نیل دراکمن در مورد نحوه انتخاب پروژه رونمایی نشده بعدی ناتی داگ صحبت میکند
نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ و کارگردان بازی The Last of Us، در مصاحبهای جدید، پیرامون پروسۀ انتخاب پروژه رونمایی نشده بعدی ناتی داگ صحبت میکند.
در گفتوگویی با پادکست Kinda Funny، این سوال از دراکمن پرسیده شد که آیا برای خلق یک آیپی بزرگ و محبوب دیگر مانند Uncharted و The Last of Us که بتواند در مدیومهای دیگر برای سالیان طولانی زنده بماند تحت فشار قرار دارد یا خیر. دراکمن در پاسخ گفت که موفقیت استودیوی ناتی داگ، این قابلیت ویژه و منحصر به فرد را به آنها داده است تا بتوانند پروژه بعدی را خودشان انتخاب کنند و تحت تاثیر افراد بالادستی قرار نگیرند. وی در این باره گفت:
من خیلی خوش شانس هستم که مجبور نیستم به شیوهای دیگر فکر کنم. من به استودیویی ملحق شدم که از قبل موفق بود و میتوانست هر کاری که دلش میخواهد انجام دهد. من میدانم که در این صنعت، هر سازندهای چنین برتریای را ندارد و من قدر آن را میدانم.
بنابراین، بعد از پایان هر پروژه، ما به صورت هدفمند چندین پروژۀ جدید را مورد بررسی و اکتشاف قرار میدهیم. برخی از آنها میتوانند «ادامه» فرنچایزهای ما باشند و بعضی هم ایدههای جدید. پس از مطرح کردن تمامی این موارد، به این موضوع فکر میکنیم که نسبت به کدام ایدۀ مطرح شده علاقه و ذوق بیشتری داریم، چرا که برای چندین سال باید روی آن کار کنیم و این موضوع نیاز به ذوق، علاقه و آتش درونی دارد. اگر پروژۀ اشتباهی را انتخاب کنید و در اواسط پروسۀ ساخت ایدههایتان به پایان برسد، وارد دردسر بزرگی شدهاید. به نظرم این اتفاق باعث میشود بازیهای متوسط خلق شوند؛ زمانی که هیجان خود نسبت به پروژه را از دست بدهید.
در ادامه، دراکمن حول پروژه رونمایی نشدۀ بعدی ناتی داگ و The Last of Us Part 3 صحبت کرد:
من میدانم طرفداران واقعاً خواهان The Last of Us Part 3 هستند. با این وجود، هماکنون ما پروژۀ جدید را آغاز کردهایم، بنابراین تصمیمی که میبایست را گرفتیم. نمیتوانم بگویم که روی چه اثری کار میکنیم، اما انتخاب نهایی ما چیز دیگری بود. موارد بسیار زیادی را بررسی و تحلیل کردیم و در نهایت، پروژهای را انتخاب کردیم که بیشترین هیجان را نسبت به آن داشتیم.
طبق اعلام رسمی، فرنچایز محبوب The Last of Us بیش از ۳۷ میلیون نسخه فروش داشته است و روزانه همچنان توسط گیمرهای جدیدی تجربه میشود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
بوی آیپی جدید میاد
ناتی داگ همیشه نشون داده که ریسک پذیره ، دوست داره مسیر های متفاوتی رو تو ساختن بازی های خودش انتخاب کنه ، و هروقت سراغ آی پی جدید رفته نتیجش شده پیشرفت در تمامی عناصر اون بازی نسبت به بازی قبلیشون. برای پروژه بعدیشون آرزوی موفقیت میکنم.
استفاده از تجربه ای که ناتی داگ حول بازی های Tlou و Uncharted بدست آورده ، برای IP جدید هیجانانگیزتر از ادامه بازی های فعلی خواهد بود.
ناتی داگ ثابت کرده آیپی جدید که میده همه رو غافلگیر میکنه که دیگه همه دنباله بازی های قبلیو فراموش میکنن
امیدوارم پروژه جدید مثل د لست و انچارتد بشه و دوباره ما ها عشق کنیم
یه بازی داستان محور با تمرکز روی یک شخصیت سیاه پوست، لگبت و رنج هایی که میکشه برای مظلوم نمایی🤡🤡🤡
گویا تو بچگی خاطرات بدی از سیاه پوستا داری. 😆 نباید تنها میرفتی تو کوچه خلوت
نه خاطرات بدی ندارم فقط نمیدونم چرا متوجه این دلقک بازیا نمیشین برام سواله ینی انقد بچه این؟یا شمام فاز روغن فکری برداشتین
نه به هر چیزی دلقک بازی نمیگن
هیچ کدوم از کاراکترای اصلی سیاه پوست نیستن داخل لست ۲ بجز ۲ نفر : رییس ولف ها و اونی که میله ای شد😂
حالا گریه کردن انقدر برات خوب نیست اشکاتو پاک کن
اینجوری بخوای فکر کنی پس جی تی ای سن آندریاس رو چی میگی اون که اول تا آخرش سیاه پوست بود .
