نینتندو: بازی Zelda Tears of the Kingdom قیمت ۷۰ دلاری خود را توجیه خواهد کرد
داگ باوزر (Doug Bowser)، رئیس بخش آمریکای نینتندو میگوید این شرکت انتظار دارد که بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قیمت ۷۰ دلاری خود را توجیه کند.
چندی پیش شرکت نینتندو اعلام کرد که بازی مورد انتظار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom با قیمت ۷۰ دلار به فروش میرود و این اولین باری است که نسخهی استاندارد یک بازی کنسول نینتندو سوییچ بیش از ۶۰ دلار قیمتگذاری شده است.
در طی یک مصاحبهی جدید، از رئیس نینتندوی آمریکا پرسیده شد که چگونه این شرکت تصمیم گرفت تا قیمت ۷۰ دلار را برای بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom تعیین کند. داگ باوزر در مصاحبه با خبرگزاری Associated Press اظهار داشت:
ما به آنچه که این بازی ارائه میدهد، نگاه میکنیم. من فکر میکنم طرفداران متوجه خواهند شد که این یک تجربهی فوق العاده کامل و عمیق است. برچسب قیمت آن نشاندهنده نوع تجربهای است که طرفداران میتوانند در هنگام انجام این بازی خاص انتظار داشته باشند.
پس از اعلام قیمت بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، یکی از نمایندگان نینتندو اعلام کرد که قیمت ۷۰ دلاری لزوماً استاندارد جدید بازیهای فرست پارتی کنسول نینتندو سوییچ نخواهد بود و همچنین اظهار داشت که این شرکت قیمت خرده فروشی پیشنهادی محصولات خود را «به صورت موردی» تعیین میکند.
رئیس نینتندوی آمریکا در خصوص این موضوع گفت:
ما لزوماً قیمت ۷۰ دلاری را برای همه عناوین خود تعیین نکردهایم. این امر در واقع یک مدل قیمت گذاری نسبتاً متداول در آمریکا یا در اروپا یا سایر نقاط جهان است، جایی که قیمت احتمال دارد بسته به خود بازی متفاوت باشد.
شرکت سونی زمانی که در سال ۲۰۲۰ کنسول پلی استیشن ۵ را عرضه کرد، قیمت ۷۰ دلاری را برای عناوین فرست پارتی خود تعیین نمود. همچنین مایکروسافت نیز از سال جاری میلادی، بازیهای فرست پارتی خود را با قیمت ۷۰ دلار عرضه میکند.
بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در تاریخ ۱۲ می ۲۰۲۳ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اگه این بازی نبود راحت می تونستم گوتی امسال رو پیش بینی کنم.
زلدا از اون بازیاست که خودم تجربش نکردم اما وقتی درباره زلذا صحبتی میشه همش تعریفه.
به نظرم قیمتش اکیه برای همچین بازی بزرگی.
ترکیب رددد و شدو اف کلوسس و یه مقدار دارک سولز میشه زلدا
زلدا اصلا خوش یه سبک رو درست کرد
که بعدا بازی ساز ها از اون الهام گرفتن زلدا شبیه هچی نیست جز خودش
اتفاقا زلدا برث اف د وایل کلی از قسمت های گیم پلیشو از این چنتا بازی گرفته
بازی اصلی که ازش الهام گرفتن شدو اف کلوسس هست
شباهتاشونو خیلی معلومه
برا این بازی با این کیفیت و مقدار محتوا به نظرم قانع کنندست و البته هر گیمی ۷۰ دلار ارزش نداره و باهاشون موافقم باید اسکیل بندی بشه قیمت ها
ولی جدا ازین گیمی مثل رد دد ۲ ایا واقعا ارزش ۶۰ دلار رو نداشت ؟؟
و اینکه نینتندو بازی هایش رو خیلی کم تخفیف میزنن اونم در حد ده درصد
بعد ردد که میگی همش در حال تخفیف های پنجاه تا هفتاد درصد خوردنه
یکم عجیبه نظر داده. :/
حرف مفت. دلیل نمیشه یه بازی که مورد انتظار هست و طرفدار زیاد داره بیای یه قیمت جدا براش تعیین کنی. سطح کیفی بازیت هرچقدر بالا باشه باید از یه استانداردی پیروی کنی. مثل این میمونه سونی بیاد گاد آف وار رگنوراک رو ۱۰۰ دلار بده! یا ماکرو استارفیلد رو نزار تو گیم پس.
