شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است

شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است

امیرحسین نصرتی
۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است

به گفته شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس بخش توسعه‌دهندگان مستقل پلی استیشن، بازی‌های زیادی در گرفتن چراغ سبز از سونی، شکست خورده‌اند.

شرکت سونی در دو نسل گذشته و با انتشار عناوین AAA بسیار باکیفیتی مانند Marvel’s Spider-Man, Ghost of Tsushima, God of War و The Last of Us Part II عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا گذاشته است. با این وجود اما طبق گفته شوهی یوشیدا، در حالی که این ناشرِ ژاپنی پذیرای ایده‌های جدید است ولی در مقابل، ساخت بازی‌های بسیاری را لغو می‌کند.

شوهی یوشیدا پس از دریافت جایزه BAFTA Fellowship 2023 که بالاترین افتخار مورد اهدای آکادمی محسوب می‌شود، در مصاحبه با رسانه The Guardian، درباره ساخت و توسعه بازی‌های زیر پرچم پلی استیشن صحبت کرد. وی در این‌باره گفت:

پلی استیشن پذیرای ایده‌های جدید است اما بسیاری از آن‌ها شکست می‌خورند. ما نسخه‌های پروتوتایپ می‌سازیم، آن‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم که آیا زمان و منابع بیشتری به آن‌ها اختصاص دهیم یا اینکه پروژه را همین‌جا متوقف کنیم. ما بازی‌های زیادی را لغو می‌کنیم و من معمولاً تلاش می‌کنم تا توسعه‌دهنده را متقاعد کنم که دارم او را از به‌دام افتادن درون این پروژه، نجات می‌دهم.

ما تمایل داریم با افرادی همکاری داشته باشیم که ایده‌های بسیار قدرتمندی دارند؛ ما این افراد را دوست داریم و بنابراین، تلاش برای تغییر یا توقف پروژه‌های‌شان بسیار سخت است. من تا جایی که در توانم بود، سعی کردم که به آن‌ها کمک کنم.

شاید هواداران استودیو بند (Bend Studio)، با شنیدن این سخنان به یاد دنباله کنسل شده Days Gone بیفتند. اما سوال اینجاست که اگر این بازی، یکی از بسیار عناوینی باشد که توسط سونی لغو شده‌‌‌اند، دیگر پروژه‌های کنسل شده‌ پلی استیشن، چه بازی‌هایی بوده‌اند؟

منبع: GamingBolt

dead insideMehregan MTM.O.H.3.E.NPs4gamer18Atomic Soldierred-eyed Banished KnightVisible 6-tigh manABDVDققنوس آسمانOnly RockstarPARASITE EVE 2DARKSIRENA.m.jupiterk_04Young boyAlan WakeS Ghost of SpartaHadesmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سونی دیگه مثل قدیم ریسک پذیر نیست. یک عمرِ داریم میگیم Bloodborne 2 میخوایم ولی انگار نه انگار؛ حتی ریمیکش هم نمیده! متاسفانه از وقتی که جیم رایان رأس کار اومده، سونی تبدیل شده به شرکت شیر دوشی از آی‌پی هاش و گسترش ایدئولوژی غرب.
    بنازم به غیرت ساموراییِ شوهی یوشیدا که، فروش کمتر و ضرر رو به جون خرید، ولی حاضر نشد یک بازی پلی‌استیشن روی پلتفرم بیگانه عرضه بشه!

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)M.O.H.3.E.NKingforsGigachad756Arsoحاج عرفانLove Gameᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟOnly RockstarDark.Elden-Lordmore
    • پلتفرم بیگانه 😂
      یاد یکی افتادم

      ArsoLove GameKieblackTeam Silent.Chris redfieldHades
    • lul-book گفت:

      ریسک پذیر نیست😶
      اول اینکه فرانسویها چندین بخش بازی سازی داره و قرار نیست که همشون روی ساخت سولز لایک کار کنند و احتمالا اونقدر سرشون ساخت اون بازی آرمور ۶ و الدن رینگ گرم بوده که حتی وقت نداشتن روی یک آبدیت ۶۰ فرم کار کنند یا سونی به دلایل افزود قرار داد انجام نداد برای آپدیت ۶۰ فرم البته کلا استودیو فرامسافتور به بهینگی اعتقادی نداره و بلادبورن بخاطر انحصاری پلی استیشن بودن اونقدر بهینگی خوبی داشت و خوش ساخت بود
      البته منضورم از خوش ساخت توهین به بازی های غیر انحصاری فرامسافتور نیست

      بهزاد سالمیk_04
    • Abolfazl گفت:

      بلادبورن ۲ رو باید از میازاکی بخوای

    • Tom گفت:

      اگه قرار بود ریسک پذیر نباشه تو این چند سال بازیایی مثل لست ۲ و ریترنال و ریمیک دیمنز سولز نداشتیم

      بهزاد سالمیlul-book
      • Mahdi Sam گفت:

        ریترنال که هزینه‌ای نداشت با کمتر از یک میلیون نسخه فروش انقدری سود آور بود که پورت بشه برای یه پلتفرم دیگه
        ریمیک دیمون سولز که اتفاقا هیچ ریسکی نداشت
        لست ۲ هم از نقطه نظر سونی که اتفاقا بدون ریسک بود، یه ریمیک از سری سولز که اکثرا هم بازی نکرده بودنش تقریبا هیچ ریسکی نداره
        لست یک اونقدری موفق بود که موفقیت لست دو تضمین شده باشه

        Tom
        • Tom گفت:

          دلیل پورت مگه سود اور بودنه؟😐
          ریترنال سود اور بود که رو پلاس نمیومد
          ریمیک کردن یه بازی خاص پسند که زمان خودشم کم فروخته ریسک نیست؟
          فروش لست تضمین شده بود برای هفته اول ولی این که طرفدار ها پای بازی بمونن هم تضمین شده بود؟ این که بعد ۲ سال ۱۰ میلیون بفروشه در حالی که برای کنسول جدید فقط یه پچ ۶۰ فریم اومده و داستانش انقدر تاریکه تضمین شده بود؟
          چه راحت کارای بقیرو‌ کوچیک میکنیا😂

          • Mahdi Sam گفت:

            ریمیک اساسا ریسک نیست، بازی از قبل ساخته شده و نظر منتقدین رو هم جلب کرده، فن بیس سولزلایک هم به اندازه‌کافی بزرگ هست، جدای از اینکه یه عنوان لانچ بیشتر نیاز داره که شوکیس قدرت اون کنسول باشه تا اینکه جدا فروشش اهمیت خاصی داشته باشه

            آقا بالاخره لست موفق‌ترین عنوان پلی استیشن بود یا نبود؟ به قول خودتون پرافتخارترین بازی بود برای دو سه سال یا نبود؟ واقعا فک می‌کنی ساخت لست دو ریسک بود؟ آره لابد اکتیویژن هم داره با ساخت دنباله کاد ریسک می‌کنه، بلیزارد که اصلا قماربازه قهاره که برای بازی ده سال پیش اکسپنشن میده

            Tom
            • Tom گفت:

              ریمیک یه بازی که زمان خودشم خوب نفروخته ریسک نیست؟
              فن بیس سولز بعد الدن رینگ بزرگ شد
              اره اگه اکتیویژنم یه کاد جدید ساخت و داستان رو انقدر دارک کنه که نصف شخصیتای اصلی یه بلایی سرشون بیاد داره ریسک میکنه و قراره کلی از فنبیس قسمت ۱ بریزه

              • Mahdi Sam گفت:

                فک می‌کنی چقدر خرج داره ریمیک ساختن؟ مخصوصا اگه چیزی غیر از گرافیک رو تغییر ندی؟

                داش تا الان کلا CoD بازی نکردی نه؟ اسم soap, ghost اینا به گوشت نخورده اصلا؟

                فن بیس سولز انقدری بزرگ بود که الان ده ساله بازی‌های سولزلایک از دو بعدی و سه بعدی تو بازار ریخته و اکثرشون هم موفقن, بعد الدن درسته ترکید ولی حتی قبل الدن هم دارک سولز سه بیشتر از ده میلیون نسخه فروخته بود!

