سازنده Elden Ring خواهان تسریع روند انتشار بازیهایش است
فرام سافتور (FromSoftware)، سازندهی Elden Ring، در مصاحبهای با Eurogamer اعلام کرد که میخواهد از این پس بازیهای جدیدش را با فاصلهی زمانی کمتری منتشر کند.
این استودیو هماکنون مشغول کار روی چندین پروژه نظیر Armored Core 6 و بستهی گسترشدهندهی Elden Ring است و فاصلهی زمانی طولانی میان عرضهی عناوین اخیرش باعث شده است که روند انتشار بازیهایش را سرعت ببخشد.
تهیهکنندهی آثار فرام سافتور، یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، میگوید که ذهنیت این استودیو دربارهی توسعهی همزمان چند پروژهی مختلف طی ۱۰ سال گذشته، به خصوص از زمان ریاست هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، تغییر نکرده است. با عدم تغییر این نگرش، سرعت پیادهسازی آن است که باید دگرگون شود.
همواره تلاش کردهایم که چیزی جدید و بدیع خلق کنیم؛ چیزی که در مقام مخاطب نیز برایمان جذاب باشد. بنابراین، این رویکرد دچار تغییر خاصی نشده است. همزمان چند عنوان را توسعه میدهیم و چندین گروه مختلف روی پروژهها کار میکنند. قصد داریم که انتشار عناوینمان را متحول کنیم و از این پس با فواصل زمانی کوتاهتر محصولات نو و هیجانانگیز را ارائه بدهیم.
یاسوهیرو کیتائو
فرام سافتور در گذشته چندین بازی را در سال منتشر میکرد، اما از یک دهه پیش تا کنون، شرایط متفاوتی را شاهد بودهایم. میان انتشار Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice که ۳ سال به طول انجامید، تنها نسخهی ریمسترشدهی Dark Souls و یک عنوان واقعیت مجازی به نام Déraciné منتشر شدند. میان Sekiro: Shadows Die Twice و Elden Ring نیز وقفهای ۳ ساله وجود داشت. اکنون اما، تنها ۱ سال پس از عرضهی Elden Ring قرار است که Armored Core 6 عرضه شود.
امروز تاریخ انتشار Armored Core 6 نیز ۲۵ اوت ۲۰۲۳ (۳ شهریور ۱۴۰۲) اعلام شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
Call of souls: Modern warfare
از این سریعتر ؟
نه ممنون :/
اگه باعث نشه لطمه ای وارد بشه (که بعید میدونم ) چرا که نه
بازی هاش آنچنان خرجی ندارن نه تریلر سینماتیک خاصی ، نه دیالوگ های زیاد چه نوشتنی چه شنیداری نه استفاده از هنرپیشه نمیدونم موشن کپچر اینا واقعیتن قصد تمسخر نیست.
خلاصه یک باس بزار + تعریف و تمجید لیلی مجنون ها میشود فروش بالا و برنامه تسریع در خط تولید./
گیمپلی درگیرکننده، طراحی نقشه و اتصالات محیطی تودرتو، پیچیدگی سیستمهای نقش آفرینی، مکانیکهای جدید مختلف، طراحی هنری خیرهکننده، موسیقی اپیک و حماسی، Lore درگیرکننده و طراحی خلاقانۀ باسها از ظاهر تا الگوی حملات و … = یه باس بذار و تعریف و تمجید. ترول هم ترولای قدیم. بازیای که سینماتیک نیست: اولاً چه نیازی به موشن کپچر آنچنانی داره دوماً اگر روی موشن کپچر تمرکز نداره، به جاش اگر بازی صرفاً اکشن هست باید تایم روی مومنتوم و اکشن لحظه به لحظه بذاره، اگر شوتر اول شخص شخص مثل Doom هست باید تایم روی تعادل طراحی مرحله و جایگیری دشمنان و … بذاره اگر استراتژیک هست باید مدیریت منابع رو بهینه طراحی کنه. همه بازی ها قرار نیست سینماتیک و روایتمحور باشن، یه ذره از این دنیای کوچکی که برای خودتون ساختید بیرون بیاین. چون بازیای موشن کپچر نداره دلیل نمیشه توسعۀ آسونی داشته باشه، برای جذابیت و جذب مخاطب مجبوره روی موارد دیگری تایم بذاره.
