Deviation Games، استودیوی تحت پشتیبانی پلی استیشن، ۹۰ نفر از نیروی کار خود را اخراج کرد
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی VGC، استودیوی Deviation Games، که تحت پشتیبانی پلی استیشن قرار دارد، ۹۰ نفر از نیروی کار خود را اخراج کرده است.
چندین نفر از اعضای سابق این تیم، جدایی خود از Deviation Games را به صورت رسمی در شبکههای اجتماعی مختلف اعلام کردهاند و VGC از منابع خود شنیده است که ۹۰ نفر از کارکنان تعدیل شدهاند. کایل پراس (Kyle Perras)، مهندس نرمافزار سابق استودیوی یاد شده، در پست جدیدی توضیح داد:
استودیوی سابق من اخیراً با موقعیتی سخت و چالشبرانگیز مواجه شده و مجبور شد تا تعدادی از اعضای خود را اخراج کند.
در سپتامبر سال گذشته، جیسون بلاندل (Jason Blundell)، یکی از بنیانگذاران استودیو، این کمپانی را ترک کرد. طبق اعلام قبلی، Deviation Games روی یک آیپی شوتر اول شخص بلندپروازانه کار میکند که توسط بخش سرگرمیهای تعاملی سونی تامین بودجه و تحت لیبل پلی استیشن منتشر خواهد شد.
این استودیو در سال ۲۰۲۱، زمانی که با سونی قراردادی را تنظیم کرده بود، «بیش از ۱۰۰ کارمند» داشته است. هماکنون هیچ آگهی و موقعیت شغلیای در وبسایت رسمی استودیوی مذکور وجود ندارد.
آخرین گزارشها به این موضوع اشاره داشتند که بازی در دست ساخت توسط استودیوی Deviation Games، دارای هر دو حالت گیمپلی تک نفره و کوآپ خواهد بود. مدتی پیش در بخش جزئیات حساب کاربری لینکدین درک سانشاین (Derek Sunshine)، کارگردان طراحی استودیوی Deviation Games، به این موضوع اشاره شده بود که بازی انحصاری این استودیو که با تمرکز بر مکانیزمهای آثار چندنفره در دست توسعه قرار دارد، شامل حالتهای تک نفره و کوآپ نیز خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چه خبره اونجا؟!
موقعیت سخت و چالش برانگیز؟!!!!
هیچ موردی نیستش اتفاقا این حرکت بسیار هوشمندانس
انتظارم از این استودیو یه شاهکار کواپ چهار نفره مثل لست آنلاین هستش
و میتونه موفق بشه و مهم نیست که اون کارگرا اخراج شدن مهم سونی هستش و این استودیو
brooooo
فکر کنم همون بازی که گفتن لغو شده همین باشه
تعدیل نیرو چیز خوبیه.
نیرو های ناکارآمد اخراج میشن تا هم در بودجه صرفه جویی بشه و هم نیرو های کارآمد از حق و حقوق بهتری برخوردار بشن.
تقریبا ۸۰ درصد استودیو اخراج شدن
به نظر نمیاد صرفا یه تعدیل نیرو باشه
به نظرم تیم داخلی باهم مشکل پیدا کردن
واکنش سونی میتونه جالب باشه
درسته، ولی شاید اون ۸۰% کارایی کافی نداشتند.
الان یوبیسافت ده ها هزار کارمند زیر دست خودش داره اما همگی عاجزند از توسعه یک بازیِ خوب.