                • Tom گفت:

                  بازیو کوبیدن از اول ساختن
                  فقط گیم پلی تغییر نکرده
                  این که یه بازی که معلوم نیست بفروشه یا نه براش یه موتور بازی سازی درست کنی
                  کلی نیرو سرش بذاری
                  دوباره دشمنا و مراحلو طراحی کنی
                  اینا چیزی نیست؟
                  کدوم یکی از شخصیتای کالاف مرگ درد ناکی داشتن؟ اره مرگ گوست و سوپ ناراحت کننده بود
                  ولی درد ناک هم بود؟
                  باعث شعله ور شدن یه انتقام شد ؟
                  داداش فروش ۱۰ میلیونی برای یه بازی که مولتی پلتفرمه و حتی رو سوییچ هم اومده موفقیت حساب میشه؟

    • mahdy گفت:

      بابا دست از سر جیم رایان بردارید منتظرم تا این شوکیس برگزار بشه تا دهن همتون بسته بشه یک جوری صحبت میکنید انگار سونی این نسل بازی خوب کم داده بابا یکم منصفانه حرف بزنید تا اینجای نسل بین سه پلتفرم تا الان همین پلی استیشن زیر نظر جیم رایان بهترن عملکرد رو داشته
      xbox که اصلا بازی نداده
      nintendo که روی شیر دوشارو سفید کرده

      Batman Arkham knightk_04ارباب
    • Peyman گفت:

      ساختن بازی های AAA توی نسل هشت به شدت پر هزینه و پر خرج بوده و شرکتی مثل سونی که به هر حال منابع محدودی داره نمیتونه همیشه ریسک کنه و بازی های گمنام که هنوز هیچ دیدی ازشون وجود نداره رو تولید کنه و هزینه های خیلی زیادی رو از بین ببره مگه اینکه خیلی قوی باشن.طبیعتا میره سراغ مجموعه هایی که از قبل امتحانشونو پس دادن.این اتفاق تو نسل نهم حتی بیشتر هست چون ساخت بازی های بزرگ بسیار بسیار پر هزینه تر از نسل هشت هستن و باید شرکت سازنده از موفقیتش مطمین باشه

      بهزاد سالمی
    • هر چقدرم زجه بزنی فایده نداره ، این گیم شاهکار فقط only on playstation , آره جعبه خوبه فقط با سیاستهای مضخرفش اگه سونی پورت میکرد بلادبورنو برای پیسی شیردوش نبودا ولی خب چون نکرده شیردوشه😂منطقت تو حلقم

      بهزاد سالمیᴘᴏʀɪDKzero
    • پس کلا نارحت نشین وقتی مایکروسافت با دریایی پول چپ و راست ناشر میخره و محروم میشین از اون بازی ها

      NimaTom
    • . گفت:

      نه زمان شاون لیدن خوب بود همه بازی های تولیدی پلی استیشن اکشن-ماجراجویی شده بودن و یک استودیو شوتر ساز رو از بین برد و تبدیل کرد به یک بی هویتی خالص؟
      جیم رایان سرویس پلاس رو تکمیل کرد و توانست حداقل مخاطب خودشو راضی کنه. سعی کرده تا استودیو های شوتر سازی با استعداد های کالاف رو به خدمت بگیره بانجی رو برای گسترش بازی های لایو سرویس خرید بعدشم به بازی های پلی استیشن تنوع بخشید! سونی ریسک پذیری نداره؟ پس ریترنال و دیمن سولز ریمیک چی هست؟

      Mahdi Samبهزاد سالمیBrainiac( خداحافظ )Love GameA.mMaster bladeG-manChris redfieldRedm0ndy.xbox.more
    • راجب بخش اول حرفاتون تا حدود زیادی موافقم ولی بازی مثل returnal نشون از ریسک پذیری بالای سونی داره هنوز و امیدوارکننده است.
      راجب بخش دوم حرفاتون هم کاملا موافقم اما در رابطه با بخش سوم حرفاتون نمیتونم بگم که عرضه بازیای قدیمی ps کار بدی بود شاید پورت بازیایی مثل last و gow کار اشتباهی بوده باشه اما با بازاریابی خوب و پورت های بهینه میتونست سیاسیت خیلی خوبی باشه و باعث بشه مخاطبین بیشتری به سمت ps کوچ کنن برای تجربه نسخه های جدید بازی های ps اما بازاریابی فاجعه و همچنین پورت های فاجعه تر, خودش این فرصت خوب رو تا حد زیادی سوزوند.

    • Broadsmoke گفت:

      جیم رایان مهره غرب و گلوبالیسم در سونی هست که توسط دست های پشت پرده یهودی ها به این جایگاه رسیده

      lul-bookThunderDoom.
    • Clara گفت:

      شاون لیدن با دان متریک رقابت میکرد

      جیم رایان با اسپنسر و گیمپس و بتسدا و اکتیویژن بلیزارد کینگ و بازی های سرویس محور و …..

      بهزاد سالمیBrainiac( خداحافظ )Tom🤘Mohsenj74Master blade.
    • . گفت:

      پی سی که بیگانه و رقیب مستقیم سونی نیست ….. ولی در کل من هم ترجیح میدادم بازی هایی که نماد پلستیشن هستند روی پلتفرم های دیگه نیان چون با این وضعیت پورت و فروش ابهت شون از دست میره

  • الفو گفت:

    باشه تو خوبی اصلا سلطان صنعت گیم تو اما دیگه سر کالاف دیوتی جان مادرت گریه نکن بشین با اون همه استدیویی که خریدی یه چیزی بساز که باهاش رقابت کنه سونی باید رقابت کردنو یاد بگیره نه اینکه مثل یه کودک همچیو برا خودش بخواد

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)lul-bookk_04Mr Hill93Master bladeNimaG-man.Hadesمحمدامین حیدریmore
  • lul-book گفت:

    پس غیر مستقیم تائید شد که اون بازی انحصاری که راکستار برای سونی در دست ساخت داشت و احتمالا دنبال معرفی نشده killzone کنسل شدن
    برای اون بازی راکستار ناراحت شدم چون بنظرم داستان سیاسی خوبی داشت که سونی حاظر به ریسک نشده یا پلی استیشن ۳ دیگه اواخر عمرش بوده سونی حاظر به ریسک نشده برای عرضه یا افزودن و ویرایش قرارداد برای عرضه انحصاری برای پلی استیشن ۴

    k_04Master bladeHasan0930
  • Wounds گفت:

    در صنعتی که هر روز هزینه های تولید افزایش پیدا می کنن و فرآیند ساخت بازی ها طولانی تر می شوند،این رفتار پلی استیشن قابل درکه،نه تنها پلی استیشن بلکه تمامی ناشر ها همچین فرآیند آزمون و خطایی را در مورد محصولات و همکاری هاشون شون انجام می دهند اما نکته قابل بحث در مورد پلی استیشن موضوع سخت گیری غیر معمول این ناشر است،سخت گیری ها تا جایی خوبه و می تونه منجر به افزایش کیفیت محصولات بشه اما جنبه های منفی خودشم داره که شاید مهم ترینش ایجاد فشار مضاعف بر سازندها و لطمه زدن به ایده هاس
    اگه پلی استیشن بتونه انعطاف بیشتری از خودش نشون بده و این اجازه صادر بشه که ایده های بیشتری تبدیل به یک محصول بشن، می تواند وضعیت پلتفرمش چند پله ارتفاع بده.اجازه بده ایده ها توسط گیمرها سبک و سنگین بشوند نه صرفا بر روی کاغذ و توسط تیم تولید و مقامات بالا دستی

    بهزاد سالمیAbolfazl.G-manAhmad_bkKratos
    • آخه تقصیر گیمرها هم هست، یه ایده ریسکی احتمال عدم موفقیتش بالاست. یه ناشر وقتی اجازه میده ایده ها به ثمر بشینه و اونوقت یه بازی با متای قرمز بیاد گیمرها آبروی طرف رو میبرن که چرا بازی متا قرمز دادی. حالا باز گیم پس جای کار روو ایده های ریسکی رو یکم فراهم کرده

      k_04.
  • Abolfazl گفت:

    به نظرم اینکار چندان هم اشتباه نیست
    همینجوری هم آثار مستقل داخل پلی استیشن کمتر به چشم میان و دیده میشن
    بالآخره یکم آزمون کیفی باید باشه تا بازیهای خوب ازش سربلند بیرون بیان

    بهزاد سالمی
  • Dastan گفت:

    من به سونی یه پیشنهاد دارم که نتونه رد کنه
    سری بازی Resistance که سازندش اینسامیاک بوده رو ریمیک کنه!!! پتانسیلش خیلی بالاست

    بهزاد سالمی.k_04
  • به نظر می رسه خودشم از این نکته خیلی بدش نمیاد و حتی به این کار مفتخره 🙄🙄

