The Last of Us Part 1 به خاطر پیوستگی بصری با Part 2 ساخته شد
ناتی داگ (Naughty Dog) قصد داشته با ساخت The Last of Us Part 1 به همجواری بصری با Part 2 برسد تا بازیکنان حس نکنند که از یک بازی پلی استیشن ۳ به یک بازی پلی استیشن ۵ میروند.
علی رغم دریافت نقدهای در مجموع مثبت، بسیاری از منتقدان The Last of Us Part 1 بر این باور بودند که وجود این بازی ضروری نیست و در شدیدترین موارد هم آن را یک کلاهبرداری از سوی سونی و ناتی داگ خواندند. با این حال توسعهدهندهی این ریمیک گفته که ساخت آن به خاطر خلق پیوستگی بصری بین بازی اول و دوم ضروری بود.
در مستندی جدید، کارگردان خلاق The Last of Us Part 1 و کارگردان بازی به صورت عمیق در مورد ساختن این بازی صحبت کردهاند. در مقطعی از این مستند آنها در مورد علت ساخته شدن The Last of Us Part 1 صحبت میکنند. این طور که به نظر میرسند آنها قصد داشتند تا یک تجربهی فنی پیوسته را برای بازیکنانی که بازی اول و دوم را پشت هم تجربه میکنند فراهم کنند:
به یاد دارم که در استودیو در مورد بازی کردن The Last of Us اول و دوم پشت سر هم صحبت میکردیم. بسیاری میخواهند تا داستان الی و جول را به صورت یکپارچه تجربه کنند، اما از نظر کیفی یک فاصلهی ۱۰ ساله بین این دو بازی وجود دارد. بازی اول تقریبا ۱۰ سال پیش ساخته شده است. پس ما در مورد چیزهایی که در مورد Part 2 دوست داریم و میتوانیم به بازی اول اضافه کنیم صحبت کردیم.
در واقع The Last of Us اول در سال ۲۰۱۳ برای پلی استیشن ۳ و The Last of Us Part 2 در سال ۲۰۲۰ و تنها چند ماه قبل از عرضهی پلی استیشن ۵ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد. با این حال The Last of Us اول برای پلی استیشن ۴ ریمستر شد، پس هر دوی این بازیها برای پلی استیشن ۴ در دسترس هستند.
نقطهی شروع ما سکانسهای گذشته در The Last of Us Part 2 بود. ما پیش خود فکر کردیم چه میشد اگر کل The Last of Us اول مثل این سکانسها بود؟ در مجموع این ایده برای ما بسیار جذاب بود. پس اگر میخواستید The Last of Us را برای بار اول بازی کنید دیگر از یک بازی پلی استیشن ۳ به یک بازی پلی استیشن ۵ نمیروید.
به علاوه ناتی داگ میخواست از برخی جوانب هم The Last of Us را مدرنسازی کند تا این تجربه به بازیهای جدیدتر این استودیو نزدیکتر باشد. این موارد شامل بهبودهای رابط کاربری، گزینههای Accessibility و تغییرات کوچک در گیمپلی برای تعادل بهتر میشوند.