دقیقا همیشه اینطور بوده
ولی بنظرم همونطور که قبلا هم گفتم ناتی داگ برای رقابت با عناوین استارفیلد و الدر و فیبل و … یک عنوان جهان باز رو خواهد ساخت.
سبکی که ناتیداگ داره میسازه ربطی به الدر یا استارفیلد داره؟
چرا فکر میکنی تمام استودیو های سونی در تلاشن که با بازی های بثزدا رقابت کنن
بثزدا به هیچ جای استودیو های سونی نیست
باشه ؛ برگرد به غارت
امیدوارم بازی جدیدشون یه بازی اوپن ورلد باشه
خب انگار خیلی ها دوست ندارن ناتی داگ بازی اوپن ورلد بسازه منم به نظرشون احترام میزارم و امیدوارم موفق باشن
مشخصه که ip جدیده و معلومه که بازی خاصی هم هست که صحبت از علاقه درونی میکنن ، تقریبا هیچ حدسی نمیشه زد تنها چیزی که میشه گفت اینه که اثری متفاوت از لست و انچارتد هست ، ببینیم چه کردی ناتی داگ
۱) Punisher
۲) Half Life
۳) Ghost Rider
۴) Hotline Miami
۵) Cowboy Bebop
اینها به ذهنم رسید و واقعا دوست دارم تا کارگردانی یکی از اینها را تجربه نمایم.
-Neil_Druckmann@
-۱۸ ژانویه ۲۰۲۱
این بشر چرا رمزی حرف میزنه .؟
همیشه همینجوریه
اولای نسل هشت گفت لستو برای نسل ۸ پورت نمیکنیم
پورت کردن
اسپووووول!
تو تریلر لست ۲ جول رو نشون داد که اومده کمک الی
ولی جول مرده بود
مایکرو هم از اون طرف دو ساله درگیره یه قرارداده که آخرم نهایی نمیشه و هیچ بازی ایم ندارن بعد عرضه کنسول ، واقعا خودشو بدبخت کرد با این کاراش سونیم از اون طرف ترکونده با انحصاری هاش منتظر لایک های جعبه فنا هستم
آیپی جدید از ناتی داگ …..
چی از این بهتر……
اون روزی که بازی معرفی بشه خبرش توی همه سایتها میترکه
تنها چیزی که از ناتی داگ میخوام اینکه وارد سبک فانتزی حماسی بشن
صد در صد اینو میدونیم که بازی بعدیشونم تو یه محیط طبیعیه
همه بازیای ناتیداگ اکشن ادونچرن پس بازی بعدیشونم همینه
احتمال زیاد فانتزیه
چون هر کاری میتونن تو یه فضای فانتزی بکنن
قرار نیست هیچ وقت بازیای کارتونی بسازن
ولی قطعا بازیشون بزرگو خفنه
ناتی داگ رو الکی بزرگش کردن . ما که هیچی توی انچارتد و لست ندیدیم جز اینکه سرگرم کننده بودن
بهترین شرکت های بازیسازی فقط و فقط کپکام و بتسدا و راکستار
این سه تا منبع سبک های متفاوت و متنوعی از وحشت بقا گرفته تا rpg و شوتر و جهان باز و … رو دارا هستن و همیشه محتوا های جدید و نوآوری داشته اند.
