توسعهدهنده کارکشته Halo Infinite مایکروسافت را ترک میکند
آقای جوزف استیتن (Joseph Staten)، رئیس پروژهی Halo Infinite که در مجموع به مدت ۱۸ سال در مایکروسافت مشغول کار بوده، این شرکت و ایکس باکس را ترک خواهد کرد. مایکروسافت این خبر را رسما تایید کرده است.
جدایی استیتن پایان دوران دوم نه سالهی او در مایکروسافت را رقم خواهد زد. او اخیرا در نقش رئیس خلاق پروژهی Halo Infinite در استودیوی ۳۴۳ اینداستریز مشغول کار بود. سخنگوی مایکروسافت خطاب به IGN در این رابطه گفته:
ما قدردان زحمات جوزف برای فرنچایز Halo و کل مجموعهی ایکس باکس هستیم. ما در ماجراجویی جدید او بهترین آرزوها را داریم.
خود استیتن هم پس از اعلام خبر جداییاش نوشت:
سلام دوستان، من واقعا در حال ترک مایکروسافت هستم. به زودی اطلاعات بیشتر را اعلام خواهم کرد، اما فعلا میخواهم از تمام همکارانم در ایکس باکس برای درک و پشتیبانیشان تشکر کنم.
استیتن به هنگام خریداری شدن بانجی (Bungie) توسط مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ بخشی از آن استودیو بود. او نقش نویسنده و کارگردان سینمایی در دو بازی اول Halo را داشت. استیتن همچنین نویسندهی Halo 3 و Halo Reach بود و نقش مشاور را در توسعهی اسپینآف Halo یعنی Halo Wars ایفا کرد.
پس از جدایی بانجی از مایکروسافت در سال ۲۰۰۷، استیتن به عنوان کارگردان خلاق Halo 3: ODST و همچنین نویسنده و کارگردان خلاق Destiny کار کرد. او در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت بازگشت تا نقش کارگردان خلاق ارشد را در Xbox Game Studios Publishing ایفا کند و همچنین با استودیوهای مستقل برای خلق فرنچایزهایی برای ایکس باکس همکاری کند.
استیتن آن موقعیت را در سال ۲۰۲۰ ترک کرد تا به ۳۴۳ اینداستریز در توسعهی پروژهی به مشکل خوردهی Halo Infinite کمک کند. در ماه ژانویهی امسال گزارش داده شده بود که استیتن ۳۴۳ اینداستریز را ترک خواهد کرد تا به Xbox Game Studios Publishing بازگردد.
خبر جدایی استیتن از مایکروسافت در حالی به گوش میرسد که این شرکت و صنعت بازیهای ویدیویی به طور کل مشغول تعدیل نیرو در ماههای اخیر هستند.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
مدیریت بی نقص مایکروسافت مشاهده میکنید
تقصیر هیچکس نیست نظام سرمایه داری همینه . کلا دنیا همینه یه همیشه یه عده قربانی میشن .
