شایعه: بازی بعدی فرام سافتور Spellbound نام دارد و در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از کاربران 4chan، بازی بزرگ بعدی استودیوی فرام سافتور (From Software) Spellbound نام خواهد داشت (احتمال دارد اسم رمز پروژه باشد) و برخلاف آثار قبلی این استودیو، روی جادو تاکید دارد و سلاحهای فیزیکی رویکردهای جانبی به شمار میروند.
جزئیات منتشر شده از این بازی را در ادامه مطالعه میکنید:
- بازی از اواسط ۲۰۲۱ در دست ساخت قرار دارد
- هماکنون برای عرضه در سهماهۀ ابتدایی ۲۰۲۵ (فوریه تا مارس) برنامهریزی شده است
- زودترین زمان برای رونمایی، میتواند تیزری چند ثانیهای در مراسم The Game Awards 2023 باشد
- زودترین زمان برای رونمایی از گیمپلی بازی تابستان ۲۰۲۴ (ژوئن) است
- هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردانی این اثر را برعهده دارد
- فرام سافتور خودش ناشر این عنوان خواهد بود و دیگر خبری از ناشرهای ترد-پارتی نیست
- بازی تنها برای پلتفرمهای نسل جدید عرضه میشود (PS5،XSX/S و PC)
- این عنوان برخلاف آثار پیشین فرام سافتور، بیش از سلاحهای فیزیکی روی جادوها تمرکز دارد و اسپینآفی برای سبک سولز خواهد بود
- بازی در اواخر قرن هجدهم میلادی (۱۷۸۰/۱۷۹۰) در جهانی تخیلی با فضای اروپایی روایت خواهد شد
- بازی دنبالۀ معنوی Bloodborne نخواهد بود و هیچگونه ارتباطی با آن ندارد
- بازی فقط شامل یک لگاسی دانجن بسیار گسترده و بزرگ میشود که در حقیقت شهری بزرگ است و خارج از آن نیز یک جهان آزاد وجود دارد.
- شهر (همان تک لگاسی دانجن) ۲ تا ۳ برابر بزرگتر از ترکیب تمامی دانجنهای Elden Ring خواهد بود و احتمالاً به بزرگترین دنیای در هم تنید و به هم متصل تاریخ فرام سافتور تبدیل میشود
- جهان آزاد بازی تقریباً به عظمت دو تا سه ناحیه در جهان آزاد Elden Ring خواهد بود
- بخش جهان آزاد بازی شامل جنگلها، مراتع، کوهستانها، روستاها، غارها و دانجنهای کوچک میشود
- اندازۀ تقریبی بازی کمی کوچکتر از Elden Ring خواهد بود
- در این عنوان تمرکز اصلی وردها (Spells) و جادوها خواهند بود و در همین نقطه از آثار دیگر فرام سافتور جدا میشود که جادو در آنها یک رویکرد جانبی به شمار میرفت. البته، شما سلاحهایی را در دست خواهید داشت که به مانند شمشیر یا هر سلاح سرد دیگری عمل میکنند، اما جنس آنها از جادو خواهد بود
- هیچ خط Mana یا جادویی وجود نخواهد داشت و میتوان به صورت بیانتها از جادو استفاده کرد. استفاده از جادو در این عنوان از خط استقامت یا Stamina میکاهد
- سلاحهای سرد فیزیکی نیز در بازی وجود خواهند داشت، اما تمرکز اصلی نیستند
- سیستمی مشابه با Ashes of War که در بازی Elden Ring معرفی شد، در این اثر وجود خواهد داشت
- بازی یک پروتاگونیست ثابت ندارد و باید شخصیت اصلی را بسازید و شخصیسازی کنید
- بازی شامل بخش چندنفره خواهد شد
- هیچ سیستمی مشابه چالیس دانجن وجود نخواهد داشت
- بازی تاکید زیادی روی تجهیزات و لباسها خواهد داشت، پلیر میتواند لباس خود را به طور کامل شخصیسازی کند و این موضوع هم از نظر گیمپلی و هم از نظر ظاهری شرایط را تغییر میدهد
- سیستمی شبیه به trick weapon بازی Bloodborne باز خواهد گشت اما تحول سلاحها در قالبی جادویی صورت میگیرد
- بازی تا حدودی بر اکشن تاکید دارد و کمتر به سمت نقشآفرینی گرایش پیدا میکند. منبع این اطلاعات برای توصیف این موضوع میگوید که بازی بیشتر از Sekiro نقش آفرینی است اما المانهای نقش آفرینی آن کمی از Bloodborne کمرنگتر هستند
- بازی شامل بخشهای زیر آب نیز میشود و شخصیت اصلی توانایی شنا کردن را خواهد داشت
- کاراکتر اصلی میتواند خم شود، بپرد، از کنارۀ دیوار حرکت کند، اما توانایی بالا رفتن از ساختمانها وجود ندارد
- بازی شامل چرخۀ روز و شب خواهد شد، اما بیشتر جنبۀ ظاهری دارد و به جز چند بخش محدود و برخی دشمنان، تاثیری در گیمپلی نمیگذارد
دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات بالا در حد شایعه اعتبار دارند.
مدتی پیش، میازاکی در مصاحبهای با ۴A Gamers متذکر شد که ایدهها و طراحیهای متعددی در رابطه با Elden Ring طرحها و ایدههایی وجود داشتهاند که مناسب این اثر نبودند و باید برای آن ایدهها، باید اثری جدید برنامهریزی شود. او برای توصیف این اثر از دو واژۀ Abstract Fantasy استفاده کرد.
