بازیکنان از احترام به هوش مخاطبین در معماهای Horizon Forbidden West: Burning Shores خوشحال شدند
عدم راهنمایی ایلوی (Aloy) در حل معماهای Horizon Forbidden West: Burning Shores، احترام و تحسین بسیاری از بازیبازان را بهدست آورده است.
پس از انتشار بسته الحاقی Burning Shore برای عنوان Horizon Forbidden West، بسیاری از مخاطبان این اثر بهسرعت متوجه شدند که ایلوی در حل معماهای بازی، دیگر به پرحرفی گذشته نیست و به هوش و ذکاوت حداقلی پلیر، احترام میگذارد. چنین اتفاقی موجب شد تا بازیبازان در فضای مجازی هیجانزده شده و به تمجید این خوشآمد، بپردازند.
البته ممکن است موضوع کمصحبتی ایلوی، بهدلیل کمتر بودن پازلها نسبت به بازی اصلی باشد اما اینطور بهنظر میرسد که نظرات و حواشی منفی حول God of War Ragnarok، اثر بهشدت موفقِ دیگر خانواده پلی استیشن، روی استودیو گوریلا گیمز (Guerrilla Games) نیز تاثیرگذاشته است و توسعهدهندگان، برای حل معماها فرصت بیشتری به بازیکنان میدهند.
یکی از کاربران ردیت بهنام “Petran1420” در اینباره میگوید:
صادقانه بگویم، گاهی اوقات ۴۵ ثانیه یا بیشتر طول میکشید تا متوجه شوم چطور باید مراحل پلتفرمینگ و پازلهای الکتریکی را پشتسر بگذارم و تنها وقتی کارم تمام میشد، متوجه میشدم که هی، ایلوی بلافاصله به من نگفت که چکار کنم! این واقعاً خوب بود.
“Animator_K7” اضافه میکند:
من در یکی از معماهای ماموریت Gildun گیر کردم، اما مشکلی نیست، خودم در نهایت توانستم آن را حل کنم. [در آن هنگام] از تغییرِ ایجاد شده، قدردانی کردم.
درواقع، چقدر خوب است که وقتی مشغول بازی هستیم، در همان ثانیههای اول حل یک پازل، پاسخ آن از طُرُق گوناگون برای ما لو نرود. حقیقتاً اگر یک بازی به شعور و ذکاوت ما احترام بگذارد و اجازه دهد تا بهشکلی معنادار و راضیکننده، خودمان درگیر معماها شویم، چقدر میتواند لذت بخش باشد.
البته احترام به فهم مخاطب، لزوما به معنای از میان بردن اشارهها و کمکها برای حل یک معما نیست. برخی افراد به دلایلی مختلف، واقعاً توانایی پشتسر گذاشتن پازلها را ندارند. در گذشته که خبری از فضای مجازی نبود، بسیاری از بازیبازان ممکن بود ماهها روی یک معما گیر کنند و برخی، تا زمانی که راه حل را از دوست یا بازیکنی دیگر نمیپرسیدند، موفق به گذر از مرحله نبودند. در این مواقع، کمکِ خود بازی میتواند بسیار مفید باشد و اتفاقا نکتهای مثبت و مزیتی سودنی است؛ اما زمانی که بازی، به پلیر کمتر از چند دقیقه برای فکر کردن فرصت میدهد و سپس شروع به راهنماییهای پیاپی میکند، دیگر هیچ نکته مثبتی وجود نخواهد داشت.
ضمناً برخی افراد نیز بهدلیل ناتوانیهای جسمی قادر به حل معماها نیستند و به راهنمایی نیاز دارند. “Pheoenix_Wolf” در اینباره میگوید:
اگر به من باشد، تغییر ایجاد شده را دوست نداشتم. در نظر داشته باشید که من در حال نابینا شدن هستم و نمیتوام اجسامی که در ارتفاعات یا در گوشههای تاریک قرار دارند را ببینم. آن راهنماییهایی که ممکن است برای شما آزاردهنده باشند، درواقع دلایلی هستند که باعث میشوند من بتوانم بدون کمک خواستن از اطرافیانم، تنهایی و مستقلاً بازی را تجربه کنم.
