شایعه: توسعه Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف با مشکل مواجه شده است
طبق یک شایعهی جدید، ظاهراً روند ساخت بازی Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف تیم توسعهدهنده و همچنین برخی دلایل دیگر با مشکل مواجه شده است.
کاربر oopsleaks که در گذشته اطلاعاتی از بازیهای در حال توسعه را به اشتراک گذاشته بود، اخیراً با انتشار توییتی اشاره کرده است که بازی Bioshock 4 در جهنم توسعه قرار دارد. منبع مذکور میگوید که علیرغم آنکه تیم رهبری توسعهی بازی به طور کامل تغییر یافته است، اما به نظر میرسد این فرنچایز همچنان با مشکل روند بد توسعه دست و پنجه نرم میکند. در حالی که هیچ جزئیات خاصی از سوی سازندگان ارائه نشده، اما کاربر oopsleaks میگوید که احتمالاً این آخرین اخبار مربوط به عنوان مذکور است.
بر اساس آنچه که منبع مذکور ادعا کرده است، Bioshock 4 در تابستان ۲۰۲۲ برای چهارمین بار به صورت کامل ریبوت شد. به گفتهی این کاربر، تغییرات مداوم در تیمهای توسعه و مفاهیم آنها، آینده خوبی را برای سری Bioshock نشان نمیدهد. در حالی که احتمالاً داستان و روایت به همان صورت باقی میماند، اما ظاهراً در حال حاضر در دست بازنویسیهای گسترده قرار دارد.
همچنین گفته میشود ساختار کار در استودیوی کلاود چمبر (Cloud Chamber)، سازنده Bioshock 4، به شدت آشفته است. ظاهراً روند توسعهی بازی با مواردی مانند همهگیری کرونا مواجه شده است. همچین جابهجاییهایی بین کارمندان مشاهده شده و از کارمندان قراردادی متعددی با تخصص کمتر، استفاده شده است.
به گفتهی oopsleaks، استودیوی سازنده Bioshock 4 تعداد قابل توجهی از افراد فاقد تجربه را استخدام میکند که با توجه به شرایط معمول ۳ تا ۷ سال تجربه برای اکثر موقعیتهای شغلی این بازی، بسیار غیر معمول به نظر میرسد. تیم روایی با چالشهای اساسی مواجه شده است، زیرا به نظر میرسد در طول روند توسعه بازی نتوانستهاند داستانی در خور یک فرنچایز معروف بنویسند. این موضوع در تصمیمگیری برای ریبوت مجدد پروژه نقش اساسی داشته است.
کاربر مذکور در ادامه میگوید با توجه به گذشت یک سال از آخرین ریبوت انجام شده، توسعهی Bioshock 4 در مسیر پیشرفت قرار دارد. نشان تجاری کلاود چمبر در ماه مارس مجددا ثبت شد و گزارش اخیر شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) نشان داد که این بازی برای انتشار در سال مالی ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. همچنین لیستهای شغلی متعدد نشان میدهد که این عنوان در مرحلهی توسعهی فعال قرار دارد.
این منبع ادعا میکند پیشرفت در روند ساخت Bioshock 4 نگرانیها در خصوص این بازی را کاهش نمیدهد. عدم معرفی عنوان مذکور در تابستان احتمال دارد منجر به بروز مجموعهای کامل از پیچیدگیها و مشکلات شود و این امر باعث میشود که بازی با برنامه های انتشار فوق الذکر مطابقت نداشته باشد.
از نظر کاربر oopsleaks، مدیریت ضعیف، عدم اطمینان در مورد موفقیت مالی و تصمیمات مشکوک در خصوص کارمندان به روند توسعه سخت و طولانی بازی کمک میکند. عدم انتشار اخبار و بهروزرسانیها یا معرفیهای مهم تنها منجر به سردرگمی و عدم اطمینان بیشتر در مورد آینده این بازی شده است.
پیش از این در گزارشهایی اشاره شده بود که داستان Bioshock 4 در قطب جنوب جریان دارد و بازی از نظر گستردگی و مقیاس بسیار بزرگتر از عناوین قبلی این مجموعه است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
طاقت دیدن خراب شدن این فرانچایز رو ندارم
با نسخه دوم که بدون کن لوین ساختن خراب شد
بایوشاک ۲ شاید از دوتا عنوان کن لوین ضعیف تر باشه ولی اونم مثل دوتا نسخه دیگه یه شاهکاره که یک روایت فوق العاده و احساسی از رابطه یک پدر و دختر ارائه میده به علاوه بهبود ها ایرادات بایوشاک ۱ و تبدیل کردن گیم پلی از فوق العاده به بی نقص و فوق العاده
من خودم به شخصه ۲ رو بیشتر دوست داشتم
بنظرم باید کنسل بشه یا بره برای سال های دورتر
امکان نداره مثل نسخه سوم اینم موفق بشه ازاین منجلاب نجات پیدا کنه
بایوشاک اینفینیت یک شاهکار به تمام معنا بود
امیدوارم وضعیت تولید چهارش از وضعیت در بیاد ساختش سریع پیش بره و مثل قسمت سوم مطمئنم یک شاهکار دیگه میشه
داستانش هم که توی قطب جنوبه امیدوارم یه شهر قشنگتر از رپچر و کلمبیا ببینیم
داستانش هم که مطئنم مثل اینفینیت قراره دیوانمون کنه
به طور کلی، با توجه به میراثی که سری بر جای گذاشته و مواردی که به عنوان ریشه های بایوشاک باید بهشون پایبند بمونن، ساختن یک بایوشاک جدید خیلی چالشبرانگیزه. کسانی که دورۀ رونمایی نسخه Infinite اخبار و تریلرهای بازی رو دنبال کرده باشن، متوجه هستند که حتی خالقین این سری با چه مشکلات و پیچیدگیهایی دست و پنجه نرم کردن و تا چه میزان بازی جاهطلبی خودش رو از دست داد تا زمان عرضه و لوین نتونست به اهدافی که ابتدا ترسیم کرده بود دست پیداکنه و بازی نسبت به تریلرها کلی دانگرید داشت مخصوصا از نظر مکانیکهای گیمپلی. تیمی که در حال حاضر روی بایوشاک کار میکنه، قطعاً متوجه هست که چه پروژۀ ترسناکی رو پذیرفته.
