تهیهکننده سری زلدا ۲۰ بار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را تمام کرده است
ایجی آنوما (Eiji Aonuma)، تهیهکننده کهنهکار The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom، در طول مراحل تست این بازی، ۲۰ بار آن را بهاتمام رسانده است.
روز گذشته عنوان The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom بهصورت رسمی منتشر و با استقبال کمنظیر منتقدان روبرو شد. اگرچه موفقیتهای این بازی حتی پیش از انتشار، برای بسیاری از افراد روشن بود اماً کمتر کسی میتواند تصور کند که روند ساخت آن، تا چه اندازه دشوار بوده است. برای ساخت هر کدام از جانوران و هر یک از سیاهچالها، توسعهدهندگانِ با استعداد بسیاری درگیر شده و شبانهروز روی کار خود، عرق ریختهاند.
اما بین تمام افرادی که وظیفه توسعه Tears of the Kingdom را برعهده داشتهاند، هیچکس بهاندازه ایجی آنوما زندگی خود را وقف فرنچایز The Legend of Zelda ننموده است. وی بیش از دو دهه مسئولیت کارگردانی و تهیهکنندگی این سری را برعهده داشته و بعد از شیگرو میاموتو (Shegru Miyamoto)، خالق Super Mario و Zelda، پدرخوانده مجموعه محسوب میشود.
به تازگی و در جدیدترین قسمت Ask the Developer، ایجی آنوما درباره میزان سختی و زحماتی که روی Tears of the Kingdom کشیده، صحبتهایی بهمیان آورده است. به گفته او، با توجه به مشکلات بیشماری که طی توسعه این عنوان وجود داشته، وی بازی را ۲۰ بار از ابتدا تا انتها، تجربه کرده است. ایجی آنوما در اینباره میگوید:
از اینکه چندبار بازی را برای رفع اشکالاتش تمام کردهام، تعجب میکنم… من این بازی را ۲۰ بار از ابتدا تا انتها بازی کردهام و میتوانم بگویم که این عنوان با داشتن مسیرهای انحرافی و فرعی، حتی از Breath of the Wild هم سرگرمکنندهتر است. زمانی که بازی را برای تست تجربه میکردم، گاهی اوقات مجبور بودم آن را سریع و بدون انجام ماموریتهای فرعی به اتمام برسانم تا بتوانم مراحل داستانی را از عیبها خالی کنم و وقتی دوباره باز میگشتم و شروع به انجام ماموریتهای فرعی میکردم، با یک بازی کاملاً متفاوت مواجه میشدم. (میخندد) گاهی وقتها، زمانی که اکتشافی انجام میدادم با خودم میگفتم که «وای، میتوانستی این را حتی توی این نقطه از بازی هم پیاده کنی؟» حتی وقتی تکههای بازی را کنار هم قرار میدادیم، بازهم چیزهایی وجود داشتند که حتی من هم تمام آنها را نمیدانستم. من حتی یک روز بعد از فیلمبرداری ویدیوی گیمپلی، چیز جدیدی پیدا کردم که از آن خبر نداشتم. پس، از شما زمان زیادی خواهد گرفت اما اگر سعی کنید کارهای فرعی انجام دهید و هر کاری که از دستتان بر میآید و دوست دارید بکنید، من فکر میکنم آنگاه لذتی که از بازی میبرید برایتان منحصربفرد خواهد بود (تجربه شما با دیگران بهشدت متفاوت خواهد بود). پس مستقیماً سراغ پایانِ بازی نروید! (میخندد) من بازی را بارها و بارها بازی کردم و حتی یکبار هم حوصلهام سر نرفت. به شما قول میدهم!
ایجی آنوما
کمتر کسی است که بتواند صحبتهای آنوما درخصوص تنوع و تکرارناپذیری Tears of the Kingdom را انکار کند. اگرچه Breath of the Wild در نوع خود بهشدت سرگرمکننده بود و بازیباز را ساعتها در دنیای خود غرق میساخت، بازی جدید با افزودن Ultra Hand و Fuse، لایههای جدیدی به گیمپلی اضافه میکند که بیرون آمدن از جادوی آن و سرگرم نشدن، کاری سخت غیرممکن بهنظر میرسد.
