برندگان مراسم GDC 2023 اعلام شدند؛ Elden Ring بهترین بازی سال شد
روز گذشته مراسم GDC 2023 برگزار و بهترینهای سال ۲۰۲۲ از دید داوران این رویداد مشخص شدند. عنوان Elden Ring بهترین بازی سال از دید این مراسم شد.
مراسم GDC 2023 که سالانه با تکیه بر توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی برگزار میشود، یکی از مهمترین رویدادهای اهدای جایزه به شمار میآید و سازندگان زیادی از جمله اعضای سانتا مونیکا (Santa Monica) و نینجا تئوری (Ninja Theory) برای سخنرانی در مورد ابعاد تکنیکال بازی خود در آن شرکت میکنند.
عنوان تحسین شدۀ Elden Ring در ۶ رشته کاندید شده بود که نهایتاً توانست سه جایزۀ «بهترین طراحی»، «بهترین طراحی بصری» و «بهترین بازی سال» را از آن خود کند. عنوان مستقل Stray نیز در ۶ بخش نامزد شده بود و توانست جایزۀ «بهترین شروع» را کسب کند. God of War Ragnarok نیز برای ۵ قسمت نامزد شده بود و سه جایزۀ «بهترین صداگذاری»، «بهترین تکنولوژی» و «بهترین بازی از دید مخاطبین» را به دست آورد.
فهرست برندگان را در ادامه مطالعه میکنید:
بهترین شروع
- Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive)
- NORCO (Geography of Robots, Raw Fury)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team, Finji)
- Vampire Survivors (poncle)
Honourable Mentions: Chained Echoes (Matthias Linda, Deck13), Cult of the Lamb (Massive Monster, Devolver Digital), Marvel Snap (Second Dinner Studios, Inc., Nuverse), The Case of the Golden Idol (Color Gray Games, Playstack), Trombone Champ (Holy Wow Studios LLC)
بهترین صداگذاری
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment) [WINNER]
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
Honourable Mentions: A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio, Focus Entertainment), Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive), Persona 5 Royal (ATLUS, SEGA), Splatoon 3 (Nintendo), TUNIC (TUNIC Team, Finji)
بهترین طراحی
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment) [WINNER]
- Marvel Snap (Second Dinner Studios, Inc., Nuverse)
- Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive)
- Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team, Finji)
Honourable Mentions: Cult of the Lamb (Massive Monster, Devolver Digital), Dwarf Fortress (Bay 12 Games, Kitfox Games), God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment), IMMORTALITY (Sam Barlow, Half Mermaid), Vampire Survivors (poncle)
بهترین روایت
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- I Was a Teenage Exocolonist (Northway Games, Finji)
- IMMORTALITY (Sam Barlow, Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment, Xbox Game Studios) [WINNER]
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox, Devolver Digital)
Honourable Mentions: A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio, Focus Entertainment), Citizen Sleeper (Jump Over The Age, Fellow Traveller), Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment), NORCO (Geography of Robots, Raw Fury), Roadwarden (Moral Anxiety Studio, Assemble Entertainment)
بهترین تکنولوژی
- A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio, Focus Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward, Raven Software, Beenox, Treyarch, High Moon Studios, Sledgehammer Games, Activision Shanghai, Demonware, Toys for Bob, Activision)
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment) [WINNER]
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment)