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
نظرات
حیف استودیویی مثه ناتی داگ که وقتشو سر ساخت این ریمیک گذاشت
بنظر من که محض رضای خدا ساختنش
هر چه از سگ شیطان رسد نکوست:)
سگ ناقلا
خخخ
ریمیک هورایزون زیرو دان هم احتمالا برای یکپارچگی قیاقه الوی با نسخه دوم و چاق کردنش میسازن تا وقتی یکی بعد از تموم کردن نسخه اول رفت سراغ نسخه بعد نگه چرا یکدفعه انقدر زشت و چاق شدش
horizon zero calories
ریمک کردن که تو ناراحتی؟
یه شایعه ازش اومد که معلوم نبود ریمیکه ریمستره یا بازی انلاینه
حالا گریه نکن
اشکاتم پاک کن 😂
اسپویل
یه سوال برای فصل دو بلا رمزی بازیگر نقش الی یا کس دیگه ای میاد؟
در بازی خوب بلا رمزی هیچ شکی نیس اما بنظرم برای فصل از اونجایی که هم اتفاقاتی که میفته برای ۴ سال بعد و هم ورود شخصیتی به داستان مثل ابی و تعمیرات زیادی که توی شخصیت و هم فیزیک بدنیش اتفاق میفته باید یه بازیگری جدید انتخاب کنن
احتمالا هم بلا هست هم یکی دیگه
بلا رمزی فقط گفت برای قسمت بعد هیجان زدس
احتمالا فلش بکا با بلا رمزی و زمان حال با یکی دیگس
خود اشلی جانسون بیاد🗿
نظر من اینه نه چون اگر داستان نسخه دوم رو در نظر بگیریم فلش بک هایی به نسخه اول و بعضی اتفاقات که الی سنش یه خورده بیشتر از قسمت اول بود داشت و بلا رمزی هم فصل اول رو بازیگری کرده و خود بلا رمزی هم خیلی از نقش آفرینیش برایه فصل دوم صحبت میکرد بعید بنظر میرسه بیان یه ریسک بزرگ انجام بدن
رو ps4 رفتم،اما رو pc هم تجربش میکنم🎈
کرکی؟🗿
دقیقا……
همچنان اعتقاد دارم از نظر انیمیشن و نرمی کامبت و ایجاد صحنههای سینمایی ، ناتیداگ عجیب خوبه
سه سال از انتشار لست پارت ۲ میگذره و هنوز احساسی که کنترل کردن الی بهم دادو هیچ عنوانی نتونسته برام هم لولشو انجام بده
حتی توو لست پارت ۲ رفتن سراغ گانپلی بازی که توو اون زمینه هم استثنایی عمل کردن
عنوان سوم شخصی یادم نمیاد که توو زمینه گانپلی و واقعگرایانه بودن بتونن برای بنده هم تراز با این اثر باشن
مورد بعدی جاخالیای محشری بود که گیمپلی و کمبت بازیو توو درجات سختی بالا زیرو رو کرد و نبودش توو لست پارت یک ریمیک زجر آور بود
توو زمینه اکسبیلیتی هم که دیگه پرچمدار شد
همهی مواردی که ذکر کردم نظر شخصیم بود
با احترام به استدیوهای بزرگ و جریانساز این صنعت
دقیقا گیم پلی بازی الان که تازه دارم تجربش میکنم از خیلی از بازی های نسل نهمی بهتره از فیزیک تا گرافیک و لرزش دسته)
حتی از red dead redemption 2?
حتی از rdr2
احتراما مخالفم. گرافیک red dead redemption 2 زنده تر از د لست اف اسه. رنگ ها توش realistic تر و زنده ترن. البته این نظر منه. از نظر فیزیک هر دو بازی تو یه سطحن بنظرم، ولی از نظر گیم پلی و مخصوصا combat لست بهتر عمل کرده.
اون حالت سرد لست به خاطر داستانشه
الان لست پارت ۱ رو ببینی رنگا شبیه رددده
ولی تو پارت ۲ بافتارو بهتر از رددد در اوردن (البته رددد اوپن ورلده)
رد دد ۲ گیم پلی انچنان خاص و پیچیده ای نداره،صددرصد لست ۲ بهتره در این مورد
نمیشه مقایسه کرد. بخاطر تفاوت سبک و تفاوت لول دیزاین این دو بازی. یه سری ویژگی ها رد دد داره که اصلا تو لست وجود ندارن، و یسری ویژگی ها هم تو لست هستن که اصلا تو رد دد وجود ندارن. این دو بازی رو نمیشه از نظر گیم پلی با هم قیاس کرد. ولی از نظر combat موافقم، لست تو این زمینه نرم تر و بهتر عمل کرده
اون مورد ربطی نداره
اون قابلیت هایی که بعضا در رد دد۲ هستند و در لست سریز نیستند به خاطر سبک بازی هاست،یکی خطی -نیمه جهان باز و دیگری جهان باز کامل
انتظار ندارید که تو لست سیگار بکشیم یا بریم فروشگاه
از لحاظ کمبت واقعا لست سریز بهتر عمل کرده
گرچه خب رد دد۲ توی موارد دیگه