قربانی؟
یه کارمند ساده،یه طراح ساده ،یه برنامه نویس قربانی ساده میشه
نه امثال ایشون و شینجی میکامی
It is what it is
مایکروسافت الان بزرگترین و محبوبترین شوتر بازار یعنی کالاف رو داره دیگه اینجور چیزا و تعدیل نیرو یکی دو نفر براش اهمیتی ندارن
ماکروسافت اگه میتونست آی پی همین بنده خدارو حروم نمیکرد الان با کالاف در حال رقابت بود ، حیف سه گانه اول واقعا حیف
بنظرم هرچه زودتر ۳۴۳ منحل بشه آی پیو بدن اید سافتور بسازه(گیم پلیشو) داستان هم بدن آرکین بسازه
کاش این نظرات تو هیچ وقت اجرایی نشه
بابا به خدا وضع الان هیلو خوب نیست
343 گند زده
چرا ندن اید سافتور
چنتا نویسنده خوب هم براش جذب کنن
دیگه از این کاری که ۳۴۳ با هیلو کرد بد تر نمیشه که
میشه توضیح بدی هیلو دقیقا کجاش ید بود ؟ اصلا پلی ندادی مطمئنم پلی ندادی همینطوری باد هوا اومدی برای خفن نشون دادن خودت اسم هیلو رو آوردی در ضمن کمپین هیلو از بهترین کمپین های شوترهای دنیاست فقط سال اول پشتیبانی مولتی ضعیف بود که از فصل سوم اوضاع درست شده و بزودی پلیرهای بیشتری جذب هیلو میشن
کسی که به اون کمپین بگه بهترین یعنی بازی کرده؟ 🤦
مولتی ضعیف
داستان ضعیف
گرافیک ضعیف
اوپن ورلد ضعیف
تنها چیزی که منو کشوند گیم پلیش بود
این فقط نظر تویه و از نظر من تمامی اینایی که گفتی همشون در بالاترین کیفیت قرار دارن
خب اینم فقط نظر تو هست
از نظر من و خیلیای دیگه اینفینیت اصلا در حد یه پرچمدار نیست
نظر تو با نظر سونی فنا والله اکثر ایکس فنا کلا حال کردن با هیلو فقط نمیدونم سونی فنا که پلی ندادن چرا انقدر سرس فشاری شدن
چشم بصیرت @ دوست عزیز به این راحتیا هم که فکرمیکنی نیست قرار نیست هر استودیویی که شوتر میسازه بتونه هیلو رو هم بسازه هر بازی یک هسته اصلی داره مثل این میمونه شما بگی گاد او وار رو بدیم کپکام بسازه چون دویل می کرای رو ساخته جفتشون سبکاشون هک اند اسلشن یا همین هیلو رو بدیم اکتیویژن بسازه چون کالاف دیوتی رو ساخته هر بازی ریشه و هسته خودش رو داره که باید حفظ بشه درسته این استودیو نسبت به بانجی ضعیف عمل کرده اما بالاخره با هسته اصلی هیلو آَشناس و رو نسخه های مختلفش کار کرده:
.
.
.
.
Halo: Combat Evolved Anniversary
Halo 4
Halo: Spartan Assault
Halo: The Master Chief Collection
Halo: Spartan Strike
Halo 5: Guardians
Halo Wars: Definitive Edition
Halo Wars 2
Halo Recruit
Halo: Fireteam Raven
Halo Infinite
من در جریان کامل مدیریت مایکروسافت نیستم نمیدونم چه قانونایی داره و چجوری استودیوهاش رو مدیریت میکنه آیا تحت فشار میزارشون یا آزادی عمل بهشون میده مشخص نیست اما از اینکه این همه کارمنداش دارن این استودیو رو ترک میکنن یا عوض میشن یا اخراج میشن شاید واقعا مشکل از مایکروسافت باشه نه این استودیو باید به طرف دیگه این قضیه هم نگاه کرد در کل من قضاوتی نمیکنم فقط احتمالات رو در نظر میگیرم
مایکروسافت الان ورشکست میشه.
اخرین میخ بر تابوت این فرنچایز
زنده ای تو؟کی تموم میشی پس؟ تاریخ انقضاتم پیدا نیست اصلا
(به زودی اطلاعات بیشتر را اعلام خواهم کرد) به قول ما لرا یعنی : بعدا سیتون داروم 😂
خبر جدایی استیتن از مایکروسافت در حالی به گوش میرسد که این شرکت و صنعت بازیهای ویدیویی به طور کل مشغول تعدیل نیرو در ماههای اخیر هستند.
–
تعدیل نیرو درسته ولی نه تو این رده دیگه.
الان نمی دونم بگم حیف شد یا اینکه خوشحال باشم. امیدوارم برگرده خونش پیش بانجی.