به احتمال زیاد، این پروژه حتی بیش از پیش به سمت مفاهیم کلی و انتزاعی پیش خواهد رفت و شامل روایتی پر از پیچیدگی و ابهام و داستانهای نانوشته خواهد شد. تا به امروز، استودیوی فرام سافتور در ساخت بازیهایی که روایت محیطی دارند، پیشقدم بوده است و به نظر میرسد که پروژۀ بزرگ بعدی میازاکی نیز بیش از پیش از روایت مستقیم فاصله بگیرد و به سمت تعریف مفاهیم و سپردن آنها به تخیل گیمر پیش برود. با این وجود، به طور دقیق منظور از Abstract مشخص نیست، این احتمال نیز وجود دارد که منظور میازاکی فاصله گرفتن از پروژههای قدیمی و ورود به یک تم و پیشزمینۀ جدید باشد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اینکه بیای این همه اطلاعات یهویی از یک بازی معرفی نشده فوق العاده عجیبه
نمیدونی فقط کافی بود خبری از بازی بعدی این شرکت درز میکرد.
همه نگاهاشون سمت Bloodborne 2 میرفت.
یکجوری خودشون رو از طوفان انتظارات خلاص کردن.
Bloodborne واقعاً داره Neverborne میشه !! (لعنت به خود میازاکی و سونی )
#بلادبورن رو ازاد کنید
راستش رو بخوای خب نفروخته بازی، چرا باید دوباره روش سرمایه گذاری بشه؟ ساخت و پولیش بلادبورن به اندازه ساحت یه نسخه از دارک سولز طول کشید ولی حتی یکسوم فروش مورد انتظار از یه سولزبورن رو هم نداشت
پس بهتر نیست بدنش رو pc ؟ با این هایپی که الدن رینگ درست کرده مطمعنم بلادبورن رو pc فروش خوبی میکنه
البته من خودم هم دوست دارم بیاد رو PC ولی با توجه به سابقه درخشان سونی و فرامسافت در پورت برای PC، نه واقعا خیلی نمیفروشه احتمالا، غیر از اون ما الان داریم با عینک نوستالژی در موردش فکر میکنیم در حالی که با هر بازی استاندارد گیمپلی فرام بالا میره جوری که الان دیمون سولز و الدن رینگ هر دو رو در یه بازه زمانی بازی کنی خیلی سخته با بازی قدیمی کنار اومدن
چقدر عجیب، بازی تا سپتامبر ۲۰۱۵ یعنی شیش بعد از عرضه فقط دو میلیون نسخه فروخته بوده 😐 بعید میدونم در بهترین حالت بیشتر از شیش هفت میلیون بطور کلی فروخته باشه، واقعا چرا؟ خیلی عجیبه که برای pc پورت نمیشه، فکر کنم آخرسر هم با شبیه ساز ps4 روی pc قابل بازی بشه
موافقم و معمولا هم ممکنه یکی دوتا از شایعه ها درس از آب در بیاد!
فقط دیسلایک هایی که میگری🤣🤣 دوست دارم بدونم چجور مغزو اجاره میدی
راک استار : 😏
اروم باش دکتر
این چیزی که منتشر شده اگر هم درست باشه یه مقدار بازی مثل کاریکاتور بد فرم میشه باید صبر کرد و گیم پلی دید
طبق شایعات یه پروژه ای هم در همکاری با سونی داره میازاکی و کلا فرام سافتور انگار !
محمد نیک حالت جهرمی@ ممکنه اون چیزی که شما میگی واقعا در حد همون شایعه باشه و در واقع منظورشون همین بازی بوده باشه و همکاری با سونی درکار نباشه اگرم حقیقت داشته باشه اون بازی که با همکاری سونی میسازه میوفته آخرای نسل، هرچند این خبر هم شایعس و ممکنه همین بازی باشه که داره با سونی میسازه و حتی ممکنه اون مولتی پلتفرم بودنش هم درست نباشه انحصاری کامل یا زمانی باشه کسی چه میدونه
میازاکی خیلی بازی هایه خوبی میسازه , از توضیحاتی که در مورد این بازی جدیدش داده (راست و دروغ هنوز معلوم نیست) بنظر میاد طرفدار هایه سولز گیم قراره کلی عشق کنن با این بازی که قرار بزنه. به امید اینکه کیفیت بازی کم نشه و مثله بقیه بازی هاش خوب در بیاد!
🔥🔥🔥🔥
چشم بسته میگم شاهکاره
بازی در اواخر قرن هجدهم میلادی (۱۷۸۰/۱۷۹۰) در جهانی تخیلی با فضای اروپایی روایت خواهد شد
هایپ
منم فکر می کنم به خاطر همین فضاش کمی مدرن تر از بازی های قبلیشون خواهد بود
داستان های این تیم عموما در ژانر فانتزی از تاریخ و افسانه های متعدد و البته سایر آثار ادبی برگرفته شده که پر از ادا دین هم بوده به تمامی این موارد در طراحی و نام ها. این ستون های تاریخ بشری در الدن رینگ بسیار بیشتر و گسترده تر از همیشه بود در حدی که بازی به ده ها مورد از ادیان امروزی و کهن که الان افسانه محسوب می شن پرداخت، از اوستا و اژی دهاک تا نورس، بین النهرین، گیل گمش، مصر، یونان، مسیح و…. . میازاکی عزیز از abstract و انتزاعی منظوری لغوی داره، به این شکل که این بار داستان جوششی شخصی و درونی خواهد داشت و ارتباطی مستقیم با جهان های فعلی شناخته شده نداره. نمی دونم این شایعه از کجاست و چه میزان صحت داره، ولی به هر شکل باید انتظار چنین ساخته ای از ایشون داشته باشیم با هر اسمی.
بهترین خبر وجود ندا….
نه بهترین خبر ساخت دنباله سکیرو هست که نیست
در حقیقت اینطور که من شنیدم IP بازی سکیرو متعلق به اکتیویژنه و اونم که تا حالا سعی نکرده برای ساخت دنباله بازی شروع به همکاری با فرام سافت بکنه پس نمیشه به فرام سافت خرده گرفت ولی خب فعلا که اکتیویژن افتاده دست مایکروسافت باید دید ایا مایکرو می تونه و دست به عملی بیزنه که اکتویژن رو برای ساخت دنباله ترغیب کنه یا نه.این فرضیه من هست هرچند لطفا زحمت درست یا غلط رو لطفا سنیور های سایت خوب گیمفا بکشن .