منبع: GoNintendo
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
دو هفته ی آیندمو کاملا خالی کردم که حداقل روزی ده ساعت بازیش کنم،از امشب شروع میکنم…
Wtf😐
واقعا نمیدونم چرا از این بازیه بچگونه تعریف میکنن
تا وقتی شاهکار هایی مثل لست و گاد آف وار هستن چرا بریم سمت این زباله
واقعا سونی هزار پله از نینتندو جلوتره
اره دادا به زلدا میگم زباله و بچگونه و فن بویم🤡🤡🤡
حاجی من به عنوان یک فن پلی استیشن اینو گردن نمیگیرم
تازه همین بازیه بچگونرو ارزومه بشینم بازی کنم پس جوک نگو و اسم فنای پلی استیشنم خراب نکن
علاقه ای ندارم
نیتندو=بچه کودک خردسال تینیجر
هم اکنون در سیلی از حق قرار گرفته ام
داوش دیگع بحث داغ نمیشه
زمانی که نینتندو صنعت گیمو از سیاه چال نابودی کشید بیرون شما تو کنیا موز بودی
(بر اساس تئوری انسان ها در زندگی قبلی گیاه یا میوه بودند)
فقط مواظب خودت باش که شکارت نکنم
جوجو
فاقد اهمیت
لازم نبود جواب بدی
تو هم لازم نبود جواب بدی
میخواره بیام
لازم نبود بازم جواب بدی
اون عکس بلادبورن رو از پروفایلت بردار بعد بیا اینجا چرت و پرت بگو
نظر شخصیم بود راجب کنسول نیتندو
حالا تو سرپیازی ته پیازی چیکارای
نیتندو=بچه کودک خردسال تینیجر. این مدلی نظر شخصی مینویسن ؟ و بهتره راجب چیزی که تجربش نکردی اصلا نظر ندی
درباره چیزی که تجربه نکرده باشم اظهار نظر در موردش نمیکنم ،،
نیتندوسویچ یه مدت داشتم و زلدا رو هم چند ساعتی پلی دادم که خوشم نیمود
الان هم یه xbox onex دارم یه شش سالی هست و یهps5 که حدود یه سالی میشه
و شما هم به نظر دیگران احترام بذار okay
به نظری که فن های یه بازی رو بچه کودک و خرد سال معرفی میکنه نباید احترام گذاشت
به چشمات رحم کن آقا شیره.چشمات خوب نمیشه اما زلدا همیشه هست.
منم بقیه بازیو ول کردم فقط برا این
ولی بازم به ۱۰ ساعت نمیرسهxD
پس منتظر کارنامه درخشان هم باش
بزار اصلن عرضه بشه بعد XD
تو خیلی کم یابی قدر خودتو بدون
نفهمیدم ولی باشه
فقط نگاه کنید برای کیفیت بازی چه تعهدی داره !!
اگر ۵۰ سال پیش بود بخاطر شکست بازیشون هاراگیری میکردن الان خوبه فقط ۲۰ بار تست میکنند مطمئن بشن خوبه (شایدم الان مثل یاکوزا یک بند انگشت خودشون رو میبرن؟) 🗿
آخه اون هاراگیری هم از تعهد میاد :)))
عجب…
یعنی گوتی صد خودتی
۲۰ بار چیزی نیست که مایی که ۵۰ بار رزیدنت اویل ۴ و جی تی ای سن اندرس رو تموم کردیم🗿
فرقش اینه که طرف قبل شما پاره شده اون بازی ساخته اماده شما پنجاه بار رفتی وقتی بازی ساز باشی متعد و حساس مثل کوجیما سخت گیر و متال گیر خلق کنی یا مثل این زلدا که الهام خیلی بازی ها میشه اون بیست بار بازی که هر دفعه از سری قبل کاملتر میشه رفته یعنی قبلش مراحل ناقص رو رفته برای عیب یابی که کار تمیز بشه نود هفت بگیره که خیلی ها بیان بگن بچه سال هستن اون زمان نبودن نه دیدن همین نیتندو گند گه اکتیویژن جمع کرد سال ۱۹۸۳ که بازی بی کیفیت پر شده بود بازار بعد همه بازی هارو تو زباله ها پیدا میکردند ایکاش مردم تو هر زمینه تاریخ میخوندن الان این نمیشدیم تو هر چی
میدونم خودم که تو گذشته چه گنده لاتی بوده این نیتندو و این طرف چقدر واس این بازی زحمت کشیده و منم این کامنتو گذاشتم برای زنده شدن خاطرات دیگران زیاد خیلی چیز هارو جدی نگیر
یکی از دلایلی که بازی هایی مثل botw و totk با وجود سخت افزار سوییچ برعکس خیلی از بازی های دیگه تقریبا هیچ باگی ندارن!
واقعا عشق سازنده ها به بازی هایی مثل زلدا botw و ماریو اودیسی کاملا مشخصه و الان totk!
از روی بررسی ها میشه فهمید این بازی خیلی خیلی بیشتر از نسخه قبلی محتوا داره کسای که نسخه قبل رو بازی کردن کاملا این تفاوت و این حجم از محتوا رو درک می کنن
درود بهش 🫡 اینکه انقدر به کیفیت محصول نهایی اهمیت میدن واقعا قابل ستایشه و ظاهرا برای ما گیمرا خصوصا در این دوران وجود همچین بازیسازانی یک موهبت هست.