Honourable Mentions: Dwarf Fortress (Bay 12 Games, Kitfox Games), Hardspace: Shipbreaker (Blackbird Interactive, Focus Entertainment), IMMORTALITY (Sam Barlow, Half Mermaid), Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive), Teardown (Tuxedo Labs)
بهترین طراحی هنری و بصری
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment) [WINNER]
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment)
- Pentiment (Obsidian Entertainment, Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
Honourable Mentions: A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio, Focus Entertainment), Cult of the Lamb (Massive Monster, Devolver Digital), Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive), OlliOlli World (Roll7, Private Division), TUNIC (TUNIC Team, Finji)
جایزۀ نوآوری
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow, Half Mermaid) [WINNER]
- Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive)
- Pentiment (Obsidian Entertainment, Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
Honourable Mentions: Cult of the Lamb (Massive Monster, Devolver Digital), Dwarf Fortress (Bay 12 Games, Kitfox Games), God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment), Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment), Trombone Champ (Holy Wow Studios LLC)
جایزۀ تاثیرگذاری اجتماعی
- As Dusk Falls (INTERIOR/NIGHT, Xbox Game Studios)
- Citizen Sleeper (Jump Over The Age, Fellow Traveller) [WINNER]
- Endling – Extinction Is Forever (Herobeat Studios, HandyGames)
- I Was A Teenage Exocolonist (Northway Games, Finji)
- OlliOlli World (Roll7, Private Division)
- We Are OFK (Team OFK)
Honourable Mentions: Before Your Eyes (GoodbyeWorld Games, Skybound Games), God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment), Hindsight (Team Hindsight, Annapurna Interactive), NORCO (Geography of Robots, Raw Fury), Terra Nil (Free Lives, Devolver Digital)
بهترین بازی از نظر مخاطبین
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment) [WINNER]
بهترین بازی سال
- Elden Ring (FromSoftware Inc., Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow, Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment, Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team, Finji)
Honourable Mentions: Citizen Sleeper (Jump Over The Age, Fellow Traveller), Cult of the Lamb (Massive Monster, Devolver Digital), Horizon Forbidden West (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment), Marvel Snap (Second Dinner Studios, Inc., Nuverse), Neon White (Angel Matrix, Annapurna Interactive), Vampire Survivors (poncle)
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
یعنی Stray انقدر خوبه که بین عناوینی مثل Neon White و Tunic جایزه بهترین شروع رو گرفته؟
استری بازی متوسطی هستش این همه توجه رو من درک نمیکنم.
چون میو بود
داداش بازی ای از نظر روایت بسیار خوبی بود
حقیقتا نه. Tunic به شدت خلاقانه تر و جالب تره.
Stray اتمسفر خاصی داره و درکل عنوان خوبیه ولی اصلا درحد indie های دیگه ی ۲۰۲۲ نیست. مخصوصا Tunic و Signalis
این همه توجه رو درک نمیکنم. شاید بخاطر bias مردم به گربه هاست یا شایدم بخاطر مارکتینگ ش
فاکینگ اورریتد که میگن اینه
بازی خیلی جالبیه مخصوصا داستانش دست کمش نگیر
https://www.uplooder.net/img/image/70/56ae6b5dd444aeea6856cd82a25624b6/elden-ring.gif
I’m playing Dark Souls 1
>>>>>>
“من در سال ۲۰۱۲”
…Never too late
همچنین
الآن تعداد جوایز الدن رینگ به چند رسیده ؟ از ۴۰۰ رد شده ؟
گفتن تا مارس حساب میشه !
https://goty.gamefa.com/
تا پایان آوریل جوایز ثبت میشن. قبلاً هم تایم خاصی نداشته ولی بعد از بفتا دیگه جایزه ای تقریبا اهدا نمیشه. آخرین مراسم مهم همیشه بفتا هست.
چقدر جایزه برد این لامصب. البته حقشه.
