خالق God of War: خوشحالم که دیگر بازی نمیسازم
![screenshot 2021 06 24 at 100919 خالق God of War: خوشحالم که دیگر بازی نمیسازم](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2023/05/Screenshot-2021-06-24-at-100919.webp)
در ویدیوی منتشر شده از دیوید جفی، خالق سری God of War، او ادعا کرد خوشحال است که دیگر مشغول به ساخت بازی ویدیویی نیست.
دیوید جفی (David Jaffe)، خالق فرنچایز خدای جنگ، اخیراً پس از بحث در مورد بازسازی احتمالی Bloodborne که در نهایت با بحث و جدل مواجه شد، اعلام کرد که خوشحال است دیگر بازی ویدیویی توسعه نمیدهد.
طی ویدیویی که در روز چهارشنبه توییت شد، جفی عصبانیت خود را از اینکه با مردم در مورد بازسازی احتمالی Bloodborne صحبت کرده است، ابراز کرد. وی خاطرنشان کرد که او یک منبع داخلی نبوده و هیچ اطلاعاتی در رابطه با امکان یا عدم امکان ساخت این بازی نداشته است. جفی با خندیدن به تمسخر کاربران پیرامون عدم ادامه حضورش در صنعت گیم، تایید کرد که از عدم توسعۀ یک بازی ویدیویی و روی آوردن به یوتیوب خوشحال است:
افرادی هستند که بازی ویدیویی میسازند و این کار را دوست دارند، این فوقالعاده است؛ برای من چنین ذهنیتی حقیقت ندارد. مثل این است که برخی افراد هیچ درکی ندارند … شما فکر می کنید که این شغل (بازیسازی) بهترین شغل در جهان است، اما به نظر من چنین نیست. من به مدت ۲۰ سال این کار را انجام دادم، خیلی چالشبرانگیز است، تاثیرات منفی بسیاری روی شما میگذار و در آخر حتی سرگرمکننده هم نیست. یک بازی با بودجه میلیارد دلاری را در نظر بگیرید؛ به نظر شما هدایت چنین موجی لذتبخش است؟ ریسک بر عهده داشتن هدایت پروژهای گرانقیمت؟
دیوید جفی
جفی در ادامه به تشریح محیط یک استودیوی بازیسازی با جزئیات طاقتفرسا پرداخت و در ادامه، از سیاست درون استودیویی و مدیریت انتظارات دیگران ابراز ناراحتی کرد. او افزود:
از آشپزها، بخش فروش، بازاریابی و در ادامه سیاستهای موجود در تیم گرفته، تا برنامه نویسی که استخدام شده و بیشتر به گیمپلی اهمیت می دهد تا گرافیک، و سپس بازاریابی که میداند یک بازی گرافیکمحور بیشتر می فروشد و غیره (همه از سختیهای این کار به شمار میروند).
اما من از محتویاتی که در یوتیوب تولید میکنم و پخش استریم خود بسیار خوشحالم، جایی که هیچ کس نمیتواند به من بگوید چه کنم، و لازم نیست نگران این باشم که آیا می توانم این پیام را توییت کنم یا خیر؟
در نهایت، جفی گفت که امیدوار است هیچکس از ویدیوهای او این طور برداشت نکند که انگار همچنان میخواهد در ساخت بازیهای ویدیویی مشارکت داشته باشد. او در انتهای ویدیو گفت که در حال و هوای امروزی باید یک «ژن خاص» در توسعه بازیهای ویدیویی فعالیت کند و در مورد تجربه نسخه بازسازی شده Bloodborne شوخی کرد:
اما خواهش می کنم، این طور برداشت نکنید که جفی آرزو میکرد که ‘کاش بازی میساختم’، اوضاع من همینطوری کاملا خوب است. شما وارد این حرفه شوید، به خصوص در اوضاع امروزی، اگر از آن لذت بردید؛ عالی است، شما یک ژن خاص هستید. اما نه ممنون، برای من چنین نیست.