یاد اون جمله معروف محمود فکری افتادم ((((((:
واقعا هم کارکشته بود
هروقت که از گردن کلفتای اون شرکت لفت میده یعنی با بالا دستیا به مشکل برخورده یا نمیخواد اسمش با بازی بعدی خراب شه امیدوارم هیچکدوم از اینا نباشه
خودت داری میگی علت این موضوع از این دو احتمال خارج نیس
بعد آخرش میگی امیدوارم هیچکدوم نباشه؟؟؟؟؟😂😂
این کارکشته همون کارکشته محمود فکریه یا واقعا طرف خبره اس؟ 😂
باید بره Deviation game
واقعا بدون نظرات تخصصی و کارشناسانه شما مایکروسافت چیکار باید میکرد !
اگر شما نباشید همه باید درشون رو تخته کنند محمد جان
ماکروسافت اصلا قدر بزرگترین ایپی خودشو نمیدونه تو ۲ سال گذشته هیچ تلاش خاصی برای بهتر کردن وضع این فرنچایز نکردن
اصلا اوضاع ۳۴۳ خوب نیست معلوم نیست چیکار میکنن.فکر کنم نذاشتن کارایی رو که میخواد رو انجام بده آخه استتن هنرش تو بخش داستانی بازیاست تا سرویس محور.بعیده با این شرایط به بانجی هم بره اونجا هم فقط بازی سرویس محوره
بزرگترین آیپی مایکروسافت کالاف و الدر اسکرولز هست
حالا به ما که ربطی نداره ولی این داره آبروی مایکرو رو میبره 😂😂
اونوقت فصل سوم بارز با این همه محتوا عرصه شده پس چیه ؟ اوضاع ار فصل سوم کاملا عوض شده و بزودی هیلو به روال عادی برمیگرده البته الآنم رو خود ایکس باکس پر از پلیر و براحتی مچ پیدا میکنه
gears of war رو همیشه به هالو ترجیح میدادم. حتی قدیمی ترین نسخه های gow از جدیدترین نسخه های Halo بهترن
البته نسخه های قدیمی گیرز رو باید با نسخه های قدیمی هیلو مقایسه کنی که هر دو عالی بودن
من هیلو مخصوصا ریچ رو خیلی از گیرز اف وار بیشتر دوست داشتم
ولی الان وضع گیرز اف وار بهتر از هیلو هست
داش اشتب زدی ها ، ک نشون میده حتی بازی نکردیشون . باید میگفتی جدیدترین های گرز رو به قدیمی های هیلو ترجیح میدی . حوصله موشکافی هم ندارم ک توضیح بدم خودت بفهم منظورمو
Gow رو با بازی هالو مقایسه میکنی؟
منطقیه
چی بگم .واقعا حیف
واسه بار دوم میگم خاک تو سرت مایکرو
فصل سومش به یه بلوغ خاصی رسیده
امروز بازی کردم، لذت بردم😍👿
وقتی به جای پرداخت به آی پی خودت و پرورش استودیو ، به دنبال رفتن راه صد ساله تو یه روز و خرید بزرگترین استودیو ها هستی ، صد در صد مشکلاتی به وجود میاد . حیف اینهمه آی پی و استودیو که بهشون پرداخته نمیشه ، امیدوارم در آینده روند کار ماکروسافت تغییر کنه.
