نینتندو فضای ذخیره مورد نیاز Tears of the Kingdom را کاهش داد
شرکت نینتندو اخیرا صفحه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را در فروشگاه eshop به روزرسانی کرد که بر اساس آن فضای مورد نیاز بازی به ۱۶ گیگابایت کاهش یافته است.
در اوایل سال جاری، شرکت نینتندو از طریق صفحه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در فروشگاه eshop تایید کرد که این عنوان جهان باز به ۱۸.۲ گیگابایت فضای ذخیرهسازی نیاز دارد که آن را به بزرگترین بازی انحصاری نینتندو سوییچ تا به امروز تبدیل میکرد.
حال پیش از انتشار بازی که زمانی زیادی تا آن نمانده است، ناشر ژاپنی صفحه بازی را بهروزرسانی نمود که بر اساس آن، فضای ذخیرهسازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom تا چند گیگابایت کاهش یافته است. به طور دقیق طبق جزئیات صفحه eShop بهروزشده بازی، بازیکنان اکنون به ۱۶ گیگابایت فضای ذخیرهسازی نیاز دارند.
با وجود این کاهش حجم، بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom همچنان بزرگترین انحصاری کنسول نینتندو سوییچ به شمار میآید که حجم آن نسبت به نسخه قبلی یعنی Breath of the Wild، حدود ۱.۶ گیگابایت افزایش یافته است. با این حال حجم ۱۶ گیگابایتی برای یک عنوان نینتندو سوییچ همچنان سنگین خواهد بود؛ اگرچه در مقایسه با بازیهای رایانههای شخصی و کنسولی کوچکتر به نظر برسد.
بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قرار است در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۲ مه ۲۰۲۳) روی کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
Respawn حجم بازی خود را ۱۳۰ گیگابایت کرد 😐
اصلا هم منظورم Starwars jedi survivor نیست
بهدلیلِ پیشرفتهایی که بهوضوح نسبت به Fallen Order مشخص هستند؛ وقتی یک بازی پیشرفت کنه، حجماش هم بالا خواهد آمد. البته لزوماً همه بازیها اینطوری نیستند. امّا به عناوین Red Dead Redemption 2 و Forza Horizen 5 نگاه کنید.
پ.ن: استدلال لعنتی تمثیلی ضعیفه:////
درسته فرمایشت متین ولی دیگه از ۵۵ گیگ که یهو نمیشه ۱۳۰ گیگ😬🥸
حجمِ تکسچرها در نسخههای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سریاکس بالاتر رفته؛ تکسچرها احتمالاً 4K باشند.
نینتندو واقعا بهینه سازی روی کنسول خودش رو خوب یاد گرفته.
چی میشد فضای مورد نیاز کنسول و پیسی هم همینقدر بود
فقط ۱۶ گیگابایت ؟؟؟
اونم با بیشتر از ۱۵۰ ساعت گیم پلی باکیفیت
البته فرقی بین با کیفیت و بی کیفیت نیست هردو حجمشون یکسانه 😶😶😶
اگر متای استارفیلد بالا ۹۰ نشه قطعا این شاهکار گوتیه 🦦
اگه خودش بالای ۹۰ نشه چه ؟
احتمالش خیلی کمه ولی صفر هم نیس ! 😂😂
اونجا رو فکر نکردم 🌚
ردفال اعتماد من نسبت به استارفیلد را پایین آورد؛ میدونم توسعهدهندههاشون یکی نیست ولی نظارت ایکسباکس بر روی استودیوهاش کمتر شده.
بنظرتون تونستن با بهینه سازی حجم رو بیارن پایین تا روی کارتریج های ۱۶ گیگابایتی جا شه تا از کارتریج های با ظرفیت بالاتر استفاده نکنن تا هزینه تولید رو کم کنن یا محتوا بازی رو حذف کردن اضافه کردن و به dlc اضافه کردن ؟ آخه ۲.۲ گیگ برای یه بازی سوییچ عدد قابل توجه می تونه باشه مثلا mario 3d world + bowser’s fury با محتوای به نسبت زیاد کلا ۲.۵ گیگ حجم داره
من که خیلی نگران شدم 😑
بعد از ۶ سال ، عدم پیشرفت گرافیکی اصلا مطلوب نیست . بماند که گرافیک نسخه قبلی در واقع گرافیک wii u بوده نه switch .
بازی های نیتندو رو به خاطر گرافیک نمیخوان
این مقایسه کاملا نادرسته! وی یو یک کنسول کاملا خانگی بود ولی سوییچ در اصل یک کنسول “دستی” است که هنگام استفاده از داک صرفا اورکلاک میشه.
شما تا یک حدی میتونی از تراشه موبایل ۷ سال قبل انتظار داشته داشته باشی.
نکته خوبی بود و جرقه ای شد برای سرچ کردن . حرف شما درسته و من اشتباه کردم .
نینتندو چیکار میکنه که بقیه نمیتونن؟آخه اون دنیای به اون بزرگی چجوری اینقدر حجم گرفته؟
مثل gtav روی کنسول نسل هفت ۱۵/۶حجم شده.اینم با بهینه سازی تونستن ۱۶ گیگش کنن
سال ها بهینه سازی موتور سازنده روی یک سری کنسول با کارکرد مشابه، حجم پایین دیتای گرافیکی به علت رزولوشن و فریم ریت کنسول و سبک هنری بصری بازی، و البته وقت و عشقی که سازنده توی چند فرنچایز اصلی خودش به کار میگیره و زحمت بهینه سازی.
بینشون اون دومیه از همه مهم تره، بیشتر بازی های سنگین روی Switch حدود یک پنجم الی یک چهارم نسخه Steam حجم دارن.
این عشق به کار از همه مهم تره.نگاه کنی میبینی این ماد ساز ها با بودجه کمتر ولی عشق بی نهایت به اثر کاری میکنند که شرکتا نمی تونن