![Dota2 Dota2](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171449/1664905760-bpthumb.jpg)
![Repatriate Repatriate](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171247/1709427296-bpthumb.jpg)
![Farid Farid](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![Mehrad sama Mehrad sama](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![MMYKING MMYKING](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/170467/1686599394-bpthumb.jpg)
![Mehregan MT Mehregan MT](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![بهزاد سالمی بهزاد سالمی](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/170059/1658877412-bpthumb.jpg)
![Mehran.Ba Mehran.Ba](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/113766/6085e11b64381-bpthumb.jpg)
![امیرحسین نصرتی امیرحسین نصرتی](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/37550/1567932575-bpthumb.jpg)
![کسری نراقی کسری نراقی](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/1/6137c8211733d-bpthumb.jpg)
![Visible 6-tigh man Visible 6-tigh man](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/157829/1688054898-bpthumb.jpg)
![A Slash A Slash](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/160860/1654120327-bpthumb.jpg)
![77 77](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/168250/1688959303-bpthumb.jpg)
![DARKSIREN DARKSIREN](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/5441/1393738332-bpthumb.jpg)
![QUIGGZY QUIGGZY](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/175753/1693495604-bpthumb.jpg)
![یوهان یوهان](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/119914/1682979748-bpthumb.jpg)
![AmirAbbas Kabyry AmirAbbas Kabyry](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/72380/1672284126-bpthumb.jpg)
![oskol oskol](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/48132/1539132449-bpthumb.jpg)
![❤GOD OF WAR❤ ❤GOD OF WAR❤](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/156882/1644051403-bpthumb.jpg)
![dbanished04 dbanished04](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/179385/1715540537-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Avowed منتشر شدند
- آیا ایده ساخت Intergalactic از زمان عرضه The Last of Us وجود داشته است؟
- شاید عرضه Xbox Series S یک اشتباه بود
- نگاهی به منابع الهام بازی مورد انتظار Intergalactic استودیوی ناتی داگ
- کارگردان Assassin’s Creed Shadows: بازیکنان اگر بیشتر با یک شخصیت بازی کنند، چیز زیادی را از دست نمیدهند
- مایکروسافت نسبت به سونی بازیهای بیشتری برای پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۵ منتشر میکند
نظرات
بازی سازی لذت بخش نیست موافقم ولی بازی کردن لذت بخشه 🤣
بازی کردنم لذت بخش نیست سنت که بره بالا میبینی کلی مشکل اعصاب و روان گرفتی و کلی هم زندگیت عقب افتادی و به هیچ جا نرسیدی بخاطر بازی که تهش هیچی هم نداره برات این حرفو منی دارم میزنم که ۲۵ ساله بازی میکنم ولی گذاشتم کنار که دیگه دیره
دقیقا. از چهارم ابتدایی که میکرو خریدم درسم بفنا رفت. البته قبلش هم بازی میکردم خونه فامیل و آشنا ولی از چهارم خودم دستگاه داشتم و نابود شد درس خوندنم! و الآنم تبدیل شدم به کارگر. بخاطر گیم. عین مواد میمونه لامصب. شاید اگر علاقه به گیم نمیداشتم الآنم با ۳۰ سال سن از تحصیلات دانشگاهی یه شغل خوبی برای خودم درست میکردم. کسی چه میدونه شایدم الان همون خلبانی بودم که از بچگی رویام بود. ولی خب گیمینگ زندگیمو نابود کرد