تا جایی که من میدونم بعد از تجربه زیبایی که فرام سافت با بلادبورن داشت، دیگه بعدش برای کس دیگری آیپی نساخت و فقط برای انتشار قرارداد بست
فقط میشه گفت هایپ کنندست نکته جالب این شایعات اینه که ناشر بازی هم خودشه و اینکه زیر آب هم میشه رفت خودش کلی بر گیمپلی و روند بازی تاثیر میزاره فعلا حرف خاصی نمیشه زد اگر درست باشه و تمرکز رو جادو باشه احتمالا همونطور که تو شایعات گفتن شاهد یه اکشن سریع خواهیم بود و وقتی جادو حرف اول رو میزنه احتمالا با فانتزی ترین بازی میازاکی و فرام سافتور مواجه هستیم ….
.
.
نکته جالب برا من اسم بازی هست حقیقتا از اسم spellbound خیلی خوشم میاد یه مدت کوتاه هم اسم پروفایلم بود به خاطر همین یک آهنگ هم هست از گروه گاتیک متال و محبوب خیلی ها یعنی Lacuna Coil به اسم spellbound دوس داشتین دانلود کنین آهنگ قشنگیه 🍺😁
یکمی فیک میزنه ولی تم بازی شبیه هری پاتر ولی ترسناک تر و انتزاعی تر باشه براش واقعا بیشتر از الدن رینگ هایپ میشم
۱- بیسابقه نبوده ولی کم پیش میاد اطلاعات با این جزئیات از بازیای که از اواسط ۲۰۲۱ در دست ساخت بوده فاش بشه. خود فرام سافتور احتمالا اندازه دنیای بازیای که برای عرضه در ۲۰۲۵ برنامهریزی شده رو با این دقت و جزئیات نمیدونه مخصوصا با این حجم cut content که دارن.
2- به نظر میرسه شخصی که این لیست رو نوشته، یه جمع بندی خوب از مصاحبه های میازاکی داشته چون داخل یکی از مصاحبه ها به این موضوع اشاره کرده بود که قصد داره یه بازی با تمرکز روی spell بسازه به جای این که جادوها فقط یه بیلد باشن. یعنی یه چیزی برعکس ساختار مبارزاتی کنونی.
3- این که روی یک ساختار (مثلا magic یا مبارزات از نزدیک) تمرکز کنی به نفع کسانی هست که رویکردهای متمرکز رو به رویکرد اکتشافی و گسترده ترجیح میدن (یعنی سکیرو یا بلادبورن و بازی های نیمه خطی رو به الدن رینگ) چون سازنده میتونه سناریوها رو مطابق همون بیلدهای محدود پولیش کنه هر چی بازی تک بعدیتر، بیلدها کمتر و مسیرها کمتر باشن، سازنده قابلیت پولیش و ساخت سناریوهای هیجانانگیز بیشتری رو داره (بهایی هم که میده، کاهش گزینهها و ارائۀ مقیاس اپیک و عظیم در قالب گیمپلی هست). وقتی بازیها گسترده میشن و چندین بیلد و تمرکز پراکنده دارن، پولیش کردن و خلق سناریو سختتر میشه چون سازنده مجبوره باس ها و دشمنان رو برای کسی که بیلد مجیک برداشته متعادلسازی کنه برای کسی که سلاح سنگین وزن در دست داره پولیش و متعادل سازی کنه و … اما هر چی گزینه ها کمتر بشه، بازی ها سناریوهای دقیقتری به خودشون میگیرن ( این متعادل سازی به نظر سخت ترین بخش توسعه این دسته از بازی ها باشه، نهایتا همیشه برخی بیلدها برای برخی باسها مناسبترن البته با ساخت انواع باسها این مسئله رو حل میکنن به این صورت که باس اول برای بیلد مجیک سخت تره باس دوم برای بیلد melee و این یکم در بلند مدت بازی رو به تعادل میرسونه). اگر این موضوع رو یک طیف در نظر بگیریم الدن رینگ و سکیرو در دو نقطه مقابل قرار میگیره و وسط این طیف bloodborne قرار خواهد داشت.
اقای کریمی این حجم از اطلاعت واسه بازی ای که پروسه ساختش از سال ۲۰۲۱ شروع شده باشه یکمی عجیب هست ولی در هر حال خیلی چیزهای جذابی هست با توجه به اطلاعات منتشر شده اما در یه مورد و اونم اصرار بیش از حد روی روایت محیطی رو درک نمیکنم.
با روایت محیطی مشکل خاصی ندارم و ازش بدم نمیاد اما تمرکز بیش از حد روی روایت محیطی رو هم خیلی چیز جالبی نمیدونم و به نظرم تمرکز بیش از حد روی این مورد میتونه با روایت داستان و اثرگذاری اون اسیب جدی بزنه یکی از مشکلات اساسی که الدن رینگ هم داشت به نظرم همین مورد هست چون که بسیاری از مسایل واسه مخاطب گنگ هستن و گنگ باقی میمونه, به همین علت با اینکه بازی مثل bloodborne داری روایت محیطی هست اما به شدت کمرنگ تر هست این موضوع در اون بنابراین نحوه روایت در اون پیوستگی بیشتری داره.
روایت محیطی یه سری مزایا داره یه سری معایب، اما اگر واقعبین باشیم فرام سافتور به چند دلیل از این ساختار استفاده میکنه:
1- میازاکی خیلی رک و راست گفته تخصص و مهارتی در زمینۀ داستانگویی به صورت سنتی و سینمایی نداره. در کل استودیوها سعی میکنن در دایرۀ مهارت خودشون باقی بمونن.