بی صبرانه منتظر منتظر بسته الحاقیشم
بازی های میازاکی آلزایمر دارن… یه جایی استراحت میکنی بهو دشمنایی رو که کشتی دوباره جلوت ظاهر میشن، چیزیه که به هیچ وجه نمیتونم باهاش کنار بیام، الدن رینگ رو هم واسه همین کنار گذاشتم
کلا سولزلایک ها اینجوری اند دیگه، زلدا رو که استراحت نکنی هم هر سه ساعتی که بازی به هر شکلی در حال اجرا باشه (حتی پاوز باشه و روو منو باشه) ماه خونین میاد و هرررر چی اِنِمی و هیولا کشته باشی دوباره زنده میشن
یعنی چی الزایمر؟🤣
نکنه منظورت سادیسمه
و اینکه برخلاف روگ لایک ها حداقل باس ها باز نمیان
بعدا هم همون دشمنا بدرد فارم میخورن
کلا سبک بازی همینه و این مسئله با روایت و داستان بازی ادغام شده
این یه چیزیه توی تمام بازی های سولزلایک که وقتی پیش بون فایر میشینی، انمی ها ری اسپاون میشن. دارک سولز رو نمیدونم اما اتفاقا این یه قسمتی از پس زمینه داستانی الدن رینگه
بازم نیمفهمم چرا جایزه بهترین روایت رو نمیدن الدن
حتی نامزد هم نشده…
روایت pentiment معرکس کاملا حقشه
دقیقا بهترین روایت رو داره این بازیِ زیبا
حدودا چقدر تسلط به زبان نیاز داره؟
متوسط به بالا
برنده شدن Pentiment برای روایت خیلی خوشحالم میکنه
من که نتونستم باهاش کنار بیام
ولی مبارکش باشه
چرا انقد نسبت به A Plague Tale: Requiem بی عشق بودن امسال؟
این بازی یه اثر هنری فوق العاده بود
یه Sequel کاملا موفق بود واسه بازی قبلیش
فقط دوس دارم بدونم اگه به صورت انحصاری منتشر میشد هم باز انقد نسبت بهش بی تفاوت بودن؟
کاملا موافقم این بازی واقعا فوق العاده اس از هر لحاظ
ولی خوب چه میشه گفت کسی بهش توجه نکرد
انحصاری هم بود سرنوشت بهتری از فوربیدن وست نمیداشت.امسال بیشتر همه رو دور الدن و گاد بودن.
بهترین بازی از نظر خودم A plague tale Requiem
elden ring تنها بازی که میتونه تو هر لحظه آدمو شگفت زده کنه کسایی که دنیای این بازی رو طراحی کردن نابغه و هنرمند بودن گرافیک هنری و حتی فنی بازی بینهایت زیباست و چشم نواز، از اعماق زمین و شهر ابدی نوکرون تا قلعه هایی که تو نوک قله ها هستن همگی با ظرافت و زیبایی در گوشه و گوشه بازی کار شدن draw distance بازی تو بعضی از نقاط هوش از سر آدم میبره ،
وقتی برای بار اول شروع کردم تصورم این بود که قلعه استورم ویل تنها قلعه بازیه و کل مپ خلاصه میشه به همین منطقه اما وقتی با شکست باس این منطقه به منطقه بعد و اون دریاچه مه گرفته و قلعه ای که از دوردست پیداست رسیدم خیره به دوردست فهمیدم بازی هنوز شروع نشده
حقشه هر جایزه ای ببره فقط به عشق بانو ملینیا ))
این همه کم اهمیتی نسبت به sifu رو درک نمیکنم!
HFW:مارو دور ننداز ما اونقدرا هم به دردنخور نیستی☹️
تا دیروز خوشم ا رگناروک نمیومد ولی الان که پلیش دادم تا اخر باید بگم نسبت به نسخه ۲۰۱۸ واقااااا گیم خیلی سر تری بود و شخصیت پردازی اودین و ثور فوق العاده بود مخصوصا اودین تنها ایرادی که به بازی میشه گرفت پایان بندی ضعیفش بود که همه چی به خوبی و خوشی تموم شد و رفت….
حتی سرتر هم با وجود نقش کمش شخصیت پردازیش فوق العاده بود
نسبت به گیم ۲۰۱۸ خیلی بهتر بود
Soulslike Mania
اسم بیماری ترند شده ای که ایشالا به زودی ازش بگذریم.
به عنوان یه گیمر هاردکور که بیش از ۲۰ تا پلاتینیوم دارم و از سختی در گیم لذت می برم، دنیای سولز ها رو بی مفهوم می دونم و یقین دارم تا ۱۰ سال آینده هیچ اثری ازشون نخواهد موند.
چه میکنه این بازی😄👍🏻
واقعا Horizon بهترین طراحی هنری و بصری داره. حق Horizon کاملا خورده شد
الدن رینگ : اها تو خوبی🗿🤝
Stray عجیبه که انقدر داره نامزد میشه