سلام نظامی بدون کلاه نقاب دار معنی خوبی نداره محسن جان.از سربازی که دوهفته اضافه خدمت خورد بشنو🫱🏼🫲🏻
Ok :)))
# redfall #
یعنی ناموسا کسی نبود این لعنتی رو تست کنه ؟
هرچند که هم سازنده و هم ناشر میدونستن بازی هم ناقصه و هم خیلی بد ، ولی با این وجود منتشرش کردن …
گشته مرده دیس لایک هام یعنی این ردفال واقعا طرفدار داره؟ 😂
خودت رو درگیر دیسلایکها نکن …
فقط یه سلام هم بنویسی ، یه عده ترول و بچهسال میان دیس میدن .
وگرنه آدم منطقی از این کارا نمیکنه ، عاشق ایکسباکس هم باشی ، نمیتونی منکر فاجعه ردفال بشی …
من همیشه سعی میکنم آدم منطقی و دور از تعصبی باشم و دور از فنبوی بودن ، درست حرف بزنم و حرف درست رو بزنم …
البته بماند که الآن کنسول ندارم و وارد نسل ۹ نشدم ، الآن همه چی رو رو یوتیوب پلات میکنم 🥲
ماکرو فنا عاشقشن چون بازی ندارن این بهترین بازیشونه 😁
فکر میکنی نمیدونستن؟ سایبرپانک، َAvengers و خیلی بازی های دیگه هم با اطلاع ناشر و کارگردان ریلیز شدن با این طرز فکر که بعدا درستش میکنیم. یه کاریش میکنیم، فروش مون رو کردیم و فلان
حقش بود واقعا کم نظیره دارم رو پی سی میزنم اونم گشتن تو مناطق نه این که یه سره برم سراغ داستان
امسال باید در گیم آواردز دومین جایزه رو بهش تقدیم کنن و همه در برابرش سر تعظیم فرو بیارن ( هرچند اینجور جوایز حق این نابغه رو در حد شایستگیش به جا نمیارن اما به هر حال ).
فرنچایز زلدا مکررا تحولات عظیمی در دنیای گیم ایجاد کرده و کلاس درسی بوده برای گیم های دیگه، نسخه های دو بعدی گیم های دو بعدی رو تکامل دادن، نسخه اوکارینا آف تایم گیم های سه بعدی رو تکامل داد، برث آف د وایلد سبک جهان باز رو تکامل داد و حالا هم تیرز آف د کینگدام که الگوییه برای ساختن سیکوئل ها.
ژاپن و نوابغش پرچمدار صنعت گیم هستن، از آئونوما و میاموتو گرفته تا میازاکی و کوجیما و…
اگه فقط یک گیم وجود داشته باشه که هر کسی باید قبل از مرگ تجربه اش کنه افسانه زلدا هست و بس.
کاملا حق گفتی 👍
سیکوئل ها؟؟؟؟؟!!!!
حالا چرا دقیقاً ۲۰ بار ؟
بعد از بهانه های سیدی پراجکت این بود که کلاً بازی رو یه شرکت دیگه تست کرده و ما کلاً بازی رو ندیدم
دارم عشق میکنم رفیقم هم بلاک کردم ذجه بزنه تا نینتندوشو پس بدم🗿👌🏻
😂😂
چقدر به این نینتندو و ps گفتم
راه رقابت کردن ساختن بازیای با کیفیت نییست
چرا اینا نمیفهمن
یکم از فیل اسپنسر یاد بگیرن تو یه هفته سه تا بازی متا زرد داده
الان ایشون شدیدا در حال رقابته ( از عقب)
نینتندو و ps باید از ماتریکس فرار کنن و مثل فیل اسپنسر بشن
ماتریکسو خوب اومدی😂
ببینیم چی پختن برامون
چرا این گیم برای پی سی پورت نشده :'(
پس ایشون به اسپید رانر ها راه هارو نشون دادن 😂🥸
با میانگین ۴۰ ساعت زمان برای هر بار تموم کردنش
20 بار از ابتدا تا انتها ؟!
این چیه اه یه بازی کارتونی بچه گونه
.
.
.
مثلا من خیلی حالیمه
واقعا متأسفم براش
بیماره شاید
فقط یه کلمه میشه گفت «تعهد»
یارو بیست بار بازیو تموم کرده ک یوقت مشکل نداشته باشه
بعد فیل اسپنسر میگه ما نمیدونستیم ردفال مشکل داره
واقعا جالبه بازی های مثل botw و totk با وجود اینکه خیلی خیلی از ردفال بزرگ تر و پر از مکانیزم های مختلفا اصلا کوچیک ترین باگی ندارن! خیلی حسه خوبیه این همون عشق سازنده های به اثر هنریشونه
تعهد با ایشون باز تعریف شد
یعنی حاضرم گدایی کنم تا بتونم یه سوییچ بخرم واسه این و botw
خیلی حال میده خود سازنده یا کارگرای بازی بازیشون رو پلی بدن😍