حجم بازی Dead Island 2 در پلی استیشن ۵ و ۴ بسیار متفاوت است
صفحهی توییتر PlayStation Game Size حجم دو نسخهی پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ بازی Dead Island 2 را منتشر کرده و از اختلاف آشکار این دو پرده برداشته است.
پیام اخیر این رسانه در توییتر به شرح زیر است:
پلی استیشن ۴: ۱۹.۹۱۶ گیگابایت (نسخهی ۱.۰۲)
PlayStation Game Size
پلی استیشن ۵: ۴۸.۲۱۹ گیگابایت (نسخهی ۱.۰۰۰.۰۰۲)
پیشدانلود: ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین)
عرضه: ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت)
همانطور که مشاهده میکنید، نسخهی پلی استیشن ۵ بازی فضای بسیار بیشتری اشغال میکند. بازیهای حجیمتری نیز در گذشته برای این کنسول منتشر شده است، اما آنچه بیشتر توجهمان را به خود جلب میکند، تفاوت آشکار حجم عنوانی یکسان در دو نسل متفاوت از کنسولها است.
بدیهی است که تجربهی دارندگان پلی استیشن ۵ از بازی از نظر بصری بهتر خواهد بود. اگر استودیوی دامباستر (Dambuster Studios) کار خود را به خوبی انجام داده باشد، سرعت بارگذاری بالا نیز نصیب این افراد خواهد شد. با در نظر گرفتن این خبر، میتوان انتظار داشت که میان حجم دو نسخهی ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان نیز تفاوتی مشابه وجود داشته باشد.
همچنین، اگرچه این بازی در برههای منتشر میشود که گذار از نسل قبل به نسل جدید کنسولها کامل صورت نگرفته است، دامباستر برای ارتقای کیفیت نسخهی نسل نهمی بازی بر اساس انتظارات بازیبازان، تلاش کرده است. چندی پیش نیز اعلام شده بود که فرآیند ساخت بازی زودتر از آنچه انتظار میرفت به پایان رسیده است. در نتیجه، احتمال میرود که انتشار بازی بدون مشکل صورت بگیرد.
بازی Dead Island 2 در تاریخ یادشده برای رایانههای شخصی (استیم)، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
شبیه اویل ۴ ریمیک شده حجم دوبرابری نسل بعد
حجم خوبی داره ، خداکنه کیفیتش هم خوب باشع
قاعدتاً، میبایستی حجم نسخهی پیاسفایو، ۲۰ گیک میبود؛ چرا که پیاسفایو از تکنولوژی «کراکن» برای کم حجم سازی استفاده میکنه. حجم بیشتر به معنیِ کیفیت بیشتر نیست.
چیز گرانتر به معنیِ چیز بهتر نیست.
شاید اون سیستم گوشت و خونریزی که میگفتن رو نتونستن روی نسل قبل پیاده کنن، آخه اونم مگه چقدر حجمش میشد؟ نمیدونم. فعلاً نمیشه دلیلی برای حجم بیشتر از دوبرابریش رو نسل فعلی پیدا کرد، باید ببینیم خودشون چی میگن.
خب این چه طوریه که در بعضی بازی ها حجم PS4 نصف PS5 و در برخی برعکسه ؟! اگه حالت اول اتفاق بیفته در صورتی که کراکن رو هم اعمال کنیم نهایتا حجم ها برابر باید بشه !!
استاد شاید خیلی بیشتر از ۵۰ گیگابایت بوده با کراکن کمتر کردن
دقیقاً. تو خبر بعدی که اومد، گفتن: حجم هر دو نسخۀ نسل هشتمی و نهمی ایکسباکس حدود ۶۷ گیگابایته.