منم برنامه نویسم با فوق لیسانس هوش مصنوعی همون حقوق کارگری میگیرم خیلی سخت نگیر.مشکل از جای دیگس وگرنه هر کسی با داشتن یه شغل باید نیازاش برطرف بشه
داداش من تیزهوشان درس خوندم با معدل بالای ۱۹ دیپلم گرفتم، بعد رفتم دانشگاه علوم پزشکی دولتی
کارشناسی علوم پزشکی گرفتم با معدل بالای هجده ولی الان حقوقم از حقوق وزارت کار کمتره
اتفاقاً من میگم کاش چهار سال دانشگاه نرفته بودم به جاش میرفتم یه کار فنی یاد میگرفتم
نظر من با شما برعکسه من کل دوران کودکی و نوجوانی و جوانیم و الانکه ۳۸ سالمه با کنسول و گیم گذشته اما در کنارش درسمم خوندم الان هم خدا روشکر به همه چی رسیدم مهندس شدم شرکت دارم یه بچه دارم اما کنسول سریز ایکسو شاید هفته ای یه بار روشن کنم اما خوشبختی یا بدختیمو سر تلف کردن عمرم تو بازی و گیم و کنسول نمیذارم تازه فکر میکنم خیلی هم مفید بوده اگه به عقب برگردم دوباره همین مسیر تکرار میکنم چونچیزیو از دست ندادم عشق و حال کردم در کنارش درسمم خوندم من اوقات بیکاری نداشتم کارگری کردم تا الان خودم و خانواده ام تو رفاه باشن و گیمم میزنم
چه ربطی به گیم داره خودت نتونستی زمان بندی بازی کردنتو تنظیم کنی
تا توانی گیم بزنن توبه کن و دوباره گیم بزن
اینو کسی میگه که ۷ ماه آنلاین دلست و انچارتد نره نابود میشه . خوب شعر میگیا 😂
خدا رو شکر بارلوگ تو سانتامونیکا بود
این که ردیه
همین ردی بازیه بهتری نسبت به بارلوگ ساخته
توی شاهکار بودن نسخه ی ۱ و ۲ شکی نیست
اما گاد ۲ با اختلاف از گاد یک جلوتره
گاد ۱ حداقل جزو نامزدای گوتی بود ولی گاد نخسه دورو کسی گردن نگرفت هیت نمی کنیم گاد دو بعد ۱ و ۳ بهترینه برام
واقعا ملاکت برای خوب و بد بودن یه بازی رو نامزد گوتی شدن میدونی؟
حال کردن خودت هیچ؟
همین بارلوگ هم توی نسخه ی اول نقش مهمی داشت و انیماتور اصلی بود و اینقدر کارش خوب بود که بعد جفی اولین گزینه برای کارگردانی بود
بازی چند برابر نسخه اول باس فایت داشت…گیم پلی و گرافیک پیشرفت چشمگیری کرده بود و همینطور اسطوره شناسی یونان تو بازی بیشتر دخیل بود و شروع و پایانش به مراتب فوق العاده تر و خفن تر از نسخه ی قبل بود
بعد یه چیز دیگه
گر چه اصلا مهم هم نیست و چیزی از شاهکار بودن نسخه دوم کم نمیکنه اما سال ۲۰۰۷ بازی های فوق العاده و انقلابی ای زیادی منتشر شدن و منتقدا ملاکشون برای بازی سال نوآوری و انقلابه و کمتر به دنباله ها توجه دارن
نگفتم بده گفتم که بعد نخسه ۱&3 بهترین گاده برام همون موسیقی The End Begins میارزه به نصف بازیای نسل هشت ولی خب کسی که خالق بازیه و این IP شاهکارو ساخته به مراتب جایگاهش بالاتر از شاگردشه
بارلوگ دو تا از بهترین نسخه های گاد اف وارو داده
در عرض ۲ سال چه از نظر گرافیک چه گیم پلی چه داستان بازی اولو پیشرفت داد
فقط تو ۲ سال
اونم رو ps2
بازی تموم شده رو دوباره زنده کرد
اولین بازی AAA با دوربین بدون کات رو ساخت
تو تمام گاد اف وار ها یه نقشی داشته
گوست اف اسپارتا بهترین نسخه جانبی گاد اف وار رو کوری بارلوگ داستانشو نوشته
تو گاد اف وار ۳ زمانی که سانتامونیکا رو ترک کرده بود کلی استیگ ازموسن رو راهنمایی کرد
پدر اصلی گاد اف وار کوری بارلوگه
چجوری عذاب گاد اف وار ۱ از بقیه گاد اف وار ها بهتره؟
God of War 1 عذابه 😑
همین جمله سطحتو نشون داد
بازی کرده بودی میفهمیدی چرا گفتم عذاب
بازی کرده بودم 😂 بالا بیست بار تمومش کرده بودم
پس باید بدونی چرا عذابه 😂
کنجکاو شدم بدونم چرا عذابه چون برای من هم شماره ۱ بهتر از ۲ بود
و با بارلوگ حال نمی کنم
گاد اف وار برای من بعد از شماره۳ تمام شد رفت
راستش حق داره
وقتی میبینه مسیر صنعت گیم داره به کجا میره و رنگ و بویی ایدولوژیک به خودش میگیره حق داره از نبودن در این صنعت خوشهال باشه اونم با بلایی که سر god of war ragnarok اوردن !