2- روایت محیطی و روایت از طریق متون و آیتم دیسکریپشن، سرعت توسعه رو افزایش میده و باعث میشه تولید پروژهها سرعت بگیره و بتونن بازیها رو پشت سر هم رلیز کنن در حالی که طرفداران هم این سبک روایت رو دوست دارن (با این وجود، مقیاسی که الدن رینگ داره به ۴ ۵ سال توسعه نیاز داشت)، این که به نوشتن لور بسنده کنن و نیاز نباشه مستقیماً با ویژوال روایتشون کنن بهینه تر میکنه ساخت بازیها رو و اجازه میده روی گیمپلی و موارد دیگه تمرکز و بازی رو غنی تر کنن. اگر روی ساختار سینمایی تمرکز کنن، پروسۀ ساخت خیلی طولانی میشه، و سیاست فرام سافتور ساخت پروژههای زیاد بر محور گیمپلی و خلاقیت هست نه داستانگویی یا ویژوال شوکیس.
3- روایت محیطی برای بازیهایی که روی یک لور Grand تمرکز دارن خیلی منطقیتره. اولاً مبهم و مرموز بودن رو درشون حفظ میکنه دوماً باعث میشه بتونی مقیاس دنیای خودت رو افزایش بدی و کلی داستان و افسانه بهش اضافه کنی که در این حجم نمیشد به صورت مستقیم روایتشون کرد.
4- بسیاری از مسائل داخل بازیهای فرام سافتور به صورت عمدی گنگ و مرموز باقی میمونن چون فن بیس به ساختن فیکشن و تکمیل کردن داستان در ذهن خودشون علاقه دارن و به صورت کالکتیو به این موضوع میپردازن.
5- ارمورد کور روایت متفاوتی از سری سولز داره. و به نظرم اگر روزی یه بازی متفاوت ساختن، و یک داستان مستقیم برای روایت پیدا کردن و میازاکی یا هر کدوم علاقه داشتن چنین پروژه ای رو کارگردانی کنن، چرا که نه متناسب با همون ساختار یه بازی سینماتیک خلق کنن.
اطلاعات خیلی مفید و جالبی بودن خصوصاً موضوع اول که واسم تازگی داشت اما با تمام این گفته ها با اینکه تنها بازی open world فرام سافتور elden ring هست اما به نظرم طراحی بازی خطی و نیمه خطی یا نیمه open world بسیار جذاب تر هست حداقل واسه من و همونطور که خودتون هم گفتید سازنده تمرکز بسیار بیشتری بر مبحث روایت و گیم پلی میتونه داشته بشه و از همین جهت هم این تغییر به سمت جهان باز بودن در خیلی از اوقات به نظرم غیر ضروری هست، الان از هر ۵ تا بازی که عرضه میشه حداقل ۴ تاش open world هست که ساختاری بشدت تکراری داره و مخاطب رو بعد از مدتی بسیار دل زده میکنه که البته به طراحی هنری ضعیف یا متوسط هم برمیگرده بنابراین حتی با وجود اینکه خود میازاکی دوست داشته تجربه متفاوتی رو رقم بزنه که در اینکار هم بسیار موفق بوده از لحاظ ساختار open world بازی و تجربه ای تکامل یافته از اثری open world رو هم رقم زده اما همیشه این تئوری که اگر الدن رینگ به صورت خطی ساخته میشد واسم خیلی جذاب تر هست.
یعنی افرادی مثل من ، زیاد با جهان باز جور نیستم ( مگه اینکه شاهکاری مثل الدن رینگ باشه )
بازی های نیمه متمرکز با داستان تقریبا خطی رو دوست دارم ، که دنیاشون نه اونقدر کوچیکه که کاملا خطی شه ، نه اونقدر بزرگ که بیمحتوی شه و ساعت ها بیهدف بچرخی و ماموریت های تکراری رو انجام بدی
واسه همینه بلادبورن و نیئر اتوماتا بازیهای مورد علاقم هستن ، البته نیئر متفاوت تر و بزرگتره ولی باز همچین چیزیه
بهترین بازی از نظر من سیکیرو بود
حتی در حد شایعه هم جذابه.
کمتر از بلادبورن نقشآفرینی خواهد بود خیلی گنگ و عجیب و غریبه. بلادبورن عملا توی زمینه المان نقشآفرینی سکیرو رو در نظر نگیریم محدودترین اثر فرام سافتوره.
درست هم هست برداشتتون. حداقل طبق این شایعه و نامش، منطقی به نظر میاد. با محدود کردن اثر از نقش آفرینی به یک ژانر، بازی می تونه در یک بعد فرا تر بره. مثل همون Sekiro که با عمیق شدن یک سلاح و به اصطلاح dex، به شینتو و تاریخ ژاپن پرداخت. این اثر طبق این شایعه می تونه مثلا روی جادو تمرکز داشته باشه. بازم نمی شه تا بررسی منبع خبر مطمئن بود، متاسفانه وی پی ان وصل نمی شه بگردیم پیش…
اگه این شایعه ها درست باشه واقعا چیز حقی میشه
ای جانم
ببخشید این سوالو اینجا میپرسم کسی یه دی ان اس برای پلی استیشن معرفی میکنه ؟
سایت شکن رو چک کنین
فکر نکنم این اطلاعات درست باشن.یادم در مورد Elden ring هم همچین لینکی وجود داشت و تقریبا هیچ کدوم درست نبودن مثلا گفته بودن داخل بازی ماهی گیری و شنا وجود دارد و…
این بحث ناشر شدن فرام سافتور هم فکر نکنم به این زودی ها ممکن باشه
حتی این امکان وجود دارد که پروژه های دیگه زودتر از بازی خود میازاکی عرضه بشن،اینکه لینک ها صرفا به پروژه بعدی میازاکی متمرکز هستن صرفا به خاطر اینکه افراد محتمل ترین و مهم ترین گزینه را درنظر می گیرن
خیلی جالب میشه بازیشون اگه اینا واقعی باشه
مسئله اصلی اینه که بازی بعدی قراره سولز لایک باشه یا نه
امیدوارم یه سولز لایک با المان های جدید باشه. دلم لک زده واسه یه بازی جدید از فرام سافت
