آنریل انجین ۵ تولید سهگانه جدید The Witcher را آسان میکند
به گفته مدیرعامل شرکت سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED)، انتقال فرآیند تولید بازیها روی آنریل انجین ۵ باعث تسهیل در ساخت سهگانه جدید The Witcher خواهد شد.
شرکت سیدی پراجکت رد حدود یک سال پیش اعلام کرد که موتور داخلی RED را کنار گذاشته است و کل خط تولید خود را به آنریل انجین ۵ انتقال خواهد داد. این توسعهدهنده لهستانی در ادامه تایید کرد که نسخه اصلی بعدی سری The Witcher با نام رمزی Project Polaris، اولین بازی این استودیو خواهد بود که با استفاده از انجین جدید شرکت اپیک گیمز (Epic Games) ساخته میشود.
به تازگی آدام کشینسکی (Adam Kiciński)، مدیرعامل سیدی پراجکت، در یک کنفرانس ارائه عملکرد مالی اخیر به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که چگونه استفاده از آنریل انجین ۵ میتواند به پیشرفت این شرکت در ساخت بازیهای آینده کمک کند.
به گفته کشینسکی، اعضای سیدی پراجکت هنوز در حال طی کردن فرآیند آشنایی با انجین جدید هستند. وی همچنین توضیح داد با وجود اینکه تغییر انجین باعث سرعت بخشیدن به روند ساخت پروژهی Polaris نشده اما میتواند تولید دنبالههای آن را بسیار راحتتر کند. این مدیرعامل در ادامه خاطرنشان کرد که تغییر به آنریل انجین ۵ همان دلیل اصلی به شمار میآید که سیدی پراجکت قبلا اعلام کرد قصد دارد کل سهگانه جدید بازیهای The Witcher را در ۶ سال عرضه کند.
آدام کشینسکی در ادامه توضیح داد:
ما در حال آمادهسازی همهچیز در بخش خط تولید و انجین هستیم. برخی از توسعهدهندگان هنوز در حال یادگیری فناوریهای آنریل انجین ۵ هستند و در عین حال، تیمهایی وجود دارند که با شرکت اپیک گیمز همکاری نزدیک دارند تا بتوانند روی تمام مواردی که برای بازی نقشآفرینی، روایتمحور و جهانباز آینده ما مهم است، کار کنند. با اینکه تغییر انجین قطعا باعث کاهش سرعت تولید پروژه Polaris ما نشده اما فرآیندهای توسعه را نیز تسریع نخواهد کرد. با این وجود برای پروژههای بعدی، احتمال میدهیم که روند تولید بسیار آسانتر شود. این یکی از دلایلی بود که میگفتیم میخواهیم سه بازی بزرگ بعدی The Witcher که با انتشار پروژه Polaris که همان The Witcher 4 است شروع میشود را در مدت ۶ سال عرضه کنیم.
در ماه مه سال گذشته، شرکت سیدی پراجکت رد تایید کرد که بازی The Witcher 4 در مرحله پیشتولید قرار دارد و بیش از ۱۰۰ نفر روی آن کار میکنند. در همین حال ریمیک نسخه اول The Witcher که یک بازی جهانباز خواهد بود، توسط استودیوی Fool’s Theory و با همکاری سیدی پراجکت رد در حال توسعه است و انتظار میرود پس از پروژه Polaris عرضه شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
انریل تا اینجا کار فوق العاده عمل کرده بنظرم یکی از بزرگ ترین دستاورد های نسل ۹ تا اینجا همین انریل انجین ۵ و فناوری MetaHuman که کار دولوپ رو واقعا ساده و سریع تر میکنه از طرفی بهینه و کم خرج تر هم هست
اگر بشه همه اینهارو با هوش صنوعی تلفیق کرد دیگه واقعا شاهکار میشه که با این اوصاف دور از ذهن نیست که این اتفاق بیوفته
دارن GPT رو میارن روی NPC ها با تکنولوژی text to speech و speech to text میتونی قشنگ مثل ادم باهاشون حرف بزنی
ولی من Red Engine رو بیشتر دوست داشتم ولی خب نمیشه منکر شد خیلی از مشکلات فنی و باگ های بازی هاشون به خاطر همون بود
خودشون گفتن خیلی از مشکلات سایبرپانک بخاطر Red Engine
چرا مثلا یکی مثل بتسدا بیاد از موتور اختصاصی استفاده کنه منطقیه چون بازی هایی که بتسدا عموما میسازه چیزی نیست که به همین راحتی بشه با انریل در اورد و کلا قلق کارش دست خود بتسدا و Creation Engine
اما گیمایی که CD Projekt با Red Engine توسعشون داده رو میشه با انریل هم توسعه داد
ببین دوست عزیز شما اگر آنریل رو بهترین موتور بازیسازی تاریخ هم حساب بکنی بازم همه چیز برمیگرده به استودیو سازنده که چطور بتونه خروجی عالیی ازش بگیره همه چیز بستگی به تجربه و تخصص سازنده داره مخصوصا سازنده ای که تا حالا با این انجین کار نکرده و برای اولین باره داره باهاش بازی میسازه، سی دی پراجکت سالهاست با موتور اختصاصی خودش یعنی Red Engine بازیاشو میساخته اینکه بگیم با آنریل قطعا بازیش شاهکار میشه خب مسلما اغراق آمیزه نه فقط بازی های سی دی پراجکت بلکه همه بازی هایی که دارن با این انجین ساخته میشن چون میگم همه چی بستگی به اون سازنده داره