نظرت قابل احترامه امید جان ولی بنظرم توجه و تمرکز زیاد روی ریلستیک بودن بازی همون قدر که میتونه تجربه بازی و حس غوطه وری رو افزایش بده میتونه به تجربه بازیکن هم لطمه بزنه
مثالش انیمیشن های سنگین برای لوت کردن آیتم ها در بازی هایی مثل TLOU و RDR2
شاید ارائه انیمیشن های سنگین و پر جزئیات برای لوت کردن در نگاه اول جذاب و شگفت آور باشه ولی سرعت و Pacing بازی رو هم شدیدا کند میکنه و در مواردی تجربه بازی رو زجر آور میکنه
مورد بعدی اینکه برخلاف تصور سازنده ها این دست انیمیشن ها تجربه ریلستیکی ارائه نمیدن هیچ در بعضی موقعیت ها احمقانه و مضحک هم بنظر میرسن
RDR2 رو در نظر بگیرید
بعد از یه مبارزه نفس گیر با گنگ رقیب وارد یه کلبه میشید و شروع میکنید به لوت کردن ، در همین حین چند تا کلانتر به سرعت به منطقه نزدیک میشن و شما باید سریع تر چند تا گلوله برای مقابله با اونا پیدا کنید ، اما انیمیشن های کند این روند رو به تعویق میندازن و برای برداشتن هر آیتم باید یه انیمیشن ببینید و این روند به هیچ وجه سریع نمیشه..
خودتون قضاوت کنید تو همچین موقعیتی آرتور یه آدم ملعون ، گیج و غیر واقعی بنظر میاد یا یه شخصیت ریلستیک ؟؟
علیرضا جان منم قبول انیمیشنهای لوت کردن رد دد۲ عذاب آوره اما در مورد لست۲ تو کجا احساس کردی انیمیشنهاش عذاب آوره؟!!!
رد دد بخاطر جهان آزاد بودنش این اتفاق افتاده براش
مثالی هم که زدی خودت خیلی خوب توضیح دادی
اما در مورد لست شاید توو ی محیطی ۴ نفرو لوت کنی و ۴ تا کشو رو باز کنی
اصلا نمیخوام بگم این بهتره یا اون
چون جفت توو ی لیگ دیگه هستن نسبت به بازیهای دیگه
اما چون تعداد این لوتها توو رد دد۲ هزار برابر لست۲ اتفاق میوفته اصلا قابل مقایسه نیست
درسته
بیشتر تو RDR2 این مسئله پیش میومد و منم برا همین روش تاکید کردم
نا گفته نمونه بحث سلیقه هم هست این وسط
خیلی ها اصلا لست و رد دد رو برا ریلستیک بودنشون میخرن و به این مسائل اهمیتی نمیدن
اتفاقا لست ۲ انیمیشن سنگین واسه لوت کردن نداشت
تو ردد ۲ واسه برداشتن هر آیتم یک انیمیشن جداگونه ثابت چند ثانیه ای پخش میشد ولی تو لست ۲ همه لوت کردن ها به شکل داینامیک و نرم بدون اینکه وارد یک انیمیشن چند ثانیه ای بشه انجام میشدش
حتی مثلث رو نگه میداشتی همه آیتم ها رو بجای اینکه دونه دونه شخصیت اصلی برداره یکجا با یک حرکت دست به شکل تخیلی و غیر ریلستیک برمیداشت
رددد اره انیمیشن لوتشو الکی راک استار اونجوری درست کرده
ولی لست که مثلث میزنی بر میداره کجاش بده؟
همش بخاطر motion matching عه که باعث میشه الی در هر حالتی که قرار داره بتونه کار مورد نظر رو انجام بده(مثلا تو گاد کریتوس نمیتونه با زاویه ۹۰ درجه به چتسا بایسته و مجبوره بچرخه تا بازشون کنه ولی تو لست اینطور نیست)
و نکته جالب اینه که تا الان این تکنولوژی فقط و فقط تو فور آنر و لست ۲ استفاده شده و خب واقعا یه انقلابه
منظورت از جاخالیای محشر که گیمپلی و کمبت بازی رو زیرو رو کرد همون اسپم L1 بود که بعد یک ساعت تکراری و عذاب آور میشد؟
از لحاظ گانپلی و واقعگرایی هم ردد۲ ده هیچ لست ۲ رو زمین میزنه
تو چه فشاری تحمل میکنی
خیالت راحت
این دو تا بازی توو تاپ تیری نسل هشت من هستن اما چرا ی چیزی میگی که احساس کنم رد دد۲ بازی نکردی((لست ۲ که مطمئنم))
بنظر من رد دد۲ ریلستیک ترین بازی صنعت گیم تا به امروزه( حتی ریلستیک تر از لست) البته لستم ریلستیکه خداییش ولی تاکید سازندش روی این مسئله به اندازه رد دد نبوده. ولی تو بحث گان پلی کاملا موافقم، هیچ بازی تو زندگیم ندیدم که گان پلیش مثل last 2 واقعی باشه. قشنگ یه جوریه که سنگینی تفنگا رو آدم حس میکنه و لگدی هم که حین شلیک کردن میزنن خیلی واقعیش کرده برخلاف باقی بازیا.