تحلیلت از دم غلطه و پا فشاری روی تحلیلیت غلط تر آخه کجای دنیا بالای صد نفر کارمند استخدام میکنی بعد وسط ساخت پروژه میای میگی ببخشید شما بدرد پروژه ما نمی خورین یهو ۹۰نفر اخراج والا ما بالای ۱۵ساله داریم اخبار گیمینگو دنبال می کنیم اولین بار داریم همچین تحلیلی می فهمیم هر مشکلی که توی استودیو های بازی پیش میاد به خاطر اختلافات در هدایت پروژه هست مگرنه همه اون ۹۰نفر بازی ساز های با استعدادی هستن که برای هدایت پروژه استخدام شدن اصلا داره داد میزنه کارمندای استودیو دچار اختلاف داخلی شدن سر ادامه ساخت پروژه آخرشم یه مثال اشتباهی رو گفتی در مورد یوبیسافت ببین کارمندای یوبیسافت همیشه جز بهترین ها بودن و هستن از آی پی های درخشانی که در گذشته ساختن کاملا مشخصه منتها مدیریت افتضاح یوبیسافت سر هدایت کارمنداش و پروژه ها باعث افت کیفیت بازی های یوبیسافت شده
کلا استدیو ۱۰۰ نیرو داشته چی ماله میکشی ؟
خیلی جاها گفتن سونی بازیو کنسل کرده
چرند نگو ۱۳۳ نفر بودن که ۹۰ نفرشون رفتن
به علاوه اون بازی که کنسل شده بازی استودیو Final Strike Games بوده که اصلا ربطی به این نداشته
عاجز نیستن
ناشر فشار میاره برای عرضه بازی و این ها هم مجبورن
یا فشار میاره برای عرضه در فلان تاریخ
اینا هم مجبورن بازی رو با مراحل فرعی چرت پر کنن
نکته دوم این که ۸۰ درصد عدم کفایت لازم اصلا طبیعی نیست و معمولا این درصد از افراد نالایق اصلا استخدام نمیشن که بخوان اخراج بشن
واکنش سونی میتونه جالب باشه😂آره شرکت رقیبش دو ساله ری.ده گردن نمیگیره و واکنشی هم نشون نداده چه توقعی داری
خیلی باحالید، مایکرو یه سال تریمل ای نداد، اون سال قبلش هم که ناشر برتر تاریخ متاکریتیک شد هم میارید قاتی این یه سال و میگید دوساله گند زده 😆 خیلی تناقض گویید
تریمل ای که هیچ شرکتی نداده اما شنیدم یه سریا تریپل ای میدن ، آهان آره ببخشید اشتباه من بود از نسل هفتم به بعد ری.ده دو سال کم بود الان دو نسل کامله که ری.ده حسابی
مگه ادما رباتن یا یه وسیلن که هرکی بدرد نخورد بندازنش دور
احتمالا هیچ وقت قیافه ی نیرویی که تعدیل میشه رو از نزدیک ندیدی که میگی چیز خوبیه!!. هیچ ربطی به صرفه جویی نداره و لزوما اونایی که میمونن نیروی کارآمد نیستن و چه بسا پسماند هم باشن.
_______
اینا قرار بود برای کال آف دیوتی رقیب بسازن؟ هنوزم میسازن؟ اگه این تعداد نیرو رفته باشن درواقع ۲۰/۳۰ نفر موندن که باهاش شوتر بلند پروازانه بسازن!. اگه بازی آماده نشده باشه و مراحل ساختش تموم نشده باشه احتمال زیاد سونی کنسلش میکنه.
سورنا جان، از دید احساسی به قضیه نگاه میکنی.
اگر اون کارمند حقوفش رو سر ماه نگیره، خشتک مدیر اون کسب و کار رو میکشه رو سرش.
اگر مدیر با کمبود بودجه سروکار داشته باشه، ناچاره تا دست به تعدیل نیرو بزنه، وگرنه چه زود چه دیر شاهد سقوط کسب و کارش خواهد بود.
با این حال بنظرم برای قضاوت زوده.
بحث احساسی نیست عزیز، موضوع اینه که بیشتر اوقات بخاطر مدیریت بد و ناکارآمد تعدیل نیرو اتفاق میافته و عمومآ هم نیرو های خوب ، غیر مطلق و کارآمد اخراج میشن!. مدیریت خوب براحتی صبر کارمندان رو افزایش میده و همکاری اونا رو تو زمان بحران ها بیشتر میکنه ، همچنان که این حق براشون محفوظ هست که اگر حقوق شون دیر شد شلوار یارو رو بکشن سرش D:
جان؟یک شرکت پستی بلندی داره چون انسان جایزالخطاست تعدیل نیرو از زمان خلق بشریت بوده و هست و خواهد بودو گاها به نفع جامعه بشریت بوده تعدیل نیرو نشه همون افراد که نه کل شرکت برای نگرفتن دستمز اعتصاب میکنن و این یعنی تعطیلی شرکت
بیشتر ناکارامدی ها تقصیر مدیرانه نه کارمندان بنده خدا که هر اتفاقی میفته اونا رو تعدیل میکنن.برای مثال نینتندو زمان Wii u دچار مشکلات شدید اقتصادی شد ولی مدیر کلش گفت که کارمندان مقصر نیستن و این اتفاق حاصل تصمیم مدیرانه پس به جای تعدیل،حقوق مدیران رو نصف یا حتی کمتر کردن و میبینی که الان با همون کارمندا عالی مینوازه
من نگفتم تقصیر کارمنده من گفتم اتفاقا تقصیر مدیران و وقتی اوضاع مالی خوب نیست به نظر شما میشه به نصف کارگرا پول داد به بقیه نه؟پس باید یه عده رو اخراج کرد تا شرکت نخوابه
نه اونی که انتظار داشتیم فایرواک بود و هنوزم امید داریم
این یک قرارداد همکاری بوده
امید چیز خوبیه بخصوص برای رقابت با کال آف دیوتی خیلی بهش نیاز هست D: خارج از شوخی ، اطلاع خاصی از این استودیوها ندارم، اینم تو توییتر دیدم یک سری از فن های سونی میگفتن قراره با کد رقابت کنه و از این داستانا. خوب پس اگه اون استودیو بهتره که امیدوارم موفق باشن،فثط اونا رو میدونم که دو سالی هست روی یه شوتر کار میکنن.