کاملا موافقم این بازی با اینکه جزوه شاهکار های صنعت گیم هست ولی دلیل نمیشه این بازیو ۷۰ دلار بدی تازه بازی اصلا هم جهش گرافیکی نداره و همون گیم پلی نسخه قبلی ارائه میده با امکانات جدید مث گاد آف وار رگناروک
هر جهشی هم داشته باشه در یک استانداردی صورت گرفته و فراتر از اون نمیتونه بره. استانداردهای سوییچ هم مثل نسل ۸ کنسول های سونی و مایکروسافت ۶۰ برای AAA هاس. اما نینتندو سعی داره گزینشی عمل کنه و این میتونه زنگ خطری باشه که بقیه هم ممکنه چنین خواب هایی برای یک سری از بازی ها ببینن. فرض کنیم tlou3 با کلی هزینه ساخته میشه و فن بیس بزرگی هم داره، حال سونی باید بیاد بهانه بیاره و بگه نه این فرق میکنه و باید ۸۰/۹۰ دلار باشه؟ نمیشه که هرکس هرچی خواست تعیین کنه.
این صنعت یک محرک اصلی دارد اونم سودآوری است.گیمینگ سالهاس تبدیل به یک تجارت عظیم شده،هدف تاجر چیه؟ واضح تر بگم هدف از ساخت بازی چیه؟فقط و فقط درآمد نه چیز دیگه؛شاید افراد انگشت شماری در این صنعت باقی مونده باشن که به گیم به عنوان بستری برای عملی کردن ایده هاشون نگاه میکنن و به اون جنبه اقتصادی توجه چندانی ندارن اما حتی این افراد هم نیاز به سرمایه دارند،در صنعتی که فوراسپوکن بیشتر از ۷۰ میلیون دلار هزینه ساخت دربر داشته انتظار قیمت گذاری مشابه ۱۵ سال پیش توسط ناشر ها کاملا بی جاس.این ها را ننوشتم که از قیمت گذاری ها دفاع کنم.مطمئنا هر چقدر قیمت بازیها اقتصادی تر باشه به نفع من مصرف کنندس اما موضوع اینکه مخاطب باید دید واقع گرایانه ای به این صنعت داشته باشه
چه اتفاقی در نینتندو سوییچ افتاده که باعث بالارفتن هزینه های تولید اون شده که ما بی خبریم؟ آیا سخت افزار اون تغییراتی مشابه کنسول های نسل ۹ داشته؟
حرف ما سر اهداف سازندگان بازی نیست بلکه بر سر استاندارد های موجود هست. بعنوان مثال چرا سونی گاد آف وار رگنوراک رو در نسل ۸ با قیمت ۷۰ دلار منتشر نکرد؟ قیمتی که برای زلدا درنظر گرفته شده صرفا یک سواستفاده از اسم و محبوبیت بازی هست. بنده مشکلی با قیمت ۷۰دلاری یک بازی AAA برای نسل جدید ندارم اما اگر قرار باشه یه ناشری صرفا با بهانه های الکی بیاد گزینشی قیمت برخی بازی های محبوب رو بخواد بیشتر از این استاندارد تعیین کنه اون وقت مشکل خواهد بود چرا که هر آن ممکنه تبدیل به یه رویه بشه برای بقیه… قیمت جدید زلدا فارق از کیفیت نهایی بازی در این برهه زمانی فقط سواستفاده از اسم بازی برای درآمدزایی بیشتر هست.
الان یه بازی که نهایتا ۸ ساعت گیم پلی میده تازه تو اون هشت ساعت هم نمی تونه تجربه خوبی داشته باشه اما چون از گرافیک های نسل ۹ استفاده کرده پس ارزش ۷۰ دلار رو داره؟؟؟؟؟ دقیقا منظورتون همین بود
زلدا botw نزدیک ۱۷۰ ساعت گیم پلی بینظیر داشت من خودم ۲۷۰ ساعت از بازی لذت بردم و به تازگی دوباره بازیش کردم! نینتندو خیلی روی بازی های بزرگش وقت میزاره و ارزش گیم رو دارن
اینا اگه بیان قیمتا به ریالو ببینن به همون ۷۰دلار راضی میشن..