آقای کریمی ، فرمایشتون صحیح و درست میفرمایید. و متوجه هستم به چه نکاتی اشاره کردید ولی من از بعد هزینه ها منظورمه نه گیم پلی شما با بازی های AAA دیگه مقایسه فرمایید میبینیم که تفاوت های محسوسی در هزینه ساختشون وجود داره مثلا death stranding یا RED DEAD2 که اونهمه خرج هنرپیشه و فیلم ها در نظر بگیرید تا شبیه سازی طبیعت وغیره مستقیما با هزینه ساخت و مدت زمان ساخت بازی ارتباط داره
حالا این تفاوت ها در هزینه ساخت بازی های فرام سافتور با سایر شرکت ها الزما به معنای برتری رقبا نیست. و من منظورم با موضوع خبر که قصد داره کم تر از سه سال بازی بسازن یعنی کار ساختشون به این دلایل راحتره
لیلی مجنون هم اشاره کردم بحثش مفصل خلاصه ش بگم ELDEN RING کیفیت اونهمه بازخورد در سطح افسانه ایی و خدایانی نداشت یک بازی خوب با نمره ۹.۰ بود
اما SEKIRO واقعا یک شاهکار ۱۰ بود . باس های ELDAN RING خیلی راحت تر و پیچیدگی کم تری با SEKIRO داشتن و خلاصه از بازی قبلی فرام سافتور یعنی سیکرو پایین تر بود فقط محیطش گسترده شده بود .
بازی sekiro و امثالهم یه سری بازی اکشن ادونچر متمرکز هستن که یک مسیر و یک بعد بیشتر ندارن، برای همین پولیش و پیشروی درشون درگیرکننده تر و متمرکز تره ولی بازی ای مثل الدن رینگ که در یک لحظه چندین مسیر جلوی پای گیمر قرار میده مشخصاً تمرکز یه بازی خطی رو نداره. قطعاً نمیشه دو سبک مختلف از ساختار رو با هم مقایسه کرد. مثل این میمونه بگی چرا داخل بازی استراتژیک ارتش کماندارها هر کدوم کیفیت چهرههاشون در حد آرتور مورگان نیست. همینقدر غیرمنطقیه. داخل بازی ای که کاراکتر اصلیش شخصیسازی میشه و ثابت نیست، یا صدها سلاح داره، چجوری مبارزات یا باس هاش رو با یه بازی تک بعدی مثل سکیرو مقایسه میکنید که فقط یه دونه کاتانا داره و سازنده تمام وقتشو صرف بهینه سازی این تک سلاح کرده؟ بازی های نقش آفرینی پیچیدگی هایی دارن که نقاط قوتی به همراه داره و نقاط ضعفی. همونطور که سکیرو باید تک بعدی باشه و الدن نقطه قوتش چند بعدی بودنه، سکیرو متمرکز تره و الدن بعضاً تمرکزش رو از دست میده.
پریروز یک صجبت کوتاه با یکی از دوستان بسیار خوشفکر این سایت داشتم، که دقیقا مرتبط با ادامه های باکیفیت عموما شرقی در برابر ادامه های آبکی و البته همچین برداشت هایی ازشون بود. خلاصه چقدر عجیبه یکی فکر کنه الدن رینگ یا افساته زلدا نه تنها زحمت به مراتب بیشتر از AAAهای سالانه غربی نمی طلبه، بلکه اصلا به کل خرج و زمانی نمی بره! شاید اینکه هنرپیشه سلبریتی صداگذاری سکیرو انجام نداده یا حتی تو زلدا کاراکتر ها صداگذاری هم ندارن یا کیفیت واقع گرایی گرافیکی تو غالب این آثار هدف اصلی سازنده نیست باعث می شه در سطحی ترین بررسی ممکن فرد به چنین اشتباهی بیافته. ولی این هنر خیلی بزرگ تر از اینهاست. حتی اگه از یک چیز خوشتون نمیاد می تونین بفهمید که قدرتش در کجاست و چه نوع زحمات و اهدافی پشتش بوده.