ببخشید رک میگم میتونستم بگم نظرتونه و تعصب دارید شاید و قبول کنم تااااا گانپلی سوم شخص…
حرفی بره بحث نذاشتی ، خدا یارو نگهدار
بخاطر پیوستگی باید گیم پلی روهم ارتقا میدادن تا طرفدارای قدیمی هم دوباره تجربش میکردن
مثل من
توو یکی از مصاحبههاشون گفتن که ما اگه میخواستیم جاخالی و سینه خیز و…اضافه میکردیم کلا باید لول دیزاینو تغییر میدادیم و کلا موضوع عوض میشد
بابت گیمپلی راهی نداشتن
اره ی راهی بود اونم اینکه مثلا به جای ۲۰٪ از تیم ناتیداگ ۸۰٪ تیمو درگیر ریمیک میکردن و زمان بیشتری ازشون میگرفت و به شخصه باب میلم نبود که مثلا بخاطر این پروژه ، پروژه اصلی یک سال عقب میوفتاد
حرفت درسته
اما در مورد گذاشتن اسم ریمیک روش صرفا قصدشون فروش بود
ولی درعوض یه ریمیکی منتشر میشد ک مثل بمب پارت ۲میترکوند و باعث میشد فروشش حداقل۲برابر بشه
خب دوست داشتی انقدر برای ریمیک وقت بذارن یا ip جدید و لست ۳
برای ریمیک
بع 😐😐
یه ip جدید دارن
شاید لست ۳ دارن
بشینن رو لست ریمیک چند سال وقت بذارن😐
بیکارن؟😂
لول دیزاین رو تغییر میدادن بیشتر از الان هیت میگرفتن
رسما فنای نسخه اصلی بیچارشون میکردن
اخه جا خالی دادن و خابیدنو پرت کردن خودت روی زمین برای یه مرد پیر ۵۶ ساله منطقی نیست
پارت ۲ الی ۱۹ سالشه
پارت ۱ جول نزدیک ۶۰ سالشه
اگر مثلا جا هایی برای مخفی شدن مثل زیر ماشینا اضافه میکردن خب جول اصلا زیر ماشین جا نمیشه
جول به تیزی و جوونی الی نیست
هیچ ربطی به سن نداره چیا رو بهم ربط میدین اخه
اها ربط نداره
اصلا جول میتونه چرخو فلک بزنه
من ۲۸ سالمه نمیتونم چرخ و فلک بزنم دیگه جوعل که هیچی :))
…هیچ ربطی به سن نداره چیا رو بهم ربط میدین اخه…
😂
اوکی حداقل بیارش رو پلاس بازیش کنیم
تازه فروشش شروع شده
احتمالا سال دیگه میارتش رو پلاس
فعلا حسابی داره سونی پول در میاره از این ریمیک بنظر بیاره تا ۴-۵ ماه دیگه باید صبرکرد
من که طرفدار قدیمی بودم و نسخه PS4 هفت بار رفتم
فعلا نسخه PS5 یکبار رفتم و خیلی خوشم امد