    Mahdi Samk_04NimaG-manHadesDKzeroTomarminMax22کاکاسنگیmore
  • mahdy گفت:

    خیلی طبیعیه وظیفه هر شرکت کار درستی اینه که بازی هایی رو منتشر کنی که بتونه هزینه خودش رو برگردونه

  • ALIREZA0111 گفت:

    یکی از پروژه های کنسل شده که لو رفته بود بازی دوم ساکرپانچ بود که تم اساسینی داشت
    و خب در مقایسه با گوست باید بگم خوشحالم که لغو شد

    بهزاد سالمیk_04🤘Mohsenj74G-man.A,,shHadesBrainiac( خداحافظ )محمدامین حیدریMax22more
  • تنها بازیی که میدونم همیشه تو حسرتش میمونم دیزگان ۲عه
    الانم دارم بازیش میکنم شصت فریم فورکی واقعا دیگه باگ نداره رو فایو تو رو خدا یوشیدا جان بزار بسازن نسخه دومشو☹️

    بهزاد سالمیارباب
  • الکی هم نیست که بهترین گیمای تاریخ دست سونیه

    بهزاد سالمیk_04DKzero
  • به همین دلیل هم سونی جز بازی با کیفیت و استاندارد چیزی منتشر نمیکنه. امیدوارم سریع تر آی پی های جدید این نسل و بمب ها منتشر بشه. گیمای ساکرپانچ و ناتی داگ رو این نسل دیدنی خواهد بود

    بهزاد سالمیNimak_04The All-Father
  • john117 گفت:

    سونی الان خیلی با استقبال توسعه دهنده ها همراه هست حتی میتونه بسیاری رو نادیده بگیره.سمت مقابل اینجور نیست ایکس باکس مجبوره معدود استودیو هایی که طرفش میان رو جذب کنه ولی با خریدایی که کرده و داشتن ۳ ناشر بزرگ کم کم دیگه کسی نمیتونه نادیدش بگیره
    در حال حاضر سونی باید نهایت استفاده رو از پتانسیلی که داره بکنه.شاید یکم کمتر سختگیر بودن الان بهتر باشه استودیو هارو سمت خودش نگه داره

    بهزاد سالمی
  • Broadsmoke گفت:

    دقیقا همون حرفی که چند پست قبل تر من زدم و بار دیگه به حقیقت پیوست
    تا الآن بالای ۵۰۰ تا لیک و پیشبینی درست داشتم که همشون به واقعیت تبدیل شدن

    همه استودیو های سونی پروژه های داستانی و تک نفره خودشون رو با روی کار اومدن جیم رایان به اجبار کنسل کردن و همشون دارن بازی آنلاین و سرویس محور میسازن و قرار هست سونی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۸ تا بازی سرویس محور فرست پارتی تمام آنلاین عرضه کنه

    Batman Arkham knight.
  • Broadsmoke گفت:

    ایکاش هورایزن هم جزو این لغو شده ها بود.☕

    lostBatman Arkham knightk_04Arman3dgameOnly RockstarDARKSIRENMR.BADGUYMaster bladeNimaAbolfazlmore
  • kiorama گفت:

    هر قانونی این ژاپنیا و شرکتاشون دارن ایران و کشورمون عکسش داره….
    اونجا قبل از تحقق چیزی انقد روش مانور میدن و تیم بررسی میزارن و کلی پیش بینی از هرچی حالا این صنعت گیمشونه انقد متمرکز عمل میکنن اونوقت اینجا اول یه پروژه رو از سر جو شروع میکنن بعد که تموم شد میبینن لزومی نداشته اصن و یا اصن هدر دادن منابع بوده….
    افسوس….
    مشکل از پول مفته یا عقل کم!….
    امان

    بهزاد سالمیNimaAbolfazl
  • . گفت:

    شوهی یوشیدا مدیر خوبی بود ولی پروژه زیاد کنسل کرد برعکس هرمن هولست که خیلی حساب شده تر عمل میکنه

  • Hasan0930 گفت:

    بخش بزرگی از پروژه هایی که سونی ساختشون رو بعد شروع مدیریت جیم رایان در ۲۰۱۹ تایید کرده کوآپ بودن:
    ۱. لست کوآپ
    ۲. هرایزن کوآپ
    ۳. پروژه کوآپ اینسامنیاک گیمز
    ۴. پروژه کوآپ هیون
    ۵. پروژه کوآپ لندن استدیو
    ۶. پروژه کوآپ فایرواک

    بعد برخی برای اینکه مدیریت قوی این مرد رو اثبات کنن تماما به بازی هایی مثال میزنن که قبل جیم رایان سونی ساختشون رو تایید کرده بود
    مثل گاد اف وار رگناروگ
    دیمون سولز ریمیک
    ریترنال
    رچت اند کلنک
    هرایزن دو
    گرند توریسمو ۷
    اسپایدرمن مایلز مورالز
    شروع ساخت تمام این پروژه ها قبل شروع مدیریت جیم رایان در ۲۰۱۹ بود
    بعدش چی؟؟
    ۷۰ درصد پروژه هایی که اجازه ساخت میگیرن کوآپن
    من فقط ۷ تا رو نام بردم ولی ۵ تای دیگه هم هست تازه که استارت تمام این ۱۲ پروژه بعد ۲۰۱۹ و شروع مدیریت جیم رایان بوده
    کار ندارم که همین آقا بود که جپن استودیو داستان محورساز قهار رو بست و ادامه دیزگان رو کنسل کرد
    اسپایدرمن دو هم که قراره امسال بیاد از ۲۰۱۸ و قبل مدیریت رایان ساختش کلیک خورده
    پروژه های داستان محور کمی مانند دث استرندینگ دو و ولورین بعد رایان ساختش کلیک خورده
    یه مقدار منطقی بین باشین آخه

    Batman Arkham knight.
    • Abolfazl گفت:

      آخه لعنتی یکم فک کن
      جیک رایان کیه که ما بخوایم ازش طرفداری کنیم ؟
      والا ما مثل شما نیستیم که فیل اسپنسر رو میپرستید
      جیم رایان هیچ اهمیتی واسه ما نداره
      مورد بعدی اینکه سونی رسما اعلام کرده که قرار نیست از آثار تک نفره و داستانی فاصله بگیره

      .DKzero
    • . گفت:

      لازمه یادآوری کنم مایکروسافت خودش داره کلی لایو سرویس میسازه ؟؟؟
      همین الان هیلو سرویس محوره یا فورزا یا استیت او دیکی اوروایلد و پرفکت دارک و گیرز ۶

      DKzero
      • Hasan0930 گفت:

        تمام بازی هایی که نام بردی در کنار بخش داستانی کوآپ دارن
        و تماما آنلاین نیستن
        تماما آنلاین ها فقط چند پروژه هستن:
        ۱. پروژه زنیمکس آنلاین
        ۲. کانتراباند
        ۳. ظاهرا اوروایلد
        اما پروژه های سونی و اون ۱۲ پروژه تماما آنلاین هستن
        اگه اون طوری که تو میگی باشه من به گوست اف سوشیما و لست پارت وان مثال میزنم اونا هم کنار بخش داستانی کوآپ دارن
        باید پروژه های تماما آنلاین رو مثال بزنی
        تمام پروژه های نینجا تئوری داستان محور
        تمام پروژه های ابسیدین داستان محور
        پروژه های بتسدا استودیوز و مشین گیمز و راوند هاوس هم همینطور

        .
        • . گفت:

          خب اینا هم در کنار بخش داستانیشون بخش آنلاین دارن
          مولتی پلیر The Last of Us که اصلا از نسخه اول هم بوده الان فقط دارن یه بازی جدا میکننش
          ضمنا جنابعالی گفتی کوآپ و سرویس محور منم برات مثال های خود مایکروسافت رو زدم دیگه شرایط تعیین نکردی براش
          به علاوه Grounded مولتی پلیره که برای Obsidian Entertainment هست خود بتسدا هم همین چند روز پیش خبر اومد تو بازی بعدیشون میخوان المان های مولتی پلیر بیارن خبرش هم اینجا کار کردن
          خلاصه اینارو بهت گفتم بگم واسه مایکروسافت هم همین شرایط موجوده به علاوه سونی برخلاف مایکروسافت استودیو هاش چند تیمه هستن و و اگه مولتی میسازن در کنارش به پروژه های داستان محورشون هم میرسن

          Hasan0930
          • Hasan0930 گفت:

            لست اف مولتی پلیر یک چیز تمام و کماله جدای از لست دو هست و فقط این نیست بگی مولتی لست دو هست
            مثل این می مونه بگی فالوت ۷۶ بازی کوآپ فالوت ۴ هست
            این تکه از کلامت خیلی خنده دار بود:

            gamefa
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            گیمفا » بازی ویدیویی » اخبار بازی
            شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است
            امیرحسین نصرتی ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۲۲:۵۹
            “شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است”
            به گفته شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس بخش توسعه‌دهندگان مستقل پلی استیشن، بازی‌های زیادی در گرفتن چراغ سبز از سونی، شکست خورده‌اند.