به به شاهکاری دیگر از این استودیوی پنجه طلا اگه ویژگی هایی که گفته درست باشه از الدن رینگ هم جلو میزنه و دوباره گوتی سال خودش میشه
برعکس استودیوهایی مثل ناتی داگ و راکستار که هر نسل فقط یه بازی شاهکار رو معرفی می کنن اما برعکس فرام سافتور داره پشت سر هم داره بازی معرفی میکنه یکی از یکی شاهکارتر هیدتاکا میازاکی و تیمش جز نابغه های صنعت گیم هستن واقعا باید کلاه از سر بر داریم و ایستاده تشویق کنیم این نابغه های تکرار نشدنی رو
Shark Gamer@ ببین دوست عزیز بارها گفتم استودیو فرام سافتور به دوتا دلیل سریعتر از بقیه بازی میده ۱- به این دلیل که مثل نینتندو تمرکزش رو گیم پلیه اولویت اولش گیم پلی هست تا گرافیک بصری و فنی ۲- به این دلیل که اگر به همین سبک سولزی که میسازه دقت کنی به بازیاش دقت بکنی شبیه همن چرا؟ چون بیسشون تقریبا یکیه هسته اصلیشون تقریبا یکیه یعنی زمان زیادی رو نمیطلبه واسه ساخت درواقع همه چیز آماده و محیاس در واقع زیاد وسواس به خرج نمیده اگر بخوام توضیح کامل بدم کامنتم طولانی میشه شما هم خسته میشی واسه همین یکی دوتا مثال میزنم مثلا شما سه گانه دارک سولز رو ببین اگر دقت بکنی شخصیت اصلی زیر زره و کلاه خود قرار داره چهرش مشخص نیست در نتیجه فرام سافتور دیگه نمیاد یک چهره درست کنه به کیفیت چهره شخصیت های دلست او واس یا به عنوان مثال نمیاد موشن کپچر انجام بده واسه شخصیت ها خب این تو زمان صرفه جویی میشه فرق استودیوهای بزرگی مثل ناتی داگ و راکستار با فرام سافتور همینه اون دوتا رو همه رکن اصلی یک بازی کار میکنن همه چی رو در یک لول قرار میدن گیم پلی، گرافیک، داستان، شخصیت پردازی وسواس دارن چون میخوان بازیشون با کیفیت باشه واسه همینه که بازیاشون دیر به دیر عرضه میکنن و وقتی هم که عرضه میشن طوفانی تو صنعت گیم ایجاد میکنند اگر فرام سافتور میخواست واسه هربازی جدیدی که میسازه همه چی رو از صفر طراحی کنه و واسه هر کدومشون به عنوان مثال به قول کاربرا انیمیشن جدید باز کردن در بسازه اون موقع دیگه مثل الان تند تند بازی نمیداد اون موقع دیگه مثل ناتی داگ، مثل راکستار، نهایت تو هر نسل دوتا بازی بیرون میداد، ببین عزیزدل هر استودیو سازنده ای سیاست و هدف خودش رو داره یک نکته مهم دیگه هم بگم فرام سافتور یک استودیو تردپارتیه در نتیجه بازیاش مولتی هستن و رو همه پلتفرما عرضه میشن اگر تمرکزش رو یک پلتفرم بود قطعا اتفاقات بهتری میوفتاد و دیگه مشکلات فنی نداشت و کیفیت بصری هم بالا میرفت هرچند با اینکه بلادبورن انحصاری PS4 بود دیمون سولز انحصاری PS3 نمیدونم کیفیتشون فرقی میکنه با امثال دارک سولز، سکیرو و الدن رینگ که مولتی بودن یا نه چون من قبلا هم گفتم بازی های نقش آفرینی پلی نمیدم کلا، اینو دیگه باید از اونایی بپرسیم که فن فرام سافتور و بازیاش هستن که آیا فرقی تو کیفیت انحصاریاش با مولتیاش بوده یا نه
لوپ گیمپلی بازیهای راکستار و ناتی داگ هم دقیقا مثل اکثر بازی های فرام سافتور (به غیر از ارمورد کور که هیچ شباهتی به بقیه بازی های فرام سافتور نداشته و jack and daxter که مثل ارمورد کور برای ناتی داگ میمونه) تفاوت چندانی با آثار قبلیشون نداره. لوپ گیمپلی آنچارتد به tlou شباهتهای زیادی داره، دقیقاً همانقدری که بلادبورن به دارک سولز شباهت داره. موضوع در بلادبورن بردن ساختار به سمت و سویی تهاجمی، تکیه بر استامینا، و مکانیک trick weapon و خیلی رویکردهای نو دیگه بود. ناتی داگ لوپ گیمپلی آنچارتد رو آرومتر کرد + یک سری مکانیک جدید در تم آخرالزمانی ارائه داد. هر دو ساختار یه سری مکانیکها رو اضافه و کم کردن تا آی پی جدید خودشون رو خلق کنن. سکیرو که به مراتب متفاوته از بازی های دیگر فرام سافتور هست.
لوپ گیمپلی و طراحی مراحل راکستار هم یکسانه تم بازی از یک شهر مدرن به یک شهر وسترن تغییر پیدا میکنه وگرنه ساختار گیمپلی، ماموریتها و … دقیقاً مطابق گذشته طرحریزی شده با روکش و مکانیکهایی به شدت باکیفیتتر و با جزئیات زیاد که در اون تم عمل کنه. اسکلت گیمپلی همونه. اسکلت گیمپلی بازی های جدید ناتی داگ هم ثابته. بازیها مطابق تمها، درونمایهها و flowهای مختلفی در گیمپلی به خودشون میگیرن و این رویکرد اصلا اشتباه نیست، استودیوها نیاز ندارن تمام ساخته های قبلی خودشون رو دور بریزن و امضای خودشون فاصله بگیرن.
*
بنابراین، در حقیقت، نکته اول شما فقط صحت داره. مثل روز روشنه امروزه چقدر خلق صحنه های سینمایی و خروجی واقعگرایانه سخته و دلیل اصلی توسعه زودهنگام بازی های فرام سافتور اینه که روی گیمپلی تمرکز دارن و سعی نمیکنن مثل ناتی داگ و راکستار شوکیس گرافیکی باشن. شیوه روایت فرام سافتور هم به این قضیه کمک میکنه.