درشته درشته
حالا چرا گریه میکنی اگه ناتیداگ انقدر کوچیکه
چرا بزرگش کردن؟
کی بزرگش کرد؟
رزیدنت اویلای جدید و رددد نو اوریاشون چی بوده؟
نو اورانه تر از accessibility؟
تا قبل لست هیچ بازیی برای زامبیا هوش مصنوعی نذاشته بود
الان تو رزیدنت اویل ۴ میبینیم که تازه کپکتم از هوش مصنوعی استفاده کرده
قبل لست ۲ هیچ بازیی جا خالی دادن به اون مدل رو نذاشته بود
الان رزیدنت اویل ۴ و کالیستو پروتوکل ازش استفاده کردن
منطق ایکس باکس فنا رو خیلی دوست دارم
مثلا اگر فردا روزی راکستار خریده شد توسط سونی اول از همه این آقا میاد میگه راکستار رو زیادی بزرگ کردن آثار راکستار فقط جزئیات داره…یا اگر CDPR خریده شد میان میگن شبیه ساز حرف زدن
یعنی از لحاظ ایکس فنا بخوایم حساب کنیم دوتا فاکتور برای شاهکار بودن لازم داریم
۱: گرافیک پایین
۲: گیمپس
😂😂😂 عالی گفتی👌
حیف شینجی میکامی کبیر که رو پروفایل ادمی مثل توهه
خدا حافظ لست👋🥹
بعد از انچارتد ۴ اونا تونستن طی ۴ سال پروژه ای در ابعاد The Last of Us Part II رو به اتمام برسونن (از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰) الان ۳ سال از ۲۰۲۰ گذشته و اونا قاعدتا باید ۷۵ درصد از پروژه ای در همون ابعاد رو پیش برده باشن! حال آیا واقعا چنین است؟ آیا پروژه های ریمیک و مولتی پلیر همچین اجازه ای بهشون داده؟
لست ۲ از ۲۰۱۴ شروع شد ساختش
بعد لفت بیهایند
۲۰۱۶ تعداد نیرو هاشون بعد انچارتد ۴ بیشتر شد
برای ریمیک که فکر نکنم تیم خیلی بزرگی رو مشغول کرده باشن، بنابراین بخش بزرگی از استودیو روی آی پی جدید و مولتی احتمالا کار کرده باشه،
از اون جایی هم که مولتی بر پایه لست ۲ هست خیلی از کار هاش از قبل آماده بوده و سریع تر تونستن پیش برن، که باز هم باعث میشه وقت و نیرو برای ای پی جدید بیشتر باشه
تازه کمک استودیو های دیگه سونی هم هستش
خیلی دلم میخواد یه آی پی جدید با حال و هوای باستانی بسازن
ناتی داگ ، راکستار ، اینسامنیاک ، سه استودیویی که قرار معنا واقعی نسل ۹ رو نشون بدن
البته تو بین انحصاری های اکس باکس بیشتر از همه منتظرم ببینم نینجا تئوری چی آماده کرده
حسم میگه بازی بعدی یه کاراکتر دختره که تو یه جهان به شدت شبیه به قرون وسطی ولی با المان های فانتزی میگذره نود درصد حسم اینو میگه یه ده درصدم بخاطر ایستراگ های خود ناتی داگه که به فانتزی بودن اثر بعدی اشاره داره با اینکه فن شدید لست هستم ولی تصمیم یه آیپی جدید بعد از مولتی لست تصمیم بهتری بود و لست ۳ هم فقط در صورت یه داستان انقلابی مثل دو نسخه قبلی واسه انتهای نسل نهم میتونه عالی باشه دقیقا مثل الگوی دو قسمت قبلی .
تجربه ی یه بازی فانتزی با گرافیک فضایی ناتی داگ واقعا میتونه جذاب باشه.
ای پی جدید از ناتی داگ؟
به به
آقا عالی ! مگه میشه ناتی داگ بازی بسازه بد بشه ؟ امیدوارم دوباره کاراکترای جذاب و دوس داشتنی در حد جوئل و نیتن دریک رو تو بازی جدید ببینم .
زیاد گیم نمیزنم ولی بازی های ناتی داگ رو زیاد انجام میدم
اسپویل the last of us
یه سوال الان وقایع پارت ۲ چهار سال بعد از پارت ۱ که هم جول سنش رفته بالا هم الی خیلی تغییر کرده ( حرفمو گیمرا بهتر میفهمن)
کلا الی پارت ۲ هم از لحاظ شخصیتی ( مخصوصاً بعد از مرگ جول )هم از لحاظ فیزیکی خیلی تغییر کردش
در بازی خوب بلا رمزی هیچ شکی نیس اما بنظرم برای فصل دو باید کسیو بیارن که هم به فیزیک هم به شخصیت الی پارت ۲ بخوره هم کسی باشه که بتونه قشنگ اون ارتباط خاص بین آبی و الی نشون بده
حالا سوال من این بود بازیگر الی تو فصل ۲ کیه همین بلا رمزی یا تغییر میکنه؟
تایید شده که بلا رمزیه.
خداکنه بازی بعدیشم مثل last of us یا uncharted باشه