مگه گاد آف وار رنگاورک چش بود؟
رنگاورک! 🤣🤣
رگناروک
آها ممنون
کدوم بلا سر رگناروک اومد غیر اینکه یکم روایت داستانش مشکل داشت اونم زیاد نه خیلی کم
به قول این دوستمون راگناروک رنگا ورنگ بود
حرفش رو میفهمم،حالا شاید تیتر یکم تند به نظر بیاد،ولی حرفاش داره یه جمله منطقی رو میگه،پوله بیشتر میخوای باید استرسه بیشتر بکشی،و خیلیا از جمله خوده من حاضر نیستم،بالاخره مدل آدما متفاوته
جفای جفی در حق خود 😂
بازی نساز خوب مرد مومن
اخه چرراا
همین گاد و Twisted Metal رو ساختی بسه بهترین تجربه ها 🙏
خب بازی نساز چرا میزنی ؟😂 هر طور خوشحالی همون کارو بکن اصلا فقط گیمر باش یکی از لذت بخش ترین کارای دنیا ، بازیسازا بازیشونو میسازن نویسنده ها هم مطالب و نقدشونو مینویسن دیوید جون و منم میشینم بازی میکنیم و لایکو دیسلایک میزنیم 😂🤷♂️
متأسفانه بیکاران توییتر که اقلیتی پر سروصدا هستن مدام درحال نق زدن و چرند بافی اند. این اقلیت به واسطه ی صدای بلند به خوبی تونسته خودش رو بجای عموم مردم جا بزنه درحالی که عموم مردم اصلا سر سوزنی اهمیت به خیلی از مسائل مطروحه در توییتر نمیدن و جدای از اون حواشی اند. متأسفانه خیلی ها تحت تأثیر چنین جو های مسموم قرار میگیرن و قربانی میشن. همین مریض های روانی در توییتر باعث شدن یک سری مسائل به دنیای گیم تحمل بشه یا عناوینی از مسیر خودشون خارج بشن. این بنده خدا هم حق دار از خودش به شکل محافظت کنه، همه توان تحمل حمله های شخصی و جنگ اعصاب رو ندارند.
آخ گفتی توئیتر فارسی که رسما دیوونه خونست هر چی خل چل روانی بیمار روحی ریخته اونجا
تمام خاطرات و چتا از دم فیک
ذره ای اون چیزی که تو توئیتر فارسی هست ب زندگی واقعی شباهت نداره
من شخصا اگه بدونم کسی تو توئیتر فعالیت داره باهاش قطع رابطه میکنم
ولی خدایی خیلی این کامنتت حق بود اسکرین شات گرفتم ازش 💘
به نظرم این که افتخار یک تیم کامل رو به نام یک نفر بنویسند اشتباه هست
گاد اف وار حاصل تلاش کل تیم سانتا بوده نه فقط شخص ایشون
مثل انچارتد که خالقش ناتی داگ رو ترک کرد ولی نایتی داگ بهتر شد
مثل لست اف اس که حاصل تلاش و خلاقیت تیم ناتی داگ هست ولی نباید فقط به نام نیل دراکمن نوشته بشه
ولی بعضی بازی ها اینطور نیست بنظرم
ینی باری که کارگردان به دوش میکشه خیلی بیشتر از بقیس
مثل بازی های استاد میازاکی و کوجیما و جوزف فارس یا …
که حتی موقع انتشار بازی ها این رو حتما ذکر میکنن که فلان نفر این بازی رو ساخته
درسته کارگردان نقش مهمی داره ولی اصلا کوجیما به این معروفه که الکی همه بازی رو به نام خودش تموم میکنه، انگار که خودش به تنهایی اون بازی رو ساخته و تیمی نبوده، درسته کارگردان مهمه ولی اون کارگردان به تنهایی هیچ کاری نمیتونه انجام بده و جدا از این خود گیمر ها هم همینطوری هستن یعنی بعضا دیدم که بعضی گیمر ها کل اپن تیم سازنده رو یک کارگردان میبینن
داداش کوجیما یا دراکمن مهره اصلی بازیاشونن
اگه سر بازیشون نباشن بازی فلج میشه