نه خب مسلما نمیشه ۱۰۰ درصد موفقیت یا شکست یه بازی رو بخاطر انجینش دونست ولی میشه گفت که انتخاب انجین مناسب خطای کمتری حین روند پروژه و همین طور توی خروجی میده
انریل انجین رابط کاربری فوق العاده ایی داره حتی برا مبتدی ها هم میتونه خیلی ساده و مفید واقع بشه این همه مزیت اونم برا یه موتور شخص ثالث خب واقعا شگفت انگیزه و بقیش بستگی به خود دولوپر و تیم سازنده داره که میخواد دقیقا چیکار کنه
رد انجین با اینکه مال خود سی دی پراجکت بود و تجربه کار باهاش هم داشتن اما دیدی که بازم انتخاب انجین نامناسب (با حداقل منسوخ و بروز نشده) کار دست دولوپر داد هر چند اگر زمان بیشتری به سایبرپانک داده میشد و سر انتشارش تهدید نمیشدن شاید میشد خیلی از خطا هارو برطرف کنن
قطعا همه چی بستگی به سازنده داره اونم برا استودیویی که یکی از بهترین ارپی جی های تاریخ گیم رو توی سابقش داره باید دید واقعا میتونن از اون پتانسیل نهایی موتور با خلاقیت خودشون استفاده کنن و یه چیزی مثل ویچر۳ یا بهترش خروجی بدن یا نه
نه دوست من ببین من نگفتم موفقیت یا شکست یک بازی مربوط به انجین اون بازی هستش نه من گفتم همش بستگی به تجربه و تخصص اون سازنده داره که چطور خروجی خوبی از اون انجین بگیرن و اینی که شما هم گفتی درسته (((ولی میشه گفت که انتخاب انجین مناسب خطای کمتری حین روند پروژه و همین طور توی خروجی میده))) خیلی از بازی ها هستن از این انجین استفاده کردن که باعث شده اون چیزی که باید نباشن مخصوصا نسخه های PC یشون نمونش Batman Arkham: Knight خب قاعدتا اون سازنده هایی که قبلا از این موتور و همچنین نسخه های قبلش استفاده کردن بیشتر میشه بهشون اعتماد کرد چون دیگه با چم و خم این انجین آشنا هستن در کل انجین عوض کردن ریسک خیلی خطرناکیه چون پنجاه پنجاهه مثلا الان انجین بتسدا یعنی Creation منطقیش رو بخوایم حساب کنیم دیگه زیادی منسوخ شدس یعنی طوری نیست که بشه با ارتقاء دادن بهش فرصت داد باید به کل عوض بشه به نظرم باید هر نسلی که عوض میشه سازنده ها هم بیان انجین اختصاصیشون رو عوض کنن نمونش کپکام با تغییر موتورش یک کامبک اساسی زد شکی در این نیست که آنریل انجین موتور خوب و منحصرد به فردیه فقط همونطور که فرمودی باید ببینیم بدرد یک بازی جهان باز نقش آفرینی میخوره و سی دی پراجکت میتونه از قدرت و نهایت پتانسیل این انجین استفاده کنه یا نه که امیداوریم از پسش بربیاد و یک اثر با کیفیت تحویلمون بده
پس توی این نسل سه گانه جدید ویچرو خواهیم داشت 😍
خیر ، تا ۲۰۲۸
چرا خیر این نسل راحت تا ۲۰۲۸ میره دیگه
فک نکنم تو ۴.۵ سال بتونن ۳ تا بازی rpg بسازن
پ.ن:این حرفو بنا به خبری میزنم که میگفت مدارک توی دادگاه خرید اکتیویژن نشون میده شروع نسل ۱۰ برای اواخر ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده
CD Projekt Red دو تیمست یه تیمش تو آمریکا و بوستونه و داره رو Cyberpunk بعدی کار میکنه تیم اصلیش هم تو خود لهستان مشغول کار The Witcher بعدیه ریمیک The Witcher 1 هم Fool’s Theory میسازه که از اعضای قدیمی CD Projekt Red تشکیل شدن اسپین آف The Witcher که مولتی پلیره هم The Molasses Food میسازه
داداش ۲۰۲۶ 😐 اون موقع احتمالا تازه نسخه های قوی تر کنسولای نسل نه بیان
سونی اسکوئر انیکس و سیدی پراجکت رو خریده گذاشته بعد از تعیین تکلیف قرارداد اکتیویژن اعلام کنه
آنریل انجیل ۵ شاهکار یک مثالش رو میگم طراحی کاراکتر ها نیازی کشیدن و نقاشی روی ورقه نیست بلکه همه این کار ها رو روی آنریل انجیل ۵ به راحتی انجام داد به کمک هوش مصنوعی این باعث میشه تولید کننده ها چند ماه جلو بندازه
فکر نکنم از لحاظ داستان به ابر شاهکار The Witcher 3 Wild Hunt برسه نهایتش مثل Witcher 2Assassins of kings بشه بخاطر اینکه اولین نسخه سگانه جدید
شرمنده بابت اسپم ولی دوستان کسی VPN خوب سراغ داره اوضاع خیلی بد شده هیچ VPNوصل نمیشه
Halo vpn
ممنون CJ
درسته بازی آخرش خیلی باگ داشت ولی این شرکت بازی سازی حرف نداره خیلی هایپم واسه بازی هاش همیشه بدون معطلی میخرم بازیاشو