن بازم واسه ی طرفداراشون جذابه، حالا چه اصراریه مث این بچه ها به جون هم بیفتیم که چی، مغالطه کنیم نظر بقیه عوض شه،
نظر شما قابل احترام ع، گرافیک این بازی خودش یک سبک گرافیکع گرافیک واقع گرایانه ای نیست گرافیک ش فانتریه که یکی از دلایل بیاد ماندنی زلدا همین گرافیک فانتزی شه بعد شما سخت افزار نینتندو رو هم ببین که با یک گوشی رقابت میکنه ولی این بازی به این بزرگی رو چقدر خوب اجرا میکنه، با درک سخت افزار نینتندو خودتون میفهمید که این باز واقعاً یک شاهکاره
نظرش محترمه ولی گرافیک در مقابل این حجم از محتوای بازی زیاد جای نمره کم کردن نداره.
گرافیک خوب مهمه و گرافیک زلدا هم با ارت استایلش و دنیاست همخونی داره.نظر شخصی خودم آرت استایل قشنگ از گرافیک واقع گرایانه برای من با ارزش تره چون هنوز هم بازی های Okami و Wind waker و Tales of Symphonia و Vesperia و Ni no Kuni و Dragon quest 8 با ارت استایلش ون زیبا و چشم نوازن ولی بازی های که یک زمانی واقع گرایانه بودن الان نیاز به ریمیک دارن.
اگ هرکسی دیگ اینو میگفت هیت میگرفت ولی چون ایشون گفت و مردم ما تعصبین اصلا هیت نگرف
😈
درسته