Hope is what makes us strong! It is why we are here! It is what we fight with when all else is lost!
{امید چیزی هست ک ما رو قوی می کنه . دلیلی ک ما اینجا هستیم . اون چیزی هست ک وقتی همه چیز از دست رفت باهاش می جنگیم {چه قدر من این رو دوست دارم}}
دیالوگ از گاد ۳
امید، پلید ترینه پلیدی هاست! زیرا به رنجش آدمی تداوم می بخشد!
زئوس وقتی جعبه ی پندورا رو باز کرد و تمام پلیدی ها رو رهانید، یکی از اون ها رو داخل جعبه نگهداشت اون پلیدی «امید» بود. سپس جعبه رو به انسان داد و اونو به »امید« پرچیدن تمام پلیدی ها از جهان، سرگردان و برده کرد.
امید مصیبت آخرین است! همچو صفر است که در هر عددی که ضرب شود حاصل آن صفر است!
پیشنهاد میکنم کتاب معنای زندگی اثر ویل دورانت رو بخونید، پیشنهاد نع، خواهش میکنم
خواندمش سال پیش، همینطور ؛ انسان در جستجوی معنا رو..
باز شدن hatch و مشاهده جسد daedalus
کریتوس خطاب به پاندورا:این نتیجه ی امیده بچه جان
آره ولی چرا برای Xbox بود حمله کردین 🤣
این استودیو حتی مدیریت خودشو بلد نیست بعد انتظار داریم سونی بخرتش
شاید به همین دلیله بر خلاف فایرواک و هیون استودیو هنوز خریده نشده
احتمالا همون روزی که یکی از موسسین استودیو رو ترک کرد تیم از هم پاشید و حالا تصمیم به اخراج تعداد زیادی کارمند گرفتن
حالا نظر سونی در مورد این استودیو چیه ؟ امیدوارم تا قبل ار عرضه بازی تصمیم به خرید نکنه
مقصر خود استودیو هست و سونی مقصر نیست ولی اگر همچین حالی برای استودیو مایکروسافت بود میگفتید مایکروسافت مقصر هست
جالبه اونهایی که میگفتن سونی پرورش استودیو کجا هستن
ماکروسافت داره از استودیو های داخلی اخراج میکنه
اخراج اینا ربطی به سونی نداره
اون تعدیل نیروهای مایکرو که یه پروژه خیل عظیم تعدیل نیروی جاگرنات ها بود که در تغییر بازاره پسا کرونا اتفاق افتاد و اجتناب ناپذیر بود، هررر وقت بازار تغییر میکنه همیشه این رفتار رو بطور هماهنگ از تمام جاگرنات ها مثل اپل و آمازون و گوگل و مایکرو میبینیم، دلایل تعدیل نیروی این استودیو، با دلایل تعدیل نیروی اونموقع جاگرنات ها، هیچ ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی بهم ندارن
این استودیو مال سونی نیست که اخراجش دست سونی باشه
مگه وقتی مون استودیو از سکند پارتی مایکروسافت جدا شد گفتیم بخاطر مدیریت مایکروسافته؟
وقتی مدیر استودیو بلد نیست تیم شو رهبری کنه چه ربطی به سونی یا مایکروسافت داره؟ (استودیو خارج از فرست پارتی منظورمه)
خدا ازش نگذره
شاید این همون بازی هست که اخیرا شایعش اومده بود که لغو شده🤨
بزرگترین جوک تاریخ: نه داداش مگه نمیدونی سونی استعداد و استودیو پرورش میده
سونی حتی نمیتونه استودیو های خودش مثل pixel opus و Japan studio رو مدیریت کنه و تعطیل میشن چه برسه به اینکه بخواد استعداد و استودیو پرورش بده🤣🤣🤣
زبان از جواب دادن به این سخن قاصر است🤣راست میگی ها اون اگه کارگر بود،باغچه خودشو بیل میزد