محمد حسین کریمی سردبیر@ مچکر آقای کریمی بابت توضیحاتتون در واقع بله باهاتون موافقم من باید بیشتر رو همین نکات واقعا گرایانه بودن بازی و خلق کاتسین های سینمایی با کیفیت و همچنین موشن کپچر شخصیت های بازی های ناتی داگ و راکستار نسبت به فرام سافتور مقوله رو باز میکردم و روش مانور میدادم، دقیقا همونطورم که گفتم فرام سافتور تمرکزش و اولویت اولش رو گیم پلیه واسه همین سریع تر بازی عرضع میکنه، در واقع همونطور که گفتین هسته بازی های ناتی داگ و راکستار هم تقریبا یکیه واسه همین دیر به دیر بازی عرضه میکنن که چون میخوان همه رکن های اصلی بازی تو یک لول باشن تمرکزشون رو همه رکن های بازیشونع نه فقط گیم پلی، به هرحال هر استودیو و ناشری هدف ها و قانون های خودش رو داره نمیشه خرده ای گرفت
فکر کنم منظور آقای کریمی اینه که هر استودیو تو کاری که مهارت داره بمونه و اونو انجام بده ولی دیگه تکراری نباشه و هر سری همون بازی قبلی رو با یکم تغییرات ندن بیرون
مثل همون مثال آنچارتد که با یکسری تغییرات درست ، بازی لست خلق شد
فرام سافتور هم میتونه با چنین رویکردی ، بازی های جدید و متفاوت خلق کنه ، درحین اینکه داره کار خودش رو انجام میده
❤ NieR LoveR@ دقیقا همینطور که میگی دوست من ناتی داگی که شما میفرمایی با کراش و جک و دکستر شروع کرد و با آنچارتد و دلست خودش رو جوری آورد بالا که یکی از بهترین استودیو های جهانه، الانم که داره رو پروژه چندنفره دلست کارمیکنه و یکی آیپی جدید تو حال و هوای فانتزی همه فکرمیکنند ناتی داگ فقط همین رو بلده در صورتی که اینطور نیست فرام سافتور هم همینطور اینکه برگشته داره آمورد کور رو داره میسازه اینه که میخواد خودش رو به چالش بکشه ولی همونطور که عرض کردی فرام سافتور هم میتونه یک بازی جدید خلق کنه نمیدونم چرا اینکارو نمیکنه به نظرم بهتره یکم رویکردش رو تغییر بده یک بازی ساخت اون زمان به اسم Ninja Blade که خیلی عالی بود من خیلی ازش لذت بردم چون میدونی دوست من یک از سبک ها و یک سری از فرانچایزها رو تا حدی میشه بهشون نوآوری داد من همیشه گفتم یه سری از فرانچایزها باید تو اوج پروندشون بستشه وگرنه به تکرار میوفتن نمونش اساسین کرید، فارکرای، گوست ریکون، کالاف و… آنچارتد رو شما ببین خوبیه ناتی داگ اینه که براساس پتانسیل بازی هاش رو میسازه یعنی مثلا اگر ببینه آنچارتد تو همون چهار نسخه کافیه و دیگه نمیشه بهش نوآوری داد پروندش رو میبینه و دیدیم که همینکارو کرد فقط میخوام بدونم سبک سولز تا چقدر دیگه میتونه تو اوج باشه و به تکرار نیوفته اگر نظر منو بخوای میگم هر استودیویی اگر میخواد حرفه ای بشه باید تو هر سبکی بتونه بازی بسازه یعنی ریسک پذیر باشه فکرمیکنم فرام سافتور یک مقدار از این لحاظ وهم داره در کل دلیل اینکه یه سری از استودیوها موفق هستن اینه که خودشون رو به چالش میکشن از ریسک کردن نمیترسن امثال دراکمن، میازاکی، کوجیما، میکامی، بارلوگ، جوزف فارس و… فروش بازی براشون مهم نیست چرا؟ چون اولویتشون برای ساخت بازی اینه که دوست دارن اون چیزایی رو بسازن که همیشه دلشون میخواسته بسازن واسه همینه که امثال بازی هایی مثل دلست، دث استرندینگ، الدن رینگ و… سلیقه ای هستن چون درک بالایی میخوان به عنوان مثال دث استرندینگ اگر هیتر داره بخاطر اینکه تا حالا نمونش نبوده خیلیا نمیتونن باهاش ارتباط برقرار بازی ها که فقط بکش برو جلو نیستن اگر قرار باشه همه بازی ها هدفشون این باشه مثل کالاف دیوتی بکش برو جلو باشن و هیچ چالشی نداشته باشن که اینطوری ما فقط گیم رو برای سرگرمی انجام میدیم نه بیشتر
exactly !!