یکم صبر کن حالا
هیچ کدوم از ای پی های بزرگ مایکرو مثل اوود هلبلید دو کانتراباند اوروایلد اوتر وردز دو منتشر نشدن
بعد شما قبل انتشار این بازی ها علم غیب داری که شکست می خورن
تک تک آی پی هایی که مایکرو تا حالا منتشر کرده اگه یادت باشه قرار بود شکست سنگین بخورن ولی موفق شدن
پنتیمنت چقدر مسخره اش می کردن اما ۸۶ گرفت
سایکونات دو چقدر مسخره می شد تهش نامزد بازی سال شد
های فای راش قرار بود بازی شبکه پویا باشه اما ۸۹ گرفت
اون از فلایت که قرار بود یه شبیه ساز معمولی باشه ۹۰ گرفت
فرزا هرایزن پنج موفق شد
هیلو اینفینیت یکم مشکل داشت فقط اونم بیشتر تو کوآپ بود
الانم شما میگی قراره اوود شکست بخوره
اوروایلد شکست بخوره
از آخرم تفاوت عدم انتشار بازی با مدیریت ضعیف رو نمی دونی و همش اینا رو با هم خلط می کنی
من اصلا حرفی از آی پی های استودیو های خریده شده توسط مایکروسافت نزدم ، بنده گفتم با این کار صد در صد در استودیوهای داخلی مشکل به وجود میاد ، منظورم آی پی های اصیل ماکروسافت مثل همین هیلو . اونایی که شما نام بردی چه موفق بشه چه نشه کار استودیو سازنده بوده مگه ماکرو نقشی توی ساختش داره؟ فکر کنم نظر بنده را درست نخوانده بودی دوست عزیز.
کارو نکشت
نویسنده هیلو ۳ و ریچ
به همین راحتی رفت😳
ماکرو میدونه داره با xbox چیکار میکنه یا نه؟
متاسفانه یک ضعفی که مایکروسافت داره اینکه واقعا قدر فرست پارتی های خودش الخصصوص پرچمداراش رو نمیدونه یعنی هیچ بازاریابی بزرگی براشون انجام نمیده آخه بگیم اگر پول نداشت یک چیزی نمیدونم چرا اینکارو انجام نمیده واقعا درک نمیکنم مثلا میتونه یک مجسمه یا یک ماکت زیبا از مستر چیف درست کنه بزاره تو سطح شهر یا پوستراشو بزنه تو متروها فورزا هم همینطور، به رقیبش سونی نگا بکنید چیکار میکنه مثلا رگناروک رو ببینید تبر کریتوس رو درست کرد گذاشت تو شهر پتک ثور رو درست کرد تو سطح مترو پوستراشو درست کردن حتی کنسولش همینطور ماکت PS5 رو درست کرد واقعا نمیدونم مایکروسافت چرا یکدوم از اینکارا رو انجام نمیده خداروشکر ندار هم که نیست انقدر داره که تا اجدادش هم میتونه ساپورت کنه نینتندو هم همینطور اونم هیچ بازاریابی بزرگی واسه بازیاش انجام نمیده شایدم جفتشون انجام میدن لابد من ندیدم، امیدوارم با این خونه تکونی که تو استودیوی ۳۴۳ اینداستریز داره انجام میده این فرانچایز رو برگردونه به اون چیزی که لایقشه چون واقعا حیفه امثال فرانچایزهایی مثل هیلو، گیرز او وار، گاد او وار، رزیدنت اویل و… همه اینا ستون های صنعت گیم و یادگارای دوران کودکی ما هستن اگر نباشن انگار یک چیزی تو صنعت گیم کمه، امیدوارم دوباره برگرده به اوج و شاهد رقابت قشنگی بین سه تا کمپانی بزرگ صنعت گیم باشیم چون هرچی رقابت بیشتر و بزرگ تر باشه به نفع ما گیمرا خواهد بود
آرون گرینبرگ رو باید عوض بکنن
مدیر بی لیاقت بازاریابی ایکس باکسه
برو اینستاگرامش هر روز عکس میزاره که رفته تفریح های سنگین
معلوم نیست چه غلطی می کنه
Hasan0930@ که اینطور امان از این مدیرای بی لیاقت پس آدم مناسبی رو واسه اینکار انتخاب نکردن امیدوارم پس هرچه زودتر عوضش کنن یک آدم کار درست بیارن جاش تا بیشتر از این کارخرابی نکرده
وقتی فردی مرکوری مرد ، کویین هم مرد . هرکسی یه چیزی ازش خوند و رفت (اکسل رز . ادام لمبرت . التون جان . جورج مایکل و … ) . کویین دیگه کویین نشد
وقتی بانجی و اپیک مرد ، هیلو و گیرز هم مرد . هرکسی یه چیزی ازش ساخت و رفت (۳۴۳ آی . پیپل کن فلای. کوالیشن های و …) . هیلو دیگه گیرز نشد 🙄
هرچی زدی جنسش خوب بوده !