توسعه دهندگان که برای دوتا کنسول از دوتا نسل مختلف کار عرضه میکنن بیشتر بخاطر فروش کار سختی دارن احتمال خراب شدن اون بازی در نسل جدید هست یا استفاده نکردن از ظرفیت کنسول نسل جدید سخت افزار منظوره کراکن قطعا قابلیت خوبی هست و در بازی های گذشته شاهدش بودیم که تغییری در کیفیت قابلیت نداشته اما بازی هایی اینطور که دوتا نسل گذشته جدید عرضه میشن داستان خروجی گرفتن فرق داره انیمیشن ها روان باشه دوربین روان از کات سین به گیم پلی نشان دادن سایه ها انعکاس رفلکس نور به فرض روی یه شیشه جسم براق بافت ها با کیفیت تکسچرها نورپردازی با کیفیت اینارو وقتی میخای تو دوتا نسل سخت افزار متفاوت قوی ضعیف نشون بدی کار سختی و با حجم نسل هشت نمیشه نشون داد اگر برای نسل نه هم تنها عرضه میشد باز اون ایده ها و نشون دادن قابلیت بازی ساز خیلی فرق داره باید دید نتیجه نهایی رو آنقدر اختلاف قطعا بی دلیل نیست امیدوارم اینطور باشه منطق فنی توسعه بازی و پورت کردن رو کنسول نسل جدید اینو میگه اینطور باشه باز برای سری اس به مشکل میخورن برای قابلیت نسل نهمی زمان بیشتری باید بزارن دایینگ لایت دو هم سازندش اولین بار گفت سری اس مشکل توسعه براش هممون از جمله خودم انتقاد کردیم به این حرف اما الان داره مشخص میشه
نمایش اخیرش که خیلی شاخ نبود از لحاظ فنی، باید منتظر موند و دید که چرا تفاوت حجمش تا این حد فاحش… است D:
از یه طرف بازی مهیج و خوبی هست از یه طرف احتمال باگ ها مشکلات فنی و ضعف داستان میره چون تریلر فضای داستان بازی نشون میده اگر داستان خوب داشته باشه نه حالا خیلی شخصیت پردازی درجه یک یه داستان قابل قبول داشته باشه گیم پلی مهیجش خیلی کمک میکنه دایینگ لایت دو واقعاً لذت بخش بود من با تمام وجود وقتی شب به خیابان های آخر زمانی شهر میرفتم انگار جای کاراکتر اصلی بودم و این پارکور مهیج بازی لذت بی نظیر داشت و گیم پلی مهیج درگیری ها با انسان ها و زامبی ها ارتقا وسایل اسکیل ها بی نظیر بود داستان هم قابل قبول خوب بود مخصوصا مرحله اخر واقعا فکر همچین مرحله مهیج رو نمیکردم سورپرایز درجه یکی بود نبرد با باس فایت هیجان قابلیت هایی که به دست آورده بودی سر ذوق میآورد ادمو اینکه هم حس انسان داشته باشی هم جای زامبی باشی دد ایلند هم از همون گیم پلی برخوردار
انگار از کراکن استفاده ای نکردن
wait what
ینی انگار که بازی رو ps4 با کیفیت ۷۲۰ قراره منتشر بشه
20 گیگ اونم ی بازی تو سال ۲۰۲۳
فک کنم قراره شاهد ی سایبرپانک دیگه ایی باشیم رو نسل ۸
دیگه نسل هشت به درد نمیخوره بازیارو مثل گوشت گندیده که قابل خوردن نیس پرت میکنن جلوش
حدودا ۲۸ گیگ فرقه بین نسل هشتمی و نهمی
حالا متفاوت بودن حجم در اکثر مواقع به بهتر بودن و بد تر بودن ربطی نداره
مثلا skyrim با ۱۰ گیگ حجم ۲۰۰ ساعت گیم پلی داره
ولی یه ماد داستانی ۳ ساعته ۵ گیگ هست
این هنر سازنده
موتور بازی
گرافیک بازی
تیمی که بازی رو پورت میکنه و موارد دیگه
و این که احتمال داره حجم بازی رو ps5 بیشتر هم بوده که کمتر کردن
بعدشم این تفاوت نسل هارو هم نشون میده که اگه این حجم برای گرافیک بازی باشه ps5 باید بازی رو رو تنظیمات خیلی بالا تری اجرا کنه
احتمالا ultra
تکسچر با کیفیت خودش ۱۰ گیگ اضافه میکنه
واقعا عجیبه چرا برعکسه؟ فکرکنم استودیو سازنده کلا با تکنولوژی (((کراکن))) آشنایی نداشته اصلا
ما شنیده بودیم قابلیت کراکن حجم بازی رو میاره پایین
دوستان یه سوال داشتم.. من ایکس باکس سری ایکس گرفتم بازی اکانتی ریختم توش… الان میتونم کنسولو ببرم یکی دوتا از بازی ها رو عوض کنن؟ یا مثل کپی خور باید کل بازی ها رو از اول پاک کنن دوباره بریزن؟!
نسخه اولش از استیم گرفتم شروع کردم جالب