دوست من اینکه یه لوپ معیوب بسازی و توش گیر کنی هنر نیست، ضعفه
درست میفرمایید ولی بنظرم با اینکه بیس و هسته گیمپلی های این بازی ها یکی هستن ولی تفاوت های خیلی زیادی هم باهم دارن که تجربه هر بازی رو واسه خودش یونیک میکنه
مثلا دیمن سولز و دارک سولز و میشه گفت بنیانگذار این سبک هستش و یه تجربه خالص از یک بازی سولز لایک به ارمغان میاره
ولی یه کاری که تو بازی سکیرو انجام دادن اصلا نمیتونی ضعف و نبود show های سینمایی رو حس کنی چون خود گیمپلی و کمبوهایی که شخصیت تو بازی انجام میده یه حس و حال سینمایی به خودش میگیره
در مورد blodborn نمیتونم نظر بدم چون تجربش نکردم ولی اونایی که تجربه کردن میگن تم و اتمسفر بازی و تغییرات کوچکی در گیمپلیش اجرا شده تفاوت رو نشون میده
در آخر اگه بخوام در مورد الدن رینگ صحبت کنم باید بگم که فرامسافت از تمامی تجارب خود از سولزلایک های قبلی در مورد این بازی استفاده کرده و یک بازی جدید با المان های نقش آفرینی جهان آزاد ارائه داده
آره بازی های فرامسافت از نمایش های سینماتیک خیلی دورن ولی همین گیمپلی محور بودن و نحوه روایی داستان این بازی هارو خاص میکنه
Dark.Elden-Lord@ درسته عزیزدل نه من نگفتم که مثلا این میتونه یک نقطه ضعف باشه و بازیاش شبیه همن بله مثلا دارک سولز و سکیرو تفاوت های زیادی در گیم پلی دارن یا بلادبورن فقط میخواستم بگم علت سریع بودن ساخت و عرضه بازی های فرام سافتور اینه به هرحال این چیزی ارزش بازی هاش کم نمیکنه، همونطور که گفتم هر استودیو هدفهای خاص خودش رو داره یکی رو گرافیک تمرکز داره یکی رو گیم پلی یکی رو همش
سلام
بعنوان کسی که الدن رینگ و دارک سولز ۳ و بلاد بورن رو تموم کرده، با حرف شما موافقم من وقتی الدن رینگ بازی میکردم برای اولین بار وقتی سرباز های گادریک بهم حمله کردن گفتم این طرز حمله برام آشناست و یا وقتی که رفتم به دانجن ها اونجا یه دشمنی هست کوچولو سنگی خیلی هم فرز هستن نحوه حمله شون دقیقا با یکی از دشمن های دارک سولز ۳ که اتفاقا اونم کوچولو هستش یکی بود. هر چند که بهترین بازی های عمرم هستن ولی خب کپی هایی هم دارن
رفت تا ۲۰۲۶
اسم هیدتاکا میازاکی = مهر تضمین کیفیت بازی های فرام سافتور
وایی دقیقا مثل اون موقع شد که شایعات الدن رینگ میومد
سولز لایک اونم تو قرن هجدهم
برگی باقی نموند
میازاکی پاتر
واو :/
خیلی زیاد و یهویی بود ، هرچی بخوام برای خودم تصویر سازی کنم بازم نخواهم فهمید توی سر اون نابغه چه چیزی میگذره ، توی دوره ای که اکثریت بازی ها هنری به غیر از گرافیک فنی بالا نشون نمیدن کار های ایشون واقعا باید قدرشون دونسته بشه و میشه !
به هر حال این همش شایعست اما همین خبری ازش منتشر میشه خودش روزمو میسازه
جالب به نظر میرسه
همچیو که گفت دیگه چی موند که نگه؟…
۲۰۲۵ کی مرده کی زنده،تازه ۲۰۲۳ شروع شده،یکم زوده واسه این حرفا
داداش ما الان وسط ۲۰۲۳ هستیم
پس اتمسفر قراره شباهت هایی با سری هری پاتر داشته باشه در نوع خودش خاص و جالبه ساختن یه بازی برپایه جادو میتونه جالب باشه مکانیزم جادوگری داخل بازیای میازاکی به مرور زمان پیشرفت کرد داخل الدن رینگ که میتونستید با بیلدهای مجیک عملا تبدیل به یه گاندورف بشید و حتی فراتر اینقدر که تنوع وجود داشت و به بهترین شکل اجرا شده بودن و یه ساخت یه بازی کامل براساس همچین سیستم هایی میتونه فوق العاده باشه تنها چیزی که دوست دارم این اثر داشته باشه یه جو مخوف و ترسناک مثل بلادبورنه
از اینا شاید ۴ ۵ تاش درست در بیاد چون سال ۲۰۲۵ قراره منتظر بشه تا تغییرات گسترده ای مواجه میشه دقیقا مثل شایعات قبل معرفی الدن رینگ
شدیدا فیک بنظر میرسه. معمولا لیک هایی که خیلی اطلاعات میدن فیک ن ولی ایده ی استفاده از جادو به عنوان اتک اصلی خیلی خفن بنظر میرسه.
وقتی میگه فقط برای کنسول های نسل جدید منتشر میشه و بعد Xbox series s رو میبینی آدم خندش میگیره😂
برخلاف آثار قبلی این استودیو، روی جادو تاکید دارد
.
.
.
امیدوارم اینجوری نباشه ، چون به شخصه استفاده از جادو و چه دشمنان و باس های با محوریت جادو در بازی های فرام سافتور ( مخصوصاً الدن رینگ ) برام اصلا جذاب نبود 🤷🏻♂️
امیدوارم حق انتخاب باشه و یا حداقل سیستم جادو رو با تغییرات گستردهای ، پیشرفت داده باشند 👌🏻
بالاخره هر سبکی باید آثار متفاوتیو داخلش داشته باشه
قرار نیست که هر موقع که اسم سولز لایک میشنویم یاد یه شوالیه با زره سنگین و اتمسفر تاریک بیفتیم
منم داخل الدن رینگ زیاد از جادو استفاده نکردم راستش😂ولی این بازی اگه حقیقت داشته باشه قراره اونو خیلی پیشرفته ترش کنه و حتی سلاح های سردم بر پایه ی جادو باشن
الان بنظرم سکیرو ۲ جاش بود بسازن. واقعا اون پری کردن ها وقتی که درست پری میکردی چندین بار یه اکشن قوی ای درست میکرد. البته ای پی جدید هم هر استودیویی جرئت نداره بسازه تو این دور و زمونه. دیدن مکانیگای جدید هیجان انگیزه.
بهبه هر چه از فرام رسد نیکوس😍
ولی خودمونیم چقدر فعال شده فرام سافتور! پارسال الدن رینگ ، امسال آرمور کور حالا واسه ۲۰۲۵ این بازی دمشون گرم 👍
عملا میخوان تو ساخت بازی یه رقیب قدر واسه اینسامنیاک باشن! پشت به پشت بازی با کیفیت دم میازاکی جییببیییییز👌
«رقیب قدر واسه اینسامنیاک باشن!»
لطفاً به فرام سافتور توهین نکنین . سازنده مرد عنکبوتی باید یادبگیره مراحل فرعی چی هست و باید یاد بگیره چجوری بازیش تکراری نشه
به دوستانی ریپ زدن باید بگم لطفا درست بخونن ، صحبت از کیفیت و کمیت نکردم!