بنابراین مرز باریکی بین راهنماییهای بهموقع و کمکهای آزاردهنده وجود دارد و شاید بهتر باشد که بازی قبل از شروع، انتخاب میزان سختی پازلها را نیز برعهده مخاطب قرار دهد یا دستکم، مانند آثار استودیو ناتی داگ، دکمهای مختص راهنمایی در حل معماها وجود داشته باشد و در کنار آن، قابلیتهای دسترسی (Accessibility Features) متناسبی هم گنجانده شوند.
Horizon Forbidden West: Burning Shores هماکنون بهصورت انحصاری روی پلتفرم پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. حسین غزالی، در نقد و بررسی این بسته الحاقی، داستان و شخصیتهای آن را «تبلیغاتی» ارزیابی کرده و از طرفی، خلاقیت مراحل فرعی را از نکات مثبت این اثر دانسته است.
منبع: Gamesradar
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
نظرات
یادمه تو نسخه دوم خیلیا ایراد گرفته بودن که ایلوی چرا اینقدر حرف میزنه
خوشحالم که سازنده ها دیدن گیمرها ناراضین از این قضیه و ارزش قائل شدن برا این حرفشون
به خدا یه بازی به اسم لست هست که برای گرفتن جواب معما باید مثلث یا r3 رو فشار بدی
اگر نخواستی هم میتونی فشار ندی
چرا انقدر مقاومت میکنید در برابر گذاشتن این سیستم تو بازیتون 😂
داش ملت انچارتد ۳ رو بخاطر معما های سختش نصفه ول میکردن اونموقع هم که اصلا نت اینا نبود که برن دنبال راه حل
انچارتد ۳ معما هاش خیلی سخته سونی از این میترسه ملت بازیو نصفه ول کنن
واقعا؟😐
معما هاش قابل حل بود
ولی تو لست یا انچارتد ۴ اگه راهنمایی بخوای مثلث میومد ( یا l3) حالا میخواستی میزدی راهنمایی میکرد
یا خودت حل میکردی
نمیدونم چرا بقیه بازیای ps از این استفاده نمیکنن
تو انچارتد ۳ همینم نبود
درست
خوبه که این اشکالات رو برطرف کردن و به خواسته مخاطب ها احترام گذاشتن
ولی ما راضی بودیم پر حرفی های الوی رو تحمل کنیم ولی کل داستان یک دی ال سی رو حول لگبت نچرخونن
از چاله در اومدید افتادید تو چاه واقعا
حالا میدونی چی جالبه؟ بعید میدونم هیچوقت کرکتر MxM بدن. کرکترای زن LGTV (lol) خیلی راحت و آسونن برای marketing. دلیل اصلی شون هم همینه 🙂
سونی همین حرکتی که میگی رو بزودی با جین ساکای تو گوست ۲ خواهد زد
خداروشکر سونی از دیزگان کشید بیرون وگرنه سر دیکان هم یک بلایی می آوردن
این مدلی بخوایم نگاه کنیم، کریتوس هم اخیراً تمایل خاصی به فریا نشون نمیده
و از طرفی، میمیر رو آویزون کرده به پشت کمرش و همه جا با خودش میبرتش… باهاش میگه، میخنده…
آیا…؟!