            تبلیغات
            شرکت سونی در دو نسل گذشته و با انتشار عناوین AAA بسیار باکیفیتی مانند Marvel’s Spider-Man, Ghost of Tsushima, God of War و The Last of Us Part II عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا گذاشته است. با این وجود اما طبق گفته شوهی یوشیدا، در حالی که این ناشرِ ژاپنی پذیرای ایده‌های جدید است ولی در مقابل، ساخت بازی‌های بسیاری را لغو می‌کند.

            شوهی یوشیدا پس از دریافت جایزه BAFTA Fellowship 2023 که بالاترین افتخار مورد اهدای آکادمی محسوب می‌شود، در مصاحبه با رسانه The Guardian، درباره ساخت و توسعه بازی‌های زیر پرچم پلی استیشن صحبت کرد. وی در این‌باره گفت:

            پلی استیشن پذیرای ایده‌های جدید است اما بسیاری از آن‌ها شکست می‌خورند. ما نسخه‌های پروتوتایپ می‌سازیم، آن‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم که آیا زمان و منابع بیشتری به آن‌ها اختصاص دهیم یا اینکه پروژه را همین‌جا متوقف کنیم. ما بازی‌های زیادی را لغو می‌کنیم و من معمولاً تلاش می‌کنم تا توسعه‌دهنده را متقاعد کنم که دارم او را از به‌دام افتادن درون این پروژه، نجات می‌دهم.

            ما تمایل داریم با افرادی همکاری داشته باشیم که ایده‌های بسیار قدرتمندی دارند؛ ما این افراد را دوست داریم و بنابراین، تلاش برای تغییر یا توقف پروژه‌های‌شان بسیار سخت است. من تا جایی که در توانم بود، سعی کردم که به آن‌ها کمک کنم.

            شاید هواداران استودیو بند (Bend Studio)، با شنیدن این سخنان به یاد دنباله کنسل شده Days Gone بیفتند. اما سوال اینجاست که اگر این بازی، یکی از بسیار عناوینی باشد که توسط سونی لغو شده‌‌‌اند، دیگر پروژه‌های کنسل شده‌ پلی استیشن، چه بازی‌هایی بوده‌اند؟

            منبع: GamingBolt

            ۱۱۳

            ۱۲
            M.O.H.3.E.NPs4gamer18Atomic Soldierred-eyed Banished KnightVisible bearded manABDVDققنوس آسمانOnly xboxPARASITE EVE 2DARKSIRENA.mEzio Auditore da FirenzeMortezak_04Gamer boyAlan WakeS Ghost of SpartaHadesmeysambمحمدامین حیدریmore
            Playstation ، PlayStation 5 ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
            PlayStation, ps5, Shuhei Yoshida
            مطالب مرتبط سایت
            “متاکریتیک به نقدهای منفی بی اساس Horizon Forbidden West: Burning Shores واکنش نشان داد”
            متاکریتیک به نقدهای منفی بی اساس Horizon Forbidden West: Burning Shores واکنش نشان داد
            “بازیکنان از احترام به هوش مخاطبین در معماهای Horizon Forbidden West: Burning Shores خوشحال شدند”
            بازیکنان از احترام به هوش مخاطبین در معماهای Horizon Forbidden West: Burning Shores خوشحال شدند
            “نقد و بررسی بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores”
            نقد و بررسی بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores
            “شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد”
            شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
            سونی پلی استیشن “رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند”
            رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
            Resident Evil 4 Remake “آپدیت جدید Resident Evil 4 Remake گلیچِ معروفِ اسپیدران این بازی را از بین می‌برد”
            آپدیت جدید Resident Evil 4 Remake گلیچِ معروفِ اسپیدران این بازی را از بین می‌برد
            “استودیوی اینسامنیاک گیمز بیش از ۵۲۰ کارمند دارد”
            استودیوی اینسامنیاک گیمز بیش از ۵۲۰ کارمند دارد
            “گزارش: نسخه فیزیکی Star Wars Jedi: Survivor برای نصب نیاز به دانلود از اینترنت خواهد داشت”
            گزارش: نسخه فیزیکی Star Wars Jedi: Survivor برای نصب نیاز به دانلود از اینترنت خواهد داشت

            پر بحث‌ترین‌ها
            نقد و بررسی بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores
            مایکروسافت به تصمیم سازمان تنظیم بازار انگلستان اعتراض خواهد کرد
            رسمی: انگلستان جلوی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را گرفت
            اینسامنیاک: برای نمایش بعدی Marvel’s Spider-Man 2 صبور باشید
            هزینه ساخت God of War Ragnarok بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است؛ تقریباً ۵ برابر God of War 3
            متاکریتیک به نقدهای منفی بی اساس Horizon Forbidden West: Burning Shores واکنش نشان داد
            ایکس باکس دومین درآمد سه‌ماهه برتر تاریخ خود را ثبت کرده است
            مدیر عامل Activision Blizzard به خبر بلوکه شدن معامله مایکروسافت واکنش نشان داد
            نقدها و نمرات Star Wars Jedi: Survivor منتشر شدند
            رتروگیم؛ کنسول محبوب سگا و حقیقت‌های جذاب آن
            نظرات
            اُستاد ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۰۷
            سونی دیگه مثل قدیم ریسک پذیر نیست. یک عمرِ داریم میگیم Bloodborne 2 میخوایم ولی انگار نه انگار؛ حتی ریمیکش هم نمیده! متاسفانه از وقتی که جیم رایان رأس کار اومده، سونی تبدیل شده به شرکت شیر دوشی از آی‌پی هاش و گسترش ایدئولوژی غرب.
            بنازم به غیرت ساموراییِ شوهی یوشیدا که، فروش کمتر و ضرر رو به جون خرید، ولی حاضر نشد یک بازی پلی‌استیشن روی پلتفرم بیگانه عرضه بشه!

            ۵۶

            ۱۲۹
            M.O.H.3.E.NKingforsGigachad756Arsoحاج عرفانLove GameNostradamusOnly xboxDark.Elden-LordDARKSIRENmore
            پاسخ
            موز سخنگو ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۱
            پلتفرم بیگانه 😂
            یاد یکی افتادم

            ۳۶

            ۵
            ArsoLove GameKieblackTeam SilentEzio Auditore da FirenzeChris redfieldHades
            پاسخ
            lul-book ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۸
            ریسک پذیر نیست😶
            اول اینکه فرانسویها چندین بخش بازی سازی داره و قرار نیست که همشون روی ساخت سولز لایک کار کنند و احتمالا اونقدر سرشون ساخت اون بازی آرمور ۶ و الدن رینگ گرم بوده که حتی وقت نداشتن روی یک آبدیت ۶۰ فرم کار کنند یا سونی به دلایل افزود قرار داد انجام نداد برای آپدیت ۶۰ فرم البته کلا استودیو فرامسافتور به بهینگی اعتقادی نداره و بلادبورن بخاطر انحصاری پلی استیشن بودن اونقدر بهینگی خوبی داشت و خوش ساخت بود
            البته منضورم از خوش ساخت توهین به بازی های غیر انحصاری فرامسافتور نیست

            ۱۳

            ۲
            بهزاد سالمیk_04
            پاسخ
            Abolfazl ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۸
            بلادبورن ۲ رو باید از میازاکی بخوای

            ۱۱

            ۱
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۲۸
            اگه قرار بود ریسک پذیر نباشه تو این چند سال بازیایی مثل لست ۲ و ریترنال و ریمیک دیمنز سولز نداشتیم

            ۱۳

            ۵
            بهزاد سالمیlul-book
            پاسخ
            skull dark zoro ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۳۹
            مگه بلادبورن ۲ کشک صنعتیه که یهو بخای؟
            خوده خالق باید ایده ای برای ساختش داشته باشه که مسلما با توجه به ایده های دیگه که در ذهن میپرورونه برای آثاره پیشه رو نمیتونه اینکارو به عمل برسونه، بلادبورن ۲ یک توهم بیش نیست و شما نمیخاید اینو قبول کنید که این بازی فقط یکیه مثل Sekiro و Elden ring

