Star Wars Jedi: Survivor مرزهای استفاده از تواناییهای Xbox Series X|S و PS5 را خواهد شکست
توسعهدهندگان تمام توان خود را بهکار بردهاند تا Star Wars Jedi: Survivor مرزهای استفاده از تکنولوژیهای کنسولهای نسل نهمی را جا به جا کند.
به تازگی پاول هاتفیلد (Paul Hatfield)، تهیهکننده و جون کار (Jon Carr)، کارگردان فنی Star Wars Jedi: Survivor، در مصاحبهای با رسانه Screen Rant شرکت کرده و مطالب جذابی از بازی جدید استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) به اشتراک گذاشتهاند. طی این گفتگو که شامل صحبت درباره موارد متنوعی میشد، بحث به عناصری رسید که سازندگان آنها را برای بازی اول درنظر داشتند اما درنهایت، به بازی دوم راه پیدا کردند. این دو به سوال مطرح شده، اینطور پاسخ دادند که:
[شخصیسازی] چیزی بود که در بازی اول، شاید حدود ۸۰ درصد ایدههایمان را برایش پیاده کردیم و تیم ما احساس میکرد که اگر وقت بیشتری داشت، میتوانست توسعه آن را بهتر انجام دهد. در این پروژه، از همان روز اول میدانستیم که میخواهیم آن را گسترش بدهیم و این دقیقاً همان کاری است که انجام دادیم. منظورم این است که من در بازی، همیشه با مدل موی مولت این طرف و آن طرف میروم [میخندد]. وقتی میتوانم کال (Cal) مخصوص به خودم را داشته باشم، بیشتر احساس میکنم که در حال تجربه عنوانی از جهان Star Wars هستم؛ مشخصاً او هنوز شخصیت اصلی بازی است و هویت خودش را دارد اما زمانی که پای ابراز احساسات بازیبازها بهمیان میآید، من فکر میکنم این [شخصیسازی] چیز بزرگی است و دیگران آن را دوست خواهند داشت.
در ادامه، سازندگان درباره پیشرفتهای فنی بازی سخن گفتند و اظهار داشتند که در Star Wars Jedi: Survivor، ریسپاون اینترتینمنت مرزهای استفاده از تواناییهای سختافزارهای موجود را کنار زده است:
ما همچنین وسعت و تواناییهای تکنولوژی که خودمان ساختهایم را نیز گسترش دادهایم. اکنون محیط بسیار بزرگتری داریم، زمان زیادی را صرف پیادهسازی سیستم نورپردازی پیشرفتهتری کردهایم و کیفیت و وضوح بافتهای محیطها نیز فوقالعاده بالاست. ضمناً موفق به پیادهسازی موارد بسیار زیادی شدیم که میتوانند تکنولوژی فعلی را جلوتر ببرند.
اگرچه مدل موی کال، بهصورت کلی پیشرفت خیلی بزرگ و چشمگیری محسوب نمیشود اما بهخوبی نشان میدهد که ریسپاون اینترتینمنت تا چه حد میتواند چیزهای متنوع در Star Wars Jedi: Survivor بگنجاند. ضمناً اگرچه پاول هاتفیلد و جون کار، صرفاً کمبود زمان را به عنوان تنها مسئله محدودکننده برای پیادهسازی ایدههایشان و شکستن مرزهای تکنولوژی بیان کردند اما قطعاً این واقعیت که آنها به جای پنج پلتفرم، روی سه پلتفرم کار میکنند و عرضه بازی برای کنسولهای نسل هشتم را کنار گذاشتهاند نیز میتواند یکی از دلایل بسیار مهم و تاثیرگذار پیشرفت اینچنینی Star Wars Jedi: Survivor باشد.
Star Wars Jedi: Survivior در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۸ آوریل ۲۰۲۳) و توسط شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در صورت تمایل، میتوانید سیستم مورد نیاز این بازی را از طریق این نشانی مشاهده کنید.