امیرجان انشاءالله در ایستگاه بعدی(مصر باستان)XD
میمیر رو اوریزون کرده پشتش
اسید ترین جمله ۷ قرن اخیر 🗿
احتمالا تو سریالی که آمازون میسازه مشخص میشه
پیتر هم احتمالا اسپایدرمن ۲ میره با مایلز…😹
اقا امیر حسین از این شوخی ها نکن با کریتوس لطفا
والا توسعه دهندگان PS Studios قبلا سر شوخی رو باز کردن😉
اما کاملا احساستو درک میکنم؛ متوجهم چقدر کاراکتر کریتوس برات مهمه:)
امیدوارم به دل نگرفته باشی:))
نه بابا شوخی بود🤣
مگه سونی قبلا همین کار رو با دی ال سی لفت بیهایند نکرده بود؟😹😹😹
یکی از مشکلاتی که بازی های جدید بهش گرفتار شدن اینه که نسبت به بازی های گذشته به شدت اسون تر شدن تا گیمر های بیشتری بتونن تجربش ( و تمومش ) کنن هر فرنچایزی بازی های جدید ترش رو با نسخه های قدیمی ترش مقایسه کنید متوجه این اتفاق میشید تو همین گاد ۲۰۱۸ یکی از مشکلاتش همین بود که تا میخواستی یکم فکر کنی آترئوس کمکت میکرد توی رگناروگ به شدت اوضاع بدتر بود تا اطراف رو نگاه میکردی برا لوت بم تمام boy عزیز میگفت چیکار باید بکنی
واقعا خوشحالم تو این dlc ( با تمام ضعف هایی که داره ) به این موضوع رسیدگی شده و امیدوارم صدای طرفداران به گوش سازنده ها برسه
بدترین دی ال سی تاریخ
یکی از گیداترین کاربرای سایت
همه پلتفرم ها رو دارم خوشبختانه
حتی همون جعبه رو هم نداری میری با سگا و گیم کیوبت شبا تو تی وی ۲۰ اینچ میشینی بازی میکنی
بدترین ترول گیمفا
بهترین و تاثیرگذار ترین کاربر گیمفا هستم
بمب فرهنگی این سایت من بودم
تو بمب فرهنگی بودی ، تو … فرهنگی هم نبودی
عقدی ترین فرد جهان:
بدترین دی ال سی تاریخ بد ترین سریال تاریخ بدترین بازی تاریخ بدترین کنسول تاریخ فقط نمیدونم چرا تو که ایکس باکس فنی این همه درباره بازی های سونی خبر داری😂😂😂بازیشون میکنی؟یوتوب پلیری😂؟ بعد وقتی میگم حقیر هستی(د) بعضیا بهشون بر میخوره خب چرا وقتی فن ایکس باکس هستید انقدر بی دلیل بازی های سونی رو هیت میکنید😂
گیمای سونی رو پلی میدم تا ترولشون کنم
خوشبختانه همه پلتفرم ها رو هم دارم
خب تو وقتی یه فنبوی متعصب جعبه هستی اجازه نداری بیای بازی های سونی رو هیت کنی
بعدشم سونی لگبت میکنه اصن به تو چه ربطی داره؟
چه خقی دادی میای این شر به پا میکنی
ما سونی رو هر جوره دوس داریم و حرفای تو اصن اندازه بال پشه برامون ارزش نداره
اگه بدترین بود متای ۸۳ نمی گرفت
فشاری جعبه
به یوزرش نگاه کنی متوجه میشی
خودتم میدونی چرا نمرش کم شد
اون واسه کسی اهمیت نداره
اگه دقت کنی خیلی از بازی های که متای ۹۰ به بالا گرفتن یوزرشون نمره بدی گرفته ولی که اون اصن اهمیتی نداره
فقط به این توجه کن که متا هم نمره قابل اعتمادی نیست
فن ایکس باکس به نظر نمیاد، ندیدم از نکات واقعا مثبت پیسی یا ایکس باکس چیزی بگه، وقتی ازشون تعریف میکنه بیشتر تمسخر به نظر میاد
در کل ولی به شعورشون توهین شد
دیزگان ب اون شاهکاری چرا باید کنسل بشه ولی همچین بازی ضعیفی این همه رووش سرمایه گذاری شه
سخترین پازلی که انجام دادین چی بوده دوستان؟
اون معمای معروف تو god of war 3
بهترین پازل ها رو چهار گانه ای اول Gow داشت
کلا سه گانه ی کلاسیک Resident Evil معماهاش واسه منی که به اون کنترل و زاویه دوربین عادت نداشتم خیلی سخت بود.