            ۶

            ۶
            Ezio Auditore da FirenzeTom
            پاسخ
            mahdy ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۴۳
            بابا دست از سر جیم رایان بردارید منتظرم تا این شوکیس برگزار بشه تا دهن همتون بسته بشه یک جوری صحبت میکنید انگار سونی این نسل بازی خوب کم داده بابا یکم منصفانه حرف بزنید تا اینجای نسل بین سه پلتفرم تا الان همین پلی استیشن زیر نظر جیم رایان بهترن عملکرد رو داشته
            xbox که اصلا بازی نداده
            nintendo که روی شیر دوشارو سفید کرده

            ۲۰

            ۷
            Batman Arkham knightk_04ارباب
            پاسخ
            Peymanre70 ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۴۸
            ساختن بازی های AAA توی نسل هشت به شدت پر هزینه و پر خرج بوده و شرکتی مثل سونی که به هر حال منابع محدودی داره نمیتونه همیشه ریسک کنه و بازی های گمنام که هنوز هیچ دیدی ازشون وجود نداره رو تولید کنه و هزینه های خیلی زیادی رو از بین ببره مگه اینکه خیلی قوی باشن.طبیعتا میره سراغ مجموعه هایی که از قبل امتحانشونو پس دادن.این اتفاق تو نسل نهم حتی بیشتر هست چون ساخت بازی های بزرگ بسیار بسیار پر هزینه تر از نسل هشت هستن و باید شرکت سازنده از موفقیتش مطمین باشه

            ۵

            ۱
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            𝓛𝓮𝓸𝓷 𝓢. 𝓚𝓮𝓷𝓷𝓮𝓭𝔂 ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۵
            هر چقدرم زجه بزنی فایده نداره ، این گیم شاهکار فقط only on playstation , آره جعبه خوبه فقط با سیاستهای مضخرفش اگه سونی پورت میکرد بلادبورنو برای پیسی شیردوش نبودا ولی خب چون نکرده شیردوشه😂منطقت تو حلقم

            ۸

            ۸
            بهزاد سالمیPORIskull dark zoro
            پاسخ
            Lord Crazy ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۹
            پس کلا نارحت نشین وقتی مایکروسافت با دریایی پول چپ و راست ناشر میخره و محروم میشین از اون بازی ها

            ۴

            ۱۴
            NimaTom
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۰:۲۲
            تو چی میگی فشاری ؟😂

            ۵

            ۱
            Nima
            پاسخ
            𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۰۴
            نه زمان شاون لیدن خوب بود همه بازی های تولیدی پلی استیشن اکشن-ماجراجویی شده بودن و یک استودیو شوتر ساز رو از بین برد و تبدیل کرد به یک بی هویتی خالص؟
            جیم رایان سرویس پلاس رو تکمیل کرد و توانست حداقل مخاطب خودشو راضی کنه. سعی کرده تا استودیو های شوتر سازی با استعداد های کالاف رو به خدمت بگیره بانجی رو برای گسترش بازی های لایو سرویس خرید بعدشم به بازی های پلی استیشن تنوع بخشید! سونی ریسک پذیری نداره؟ پس ریترنال و دیمن سولز ریمیک چی هست؟

            ۵۷

            ۱۷
            بهزاد سالمیBrainiacLove GameA.mMasterG-manChris redfieldRedm0ndy.xboxEzio Auditore da FirenzeBaBa Wossmore
            پاسخ
            mahdy ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۱۲
            یکم حرف حساب

            ۳

            ۲
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            Alifz ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۲۴
            خب اکانت نیما هم ظاهرا هک شده 😂

            ۱۹

            ۱
            بهزاد سالمیBrainiacChris redfieldTomk_04Ali_px
            پاسخ
            𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۲۷
            چرا!؟

            ۸

            ۲
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            Alifz ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۳۸
            ندیده بودم از چیزی تعریف کنی 😂

            ۸

            ۱
            بهزاد سالمیTom
            پاسخ
            𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۴۰
            عجیبه.

            ۷

            ۲
            بهزاد سالمیAlifz
            پاسخ
            Alifz ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۱:۰۰
            خیلی. برگام موند خودم ریختم اصن

            ۵

            ۲
            بهزاد سالمیTom
            پاسخ
            𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۱:۰۸
            ای بابا بیا با هم جمعشون کنیم.

            ۶

            ۲
            بهزاد سالمیAlifz
            محمدامین حیدری ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۲۸
            شاید کارهای خوبی کرده باشه اما عملا بازی های ps تو دوره ایشون تا به این جای کار افت محسوسی کردن از لحاظ کیفیت و حتی حرف هایی هم که این چند وقت اخیر زده به هیچ وجه هوشمندانه نبوده البته شان لیدن که اسمش رو اوردین به نظرم محلی از اعراب نداره که بخوایم مقایسش کنیم و موفقیت هایی هم که داشته مدیون دستاورد افرادی مثل یوشیدا در ادوار گذشته بوده.

            ۰

            ۳
            پاسخ
            اُستاد ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۳۳
            اقدامات سونی برای گسترش سرویس Plus، تماما در جهت مقابله با Game pass بود؛ سونی که من میشناسم هیچ جوره حاضر نمی‌شد بازی $۷۰یش رو برای یه سرویس اشتراکی عرضه کنه.
            اون دو مورد عنوانی که هم که در آخر نام بردید تنها عناوین خوب سونی در نسل نهم بودند که در دوران شوهی یوشیدا استارت ساختشون خورده بود.

            ۲۸

            ۳
            Brainiacاز پیروان bloodyblade.RedMasterRedm0ndy.xboxAhmad_TRKratosRezaمحمدامین حیدری
            پاسخ
            اُستاد ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۵۰
            و در آخر فراموش نکنید، اگر جیم رایان انقدر برای پول حریص نبود و the last of us part 1 رو برای PC عرضه نمی‌کرد، الان یک بازی متا زرد در کارنامه ناتی داک نبود!

            ۲۳

            ۶
            بهزاد سالمیBrainiacاز پیروان bloodyblade.RedMasterAhmad_TRKratosGamer boyRezaمحمدامین حیدری
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۲:۵۰
            این که برای pc عرضه کرد مشکل نیست
            این که مسئولیت پورتشو داد دست ایرون گلکسی مشکله

            ۱

            ۱
            پاسخ
            A,,sh ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۲:۰۶
            تنها عناوین خوب؟؟باید میگفتی تنها عناوین هاردکور پسند

            ۱۰

            ۲
            بهزاد سالمیEzio Auditore da FirenzeMaster𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘Tom
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۴۱
            باز حداقل گیمای دوران شان لیدن لگبت نداشت☕

            ولی در کل پلی استیشن بعد از دوران جک ترتون به پایان رسید و الان چیزی جز یک جنازه پوسیده و بی روح ازش باقی نمونده☕

            ۲

            ۱۶
            justgamexbThunderstormNimalul-bookEzio Auditore da Firenzeارباب
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۴۲
            جیم رایان قرار هست از سال دیگه سرویس پلی استیشن اکسترا و پریمیوم رو به دلیل ضرردهی و اینکه دیگه بودجه قرار داد بستن برای آوردن بازی ها رو ندارن تعطیل کنه☕
            اسنادش چند وقت پیش لو رفت☕

            ۲

            ۱۷
            justgamexblostThunderstormNimalul-bookEzio Auditore da FirenzeLove Gameارباب
            پاسخ
            justgamexb ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۶:۴۶
            😻😻😻😻🐇🐇🐇🐰🐰🐰💞💞💞💞😻😻😻😻🐇🐇🐇🐰🐰🐰💞💞💞💞😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🔥😍🔥😍🔥😍🔥😍🔥Nice 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🙌🏻🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😮😮😮😮😍😍😍😍😍😍😍😍❤️❤️

            ۰

            ۰
            پاسخ
            از پیروان bloodyblade.Red ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۸:۲۰
            بقول بلید مهمترین تصمیم جیم رایان مونده هنوز نتیجه ش، یعنی تغییر به فاز دوم پلی استیشنه، تغییر از فاز داستانی به لایوسرویس، تا ۲۰۲۶ قراره ده بازی فرست پارتی لایوسرویس منتشر کنه، این یعنی اکثر استودیوهاش دارن روو لایو کار میکنن

            ۲

            ۳
            Ezio Auditore da Firenze𝕰𝖒𝖕𝖊𝖗𝖔𝖗 𝕹𝖎𝖒𝖆 𝕾𝖍𝖆𝖒𝖘
            پاسخ
            Ezio Auditore da Firenze ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۲:۴۹
            اکثر استودیو های ایکس باکس هم دارن لایو سرویس میسازن جالبه به اونا اشاره نمیکنی !
            بعدشم استودیو ها همشون چند تیمن فقط رو یه بازی کار نمیکنن !