بزرگ ترین جوک تاریخ:امسال سال مایکروسافته
استودیو هایی که به سونی ربط ندارن رو سونی باید پرورش بده؟
جوک نگو
بزرگترین جوک تاریخ:Brodesmoke هیچوقت فشار نمیخوره
همینکه تو این ۲ سال اخیر سونی ۵ ۶ تا استودیو که باهاشون همکاری داشتو خریده بود ولی این یکیو نه نشون میده احتمالا یه مشکلاتی هست یا تو سطح ایده آلی نیستن امیدوارم هر چی هست پروژه ای که دارن و درست بسازن
چرا ؟
من خیلی برای بازیشون هایپ بودم مخصوصا که نویسنده و کارگردان Black Ops 1 و ۲ پشتش بود امیدوارم بازیشون فقط کنسل نشه
وقتی برای سونی کار میکنی باید انتظار اینو هم داشته باشی
شرکت سونی اصلا وفادار نیست فقط پولو میبینن
اینطور که به نظر میاد بازیه این استودیو کنسله همون بهتر که ازش تریلری ندیدیم :)) احتمالا Deviation Games رو باید یک مهره سوخته حساب کنیم.
دمش گرم
میشه دیگه خبر اخراج یا تعدیل نیرو رو کار نکنید .
تف
این همون بازی شوتری نیست که سونی کنسل کرده؟
شایدم همون باشه مشخص نیست
اون ماله یه استدیوی دیگست
حالا اگر با مایکروسافت همکاری داشتن می افتاد گردن مدیریت xbox
ولی چون سونیه تقصیر خودشونه 😂
اینم از رقیب کالاف
هر استودیویی AAAA چسبوند به ته بازیش یا استودیوش پاشید یا بازی از حد انتظار کمتر بود
البته کلا سه تا استودیو بیشتر این حرف نزدن
یکی اینا
یکی اینشتیو
یکی هم بازیش بیرون داده استرایکینگ دیستنس که گفتن AAAA
کی به کیه
ماهم بازی میسازیم AAAAAAAAAAAA
پرورش استودیو واقعا کار سختیه
خود سونی درسته استودیو پرورش داده ولی از توی ۱۰ تا ۵ تاش درست در اومدن
مثل ناتی داگ سانتا مونیکا اینسامنیاک گیمز گوریلا ساکرپرانچ هاوس مارک
ولی مثل بند استودیو کوانتوم دریم سوپرمسیو گیمز پیکسل اوپوس نتونستن درست پرورش پیدا کنند
باید دید استودیوهای پرورشی جدید سونی چی کار می کنن
مثل فایر اسپریت فایرواک هیون دیویشن گیمز
فایر اسپریت که اولین بازیش متا ۷۹ گرفت باید دید در ادامه چی کار می کنه
دیویشن گیمز هم که به این وضعیت افتاده
ولی قضاوت هنوز زوده
دیدن پروژه خوب پیش نمیره،یاغی شده آشوب کردند و جملگی را به بیرون راهنمایی کردند جز اندکانی گوشه عذلت نشین و پیروانی مجیز گوی🤣🤣🤣
احتمال زیاد این همون شوتر اول شخصی باشه که چند روز پیش خبرش اومد که سونی کنسلش کرده چه بد 😮💨
میگم چرا سونی اینو مثل haven studio و firewalk نمیخره نگو داخلش جنگه =)
شخصا امیدم برای ساخت شوتر رقیب کالاف فقط به بانجی کبیره
بانجی فقط تکنولوژیش و تجربه ش مهمه که در اختیار دیگر استودیوها قرار بگیره، وگرنع خودش تقریبا از محالاته بازی انحصاری بسازه، یکی از شرط های اصلیش مولتی پلتفرم موندن و حتی نیومدن زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز بوده، قبلا هم بخاطر همین با مایکرو به توافق نرسیده بودن سر خریده شدن که مایکرو تاکید داشته که باید فرست پارتیه اکس باکس بشن و روو انحصاری ها کار کنن که بانجی قبول نکرده، البته سونی توو مبلغ هم تقریبا دوبرابره مایکرو پیشنهاد داده بوده، الانم زیرمجموعه سونی اینتراکتیوه و یجورایی باجناق پلی استیشن استودیوزه