😂😂😂 همین الانش خودت یه پا ناشری هرسال بازی عرضه میکنی و بازی بد نداشتی . ولی جدی جدی وقتشه کلا موتور بازی سازیت رو به روز کنی و گرافیک فنیش رو ببری بالاتر
فقط خدا کنه اون گوشه کنار هم یه نگاه ریزی به دنباله سکیرو داشته باشن
از این میترسم ارمورد کوری نتونه موفقیت بازی های دیگه فرام سافتور رو تکرار کنه
یقینا نمیتونه
این \ این *
شک نکن آخرین نسخه ازین سری همین Armored Core 6 خواهد بود.
قطعا نمی تونه، dlc الدن رینگ از این گیم موفق تر میشه
موفقیت با توجه به سطح انتظارات سازندست که تعریف می شه و البته اهداف اون تیم از ساخت اثر. وعلا اولا در مسئله ارقام اقتصادی عموم بازی های این تیم نیش محسوب می شن و تنها الدن رینگه که فراتر از انتظارات فروشی اینچنینی داره؛ و دوما این تیم مثل سایر استودیو های ژاپنی (یا حداقل گذشتشون) اهدافی اصلی جدا از میزان فروش هم در سر داره. از ساخت سریع و کم خرج دراسین برای خاتمه دادن به قرارداد با سونی گرفته تا تجربه ی احساسی بازیباز که جای دیگه راجع بهش صحبت شده
https://gamefa.com/925578/elden-ring-shadow-of-the-erdtree-10-things-we-want/#comment-2199472
کاش تعداد بازی ها در همه استودیو ها زیاد بشه و همچنین فاصله ساخت دو بازی از یک استویو کم بشه مثل همین استودیو ،
کو راکستار نسل ۷ ؟!
امیدوارم این موضوع روی کیفیت شاهکاراشون تاثیری نزاره
اقا کارشو زودتر را بندازید عجله داریم 😂
اگه بنا به علاقه شخصی باشه من از خدامه مثلا فرام سافتور هر یک سال یه دونه بازی منتشر کنه اما انتشار زود هنگام بازی ها تاثیرات منفی خودش را هم می تونه به همراه داشته باشه
فل مثل نمیشه سطح کیفی مورد نظر را در همه پروژه ها رعایت کرد؛الخصوص با توجه به اینکه چند اثر توسط کارگردان های مختلفی به طور همزمان در فرام سافتور روند توسعه خودشون طی می کنن که قطعا سطح کیفی همه ایده آل نخواهد بود.من دوست ندارم فرام سافتور رویکردی شبیه تیم نینجا در پیش بگیرد،دوست دارم وقتی یک بازی از این کمپانی منتشر می شود اون پیشرفت و قدم رو به جلو را حس کنم.قبلا دیدیم فاصله کم عرضه بین دو اثر بلادبورن و دارک سولز ۳ چه تاثیرات منفی به همراه داشت
واقعا در حال حاضر یکی از بهترین هاست
بازی جدیدش هم چون جدیده ملت جبهه میگیرن علیهش
یک بار که بازیش کنن معتادش میشن
وقتی استودیو ۲۰۰ نفر کارمند داشته باشه (برای مثال) بعد بجای اینکه ۲۰۰ نفر روی بازی کار کنن میان ۴ تا تیم ۵۰ نفری تشکیل میدن که بتونن ۴ تا بازی در سال بدن بیرون بدون ارتقای انجین با همون باگها و مشکلات فنی و گرافیک ۲ نسل عقبتر و بدون سناریو و با کاراکتر های خشک بلوکی و به به و چه چه مریدان میشه فرام سافتور.