( جالبیش اینجاست که گیم رو با بازی های NES و امثال contra شروع کنی با ps1 و ps2 ادامه بدی بعد بری رو پی سی cod mw3 رو افتتاح کنی بعد کلی بازی نسل هفت و هشتمی که رو سیستمت قابل اجرا باشه رو بزنی بعد RE4 رو تازه شروع کنی بعد بری برای سه گانه ی کلاسیک لامصب بعد نسخه ۴ و اون اکشن هضم کنترل تانکی و گرافیک پیکسلی برام خیلی سخت بود پیدا کردن آیتم ها و کلید ها و قدیمی بودن بازی رو هم که دیگه اصلا نگم … )
اون پازل dlc ringed city که برای دسترسی به بخش آخر داستان lapp نیازش داری
Tomb Raider گاهی اوقات میرفت روی اعصاب اما وقتی صحبت از سختی معما میشه من هنوزم کابوسای God of War 1 رو می بینم، نمیدونم شاید بخاطر این بود که اون موقع زبان بلد نبودم
جالبه برای این موضوع مسخره احترام قائلید و خبر گذاشتین ولی اصلا به ناراحتی جامعه گیمری از این دی ال سی نپرداختین . البته شاید محدودیت در اطلاع رسانی حول موضوع مد نظر را دارین .
جامعه گیمری؟منظورت یوزر اسکور ۳ هزار نفری با کلی اسپمه یا کامنتای اینجا؟؟؟
جامعه آمارشده بهتر از یوزر اسکور متا نداریم یا من اطلاع ندارم . اینجا هم که چند بچه ریخته اند و اصلا جامعه نیست چه برسد به جامعه گیمری
انچارتد مثلا یه گزینه داشت یکی معما رو نمیتونست حل کنه یا حوصله نداشت اونو میزد حل میشد یعنی به هر تفکر احترام گذاشت این خیلی خوبه دوست داری خودت حل کن حالا یک روز یک هفته یک ماه نخواستی دکمه بزن تمام اسکیپ کن بره ای زمان ما که نه یوتوب اینترنت بود رزیدنت اویل که الان معما هیچ معنی نداره انقدر جوابش کامل تو اینترنت هست اون موقع معماهاش اشکمون درمیآورد اویل سه یادمه یک ماه اون زمان وقت گذاشتم سر یه معما سخت هم بود اونم فامیلمون زبانش خوب بود راهنمایی رو خوند تازه فهمیدم باید چکار کنم هنوز هم اویل پلی میدم اون شیرینی معماها یادم میاد کمک نداشتن ها ناخودآگاه منتظر یه معما سخت حل نشدنی هستم که هیچکس نیست راهنمایی کنه اینترنت هم نیست اون حس خیلی سراغ من اومده میاد یادم میره اما خوب فایده ندارع از یوتوب دیدن خودت حل کنی لذت داره مثل الدن رینگ روح احضار کنی یا مردم بهت کمک کنن اون لذت من خودم زدم رو نداری بازی ساز باید به گیمر اعتماد کنه خودش فضای بازی رو بگرده با کات سین های زیاد یا اصلا حل کردن خود به خود یه معما یا پیدا کردنش تو کات سین بدون اینکه گیمر کاری کنه لذت میگیره نیل دراگ من هم گفت رویکرد جدید ما بیشتر اینه کات سین راهنمایی زیاد مخاطب رو کاهش خواهیم داد عوضش لذت غرق شدن در محیط گشتن حل چالش ها رو اعتماد میکنیم دست گیمر میزاریم نهایت نتونست مثل انچارتد دکمه اسکیپ رد کنه یکی هست حوصله نداره یا نمیتونه حل کنه احساس یأس نا امید ی میگیره ببین تا کجا فکر مخاطب هستن اینه که کاری با کیفیت میشه تمام جوانب در نظر بگیری
قاعدتا اگه معمای توی بازی وجود داره خود بازکن باید راحل اون معما و پازل رو پیدا کنه بنظرم اصلا چیز عجیبی نیست که نیاز به تحسین و تمجید داشته باشه :-\
چیزی که باید باشه
یادمه یه سری میگفتن این بازی شکست تجاری خورد برای همین فروشش اعلام نمیشه چی شد حالا🤔