            ۱

            ۱
            پاسخ
            از پیروان bloodyblade.Red ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۸:۲۲
            ریترنال بعله بازی کاملا ریسکی بود که موفقیت تجاری آنچنانی هم نداشت، اما دیمنز سولز ریمیک که ریسک نیست برادرم، ریسک یعنی آی پی جدید و نوآورانه که موفقیت و اقبال عمومیش کاملا نامشخصه. اتفاقا ریمیک و ریمستر دقیقا نقطه مقابل ریسکه

            ۱

            ۴
            Ezio Auditore da Firenze
            پاسخ
            محمدامین حیدری ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۲۲
            راجب بخش اول حرفاتون تا حدود زیادی موافقم ولی بازی مثل returnal نشون از ریسک پذیری بالای سونی داره هنوز و امیدوارکننده است.
            راجب بخش دوم حرفاتون هم کاملا موافقم اما در رابطه با بخش سوم حرفاتون نمیتونم بگم که عرضه بازیای قدیمی ps کار بدی بود شاید پورت بازیایی مثل last و gow کار اشتباهی بوده باشه اما با بازاریابی خوب و پورت های بهینه میتونست سیاسیت خیلی خوبی باشه و باعث بشه مخاطبین بیشتری به سمت ps کوچ کنن برای تجربه نسخه های جدید بازی های ps اما بازاریابی فاجعه و همچنین پورت های فاجعه تر, خودش این فرصت خوب رو تا حد زیادی سوزوند.

            ۱

            ۰
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۵۴
            جیم رایان مهره غرب و گلوبالیسم در سونی هست که توسط دست های پشت پرده یهودی ها به این جایگاه رسیده

            ۱

            ۷
            ThunderstormEzio Auditore da Firenze
            پاسخ
            The All-Father ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۱:۴۷
            پشمام 😂😂

            ۲

            ۱
            پاسخ
            Clara ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۶:۳۸
            شاون لیدن با دان متریک رقابت میکرد

            جیم رایان با اسپنسر و گیمپس و بتسدا و اکتیویژن بلیزارد کینگ و بازی های سرویس محور و …..

            ۱۵

            ۳
            بهزاد سالمیBrainiacTom🤘Mohsenj74MasterEzio Auditore da Firenze
            پاسخ
            . ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۵:۱۲
            پی سی که بیگانه و رقیب مستقیم سونی نیست ….. ولی در کل من هم ترجیح میدادم بازی هایی که نماد پلستیشن هستند روی پلتفرم های دیگه نیان چون با این وضعیت پورت و فروش ابهت شون از دست میره

            ۰

            ۰
            پاسخ
            amirk2m ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۰
            باشه تو خوبی اصلا سلطان صنعت گیم تو اما دیگه سر کالاف دیوتی جان مادرت گریه نکن بشین با اون همه استدیویی که خریدی یه چیزی بساز که باهاش رقابت کنه سونی باید رقابت کردنو یاد بگیره نه اینکه مثل یه کودک همچیو برا خودش بخواد

            ۹

            ۳۱
            lul-bookk_04Mr Hill93MasterNimaG-manEzio Auditore da FirenzeHadesمحمدامین حیدریTom
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۲:۵۲
            سونی باید رقابت کردنو یاد بگیره
            ولی ماکرو چون توان رقابت نداره باید ناشر های گنده صنعت گیمو بخره
            کاملا منطقی

            ۱۴

            ۳
            بهزاد سالمیNimak_04اربابAbolfazl
            پاسخ
            Nima ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۳:۰۹
            😂😂😂

            ۱

            ۰
            Tom
            پاسخ
            Abolfazl ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۸:۰۱
            البته فعلا این مایکروسافته که همه چیو برای خودش میخواد
            لعنتی نصف آی پی های شوتر بزرگ رو با پول خریده

            ۹

            ۱
            بهزاد سالمیTomNimak_04ارباب
            پاسخ
            lul-book ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۲
            پس غیر مستقیم تائید شد که اون بازی انحصاری که راکستار برای سونی در دست ساخت داشت و احتمالا دنبال معرفی نشده killzone کنسل شدن
            برای اون بازی راکستار ناراحت شدم چون بنظرم داستان سیاسی خوبی داشت که سونی حاظر به ریسک نشده یا پلی استیشن ۳ دیگه اواخر عمرش بوده سونی حاظر به ریسک نشده برای عرضه یا افزودن و ویرایش قرارداد برای عرضه انحصاری برای پلی استیشن ۴

            ۳

            ۱۲
            k_04MasterHasan0930
            پاسخ
            Wounds ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۱۸
            در صنعتی که هر روز هزینه های تولید افزایش پیدا می کنن و فرآیند ساخت بازی ها طولانی تر می شوند،این رفتار پلی استیشن قابل درکه،نه تنها پلی استیشن بلکه تمامی ناشر ها همچین فرآیند آزمون و خطایی را در مورد محصولات و همکاری هاشون شون انجام می دهند اما نکته قابل بحث در مورد پلی استیشن موضوع سخت گیری غیر معمول این ناشر است،سخت گیری ها تا جایی خوبه و می تونه منجر به افزایش کیفیت محصولات بشه اما جنبه های منفی خودشم داره که شاید مهم ترینش ایجاد فشار مضاعف بر سازندها و لطمه زدن به ایده هاس
            اگه پلی استیشن بتونه انعطاف بیشتری از خودش نشون بده و این اجازه صادر بشه که ایده های بیشتری تبدیل به یک محصول بشن، می تواند وضعیت پلتفرمش چند پله ارتفاع بده.اجازه بده ایده ها توسط گیمرها سبک و سنگین بشوند نه صرفا بر روی کاغذ و توسط تیم تولید و مقامات بالا دستی

            ۱۴

            ۵
            بهزاد سالمیAbolfazlEzio Auditore da FirenzeG-manAhmad_TRKratos
            پاسخ
            از پیروان bloodyblade.Red ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۸:۲۵
            آخه تقصیر گیمرها هم هست، یه ایده ریسکی احتمال عدم موفقیتش بالاست. یه ناشر وقتی اجازه میده ایده ها به ثمر بشینه و اونوقت یه بازی با متای قرمز بیاد گیمرها آبروی طرف رو میبرن که چرا بازی متا قرمز دادی. حالا باز گیم پس جای کار روو ایده های ریسکی رو یکم فراهم کرده

            ۱

            ۴
            k_04Ezio Auditore da Firenze
            پاسخ
            Abolfazl ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۲۰
            به نظرم اینکار چندان هم اشتباه نیست
            همینجوری هم آثار مستقل داخل پلی استیشن کمتر به چشم میان و دیده میشن
            بالآخره یکم آزمون کیفی باید باشه تا بازیهای خوب ازش سربلند بیرون بیان

            ۳

            ۱
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            skull dark zoro ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۲۳
            چرا یه ایده ی خاص همچون آثاره فانتزی و دارک کشف نمیکنن؟ اکثره عناوین Sony غیر جدی و تاحدودی کودک سالانس
            مثلا همین Stellar blade بیشتر بدرده نوجوون ها میخوره، مطمئنم که درمیون ایده های متعددی که لغو شده قطعاً چیزهای بدرد بخوری وجود داشته اما فرصت ندادن بهشون..
            یه اثره تاریخی و دارک فانتزی با لحنی جدی ازین شرکت با توجه به کیفیت و بودجه ی زیادی که دراختیار توسعه دهندگان میزارن باید ساخته بشه
            نه فقط بازیهای رنگارنگ با داستان سرایی شتاب زده
            و کاراکترهای نچسب. البته بجز لست ۱ و ۲

            ۲

            ۷
            k_04اربابAbolfazlTom
            پاسخ
            Dastan ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۲۳
            من به سونی یه پیشنهاد دارم که نتونه رد کنه
            سری بازی Resistance که سازندش اینسامیاک بوده رو ریمیک کنه!!! پتانسیلش خیلی بالاست

            ۵

            ۹
            بهزاد سالمیEzio Auditore da Firenzek_04
            پاسخ
            The All-Father ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۱:۵۰
            الان زنگ میزنم پیشنهادتو میگم 🗿

            ۴

            ۰
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            محمد نیک حالت جهرمی ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۲۵
            به نظر می رسه خودشم از این نکته خیلی بدش نمیاد و حتی به این کار مفتخره 🙄🙄

            ۷

            ۳۳
            k_04NimaG-manHadesskull dark zoroTomarminMax22کاکاسنگی𝓛𝓮𝓸𝓷 𝓢. 𝓚𝓮𝓷𝓷𝓮𝓭𝔂more
            پاسخ
            Batman Arkham knight ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۳۲
            همچنطور که استیو جابز میگه :
            من به کارهایی که نکرده ام به اندازه کار هایس که کرده ام افتخار میکنم نوآوری یعنی نه گفتن به خیلی چیز ها.