کوجیما که پاره میکنه هر سکانس اسم خودش میاره قشنگ بالای ۵۰ بار تا بازی رو تموم کنی اسمش میبینی
Clara
دقیقا
شما بهترین ایده و استعداد باشید بدونه این همه هزینه و افراد حرفه ای نمیتونید کاری از پیش ببرید
به قول شما کوجیما در دیوار گیم رو میزنه به نام خودش
اوکی داداش ولی فقط تو این بازی رو نساختی
یه بار اول تیتراژ ابتدایی
یه بار وسط تیتراژ ابتدایی
یه بار اخر تیتراژ ابتدایی
یه بار به عنوان ایسترگ داخل بازی
یه بار ابتدای تیتراژ پایانی
یه بار وسط تیتراژ پایانی
یه بار اخر تیتراژ پایانی
😂😂😂
حالا فهمیدی کارگردان کیه؟
سر مشکلش با کونامی بود متال گیر فانتوم باکس ارت بازی اسم کوجیما رو نزده بود اونم جبران کرد اینطور
مگه باید اسم کوجیما رو باکس باشه؟ خو نباشه چی میشه؟
مگه اسم امثال میازاکی و دراکمن رو درو دیوار بازیاشون هست؟
برادران houser که مهمترین و تاثیرگذارترین افراد در تاریخ کمپانی راکستار هستن این موضوع رو بطور کامل درک کردن. زیاد اهل مصاحبه و این چیزا نیستن و حتی خودشونم گفتن که ترجیح میدن بازیایی که این شرکت میسازه به اسم کل تیم سازنده و کمپانی باشه تا اینکه به اسم یه شخص خاص و یا خودشون باشه
این بنده خداهاهم ما از زندگیشون خبر نداریم فقط منتظر بازی ها هستیم که بیان البته اصلا شغل بدی نیست ولی فکر کنم درامدش نسبت به تلاشی که میکنی ناچیز باشه
نفوذ سرمایه داری طوریه که تو دنیای مدرن ارزش چیزی با نگرش هنری سنجیده نمیشه و عرضه تو هر مدیوم هنری بر اساس سود آوریش ارزش پیدا میکنه و به خاطر همینه که مینستریم به وجود میاد. موج بزرگی از هنر عامه پسند بدون خلاقیت که به خاطر سطح پایین عموم مخاطب زیادی پیدا میکنن و به بهترین گزینه برای درآمدزایی تبدیل میشن به همراه سیاست های کش گرب
فکر کنم اینارو در جواب به Lance McDonald گفت که با تمسخر متهمش کرده بود “چی به سرش اومده که از سازندگی بازی به شایعه پراکنی بی اساس افتاده واسه دیده شدن. و اینکه ایشون انقدر داغونه شرایطش که حتی دیگه کسی تو صنعت گیم نمیشناسه که بهش بخواد خبری برسونه.”
اینکه جفی با اون صحبت ها دوباره اومد سر زبون ها و ترند شد درسته، اما با وجود احترامی که واسه لنس قائل هستم، خیلی بی شخصیت برخورد کرد و می تونست مث آدم بپرسه از کجا این خبر درومده! اصلا سابقه ناب Jaffe به کنار، قیافش ببینید آخه آدم دلش میاد با این پیر گوگولی اینطور حرف بزنه؟
نظر آقای دیوید جفی درست نیست.
اگر این سوال را از دیگر کارگردان های باتجربه بپرسید (مثل کوجیما) شاید کاملا یا به این شکل تایید نکنند. چون بستگی داره تا چه میزان موقعیت و شرایط کاریت پذیرفته و باهاش کنار اومده باشید. و همچنین با اینکه با چه کسانی و در چه شرایط کار میکنیم. تاثیر زیادی در تعیین علاقه شخصی داره مثل تجربه یک پلیس در شهر آرام با آب و هوا خوب و تجربه همان شغل در شهری ناامن با آب و هوای گرم./
بنده خدا طبیعی بعد بیست سال آدم خسته میشه