شرط بانجی مولتی بودن نبود
تو متنش از استقلال خلاقانه حرف میزد
بعد گفتن به ساخت بازیای مولتی ادامه میدیم
هیچ وقت نگفت انحصاری نمیسازیم
من کجا گفتم دوست دارم بانجی یه شوتر انحصاری بسازه؟
توقعم از بانجی اینه که یه فرنچایز جدید شبیه هیلو خلق کنه. اتفاقا دوست دارم انحصاری نباشه تا پلیرهاش به بالاترین حد ممکن برسن و حسابی مشهور بشه. یکی از دلایلی که تو نسل ۷ کالاف تونست رشد کنه و بزنه رو دست هیلو همین انحصاری بودن هیلو بود وگرنه کالاف عددی نبود.
راست میگه دیگه چرا دیس دادین
نمیدونم چرا هرجا بحث بانجی میشه همه میگن قراره انحصاری بزنه خودم چند بار گفتم بازیهای آینده اش مولتیه یک عالمه دیس خوردم ://
باشه اصلا شما راحت باشین بازیهاش انحصاریه
شوتر ندیده ها 😂😂
چرند نگو
هیچ جا نگفتن شرطشون برای خریداری مولتی بودن بازی هاشون بوده
بله هیچ جا نگفتن
بگو پس چرا سونی نمیخرتش
این همه استودیو کوچیک خرید ولی اینو نگه داشت
عه نشد که .
با تعداد مونده فقد میتونن گل کوچیک بازی کنن
خوب منطقی نگاه کنیم استودیو هووس مارک و اینسامنیاک گیمز کلی استخدام داشتن رشد کارمند خوب اونارو هم ببینیم اینسامنیاک گیمز همین جا گرارشش اومد قبلا چقدر بود الان چند نفر شدن سانتا مونیکا حالا اینا بزرگن باشه هووس مارک که دیگه استودیو بزرگی نبود اوضاع خرابی داشت حالا کلی رشد کرده نیرو بیشتر اما کلا چه ماکروسافت چه سونی استودیو ها مدیریت کردنش تعارف نداره باید قبول کنیم من خودم مثلا تو کار قبلیم فروشگاه افق کوروش چند سال کار میکردم اینا هر فروشگاه منطقه که سود کمتری داشت نیرو میگرفتن تنها سود نبود کارایی نیرو مشکلات انضباطی یا چمیدونم دزدی از فروشگاه غیره اما از اونور فروشگاه بود سود بالا داشت طبیعی تو تمام ایران شعبه داره اونم تو هر شهر مثلا چهل پنجاه تا بیشتر هر استان حساب کن چقدر هر فروشگاه هم نسبت به فروش از سه تا هفت نفر اما نکته جالب مدیر منطقه بود که تا اشتباه میکردی تو کار سریع میکشوند دفتر شلنگ روت میگرفت ما تعارف نداریم ماهی کلی هزینه بیمه حقوقت هست دیگه نگاه نمیکردند که خوب داری مثل خر از اون بنده خدا کار میکشی ده تا یه ادم حالا شما نگاه کن این یع مثال اما همون سونی ماکروسافت هم همینن هر مدت کیفیت کاری استودیو ها رو میسنجن اگر اجازه بدن خوب یه بازی مثل رد فال فورس پوکن دربیاد این مثال اسامی حالا اما کلا ببین همین خود ما میاییم کلی اعتراض میکنیم که چرا گذاشتید ادامه پیدا کنه الکی امید دادید هر سری باید منتظر این اخبار چه از ایکس باکس چه پلی استیشن چه نیتندو باشیم بابا نیتندو پارسال شعبه هاشو چند تا تعطیل کرد چند تاشو هم ادغام مگه کم فروش داره؟