منظور روند ساخت بازی هست تو این چند سال اینسامنیاک چندتا بازی داده بیرون؟
فرام سافتور هم همینطور صرفا از فعال بودن ناشر صحبت کردم و چقدر خوبه که فرام سافتور اینقدر فعال شده و در کنار کیفیتی که همیشه داشته روند ساخت و اتمام بازیهاش اینقدر کم شده دمشون گرم👍
مگر نه از لحاظ نوع و کیفیت بازی این دو استودیو دو دنیایی کاملا متفاوت هستن و غیر قابل مقایسه!
امیدوارم متوجه منظورم شده باشین
خوش به حالت، حال جالبی داری
دقیقا منم همچین حسی نسبت به شما دارم ، ای کاش یه بار درست میخوندی تا متوجه منظورم بشی! گرچه سرو کله زدن با امثال شما هیچ فایده ای نداره !
یه بار دیگه درست بخون لطفا
ایشالله که کلا شایعه باشه بابا اسپل به چه درد میخوره از دور تیربازی جادو شلیک کنی موافق نیستم ایشااله تو نطفه خفه بشه میازاکی هم دیگه میخواد شروشو در بیاره بردار عین ادم دارک سولز ۴ رو بساز بدون شخصی سازی کاراکتر بلکه شخصیت اصلی ارتوریاس باشه ارتوریاس جوونیاش قبل اینکه به این شکل دربیاد یا حداقل اس پین افشو بساز فقط ارتوریاس شخصیت اصلی باشه
فقط اسپل نیست طبق شایعه، بازی سلاحهای از نزدیک مثل شمشیر و خنجر و … داره ولی جنسشون از جادو هست، مثل meleeهای ارمورد کور که از جنس پلاسما هستن.
در کل اگه بخواد این طور باشه گمون نکنم موفق بشه به الدن رینگ قبل اومدنش اعتقاد کامل داشتم بهش، طبق شایعات ولی بخواد اینی که شایعه کردن باشه متاسفانه چیزی نمیشه
اتفاقا این ایده اونقدر جالب و متفاوت به نظر میرسه که هیچکس باورش نکرده و احتمالا با این جزئیات صحیح نباشه.
فرام سافر چ قدر پر کار شده
خوبه که کیفیت محصولاتش پایین نمی اد و کرانچ هم ندارن
اصلا فرام سافتورو میبینم یاد اینستامیناک گیمز میفتم اونم بازیای زیادی میده و خیلی پر کاره ولی کیفیت بازی هاش پابرجاست
خط استقامت چیه ؟
Stamina یا همون استقامت نوار سبز رنگیه که ریشه اش در بازیای سولزه و به تحرک دادن کارکتر شما در زمانی محدود ختم میشه
هرچه بیشتر از حملات و جاج(جا خالی با پرش)و هرنوع حرکت فیزیکی ای که بازیکن اجازه انجامشو داره استفاده کنید استقامتتون بیشتر کاهش پیدا میکنه تا زمانی که به انتها برسه و در اون صورت باید صبر کنید که دوباره تمدید بشه و حرکات خودتون ادامه بدین
نوار استقامت یکی از عاملان اصلی چالشبرانگیز شدن عناوین سبک سولزبورن به حساب میاد
هایپ شدید شدم براش 😍
الدن رینگ رو از بس رفتم دیگه همه چیزش رو حفظ شدم
به شدت هایپم برای این بازی 🤩 دارک سولز ۱ خاص ترین بازی سولز برای من بوده و هست به دلیل اتمسفر و لول دیزاین بی نظیرش و هنوز هیچ بازی نتونسته به گرد پاشم برسه. امیدوارم اونو الگو قرار بدن برای طراحی لگسی دانجن این بازی
“بازی شامل بخشهای زیر آب نیز میشود و شخصیت اصلی توانایی شنا کردن را خواهد داشت”
تمام اونا به کنار این عجیبه فرام سافتور و میازاکی نخوان دهنتو سرویس کنن با جاهای مزخرفی که آب زیادی عمیقه و غیر قابل تشخیص دادنه؟
سکیرو رو بیاد بیار، سیستم شنا احتمالا همونه
عا راست میگی سکیرو میشد شنا کرد
البته همه جاش باگ و گلیچ بود رویا اسپید رانر ها بود
و منی که دیگه اگه سولز ۴ یا بلاد ۲ نباشه برای بازی هایپ نیستم 😊
سکیرو عالی بود
من این حسو به سکیرو دارم….
شایعشم قشنگه
سر صبحی چه شایعه قشنگی
‘سلاحهای سرد فیزیکی نیز در بازی وجود خواهند داشت، اما تمرکز اصلی نیستند’
ولی تمرکز اصلی من خواهند بود
«این عنوان برخلاف آثار پیشین فرام سافتور، بیش از سلاحهای فیزیکی روی جادوها تمرکز دارد و اسپینآفی برای سبک سولز خواهد بود»
شخصا اصلا از جادو خوشم نمیاد توی بازی .
سلطان تو فقط سولزلایک بساز ندید شاهکارن
خیلی خوشحالم میبینم خیلی ها به این ژانر علاقه مند شدند و واسه بازی های این مدلی هایپن . قدیم دارک سولز رو خیلی ها نمیشناختن ولی با عرضه الدن و سکیرو خیلی ها این سبک بازی رو شناختن و بهش علاقه مند شدند و خیلی ها مثل من (نمیدونم به فال نیک بگیرم یا ن) بعد از اشنا شدن با این سبک از مابقی بازی ها زده شدم و فقط واسه همین نوع بازی ها کنسولو روشن میکنم و هایپ میشم 😅
تنها خواهشی ک از این دنیا دارم فقط اینه ک هیچ اثر فرام انحصاری نشه واگرن مجبورم پی اس رو بگیرم و سی میل پولو بدم بره 😅
حتی اگه شایعه باشه ، چنین ایدهای تبدیل به چه بازیی بشه 😋