            ۶

            ۲
            k_04
            پاسخ
            𝓛𝓮𝓸𝓷 𝓢. 𝓚𝓮𝓷𝓷𝓮𝓭𝔂 ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۵
            آره به کوری چشم جعبه ها

            ۴

            ۶
            k_04
            پاسخ
            mahdy ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۳۱
            خیلی طبیعیه وظیفه هر شرکت کار درستی اینه که بازی هایی رو منتشر کنی که بتونه هزینه خودش رو برگردونه

            ۳

            ۲
            پاسخ
            ALIREZA0111 ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۳۷
            یکی از پروژه های کنسل شده که لو رفته بود بازی دوم ساکرپانچ بود که تم اساسینی داشت
            و خب در مقایسه با گوست باید بگم خوشحالم که لغو شد

            ۴۴

            ۳
            بهزاد سالمیk_04🤘Mohsenj74G-manEzio Auditore da FirenzeA,,shHadesBrainiacمحمدامین حیدریMax22more
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۵۹
            بلادبورن ۲ و گراویتی راش ۳ هم توسط ژاپن استودیو در دست ساخت بود ولی جیم رایان استودیو رو بست و این عناوین کنسل شدن

            ۵

            ۳۳
            k_04Batman Arkham knightskull dark zoroاربابMasterNimaAbolfazlEzio Auditore da FirenzeHadesمحمدامین حیدریmore
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۲:۵۸
            بلاد بورن ۲ قرار بود ساخته بشه که کنسل شد ؟😂
            جیم رایان ژاپن استودیو رو با تیم اسوبی ترکیب کرد
            که الان استرو پلی روم رو درست کردن

            ۴

            ۳
            k_04skull dark zoroارباب
            پاسخ
            (سهام دار)ArthurMorgan ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۱
            از جمله سایفون فیلتر

            ۱

            ۱
            پاسخ
            سعید پرهیزی ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۲
            تنها بازیی که میدونم همیشه تو حسرتش میمونم دیزگان ۲عه
            الانم دارم بازیش میکنم شصت فریم فورکی واقعا دیگه باگ نداره رو فایو تو رو خدا یوشیدا جان بزار بسازن نسخه دومشو☹️

            ۳

            ۱
            بهزاد سالمیارباب
            پاسخ
            𝓛𝓮𝓸𝓷 𝓢. 𝓚𝓮𝓷𝓷𝓮𝓭𝔂 ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ۲۳:۵۲
            الکی هم نیست که بهترین گیمای تاریخ دست سونیه

            ۶

            ۴
            بهزاد سالمیk_04skull dark zoro
            پاسخ
            Maede.Moonlight ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۰۹
            به همین دلیل هم سونی جز بازی با کیفیت و استاندارد چیزی منتشر نمیکنه. امیدوارم سریع تر آی پی های جدید این نسل و بمب ها منتشر بشه. گیمای ساکرپانچ و ناتی داگ رو این نسل دیدنی خواهد بود

            ۸

            ۱
            بهزاد سالمیNimak_04The All-Father
            پاسخ
            john117 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۲۱
            سونی الان خیلی با استقبال توسعه دهنده ها همراه هست حتی میتونه بسیاری رو نادیده بگیره.سمت مقابل اینجور نیست ایکس باکس مجبوره معدود استودیو هایی که طرفش میان رو جذب کنه ولی با خریدایی که کرده و داشتن ۳ ناشر بزرگ کم کم دیگه کسی نمیتونه نادیدش بگیره
            در حال حاضر سونی باید نهایت استفاده رو از پتانسیلی که داره بکنه.شاید یکم کمتر سختگیر بودن الان بهتر باشه استودیو هارو سمت خودش نگه داره

            ۲

            ۱
            بهزاد سالمی
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۵۴
            دقیقا همون حرفی که چند پست قبل تر من زدم و بار دیگه به حقیقت پیوست
            تا الآن بالای ۵۰۰ تا لیک و پیشبینی درست داشتم که همشون به واقعیت تبدیل شدن

            همه استودیو های سونی پروژه های داستانی و تک نفره خودشون رو با روی کار اومدن جیم رایان به اجبار کنسل کردن و همشون دارن بازی آنلاین و سرویس محور میسازن و قرار هست سونی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۸ تا بازی سرویس محور فرست پارتی تمام آنلاین عرضه کنه

            ۱

            ۵
            Batman Arkham knightEzio Auditore da Firenze
            پاسخ
            Broadsmoke ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۰:۵۹
            ایکاش هورایزن هم جزو این لغو شده ها بود.☕

            ۱۱

            ۳۶
            lostBatman Arkham knightk_04Arman3dgameOnly xboxDARKSIRENMr.BadGuyMasterNimaAbolfazlmore
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۲:۵۹
            هورایزنی که متاش از هیلو اینفینیت بیشتر شده چرا جزو اینا باشه ؟ 😂

            ۱۰

            ۳
            بهزاد سالمیBatman Arkham knightk_04اربابAbolfazl
            پاسخ
            lost ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۵:۱۲
            هورایزن مزخرفترین فرنچایز انحصاری سونیه

            ۰

            ۰
            پاسخ
            Tom ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۹:۳۶
            هست ولی اخه مزخرف ترینشم از خیلی از بازیای دیگه بهتره

            ۰

            ۰
            پاسخ
            do metr ghad daram ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۱:۳۹
            ک بجاشون ادامه ی لگبت بسازه؟

            ۱۳

            ۲۷
            k_04Arman3dgameskull dark zoroاربابOnly xboxDARKSIRENMasterNimaAbolfazlناتاشا کماندو ایکس باکسmore
            پاسخ
            kiorama ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۴:۲۹
            هر قانونی این ژاپنیا و شرکتاشون دارن ایران و کشورمون عکسش داره….
            اونجا قبل از تحقق چیزی انقد روش مانور میدن و تیم بررسی میزارن و کلی پیش بینی از هرچی حالا این صنعت گیمشونه انقد متمرکز عمل میکنن اونوقت اینجا اول یه پروژه رو از سر جو شروع میکنن بعد که تموم شد میبینن لزومی نداشته اصن و یا اصن هدر دادن منابع بوده….
            افسوس….
            مشکل از پول مفته یا عقل کم!….
            امان

            ۴

            ۱
            بهزاد سالمیNimaAbolfazl
            پاسخ
            Ezio Auditore da Firenze ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۶:۵۱
            شوهی یوشیدا مدیر خوبی بود ولی پروژه زیاد کنسل کرد برعکس هرمن هولست که خیلی حساب شده تر عمل میکنه

            ۱

            ۱
            پاسخ
            Hasan0930 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۰۸:۱۰
            بخش بزرگی از پروژه هایی که سونی ساختشون رو بعد شروع مدیریت جیم رایان در ۲۰۱۹ تایید کرده کوآپ بودن:
            ۱. لست کوآپ
            ۲. هرایزن کوآپ
            ۳. پروژه کوآپ اینسامنیاک گیمز
            ۴. پروژه کوآپ هیون
            ۵. پروژه کوآپ لندن استدیو
            ۶. پروژه کوآپ فایرواک

            بعد برخی برای اینکه مدیریت قوی این مرد رو اثبات کنن تماما به بازی هایی مثال میزنن که قبل جیم رایان سونی ساختشون رو تایید کرده بود
            مثل گاد اف وار رگناروگ
            دیمون سولز ریمیک
            ریترنال
            رچت اند کلنک
            هرایزن دو
            گرند توریسمو ۷
            اسپایدرمن مایلز مورالز
            شروع ساخت تمام این پروژه ها قبل شروع مدیریت جیم رایان در ۲۰۱۹ بود
            بعدش چی؟؟
            ۷۰ درصد پروژه هایی که اجازه ساخت میگیرن کوآپن
            من فقط ۷ تا رو نام بردم ولی ۵ تای دیگه هم هست تازه که استارت تمام این ۱۲ پروژه بعد ۲۰۱۹ و شروع مدیریت جیم رایان بوده
            کار ندارم که همین آقا بود که جپن استودیو داستان محورساز قهار رو بست و ادامه دیزگان رو کنسل کرد
            اسپایدرمن دو هم که قراره امسال بیاد از ۲۰۱۸ و قبل مدیریت رایان ساختش کلیک خورده
            پروژه های داستان محور کمی مانند دث استرندینگ دو و ولورین بعد رایان ساختش کلیک خورده
            یه مقدار منطقی بین باشین آخه