بایوشاک رو به حرف های جدیدی که داشت میشناختیم
به استفاده بجا از المان های مورد نیازش برای رسیدن به یک شاهکار
پس اگر قراره این بازی با این وضعیت عرضه بشه و صرفا یک عنوان قابل قبول و خوب باشه عرضه نشه بهتره
چون بعیده موفقیتی که برای نسخه سوم با اون همه مشکل رقم خورد برای این نسخه هم تکرار بشه
شخص کن لوین انسان عجیب و غریبیه. طبق گزارش هایی که از محل کار استودیوی Ghost Story Games منتشر شده بود، کن لوین ذهن ثابتی نداره، پروژهها بارها و بارها ریبوت میشن. بعضی وقتها به تیم سازنده دستور میداد مکانیکهایی طراحی کنن و بعد از چند ماه تلاش بی وقفه تیم سازنده، تصمیم میگرفته مکانیک در بازی جایی نداره و تمام زحمتها رو از پروژه حذف میکرده. بنابراین، حتی اگر لوین کارگردان بایوشاک جدید بود، غافلگیر نمیشدم بازی چندین بار ریبوت بشه.
اون که بله
یادمه یه بنده خدایی رو استخدام کردن که فقط بتونه حرف های کن لوین رو برای تیم بازیسازی ترجمه کنه😂
و همچنین یه بالانس بین تفکراتش و توانایی تیم ایجاد کنه
شاید اختلال شخصیت مرزی داره ؟!
یا شاید هم اختلال دوقطبی شخصیتی ؟!
و به نظر میاد از اختلال ocd هم رنج میبره …
با توجه به کارهایی که انجام میده ، مدام پروژه رو ریبوت و از اول میسازه ، نمیتونه به خوبی با دیگران ارتباط بگیره ، و گزارشات و حرفهایی که راجبش هست ، میشه چنین برداشت کرد .
مخصوصا مورد اول و سوم …
اینا رو میگم و میدونم چون خودم هم مبتلا هستم و بهشدت زندگی رو برا آدم سخت میکنه ….
خدا کنه منتشر نشده و لغو بشه
اینکه یه تیم دیگه داره بایوشاک ۴ رو میسازه، مثل این میمونه که یکی غیر از ولو بیاد پورتال ۳ رو بسازه…
انتظارات این بازی بالاست مطمئنا پروسه تولید خیلی سخت و پر از مشکلات هست
با توجه به شاهکارهای قبلی اثبات شده که هنوزهم این سری پتانسیل و امید داره
لطفا این بازی رو خراب نکنید من عاشق Bioshock: infinite ام.
این که تو قطب جنوبه ایده جذابیه ولی اگه درست عملی بشه.
خوده لوین تو ساخت نسخه سوم مشکل پیدا کرده بود حالا اینا میخوان بدون اون نسخه چهارم رو بسازن ؟ به نظرم بهترین چیز برای این سری اینکه همینطوری سه گانه باقی بمونه و خراب نشه نهایت در چند ساله ساخت ریمیک نسخه اول
ای بابا
کلا بایوشاک علارغم کیفیت خوبش ولی یه سری جهنمی و نفرین شدست تمام نسخه هاش مخصوصا شماره ۱ و ۳ چند سال تو جهنم توسعه بودن
بعید نیس این استودیو قبلا کن لوین رو نفرین کرده باشه (جوداس هم یه موقع در جهنم توسعه قرار داشت) ، اونم احتمالا اینا رو الآن نفرین کرده 😂😂
بایوشاکی که قراره بدون کن لوین ساخته بشه به درد خودشون میخوره تا وقتی خالق اصلی فرنچایز بالا سر کار نباشه این بازی بایوشاک نمیشه کی جز کن لوین جرئت داره اینقدر تند از برخی مسائل انتقاد کنه و اینقدر نگاه فلسفی داشته باشه این بازی بدون کن لوین و اینهمه پروسه عجیب ساخت نهایتا خیلی هنر کنن یه شوتر خوب بشه
مشکل عمومی این روزها در خط آخر گزارش: بازی از نظر گستردگی و مقیاس بسیار بزرگتر از عناوین قبلی این مجموعه است.
این انتظار گیمرها برای بازی بزرگتر و طولانی تر تبدیل به مشکل همه سازنده ها شده. همه به جای کیفیت، فقط به کمیت نگاه می کنن و به جای درگیری احساسی، دنبال صحنه های واوووو. نمی دونم اگر سه گانه اصلی اینرو خا منتشر می شد اصلا دیده می شد یا نه، اما امیدوارم جایی فرهنگ اطراف این بخش از دنیای سرگرمی بالاخره تغییر کنه.
بدون کن لوین فاقد اهمیته