هر روز دوزشو میبری بالا انگاری مواظب باش تو نمک اوردوز نکنی دا
شما هم مواظب باش تو حرف های چرت و پرت اوردوز نکنی دا
گریه کن 🙂
موافقم خیلی موادش بالاس
میخواین یه جوک خوب بشنوین؟
۳۴۳
از جوک گذشته
بیشتر رمز CVV2
سلام و احترام خدمت جناب آقای بوالحسنی.
امروز میخواهم با شما درباره Joseph Staten در صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کنم.
نیازی به گفتن حرفهای تکراری درباره مدیریت بخش سرگرمیهای Microsoft و عملکرد سری عناوین HALO نیست. چیزی که عیان است نیازی به بیان نیست.
اول از هر چیزی برای شخص Shinji Mikami که روزی شرکتی که خود تأسیس کرده بود را ترک کرد، و در نهایت برای Joseph Staten که در آینده در هر جایی مشغول به کار خواهد شد آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.
قبل از هر چیزی شاید بد نباشد بدانید Joseph Staten فرزند یکی از وزرای ایالت متحده امریکا بود با این حال ایشان تصمیم گرفتند علاوه بر کسب دانش در چندین رشته دانشگاهی، در نهایت از رشته هنر دانشگاه شیکاگو فارغالتحصیل شوند.
یکی از افتخارات ایشان نوشتن داستان کوتاه (در ادبیات جهان به آن Novel نیز میگویند) Halo: Contact Harvest برای رسانه معتبر The New York Times است که در نهایت منجر به قرار گرفتن رتبه سوم پرفروشترین داستان کوتاه این رسانه یا نشریه در آن سال (۲۰۰۷) گردید.
شاید بد نباشید بدانید که Joseph Staten حتی در مقام Director of Cinematics در شرکت Bungie نیز مشغول نویسندگی (حال از نوعی دیگر) بود.
فردی سختکوش که در ابتدای ورود خود به Bungie برای خلق نامهایی که امروزه خیل عظیمی از Gamerها با آن خاطره دارند یعنی Halo: Combat Evolved و قسمت دوم و سوم به صورت هفتگی قریب به ۸۰ ساعت کار میکرد.
ایشان رکورددار ۷۲ ساعت کار مداوم بدون خواب در زندگی حرفهای خود است.
احتمالاً و با توجه به توضیحات فوق متوجه شدهاید که خلق یک محصول ایدهآل لازمه دانش و پشتکار و تلاش فراوان است.
با این حال در رزومه کاری در مقام نویسندگی، نامهای آشنایی همچون ReCore و Crackdown 3 نیز به چشم میخورد.
برای نوشتن پیام فوق تلاش زیادی نشده است و صرفاً از دادههای Wikipedia کمک گرفتهام. با این حال علاقه شخصی خودم به این بزرگ مرد مرا بر آن داشت تا اندکی در مورد ایشان با شما سخن بگویم.
نمیدونم ولی من شخصا با سری halo حال نکردم همیشه برای یک ساعت اولش جالب بوده ، بعد یک ساعت بازیش برام تکراری میشه نسخه اخرشم بنظرم برای انحصاری بودن جالب نبود زیاد ، در کل این نظر شخصیمه
مایکروسافت نه قدر توسعه دهنده هاتو میدونی نه قدر اون آیپی که داری
توسعه دهنده کارکشته هیلو کوشته شد
وای وای ما رفتیم
صد حیف، هزار حیف
شت