من فکر میکردم، اینا مهم نیست هنرمندانه بودن مهمه مثلا . اگر زاویه دوربین «بازی مورد علاقهام» ناکارامده و منسوخ شده مهم نیست، هنریه! ولی وقتی به بازی ای که باهاش ارتباط نمیگیرم میرسیم، هنری بودنش مهم نیست. پس بیام حقیقت رو تغییر بدم و ده درجه بازی های فرام سافتور رو بدتر جلوه بدم، این که نشد تفکر پست مدرنیسم. LMAO
من کاری به بازی ندارم دارم رویکرد شرکت رو میگم.
زمانی که الدن رینگ اون فروش نجومی رو کرد بخاطر اسم نویسنده اش من خوشحال شدم گفتم دیگه فرامسافتور به خودش میاد و انجینش رو ارتقا میده و یه بودجه ای رو اضافه میکنه که مثلاً انیمیشن کاراکترهاش بهتر بشه و یه چندتا سناریو نویس استخدام میکنه که یه سناریوی به بازی هایش اضافه بشه در کنار گیم پلی خوبی که داره اینجوری شاهکار واقعی به بازار عرضه میکنه اما فرامسافتور چیکار کرده؟ میخواد تعداد گیم های رو در سال افزایش بده خب وقتی به به و چه چه ببینه همین کارو میکنه منم بودم همین کارو میکردم. موضوع پست مدرنیسم هم برای این گفتم که یک مسیری طی میشه یک دوره ی مدرن و یک دوره ی کلاسیک بوجود میاد بعد برای اصلاح معایب مدرن و عبور از دوره ی مدرن و استفاده از پتانسیل کلاسیک دوران پست مدرنیسم بوجود میاد آلان این به آثار فرامسافتور چه ربطی داشت خدا میدونه
کیفیت فنی بازی اوکیه. مشکلی وجود نداره. مخصوصا دیزاین هنری بازی که باعث میشه خیلی از مشکلات به چشم نیاد، یکی از مزیت های طراحی هنری منحصر به فرد دقیقاً همین موضوع هست. به طور مستقل هم بازیهای فرام سافتور کاملاً خروجی فنی معمولی ای داره نه افتضاح نه فوقالعاده و بینقص. ترجیح میدم تک تک پروژه هایی مثل سکیرو و بلادبورن و دارک سولز و الدن رینگ رو که کلی خاطره باهاشون دارم دریافت کنم تا این که تایمشون رو روی جزئیات گرافیکی بذارن.
مشکل من با فرام سافتور به گرافیک بازی هایش برنمیگرده به نداشتن سناریوه.
یه چیز جانبی بگم:
با اینکه طرفدار رزیدنت ایول هستم ولی ترسناک ترین بازیی که توی زندگیم بازی کردم بازیی هست به نام: kuon اون زمان نمیدونستم فرام سافتور این اینو ساخته درواقع اصلا استودیو سازنده اش رو نمیشناختم ولی بعدها فهمیدم ساخته فرام سافتور ه. اون زمان که بازیش میکردم گرافیکش زیر خط فقر بود یعنی یک فاجعه ی کامل بود ولی توی ترسناک بودن تا به امروز رودستش ندیدم.
باز میخواد چی بسازه که صنعتو در هم بکوبه.. یه انقلاب دیگه انقلابای پشت سر هم
اگر لطمه به بازی وارد نشه خوبه
ولی فشار آوردن روی تیم ساخت برای زمان عرضه این به بازی صدمه میزنه
دیگه از این سریعتر؟!
اگر اسیبی به کیفیت بازی نزنه عالیه
چیزی نیست فقط یه ذره کرانچ بیشتر میخوان بزارن رو گروهشون
ویروس یوبی سافتیسم و اکتیویژن کال آف دیوتیسم فرام سافتور هم بعد الدن رینگ کارهای خاصش طمع پول نگیره امیدوارم تجربه خوبی نداشتن هر کی این شکل عمل کرده شیرینی پول رو فدای کیفیت کردن کمیت زیاد توجه کردن نتیجه کارهای زیاد ولی همه بی کیفیت امیدواریم باندی نامکو فرام سافتور که خاص هستن خاص بمونن با کیفیت
همین الانشم هر سال داری بازی جدید میدی، فکر کنم گرافیکو از اینی که هست هم میخواد پایین تر بیاره