یزمان بازیای ps4 تو رنج ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومن فروخته میشد بعد کرونا که اومد رفت تا ۲میل بالا همه رفتیم تو شوک الانم که بازیای جدید رو ۴تومن مینیموم فروش میرن حالا میپرسی چرا ۴ میگن دلار ۶۰تومن شده الان که دلار اومده رو ۴۵ باز همون ۴میفروشن :))) یعنی از همین کاربرای خودمون یکیو بزارن بالاسر اینا بهتر قیمتارو مدیریت میکنه
بازیای ps3 یه زمانی ۷۰ تومن بود
البته بازم گرون بود ولی میشد یه جوری جورش کرد
الان ۷۰ دلار برای اونا میشه ۴ میلیون برای ما پول بازی
اصلا ارزش نداره با قیمت کامل خرید
از اسم طرف میشه سیاست های نینتندو رو توجیه کرد
Well well look who’s here
به عنوان کسی که هم ps4 دارم هم pc ولی حسرت یکبار پلی دادن زلدا یا ماریو کارت تو دلم مونده
با شبیهساز از بازی کن
شبیه ساز دنگ و فنگ داره
خروجی خوبیم نداره
از همین سایتا ایرانی بریز بعضیاشون با شبیهساز هماهنگ کردن دیگه نیازی به دنگ و فنگ نصب نیست مثل بازیا دیگه نصبش میکنی ، شبیه ساز cemu هم برا اجرا زلدا از همه بهتره که توسایتا ایرانی با همین اجرا میشه
خدابیامرز ساتورو ایواتا اینارو ببینه چی میگه واقعن
😐
پول میخوایم بچاپیم
توجیه از این بهتر
هربار اسم رئیس نینتندو آمریکا رو میبینم، نمیتونم نخندم. یادش بخیر، موقع انتصابش چقدر ازش میم درست کرده بودن. :)))
تنها شرکتی که برای ۷۰ دلاری کردن بازی هاش دلیل داره سونیه چون تو نسل جدید یه چیزی به بازی هاش اضافه کرده (هپتیک فیدبک و ادپتیو تریگر)
بقیه شرکتا علکی گرون کردن.
این زلدا و کالاف MW2 که دیگه شورشو درآوردن نسخه نسل هشتو ۷۰ دلار کردن
یعنی یدونه هپتیک فیدبک و ادپتیو تریگر اینقدر سخته که ۱۰ دلار اضافه بگیرن
عجبا!
خب یه چیزی اضافه کرده
الان تمام انحصاریای سونی صدای سه بعدی و استفاده از دسترو دارن
ولی خب بقیه بدون اضافه کردن چیزی دارن ۱۰ دلار بیشتر میگیرن
همین زلدا که بازی کاملا نسل ۸ هست گرافیکشم هیچ فرقی با قبل نکرده هیچ دلیلی هم برای گرون کردنش نیست
حتما محتوا و گیم پلیم کشکه؟
محتوای این از رددد بیشتره؟
ردد😂
حداقل یه گیم دیگه مثال میزدی
اخه محتوا خالی تنهایی مهم نیست
محتوای با کیفیت معنی میده
هردوشو داره بازی نکرده نظر نده
نسخه یکش محتواش بی کیفیت بود؟
بازی کردم
من الان زلدا رو نمیگم که
زلدا ۱۷۰ ساعت محتوای داره!
تازه اینقدر دنیا با جزئیات ساخته شده که بیشتر از این هم میشه گیم پلی داشت
من خودم ۲۷۰ ساعت گیم پلی داشتم
داداش من زلدا رو نگفتم
اون برادرمون گفت محتوا کشکه
منم گفتم محتوای خالی به درد نمیخوره باید با کیفیت باشه
واسشون هزینه داره کار اضافه رو بازی انجام میدن ، اتوماتیک که اتفاق نمیوفته.
بقیه شرکتا فقط فریم و رزلوشن بالا میبرن ۱۰ دلار اضافه هم میگیرن.
اینقدر نیست که ۱۰ دلار بگیرن
حالا خوبه خود سونی گفت دلیلش هزینه بالای ساخت گیم های جدیده ولی خود سونی فن ها…
خب برادر یه چیزی به بازی های سونی اضافه شده که براش دارن یه پولی میگیرن
دوست داری برای هیچی ۱۰ دلار اضافه بدی یا ۱۰ دلار بدی که بازی از قابلیتای دسته استفاده کنه؟
دوست دارم سونی فن بهانه نیاره
خب تو دوست داری برای هیچی ۷۰ دلار بدی
به من چه 😂
از آینده اومدی ؟ خبر داری بازی چطور بوده نه؟
آره حق با توئه دوست من همش علکی🗿🚬(شوخی بود اسپایدی جون
گیم باید اول گیم باشه!
الان قیمت ۷۰ دلاری فورسپوکن به خاطر گرافیک نسل ۹ دلیل خوبیه!
خیلی فن بازی درمیاری
خب دیدی که اون بازی شکست خورد
برای اینکه ۷۰ دلار میگیره باید یه چیزیم اضافه بده دیگه
که بازیای ps صدای سه بعدی و استفاده از دسته رو دارن
نه بازی نسل ۸ که هیچ چیز اضافه ای هم نداره
صدای سروندد خیلی وقته اومده
بعد میگی استفاده از دسته رو متوجه نمیشم
نمیفهمم چی نوشتی
ببخشید😅
روز عرضه رو شبیه ساز
ویچر ، زلدا ، ردد.
این سه تا بازی از معدود بازیایی هستن که تونستن منو در نسل ۸ تو خودشون غرق کنن