            ۲

            ۷
            Batman Arkham knightEzio Auditore da Firenze
            پاسخ
            Abolfazl ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۱:۲۰
            آخه لعنتی یکم فک کن
            جیک رایان کیه که ما بخوایم ازش طرفداری کنیم ؟
            والا ما مثل شما نیستیم که فیل اسپنسر رو میپرستید
            جیم رایان هیچ اهمیتی واسه ما نداره
            مورد بعدی اینکه سونی رسما اعلام کرده که قرار نیست از آثار تک نفره و داستانی فاصله بگیره

            ۳

            ۲
            Ezio Auditore da Firenzeskull dark zoro
            پاسخ
            Ezio Auditore da Firenze ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۱۱:۳۳
            لازمه یادآوری کنم مایکروسافت خودش داره کلی لایو سرویس میسازه ؟؟؟
            همین الان هیلو سرویس محوره یا فورزا یا استیت او دیکی اوروایلد و پرفکت دارک و گیرز ۶

            ۲

            ۲
            skull dark zoro
            پاسخ
            Hasan0930 ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۲۰:۱۳
            تمام بازی هایی که نام بردی در کنار بخش داستانی کوآپ دارن
            و تماما آنلاین نیستن
            تماما آنلاین ها فقط چند پروژه هستن:
            ۱. پروژه زنیمکس آنلاین
            ۲. کانتراباند
            ۳. ظاهرا اوروایلد
            اما پروژه های سونی و اون ۱۲ پروژه تماما آنلاین هستن
            اگه اون طوری که تو میگی باشه من به گوست اف سوشیما و لست پارت وان مثال میزنم اونا هم کنار بخش داستانی کوآپ دارن
            باید پروژه های تماما آنلاین رو مثال بزنی
            تمام پروژه های نینجا تئوری داستان محور
            تمام پروژه های ابسیدین داستان محور
            پروژه های بتسدا استودیوز و مشین گیمز و راوند هاوس هم همینطور

            ۰

            ۲
            Ezio Auditore da Firenze
            پاسخ
            Ezio Auditore da Firenze ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در ۲۰:۳۸
            خب اینا هم در کنار بخش داستانیشون بخش آنلاین دارن
            مولتی پلیر The Last of Us که اصلا از نسخه اول هم بوده الان فقط دارن یه بازی جدا میکننش
            ضمنا جنابعالی گفتی کوآپ و سرویس محور منم برات مثال های خود مایکروسافت رو زدم دیگه شرایط تعیین نکردی براش
            به علاوه Grounded مولتی پلیره که برای Obsidian Entertainment هست خود بتسدا هم همین چند روز پیش خبر اومد تو بازی بعدیشون میخوان المان های مولتی پلیر بیارن خبرش هم اینجا کار کردن
            خلاصه اینارو بهت گفتم بگم واسه مایکروسافت هم همین شرایط موجوده به علاوه سونی برخلاف مایکروسافت استودیو هاش چند تیمه هستن و و اگه مولتی میسازن در کنارش به پروژه های داستان محورشون هم میرسن
            انگار خبر نداری تمام استودیوهای مایکروسافت به غیر از ترن تن ۳۴۳ و راوندهاوس و انددلبز و انشینیتیو
            باقی مونده ها ۲ پروژه ای یا چند پروژه ای هستن
            حرفت اینه که هر استودیوی مایکرو فقط در حال توسعه یک بازیه نمی دونم سر واضحات هم باید با برخی بحث کرد

            هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷).
    • lost گفت:

      ینی جیم رایان اینقد احمقه ک بازیای استوری محور رو فدا کنه؟
      مگه ایرانه ک فقط ب حرف ینفر باشه و هر چی بگه همون باشه .هزاران نفر تو شرکتن.

  • Ruby گفت:

    همچین چیزایی جزیی از صنعت گیمه

    بهزاد سالمیDKzero
  • اتفاقا نینتندو هم خیلی تلاش کرده قبلا که جلوی اینکه دولوپرها توو دام پروژه بدشون بیوفتن رو بگیره، مثلا وقتی میازاکی ایده سولز رو داد نینتندو گفت خاک بر سرت سگ بازی نمیکنه اینو، ولی میازاکی احمق همون ایده ناموفق رو ادامه داد و بازی ناموفق الدن رینگ هم که بتازگی در همون سبک داغون منتشر شد

    Mahdi Sam.
    • Abolfazl گفت:

      اصلا هم مهم نیست که سری سولز روی کدوم پلتفرم متولد شد 😏

      هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Mahdi Samبهزاد سالمیDKzero
      • Mahdi Sam گفت:

        اصلا هم مهم نیست که این سبک پس از تولد روی اون پلتفرم، مغضوب واقع شد و رها شد و پس از موفقیتش با دارک سولز و از سر نبود انحصاری در اون بازه باز سراغش رفتن و باز در پلتفرم نامبرده کمتر از سه میلیون نسخه فروخت و «دوباره» توسط سونی رها شد

        • Abolfazl گفت:

          هر جور حساب کنی حیات ژانر سولزلایک مدیون سونی و پلی استیشن هست
          اگه سونی از دیمونز سولز حمایت نمیکرد هرگز دارک سولز به وجود نمیومد
          در ضمن دیمونز سولز مغضوب واقع نشد و صرفا بخاطر جدید بودنش کمی حساسیت روش بود
          همچنین این بازی بعد از عرضه در خارج از ژاپن کاملا مورد توجه قرار گرفت و به موفقیت نسبی رسید
          دیمونز سولز یه بازی شکست خورده نبود
          در مورد فروش هم اول اینکه سونی دیگه مسئول فروش بازی نیست و به اندازه کافی ازش حمایت کرد
          و دوم اینکه فروش ۳ میلیونی برای یه بازی هاردکور انحصاری شکست محسوب نمیشه
          یه جوری میگی انگار بقیه بازی های سری سولز هر کدوم ۲۰ میلیون نسخه فروختن
          سری دارک سولز با وجود عرضه روی ۳ پلتفرم کمتر از ۳۰ میل فروش داشته و همه نسخه هاش هم کمتر از ۱۰ میل فروش کردن
          مطمئنا اگه بلادبورن هم روی ۳ پلتفرم عرضه مییشد حداقل اندازه بقیه بازی های فرام سافتور فروش میکرد

          • Mahdi Sam گفت:

            دیمون سولز یه بازی شکست خورده بود، اخبارش هم در سراسر اینترنت موجوده، در کل بازی بیشتر از یه میلیون فروش نداشت و اصلا دلیل اینکه فرام سمت باندای نامکو رفت به عنوان ناشر عدم حمایت سونی بود، بعد از موفقیت دارک سولز یک دوباره سعی کرد با سونی همکاری کنه ولی حتی یکی از بهترین آثار فرام هم روی پلی ۴ در بازه زمانی بسیار خالی اون دوره حتی ۳ میلیون نسخه هم نفروخت

            چجوری میگی کم نیست؟ در همون بازه زمانی هم دارک سولز یک و هم دارک سولز سه بیشتر از ده میلیون نسخه فروختن (دارک سولز دو موفق نبود)، در اهمیت ندادن سونی به بلادبورن هم همین بس که نه روی پی‌سی پورت شد نه حتی یه پچ شصت فریم برای نسل نه براش اومد

            اینو نمیگم که بگم سونی در حق فرام بد کرد، حرفم اینه که فرام به خاطر خودش به اینجا رسید وگرنه نه سونی ازش حمایت کرد، نه فن بیس سونی روی خوشی بهش نشون داد

            Abolfazl
    • lost گفت:

      طرف صد تا بازی سولز ساخت تا یدونه الدن رینگ موفق شد.کاملا منطقی .بازی شبیه سازی مردن و کشته شدن

      هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    شوهی عزیزم از وقتی رفتی سونی لگبت پرست شد 😞

    Gigachad756
شوهی یوشیدا: پلی استیشن بازی‌های بسیار زیادی را لغو کرده است