منبع: Gameranx
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
جزو معدود بازیای EA که بهش امید دارم و حس میکنم از نسخه اول خیلی بهتر میشه
انصافا ۲۰۰ تا مصاحبهکردن تو یه ۱ مصاحبههمه حرفها و توانایی هایه گیمتونو میگفتین دیگه😂
ببنیم و تعریف کنیم هیچی مهم تر از نظر گیمر نیستش تو این صعنت. خلاصه زیاد نمیشه به حرف بعضی از سازندهها که به دنبال هایپو پر کردن جیبپول خودشون هستن اطمینان کرد این اواخر
به نظرم استودیو ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) جای پای استودیو بلوبر تیم (Bloober Team) گذاشته چون زیاد از حد دارن انتظارات رو از این بازی بالا میبرن من نمیخوام بگم استودیو ریسپاون استودیو بدیه یا استاروارز بازی بدیه نه فقط میخوام بگم درسته تعریف کردن و انتشار جزییات جدید از محصولی که میسازی لازمه تجارت محسوب میشه فرق نمیکنه بازی باشه یا گوشی یا کنسول اما از این منظر هم باید بهش نگاه کرد که اگر بیش از حد ازش تعریف بشه و اونی نباشه که میگن ممکنه با سر بخوره زمین چرا؟ چون انتظارات گیمرا میره بالا و نمیدونم چرا بعضی استودیوها این رو در نظر نمیگیرن و بی گدار به آب میزنن نمونش استودیو بلوبر تیم که گفت بازی های جدیدی که قرار است تولید کنیم باید با بازی های بزرگی مثل دلست او آس (The Last of Us) مقایسه بشه این یعنی بی گدار به آب زدن و بی تجربگی و ضعف در مدیریت، من کلا با سری استاروارز نمیتونم ارتباط بگیرم نه با فیلماش نه بازیاش نسخه قبل این بازی یعنی استار وارز: جدای فالن اوردر (Star Wars Jedi: Fallen Order) رو هم تجربه نکردم فقط امیدوارم سازندگان این بازی از پس انتظارات یا هایپی که ایجاد کردن بر بیان و مثل نسخه قبلیش که خیلیا ازش تعریف میکنن بازی قابل قبولی بشه و طرفداران این فرانچایز لذت ببرن
انتظارا بالاس
چرا احساس میکنم دارن هایپ کاذب ایجاد میکنن چون واقعا بازی از نظر گرافیکی آنچنان پیشرفت عظیمی نداشت حالا باز باید صبر کرد دید محصول نهایی چی میشه
سرویسمون کردن با اخبار های این بازی والله
راکستار انقدر مانور رو ردد۲ نداد که اینا رو این میدن انشاله خوب باشه 😐 (خدا رحم کنه)
و اینجا بود که کاربران به قدرت سیب زمینی کوچک و جذاب پی بردند. البته جدا از شوخی، این حرکت مایکروسافت که اومده یه کنسول ضعیف تر عرضه کرده واقعا خوشم آمد. اینا اگه بخوان سخت افزار ضعیف تر را بزارن کنار، سازنده های بازی ها قطعا از کنسول های قویتر سواستفاده میکنن. دیگه همتون دیدین که شاهکار The Last of US روی PC چطوری به زباله تبدیلش کردن، در حالی که Horizon Forbidden West با اون عظمت گرافیکیش روی نسل هشتم همچنان در حال درخششه. چون زحمت کشیدن وقت گذاشتن و بهینه سازی کردن اما آنچارتد سال ۲۰۱۵ روی PC اومد همین بلای Last of US سرش آوردن و باز بهینه نبود.
به نظرم مایکروسافت کار خوبی کرده، اگه قرار باشه حرف از پیشرفت و ارتقای گرافیک باشه اما قشر ضعیف نتونن رو سیستم معمولی یا کنسول نسل قبلی خودشون بازی ها رو اجرا کنن، همون بهتر که فشار وارد بشه به سازنده ها تا قدر مردمی که بابت هر گیم دارن پول خرج میکنن رو بدونن.
ببینیم رو سری اس چ میکنن
نه بابا چرت میگه سیب زمینی جلوی پیشرفت نسل رو گرفته 🗿🗿🤡🤡
نمرات گویای همه چی هست
چیزی که من از تریلر ها دیدم همچین ادعایی رو رد میکنه!
یکی از مشکل بازیسازها تبلیغات اغراق آمیزه که توقع بازیباز رو خیلی بالا میبره اما زمان عرضه پاسخگو این انتظار نیستن و همین باعث عصبانیت گیمر میشه
مثل اتفاقی که برای سایبرپانک افتاد یا اکثر بازی های یوبی سافت
دیگه نسخه سوم چی بشه ! حتما تکان دهنده مرز های نسل ۹/۵ یا ۱۰ باید حسابش کنیم
زلزله واسه خودش
قرارداد ea قراره تمدید شه که بسازه سوم رو هم؟
خودشون از الآن دارن میگن سه گانه !
اگرم قرارداد تموم بشه باید یه جوری تمدیدش کنن
هر بازی که توی نسل جدید بیان از این قانون که میگه (بازی من از تمام قدرت کنسولها استفاده میکند) پیروی میکنند.
قطعا توانایی xsx بیشتر از این حرفاست جو نده
به تنهاترین چیزی که اهمیت نداره پرداختن، یعنی شخصی سازی. کی اهمیت می ده اگه ۲۰۰ تا لباس مختلف وجود داره. این بازی Action\Adventure نه RPG. همون بازی اولم کلی شخصی سازی داشت که من به شخصه به ندرت استفاده کردم. محیط های کوچیک تر ولی با جزئیات تر روهم ترجیح می دم. بازی اول توی بخش داستان مشکل داشت و ضعیف بود و باید توی این نسخه تمرکزشون رو روی ایجاد یه داستان بهتر و یه تجربه سینماتیک تر می زاشتن.
جوووووون!!!
گیم پلی شو که دیدم
گرافیکش خیلی خوب ، گیم پلی بازیشم روان بود فقط باید یک خورده روی فیزیک کار کنن و همچنین سیستم قطع عضو پیشرفته تری استفاده کنن ، بازی موفقی میشه
یکش که با وجود این همه تعریفی که ازش کردن بازی کردم و خوشم نیومد فقط تکه اخرش حضور دارک ویدر جالب بود. نسخه دوم اصلا برام جذاب نیست حتی اگر رو گیم پس هم بیاد ممکنه نصبش نکنم
اگر بتونین مثل کپکام یه گرافیک خفن بزارین و جوری بهینه بکنین که ۴k ۶۰ فریم با ریتریسینگ اجرا بشه خیلی عالی میشه
مگه میشه بازی های استار وارز بد باشن ؟😍 به امید موفقیت
هایپ بالا
نمیدونم روی سری ایکس بگیرم یا روی پلی ۵ باتوجه به اینکه روی گیم پس فعلا نمیاد … باید دید بافتها مهمترن یا سرعت لودینگ البته مایکرو یه کم سر سرورهاش اذیت میکنه شایدم تو آینده کلا دسترسی به بازیهاش دچار مشکل بشه